BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.
Platforma wsparcia psychologicznego Helping Hand wprowadza nowe treści eksperckie dla użytkowników, poszerzając swój kontent o zupełnie nową sekcję tematyczną– MedExpert. Strefa, którą stworzono we współpracy z ALAB laboratoria, będzie zawierała przede wszystkim treści edukacyjne dotyczące diagnostyki i profilaktyki zdrowia fizycznego. Z tej części platformy – jak i pozostałych jej funkcjonalności – niezmiennie będzie można korzystać całodobowo i w pełni anonimowo.
ALAB laboratoria to jedna z największych ogólnopolskich sieci laboratoriów diagnostycznych, w skład której wchodzi ponad 90 laboratoriów medycznych oraz ponad 550 punktów pobrań. Firma oferuje swoim pacjentom możliwość wykonania ponad 3500 badań diagnostycznych – zarówno tych podstawowych, jak i wysokospecjalistycznych. W ramach współpracy z Helping Hand, eksperci ALAB laboratoria będą dzielili się z użytkownikami platformy swoją wiedzą na temat istotności profilaktyki zdrowotnej, w tym diagnostyki laboratoryjnej. Materiały będą tworzone przede wszystkim w formule video (wywiady z ekspertami). Strefa zostanie uruchomiona jeszcze w sierpniu br.
Ogromnie cieszę się ze współpracy z ALAB laboratoria, bo właśnie dzięki temu partnerstwu możemy rozszerzyć naszą platformę o wysokiej jakości edukacyjne treści medyczne, skupiające się na zdrowiu fizycznym – a tym samym – zadbać o naszych użytkowników holistycznie. To zupełnie nowy rozdział w działalności Helping Hand i kolejny dowód na to, że jesteśmy organizacją dynamicznie rozwijającą się nie tylko pod kątem biznesowym ale także w obszarze wartości dostarczanych użytkownikom platformy Naszą działalność zaczęliśmy przecież od platformy pomagającej w rozwiązywaniu problemów związanych z uzależnieniami. Po pandemii rozszerzyliśmy ją o narzędzia wspierające we wszelkich trudnościach natury psychologicznej. W maju tego roku uruchomiliśmy strefę Mindfulness, a teraz – sekcję MedExpert. Nie mam wątpliwości, że stworzyliśmy rozwiązanie, które bazując na wiedzy naszych ekspertów i odpowiednio zaprojektowanej technologii, odpowiada na potrzeby współczesnego człowieka i dba o jego dobre samopoczucie. Nie zwalniamy jednak tempa. Każdego dnia pracujemy nad rozwojem naszego produktu, obecnie skupiając się przede wszystkim na warstwie technologicznej. Aleksandra Tokarewicz, Członkini Zarządu Helping Hand
Cieszy nas fakt, że możemy dzielić się wiedzą medyczną z użytkownikami platformy Helping Hand. Tworząc dedykowane materiały edukacyjne do strefy MedExpert, naszym celem było przybliżenie użytkownikom platformy tematów związanych z szeroko pojętą diagnostyką laboratoryjną. Większość z Nas nie zdaje sobie sprawy jak wiele chorób można rozpoznać na bardzo wczesnym etapie dzięki podstawowym badaniom laboratoryjnym – nawet zanim jeszcze rozwiną się na tyle, by dawać przykre, łatwe do zidentyfikowania objawy. Profilaktyka to klucz do zdrowia na co dzień.
Anna Janas-Sanecka, Dyrektor Marketingu ALAB laboratoria
Z rozwiązań Helping Hand mogą korzystać firmy, które chcą swoim pracownikom zapewnić holistyczne wsparcie psychologiczne w formie benefitów pozapłacowych. Tylko w minionym półroczu na współpracę z Helping Hand, a tym samym na zapewnienie swojemu zespołowi pełnego wsparcia psychologicznego, zdecydowały się m.in.: międzynarodowa firma doradcza w sektorze nieruchomości Cushman & Wakefield, światowy lider z branży farmaceutycznej – Angelini Pharma, globalny lider w branży usług contact center – Teleperformance, międzynarodowa firma handlowa Cash&Carry – MAKRO, światowy lider w branży logistyki – DHL Global Forwarding, czy polska firma farmaceutyczna Verco.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
10 czerwca odbyła się premiera teledysku Darii Zawiałow „Wojny i Noce”. Za produkcję klipu odpowiedzialni byli artyści studiów Platige Image i fristajlo!, którzy przybliżają kulisy powstawania teledysku, promującego trzeci studyjny album piosenkarki. Piotr Sikora (CEO) oraz Jarosław Sawko (Chairman) z Platige Image, są laureatami drugiej edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
W interpretacji twórców, utwór Darii Zawiałow opowiada o walce z demonami przeszłości, przed którymi można próbować uciekać, ale zawsze czają się w najciemniejszych zakamarkach, pojawiając się gdy gaśnie światło i zostajemy z nimi sam na sam. Osadzenie historii w futurystycznym mieście dało pole do personifikacji tych demonów i nadanie im fizycznej postaci. Mangowa Daria Zawiałow ma siłę i determinację, by się im przeciwstawić. Duży wkład w powstawanie wyreżyserowanego przez Tomka Miazgę klipu miała sama artystka.
Daria od początku miała wizję superbohaterki rodem z filmów anime – nie w klasycznym, amerykańskim ujęciu postaci w trykotach z peleryną, ani przysłowiowej „Czarodziejki z Księżyca”, a silnej osobowości, która przy okazji jest „super”. Dzięki wyobraźni scenarzysty, Michała Szymaniaka udało się tę ideę wpleść w emocjonującą historię z nutką thrillera i romantycznym twistem.
Tomek Miazga ze studia fristajlo!
Punktem wyjścia dla estetyki klipu były projekty Agnieszki Szajewskiej, twórczyni konceptu awatara Darii Zawiałow w stylistyce anime, która dołączyła do zespołu zajmującego się produkcją klipu i nadała głównej postaci pazur sprawiający, że jej podróż przez pogrążone w mroku miasto staje się wiarygodna. Duże znaczenie miały również inspiracje czerpane z motywy Neo-Tokio, często pojawiającego się w mandze i anime.
Wyobrażaliśmy sobie Warszawę alternatywnej rzeczywistości. Miejsce styku dwóch, pozornie niekompatybilnych kultur w nieokreślonej przyszłości. Charakter utworu Darii sam podsuwał wyobraźni motywy gry światła i cienia, blasku neonów i intensywnych barw. Reszta to zabawa kliszami gatunku, jakim jest anime, tak – by wydobyć z niego to, co najlepsze.
Tomek Miazga z fristajlo!
Koordynacją produkcji zajęło się Platige Image, które wcześniej realizowało animacje w stylistyce anime dla zagranicznych klientów takich jak SKII czy Sasa. Producentkami klipu były Justyna Supernak i Karolina Mann.
Nasze ostatnie produkcje dały nam głębsze zrozumienie stylistyki anime, a doświadczenia przy ich realizacji, w połączeniu z kreatywnością ekipy fristajlo! i Darią, która od początku była bardzo blisko tego projektu, sprawiły że ta współpraca była czystą przyjemnością.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Grzegorz Kiszluk rozmawia z Karolem Filipkiem, założycielem i właścicelem New Wall - firmy produkującej panelowy system ścienny 3D, który można zainstalować DIY. Karol został laureatem 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie, a w 10. edycji postanowił ufundować oryginalne i niecodzienne dyplomy dla laureatów, których wyłonimy już we wrześniu.
Do 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie można się zgłosić do 7 sierpnia do godziny 23:59 pod adresem: https://kreatywni.brief.pl/.
Pomimo szybko rozwijającej się technologii i postępującej cyfryzacji, wiele czynności w laboratoriach jest nadal wykonywanych ręcznie, co może prowadzić do tak zwanych błędów ludzkich. W grupie TenderHut pojawił się pomysł na rozwiązanie, które mogłoby nie tylko zmniejszyć ryzyko wystąpienia takich błędów, ale też znacząco usprawnić pracę laboratoriów i uczynić ją bezpieczniejszą. Rozwiązanie to pozwala na wydawanie poleceń głosowych lub gestem i eliminuje ryzyko powstawania błędów podczas zapisu wyników badań, dzięki integracji z systemami klasy LIMS. Paweł Gawkowski, kierownik projektu i COO Solutions4Labs został wyróżniony w 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Jak powstało Holo4Labs?
Holo4Labs narodziło się prawie cztery lata temu w wyniku połączenia trzech na pozór ze sobą niepowiązanych faktów. Pierwszym czynnikiem była obserwacja technologii wykorzystywanych w laboratoriach.
Nasz zespół w Solution4Labs specjalizuje się we wdrażaniu oprogramowania LIMS w zaawansowanych laboratoriach badawczych. Patrząc na sposób funkcjonowania laborantów, byliśmy zdumieni tym, jak wiele pracy wykonywanej jest manualnie, z wykorzystaniem Excela, papieru i ołówka. Od razu zapaliła nam się czerwona lampka – to może prowadzić do tak zwanych błędów ludzkich.
Drugim elementem był potencjał drzemiący w organizacji. W technologicznej Grupie TenderHut, do której należy Solution4Labs, na co dzień utrzymuje się więcej programistów, niż jest potrzebnych do obsługi bieżących zleceń. W razie potrzeby mogą oni szybko zacząć pracę nad nowym projektem dla klienta, a firma nie musi czekać miesiącami na zwolnienie zasobów. Tak zwana „ławeczka” pozwala na realizację dodatkowych wewnętrznych projektów.
Trzecim czynnikiem było zaprezentowanie przez Microsoft HoloLens’ów pierwszej generacji. Wtedy była to jeszcze niedoskonała technologia i wszyscy dookoła mówili, że jej wdrożenie do biznesu zajmie przynajmniej 10 lat. Mimo dużej dawki sceptycyzmu otoczenia Robert Strzelecki, ówczesny COO TenderHut, postanowił jednak rozwiązać kłopoty branży laboratoryjnej przy wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości.
Znając problem, mając odpowiednie zasoby oraz, co prawda raczkującą, ale obiecującą technologię postawiliśmy wyzwanie przed naszymi programistami – chcieliśmy wdrożyć technologię Mixed Reality do laboratoriów, aby wyeliminować możliwość błędu i udoskonalić procesy badawcze. Tak rozpoczęła się nasza przygoda z Holo4Labs.
Cele i misja projektu
Autorski interfejs Holo4Labs ma przede wszystkim pomagać laborantom w codziennej pracy.
Poprzez pełną kontrolę nad procesem dzięki naszemu oprogramowaniu laborant ma pewność, że procedura badawcza została zachowana, próbki są prawidłowo opisane, a wyniki rzetelne. Chcemy wyeliminować ryzyko popełnienia tak zwanego ludzkiego błędu oraz uczynić pracę laborantów bezpieczniejszą i jeszcze bardziej efektywną.
Wykorzystując technologię Holo4Labs, laborant może także być w stałym kontakcie z przełożonym lub bardziej doświadczonym kolegą, który zdalnie przeprowadzi go przez cały proces. Możliwość zdalnej kooperacji stwarza ogromne możliwości – szczególnie dziś w czasie pandemii, kiedy praca zdalna stała się elementem codzienności. Dzięki rozwiązaniu Holo4Labs każde laboratorium może zminimalizować ryzyko pracy z próbką i część zadań realizować zdalnie.
Droga do sukcesu
Zespół Pawła zaczynał projekt od zera. Warto podkreślić, że kiedy wpadli na pomysł takiego wykorzystania dostępnej technologii, sam hardware nie spełniał jeszcze oczekiwań stawianych w branży laboratoryjnej. HoloLens pierwszej generacji były nowością i daleko im było do doskonałości. Analitycy przewidywali, że minie co najmniej 10 lat zanim możliwości sprzętowe dorównają oczekiwaniom rynkowym.
Dziś z perspektywy czasu okazało się, że oni się mylili, a my mieliśmy rację, jednak wtedy nie było to takie oczywiste. Początki odbywały się na emulatorze, bo sam sprzęt nie był jeszcze dostępny w Europie. To była dla nas kolejna trudność, jednak przekonaliśmy naszego partnera – Microsoft, że warto przekazać nam wersję developerską, bo zrobimy z niej dobry użytek. Projekt szybko ewoluował, a wraz z nim potencjał późniejszej komercjalizacji.
Projekt miał kilka przełomowych momentów. Kluczowym momentem w jego rozwoju było wyjście z fazy prototypowania i pokazanie pierwszego działającego i użytecznego produktu. Przełomem było również pojawienie się HoloLens drugiej generacji.
Sama technologia wskazała nam kolejne obszary rozwoju naszego oprogramowania. Dzięki najnowszej generacji HoloLens rozbudowaliśmy nasz produkt np. o sterowanie gestami. Dzięki zwiększeniu możliwości hardware poszerzyliśmy funkcjonalność naszego rozwiązania, wykorzystując pełen potencjał mieszanej rzeczywistości (Mixed Reality).
Przełomowym był również moment, w którym zaczęli myśleć o tym, aby ze statusu „projekt dodatkowy” rozwinąć Holo4Labs w niezależny start-up, który w niedalekiej przyszłości będzie można skomercjalizować. Grupa TenderHut, która dzięki wspomnianej wcześniej ławeczce programistów stała się swoistą fabryką start-up’ów, postanowiła wspierać Holo4Labs w funkcjonowaniu jako niezależny podmiot z wytyczoną ścieżką komercjalizacji i skalowania. To była kluczowa decyzja dla przyszłości tego rozwiązania.
Z perspektywy czasu każdy projekt ma określone wyzwania w danej fazie jego tworzenia. Tu bardzo pomogła nam metodyka, jaką wynieśliśmy z macierzystej korporacji. Doświadczenie managerów grupy TenderHut to, to co wyróżnia nas na scenie start-up’owej. Można powiedzieć, że dzięki temu byliśmy odporni na większość tak zwanych chorób wieku dziecięcego występujących w start-up’ach. W naszym corp-up’ie działamy zwinnie, szybko dostosowując się do zmian, zachowując przy tym dobre praktyki pozwalające korporacjom osiągać wytyczone cele.
Oczywiście zespół projektu mierzył się także z wyzwaniami. Jednym z nich była niedoskonałość technologii. HoloLensy pierwszej generacji miały swoje ograniczenia. Jednak wiedząc, że partner projektu szykuje kolejną ich odsłonę – zespół Holo4Labs mógł się do tego przygotować. W momencie prezentacji HoloLens drugiej generacji mieli przygotowany szereg rozwiązań wykorzystujących nowe możliwości sprzętowe.
W ten sposób pracując na emulatorach, zwiększyliśmy potencjał naszego rozwiązania zanim dotarł do nas hardware nowej generacji. Dla mnie osobiście trudny był również moment przekazania sterów Holo4Labs nowemu prezesowi Przemysławowi Budnickiemu. Ja jestem odpowiedzialny za spółkę Solution4Labs i teraz wspieram zespół Holo4Labs tylko jako członek rady doradczej. Uważam, że znaleźliśmy idealnego kandydata na to stanowisko. Przemek to doświadczony manager sprzedaży, który od 20 lat w realizowanych technologicznych projektach łączy doświadczenie, planowanie, strukturę właściwą dużym korporacjom ze zwinnymi metodykami, elastycznością i brakiem pokory dla „status quo” charakterystycznym dla start-up’ów. Na tym etapie rozwoju Holo4Labs potrzebowało eksperta od sprzedaży i rynku VR, AR i MR.
Pomocna dłoń
Ważnym etapem w rozwoju Holo4Labs była odsłona drugiej generacji HoloLens od Microsoft. Nowy hardware zdecydowanie zwiększył możliwości i użyteczność samego urządzenia. Wraz z ich prezentacją zespół Holo4Labs mógł poważnie myśleć o wdrożeniu komercyjnym swojej technologii. Drugim ważnym czynnikiem był rozwój pandemii w Europie na początku tego roku. Wszyscy dookoła zaczęli poszukiwać rozwiązań zdalnych. Na pierwszy plan w świadomości ludzi wysunęły się także laboratoria farmaceutyczne jako kluczowy element w walce z pandemią. Rozwiązanie Holo4Labs pozwala laboratoriom (nie tylko farmaceutycznym) na efektywną i bezpieczną pracę, ponieważ umożliwia nadzorowanie pracy laboranta lub instrumentów laboratoryjnych zdalnie.
Wszystko to doprowadziło do tego, że nasz projekt przyspieszył i będąc de facto jeszcze w centrum pandemii, zdecydowaliśmy się na jego dofinansowanie przez crowdfunding udziałowy. Wszystko po to, aby móc przedstawić nasze rozwiązanie globalnym klientom.
Inspiruje mnie…
Niezwykle ważną postacią w moim życiu był Waldemar Birk, o którym mówiono najstarszy start-up’owiec w Polsce. Robert Strzelecki z Waldemarem 5 lat temu założyli grupę TenderHut – miał on wtedy 68 lat i to on wprowadził tematykę laboratoryjną do grupy. Odpowiadał za pozyskanie najważniejszych projektów z branży LabTech. Niestety Waldemara nie ma już wśród nas – zmarł tragicznie dwa lata temu. Waldek był moim przyjacielem – myślę, że dziś byłby dumny z tego, jak dobrze radzi sobie Holo4Labs.
Co dalej?
Holo4Labs zrobiło właśnie kolejny krok w przyszłość – uruchomili finansowanie społeczne projektu. Zbiórka na platformie Smartfunds zaledwie w przeciągu jednego dnia osiągnęła niemal cały pierwszy próg finasowania. Symboliczna granica 1 mln zł została przekroczona po trzech dniach, a cel maksimum po dziesięciu. W zasadzie pewnie byłoby szybciej, gdyby nie długi czerwcowy weekend po drodze.
W projekt zaangażowało się 169 inwestorów. Media szeroko rozpisywały się o wprowadzaniu Mixed Reality do laboratoriów i o naszej błyskawicznej zbiórce crowdfundingowej. Ta popularność przekuła się również w konkretne leady. Już w trakcie kampanii otrzymaliśmy zapytania od potencjalnych klientów zainteresowanych wdrożeniem w laboratorium naszej technologii i co ciekawe były to leady globalne, pomimo prowadzenia kampanii i jej komunikacji wyłącznie w języku polskim.
Środki pozyskane od inwestorów planują przeznaczyć na rozwój produktu, zbudowanie globalnych kanałów dystrybucji oraz wkład własny w potencjalnych grantach czy dotacjach, o które zamierzają się ubiegać.
Zakładamy, że przez najbliższe lata Holo4Labs będzie rosło trzykrotnie rok do roku.
Na pytanie jakiej rady na podstawie własnego doświadczenia mógłby udzielić startującym biznesom Paweł odpowiada:Miej odwagę! Miej odwagę realizować swoją wizję i swoje marzenia. Każdy, kto chce prowadzić biznes, musi mieć odwagę i nie może bać się porażek – są one wpisane w nasze życie, ale z każdej porażki należy wyciągać wnioski, bo to one nas budują. Nie ma złotych recept, ale jeżeli Ty będziesz zapalał do swojego celu innych, będzie Ci łatwiej go osiągnąć, bo uzyskasz wsparcie od otaczających Cię ludzi!
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
W czasie pandemii ważne jest, aby zachować dystans społeczny, dlatego nasze życie przenosi się do sieci. W związku z tym redakcja Brief.pl. organizuje kolejne seminaria online. Czego będą dotyczyć i jakie zagadnienia poruszą?
26 maja od godziny 15:00 będzie można wziąć udział w webinarium poświęconym efektywnej komunikacji w czasach globalnej epidemii koronawirusa.
Wizerunek czy sprzedaż? Komunikacja w dobie pandemii
Porozmawiamy o tym:
co należy komunikować w czasach pandemii za pomocą mediów społecznościowych,
jakie kanały i serwisy społecznościowe są obecnie najbardziej skuteczne,
wizerunek czy sprzedaż? Jak rozłożyć akcenty i budżety na działania w social media,
jakie 3 etapy komunikacji marek możemy wyróżnić w czasie epidemii,
jak pandemia zmieni działania i komunikację w social media w następnych latach.
Spotkanie poprowadzą:
Artur Roguski – magister psychologii mediów i reklamy związany z branżą reklamową oraz wydawniczą przez ostatnie 10 lat. Autor bloga www.whysosocial.pl, wykładowca, szkoleniowiec i konsultant komunikacji w kanałach digital.
Rafał Ferber – przedsiębiorca z doświadczeniem w wielu branżach. Znawca korporacji – założyciel fanpage’a Mordor Na Domaniewskiej, który ma już ponad 160 tys. lajków i stale rośnie. Na bazie doświadczeń z Mordoru sformowała się drużyna „uciekinierów” z tegoż miejsca, działająca pod szyldem „Runaways – Social media & more”, której Rafał jest założycielem oraz jednym ze wspólników.
Kamil Mirowski – CEO-ORDINATOR ReBrain Dyplomowany (SGH) specjalista ds. marketingu internetowego. Komunikacją w mediach cyfrowych zajmuje się od 2008 roku. Prowadzi projekty marketingowe, employerbrandingowe, szkolenia oraz warsztaty z wykorzystaniem mediów cyfrowych w komunikacji biznesowej. Na swoim blogu Mr. Social dzieli się wiedzą merytoryczną pozyskaną podczas pracy na pierwszej linii frontu. Autor artykułów branżowych, prelegent oraz organizator spotkań o tematyce około-marketingowej.
28 maja i 3 czerwcao godzinie 11:00 odbędą się natomiast dwa kolejne spotkania z cyklu #eksperci organizowane w ramach 10. edycji Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie!
Esportowy sponsoring #eksperci 28/05/20
Temat: (e)Sportowy sponsoring w czasach #stayathome
Spotkanie podzielone będzie na 3 bloki tematyczne:
SPORT
Jak zmieni się świat sportu w czasie izolacji?
Orlen jako największy sponsor sportu w Polsce. Co robi teraz?
Jak teraz trenują sportowcy? Przyszłość wydarzeń sportowych?
ESPORT
Migracja fanów ze sportu do esportu. Wzrosty oglądalności.
Czym jest esport. Esport to jedyny sport który został?
Twitcha – nowa telewizja.
Podobieństwa esportu do sportu. Definicja – esport jest sportem.
AKTYWNOŚCI: SPORT VS ESPORT
Czy marki się w ogóle zainteresowane esportem?
Simracing i przenoszenie się wyścigów do świata wirtualnego.
Trendy – czy w przyszłości wszystko będzie grą?
Autonomiczne pojazdy, drony. Wirtualna rozrywka staje się sportem rzeczywistym?
Moc relacji live w social mediach #eksperci 3/06/2020
Temat spotkania: Jak sprzedawać więcej dzięki live’om w social mediach i jak wykorzystać je w dobie kryzysu?
CASE STUDY: Quiosque
O czym?
Jak sprzedawać w social media i jak przekonać odbiorców do zakupów online.
Dla kogo?
Dla osób, które szukają nowego kanału dotarcia do odbiorców i możliwości zwiększania sprzedaży.
Dlaczego?
75% internautów w Polsce korzysta z Facebooka, to ogromny potencjał do wykorzystania przez marki!
Co zyskasz?
Fachową i specjalistyczną wiedzę na temat skuteczności działań w social media, w szczególności łączenia e-commerce z mediami społecznościowymi.
Postaramy się odpowiedzieć na pytania: 1. Czy powinieneś się reklamować w dobie kryzysu? 2. Jaka jest skuteczność social mediów w czasie kryzysu? 3. Jakich błędów nie popełniać i czym inspirować się w działaniach w mediach społecznościowych? 4. Case study Quoisque – Sprzedaż live, od autorskiego pomysłu do realizacji i zwiększenia sprzedaży o 44%.
Cateringoo odmienia sposób, w jaki firmy zamawiają catering na spotkania biznesowe. Choć start-up działa niespełna od dwóch lat, ma już na koncie sporo sukcesów. Właśnie zamknął rundę inwestycyjną na 2 mln zł od funduszu KnowledgeHub, uruchomił nową wersję swojej platformy online i szykuje się na podbój kolejnych polskich miast. Natalia Myszkowska, założycielka Caterinoo jest laureatką 9.edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Cateringoo działa na zasadzie marketplace’u, łącząc firmy cateringowe z klientem biznesowym. Ułatwia pracę recepcjonistek, asystentek, specjalistów ds. marketingu czy pracowników działu HR, czyli osób odpowiedzialnych za catering na spotkaniach w firmach. Platforma online pozwala na szybkie porównanie ofert wielu dostawców i zamówienie cateringu przez internet. Skraca ten obowiązek do kilku minut, gwarantuje przejrzystość cen, które są takie same jak bezpośrednio u dostawcy i pozwala na pełną kontrolę procesu. Zapewnia też jakość cateringu, bo wszyscy dostawcy są starannie weryfikowani.
Firma powstała półtora roku temu, a latem 2019 roku połączyła się z konkurencyjnym start-upem Caterfly, spółką z portfolio Daftcode. Dobre wyniki i stabilny rozwój Cateringoo sprawiły, że szybko wzbudziło zainteresowanie inwestorów, w efekcie czego niedawno zamknęło pierwszą rundę inwestycyjną. Od funduszu KnowledgeHub firma pozyskała 2 miliony złotych na umocnienie swojej pozycji w Warszawie oraz na wyjście ze swoją ofertą do kolejnych miast – Wrocławia i Krakowa – gdzie już rozbudowuje zespoły sprzedażowe. Środki od inwestora Cateringoo przeznaczy również na promocję i rozbudowę platformy.
Nie chcemy, by nasi klienci marnowali czas na wyszukiwanie i porównywanie dostawców cateringu. Zrobiliśmy to za nich. Przygotowaliśmy również ofertę cateringową, która spełnia wymagania biznesu. Nasza platforma ma sprawić, że recepcjonistka zamawiająca catering na spotkanie zrobi to w kilka minut i już o nic nie będzie musiała się martwić. To klienci, którzy mają filie w różnych miastach, skłonili nas do ekspansji poza Warszawę. Odciążamy ich w procesie zamawiania cateringu i kontaktów z dostawcami, a do takiej wygody można się szybko przyzwyczaić.
Natalia Myszkowska, CEO Cateringoo
Już dziś Cateringoo ma stabilną pozycję w branży cateringu biznesowego i może pochwalić się czterokrotnym wzrostem rok do roku.
Od początku kluczowa jest dla nas profesjonalna obsługa klienta i zapewnienie takiej jakości, by klient do nas wracał. Jesteśmy dumni z tego, że ponad 60% klientów pozyskanych w pierwszych miesiącach nadal korzysta z naszych usług.
Natalia Myszkowska.
Jaki był rok 2019 w Cateringoo?
Rośnie też średnia wartość zamówienia, która obecnie wynosi ponad 2000 zł. Rozszerzyliśmy sieć dostawców. Urósł również zespół, który przez niecały rok powiększył się z 3. do 12. osób.
Karol Lasota, COO Cateringoo
W lutym Cateringoo wypuściło kolejną wersję platformy online. Teraz klienci mogą samodzielnie wymieniać pozycje menu na takie, które lepiej im pasują.
Budując produkt, bardzo uważnie słuchamy sugestii klientów, co widać w kolejnych wersjach naszej platformy. Od momentu wprowadzenia nowych rozwiązań miesięczna częstotliwość zamawiania przez aktywnych klientów wzrosła trzykrotnie.
Szymon Czarnecki, szef zespołu technologicznego w Cateringoo
Cieszymy się, że Cateringoo zdecydowało się na połączenie ze start-upem powstającym w Daftcode. Dzięki temu mogliśmy szybciej zrekrutować silny zespół i zbudować prosty w użytkowaniu serwis online do wyszukiwania i zamawiania cateringu. Można w nim wybierać i dostosowywać oferty do potrzeb danej firmy i formatu spotkania, dopełnić wszelkich formalności, takich jak płatności i faktury czy komunikować się z dostawcami. Produkt świetnie odpowiada na potrzeby rynku, a spółka błyskawicznie stała się ważnym graczem w swojej branży, z którego możemy być dumni.
Paweł Seweryn, CEO Daftcode
Inwestycja w Cateringoo to nie tylko inwestycja w zaawansowany technologicznie marketplace, ale również w ciekawy i dynamicznie rosnący rynek, który już teraz wart jest w samej Europie ponad 15 miliardów euro. Firma bardzo szybko się rozwija, ma świetny zespół i mam nadzieję, że nasze środki pomogą jej zrealizować ambitne cele.
Krzysztof Dębowski, Co-Managing Partner KnowledgeHub
Wśród stałych klientów Cateringoo są wymagające firmy, które regularnie zamawiają catering na spotkania biznesowe. Możemy tu wymienić dużych graczy, takich jak The Boston Consulting Group, czy Allen Overy, ale także polskie firmy technologiczne, na przykład znany globalnie Booksy, czy rosnący w siłę Packhelp. Szybki wzrost firmy zaowocował nagrodą dla założycielki Cateringoo, Natalii Myszkowskiej, która w 2019 roku została wyróżniona w konkursie 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.