...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Photon Education sprzedał 40-tysięczny egzemplarz edukującego robota!

W trakcie szczytu pandemii Photon Education miewało trudny okres, ze względu na zamknięcie szkół i brak zamówień. Te czasy już na szczęście minęły i firma z dumą może ogłosić, że ich flagowy projekt został sprzedany w ilości 40 tys. egzemplarzy!

Photon Robot, czyli interdyscyplinarny robot. Został zaprojektowany, by ułatwić pracę edukatorom zajmującym się kształceniem zarówno najmłodszych, jak i starszych uczniów. W oparciu o gotowe scenariusze zajęć lub własne, autorskie konspekty możesz zaangażować Photona w prowadzenie dowolnych zajęć.

W zeszłym tygodniu firma poinformowała o przekroczeniu kolejnego kamienia milowego, czyli 40 tys. sprzedanych egzemplarzy robota. To świetny wynik, biorąc pod uwagę, z jakim kryzysem walczyła polska edukacja w dobie pandemii. Sama firma informuje, że efekty, które przyszły w pierwszym kwartale b.r przerosły ich oczekiwania.

Największe brawa należą się przede wszystkim naszej produkcyjnej załodze oraz niesamowitym nauczycielom, którzy robią wszystko, co w ich mocy, aby uczniowie w szkołach i przedszkolach na całym świecie byli lepiej przygotowani na wyzwania przyszłości.

Zespół Photon Education

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Współpraca ekosystemów startupowych Ukrainy i Polski

26 kwietnia odbyło się kolejne spotkanie z cyklu eksperci, przygotowane w ramach 12 edycji 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Tym razem nasze spotkanie było poświęcone współpracy między startupami w Ukrainie i w Polsce. Jak dla obopólnej korzyści wykorzystać fakt, że mamy teraz w Polsce tak wielu przedstawicieli kreatywnych biznesów i startupów z Ukrainy?

Wydźwięk spotkania był bardzo realistyczny i mimo dramatycznej sytuacji u naszych wschodnich sąsiadów, uczestnicy spotkania bardzo dużo dowiedzieli się na temat ekosystemu startupów ukraińskich, który nadal działa.

Młodzi przedsiębiorcy z Ukrainy w dalszym ciągu potrzebują naszego wsparcia, ale mają bardzo wiele do zaoferowania we współpracy i tworzeniu nowych przedsięwzięć biznesowych.

Wojna spowodowała, że obecnie w Polsce znajduje się większa niż zwykle liczba przedstawicieli biznesu oraz startupów z Ukrainy. W czasie spotkania zostały zaprezentowane aktywności, szczególnie młodych przedsiębiorców, w ich trudnej sytuacji, w jakiej się znaleźli.

Gościem specjalnym była Victoria Umanska, założycielka Team Ukrainie Love oraz Fundacji Mama Wdoma. Victoria poznała dobrze rynek startowy po obu stronach naszej granicy oraz w innych krajach.

Byli też przedstawiciele polskich organizacji wspomagających rozwój innowacji i startupów w Polsce, a obecnie wspierających akcje pomocowe dla naszych przyjaciół w Ukrainie. Uczestnicy panelu dyskusyjnego to m.in.:

  • Michał Kramarz – Head of Google for Sturtups, CEE

  • Tomasz Snażyk – Chief Executive Officer at Startup Poland.

W spotkaniu zabrali też głos:

  • Irene Tchaikovska – Startup Support Specialist at Polish-Ukrainian Startup Bridge
  • Mykhailo Khaletskyi – Startup Mentor at Polish-Ukrainian Startup Bridge.
  • Agata Stafiej-Bartosik – Country Co-Director Poland, Interim Country Director Nordics, Ashoka

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Creotech Instruments S.A. w 2021 r. zwiększyła marżę i odnotowała wzrost przychodów ogółem o 20%

Creotech Instruments, wiodący polski producent systemów i podzespołów satelitarnych oraz zaawansowanej elektroniki, w okresie od stycznia do grudnia 2021 r., osiągnął przychody ogółem na poziomie ponad 40 mln zł. To wzrost o 20% w porównaniu do przychodów ogółem osiągniętych w 2020 r. W raportowanym okresie spółce udało się zwiększyć marżę EBITDA skorygowaną o wynik na działalności B+R do poziomu ok. 17%. Na wyniki finansowe wpływ miały zrealizowane kontrakty z obszaru technologii kosmicznych i branży kwantowej. W ub. roku spółka przeprowadziła IPO i zadebiutowała na NewConnect. Aktualnie firma stara się pozyskać dodatkowy kapitał w ramach nowej Oferty Publicznej Nowych Akcji o wartości 55,7 mln zł netto. W I połowie tego roku spółka planuje zadebiutować na rynku regulowanym GPW w Warszawie.

Konsekwentnie realizowane założenia rozwoju spółki, pozwalają nam systematycznie zwiększać poziom przychodów i generowanych marż, alokując praktycznie całość wygenerowanych środków na działania B+R. Dzięki temu w 2021 r., zgodnie z założeniami, udało nam się zwiększyć wyniki r/r. W raportowanym okresie osiągnęliśmy ponad 40 mln zł przychodów ogółem (przychody ze sprzedaży netto w wysokości około 33 mln zł powiększone o przychody z dotacji na projekty B+R w wysokości około 7 mln zł), co oznacza wzrost o 20% względem roku 2020. EBITDA wyniosła ponad 3 mln zł. Skorygowana EBITDA o wynik na działalności B+R to 5,7 mln zł.

Maciej Kielek, Wiceprezes ds. Finansowych w Creotech Instruments S.A.

Spółka Creotech Instruments powstała w 2012 r. Firma specjalizuje się przede wszystkim w sektorze kosmicznym oraz w branży aparatury naukowej, m.in. opracowuje i produkuje urządzenia do komputerów kwantowych jako jedna z pierwszych w Europie. Firma dotychczas stworzyła m.in. 37 zaawansowanych systemów dla aplikacji kwantowych, które dostarcza do blisko 50 laboratoriów naukowych, takich jak Uniwersytet Oxford, czy Berkley. W 2021 roku spółka pozyskała dodatkowe 5 mln zł na rozwój działań z obszaru technologii kwantowej. Środki te pochodziły z dofinansowania NCBiR i były przeznaczone na rozwój projektu B+R ‘Elektronika w odpowiedzi na wyzwania Technologii Kwantowych’.

W 2013 r. Creotech Instruments rozpoczęła współpracę z Centrum Badań Kosmicznych oraz Europejską Agencją Kosmiczną (European Space Agency), zaczynając w ten sposób działalność w obszarze kosmicznym. Jednym z programów, w których aktualnie firma uczestniczy, jest strategiczny projekt PIAST (Polis Imaging Satellites) dla polskiego sektora obronnego. W kwietniu br. spółka zakończyła pierwszy przegląd tego projektu pod nazwą System Requirements Review. Celem całego przedsięwzięcia jest umieszczenie trzech mikrosatelitów obserwacyjnych na orbicie okołoziemskiej w 2024 r.

Jednocześnie spółka pracuje nad projektem EagleEye, w ramach którego opracowywany jest mikrosatelita obserwacyjny Ziemi. Jego wyniesienie na niską orbitę okołoziemską planowane jest w latach 2023 – 2024.

Creotech Instruments od dwóch lat intensywnie rozwija także obszar systemów dla bezzałogowych statków powietrznych, który zaczyna odgrywać coraz większą rolę. Szacuje się, że w 2026 r. światowy rynek dronowy będzie wyceniany na ok. 41,3 mld USD.

25 kwietnia br. rozpoczęła się Oferta publiczna Creotech Instruments, obejmująca nie mniej niż 99.140 i nie więcej niż 396.558 akcji serii I o wartości nominalnej 0,10 zł za jedną akcję oraz sprzedaż do 100.000 akcji istniejących. Sprzedaż przez kluczowych akcjonariuszy związana jest jedynie z koniecznością rozliczenia ich zobowiązań względem Agencji Rozwoju Przemysłu – pierwszego istotnego zewnętrznego akcjonariusza spółki. Pozyskane środki – w kwocie do 55,7 mln zł netto – zostaną przeznaczone przede wszystkim na ukończenie kluczowych projektów B+R oraz zwiększenie zdolności produkcyjnej i sprzedażowej spółki. Zapisy w Transzy Inwestorów Detalicznych prowadzone będą od 9 do 17 maja br. Zapisy w Transzy Inwestorów Instytucjonalnych przyjmowane będą od 19 do 23 maja. Globalnym Koordynatorem Oferty jest Dom Maklerski Navigator S.A., zaś Współkoordynatorem Oferty odpowiedzialnym m.in. za koordynację pracy Konsorcjum Detalicznego jest Noble Securities S.A. Wszelkie szczegóły Oferty są dostępne na stronie internetowej spółki: https://creotech.pl/pl/, w zakładce ,,Oferta Publiczna’’ lub bezpośrednio na stronie internetowej: https://creotech.pl/ipo/.

Środki z Oferty pozwolą nam przede wszystkim na optymalizację i finalizację projektów z obszaru kosmicznego oraz umożliwią zwiększenie zdolności produkcyjnych w tym obszarze nawet do 20 satelitów rocznie. Będzie to miało wpływ na wzrost skali naszego biznesu i tym samym przyszłe wyniki finansowe. Oferta publiczna poprzedza nasze plany giełdowe, związane z przeniesieniem akcji z NewConnect na rynek regulowany GPW. Wejście na główny parkiet planowane jest w połowie tego roku.

Grzegorz Brona, Prezes Zarządu Creotech Instruments S.A. 


źródło: Creotech Instruments

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

EKSPERCI: Ekosystem Startupów w Ukrainie | Śniadanie kreatywnych 4

Zapraszamy na kolejne spotkanie z cyklu eksperci, przygotowane w ramach 12 edycji 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Tym razem nasze spotkanie będzie poświęcone współpracy między startupami w Ukrainie i w Polsce. Jak dla obopólnej korzyści wykorzystać fakt, że mamy teraz w Polsce tak wielu przedstawicieli kreatywnych biznesów i startupów z Ukrainy?

Przedstawimy ekosystem startupów u naszych wschodnich sąsiadów oraz ich osiągnięcia, nie tylko u siebie w kraju, ale również na najbardziej dynamicznych rynkach rozwoju innowacji.

Dramatyczne wydarzenia spowodowały, że obecnie w Polsce znajduje się większa niż zwykle liczba przedstawicieli biznesu oraz startupów z Ukrainy. Celem naszego spotkania będzie również zaprezentowanie aktywności, szczególnie młodych przedsiębiorców, w ich trudnej sytuacji, w jakiej się znaleźli.

Do udziału w spotkaniu zaprosiliśmy przedstawicieli organizacji, które współpracują z ukraińskim ekosystem startupów. Specjalnym gościem będzie Victoria Umanska, założycielka Team Ukrainie Love oraz Fundacji Mama Wdoma. Victoria poznała dobrze rynek startowy po obu stronach naszej granicy oraz w innych krajach.

Wśród licznych zaproszonych gości pojawią się przedstawiciele polskich organizacji wspomagających rozwój innowacji i startupów w Polsce, a obecnie wspierających akcje pomocowe dla naszych przyjaciół w Ukrainie. Uczestnicy panelu dyskusyjnego to m.in.:

  • Michał Kramarz – Head of Google for Sturtups, CEE oraz Tomasz Snażyk – Chief Executive Officer at Startup Poland.
  • Rafał Kupidura, CEO IF Nation Group, który wraz z Pracodawcy RP i Corporate Connections Polska uruchomił falę pomocy finansowej i rzeczowej od polskich przedsiębiorców dla Ukrainy na kwotę ponad 200 mln złotych.
  • Irene Tchaikovska – Startup Support Specialist at Polish-Ukrainian Startup Bridge i Mykhailo Khaletskyi – Startup Mentor at Polish-Ukrainian Startup Bridge.
  • Agata Stafiej-Bartosik – Country Co-Director Poland, Interim Country Director Nordics w: Ashoka

Wydarzenie rozpocznie się jutro o godzinie 9:00 i będzie miało miejsce w lokalu Food Town w Fabryce Norblina.

Zapraszamy do zapisania się na wydarzenie pod tym linkiem. Liczba miejsc jest ograniczona.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Drzewa mają moc!

YOPEforGOOD

Rok temu, wraz z premierą serii YOPE WOOD zadeklarowaliśmy, że na wiosnę 2022 powstanie hektar lasu. I stało się! 24 marca w Czołomyjach pod Siedlcami wspólnie z fundacją Las na Zawsze posadziliśmy ponad 1500 drzewek – dla nas, dla przyszłych pokoleń i dla Planety. To wszystko jest możliwe dzięki Wam!

Dzięki współpracy z fundacją Las Na Zawsze #lasYOPE będzie rósł przez kolejne setki lat – fundacja zadba o to, by nigdy nie został ścięty. Posadziliśmy drzewa liściaste, bo one najlepiej przyjmują się w zmieniającym się klimacie Polski: lipy, dęby, klony, buki, graby i dzikie grusze. Aby zobaczyć efekty tych prac potrzeba co prawda trochę cierpliwości, ponieważ posadzone przez nas drzewa osiągną swoją dojrzałość za 60-80 lat. Jednak po tym czasie duży buk będzie produkował tlen dla 14 osób, a hektar lasu pochłonie rocznie 7 ton CO2 czyli tyle ile emitują rocznie 4 samochody. Nasze działanie ma więc realny wpływ na ograniczenie zmian klimatycznych!

Lasy to moc dobroci dla ludzi i dla Planety. Przebywanie wśród drzew ma dla człowieka uzdrawiające właściwości, dlatego chcemy, by było ich coraz więcej!

Czy wiesz, że…

• Kojący zapach po deszczu to geosmina?
Ludzki węch jest na niego szczególnie wyczulony, ponieważ kiedyś po dłuższym okresie suszy pomagał nam znaleźć pożywienie.
• Pobyt w lesie nie tylko pobudza produkcję serotoniny, hormonu szczęścia, ale też wzmacnia nasz układ odpornościowy?
Nawet 7 dni po spacerze układ odpornościowy wykazuje większą aktywność. Redukuje poziom stresu, obniżając poziom kortyzolu we krwi, czyli hormonu stresu.
• 1 hektar lasu emituje 3-10 razy więcej tlenu niż pole uprawne o tej same powierzchni?
W lesie powietrze jest tak czyste i natlenione, że biorąc pełny oddech dotleniasz swoje mięśnie i zyskujesz dodatkową energię.
• Las to społeczność, która uczy współpracy?
Starsze drzewa wspierają młodsze ze swojej „rodziny” (o tym samym genomie) dużą ilością CO2 oraz sygnałami obronnymi. Jedno drzewo matka może być połączone z setkami innych drzew poprzez korzenie.
• Lasy utrzymują przy życiu naszą Planetę?
Las jest mistrzem pochłaniania CO2. Zapewniają nam stabilne warunki do życia i wręcz naprawiają to, co my zniszczymy.
• Zmienia się klimat i za 60 lat polskie lasy będą wyglądać zupełnie inaczej? Zamiast sosen i świerków królować będą jodły, buki, jesiony oraz dęby.
• Pobyt w lesie poprawia zdrowie fizyczne i psychiczne?
W latach 80 w Japonii nazwano ten fenomen „shinrin-yoku”, czyli „kąpiel leśna” (spacery leśne były odpowiedzią na masowe przepracowanie pracowników korporacji).

Lasy dają nam tyle dobrego, a co Ty możesz dać im w zamian?

Przede wszystkim zabierz śmieci z lasu – idąc na spacer pamiętaj, aby wziąć ze sobą worek, do którego wrzucisz napotkane na leśnej ścieżce puste butelki czyinne plastiki. Nie dokarmiaj zwierząt, pozwól im żyć zgodnie z rytmem natury. Sadź z nami “lasy na zawsze”, kupując kosmetyki z serii YOPE WOOD!

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Nasz sukces to także ludzie, którzy uwierzyli w nasz zespół i nasz pomysł”. Katarzyna Zielińska, Alicja Stankiewicz, Małgorzata Zielińska, Marek Turkiewicz. coat-it [Ludzie 50tki]

ranking-50-coat-it

Co najmocniej wpłynęło na sukces coat-it? Czym inspirują się Katarzyna Zielińska i Alicja Stankiewicz? Jakie mają rady dla przedsiębiorców stawiających swoje pierwsze kroki w biznesie?

Co przyczyniło się do sukcesu Waszej firmy?

Pierwsze, co przychodzi do głowy to determinacja i silna motywacja. Sporo wysiłku kosztował nas rozwój pomysłu na samym początku, kiedy obie miałyśmy pełnoetatowe prace i musiałyśmy finansować nasze przedsięwzięcie z środków prywatnych. Powiększenie zespołu o osobę z kompetencjami biznesowymi wiązało się ze zwiększeniem zainteresowania naszym rozwiązaniem oraz wydłużeniem listy potencjalnych klientów, do których udało się dotrzeć. Zatrudnienie osoby ze znajomością szeroko pojętych kwestii administracyjnych, spowodowało, że okresowe rozliczenia dofinansowania oraz współpraca z organami celnymi nie spędzają nam już snu z powiek.

Jeśli chodzi o nasza technologię, to okazuje się, że jest ona w stanie rozwiązać wiele bolączek, z którymi boryka się przemysł powłokowy oraz końcowi odbiorcy. Stąd też dość spore zainteresowanie. Bo chyba każdy z nas marzy o samochodzie bez rdzy na karoserii czy też chromowanych elementach mebli, które długo pozostają piękne i błyszczące.

Nasz sukces to także ludzie, którzy uwierzyli w nasz zespół i nasz pomysł. Ludzie, którzy zdecydowali się zainwestować w coat-it czy też współpracują z nami, testując nasze produkty.

Który moment w życiu uważacie za najbardziej kreatywny i dlaczego?

Nie potrafię wymienić jednego momentu. Te momenty dzieją się po prostu, kiedy z Katarzyną wymieniamy się informacjami i spostrzeżeniami, kiedy razem pracujemy w laboratorium, kiedy jedziemy razem na spotkanie z klientem. Staramy się nie chodzić utartymi ścieżkami i widzieć możliwości, tam, gdzie inni widzą tylko trudności i problemy.

Kto lub co było i jest inspiracją w Waszych działaniach biznesowych? Dlaczego?

Alicja: Inspiracją w moich działaniach biznesowych była dr Irena Eris. Zaczynała w czasach niesprzyjających prowadzeniu własnej działalności, a mimo to stworzyła firmę rozpoznawalną i nagradzaną poza granicami naszego kraju. Ona również zostawiła pracę naukową. Rozwijała swoje przedsięwzięcie na własnych zasadach, zgodnie z własnymi wartościami.

Katarzyna: jako miłośnik gorzkiej czekolady, wskażę na Jana Wedla (który podobnie jak ja miał doktorat z chemii). Kiedy odziedziczył fabrykę czekolady, założoną przez jego dziadka, nie osiadł na laurach. Inwestował w nowe technologie i widział przyszłość w mediach (słynne reklamy i zdjęcia gwiazd kina dodawane do tabliczek czekolady), wprowadził wyroby Wedla na rynki zagraniczne. Dbał o swoich pracowników (nawet w trudnym okresie II wojny światowej), a do tego był filantropem.

Jakich rad udzieliłbyś startującym biznesom na podstawie własnego doświadczenia?

Swobodniej i mniej stresująco jest mierzyć się z trudnościami (a tych w rozwijaniu biznesu nie brakuje) mając zaangażowany i zmotywowany zespół. Dlatego rozważnie należy podejść do jego budowania. Dobrze jest również skonfrontować pomysł z potrzebami i wymaganiami rynku już na początkowym etapie przedsięwzięcia. To znacznie ułatwia planowanie kolejnych kroków w rozwoju.


Katarzyna Zielińska

Katarzyna Zielińska co-founderka & CTO w coat-it. Od wielu lat związana z badaniami i wdrażaniem rozwiązań wykorzystujących nanomateriały. Była członkiem międzynarodowych zespołów badawczych w Polsce, Holandii i Wielkiej Brytanii. Swoją pasję do nieoczywistych, innowacyjnych rozwiązań realizuje opracowując produkty coat-it. Gdyby nie była chemikiem, zostałaby fotografem. A póki co kolekcjonuje analogowe aparaty fotograficzne.

 

 

Alicja Stankiewicz, współzałożycielka coat-it i pomysłodawca technologii. Swoją pasję do chemii realizowała na uczelniach w Polsce i Wielkiej Brytanii. Inicjując projekty badawcze zdobyła doświadczenie w zakresie technologii materiałowych związanych z procesami nanoszenia powłok ochronnych o różnych funkcjonalnościach. Teraz tę pasję i kluczowe zainteresowania realizuje w coat-it.

 

 

malgorzata-zielinskaMałgorzata Zielińska, kierownik działu administracyjno-prawnego w coat-it. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej na Wydziale Prawa. Od lat wspiera firmy w zakresie obsługi administracyjno-prawnej. Postanowiła dołączyć do zespołu coat-it, ponieważ od zawsze fascynował ją świat nauki i wypływające z niego innowacje oraz postęp technologiczny. Będąc częścią firmy badawczo-rozwojowej, ma szansę wspierania i bezpośredniej obserwacji powstawania nowej technologii.
Jej pasją jest nadawanie nowego życia starym przedmiotom. Szczególnie upodobała sobie renowację kultowych dzisiaj mebli polskiego designu z lat 50 i 60.

marek-turkiewiczMarek Turkiewicz – dołączył do zespołu w listopadzie 2020. Zadaniem Marka jest spojrzenie na firmę i jej rozwój od strony biznesowej. Mając wieloletnie doświadczenie z branży stalowej, jak również wiele lat praktyki na stanowiskach związanych ze sprzedażą, eksportem, budowaniem strategii, rozwojem organizacji, jej procesów i zespołów, wspiera współzałożycielki coat-it niezbędną wiedzą i pomysłami.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Wyobrażamy sobie coat-it jako pioniera i lidera w projektowaniu i wytwarzaniu dodatków dla przemysłu powłokowego”. Katarzyna Zielińska, Alicja Stankiewicz, Małgorzata Zielińska, Marek Turkiewicz. coat-it [Ludzie 50tki]

Katarzyna ZIelinska Alicja Stankiewicz coat it

Na jakie wyzwania odpowiada rozwiązanie coat-it? Jak Katarzyna Zielińska i Alicja Stankiewicz budują swój zespół? Jakie mają dalsze plany rozwoju biznesu?

Jaki problem rozwiązuje Wasz projekt? Na jakie wyzwania odpowiada?

Może nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale wiele przedmiotów codziennego użytku, takich jak klamki, krany czy obudowy telefonów są pokryte cienką warstwą, tak zwaną powłoką. Powłoka ta chroni pokryty element przed zużyciem i/lub pełni rolę dekoracyjną. Technologia coat-it rozwiązuje problemy ograniczonych właściwości powłok. Dodatkowo przyczynia się do zrównoważonego wykorzystania surowców naturalnych, zmniejszenia użycia lub nawet wyeliminowania z procesów części szkodliwych dla środowiska substancji czy ograniczenia emisji CO2. Rozwiązanie jest dostosowywane do istniejących sposobów wytwarzania takich powłok, stąd po stronie odbiorcy nie ma konieczności modyfikacji procesów technologicznych. Przy zastosowaniu naszego produktu otrzymuje się powłoki ochronne o znacznie polepszonych właściwościach antykorozyjnych, zwiększonej odporności na ścieranie oraz twardości, a także o nowych właściwościach (np. właściwościach samoczyszczących). To ostatnie jest odpowiedzią na wyzwanie, jakie stawia przed nami pandemia. A przekładając to na codzienne życie – nasza technologia może wydłużyć czas życia karoserii samochodu, spowodować, że metalowe urządzenia będą rzadziej się psuły lub nawet zwiększały bezpieczeństwo w miejscu pracy.

Jakie trudności napotkaliście po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Prowadzenie prac badawczo-rozwojowych nad rozwiązaniem opartym o nanomateriały wymaga dostępu do powierzchni laboratoryjnej i sprzętu laboratoryjnego oraz użycia zaawansowanych technik analitycznych i testów, a to kosztuje. Trudnością było znalezienie finansowania naszego pomysłu. Pukałyśmy do różnych drzwi przez kilkanaście miesięcy i w końcu się udało. Udało się zapewnić fundusze na dwa lata działalności. Dzięki pozyskanemu finansowaniu mamy w pełni wyposażone laboratorium, udało się ukończyć prace nad dwoma produktami w tym ich testy. Teraz kolej na rozpoczęcie produkcji i pierwszą sprzedaż. Ale żeby móc to zrealizować, znów pukamy do kilku kolejnych drzwi.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujecie swój zespół? Jak znajdujecie ludzi, z którymi chcecie pracować? Czy Wasza firma już ma w swoich strukturach dział HR, czy radzicie sobie inaczej, jak?

Marzenie, jakim jest budowanie własnej firmy, znacznie łatwiej jest realizować zespołowo. Posiadanie zespołu składającego się z ludzi o różnorodnych osobowościach i doświadczeniu powoduje, że szybciej rozwiązuje się trudności, że efektywniej docieramy do odbiorców rozwiązania i że często jest wesoło. Nie mamy działu HR, więc metodą prób i błędów dobieramy współpracowników. Nasz zespół nie jest duży i w większości składa się z osób, które znałyśmy wcześniej, do których mamy zaufanie i które wnoszą brakujące kompetencje. Mamy za sobą pierwszą rekrutację na stanowisko pracownika laboratoryjnego. Oprócz koniecznych umiejętności zdefiniowałyśmy także istotne dla nas cechy charakteru naszego wymarzonego pracownika i w ten sposób udało się wybrać odpowiednią osobę.

Jakie macie plany rozwoju Waszego biznesu w przyszłości?

Intensywnie pracujemy nad ekspansją firmy na rynek niemiecki, a później w perspektywie dwuletniej na pozostałe rynki europejskie, które wykazują zainteresowanie naszym rozwiązaniem. Planujemy też rozwijać portfolio naszych produktów. Wyobrażamy sobie coat-it jako pioniera i lidera w projektowaniu i wytwarzaniu dodatków dla przemysłu powłokowego.


Katarzyna Zielińska

Katarzyna Zielińska co-founderka & CTO w coat-it. Od wielu lat związana z badaniami i wdrażaniem rozwiązań wykorzystujących nanomateriały. Była członkiem międzynarodowych zespołów badawczych w Polsce, Holandii i Wielkiej Brytanii. Swoją pasję do nieoczywistych, innowacyjnych rozwiązań realizuje opracowując produkty coat-it. Gdyby nie była chemikiem, zostałaby fotografem. A póki co kolekcjonuje analogowe aparaty fotograficzne.

 

 

Alicja Stankiewicz, współzałożycielka coat-it i pomysłodawca technologii. Swoją pasję do chemii realizowała na uczelniach w Polsce i Wielkiej Brytanii. Inicjując projekty badawcze zdobyła doświadczenie w zakresie technologii materiałowych związanych z procesami nanoszenia powłok ochronnych o różnych funkcjonalnościach. Teraz tę pasję i kluczowe zainteresowania realizuje w coat-it.

 

 

malgorzata-zielinskaMałgorzata Zielińska, kierownik działu administracyjno-prawnego w coat-it. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej na Wydziale Prawa. Od lat wspiera firmy w zakresie obsługi administracyjno-prawnej. Postanowiła dołączyć do zespołu coat-it, ponieważ od zawsze fascynował ją świat nauki i wypływające z niego innowacje oraz postęp technologiczny. Będąc częścią firmy badawczo-rozwojowej, ma szansę wspierania i bezpośredniej obserwacji powstawania nowej technologii.
Jej pasją jest nadawanie nowego życia starym przedmiotom. Szczególnie upodobała sobie renowację kultowych dzisiaj mebli polskiego designu z lat 50 i 60.

marek-turkiewiczMarek Turkiewicz – dołączył do zespołu w listopadzie 2020. Zadaniem Marka jest spojrzenie na firmę i jej rozwój od strony biznesowej. Mając wieloletnie doświadczenie z branży stalowej, jak również wiele lat praktyki na stanowiskach związanych ze sprzedażą, eksportem, budowaniem strategii, rozwojem organizacji, jej procesów i zespołów, wspiera współzałożycielki coat-it niezbędną wiedzą i pomysłami.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Najważniejsze podczas pierwszych kroków stawianych przez naszą firmę było ustanowienie wspólnego gruntu”. Katarzyna Zielińska, Alicja Stankiewicz, Małgorzata Zielińska, Marek Turkiewicz. coat-it [Ludzie 50tki]

coat-it-gala-50-kreatywnych

Mają ambicje zrewolucjonizować rynek powłok ochronnych. Jak powstał pomysł na coat-it? Co było przełomowym momentem w rozwoju firmy? Zapraszamy do przeczytania pierwszej części rozmowy z Laureatami 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jakie były okoliczności powstania Waszego projektu?

Założycielki coat-it, Alicja i Katarzyna, znają się od czasów studiów. Każda z nas przez wiele lat rozwijała własną karierę naukową. Realizowałyśmy też wspólne projekty. Połączenie sił i kolejny wspólny projekt pokazały, jak duży mamy potencjał. Po roku do zespołu dołączyli Małgorzata i Marek. Wprowadzenie nanomateriałów do powłok ochronnych poprawia właściwości powłok oraz pozwala otrzymywać materiały o tak wyjątkowych właściwościach jak samooczyszczenie się, samozaleczanie czy ograniczanie ilości mikroorganizmów na powierzchniach, których dotykamy. Postanowiłyśmy więc sprawdzić, czy nasze pomysły mogą być wykorzystane praktycznie. Spotkałyśmy się z bardzo pozytywnym odzewem ze strony przemysłu. To wpłynęło na naszą decyzję o powołaniu do życia coat-it – spółki, która ma szansę zrewolucjonizować rynek powłok ochronnych.

Jak wyglądały początki Waszej działalności? Co było dla Was najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała Wasza firma?

Początki naszej działalności to próba pogodzenia istniejących obowiązków zawodowych i rodzinnych z zaangażowaniem w rozwój wspólnego przedsięwzięcia. W związku z tym, że mieszkałyśmy wówczas w różnych miejscach Wielkiej Brytanii, zdalnie prowadziłyśmy większość spotkań na długo przed pandemią. Można rzec, że wyprzedzamy trendy :). Najważniejsze podczas pierwszych kroków stawianych przez naszą firmę było ustanowienie wspólnego gruntu – ustalenie wspólnych wartości, celów i wspólnej drogi do ich osiągnięcia. Już wtedy wiedziałyśmy, że oprócz rozwijania nowej technologii, chcemy działać w sposób zrównoważony i pozytywnie oddziaływać zarówno na środowisko jak i na lokalne społeczności. Stąd nasze zaangażowanie w różne inicjatywy promujące naukę (Nauka dla społeczeństwa) oraz szeroko rozumiane dzielenie się wiedzą i doświadczeniami, które mają zachęcić młodzież do rozwoju i pracy na rzecz lepszego świata (wykład dla studentów z Nigerii, udział w Światowym Tygodniu Przedsiębiorczości).

Co było momentem przełomowym w Waszym biznesie i co się z tym wiązało?

Takich momentów było chyba kilka. Jedne z nich było niewątpliwie otrzymanie dofinansowania na realizację prac badawczo-rozwojowych w Polsce. Wiązało się to z rezygnacją z pracy w Wielkiej Brytanii oraz przeprowadzką i założeniem własnej firmy w Polsce. Kolejny to nawiązanie współpracy z firmami, które są zainteresowane wdrożeniem naszej technologii i rozpoczęcie testów naszych produktów. To niesamowite patrzeć jak coś, co powstało w naszym laboratorium jest wykorzystywane na przedmiotach codziennego użytku.


Katarzyna Zielińska

Katarzyna Zielińska co-founderka & CTO w coat-it. Od wielu lat związana z badaniami i wdrażaniem rozwiązań wykorzystujących nanomateriały. Była członkiem międzynarodowych zespołów badawczych w Polsce, Holandii i Wielkiej Brytanii. Swoją pasję do nieoczywistych, innowacyjnych rozwiązań realizuje opracowując produkty coat-it. Gdyby nie była chemikiem, zostałaby fotografem. A póki co kolekcjonuje analogowe aparaty fotograficzne.

 

 

Alicja Stankiewicz, współzałożycielka coat-it i pomysłodawca technologii. Swoją pasję do chemii realizowała na uczelniach w Polsce i Wielkiej Brytanii. Inicjując projekty badawcze zdobyła doświadczenie w zakresie technologii materiałowych związanych z procesami nanoszenia powłok ochronnych o różnych funkcjonalnościach. Teraz tę pasję i kluczowe zainteresowania realizuje w coat-it.

 

 

malgorzata-zielinskaMałgorzata Zielińska, kierownik działu administracyjno-prawnego w coat-it. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej na Wydziale Prawa. Od lat wspiera firmy w zakresie obsługi administracyjno-prawnej. Postanowiła dołączyć do zespołu coat-it, ponieważ od zawsze fascynował ją świat nauki i wypływające z niego innowacje oraz postęp technologiczny. Będąc częścią firmy badawczo-rozwojowej, ma szansę wspierania i bezpośredniej obserwacji powstawania nowej technologii.
Jej pasją jest nadawanie nowego życia starym przedmiotom. Szczególnie upodobała sobie renowację kultowych dzisiaj mebli polskiego designu z lat 50 i 60.

marek-turkiewiczMarek Turkiewicz – dołączył do zespołu w listopadzie 2020. Zadaniem Marka jest spojrzenie na firmę i jej rozwój od strony biznesowej. Mając wieloletnie doświadczenie z branży stalowej, jak również wiele lat praktyki na stanowiskach związanych ze sprzedażą, eksportem, budowaniem strategii, rozwojem organizacji, jej procesów i zespołów, wspiera współzałożycielki coat-it niezbędną wiedzą i pomysłami.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Każdy dzień pracy jest dla nas jak pierwszy. Stale jesteśmy w gotowości”. Tomasz Ogrodzki, REDD [Ludzie 50tki]

Tomasz Ogrodzki Gala

Co przyczyniło się do sukcesu firmy Tomasza Ogrodzkiego? Który moment uważa w życiu za najbardziej kreatywnych i jakiej rady udzieliłby startującym przedsiębiorcom z własnego doświadczenia?

Co przyczyniło się do sukcesu Twojej firmy?

Zespół. Mamy niezwykły team, który myśli nowocześnie, szuka niestandardowych rozwiązań i pomysłów. Także odpowiedni moment na wdrążanie tego typu rozwiązania technologicznego. Trafiliśmy w punkt. Doświadczenie/wiedza o rynku/szerszy kąt widzenia problemu obecnego na danym rynku.

Który moment w życiu uważasz za najbardziej kreatywny i dlaczego?

Ten moment trwa od kilku lat i mam nadzieję, że jeszcze potrwa kilkanaście kolejnych 🙂 Jesteśmy wierni zasadzie „day one”. Każdy dzień pracy jest dla nas jak pierwszy. Stale jesteśmy w gotowości. Taki zastrzyk adrenaliny sprawia, że szybko robimy postępy.

Jakich rad udzieliłbyś startującym biznesom na podstawie własnego doświadczenia?

Działaj. Nie zatrzymuj się. Zmieniaj świat.


Tomasz_Ogrodzki Tomasz Ogrodzki, CEO @REDD Group. W wieku 12 lat na zlecenie taty zaprogramował pierwszą bazę nieruchomości. Dzisiaj tworzy i zarządza największym bankiem danych o budynkach komercyjnych w Centralnej Europie. Razem z zespołem REDD tworzy narzędzia big data, z których korzystają światowi liderzy branży, w tym CBRE, Cresa, Globalworth, Hines, EY, i Savills. Wyróżniony w rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie 2021.

 

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Opierając się na twardych liczbach profesjonaliści podejmują lepsze decyzje biznesowe”. Tomasz Ogrodzki. REDD [Ludzie 50tki]

Tomasz Ogrodzki Gala 50

Na jakie wyzwania rynku odpowiada REDD? Jakie trudności napotkał Tomasz Ogrodzki rozwijając swoją firmę? Jakie ma dalsze plany? Zapraszamy do przeczytania drugiej części rozmowy z Laureatem 11. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jaki problem rozwiązuje Twój produkt? Na jakie wyzwania odpowiada?

Walczymy z brakiem transparentności na rynku nieruchomości komercyjnych W dużym skrócie, sprzedajemy dostęp do danych (w dzisiejszych czasach dane to nowa ropa). Nasze produkty pomagają usprawniać wiele procesów na rynku CRE. Opierając się na twardych liczbach profesjonaliści podejmują lepsze decyzje biznesowe.

Jakie trudności napotkałeś po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Konserwatyzm rynku (właściciele nie chcieli podawać nam danych), centralizacja danych (kilka największych korporacji posiadało wszystkie dane i mogli manipulować danymi w dogodny dla nich sposób). Dziś możemy z pewnością powiedzieć, że sytuacja powoli się zmienia. Pozyskujemy coraz więcej klientów, co sprawia, że dane docierają do większej ilości podmiotów, co z kolej sprzyja transparentności.

Jakie masz plany rozwoju swojego biznesu w przyszłości?

W marcu 2022 ruszy nowa wersja platformy (REDD 3.0). W pierwszym półroczu 2022 rusza nasz nowy projekt związany z wyceną nieruchomości komercyjnych za pomocą technologii AI. Planujemy poszerzać swoją działalność na inne kraje europejskie. Pracujemy także nad nowym projektem REDD związanym z blockchain. Planujemy również pozyskać spore finansowanie od dużych funduszy VC.


Tomasz_Ogrodzki Tomasz Ogrodzki, CEO @REDD Group. W wieku 12 lat na zlecenie taty zaprogramował pierwszą bazę nieruchomości. Dzisiaj tworzy i zarządza największym bankiem danych o budynkach komercyjnych w Centralnej Europie. Razem z zespołem REDD tworzy narzędzia big data, z których korzystają światowi liderzy branży, w tym CBRE, Cresa, Globalworth, Hines, EY, i Savills. Wyróżniony w rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie 2021.

 

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF