Revolut udostępnia polskim klientom funkcję In-App calls, która pomoże zdemaskować oszustów telefonicznych

Revolut wprowadza w Polsce funkcję In-App calls, która pomoże klientom indywidualnym zdemaskować oszustów telefonicznych i zapobiec utracie danych lub pieniędzy Podszywanie się to oszustwo, w którym przestępca udaje, że reprezentuje bank, instytucję lub osobę zaufania publicznego i skłania ofiarę, by przekazała mu dane lub pieniądze Funkcja In-App calls oferuje bezpieczną metodę by porozmawiać z konsultantami […]
-
Revolut wprowadza w Polsce funkcję In-App calls, która pomoże klientom indywidualnym zdemaskować oszustów telefonicznych i zapobiec utracie danych lub pieniędzy
-
Podszywanie się to oszustwo, w którym przestępca udaje, że reprezentuje bank, instytucję lub osobę zaufania publicznego i skłania ofiarę, by przekazała mu dane lub pieniądze
-
Funkcja In-App calls oferuje bezpieczną metodę by porozmawiać z konsultantami działu pomocy, którzy mogą teraz oddzwonić do klientów bezpośrednio przez aplikację
Warszawa, 17 stycznia 2025 – Revolut, globalna aplikacja finansowa, z której korzysta ponad 50 milionów klientów na świecie i europejski bank, gdzie swoje konta ma ponad 4 miliony polskich klientów, wprowadza w Polsce funkcję In-App calls. To usługa z zakresu bezpieczeństwa, która pomoże klientom indywidualnym zdemaskować oszusta i ułatwi bezpieczny kontakt pomiędzy klientem a konsultantem działu pomocy.
Podszywanie się to oszustwo, w którym przestępca udaje, że kontaktuje się w imieniu banku, instytucji lub osoby zaufania publicznego, a następnie skłania ofiarę, żeby przekazała mu pieniądze lub dane wrażliwe, które mogą posłużyć do przejęcia pieniędzy ofiary. Ten typ oszustwa dotyka także klientów Revolut. Choć aktualnie spadł do najniższego poziomu od 2 lat (mimo wielomilionowych wzrostów liczby klientów), to jego wpływ emocjonalny i finansowy jest w każdym przypadku bardzo dotkliwy. Dlatego, Revolut rozwija i testuje rozwiązania, których oszuści nie będą w stanie imitować. Funkcja In-App calls to sposób, aby zainicjować rozmowę z konsultantem działu pomocy w bezpiecznym środowisku, wewnątrz aplikacji Revolut.
Jeśli zatem dział pomocy będzie próbował skontaktować się z klientem indywidualnym telefonicznie, będzie to połączenie inicjowane z wewnątrz aplikacji Revolut (poza sporadycznymi wyjątkami). Rozwiązanie ma też zadebiutować niebawem w Revolut Business (usługi dla firm).
Oszustwa polegające na podszywaniu się pod instytucje lub osoby, mogą stanowić dla klientów duże zagrożenie. Najbardziej efektywnym sposobem przeciwdziałania, jest wyrwać ofiarę spod wpływu oszusta i iluzji w jakiej się znajduje, zanim dojdzie do przekazania pieniędzy. W tym celu oddajemy klientom narzędzie, które pozwoli szybko zdemaskować scam. Dział pomocy, do inicjowania kontaktu telefonicznego z klientem indywidualnym, będzie używał aplikacji Revolut. Połączenie będzie z wewnątrz aplikacji. Jeśli klient odbierze zwykłe, nieplanowane, połączenie telefoniczne od kogoś podającego się za Revolut – najlepiej odłożyć telefon i sprawdzić w aplikacji czy dzwoniący jest tym, za kogo się podaje. Odebranie połączenia z wewnątrz aplikacji Revolut daje gwarancję, że rozmawiamy z konsultantem a nie oszustem” – powiedział Woody Malouf, Head of Financial Crime w Revolut.
Revolut w dalszym ciągu zachęca klientów potrzebujących pomocy do szukania jej za pośrednictwem funkcji czatu pomocy w aplikacji, jest to najbezpieczniejsza i najszybsza metoda rozmowy z obsługą klienta.
* * *
Revolut – jedna aplikacja, do wszystkich spraw finansowych
Revolut Bank UAB to europejski bank z siedzibą na Litwie – posiada pełną europejską licencję bankową (304580906), jest regulowany przez Bank Litwy i Europejski Bank Centralny – który pomaga ludziom uzyskać więcej korzyści z posiadanych pieniędzy. W 2015 roku Revolut zaoferował w Londynie usługę wymiany walut. Dziś ponad 50 milionów klientów na świecie korzysta z dziesiątek innowacyjnych produktów Revolut realizując ponad 800 milionów transakcji miesięcznie.
Dzięki kontom detalicznym i firmowym Revolut pomaga klientom poprawić kondycję finansową, zwiększyć kontrolę nad pieniędzmi i współdzielić transakcje z ludźmi na całym świecie. Obowiązują opłaty i regulamin usług. Więcej informacji na stronie www. Aby potwierdzić, który podmiot Revolut dostarcza wybraną usługę, sprawdź na stronie www lub przez czat pomocy w aplikacji Revolut.
Revolut otrzymał europejską licencję bankową pod koniec 2018 r. od Banku Litwy i Europejskiego Banku Centralnego (EBC). Revolut Bank UAB działa na 30 rynkach w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) gdzie obsługuje ponad 30 milionów klientów (indywidualnych i firmowych), w tym ponad 4 miliony klientów w Polsce. Od 1 stycznia 2024 roku Revolut Bank UAB został sklasyfikowany jako nadzorowany bank o „istotnym znaczeniu” w strefie euro, dołączając do ponad 100 największych banków nadzorowanych bezpośrednio przez Europejski Bank Centralny (EBC).