Robert Lewandowski podbija wideo w sieci

Ubiegły tydzień w wideo online to przede wszystkim spot Huawei z Robertem Lewandowskim, z gigantycznym dotarciem zrealizowanym zaraz po wtorkowym meczu i piątkowa premiera nowego hitu od T-mobile z Kingą Preis i Patrycją Kazadi.

Robert Lewandowski i Huawei

Na pierwszym miejscu znalazł się spot z Robertem Lewandowskim, promujący smartfona Huawei P9. Co ciekawe wynik został osiągnięty dzięki zaledwie jednodniowej emisji. W środę 4 maja 45-sekundowa reklama została wyświetlona aż 2,37 mln użytkowników, czyli dotarła do ponad 11 proc. Polaków, którzy tego dnia korzystali z internetu na urządzeniach PC. Taki efekt udało się osiągnąć dzięki 6 mln emisji na YouTube’ie, co stanowiło aż 18 proc. wszystkich emisji wideo online z tego dnia. Długiemu spotowi towarzyszyły krótsze wersje, które przez kolejne dni były emitowane na YouTubie, a także na Gazeta.pl, WP.pl, TVN i Onet.pl. W sumie spoty z Lewandowskim zobaczyło ponad 3 mln internautów. Czy to przypadek, że Huawei zdecydował się na taką emisję następnego dnia po bramce Lewandowskiego w półfinale Ligi Mistrzów? Takie rzeczy tylko w internecie.

Kolejne miejsca na podium

Na drugim miejscu widzimy sieć T-mobile z nową produkcją z serii “Hit od T-mobile”, w której od 6 maja możemy oglądać Kingę Preis i Patrycję Kazadi. Trzy dni wystarczyły, żeby zbudować zasięg ponad 1,5 mln użytkowników, dzięki emisjom na YouTube’ie i TVP. Kampania wystartowała równolegle w telewizji linearnej.

Na trzecim miejscu platforma ogłoszeniowa OLX, która promuje się jako serwis dla zatrudniających i szukających pracy. Tę kampanię również znamy z telewizji. W internecie emisje na YouTube’ie, Facebooku i NK dotarły do niemal 1,5 mln internautów.

Czas na wakacje

W ubiegłym tygodniu dało się zauważyć także dużą aktywność biur podróży ─ Rainbow Tours na siódmym i ósmym miejscu z różnymi spotami. Cała kategoria związana z podróżami i turystyką uaktywniła się już w ubiegłym tygodniu ─ zdaje się, że Polacy właśnie planują wakacje.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF