Envirly i Procurence Meercat partnerami

Start-up Envirly rozpoczął współpracę z Procurence, która wspiera firmy w uzyskaniu przejrzystości łańcucha dostaw, zmniejszeniu zagrożenia z nim związanego oraz usprawnieniu wewnętrznego zarządzania dostawcami i jakością, a dzięki koordynacji, automatyzacji i komunikacji pomaga obniżyć koszty klientów. Celem strategicznego partnerstwa jest mierzenie śladu węglowego w łańcuchu dostaw i zidentyfikowanie obszarów, w których można go ograniczyć.

Na firmy w Europie i poza nią nakładane są obecnie nowe regulacje. Wielu dużych graczy musiało już wdrożyć działania na rzecz zrównoważonego rozwoju pod groźbą kar ustawowych. Aby wypełnić te zobowiązania, firmy muszą zbierać informacje o swoim śladzie węglowym i emisji od swoich dostawców. Jeżeli kontrahenci nie dostarczą takich danych, mogą zostać usunięci z łańcucha dostaw. Jest to realne zagrożenie i duży problem dla dzisiejszego rynku, ponieważ do teraz tylko nieliczni przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z konieczności raportowania, nawet jeśli nie są bezpośrednio objęci regulacjami.

Narzędzie opracowane przez Procurence i Envirly pozwoli firmom w łatwy sposób uzyskać informacje o śladzie węglowym (zwykle dziesiątków tysięcy) poszczególnych komponentów i materiałów pozyskiwanych od dostawców oraz automatycznie obliczyć całkowity ślad węglowy ich produkcji.

Z jednej strony dostawcy, aby utrzymać relacje biznesowe z kontrahentami, będą musieli raportować im ślad węglowy produktów i materiałów. Z drugiej strony firmy podlegające regulacjom są postawione pod ścianą, bo trudno jest im egzekwować od wszystkich dostawców odpowiedzi. Pojawia się problem – która strona powinna być odpowiedzialna za rzetelność danych i zgodność ze standardami raportowania? Razem z Procurence chcemy pomóc przedsiębiorcom w śledzeniu śladu węglowego w łańcuchu dostaw oraz w osiągnięciu celów ekorozowjowych. To nasz wspólny krok ku zrównoważonej emisji i przestrzeganiu przepisów z nią związanych – powiedziała CSO Envirly, Weronika Czaplewska.

Envirly to polski start-up oferujący narzędzia wspierające zarządzanie śladem węglowym organizacji. Ich funkcjonalność obejmuje nie tylko obliczenia i agregację danych, ale również monitorowanie w czasie rzeczywistym emisji gazów cieplarnianych i śledzenie celów redukcji. Dzięki temu firmy mogą podejmować świadome kroki w kierunku zielonej transformacji i zwiększenia efektywności energetycznej, a także przestrzegać przepisów i umów z dostawcami. Envirly to platforma typu SaaS dostępna jako aplikacja webowa, z przejrzystym i intuicyjnym interfejsem, który pozwala użytkownikom na samodzielną obsługę bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy lub konsultacji z ekspertem. Metodologia obliczania śladu węglowego jest zgodna z międzynarodowym standardem GHG Protocol, który jest uniwersalny dla przedsiębiorstw, dzięki czemu platforma nadaje się zarówno dla dużych, jak i małych czy średnich organizacji. Start-up otrzymał wyróżnienie jako Orzeł Innowacji za ,,Rozwiązanie dla dobra wspólnego’’, przyznawane przez “Rzeczpospolitą” oraz został polskim przedstawicielem w konkursie World Summit Awards 2022 w kategorii ,,Środowisko i Zielona Energia’’.

Procurence to firma założona przez grupę ekspertów biznesowych i akademickich z doświadczeniem w zakresie zakupów i zarządzania ryzykiem. Ich wizją jest oferowanie niedrogiego, intuicyjnego i zorientowanego na biznes oprogramowania do zarządzania zamówieniami, łańcuchem dostaw i jakością. Platforma SaaS Meercat pomaga firmom uzyskać przejrzystość łańcucha dostaw, zmniejszyć ryzyko z nim związane oraz usprawnić wewnętrzne zarządzanie dostawcami i jakością, a dzięki koordynacji, automatyzacji i komunikacji pomaga obniżyć koszty i ryzyko związane z zakupami. Procurence zdobyła w ostatnich miesiącach światowe uznanie, począwszy od nominacji do nagrody Global Procurement Awards 2022 w Londynie oraz wpisania na listę 50-to-Watch przez SpendMatters, największy portal zakupowy w USA, wyróżniający najbardziej obiecujących dostawców oprogramowania. Firma otrzymała również znak jakości od BME, niemieckiego stowarzyszenia specjalistów ds. zakupów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podajmy sobie pomocną dłoń. Już starożytni przewidzieli, że pokolenia „Z” i „Alfa” zniszczą kulturę i cywilizację?

Zorganizowaliśmy ostatnio trzy bardzo ważne debaty w ramach spotkań 12, edycji Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Były one poświęcone "higienie pracy". Najpierw zastanawialiśmy się jak radzić sobie w świecie biznesu - w sytuacji gdy mamy do czynienia z tysiącami różnego typu informacji w ciągu dnia - i nie zwariować! Druga debata dotyczyła refleksji, która wyniknęła z pierwszej i brzmi: "Nie samą pracą człowiek żyje!" Na koniec zastanawialiśmy się jak znaleźć synergię wynikającą z pozytywnych cech pokoleń: "baby boomers", "millennials", "Z" i "alfa". Refleksje uczestników z ostatniego spotkania zamieszczamy poniżej.

 

MARTA CHALIMONIUK NOWAK – ekspert w BCC

Międzypokoleniowa debata zrodziła wiele emocji i stała się okazją do konfrontacji tych, którzy wchodzili na rynek pracy wraz z pączkującą dopiero wolnorynkową gospodarką. Czy młodzi, wchodzący dziś na rynek pracy, faktycznie wchodzą na gotowe i mają przetarte wszystkie szlaki przez 50-60-latków? Czy pozbawiliśmy ich frajdy z tworzenia nowych realiów, biznesów, branż? Jest to dziś zupełnie inny rynek – czy jednak łatwy i przyjazny dla nowicjuszy?

Choć konfrontacja pokoleń rodziła spięcia i krytyki było więcej niż słodzenia, została spuentowana apelami o otwartość – starej wiary na młodych i odwrotnie, rozwijania umiejętności słuchania, chęci poznania. O ile… młodzi nieco ograniczą butę, arogancję i nauczą się odpowiedzialności 🙂 – z czym bywa różnie w biznesowych konfrontacjach.

Może debata ta to też okazja do przyjrzenia się strukturze pracowników w wielu branżach – age diversity management w wielu będzie pieśnią przyszłości (choćby w mediach czy agencjach marketingowych), np. badania z krajów UE, Kanady i USA pokazują, że osoby w wieku 50+ w agencjach marketingowych to 4.5%. Lecz nie zawsze wszak chodzi o to, by na siłę „pasować do teamu”, gdy na ogół oznacza to dopasowanie także wiekiem do zespołu 20-30-latków. Spójrzmy częściej bacznie na kulturę organizacyjną, otwartość na różnorodność, tutoring i mentoring najbardziej doświadczonych, którzy jakże często chętnie podzielą się wiedzą, a poza kulturą – na specyfikę pracy (choćby właśnie w agencjach), by i one były przyjaznymi miejscami – dla wszystkich, bez względu na wiek.

 

ZOFIA OSSOWSKA – dyrektorka marketingu M&P Group OU

Już starożytni przewidzieli, że pokolenie „Z” i „Alfa” zniszczą kulturę i cywilizację” Ciekawe co dokładnie mieli na myśli? Może totalna zagładę i chaos? Debata zaczęła się od młodych gdzie apelowaliśmy o uważności na siebie nawzajem oraz obustronną pomoc. Dalej wydarzył się chaos. Wypowiedzi starszego pokolenia były refleksjami o przeszłości, a młodzi mówili o przyszłości. Mimo wielu głosów zawartych w dyskusji i prób znalezienia wspólnego języka mijaliśmy się z celem naszej debaty. Jak w każdym procesie grupowym przeszliśmy do etapu burzy. Przedstawiciel młodych Michał Ptasznik wyszedł na środek i powiedział, że wyzwania, z którymi obecnie mierzą się młodzi są wypadkową decyzji podjętych przez wcześniejsze pokolenia. Po tej wypowiedzi problemy, o których rozmawialiśmy stały się realne i można było je zaobserwować. Gdy młodzi wygłaszają swoją prawdę  starsi się oburzają, przechodzą w ton „ex cathedra” i buduje się na nowo bariera, którą tak chcieliśmy przebić. Jednak co wydarzyło się później wzbudziło nadzieje, że współpraca jest możliwa. Grzegorz Kiszluk stanął jako „tłumacz” pomiędzy dwoma stronami. Ta sytuacja pokazała, że to wcale nie chodzi o wiek a o perspektywę , mentalność i odwagę by podać sobie pomocną dłoń.

 

LESZEK STAFIEJ

Otóż ten pociąg pokoleniowy Hołdysa wcale nie jest archaiczny. On jest archetypiczny. Zawsze – kiedyś wolniej, dziś szybciej –  jedzie po torze na wprost, tą samą trasą nad morze, którą wytyczyli nasi przodkowie. Ciągnie w zasadzie takie same, może coraz wygodniejsze wagony, które wiozą pasażerów o różnym statusie, w różnym wieku, którzy nabyli  bilety, miejscówki w pierwszej,  drugiej klasie, albo w wagonie sypialnym.

Pasażerowie wsiadają,  wysiadają, przesiadają się, zmieniają połączenia. Ale  pociąg nad morze  jest zawsze w rozkładzie jazdy.  I panuje w nim stały porządek oparty o powszechnie uznane zasady: nie jeździ się na gapę, ustępuje się miejsca starszym, matkom z dzieckiem i kobietom w ciąży,  pyta się współpasażerów, czy można otworzyć okno. Bo w tym archetypicznym pociągu   komunikacja służy zachowaniu ponadpokoleniowej ciągłości podróżowania nad morze – ponieważ to nad morzem jest, jak wiadomo, prawdziwe szczęście – w oparciu o wspólnie uznawane wartości.

A jeśli któremuś pokoleniu taki  pociąg się nie podoba, to … niech  sobie zbuduje własny.

 

MICHAŁ PTASZNIK – właściciel M&P Group OU

Spotkanie pokoleń zorganizowane przez brief.pl wnioski:

  • Pracujmy nad komunikacją, nie nad sposobem a barierami, które musimy pokonać w sobie.
  • Rola mentoringu. Uczmy się i wspierajmy się. Starsze pokolenie młodsze i na odwrót.
  • Wszystko zależy od perspektywy z jakiej patrzymy na role wielopokoleniowości.
  • Wyciąganie ręki do drugiego człowieka.
  • Nie liczy się wiek a mentalność

I najważniejsze EMPATIA.

 

 

ADAM MALISZEWSKI – właściciel LOUDY Public Relations

Trzeba słuchać młodych

Pani Basia zawsze powtarza, że trzeba słuchać młodych: „My już nie potrafimy. Co my tam wiemy o dzisiejszym świecie, jeśli chcemy w nim naprawdę żyć, trzeba słuchać młodych”. Pani Basia 60+ jest w ciągłym biegu pomiędzy zajęciami jogi, warsztatami na temat dronów, a trzytygodniowym pobycie w Nigerii. Debata ekspercka Briefu: „Już starożytni przewidzieli, że pokolenia „Z” i „Alfa” zniszczą kulturę i cywilizację!”, w której swój punkt widzenia przedstawili zarówno młodzi, jak i weterani biznesu, jak w soczewce pokazała w czym tkwi problem. Ci pierwsi szukają wskazówek, akceptacji a przede wszystkim dozy zaufania. Dobrze wiedzą w czym są lepsi od tych drugich, ale czują frustrację, bo nie dostają przestrzeni, aby to udowodnić. Ci dojrzali swoje wygrali, swoje przegrali i nie zdobyliby obecnych pozycji bez swojego doświadczenia i kompetencji. Jednak w nawet najbardziej przyjaznych wypowiedziach o młodym pokoleniu słychać było ton „ex cathedra”.  To klasyczny błąd narracji Nassiva Taleba, gdy nasze poglądy na temat rzeczywistości i oczekiwania na temat przyszłości kształtujemy na podstawie naszych indywidualnych, wybiórczych opowieści na temat przeszłości. Zarzucamy więc młodych oskarżeniami o bylejakość, niedojrzałość, buńczuczność, słabość mentalną, zmienność. Tak naprawdę nie rozumiemy lub nie zwracamy uwagi na ich ideały (bo nasze są prawdziwsze, bardziej wartościowe!), ocenę rzeczywistości, język i narzędzia (których nie znamy, ale boimy się powiedzieć o tym głośno, przecież na naszych pozycjach nie wypada czegoś nie wiedzieć).

 

Spotkanie rozpoczęło się apelem młodych o mentoring. Finalnie unaoczniło coś zupełnie odwrotnego. Wektor powinien zostać skierowany w zupełnie inną stronę. To starzy powinni wyciągnąć rękę i powiedzieć pokoleniom „Z”, „Alfa” i każdemu kolejnemu: „Prowadź mnie. Pomóż zrozumieć.” Budować punkty styku z młodszymi rocznikami. Pytać, nie twierdzić. Tworzyć przestrzeń obok, zamiast trzymać piętro niżej.  Prawdziwa mądrość polega na tym, aby przyznać, że potrzebujemy kogoś, kto będzie nas wspierał w cyfrowych transformacjach, NFT, świecie Meta i wszystkiemu co przyniesie jutrzejszy dzień. Pani Basia przecież zawsze powtarza, że trzeba słuchać młodych.

 

Całość tej wyjątkowej dyskusji możecie obejrzeć i wysłuchać TUTAJ:

 

Grzegorz Kiszluk

STARTUJEMY: 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie 12 edycja

Każdego roku - od 12 lat - wyróżniamy Ludzi za kreatywność zastosowaną w praktyce.

 

Właśnie wystartował nabór do kolejnego naszego zestawienia, w którym wybierzemy 50 Najbardziej Kreatywnych osób i zespołów kierujących projektami w Polsce (a może nie tylko).

Zgłoszenia można wypełniać pod adresem: https://brief.pl/kreatywni/.

Oczekujemy opisania projektu, jego wartości dla rynku, podstawowych informacji liczbowych, ale przede wszystkim odpowiedzi na pytanie co wyróżnia ten projekt i i dlaczego jest on kreatywny.

Zgodnie z mottem naszego Rankingu i redakcji, szukamy projektów, które mogą też zainspirować innych do sukcesu w biznesie. Zgłoszenia do rankingu odbywają się więc przez internet, zgłaszać się mogą wszyscy, a o kolejności laureatów decyduje Kapituła 12. edycji Rankingu pod przewodnictwem Macieja Ledzionaendorfina events, WebTalk Digital, Next Level Agency.

Jeśli znasz kogoś, kto zasługuje na nominację, zgłoś go tutaj: https://zgloszenia.50kreatywnych.pl/

Laureaci 50-tki mogą  liczyć na wsparcie promocyjne z naszej strony, zainteresowanie potencjalnych inwestorów oraz konkretne nagrody przyznawane, jak co roku, przez naszych partnerów.

 

Partnerom naszego projektu zapewniamy następujące korzyści:

• Wizerunkowe, budowanie wizerunku firmy wspierającej rozwój przedsiębiorczości i  innowacyjności oraz wspierającej kreatywne biznesy w Polsce.

• Biznesowe, możliwość wykorzystania kontaktów z bazy danych (ponad 700 aktualnych kontaktów) do współpracy i rozwoju własnej firmy.

• Sprzedażowe, dotarcie (np. w przypadku agencji marketingowych) do swoich klientów (firm i korporacji) z przekazem o korzyściach ze współpracy ze startupami i mniejszymi biznesami kreatywnymi.

• Networkingowe, członkostwo w Kapitule umożliwia dostęp do zgłoszeń bieżącej edycji rankingu. Współtworzenie społeczności kreatywnych biznesów. Uczestnictwo w cyklicznych spotkaniach #eksperci.

 

Co nas wyróżnia:

•Jesteśmy kultowym – jedynym całorocznym – projektem w branży kreatywnych biznesów i startupów;

•Stworzyliśmy prestiżową markę, o której tytuł zabiegają wszyscy kreatywni ludzie biznesu;

•Wspiera nas Kapituła, w skład której wchodzą czołowi przedstawiciele świata biznesu w Polsce i specjaliści od marketingu i mediów;

•Dzięki naszym mediom tworzymy „parasol” dla innych projektów związanych z kreatywnością i innowacyjnością w biznesie;

•Ważnym elementem skuteczności naszych działań są comiesięczne spotkania networkingowe;

•Silne wsparcie takich mediów jak TVN, Radio 357.

 

Wśród naszych Laureatów znaleźli się między innymi:

Marcin Iwiński, Michał Kiciński, CD Projekt – autorzy Wiedźmina;

Jakub Krzych, Łukasz Kostek, Estimote, pionierzy w zastosowaniu beaconów;

Jarosław Sawko, Piotr Sikora, Platige Image;

Patryk Strzelewicz, Dice plus;

Michał Sadowski, założyciel Brand24;

Stefan Batory, współzałożyciel iTaxi i założyciel Booksy;

Barbara Sołtysińska, twórczyni indaHash;

Michał Borkowski, Brainly;

Marcin Joka, Michał Grześ, Krzysztof Dziemiańczuk, Photon.

Jacek Ryszka, SURRO;

Paweł Biernat, Biotts;

 

ZGŁOŚ SIĘ JUŻ DZIŚ

Agata Kiszluk-Krzemień

Dyskusja o Metaverse przy kawie

25 stycznia w warszawskiej Fabryce Norblina odbyło się pierwsze w tym roku spotkanie z cyklu "Eksperci" w ramach 12. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Główną część spotkania stanowił panel dyskusyjny na temat Metaversum i jego wpływu na marketing.

W dyskusji poza ekspertami mieli szanse wziąć uczestnicy, zadając nurtujące ich pytania lub oferując punkt widzenia swojej branży.

Spotkania z cyklu Śniadanie społeczności Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie adresowane są do przedsiębiorców z różnych branż, dzięki czemu możliwe jest skonfrontowanie opinii i doświadczeń z wielu perspektyw. W roli ekspertów pierwszego spotkania wystąpili Jowita Michalska, CEO Digital University oraz Piotr Baczyński, CEO Immersion VR. Dyskusję poprowadził Wojciech Krzemień, CEO Gaming Media.

W trakcie dyskusji udało się poruszyć wiele aspektów pojawienia się Metaversu. Między innymi to, w jakiej formie obecnie należy go szukać oraz w jaki sposób będziemy do niego „wchodzić”. Poza technicznymi poruszone zostały również tematy społeczne, takie jak różnica w postrzeganiu Metaverse przez różne pokolenia czy też samej decentralizacji platformy. Po wypowiedziach ekspertów uczestnicy chętnie włączyli się do dyskusji, co dodatkowo napędziło rozważania w temacie. Poruszono takie tematy jak: kwestie prawne wirtualnego uniwersum, dostępność i powszechność technologii. Postawione zostało również pytanie, czy upowszechnienie się Metaversum nie doprowadzi do zatarcia się granic między państwami i narodowościami.

Dla mnie Metaverse to pewien koncept, który opowiada o stworzeniu świata, w którym zacierają się granice między tym co wirtualne a realne, między byciem w świecie fizycznym a wirtualnym. Natomiast przygoda z Proembrionem (artysta zajmujący się street artem i sztuką algorytmiczną), była o tyle ciekawa w kontekście mataversum, że nie mogąc w czasie COVID zrealizować swojej retrospektywnej wystawy  fizycznie, zrobił to w przestrzeni wirtualnej. A konkretnie na Steamie, tj. platformie z grami komputerowymi.” Magdalena Żuk, CMO Crido, która prywatnie interesuje się i kolekcjonuje NFT

Magdalena Żuk, CMO Crido

W wielu aspektach wizja wirtualnego świata równoległego jest na tyle nowa i niezbadana, iż ciężko o konsensus co do tego, jaka będzie jego finalna wersja. Mimo to warto podkreślić kilka wniosków wynikających z debaty.

  • Metaverse w formie wirtualnej kopii naszego świata jest stosunkowo odległą wizją, a ludzie wciąż nie do końca oswoili się tą tematyką.
  • Obok przeszkód technologicznych największe wyzwanie czeka sektor legislacyjny.
  • Odbiór i oczekiwania wobec Multiświata zdecydowanie różnią się w zależności od grupy wiekowej.
  • Dopóki Metaverse nie będzie powszechnym zjawiskiem, wykorzystanie go w marketingu będzie zdecydowanie utrudnione.

 

Najpierw taka technologia musi się upowszechnić, gogle, okulary, wszelki sprzęt hardware musi koniecznie trafić pod strzechy. Mieliśmy przykład VR shopów czy salonów gier, które upadały. W Chinach powstało ich 1200, zanim dotarły one do Polski to w chinach już zbankrutowały. Dopiero, jeżeli będą tam ludzie to markom opłacało się będzie wejść w Metaverse
Artur Roguski, WhySoSocial.pl

Wydarzenie odbyło się w Food Town w Fabryce Norblina, które poza udostępnieniem miejsca zadbało również o pyszne śniadanie dla wszystkich uczestników i kawę, która skutecznie pobudziła do dyskusji.

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF