...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Inbornmedia publikuje trailer filmu o góralach w technologii 4K HDR

“Highlander – Polish Men of the Mountains to film dokumentalny, który ma przedstawiać polską kulturę góralską w sposób piękny i liryczny – tak jak jeszcze nikt tego nie dokonał – w najwyższej technologii telewizyjnej 4K HDR. Film kładzie nacisk na pokazanie piękna polskiej natury, ale również na barwne postacie. Opowiada o góralach wykonują ginące zawody tak jak ich dziadkowie i pradziadkowie przed wiekami. Kołodziej to pasjonat starych maszyn, za pomocą których wytwarza koła do powozów – jedna z jego maszyn ma 150 lat. Baca poświęcił wygody cywilizacji dla swojego fachu, który nie jest łatwy – ostatnio owcę i kozę zagryzły mu wilki i rysie, które grasują w lasach. Jest i rolnik, który pługi wyrabia własnymi rękami i… młotem kowalskim. Kolejnymi bohaterami są drwale – ojciec i syn, którzy do transportu ściętych drzew używają konia. Jest to film o tym jak górale godzą tradycję z nowoczesnym światem.

Maciej Pawełczyk z Inbornmedia mówi – Myślę, że czas najwyższy wykorzystywać technologię telewizyjną aby w pewnym sensie zbliżyć widza do natury i piękna krajobrazów. Standard 4K HDR wymaga innego podejścia do filmowania i innego tempa montażu. Wysoka rozdzielczość w połączeniu z wysokim zakresem dynamiki obrazu HDR dają piorunujący efekt. Krajobrazy i timelapsy robią tak znakomite wrażenie, że trzeba się zatrzymać i dać widzowi czas na ich podziwianie. Byliśmy od początku podekscytowani tą technologią ale tak naprawdę poraziło nas dopiero w studiu postprodukcyjnym, w którym obejrzeliśmy materiał na monitorze Sony BVM X-300. Czujemy, że telewizja 4K HDR to przyszłość, w przeciwieństwie do nietrafionej technologii 3D.

Zdjęcia rozpoczęły się w sierpniu i są realizowane na Podhalu. Reżyserem jest Filip Luft. Jest to koprodukcja Inbornmedia Sp. z o. o. i Marchello Production. Firma Inbornmedia jest znana w branży z produkcji m. in. takich seriali jak Kossakowski 6 Zmysł dla TTV, Odlotowy Ogród dla TTV czy Złomowisko PL dla Discovery Channel. Planowane są dwie wersje montażowe, na Polskę i dla widza zagranicznego. W tej drugiej wywiady z bohaterami będą skrócone, a dominować będzie angielski lektor, podobnie jak w serii Human Planet dla BBC.

„Highlander – Polish Men of the Mountains” to film, który będzie doskonałą propozycją dla międzynarodowego widza szukającego w kinie tradycyjnych wartości i pięknych obrazów przyrody. Film ma pokazać kulturę góralską w sposób, w jaki jeszcze nikt jej nie pokazał i stać się żywą wizytówką Podhala na całym świecie. Od lat jesteśmy uczestnikami targów telewizyjnych MIPCOM w Cannes. Planujemy też udział w marketach DOCS FOR SALE / IDFA (Amsterdam), NATPE (Budapeszt). Są to strategiczne miejsca, w których handluje się filmami i to tam nabierają kształtów ramówki stacji telewizyjnych w wielu krajach. Promocja Polski nie musi być nachalna, można ją robić sprytnie, oferując produkt najwyższej jakości, który klienci, w tym przypadku zagraniczne stacje telewizyjne, będą chcieli sami kupić i emitować. Zdajemy sobie z tego sprawę dlatego zdecydowaliśmy się na najwyższą technologię realizacyjną, która spełnia założenia standardu 4K HDR. Telewizja 4K HDR jest rewolucją, podobną jak kiedyś HD, zresztą nie bez powodu – obraz wyprodukowany w ten sposób daje nieprawdopodobne doznania estetyczne i wrażenie realizmu. Ta technologia zdobywa kolejne rynki i powstaje coraz więcej kanałów telewizyjnych, które ją wprowadzają. Odzwierciedleniem tego jest rosnąca sprzedaż telewizorów 4K HDR, która już rok temu osiągnęła 48.1 milionów egzemplarzy globalnie. Czuć to namacalnie na targach telewizyjnych, na przykład w Cannes (MIPCOM, MIPTV), gdzie widać wyraźny popyt na tego typu kontent. Między innymi dlatego, że jest go jeszcze stosunkowo mało na rynku. Jesteśmy już w kontakcie z międzynarodowymi dystrybutorami, którzy są zainteresowani filmem. Liczymy, że dystrybucja „Highlander – Polish Men of the Mountains” na licencji 4K HDR do różnych krajów powinna zwrócić koszty produkcji. Oczywiście film będziemy rozpowszechniać również w standardowej wersji HD. Tematyka również stanowi atut – jest to film o człowieku i o otaczającej go przyrodzie, czyli film nadający się do ramówek stacji społecznych jak i przyrodniczych, również w paśmie rodzinnym. Jesteśmy przekonani, że skarb polskiej kultury narodowej, czyli kultura Podhala i polski Góral, mają szanse być promowane i docenione przez widzów na całym świecie. Cieszymy się, że możemy się do tego przyczynić – komentuje Maciej Pawełczyk.

Radek Wikiera z Inbornmedia dodaje: Aktualnie przygotowujemy się do targów MIPCOM w październiku. Mamy nadzieję, że polski Góral zostanie wreszcie rozpowszechniony i to w pięknym stylu od Ameryki, aż po Azję. Na szczęście trailer już robi wrażenie na zagranicznych dystrybutorach, więc jesteśmy dobrej myśli.

Trailer: Inborn TV

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF