SHOWROOM.PL wygrywa
Polski startup zajął trzecie miejsce podczas finału konkursu 7 Ventures Pitch Day. Showroom.pl otrzymał milion euro do wydania na promocję w niemieckich kanałach telewizyjnych, należących do grupy ProSiebenSat1. To duży sukces i wielka szansa na wsparcie ekspansji na rynek niemiecki, która planowana jest przez firmę w 2015 roku.
Do finału konkursu 7 Ventures Pitch Day spośród ponad 200 aplikacji z 30 krajów wybrano siedem startupów z Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Indii, Izraela i Polski. Każdy z nich miał 7 minut na zaprezentowanie się przed kilkusetosobową publicznością na głównej scenie prestiżowej konferencji NOAH. Prezentacje składały się z 1-minutowego filmu, 3-minutowego wystąpienia (tzw. pitch) oraz 3-minutowej sesji pytań zadawanych przez jury złożone z przedstawicieli funduszy inwestycyjnych (Accel Partners, KKR, Insight Venture Partners, Horizon Ventures, Modern Times), mediów (Pando Daily) oraz środowiska start-upów (w tej roli w jury wystąpił Michał Sadowski, założyciel Brand24). Jurorzy oceniali prezentacje pod kątem modelu biznesowego, produktu, zespołu, potencjału telewizyjnego i międzynarodowego. Zgodnie z ich werdyktem, SHOWROOM, reprezentowany przez założycieli: Jaśka Stasza i Michała Judę znalazł się na 3 miejscu podium, za firmami Cashbord (Niemcy, 1 miejsce) i Flaviar (USA, 2 miejsce).
– To wielkie wyróżnienie dla naszej firmy i nagorda za ciężką pracę dla całego zespołu SHOWROOM-u – mówi Jasiek Stasz. Konkurencja była zacięta, a prezentacje stały na bardzo wysokim poziomie, więc tym bardziej cieszymy się z zajęcia tak wysokiego miejsca. Otrzymaliśmy wiele pochwał od członków jury, a także publiczności, która w nieoficjalnym głosowaniu brawami uznała naszą prezentację za najlepszą. Cieszymy się, że mogliśmy reprezentować SHOWROOM i polskie środowisko startupowe w tak prestiżowym konkursie – stwierdza Stasz.
SHOWROOM to największa w Polsce platforma e-commerce zrzeszająca niezależnych projektantów mody. Inwestorami w firmie są fundusz HardGamma Ventures oraz Burda International należąca do koncernu medialnego Hubert Burda Media. Obecnie SHOWROOM działa na polskim rynku, jednak prowadzi przygotowania do ekspansji zagranicznej.
– Niemcy to dla nas naturalny kierunek rozwoju, zarówno ze względu na wielkość i atrakcyjność rynku, jak i fakt, że Burda, nasz inwestor strategiczny, jest tam jednym z największych medialno-internetowych graczy – mówi Michał Juda. Ekspansja międzynarodowa będzie naszym priorytetem w nadchodzącym roku. W tej chwili pilnie się do niej przygotowujemy, m.in. budując zupełnie nowa platformę technologiczną obsługującą SHOWROOM. Tym bardziej cieszy nas milionowy budżet medialny, który wygraliśmy w Londynie – komentuje Juda.
::
W dniach 21.11 – 23.12 SHOWROOM organizuje w swojej siedzibie, przy ul. Hożej 51 w Warszawie, świąteczny butik, gdzie można obejrzeć i kupić wyselekcjonowane produkty polskich projektantów, na co dzień dostępne tylko on-line. Więcej informacji tutaj.