Czego dowiedzieliśmy się ze śniadania ekspertów?

Śniadanie Ekspertów

Dokładnie tydzień temu (29 marca) odbyło się śniadanie ekspertów w FOOD TOWN. Głównym tematem podjętym na wydarzeniu była komunikacja ze światem gamingowym. Do jakich wniosków doszła społeczność 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie?

Warto w Gaming!

Czy Gaming Decoded? Z perspektywy marketera na pewno tak. Co ustaliliśmy na pewno to, że warto komunikować do grupy związanej z grami wideo, ponieważ jest to w zasadzie dotarcie do niemal całego pokolenia Z i Alfa gdzie poza 90% reprezentantów ma styczność z graniem w gry. Eksperci (choć jak skromnie mówią o sobie — specjaliści) wskazują, że proces uruchomienia takiej komunikacji wiąże się z koniecznością dogłębnego poznania branży i specyfiki grupy docelowej.

Gaming to różnorodność.

W ramach określenia Gaming istnieje wiele rodzajów gier, które określają zarówno demografię jak i sentyment społeczności wokół nich skupionych. Dodatkowo marka rozpoczynająca przygodę z komunikacją do społeczności gamerów musi mieć na uwadze ogromne rozproszenie twórców i kanałów komunikacji.

E-sport wart uwagi.

Warty uwagi jest esport, który charakteryzuje się dużą dojrzałością produktową. Można tu wybierać pomiędzy turniejami, całymi profesjonalnymi ligami, wydarzeniami lub aktywacjami półprofesjonalnymi czy drużynami esportowymi zwanymi organizacjami esportowymi, z których te największe i najdojrzalsze mają własne grupy influencerów.

Bierz doradców z kompetencjami.

Wszyscy również zgodnie potwierdzili konieczność wykorzystywania kompetencji agencyjnych, które są doskonałym łącznikiem pomiędzy twórcami i kanałami dystrybucji treści a marką.
Komunikacja to nie wszystko. Nie wystarczy umieć dobrze komunikować. Warto mieć spersonalizowany produkt lub przynajmniej jego wersję dedykowaną tej grupie.

Podsumowując — warto, ale z głową.
Kluczowe będzie bezpieczne nawigowanie, dlatego poza agencją warto mieć doradców lub kompetencje w zespole, dzięki którym nie dojdzie do nieporozumień, a cele zostaną zrealizowane.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Cel był jasny. Zbudować największą i najlepszą bazę danych o rynku biurowym w Polsce”. Tomasz Ogrodzki, REDD [Ludzie 50tki]

Tomasz_Ogrodzki

Od projektu bazy nieruchomości w wieku 12 lat do największego banku danych o nieruchomościach komercyjnych w Europie Centralnej. Jak wyglądały początki REDD Group? Co było momentem przełomowym w firmie Tomasza Ogrodzkiego? Przeczytaj pierwszą część historii laureata 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jakie były okoliczności powstania projektu Tomasza?

Kiedy rozwijał z sukcesem pierwszą firmę, skończył też psychologię ekonomiczną i zaczął interesować się danymi. Zresztą dość boleśnie przekonał się o tym, że nieruchomości potrzebują danych.

Wspólnie z zespołem zbudowaliśmy pierwszy w Polsce system CRM dla nieruchomości komercyjnych, który okazał się bezużyteczny, bo użytkownicy nie mieli danych, na których mogliby w nim pracować. To był drugi paradoks, a patrzenie z wysokiej perspektywy na nieruchomości bardzo pomogło mi w tamtym trudnym czasie – tłumaczy. W czym pomogło?

Pomogło mi to zobaczyć, jak firmy podejmują decyzje. Bez danych, co jest niezwykle głupim podejściem. Zrozumiałem, że mając tylko fragmentaryczne informacje, nawet gdy są interpretowane przez najlepszych analityków rynkowych, albo będziesz mieć szczęście, albo przegrasz. To jest niebywale nieodpowiedzialne podejście do tak wielkiego biznesu – mówi wprost. W jego ocenie w najbliższym czasie będzie coraz trudniej, bo czas przyspiesza, a to zła wiadomość dla nieruchomości.

Tutaj pojawia się REDD. Po kilkudziesięciu spotkaniach biznesowych z prezentacją CRM i usłyszeniu kilkudziesięciu uwag, że „system jest świetny, ale bez danych niepotrzebny”, zespół Tomasza zaczął budować platformę REDD. Cel był jasny. Zbudować największą i najlepszą bazę danych o rynku biurowym w Polsce. Dziś REDD ma miliardy danych i obejmuje niemal wszystkie budynki biurowe w Polsce.

To system, bez którego żadna firma nie jest w stanie odpowiedzialnie prowadzić swojego biznesu.

Jak wyglądały początki Twojej działalności? Co było dla Ciebie najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała Twoja firma?

Najważniejsze podczas pierwszych kroków? Postawiliśmy sobie cel i nadal jest on dla nas najważniejszy. Jesteśmy z REDD, żeby wyeliminować te złe decyzje. Dlaczego mi na tym zależy? Bo mają one negatywne konsekwencje. Jeden problem to negatywny wpływ na planetę i klimat. Druga sprawa, bardziej przyziemna, to po prostu, ogromne pieniądze, które inwestowane są nieoptymalnie.

Co było momentem przełomowym w Twoim biznesie i co się z tym wiązało?

Marzec 2020. Na dzień przed wprowadzeniem lockdownu zorganizowaliśmy spotkanie z ludźmi z rynku, zaprosiliśmy ich na prezentacje REDD 2.0. Liczba osób zainteresowanych naszym produktem zaskoczyła nas wszystkich bardzo pozytywnie. Okres po spotkaniu miał być przeznaczony na intensywne wdrażanie i komunikowanie zmian.

Przyszedł jednak lockdown. Musieliśmy natychmiast wprowadzić nowe zasady pracy czy nowe rozwiązania na platformie. Wprowadziliśmy nowe wskaźniki do naszej oferty, zaczęliśmy jako jedyni w Polsce, na bieżąco, w czasie rzeczywistym obserwować zmiany na rynku biurowym, zachowania Najemców, właścicieli budynków czy deweloperów. Zmusiła nas do tego sytuacja. Dziś jako jedyni w Polsce dysponujemy informacjami o tym, jak pandemia zmieniała rynek biurowy z dnia na dzień.

Globalnie dla firmy ten niezwykle intensywny czas pozwolił nam uwierzyć, że REDD i nasz potencjał jest praktycznie nieograniczony.


Tomasz_Ogrodzki Tomasz Ogrodzki, CEO @REDD Group. W wieku 12 lat na zlecenie taty zaprogramował pierwszą bazę nieruchomości. Dzisiaj tworzy i zarządza największym bankiem danych o budynkach komercyjnych w Centralnej Europie. Razem z zespołem REDD tworzy narzędzia big data, z których korzystają światowi liderzy branży, w tym CBRE, Cresa, Globalworth, Hines, EY, i Savills. Wyróżniony w rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie 2021.

 

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – co go inspiruje?

Zbigniew Klonowski trias

Z jakimi wyzwaniami będzie musiała się zmierzyć firma Zbigniewa Klonowkiego w 2022 roku? Jak buduje zespół, który wspiera go w rozwijaniu firmy? Czym według niego warto inspirować się do sukcesu w biznesie? Zapraszamy do przeczytania trzeciej części rozmowy ze współtwórcą i prezesem zarządu grupy kapitałowej TRIAS SA.

Z jakimi wyzwaniami będzie musiała się zmierzyć Twoja firma w 2022 roku?

Podobnie jak w przypadku wielu innych przedsiębiorców, pandemia i obostrzenia z nią związane mają duży wpływ na nasze projekty – szczególnie w zakresie organizacji eventów. Na szczęście w minionym roku podjęliśmy szereg działań, które pozwalają na minimalizację negatywnego wpływu COVID-19 na spółki grupy kapitałowej TRIAS.

Istotnym wyzwaniem, które częściowo wynika z pandemii, a częściowo ze specyfiki branży, są problemy z dotrzymywaniem terminów realizacji poszczególnych zadań przez podwykonawców oraz ograniczone zasoby sprzętowe i surowcowe, co w konsekwencji wpływa na cenę urządzeń i czas oczekiwania na dostawy. Dodatkowo ze względu na nieustannie wzrastający popyt na usługi transportowe oraz ceny paliw, wzrastają również koszty dostaw. Nie chcemy, aby czynniki zewnętrzne wpłynęły na jakość i terminowość realizowanych przez nas projektów, dlatego podjęliśmy decyzję o zwiększeniu zatrudnienia najwyższej klasy specjalistów i stworzeniu nowych jednostek organizacyjnych – działu architektoniczno-projektowego, działu IT oraz działu produkcji eksponatów, aby w pewnych obszarach uzupełnić luki w łańcuchu dostaw.

Ostatnim i równie istotnym wyzwaniem jest poszukiwanie nowych rynków. Tak jak skończyły się inwestycję w duże obiekty sportowe, teraz kończą się projekty publiczne realizowane w ramach unijnej perspektywy budżetowej 2014-2020. Warto pamiętać też, że jest pewna określona liczba centrów nauki i muzeów, które można i warto wybudować w 38 milionowym kraju. Mamy kilka pomysłów na dalszy rozwój biznesu i bardzo cieszymy się na myśl o wprowadzeniu ich w życie, ale na razie nie możemy zdradzać szczegółów.

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie?

Inspiracja nie powinna być zewnętrzna, a raczej wynikać z nas samych, z naszej codzienności, z chęci pomocy, determinacji w rozwiązywaniu problemów. Mając to na uwadze, doceniam działania młodych, kreatywnych i pełnych entuzjazmu przedsiębiorców, takich jak Laureaci 50 Kreatywnych. Wielu z nich odnosi duże sukcesy i potwierdza, ile problemów czeka na rozwiązanie i jak wiele innowacji mamy jeszcze do wdrożenia.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujesz swój zespół, który wspiera Cię w swoim pomyśle? Jak znajdujesz ludzi, z którymi chcesz pracować? Czy Twoja firma może podzielić się ciekawymi case’ami hr/eb?

Tak jak cieszą mnie dokonania Laureatów 50 Kreatywnych, doceniam ich tytaniczną prace i uczę się od nich innego spojrzenia na świat i problemy, przed którymi stajemy, tak również wsłuchuję się w opinie i propozycje wyjątkowych specjalistów tworzących spółki grupy kapitałowej TRIAS. Dzięki pomysłowi, wykorzystaniu rozwoju technologicznego i odrobinie szczęścia, stworzyliśmy bardzo dobrze prosperującą grupę firm. Mówię w liczbie mnogiej, bo jest to sukces zespołowy. Tworzyli go wszyscy, zarówno Ci, którzy byli z nami w ciągu tych 25 lat, jak i obecni pracownicy, niezależnie od stażu pracy. Dobór osób jest kluczowy, ale nie ma jednego, sprawdzonego sposobu na stworzenie idealnego zespołu. Ważne jest, aby znać swoich współpracowników, mieć wizję rozwoju oraz dobrze rozumieć potrzeby firmy. Potem zostaje już tylko znaleźć i przekonać do dołączenia do zespołu jak najlepszą osobę, którą możemy pozyskać w danym momencie. Pamiętajmy jednak, że ktoś wykazujący się skutecznością w innej strukturze czy środowisku biznesowym, nie koniecznie musi okazać się skuteczny pracując z nami. Firmy i branże mają swoją specyfikę, kulturę, etykę biznesową i trzeba dobierać osoby, które pasują do naszej organizacji, a przede wszystkim pasują do istniejącego zespołu.

Kolejnym wyzwaniem jest rozwój firm. Osoby, które sprawdzały się na początku działalności, często nie były w stanie dostosować się do rozrastającej się struktury i zaadoptować do bardziej zorganizowanego i opartego na procedurach i zależnościach sposobu działania. Tak było i u nas, część osób po prostu musiała odejść i w niektórych spółkach nastąpiła całkowita wymiana zespołu. W innych trzon kluczowych osób od początku pozostaje niezmieniony, ponieważ albo byli oni gotowi na rozwój, albo rozwijali się wraz z organizacją. Bardzo cenię sobie długofalową współpracę, cieszę się z każdego awansu wewnątrz firmy, a wzajemne zaufanie jest dla mnie kluczowe. Stabilność zespołu zaprocentowała chociażby w czasie pandemii. Zdalna praca była efektywna, bo pracuję z osobami godnymi zaufania, z którymi dobrze się znam i rozumiem. Współczesna technologia w zakresie komunikacji daje ogromne możliwości, ale do budowania więzi i relacji w zespole najlepsze są bezpośrednie interakcje. Dlatego mam nadzieję, że niebawem wrócimy do normalności.

Przeczytaj także:

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – kim jest i co robi?

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – jak wygląda jego praca w Kapitule 50 Kreatywnych?


Zbigniew Klonowski

Zbigniew Klonowski 

Współtwórca i prezes zarządu grupy kapitałowej TRIAS SA, która funkcjonuje na polskim rynku od 25 lat, a od kilku lat z sukcesem prowadzi ekspansje na rynkach europejskich i amerykańskim. W skład grupy wchodzą między innymi TRIAS AVI, VES, TRIAS International, DIGISERVICE i CWK Operator.

Od 2014 roku przewodniczący Rady Nadzorczej Virtual Power Plant Sp. z o.o., a od 2017 r. – współtwórca i przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Kongresu 60 Milionów, Globalnego Zjazdu Polonii 60mln.pl, którego misją jest integracja polskich środowisk biznesowych zogniskowanych w kraju oraz poza jego granicami.

Zbigniew Klonowski jest także wiceprezesem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji oraz członkiem Rady Fundacji Przyjaciół Planetarium i Muzeum Mikołaja Kopernika.

Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych MBA na GFKM i University of Strathclyde w Glasgow. Laureat Nagrody Prezydenta Miasta Torunia w, kategorii przedsiębiorczość w 2003 roku. Natomiast w konkursie o Laur Businessmana 2004 organizowanym przez redakcję miesięcznika Businessman Magazine oraz PwC, nominowany do grona pięciu najlepszych przedsiębiorców w kraju.

W wolnym czasie zapalony podróżnik oraz pasjonat golfa.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Bartosz Robaszewski, 4soft – co go inspiruje?

Gala 50 Kreatywnych Bartosz Robaszewski

Co inspiruje Bartosza Robaszewskiego, CEO 4soft i Laureata 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie? Co przyczyniło się do sukcesu jego firmy? Jakie rady na podstawie własnego doświadczenia ma dla początkujących biznesmenów?

Co przyczyniło się do sukcesu Twojej firmy?

Na sukces 4soft złożyło się wiele czynników. Na pewno najważniejszym są świetni ludzie, których miałem okazję spotkać w życiu i przekonać ich do budowy firmy razem ze mną. Moja żona powtarza często, że mam szczęście w życiu – przede wszystkim do tego, że przyciągam ciekawych, mądrych, wyjątkowych ludzi, nie tylko w biznesie. Swoją rolę odegrała też odważna decyzja o postawieniu wszystkiego na jedną kartę – niszową technologię blockchain. Ważny był również upór i niepoddawanie się mimo popełnianych błędów.

Który moment w życiu uważasz za najbardziej kreatywny i dlaczego?

Za najbardziej kreatywny moment uważam narodziny pierwszego dziecka, a zaraz potem drugiego. Ciężko pogodzić wyzwania biznesowe oraz edukacyjne z wychowaniem dzieci. Te doświadczenia wiele mnie nauczyły.

Kto lub co było i jest inspiracją w Twoich działaniach biznesowych? Dlaczego?

Inspiracją do moich działań biznesowych, jak i rozpoczęcia własnej firmy był mój Ojciec, który od ponad 30 lat prowadzi własną firmę. To tam zatrudniłem się na pierwsze pracujące wakacje i do tej pory pamiętam, że jako wypłatę dostałem wymarzoną klawiaturę i myszkę. Czy jako dziecku dość dobrze radzących sobie rodziców, „następcy” ojca, było mi łatwiej? Być może. Jednak tylko ja wiem, że Tacie daleko było do rozpieszczania. Dał mi najlepszą szkołę i wzór na całe życie. Zawsze mi powtarza, że nie liczy się tu i teraz, tylko długi termin. Obecnie mój biznes wielokrotnie przerósł jego, a on zasiada w Radzie Nadzorczej i z tego miejsca mi pomaga.

Jakich rad udzieliłbyś startującym biznesom na podstawie własnego doświadczenia?

Jeżeli chodzi o rady, to jakkolwiek by to nie brzmiało – nie poddawać się. Wiele razy zastanawiałem się, po co mi to wszystko. Może bezpieczniej byłoby wrócić do pracy na etacie. Jednak zawsze wiedziałem, że praca na etacie to nie jest moje miejsce. Jan Kulczyk kiedyś powiedział, że „bycie przedsiębiorcą to jak skok z samolotu jednocześnie próbując wybudować spadochron”. Jest to zdecydowania przygoda pełna wzlotów i upadków, ale nie popełnia błędów tylko ten, kto nic nie robi.

 

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Bartosz Robaszewski, 4soft – kim jest i co robi?

Ludzie 50-tki: Bartosz Robaszewski, 4soft – jak funkcjonuje jego biznes i jakie ma plany na przyszłość?


Bartosz Robaszewski

Bartosz Robaszewski, CEO 4soft SA. W wieku 26 lat jego spółka Guardier SA zadebiutowała na New Connect czyniąc go najmłodszym prezesem spółki giełdowej w tamtym okresie. Laureat nagród 30 Kreatywnych Wrocławia czy 50tki Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie magazynu Brief. Wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Mentor startupów, pasjonat Lean Management. Prywatnie mąż oraz ojciec małej Poli i Franka.

 

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?

Przedstawicielki cux.io odbierają wyróżnienie

Paulina i Kamil stworzyli wyjątkowe narzędzie do analizy doświadczeń użytkownika na stronach internetowych. Na jakie wyzwania odpowiada ich rozwiązanie? Jak budują swój zespół i jakie mają plany na przyszłość? Zapraszamy do przeczytania drugiej części rozmowy z Laureatami 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jaki problem rozwiązuje Wasz produkt? Na jakie wyzwania odpowiada?

Nasz produkt z jednej strony jest odpowiedzią na rynkową potrzebę analizy behawioralnej użytkowników, z drugiej na brak czasu i kompetencji analitycznych na rynku. Dane z CUX idealnie uzupełniają dane ilościowe z narzędzi analitycznych typu Google Analytics. Pomagają szybciej i efektywniej znajdować rozwiązania problemów, jakie występują na ścieżkach klientów produktów cyfrowych. Kiedy zaczynaliśmy, analityka jakościowa było zupełną innowacją, ale z roku na rok widzimy jak potrzeby i świadomość na rynku rosną. Staramy się dokładać do tego naszą cegiełkę.

Jakie trudności napotkaliście po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Trudno byłoby je wszystkie zliczyć! Przede wszystkim niedojrzałość rynku i innowacyjność naszego produktu są ogromnym wyzwaniem i wymagają od nas najwięcej pracy. Samo narzędzie budzi też dużą niepewność wśród potencjalnych inwestorów. My natomiast bardzo blisko i dokładnie przyglądamy się tej sytuacji i mamy poczucie, ze dobrze nam wychodzi przewidywanie kierunku, w którym rynek cyfrowy zmierza. Świadomość i zapotrzebowanie na nasz produkt absolutnie rosną i nie pozostaje nam nic innego jak mieć stale zakasane do pracy rękawy i działać.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujecie swój zespół, który wspiera Was w pomyśle? Jak znajdujecie ludzi, z którymi chcecie pracować? Czy Wasza firma ma już w swoich strukturach dział HR, czy radzicie sobie inaczej, jak?

Nawet jeśli się da samodzielnie realizować marzenia, to musi to być zdecydowanie mniej satysfakcjonujące niż dzielenie tych doświadczeń z partnerem i w drugiej kolejności z zespołem. My tworzymy firmę w tandemie i dla nas to jest układ idealny, pozwalający nam działać najwydajniej i wzajemnie się motywować. Możliwość konfrontowania swoich wątpliwości to duży komfort. Dzielenie sukcesów z zespołem to dodatkowa satysfakcja. Przy tym zawsze staramy się mieć mentora czy dobrego anioła, który pomaga nam rozwijać się jako przedsiębiorcom.

Co do znajdowania ludzi, to naszym przepisem na sukces jest mieszanka intuicji i danych. Jesteśmy osobami, które żyją dość świadomie i mają tzw. nosa do ludzi. Oczywiście zdarza nam się pudłować w wyborach, ale na szczęście coraz rzadziej i mocno wdrażamy w życie maksymę — zatrudniaj powoli, zwalniaj szybko. Dział HR nie jest potrzebny przy naszym wciąż małym zespole, ale podejrzewam, że w przyszłym roku się u nas wykluje.

Jakie macie plany rozwoju swojego biznesu w przyszłości?

Mamy bardzo ambitne plany, które idą zgodnie w parze z kierunkiem, w którym zmierza rynek: automatyzacja, wykorzystanie ML, analityka predyktywna. Nie chcę zdradzać zbyt dużo, ale chcemy zostać narzędziem pierwszego wyboru do analizy zachowań użytkowników w produktach cyfrowych.

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – kim są i co robią?

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – co ich inspiruje?


Paulina Walkowiak

Paulina Walkowiak, co-founderka & CEO w cux.io

Jedyna specjalistka szkoląca z analizy wzorców zachowań w CEE, która pomaga firmom przekładać wiedzę o użytkownikach na konkretne decyzje biznesowe. Autorka warsztatów z analityki produktowej „Data-driven design” oraz autorskiego masterclass „Analiza jakościowa dla zaawansowanych”, mówczyni TEDx, wykładowczyni akademicka. Dwukrotnie wyróżniona w raporcie Strong Women in IT (2019 i 2021). #mompreneur

 

Kamil Walkowiak

Kamil Walkowiak, co-founder & CTO w cux.io, programista, analityk produktu.

Przeszedł całą ścieżkę kariery w IT, aby zacząć tworzyć produkty na swoich zasadach. Jest zaprzeczeniem stereotypu programisty – lubi ludzi, komunikację, nawet wystąpienia na konferencjach, dba nie tylko o kod, ale również o stronę biznesową i użyteczną projektu. Oprócz rozwoju własnego produktu od 2014 prowadzi butikowy software house wpierający powstawanie produktów w całej Europie.

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – kim są i co robią?

CUX.io

Stworzyli narzędzie, które pozwala skonfigurować customer journey użytkownika strony w mniej niż 10 minut bez znajomości kodowania. Dzięki autorskiemu rozwiązaniu Experience Meetrics narzędzie wykrywa i rozpoznaje punkty frustracji klientów, skracając tym samym proces badania zadowolenia użytkowników produktu cyfrowego. Jak wyglądały początku ich firmy? Zapraszamy do przeczytania pierwszej części rozmowy z Pauliną Walkowiak i Kamilem Walkowiakiem, założycielami cux.io i laureatami 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jakie były okoliczności powstania Waszego projektu?

CUX powstał w momencie, kiedy mieszkaliśmy w Berlinie i postanowiliśmy skorzystać z naszego prawa do wspólnego urlopu rodzicielskiego. Kiedy nasz noworodek okazał się egzemplarzem współpracującym, zakasaliśmy rękawy i stwierdziliśmy, że taki moment na start nie zdarzy się drugi raz. Sam produkt jest idealną kombinacją naszych doświadczeń zawodowych — Kamila jako programisty i Pauliny jako badacza marketingowego/customer experience.

Jak wyglądały początki Waszej działalności? Co było dla Was najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała Wasza firma?

Na początku naszych działań byliśmy bardzo skupieni na produkcie. Z perspektywy czasu mogę nawet powiedzieć — za bardzo. Czuliśmy, że jak zrobimy fantastyczny produkt, to ktoś to dostrzeże i choć tak się stało, wiemy, że zaczynając po raz kolejny, już byśmy tak nie myśleli.

Co było momentem przełomowym w Waszym biznesie i co się z tym wiązało?

Pierwszym przełomowym momentem była inwestycja i formalne założenie spółki. To był moment, kiedy wiedzieliśmy, że mamy bufor na znalezienie Product/Ma7rket Fit i musimy zrobić wszystko, żeby z okresu R&D wyjść z jak najbardziej satysfakcjonującym efektem. Wiele lekcji odrobiliśmy po drodze. Z czasem okazało się, że najważniejszy sprawdzian przed nami — utrzymanie się na rynku. Po 12 miesiącach działalności bez zewnętrznych środków mogę powiedzieć — udało się!

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – co ich inspiruje?

 


Paulina Walkowiak

Paulina Walkowiak, co-founderka & CEO w cux.io

Jedyna specjalistka szkoląca z analizy wzorców zachowań w CEE, która pomaga firmom przekładać wiedzę o użytkownikach na konkretne decyzje biznesowe. Autorka warsztatów z analityki produktowej „Data-driven design” oraz autorskiego masterclass „Analiza jakościowa dla zaawansowanych”, mówczyni TEDx, wykładowczyni akademicka. Dwukrotnie wyróżniona w raporcie Strong Women in IT (2019 i 2021). #mompreneur

 

Kamil Walkowiak

Kamil Walkowiak, co-founder & CTO w cux.io, programista, analityk produktu.

Przeszedł całą ścieżkę kariery w IT, aby zacząć tworzyć produkty na swoich zasadach. Jest zaprzeczeniem stereotypu programisty – lubi ludzi, komunikację, nawet wystąpienia na konferencjach, dba nie tylko o kod, ale również o stronę biznesową i użyteczną projektu. Oprócz rozwoju własnego produktu od 2014 prowadzi butikowy software house wpierający powstawanie produktów w całej Europie

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

VR Factory Games z nominacją

VR Factory Games

Polska firma tworząca gry virtual reality - VR Factory Games otrzymuje nominacje za nominacją! Laureat 50-tki Kreatywnych ma za sobą dobry okres.

VR Factory Games specjalizuje się w aplikacjach i grach wykorzystujących technologię wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Rzeczy są tworzone z „misją”. Nie tylko mają być przedmiotem rozrywki, ale także chcą uświadomić „coś” użytkownikom. Jeden z ich tytułów, „Horror Bar VR”, został nominowany w 2021 do tytułu „VR Game of the Year”. Teraz firma otrzymała nominację do tytułu „Made in Poland 2022”, w programie prowadzonym przez Polską Agencję Przedsiębiorczości oraz redakcje Forum Przedsiębiorczości i Biznes Plus w Gazecie Wyborczej. Nominacja jest oficjalnym potwierdzeniem uczestnictwa w programie nagród gospodarczych. III edycja Kongresu Made in Poland 2022 odbędzie się 2-3 czerwca 2022 w Berlinie.

Warto wspomnieć, że firma VR Factory Games, we wrześniu zeszłego roku, połączyła się z notowaną na rynku NewConnect spółką Surfland Systemy Komputerowe S.A., co pozwoliło im wejść na giełdę pod nazwą VR Factory Games S.A.

Adam Daniluk

Grupa newonce.media przenosi się do Fabryki Norblina

Fabryka Norblina

Właściciel jednej z najpopularniejszych internetowych rozgłośni radiowych – newonce.radio, przeniesie swoją siedzibę do Fabryki Norblina. W budynku Verit, zlokalizowanym od strony ul. Prostej, znajdzie się nowe studio radiowe oraz redakcje mediów należących do grupy. newonce.radio i Fabryka Norblina będą również współpracować przy współtworzeniu kilku audycji.

newonce.media, właściciel takich tytułów, jak newonce.net, newonce.radio, newonce.sport oraz drukowanego magazynu „newonce.paper” będzie kolejnym najemcą zrewitalizowanej Fabryki Norblina.
W budynku C przy ul. Prostej na powierzchni 366 mkw. znajdzie się nowe studio radiowe, redakcje oraz komfortowe i nowoczesne zaplecze biurowe obejmujące m.in. salę konferencyjną. W dotychczasowej lokalizacji – dawnym budynku KC przy rondzie De Gaulle’a – pozostanie prowadzony przez grupę newonce.bar. Do nowej siedziby newonce.media wprowadzi się już na początku przyszłego roku.

Bartek Czarkowski_

Mało rzeczy jest tak odświeżających jak zmiana przestrzeni. Po przeprowadzce do Fabryki Norblina wiele sobie obiecujemy – z pewnością pomoże nam w tym nowe studia radiowe i pełna premier ramówka, którą ogłosimy już wkrótce.

Bartek Czarkowski, dyrektor programowy newonce.radio

Piotr KędzierskiZ naszych przenosin do Fabryki Norblina cieszę się również z perspektywy mojego zamiłowania do historii stolicy. Jako warszawiak zawsze byłem ciekawy, co tam przy ulicy Żelaznej się znajdowało, a samo to miejsce było niezwykle ważne dla całej stołecznej społeczności. Fabryka Norblina to miks tradycji z nowoczesnością, wspólnie mamy wielki potencjał wykreowania miejsca, w którym kształtują się gusta młodych ludzi, między innymi przez film, muzykę czy sztukę. My jako newonce mamy na tym polu poważne ambicje.

Fabryka Norblina będzie dla nas wspaniała siedzibą, domem, jakiego nie mieliśmy. Od samego początku nawiązaliśmy szczególną wieź, polubiliśmy się i rozumiemy bez słów. Dodam, że w naszej jesiennej ramówce będzie wiele nowych audycji, w tym część realizowana we współpracy z Fabryką Norblina

Piotr Kędzierski, dyrektor kreatywny newonce.radio

newonce.media to nowoczesna grupa mediowa o kompetencjach agencji kreatywnej i produkcyjnej. Miesięcznie dociera do ponad miliona unikalnych użytkowników, a aplikacje newonce i newonce.sport (dostępne na iOS i Android) zainstalowane są na ponad 225 000 urządzeń. Z wchodzącym w skład grupy internetowym newonce.radio związanych jest kilkadziesiąt osób, w tym dziennikarze, artyści, przedstawiciele świata kultury i show-biznesu czy sportowcy. Ramówka obejmuje zarówno audycje tematyczne, społeczne czy publicystyczne, jak i muzyczne – wszystkie programy autorskie dostępne są w formie podcastów w aplikacji newonce oraz wiodących serwisach streamingowych. Grupa newonce.media jest laureatem nagrody Grand Press Digital 2020.

Kinga Nowakowska

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się pozyskać kolejnego najemcę, który chce współtworzyć wraz z nami rozrywkową i kulturalną ofertę Fabryki Norblina. Media z grupy newonce to głos świadomych i ciekawych świata ludzi. Cieszymy się, że za ich pośrednictwem możemy dotrzeć do kolejnych grup i społeczności, których chcielibyśmy do Fabryki Norblina zaprosić. Będziemy wspólnie pracować, by kalendarz kulturalny Fabryki pękał w szwach. newonce sam stanie się kreatorem wydarzeń, jak również będzie patronować naszym działaniom i stanowić naturalne źródło informacji na temat tego, co będzie się tu odbywać.

Kinga Nowakowska, dyrektor operacyjna i członkini zarządu Grupy Capital Park, odpowiedzialna za rewitalizację Fabryki Norblina

Trwająca niemal 4 lata rewitalizacja Fabryki Norblina na warszawskiej Woli dobiegła końca. Swoją działalność rozpoczęły już pierwsze koncepty – m.in. autorskie kino butikowe KinoGram oraz BioBazar – pierwszy w Polsce targ z ekologiczną, certyfikowaną żywnością. W kolejnym miesiacu dostępna będzie galeria sztuki Flow Art House, Muzeum Fabryki Norblina, którego multimedialne ścieżki zwiedzania będą sukcesywnie wzbogacane i uzupełniane. Niebawem wystartuje także Piano Bar z muzyką na żywo, a swoją działalność zainauguruje FoodTown – unikalna strefa gastronomiczna, w której swoje miejsce znajdą 23 autorskie koncepty. Pojawią się także inne lokale, kawianie i restauracje – m.in. Soul Food i kultowy Blue Cactus. Na terenie Fabryki Norblina pojawi się także SuperPharm, monobrandowy sklep z autorską nalewką – Wiśniewski, a także kwiaciarnia Buqiet, sklep z alkoholami świata oraz sklep jubilerski YES. W kolejnym roku w swoje progi zaprosi gości Art Box Experience – pierwsza w Polsce digitalowa galeria sztuki oraz Apple Muzeum Polska. Swoje centrum dentystyczne będzie mieć tu także sieć Medicover Stomatologia.

Na terenie pofabrycznego kompleksu o powierzchni ponad 65 tys. mkw. powierzchni 41 tys. mkw. zajmą nowoczesne powierzchnie biurowe klasy A+, a pozostałe 24 tys. mkw. wypełnią koncepty rozrywkowe, kulturalne, gastronomiczne, usługowe oraz handlowe. Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji Fabryki Norblina jest Grupa Capital Park. Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia PRC Architekci.

Michal Michalski, Piotr Kędzierski oraz Marcin Łuniewski z newonce są laureatami 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.


Źródło: newonce.media

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

#eksperci: Jak zrobić z siebie przedsiębiorcę?

eksperci jak zrobic z siebie przedsiebiorce

Czy każdy może zostać przedsiębiorcą? My uważamy, że tak! Zapraszamy na kolejne wydarzenie w cyklu #eksperci realizowanym w ramach programu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie, które odbędzie się 30 czerwca o godz. 10:00 w formie webinaru.

Już 30 czerwca po raz kolejny spotkamy się w formacie panelu dyskusyjnego #eksperci, by porozmawiać o tym, kim jest przedsiębiorca i co sprawia, że się nim stajemy.

Czy przedsiębiorca to przywódca? Czy do odniesienia sukcesu niezbędne jest gruntowne wykształcenie, czy ważniejsze jest doświadczenie i nauka metodą prób i błędów? A jeśli jesteśmy już przy błędach, porażkach – to jak one wpływają na dalszy rozwój biznesu?

Według danych PARP z 2018 roku, liczba przedsiębiorstw w Polsce wyniosła ponad 2 mln, z czego ponad 99% to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, które w dużym stopniu odpowiadają za krajowy PKB (72,3%).

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez grupę Eurocash, Polacy rozumieją przedsiębiorczość jako kreatywność, konsekwencję, zdolność do podejmowania ryzyka, wypracowywanie zysku i umiejętność racjonalnej kalkulacji.

Bycie przedsiębiorcą, to pełna wyzwań droga, która nie ma żadnych skrótów. Niektórzy mają naturalne predyspozycje przywódcze i organizacyjne, które ułatwiają tę drogę. Inni decydują się podążać tą ścieżką, choć wiedzą, że będą musieli pracować nad wieloma aspektami jak samodyscyplina, analityczne myślenie, czy działanie mimo strachu. Prowadzenie własnej firmy wiąże się także z niemałymi wyrzeczeniami jak nielimitowany czas pracy, czy odpowiedzialność za wszystkie aspekty funkcjonowania organizacji na początku. Mimo to, zdecyowanana większość właścicieli i współwłaścicieli mikro i małych przedsiębiorstw deklaruje, że są usatysfakcjonowani prowadzeniem działalności gospodarczej.

Co zatem sprawia, że chcemy być przedsiębiorcami i jakie czynniki sprawiają, że jesteśmy lepszymi biznesmenami?

Podczas spotkania #eksperci nasi eksperci porozmawiają o tym:

  • co decyduje o tym, że ktoś się staje przedsiębiorcą?
  • czym jest szósty zmysł biznesmena.
  • nauka vs. doświadczenie – na, ile teoria pomaga w praktyce.
  • biznesowe nauczki – jak przekuć niepowodzenia w przyszłe sukcesy.

BIORĘ UDZIAŁ W WYDARZENIU!

Kto zagości wśród ekspertów najbliższego spotkania?

Rozmowę poprowadzi Jarosław Sroka – Członek Zarządu Kulczyk Investments

Jarosław Sroka

Ekspert w dziedzinie komunikacji korporacyjnej i rynku mediów. Wieloletni dziennikarz oraz redaktor naczelny wiodących polskich gazet gospodarczych, m.in. Gazety Prawnej, Pulsu Biznesu, tygodnika Newsweek Polska; współtworzył rynek nowoczesnych mediów biznesowych w Polsce.

Od lipca 2009 roku jako Członek Zarządu Kulczyk Holding odpowiada za nadzorowanie obszarów komunikacji korporacyjnej, relacji inwestorskich, marketingu oraz public affairs. Absolwent Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Studiował także w prestiżowej, międzynarodowej szkole liderów biznesu IESE Business School przy Uniwersytecie Navarra w Barcelonie oraz w Wyższej Szkole Bankowości i Ubezpieczeń w Warszawie.

Członek Rady Ładu Informacyjnego przy GPW w Warszawie oraz Rady Programowej Akademii Liderów Rynku Kapitałowego. Członek Rady Fundacji Forum Obywatelskiego Rozwoju, Rady PKOl oraz Członek Rady Uczelni Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Prezes PGA Polska.

Jego rozmówcami będą:

dr hab. Rafał Mrówka, prof. Szkoły Głównej Handlowej

Rafał Mrówka

Dr hab. Rafał Mrówka jest profesorem w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierownikiem i wykładowcą programu MBA-SGH oraz kierownikiem Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH. Jest autorem kilkudziesięciu artykułów, książek i prac naukowych. Działa także aktywnie na rynku doradczym i szkoleniowym – ma ponad 15 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów dla biznesu, jest współwłaścicielem firmy konsultingowo-szkoleniowej IMMOQEE Sp. z o.o. W swojej pracy w konsultingu współpracował m.in. z Umbrella Project (program UNDP – agendy ONZ w Polsce), BIGRAM Personnel Consulting, ITO – United Change Company. Realizował projekty m.in. dla: Hewlett-Packard, Euler Hermes, Tetra Pak, Schneider Electric, Wabco, Microsoft, Auchan, EDS, Esselte, Siemens, Allianz, Totalizator Sportowy, Grupa Hotelowa Orbis, Leroy Merlin, Cersanit. Specjalizuje się badaniach satysfakcji pracowników, pobudzaniu zaangażowania pracowników, programach wspierania innowacyjności organizacji, programach rozwoju kompetencji menedżerów oraz budowaniu wizerunku organizacji, osób, produktów.

Barbara Sołtysińska – Co-founder i CEO indaHash 

Barbara Sołtysińska

Barbara Soltysinska jest współzałożycielką LifeTube – największej jednonarodowej sieci wielokanałowej YouTube w Europie oraz indaHash, czyli międzynarodowej platformy do automatyzacji współpracy z influencerami.

Największą satysfakcję daje jej rozwijanie nowych biznesów i wymyślanie kolejnych innowacyjnych rozwiązań z zakresu content i influencermarketingu.

Zbigniew Klonowski – Współzałożyciel Kongresu 60 Milionów, CEO Trias International

zbigniew_klonowski

Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego, MBA (GFKM&Univeristy of Strathclyde). Laureat Nagrody Prezydenta Miasta Torunia w kategorii przedsiębiorczości, nominowany do grona pięciu najlepszych przedsiębiorców w ogólnopolskim konkursie o Laur Businessmana (BM&PwC). Współtwórca i zarządzający od ponad 20 lat grupą TRIAS działającą na rynku krajowym, Europejskim i w USA. Inwestor w start’upy jak Virtual Power Plant (członek RN), współtwórca Kongresu 60 Milionów i działacz społeczny w Zarządzie IAKS Polska, w Radzie Fundacji Planetarium w Toruniu i wielu innych. Prywatnie podróżnik z listą odwiedzonych blisko 100 krajów i pasjonat gry w golfa.

Dorota Czekaj – Sieć Przedsiębiorczych Kobiet

Dorota Czekaj

Założycielka i Prezeska Fundacji Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, współzałożycielka funduszu VC Black Swan. Odpowiada za realizację misji i celów fundacji. Tworzy strategię działań, programy motywacyjno-rozwojowe oraz buduje relacje z partnerami i organizacjami wspierającymi. Przenosi na platformę organizacji non-profit doświadczenia biznesowe, zdobyte w czasie 20-letniej pracy menedżerskiej w korporacji. Z sukcesem wprowadziła na rynek polski marki kosmetyczne, budując ich silną pozycję, szczególnie w środowisku medycznym. Obecnie wspiera kobiece biznesy jako niezależny konsultant, dzieląc się wiedzą także w roli mentorki i jurorki w konkursach startupowych i biznesowych. Umacnia kobiecy dialog i współdziałanie, bazując na kompetencjach w zakresie marketingu, sprzedaży i komunikacji.

Otwarta i wrażliwa na potrzeby innych, chętnie organizuje i angażuje się w działania charytatywne. Z wykształcenia prawnik, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, uzyskała dyplom typu MBA programu Copernic na francuskich uczelniach m.in. Institut d’Etudes Politiques (Science Po) i Ecole de Mines de Paris. Mama 4 dzieci, docenia rozwój i edukację poprzez zdrowy, aktywny styl życia, praktykę jogi i sportu.

Wydarzenie jest bezpłatne, ale wymagana jest rejestracja: https://bit.ly/2TH28SP

 

plansza 50 partnerzy

Anita Florek