...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Liczy się zmiana! Kultura innowacji w prowadzeniu dialogu z klientami

Bankomania – portal edukacji finansowej doceniany przez czytelników i branże. Sto lat śmiałych decyzji – przeszłość i przyszłość, śmiałe decyzje i przełomowe dokonania. PKO NOW! – zwinna komunikacja wewnętrzna Transformacji Cyfrowej. To przykłady innowacyjnego łączenia dialogu i najnowszych technologii.

Przedstawiamy przykłady projektów PKO Banku Polskiego, które prezentują interesujące podejście do komunikacji z klientami i pracownikami. 

Bankomania.pl – o finansach w lekkiej i przystępnej formie

To jeden z niewielu portali edukacji finansowej – ma formę poradnika na temat nowości w świecie bankowości, codziennych finansów i zarządzania wydatkami. Przystępne, praktyczne i angażujące treści przedstawiane są lekkim i zrozumiałym językiem, jako życiowe przykłady zastosowania opisywanych rozwiązań oraz odwołania do bieżących wydarzeń czy sytuacji związanych z bankowością. 

Na portalu poruszane są tematy bliskie życiu internautów, takie jak zakup mieszkania, przeprowadzenie remontu, planowanie wakacji czy inwestowania. Dzięki Bankomanii czytelnik zdobywa wiedzę i może podejmować świadome decyzje finansowe – o wzięciu kredytu, zainwestowaniu w fundusz inwestycyjny czy otwarciu konta walutowego. 

Do współtworzenia treści Bank zaprasza ekspertów z dziedziny gospodarowania finansami, oszczędzania oraz nowych technologii, artykuły zawierają też wypowiedzi realnych użytkowników produktów bankowych i klientów Banku. 

Obecnie, Bankomania w swojej nowej odsłonie jest jeszcze bardziej czytelna i łatwiejsza w odbiorze, wykorzystująca innowacyjne rozwiązania user experience. Nowy layout jest intuicyjny i angażujący, dzięki czemu trafia w potrzeby nieustannie ewoluujących użytkowników, którzy oczekują coraz szybszego znajdywania odpowiedzi na nurtujące ich pytania i sprawnego eksplorowania interesujących ich kierunków. 

Strona „100 lat śmiałych decyzji PKO BP” – graficzna podróż przez stulecie

 Portal powstał z okazji jubileuszu setnej rocznicy powstania Banku.  Przedstawione zostały w nim działalność i rozwój PKO Banku Polskiego na przestrzeni stu lat – od momentu podpisania dekretu założycielskiego przez Marszałka Józefa Piłsudskiego, aż do najbardziej współczesnych, innowacyjnych projektów doby cyfryzacji. Dopełnieniem serwisu w świecie off-line jest drukowany album. Strona jest twórczym rozwinięciem drukowanej odsłony – cenne treści są równie ważne, jak wartość artystyczna formy portalu. Efektem jest prezentacja historii Banku w wyjątkowy i nieszablonowy sposób.

Portal w formie interaktywnej osi czasu prezentuje zdarzenia, fakty, osoby, miejsca, przedsięwzięcia i decyzje składające się na historię  stulecia wielu śmiałych i bezprecedensowych decyzji Banku. Projekt oddaje ducha tej śmiałości i odzwierciedla ją oryginalnym językiem graficznym. Design serwisu przełamuje standardowe myślenie o zasadach projektowania korporacyjnego – wchodzi w dialog z klasyką projektowania i omija utarte schematy. Nagina reguły, żeby podkreślić znaczenie odważnych decyzji Banku w ciągu stu lat jego działalności.

Oryginalne środki wyrazu graficznego, czerpiące z estetyki cyfrowej, multiplikowanie zdjęć czy zniekształcenia typografii to nawiązanie do wszechobecnej cyfryzacji komunikacji. Wzbogacony o archiwalne fotografie, reprodukcje historycznych banknotów i dokumentów, ciekawostki z życia społecznego, emancypacji kobiet, a także sztuki, wzornictwa, urbanistyki, architektury jest wyjątkową podróżą przez stulecie historii naszego kraju. 

 

Jubileuszowi „Stu lat śmiałych decyzji” towarzyszą również inne inicjatywy, takie jak jubileuszowy spot, czy cykl krótkich filmów z udziałem Patricka Neya, w których w ciekawy sposób prezentowane są najważniejsze decyzje Banku – od historycznych już, jak stworzenie słynnego logotypu autorstwa Karola Śliwki, po najnowsze, związane z dynamicznym rozwojem aplikacji iKO i nowymi technologiami.

„PKO NOW! Nowa Organizacja i Współpraca” – Transformacja Cyfrowa 

To projekt komunikacji wewnętrznej związany z wdrożeniem przez PKO Bank Polski Transformacji Cyfrowej, zmianą kultury organizacyjnej i wprowadzeniem w Nowy Model Pracy, oparty o zwinne metody zarządzania projektami. W ramach działań edukacyjnych Bank organizuje szkolenia, warsztaty, meet-upy zewnętrzne i wewnętrzne, Akademię Zwinności oraz Dni Otwarte Transformacji Cyfrowej. Dzięki temu – mimo dużej dynamiki zmiany i znacznego zakresu objęcia pracowników Nowym Modelem Pracy w krótkim czasie – są oni przychylnie nastawieni do nowej kultury organizacyjnej.

PKO Bank Polski od prawie dwóch lat stosuje metodyki zwinne, realizując projekty Transformacji Cyfrowej. W Nowym Modelu Pracy funkcjonuje już 14 zwinnych Formacji, które sprawnie dostarczają innowacyjne produkty.

Przedsięwzięcia te są doceniane nie tylko przez czytelników czy pracowników Banku, ale i ekspertów z dziedziny custom publishing w ramach Konkursu Biuletynów Firmowych Agape 2019 – najstarszego i najważniejszego konkursu tego typu w Polsce. Bank nagrodzono pierwszym miejscem w następujących kategoriach dla publikacji elektronicznych:

  • Biuletyn zewnętrzny – portal „Bankomania”,
  • Wideo dla klientów – „Sztuka to wartość”,

  • Projekt jednorazowy korporacyjny – „Portal 100 lat śmiałych decyzji PKO BP”,
  • Projekt content marketingowy dla pracowników – „PKO NOW! Nowa Organizacja i Współpraca”.

Zwycięskie projekty pokazują zarazem konsekwencję i wytrwałość w realizacji stałych, wieloletnich programów (jak portal Bankomania.pl prowadzony od 2013 roku), jak i pomysłowość w kontekście okolicznościowych projektów (jak jubileuszowy Portal „100 lat śmiałych decyzji PKO BP), a także odwagę i profesjonalizm w działaniach z zakresu komunikacji wewnętrznej („PKO NOW! Nowa Organizacja i Współpraca”).

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego – spot otwierający jubileusz

PKO Bank Polski powstał w 1919 roku, jako Pocztowa Kasa Oszczędności. To była śmiała decyzja! Jakie było jej tło i czym zaowocowała możemy zobaczyć w specjalnym spocie przygotowanym z okazji 100-lecia PKO Banku Polskiego.

O powstaniu Banku zdecydował dekret założycielski. Dokument został podpisany 7 lutego 1919 r. przez Józefa Piłsudskiego, Naczelnika Państwa, Ignacego Paderewskiego, premiera Rzeczypospolitej i Huberta Ignacego Linde, ministra poczty i telegrafów. Była to odpowiedź władz młodego państwa na rodzącą się potrzebę zbudowania banku oferującego Polakom łatwy dostęp do usług finansowych. W jakich okolicznościach doszło do podpisania tego historycznego dekretu? To i więcej pokazuje jubileuszowy spot PKO Banku Polskiego. Zobacz spot 100 lat śmiałych decyzji!

Wiek pełen zmian

Nowy spot to podróż po świecie śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego. Mieszając kostiumową retrospekcję z cyfrową przyszłością podkreśla skalę zmian, jakie w ciągu stu lat zaszły w Banku i wokół niego. Opowieść zaczyna się 7 lutego 1919 r, gdy do Warszawy przybywa Józef Piłsudski, aby podpisać dekret powołujący Pocztową Kasę Oszczędności, dzisiejszy PKO Bank Polski. W tle widać tętniącą życiem ulicę – przekrój społeczny mieszkańców, automobile czy dorożki. Rozkrzyczany goniec próbuje sprzedać najnowsze wydanie gazety, wokół śpieszący gdzieś ludzie, gdy nagle słychać głos o przyjeździe do Warszawy marszałka Piłsudskiego. 

Przez historię przeprowadza nas współczesny narrator – w tej roli znany aktor Adam Cywka, który widzów wraz z zaciekawionym tłumem z ulicy zabiera w podróż w przyszłość. Otwiera kolejne przestrzenie sygnalizując ważne etapy w rozwoju Banku – nowatorskie produkty, wielkie inwestycje czy fintechowe rozwiązania.

Efekt imponujący

Spot był niecodziennym wydarzeniem. Plan zdjęciowy wyglądał imponująco. Pojawiały się tam unikalne maszyny i zabytkowe pojazdy, m.in.  ford z 1917 r., najstarsza sprawna w Polsce ciężarówka marki Daimler z 1913 r. czy samochód marszałka Piłsudskiego – oakland z 1917 r. W nagraniu spotu z okazji jubileuszu PKO Banku Polskiego udział wzięli jego pracownicy, którzy oprócz aktorów wystąpili w roli statystów
Przedsięwzięcie było otoczone opieką aż 45 rekonstruktorów historycznych.

Spot wyreżyserował Kuba Michalczuk, jako First ID wspierał go Wiktor Mentlewicz („Miasto ˇ44”, „Ida”, „Zimna wojna”). Operatorem był Piotr Uznański, a o kostiumy aktorów zadbała Ewa Gronowska („Sztuka kochania”, „Bogowie”, „The Coldest Game”). Scenografią zajął się Marcin Płaszczyk a muzyką – Rafał Żak. Spot wyprodukował dom produkcyjny Watch Out Studio. O postprodukcję zadbał Platige Image. Strategię i opracowanie koncepcji kreatywnej odpowiada Agencja Warszawa, zaś za zakup mediów – Havas Media.

Spot w wersji 45-sekundowej będzie emitowany w TV, kinach i internecie , a w 90-sekundowej w kinach i internecie. Kampania potrwa do końca lutego 2019 roku.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF