Startuje nowa sekcja – Brief Esports

494

Brief.pl z nową sekcją poświęconą zagadnieniom esportu i gamingu!

Startujemy z nową sekcją serwisu. BriefEsports.pl to portal poświęcony tematyce marketingowej i biznesowej w obszarze esportu, jak również gamingu, który działa na styku mediów, sportu i reklamy.

Esport to najdynamiczniej rozwijająca się gałąź rozrywki jednocząca setki milionów fanów na całym świecie. Gry video w połączeniu ze światem sportu, mediów i rozrywki podbijają rynek. Widownia rośnie co roku w dwucyfrowym tempie, najpopularniejsze tytuły przyciągają miliony widzów online i dziesiątki tysięcy na eventach esportowych. Pule nagród sięgają kilkudziesięciu milionów dolarów i nawet teraz, w dobie koronawirusa, oglądanie zmagań turniejowych, jak również samo granie w gry biją rekordy. Do najpopularniejszych tytułów w Polsce należy Counter-Strike, League of Legends, FIFA czy Fortnite. To wszystko tworzy rynek dla produktów komunikacji marketingowej, startupów i całego mainstreamowego biznesu na świecie. Dla nas przedsiębiorców to przede wszystkim bardzo duża i precyzyjnie określona grupa odbiorców treści i potencjalnych klientów.

targi plenerowe zoo market

logo Brief Esports

To idealny moment na start serwisu. Dojrzałość rynku w Polsce osiągnęła dostatecznie wysoki poziom, istnieje mnogość produktów inwestycyjnych, a także sponsoringowych. Materiały tutaj zamieszczane pozwolą Wam na zrozumienie tego fenomenalnego zjawiska i zdobycie wiedzy niezbędnej do prowadzenia działań w tym obszarze. Zachęcamy do regularnej lektury, gdyż świat esportu i gamingu powinien znaleźć się w kręgu zainteresowania nie tylko marketerów, lecz również specjalistów i managerów innych branż.

Brief od 20 już lat inspiruje do sukcesu w biznesie! Zawsze prezentujemy kreatywnych ludzi, najlepsze analizy przypadków oraz nowości technologiczne. Esport jest nowym, najlepiej dziś rokującym kanałem komunikacji marketingowej. Zapraszam do czytania i komentowania…

Grzegorz Kiszluk, Redaktor Naczelny Brief.pl

Brief Esports jest specjalistycznym serwisem dedykowanym inwestorom, managerom i specjalistom zainteresowanym tematyką gamingu i esportu w zakresie marketingu i biznesu. Znajdzie się tutaj miejsce zarówno dla autorskich tekstów eksperckich, wyjaśniających bądź komentujących rzeczywistość esportową, jak również dla regularnych aktualności biznesowych. Spodziewajcie się wywiadów z rozpoznawalnymi w branży ekspertami i artykułów stworzonych przez ekspertów w swoich dziedzinach. Pojawiać będą się case study współpracy z markami i informacje o ostatnich inwestycjach

To bardzo dobry pomysł na serwis, którego branży chyba brakowało. O gamingu jest dostępnych mnóstwo informacji, ale trzeba zagłębić się w temat, żeby wiedzieć, gdzie szukać. Marketerzy z jednej strony doceniają potencjał zjawiska, ale większość ma jeszcze pewien opór przed zaangażowaniem się. Nie zawsze wiedzą, jak to zrobić, żeby było efektywne. Nie każdy wie, z kim współpracować i jak zacząć, w jakie obszary warto inwestować jakie działania pomogą spełnić cele wizerunkowe, a jakie sprzedażowe. Taki serwis, o ile będzie na bieżąco aktualizowany, może pomóc marketerom w podjęciu decyzji i dostarczyć im niezbędnej podstawowej wiedzy z obszaru esportu i gamingu. 

Aleksandra Marciniak, Head of Havas Sports & Entertainment w Havas Media Group

Postaramy się Wam przekazać pełnię informacji umożliwiających funkcjonowanie w esportowym świecie biznesu. Dążymy do dalszej profesjonalizacji branży i chcemy zwiększyć dotarcie, jak również poziom zrozumienia esportu wśród profesjonalistów, ludzi biznesu. Żyjemy w ciekawych, dynamicznych czasach. Mało kto przewidywał, że z powodu koronawirusa zapanuje taka sytuacja na rynkach. Mamy przed sobą intensywny okres poznawczy, który może znacząco zwiększyć liczbę odbiorców esportu. Zostajemy w domach, pracujemy i uczymy się zdalnie, ograniczamy kontakty — siłą rzeczy będziemy więc sięgać po dobra cyfrowe, również po same gry i materiały video.

Cieszę się bardzo że powstał taki serwis w ramach jakże uznanego źródła wiedzy marketingowej jakim jest Brief. Jest to kolejny krok potwierdzający wejście Esportu na miejsce równoznaczne z innymi wielkimi i dawno ustanowionymi filarami komunikacji kontentowej czy ATL.

Wszyscy obserwujemy rozkwit Esportu w ostatnich latach. W 2016 udało nam się z pierwszymi klientami nieendemicznymi wejść w reklamę i wsparcie Esportu. Wtedy to co szło przez MBA stanowiło 60% wszystkich wydatków marek nieendemicznych w Polsce. Obecnie każda specjalistyczna agencja związana z Gamingiem i Esportem notuje wzrosty ilości briefów, W Esport co kilka miesięcy wchodzą nowe kategorie.

Jeden z niewielu rozkwitów jakie się spodziewam w 2020  to oprócz zapotrzebowania na maski i żele antybakteryjne, jest streaming i konsumpcja kontentu esportowego. Jesteśmy więc u progu akceleracji tej branży. Świetnie że Brief będzie się temu przyglądał i dzielił spostrzeżeniami.

Zapnijmy pasy, weźmy popcorn i obserwujmy – będzie się działo!

Maciej Boroń, MaediaCom Beyond Advertising Director, MediaCom

Gdy świat wróci do normy, branża gier i esportu będzie na to świetnie przygotowana. Tymczasem, rozpoczynamy naszą misję. W kolejnych dniach i tygodniach będziemy Wam prezentować kolejne regularne cykle. Do usłyszenia.

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej