...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ludzie 50-tki: Bartosz Robaszewski, 4soft – jak funkcjonuje jego biznes i jakie ma plany na przyszłość?

Bartosz Robaszewski

Jaki problem rozwiązuje Twój usługa? Na jakie wyzwania odpowiada? 

4soft to software house tworzący oprogramowanie blockchain. Chociaż samo słowo blockchain jest już powszechnie znane, to jego zastosowanie poza kryptowalutami – niekoniecznie. My pracujemy, aby to zmienić. Chcemy, aby za kilka lat każdy biznes i konsument miał możliwość korzystać ze zdecentralizowanych usług, które są w demokratyczny sposób zarządzane przez samych użytkowników, a nie pojedynczą korporację. Mamy w portfolio już około 20 projektów blockchain. Dlatego w tej chwili zajmujemy się zarówno pisaniem aplikacji opartych o tę technologię, jak i doradzaniem klientom od strony biznesowej.

Wiem, że to wszystko brzmi bardzo dobrze, ale świat, oczywiście, nie jest usłany różami. Na ten moment widzimy wyraźny trend w liczbie zapytań powiązany z rynkami kryptowalut: rosnące ceny Bitcoin’a czy Ethereum to dużo zleceń na projekty blockchain. Analogicznie w przypadku bessy. M.in. dlatego nie skupiamy się tylko na tej technologii. Tworzymy też front-end i back-end aplikacji webowych, zajmujemy się Machine Learning i Big Data, itd. Takie połączenie usług zapewnia bezpieczeństwo naszego biznesu oraz lepiej zaspokaja potrzeby naszych klientów.

Jak budujesz swój zespół, który wspiera Cię w swoim pomyśle? Jak znajdujesz ludzi, z którymi chcesz pracować? Czy Twoja firma już ma w swoich strukturach dział HR, czy radzicie sobie inaczej, jak?

Oczywiście głównym motorem napędowym dla naszego rozwoju są programiści, najlepiej z dużym doświadczeniem. Ich niska dostępność to w tej chwili jedno z największych wyzwań, w przypadku inżynierów blockchain mówimy niemal o braku na rynku. Dodatkowo chcę, aby 4soft rósł, ale nie za wszelką cenę: szukamy osób, którym odpowiada nieformalna atmosfera w firmie, które chcą cały czas się rozwijać. Chcemy czuć się dobrze w grupie ludzi, z którymi pracujemy.
To zapotrzebowanie to ogromna odpowiedzialność dla działu HR, który radzi sobie znakomicie: w 2021 roku dołączyły do nas aż 33 osoby. To zasługa raptem trzech osób: Izy – managerki, Wioli – rekruterki oraz Teresy – stażystki i researcherki.

Jakie masz plany rozwoju swojego biznesu/rozwiązania w przyszłości?

Patrząc w przyszłość, planujemy iść ścieżką wyznaczoną w momencie rebrandingu. Chcę, by lokalnie 4soft był znany z bycia świetnym miejscem do pracy: gdzie programiści mają wpływ na przedsiębiorstwo, a poprzez realizowane projekty – na otaczającą nas rzeczywistość. Patrząc globalnie, 4soft ma być jednym z pierwszych skojarzeń dla przedsiębiorców i managerów, którzy potrzebują doradztwa i implementacji w zakresie technologii blockchain.

 

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Bartosz Robaszewski, 4soft – kim jest i co robi?

Ludzie 50-tki: Bartosz Robaszewski, 4soft – co go inspiruje?


Bartosz Robaszewski

Bartosz Robaszewski, CEO 4soft SA. W wieku 26 lat jego spółka Guardier SA zadebiutowała na New Connect czyniąc go najmłodszym prezesem spółki giełdowej w tamtym okresie. Laureat nagród 30 Kreatywnych Wrocławia czy 50tki Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie magazynu Brief. Wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Mentor startupów, pasjonat Lean Management. Prywatnie mąż oraz ojciec małej Poli i Franka.

 

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Bartosz Robaszewski, 4soft – kim jest i co robi?

Bartosz Robaszewski

Jakie były okoliczności powstania Twojego projektu? Jak wyglądały początki Twojej działalności?

Założyłem software house Look4App w 2013 roku. Spółka na początku, jak wiele innych, realizowała ogólne usługi developmentu. Ciekawa jest jednak historia jej powstania. W trakcie ostatniego roku studiów pracowałem jako doradca kredytowy w Expanderze. Bardzo szybko zacząłem osiągać najlepsze w kraju wyniki, co wiązało się z bardzo wysokimi na ówczesne czasy zarobkami. Gdy w pewnym momencie nasze wyniki sprzedażowe wyciekły, na spotkanie ze mną podstępem umówił się headhunter, aby proponować mi pracę w małym startupie Guardier, za pensję wielokrotnie niższą niż moja w tamtym czasie. Czy długo się zastanawiałem, czy przyjąć ofertę? Nie – od razu odpowiedziałem, że wchodzę w to. Złożyłem wypowiedzenie w Expanderze, a rok później Guardier zadebiutował na giełdzie New Connect pozyskując od inwestorów około 0,5 mln zł kapitału. Niestety niedługo potem inwestorzy zdecydowali się sprzedać firmę innej spółce, a ja zostałem z ludźmi bez pracy (nie byłem akcjonariuszem). Stąd decyzja o założeniu własnego startupu.

Około 2017 roku zbudowaliśmy pierwszy projekt blockchain i zdecydowaliśmy, że chcemy się w tej technologii specjalizować.

Co było momentem przełomowym w Twoim biznesie i co się z tym wiązało?

Przełomem był dla nas rebranding, a raczej jego czas: proces sfinalizował się w marcu 2020. Zmieniliśmy nazwę na 4soft, założyliśmy nową spółkę. Przyszłość nie malowała się kolorowo – mieliśmy początek pandemii, nieznaną markę i „ławkujących” pracowników. Wiedzieliśmy, że najpewniejszym sposobem na płynność finansową będą zlecenia z Zachodu.

Z perspektywy czasu wiemy, że branża IT tylko zyskała na pandemii, a nasze działania sprzedażowe przyniosły pożądany skutek – jesteśmy w 100% obłożeni projektowo na najbliższe miesiące i w tej chwili skupiamy się na pozyskaniu nowych pracowników. 80% naszych klientów to firmy zagraniczne.

 

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Bartosz Robaszewski, 4soft – jak funkcjonuje jego biznes i jakie ma plany na przyszłość?

Ludzie 50-tki: Bartosz Robaszewski, 4soft – co go inspiruje?


Bartosz Robaszewski

Bartosz Robaszewski, CEO 4soft SA. W wieku 26 lat jego spółka Guardier SA zadebiutowała na New Connect czyniąc go najmłodszym prezesem spółki giełdowej w tamtym okresie. Laureat nagród 30 Kreatywnych Wrocławia czy 50tki Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie magazynu Brief. Wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Mentor startupów, pasjonat Lean Management. Prywatnie mąż oraz ojciec małej Poli i Franka.

 

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF