...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Zgłoś swój biznes do 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie!

Ruszyły zgłoszenia do 9. edycji rankingu “50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie”. Jest to coroczne zestawienie przedstawicieli firm i startupów, których działania charakteryzuje innowacja oraz kreatywność – nie tylko jeśli chodzi o produkt bądź usługę, ale również sposób ich promocji. Partnerami są między innymi PKN ORLEN, Millennium Leasing, Lotte Wedel, EY Polska, Oknoplast, Bolt.

Zgłoszenia przyjmowane są do końca maja na stronie kreatywni.brief.pl. Ich weryfikacją i oceną zajmie się kapituła składająca się z doświadczonych managerów, specjalistów od reklamy oraz komunikacji. W jej skład wchodzą również zwycięzcy poprzednich edycji rankingu.

Wyniki zostaną ogłoszone 13 czerwca podczas Gali Finałowej, która odbędzie się w Warszawie.

– Duża część kreatywnych pomysłów powstaje nie w wielkich korporacjach, ale w małych firmach, prowadzonych przez pionierów nowych technologii i modeli biznesowych – Marcin Balicki, Prezes Millennium Leasing. Inicjatywy takie jak „Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie” pozwalają skojarzyć tych „kreatywnych” z firmami o ugruntowanej pozycji na rynku, które potrzebują nowych, świeżych pomysłów, a to  w konsekwencji przekłada się na korzyści dla obu stron. Dla korporacji – to szansa na szybsze budowanie innowacyjnego biznesu. Dla mniejszego partnera z kolei – szybsze wdrożenie, z wykorzystaniem zaplecza kapitałowego, organizacyjnego i skali działania korporacji. Innowacje kojarzą nam się z technologią, bliskie jednak jest mi stwierdzenie, że kreatywność w biznesie opiera się na obserwowaniu, a następnie rozwiązywaniu starych problemów w zupełnie nowy sposób. Umiejętność wyszukiwania odpowiednich partnerów staje się w korporacjach równie ważnym procesem jak wewnętrzne badania i rozwój, o czym powinny pamiętać wszystkie przedsiębiorstwa, nawet te, które mają przekonanie o swojej kreatywności.

Laureatami poprzednich edycji byli między innymi Michał Sadowski (Brand24), Michał Borkowski (Brainly), Barbara Sołtysińska (indaHash), Stefan Batory (Itaxi, Booksy) i wielu innych.

– Zostanie laureatem „Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie” rozszerzyło też bardzo mocno moją sieć kontaktów – Michał Sadowski, Brand24. Poznałem masę bardzo inspirujących ludzi, którzy mają podobne wyzwania, podobne problemy. Ludzi, z którymi mogę wymieniać się bezcenną wiedzą na temat prowadzenia biznesu, która jest bardzo trudno dostępna.

Cała wypowiedź Michała Sadowskiego dostępna na kanale Youtube.

W skład tegorocznej kapituły wchodzą: Anna Ziobroń (PKN ORLEN), Maciej Herman (Lotte Wedel), Agnieszka Szlaska (Clear Channel), Aleks Kartsel (Bolt), Krzysztof Witkowski (EY Polska), Marcin Balicki (Millennium Leasing), Maksymilian Marcinkowski (Workin’ Senatorska), Andrzej Matuszyński (Grupa Eurozet), Kamil Kozłowski (dFusion), Paweł Patkowski (Orange), Jakub Domalik-Plakwicz (DLA PIPER), Piotr Kempa (De Lord), Dariusz Żuk (Business Link Poland), Piotr Bartecki (Safe Idea), Katarzyna Wierzbowska (Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet), Sebastian Hejnowski (MSL), Maciej Lendzion (Endorfina Events), Robert Bednarski (Facebook), Mikołaj Placek (Oknoplast), Eliza Kruczkowska (Polski Fundusz Rozwoju) oraz laureaci pierwszych miejsc poprzednich edycji rankingu.

– Ostatnie edycje programu 50 Kreatywnych w Biznesie dowodzą, że dziś efektem kreatywności jest przede wszystkim innowacyjność, a kluczem do sukcesu umiejętność znalezienia niszy rynkowej czy odpowiadania na potrzeby klientów lepiej, niż dotychczas istniejące rozwiązania – Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający LOTTE Wedel. Dane pokazują, że polskie firmy nie należą dzisiaj do najbardziej innowacyjnych i kreatywnych, raczej odtwarzając niż kreując. Na liście OECD zajmujemy dopiero 21. miejsce pod względem wydatków na badania i rozwój. Między innymi dlatego inicjatywy promujące najbardziej innowacyjnych i kreatywnych są potrzebne, by podnosić pozycję polskich przedsiębiorstw w tym rankingu. Bardzo bym sobie życzył, aby konkurencyjność naszej gospodarki na tym właśnie się opierała, a nie na przykład na niskich kosztach i taniej sile roboczej.

Ideą rankingu jest wyłonienie najbardziej kreatywnych osób, które rozwijają swoje własne projekty i przedstawienie ich szerszej publiczności. Liczymy na to, że w ten sposób przyspieszymy ich rozwój, pomożemy znaleźć nowych partnerów biznesowych. Warto zaznaczyć, że ranking nie jest przeznaczony wyłącznie dla osób, które prowadzą biznesy i projekty cyfrowe – komentuje Grzegorz Kiszluk, właściciel marki BRIEF oraz inicjator rankingu „50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie”

Zwycięzcy 8. edycji rankingu (2018)

Zwycięzcy 7. edycji rankingu (2017)

 

Specjalista social media z ponad 10 letnim doświadczeniem. Autor bloga whysosocial.pl oraz książki "Zrozumieć social media". Doświadczenie zbierał zarówno w agencjach kreatywnych jak również czołowych polskich mediach cyfrowych.

Artur Roguski

Znamy już 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie!

Za nami uroczysta gala 8 edycji Rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie, inicjatywy, która od 9 lat pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Znamy już wszystkich nominowanych - laureatów tegorocznej edycji i zdradzamy, kto w tym roku zdobył tytuł „najbardziej kreatywnego w biznesie”.

Gala 8 edycji Rankingu odbyła się 27-go czerwca w Multikinie w warszawskich Złotych Tarasach. Wydarzenie było przeprowadzone wyjątkowo w nowej formule. Poprowadził je Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu Brief wraz z laureatami poprzednich edycji. Współprowadzącymi galę byli: Artur Racicki z SocialWiFi (laureat  2015), Stefan Batory – Booksy/ iTaxi (2016), Martyna Zastawna – WoshWosh (2017) i Anna Skórzyńska – Szumisie (2017).

Wraz z laureatami poprzednich edycji Rankingu na scenie pojawili się także Partnerzy wydarzenia i członkowie Kapituły: Agnieszka Szlaska (Dyrektor ds. Komunikacji i Promocji Clear Channel Poland), Mariusz Spisz (prezes Multikino Media), Artur Wiza (Wiceprezes Zarządu Asseco Poland S.A.), Andrzej Karasowski (Dyrektor Premium TV – TVN Media), Sebastian Hejnowski (członek Kapituły, CEO Leo Burnett Warsaw i CEO MSL Central and Eastern Europe), Paweł Patkowski (Dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska), Dorota Haller (Dyrektor ds. Marketingu, Komunikacji i Digitalu polskiego oddziału Huawei),  Danuta Jakubowska (Rzecznik Prasowy LEK-AM) i Małgorzata Wójcik (Dyrektor Personalna Przedsiębiorstwa Farmaceutycznego LEK-AM) – osobiście gratulowali laureatom,  wręczając dyplomy uznania.

Wybór finalnej 50-ki należał do Kapituły złożonej z ponad 30 specjalistów, przedsiębiorców, ludzi mediów i biznesu.  Decyzja nie była łatwa ze względu na liczbę oraz wysoki poziom wszystkich zgłoszeń. Poniżej możecie zobaczyć  skrót ich obrad.

https://www.facebook.com/Businessinbrief/videos/2024553380888551/

 

Podobnie jak w poprzednich edycjach, wśród tegorocznej 50-ki nominowanych znaleźli się kreatywni z najróżniejszych branż: firmy technologiczne, IT, biotechnologiczne, marketingowe, finansowe, działające w obszarze HR, związane z edukacją, ochroną zdrowia, designem, jak również inicjatywy społeczne.

Kto zajął podium?

Na pierwszym miejscu Rankingu (zdaniem Kapituły niemal jednogłośnie!) znalazł się Michał Borkowski z Brainly – platformy social learningowej, która daje możliwość wymiany wiedzy i wspólnej nauki online. Uczniowie mogą pomagać sobie na niej w trudnościach z przedmiotami szkolnymi. Brainly zaczynał w 2009 roku jako prosty serwis wymiany wiedzy między uczniami, obecnie osiąga miesięcznie do 100 milionów unikalnych użytkowników! To świetny  przykład polskiego startupu, który rozwinął swoją działalność na szeroką skalę, spełniając edukacyjną misję w najdalszych regionach świata!

Drugie miejsce zajął Łukasz Bzdzion z Bioceltix – startup biotechnologiczny, który rozwija innowacyjne terapie w weterynarii. Firma jako pierwsza w Europie wdraża bezpieczną dla zwierząt i skalowalną biznesowo technologię terapeutycznego wykorzystania allogenicznych komórek macierzystych (jeden dawca – wielu biorców)!

Trzecie miejsce na podium przypadło Wojciechowi Sadowskiemu z zapakuj.to (Packhelp), które pomaga małym i średnim firmom zaprojektować oraz zamówić opakowania z własnym nadrukiem. Dzięki Packhelp teraz również  małe firmy mogą zadbać o świetny unboxing experience dla swoich klientów (do tej pory mogły sobie na to pozwolić jedynie duże przedsiębiorstwa ze względu na wymóg dużych zamówień w standardowych drukarniach).

Kto znalazł się wśród pozostałych 50 kreatywnych?

 

Poniżej pełna lista 8 edycji Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie:

 

50.     Albrecht&Partners   –   Greg   Albrecht

49.   Revas    –   Wojciech Pitura, Elżbieta,   Szczepaniak, Paweł Cudek

48.   Nocowanie.pl   –   Kamil Ruciński

47.   ExplainVisually – Maciej Budkowski,  Klaudia Tolman

46.    Syrius Group – Ewelina Reina

45.   YetiForce –  Błażej Pabiszczak

44.  Test  Design –  Marcin Zagajewski

43. ARBUZZ – Piotr Bardadyn, Gabi Czesak,  Mateusz Romanów

arbuzz

42. TUBAN – Jakub Bochenek

41.  Vindicat –  Bogusław Bieda

40. AirBike –   Mikołaj Pytel

39.  Edward.ai  –  Tomasz Wesołowski, Bartłomiej Rozkrut

38.   Nesperta, Semilac – Tomasz Gołębiewski

37. QuarticOn –  Paweł Wyborski

36. Polska Grupa Meblowa –  Maciej Kotowski

35. 370 Studio – Anna Śliwka, Katarzyna,  Westrych-Pavy, Michał Miszkurka

34. Z NIEBA CI NIE SPADNIE –  Ewelina Kowalik

33. Time Solutions – Kamil Rudnicki

32.  Taxly.pl – Filip Kokoszyński

31.  Cluify –  Edward Mężyk

30.    Nais.pl –  Iwona Grochowska

29.    click community | Edrone –  Rahim Blak

28. Lokalny –   Marta Baranowska

27.  FXManago  –   Radek Wierzbicki

26. Meisel –  Katarzyna Majzel

25.  Fibratech –   Michał Smentoch

24. Runvido –  Natalia Ciosek

23. DM Investments –   Michał Mysiak,  Dominik Zimakowski

22. XTPL   –   Filip Granek

21. SentiOne  –   Jagoda Prętnicka – Markiewicz,  Rafał Miazga

20. Telemedi.co –   Paweł Sieczkiewicz

19. OSORNO –   Krzysztof Czeczot, Maciej Budzich

18. Biolumo – Marcin Pitek, Olga Grudniak, Wojciech Giżowski, Jakub Wysocki

17. Immersion VR –   Piotr Baczyński

16. InStream Group – Filip Duszczak

15. Concordia Design –   Ewa Voelkel

14. Expansio – Patrycja i Mateusz Jarus

13. Creotech Instruments – Jacek Kosiec

12. Sky Tronic – dr inż. Michał Lower,  dr inż. Bogusław Szlachetko

11.  Advanced Protection Systems – Maciej Klemm

10.  Bioavlee –   Michał Wronecki

9. Genomtec –  Miron Tokarski

8. Orska –  Anna Orska

7.  Hachi S.A (ParrotOne) – Piotr Lewandowski

6. FROPT –  Magdalena Milejska, Katarzyna Kurowska-Loedl

5.    Smogathon –  Maciej Ryś (lider zespołu), Anna Ryś,  Maciej Ujejski, Kamila Knap oraz Tomasz Groń

4.  Pozamiatane.pl – Jakub Łączkowski

3.  Packhelp / Zapakuj.to – Wojciech Sadowski

2. Bioceltix –   Łukasz Bzdzion

1. Brainly –   Michał Borkowski

 

Zobaczcie krótką relację foto z tego wydarzenia autorstwa Magdy Głowala! 

 

 

Gratulujemy laureatom tegorocznej edycji Rankingu  50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie, a Partnerom dziękujemy za pomoc i wsparcie.

Partnerami 8. edycji rankingu są:

partnerzy

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

50 Kreatywnych w Biznesie – relacja video z Road Show w Sopocie

50 najbardziej kreatywnych w biznesie

50 Kreatywnych w Biznesie - Sopot 6 marca 2018

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie – relacja video z posiedzenia Kapituły

Ranking 50 kreatywnych

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Road Show 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie – relacja z konferencji w Sopocie

Relacja z eventu 50. Kreatywnych w Biznesie - Sopot

Zorganizowaliśmy w Trójmieście konferencję z cyklu Road Show 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie. W ten sposób chcemy jako BRIEF zbliżać do siebie regionalne środowiska, małe firmy i reprezentantów korporacji. Na spotkaniu zaprezentowaliśmy efekty współpracy dużych firm z kreatywnymi biznesami i startupami i pokazaliśmy obustronne korzyści, jakie z niej wynikają. Co działo się podczas wydarzenia? Przeczytajcie sami.

Podczas konferencji wystąpili zarówno przedstawiciele korporacji, startupów, lokalnych firm jak i mediów: Joanna Bruździak-Maleszewska (Orange), Igor Sawczuk (Wandlee), Andrzej Karasowski i Krzysztof Kurowski (TVN Media), Grzegorz Kiszluk i Wojciech Krzemień (Brief).

Wydarzenie rozpoczęła prezentacja naszego redaktora naczelnego – Grzegorza Kiszluka, który przedstawił najważniejsze założenia projektu 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie. Zaprezentowane zostały cele jakie przyświecają tej inicjatywie, a więc standaryzacja rynku, popularyzowanie nowych praktyk, otwieranie możliwości networkingowych i biznesowych. W prezentacji przybliżono zgromadzonym jak wygląda 8 edycja rankingu oraz możliwość zgłoszeń.

W swoim wystąpieniu Andrzej Karasowski przedstawił nowy projekt „Mediowy Akcelator Biznesu”, prezentując możliwości współpracy. Opowiedział o tym, jak TVN Media może wspierać młode firmy i startupy, deklarując jednocześnie zainteresowanie inwestycją w przedsięwzięcia związane bezpośrednio z rynkiem mediowym, komunikacją, marketingiem, jak również rozwiązaniami technologicznymi. Obszar zainteresowania stanowi również biznes konsumencki – pomysły związane z mediami, ale nastawione na konsumenta.

Krzysztof Kurowski opowiedział o strategicznym doradztwie mediowym. Podkreślał jak ważne jest poznanie i zrozumienie biznesu klienta, aby pomóc mu w osiągnięciu tego, czego potrzebuje. Podkreślił jak istotna jest jakość i rzetelność współpracy, doświadczony zespół, kompleksowość – pełen serwis mediowy. Opowiadał o realizowanych działaniach strategicznych. Poczynając od pracy nad briefem, poprzez analizy, opracowywanie mediaplanów, realizację, na weryfikacji działań kończąc. Przedstawił również czym jest strategia rozwoju produktu marki i z jakich etapów składa się jej tworzenie.

Prelegent powiedział o analizie grupy docelowej, tworzeniu profili psychograficznych i demograficznych konsumentów, badaniach ilościowych i jakościowych internetu oraz wykorzystywanych narzędziach. Wskazał na kluczowe wyzwania przy tworzeniu strategii komunikacyjnych. Jednym z nich jest dobór jakościowy kanałów komunikacji, który zapewni efektywne dotarcie do założonej grupy docelowej.

Kolejnym punktem programu było wystąpienie Pani Joanny Bruździak-Maleszewskiej, Kierownik Wydziału Inkubacji i Nowych Rozwiązań Orange oraz Igora Sawczuka, współzałożyciela Wandlee. Prelegencji zaprezentowali efekty współpracy pomiędzy korporacją a startupem.

Wystąpienie dotyczyło przede wszystkim rozwiązania Wandlee jakim jest chatbot obsługujący klientów w kanale Messenger. Zostało ono wdrożone we współpracy z Orange Polska i Nju Mobile. Prelegenci opowiedzieli o funkcjonalności rozwiązania oraz początkach współpracy, podczas naborów do 4 edycji Orange Fab.

Joanna Bruździak-Maleszewska przybliżyła gościom działania realizowane w ramach Orange Fab i cały proces podejmowania współpracy ze startupami (więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie orangefab.pl).

Igor Sawczuk opowiedział jak wygląda współpraca z korporacją z punktu widzenia startupu. Zwrócił uwagę na różnice w procesie decyzyjnym między małą a dużą firmą, gdzie w dużej trwa on zdecydowanie dłużej. Podkreślał jednak, że dzięki wyodrębnionej jednostce w Orange, dedykowanemu programowi korporacyjnemu, mogli jako Wandlee dosyć szybko wejść w struktury firmy, otrzymać opiekuna – mentora, poznać potrzeby Orange i technologie jakich firma używa.

Joanna Bruździak-Maleszewska opowiedziała z kolei o współpracy ze startupem z perspektywy korporacji. Mówiła o tym, jak dużym wyzwaniem jest rozpoczęcie wspólnych działań z małym przedsiębiorcą, który zatrudnia kilka osób, nie ma doświadczenia w obsłudze dużych korporacji, a potencjalnie ma obsłużyć 20 milionów klientów Orange w Polsce. Zdradziła także trzy kluczowe czynniki, które zadecydowały o decyzji na temat podjęcia współpracy z Wandlee. Pierwszym z nich była dojrzałość produktu – firma przyszła nie tylko z samym produktem, ale i rozwiązaniem, które było przetestowane – wprowadzone pilotażowo w mniejszych firmach. Dzięki temu można było poznać efekty tych działań. Drugim ważnym aspektem było dostrzeżenie potencjału tego rozwiązania przez samych pracowników Orange, którzy widzieli potrzebę jego zastosowania. Trzecim faktorem był czas – Wandlee pojawił się w odpowiednim momencie, dokładnie wtedy, gdy potrzeba takiego rozwiązania była bardzo pilna – Orange miał na Facebooku kilkanaście mln fanów, których trzeba było obsłużyć.

Oboje prelegenci opowiedzieli także o obawach związanych ze współpracą na linii korporacja – startup. Igor Sawczuk podkreślał, że główna obawa dotyczyła tego, aby nie zostać zewnętrznym działem realizacji targetów Orange tylko móc rozwijać swój produkt przy współpracy z firmą. W przypadku tej współpracy – udało się. Drugą obawą było to, czy startup przetrwa, czy pozyska innych klientów. Trzecia dotyczyła już samych kwestii technicznych. Z perspektywy Orange obawy dotyczyły głównie możliwości startupu – czy będą w stanie podołać współpracy z tak dużą firmą, czy przetrwają próbę czasu.

Po obawach przyszedł czas na przedstawienie korzyści ze współpracy startupu z korporacją. Dla Wandlee była to możliwość znacznego rozwoju firmy, która rozrosła się zarówno pod względem ilości zatrudnianych pracowników jak i obsługiwanych rynków i użytkowników Facebook Messengera (obsługując 10% z 12 mln całego ruchu w Polsce). Wandlee zostało też oficjalnym partnerem Messengera w Polsce. Startup miał też możliwość uczestnictwa w VivaTech – konferencji w Paryżu dedykowanej startupom. Jak podkreślił Igor Sawczuk, największą wartością dodaną jest kontakt z innymi startupami będącymi w Orange Fab, możliwość networkingu. Dla Orange współpraca z Wandlee była również możliwością nauki, sprawdzania możliwości rozwoju, świeżego spojrzenia. Wdrożenie rozwiązania oferowanego przez startup umożliwiło uatrakcyjnienie oferty Orange i poprawienie procesów wewnątrz firmy.

Joanna Bruździak-Maleszewska podkreślała, że przy współpracy na linii korporacja – startup korzyści są obustronne. Testowane rozwiązania mogą zostać wdrożone też na innych, globalnych rynkach, co jest także dużą możliwością dla samego startupu. Obie strony były zgodne, że taka współpraca to przede wszystkim możliwość wzajemnej nauki i rozwoju, która niesie za sobą korzyści zarówno dla startupu jak i korporacji.

Na zakończenie Wojciech Krzemień, jeden z naszych organizatorów 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie opowiedział o możliwościach zgłoszeń do tegorocznej edycji rankingu i kryteriach wyboru zwycięzców. Co ważne, można zgłaszać zarówno siebie jak również inne startupy/ firmy. Nowością jest możliwość zaprezentowania kreatywnego zgłoszenia w trakcie półtoraminutowego video. Zgłoszenia przyjmowane są na naszej stronie kreatywni.brief.pl/zgloszenia/ do 30 kwietnia 2018 roku.

Po zakończonych wystąpieniach wszystkich z prelegentów nadszedł czas na networking, poszerzanie kontaktów i wymianę doświadczeń.

Wydarzenie było transmitowane na żywo dzięki krol.pro. Całą relacje z wydarzenia można obejrzeć na naszym Fanpage’u.

Relacja z eventu 50. Kreatywnych w Biznesie - Sopot

Relacja z eventu 50. Kreatywnych w Biznesie - Sopot

Relacja z eventu 50. Kreatywnych w Biznesie - Sopot

Partnerami 8. edycji rankingu są:

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Road Show 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie – widzimy się dziś w Sopocie!

Sopot

Przypominamy, że już dzisiaj widzimy się na konferencji w Sopocie w Zatoce Sztuki! Wszystkich, którzy nie będą mogli uczestniczyć w wydarzeniu zapraszamy na live na FB od godziny 16:00

Program wydarzenia:

  • 16:00-16.15 Grzegorz Kiszluk o 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
  • 16:15-16.25 Zatoka Sztuki – prezentacja najważniejszych wydarzeń
  • 16:25-17.00 Prezentacja „Jak TVN Media może wspierać młode firmy”
    Wystąpienie: Andrzej Karasowski i Krzysztof Kurowski
  • 17:00-17:45 Prezentacja współpracy i jej efektów pomiędzy Orange a Wandlee
    Wystąpienie Pani Joanny Bruździak-Maleszewskiej, Kierownik Wydziału Centrum Badawczo-Rozwojowego Orange oraz Igora Sawczuka z Wandlee. Rozwiązanie Wandlee, czyli chatbot obsługujący klientów w kanale Messenger, zostało wdrożone w kontakcie z Orange Polska i Nju Mobile
  • 17:45 Networking

Więcej o informacji o evencie w wydarzeniu na Facebooku

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie: Sopot-Gdańsk-Gdynia

50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie: Sopot-Gdańsk- Gdynia

29 stycznia 2018 została uroczyście zainaugurowana 8. edycja 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.  Podczas uroczystości inauguracyjnej na 38 piętrze warszawskiego The Spire zebrało się ponad stu  znakomitych gości: osobistości biznesu, członków kapituły, managerów najwyższego szczebla,   zwycięzców poprzednich edycji. Inauguracja była transmitowana on-line, pojawili się patroni medialni,  dzięki którym relacja szeroko obiegła świat, m.in. za pośrednictwem serii wywiadów TVN BiS. Uroczysta  gala wyłaniająca tegorocznych zwycięzców odbędzie się z początkiem czerwca.

Pomiędzy inauguracją a galą planujemy road show po Polsce. Wydarzenia mają na celu spotkanie się  środowisk regionalnych z reprezentantami korporacji. Zaprezentujemy najbardziej spektakularne efekty   współpracy dużych firm z kreatywnymi biznesami oraz start-up’ami. Będzie to też okazja do spotkania   młodych przedsiębiorczych z doświadczonymi managerami dużych organizacji.   Pierwsze tego typu spotkanie odbędzie się w Sopocie 6 marca.

Program:

  • 16:00-16.15 – Grzegorz Kiszluk o 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
  • 16:15-16.25 – Zatoka Sztuki – prezentacja najważniejszych wydarzeń
  • 16:25-17.00 –  Wystąpienie „Jak TVN Media może wspierać młode firmy”
  • 17:00-17:45 – Prezentacja współpracy i jej efektów pomiędzy Orange a Wandlee
    Wystąpienie Pani Joanna Bruździak-Maleszewska, Kierownik Wydziału  Centrum Badawczo-Rozwojowego Orange oraz Igora Sawczuka z  Wandlee. Rozwiązanie Wandlee, czyli chatbot obsługujący klientów w kanale Messenger,   zostało wdrożone w kontakcie z Orange Polska i Nju Mobile
  • 17:45 – Networking

 

Partnerzy i media

patroni partnerzy

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie – relacja z inauguracji

50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Za nami kolejna edycja rankingu BRIEF 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie. Już po raz ósmy spotkaliśmy się, aby nagrodzić kreatywność i wymienić doświadczenia. To było wydarzenie – sami zobaczcie!

50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Ranking 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. 29 stycznia 2018 roku w The Heart Warsaw odbyła się uroczysta inauguracja, na której mieliśmy przyjemność gościć wspaniałe Osobistości Biznesu. Po powitaniu naszych gości, zaprezentowaliśmy założenia rankingu 2018 oraz skład kapituły. Potem wróciliśmy na moment do wspomnień – nagrodziliśmy już tyle osób, działających w zakresie innowacyjności w biznesie!

Następnie przeszliśmy do debaty. W temacie kreatywności w biznesie, przedsiębiorczości i startupów głos zabrali przedstawiciele korporacji, mediów i organizacji: Dorota Haller (Huawei), Aleksander Naganowski (MasterCard), Piotr Kamiński (Pracodawcy RP), Tomasz Rudolf (The Heart), Andrzej Karasowski (TVN Media), Grzegorz Kiszluk (Brief).

Początki startupów, ich rozwój i wpływ na gospodarkę

Jak zauważył Piotr Kamiński, pierwsza fala startupów w Polce rozpoczęła się w 1989 roku. Wiele firm będących obecnie dużymi korporacjami również rozpoczynała z tego poziomu, często w tzw. „polowych warunkach”. Dzisiejsze czasy dają młodym przedsiębiorcom większe możliwości dzięki dostępowi do nowych technologii, inicjatywom i miejscom wspierającym startupy, takim jak chociażby The Heart. Jak możemy pomóc ich rozwoju? Zdaniem Kamińskiego należałoby znaleźć sposób aby połączyć tych kreatywnych z firmami o ugruntowanej pozycji na rynku, które potrzebują nowych, świeżych pomysłów.

Dorota Heller zaznaczyła, że gospodarka opiera się na małych i średnich przedsiębiorstwach, jednak startupy mają w niej ogromne znacznie. To właśnie ich innowacyjność i kreatywność jest jej motorem napędowym. Mimo to wiele firm może nie być do końca świadoma potencjału jaki drzemie w startupach. Widać jednak rosnące zainteresowanie nimi.

Piotr Kamiński nawiązał, że bardzo często jest to kwestią konkretnego systemu decyzyjnego w danej firmie. Zupełnie inaczej wygląda on w firmach nastawionych na realizację wyników lub poszukiwanie nowych rozwiązań, w polskich przedsiębiorstwach o ugruntowanej pozycji oraz w  firmach o dużych strukturach międzynarodowych. Poza systemem decyzyjnym kolejnym czynnikiem jest to, jak dana firma potrafi zarządzać ryzykiem.

Aleksander Naganowski podkreślał jaki wpływ na wzrost skali biznesu ma odpowiedni dobór partnerów biznesowych. Według niego Polacy wciąż uczą się budowania biznesu w wielkiej skali. Nowe pokolenie musi sprostać wyzwaniu jakim jest odpowiednie budowanie zespołu. Młodzi przedsiębiorcy uczą się tego, aby stawiać na międzynarodowy zespół, myśląc nie tylko o swoim rynku, ale także o rynkach zagranicznych.

Do tego odniósł się także Tomasz Rudolf. My, jako Polacy wciąż za dużo myślimy i mówimy o rynku polskim i na nim się koncentrujemy. Spółki, którym się udaje nie myślą w tych kategoriach, myślą szerzej. Firmy, które chcą mieć najbardziej innowacyjny produkt powinny pracować dla najbardziej wymagających klientów na świecie a nie tylko dla lokalnego rynku.

Potwierdził to również Andrzej Karasowski twierdząc, że patrzymy przez pryzmat rynku polskiego. Polskie startupy zaczynają z reguły od lokalnego rynku, a następnie rozszerzają działalność na rynki zagraniczne. Największy sukces odnoszą z reguły te, które wychodzą na zewnątrz, myśląc o firmie globalnie.

Tomasz Rudolf nawiązując do swoich doświadczeń ze startupami zauważył także, że często przedsiębiorcom nie brak kreatywności a kompetencji. Przez brak mentorów czy odpowiednich funduszy nie mieli możliwości, aby je zdobyć oraz nauczyć się budowy globalnych biznesów.  Na pozyskanie tych kompetencji potrzeba czasu, nie można tego nadrobić w kilka lat. Polacy powinni też nauczyć się kreatywności, która umie dostrzegać nie tylko lokalne potrzeby, ale także te globalne, umieć je adresować i tak skalować biznes, aby wygrać z innymi działającymi globalnie firmami. Powinni łączyć kreatywność w tworzeniu rozwiązań i dostrzeganiu globalnych problemów do rozwiązania. Startupy muszą nauczyć się nie tylko je tworzyć ale i skutecznie sprzedawać pod własną marką i skalować swój biznes.

Relacja startup – korporacja

Uczestnicy debaty podkreślali rolę jaką mają duże korporacje w rozwoju i wspieraniu startupów. Andrzej Karasowski nawiązał do działań realizowanych przez TVN Media. Biznes telewizyjny jest biznesem dojrzałym, który ciężko rozwijać. Szansą są tu nowe technologie jak i inwestycje w startupy. TVN zainwestowało do tej pory w Gamellon jak i Beacony.

Zdaniem Tomasza Rudolfa, w ostatnich latach zrobiliśmy duży progres. Świadomość startupów w Polsce wciąż rośnie jak również samo zainteresowanie startupami ze stron korporacji.  Jak zauważyła Dorota Heller w Polsce jest wiele firm mających odrębne komórki, które zajmują się wyłącznie szukaniem możliwości współpracy ze startupami z lokalnego rynku. Podkreślała jak dużą szansą dla startupów i firm już istniejących na rynku są rozmowy o innowacyjności w gospodarce oraz takie inicjatywy jak Ranking 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie. Dla nowych graczy na rynku jest to możliwość dostrzeżenia ich przed duże korporacje, a w efekcie wsparcia ich rozwoju.

Nasi goście, po części oficjalnej, jeszcze długo rozmawiali na temat kreatywności. Inauguracja stworzyła możliwość do nawiązania kontaktów z inspirującymi ludźmi, którzy nieustannie poszukują nowych możliwości do rozwoju.

Zgłoszenia do rankingu można wysyłać od 1 marca do końca kwietnia, za pośrednictwem strony internetowej. Wyniki zostaną ogłoszone w czerwcu.

Partnerami 8. edycji rankingu są:

Jeżeli poczuliście chęć uczestniczenia w wydarzeniu, nic straconego! Telewizja Słodki Live relacjonowała galę na żywo, zachęcamy do obejrzenia transmisji:

 

Wypowiedzi: https://slodkilive.pl/50/

Debata: https://www.facebook.com/slodkilive/videos/553267168375567/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF