...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Predator organizuje konkurs dla graczy

ACER Predator

Marka gamingowa Predator zaprasza wszystkich fanów gier do wzięcia udziału w konkursie. Do wygrania sprzęt gamingowy.

Konkurs polega na przedstawieniu swojego życia w charakterze gry i nagrania filmu z widoczną puszką napoju PredatorShot. Puszka może stać się elementem naszego cosplayu np. jako mikstura zdrowia. Możliwości są nieograniczone, liczy się pomysłowość i nieszablonowe podejście do tematu. Gotowy film należy opublikować na instagramie i oznaczyć hashtagami: #PredatorChallenge, #PredatorShot, #ZyjeJakGracz.

W konkursie można wygrać porządny sprzęt gamingowy od marki Predator. Wśród sponsorowanego sprzętu możemy znaleźć laptop Predator Helios 300 lub Predator Orion 3000, monitor Predator X34GSbmiipphuzx oraz akcesoria gamingowe: klawiaturę mechaniczną Aethon 300, myszkę bezprzewodową Cestus 350, zestaw słuchawkowy Galea.

Konkurs trwa od 15 listopada do 17 grudnia.

 


źródło: Predator

Adam Daniluk

Jeremi Rybak: „Myślimy o tym, by granie w gry było dostępne dla każdego i możliwe w dowolnym miejscu”

Jeremi Rybak

Trend łączenia lifestyle z gamingiem i esportem zyskuje na popularności. Porozmawiałem z Jeremim Rybakiem, Country Marketing Managarem w Acer Polska o ich lifestyle’owych planach, dlaczego ważne z perspektywy marki technologicznej jest wychodzenie poza tylko i wyłacznie hard gamerów, a także o gamingowych trendach w 2021 roku.

Świat lifestyle, mody, sportu, muzyki ze światem technologii i gier video coraz bardziej się łączy. Rynek się rozwija. Jak w tym wszystkim odnajduje się marka Acer?

Według raportu “Digital 2020” opracowanego przez We Are Social we współpracy z Hootsuite w styczniu 2020 roku na ziemi było ponad 4,5 miliarda użytkowników internetu. Z szacunków firmy analitycznej Newzoo wynika natomiast, że w zeszłym roku liczba graczy na świecie miała wynieść już 2,7 miliarda. Mimo, że te grupy są tak liczne, to nie są one jednak hermetyczne i nie są jedynymi, do których kierujemy naszą komunikację i nasze produkty. Wśród czytelników na pewno nie brakuje fanów nowych technologii, czy też graczy. To osoby, które interesują się także modą, sportem czy muzyką, a wspomniane światy wyraźnie się przenikają.

Jako Acer tak naprawdę zauważyliśmy ten trend już jakiś czas temu i faktycznie upatrujemy w tym dużej szansy do dalszego rozwoju. Dlatego podejmujemy realne działania w tym kierunku. Jednym z wielu przykładów może być to, że w zeszłym roku zostaliśmy partnerem technologicznym Alfa Romeo Racing ORLEN. To dla nas m.in. szansa na dotarcie do nowych odbiorców. Natomiast, w drugim tygodniu marca przygotowaliśmy wraz z siecią restauracji Zdrowa Krowa specjalnego burgera – Predator Burgera, który swoją nazwą nawiązuje do naszej gamingowej marki Predator. Ten produkt jest skierowany nie tylko do fanów esportu, ale także do pozostałych klientów restauracji. To jednak tylko jeden ze sposobów na dotarcie do nowych odbiorców. Globalna strategia naszej firmy zakłada zresztą dywersyfikację biznesu poprzez transformację w kierunku marki lifestylowej. Niewykluczone zatem, że w przyszłości na rynku pojawią się również nasze własne produkty pozatechnologiczne, czego przykładem póki co może być PredatorShot.

No właśnie! Pod koniec ubiegłego roku marka Acer wprowadziła do sprzedaży specjalny napój dla graczy PredatorShot Acer. Co skłoniło markę technologiczną do wejścia w sektor FMCG?

Decyzja o wejściu w sektor FMCG wynikała przede wszystkim z tego, że ważna jest dla nas wspomniana dywersyfikacja biznesu. Naturalnym kierunkiem było więc dla nas wyjście poza branżę IT. Na naszą decyzję wpłynął także fakt, że sektor napojów energetycznych jest bardzo duży i dynamicznie się rozwija. Prognozy analityków wskazują na to, że do 2026 roku wartość rynku energy drinków ma osiągnąć 86 miliardów dolarów. Ogromny potencjał widać też w Polsce. Według naszych szacunków w 2019 roku w naszym kraju sprzedano ponad 170 milionów litrów energy drinków, czyli ok. 0,5 miliarda puszek. Trudno oszacować, ile z nich zakupili gracze komputerowi. Nie ulega jednak wątpliwości, że są oni bardzo dobrą grupą docelową. Wyniki badania konsumenckiego przeprowadzonego przez Newzoo pokazały bowiem, że 73% europejskich graczy regularnie sięga w trakcie gry po jedzenie oraz picie, a w szczególności chętnie po słone i słodkie przekąski, a także napoje bezalkoholowe.

Wprowadzenie na rynek PredatorShota to również pewnego rodzaju uzupełnienie naszej oferty gamingowej. Nasz energy drink nawiązuje swoją nazwą do marki Predator, która obejmuje sprzęt gamingowy – od laptopów, przez monitory, aż po urządzenia peryferyjne, takie jak myszki, klawiatury czy słuchawki. Plany są jednak takie, by PredatorShot sam na siebie zarabiał, a nie stanowił tylko dodatek do innych produktów sygnowanych logotypem Predatora. Naszym celem jest sprzedawanie kilku milionów puszek rocznie. Ma to oczywiście związek ze wspomnianymi wcześniej planami dywersyfikacji biznesu. Dlatego tym bardziej cieszymy się, że tak ważny krok dla rozwoju firmy Acer jest stawiany w Polsce, bo to właśnie polski rynek został wybrany jako tzw. rynek testowy dla regionu EMEA. Co więcej, napój ten jest produkowany w Polsce i to właśnie stąd będzie trafiał do innych krajów.

Technologia. Gracze dzielą się na kilka obozów, jedni uważają że do grania nadaje się tylko komputer stacjonarny, inni cenią uniwersalność laptopów gamingowych, a jeszcze inni wolą granie na konsolach. Jakie jest podejście Acer do różnych segmentów graczy?

Zarówno ja, jak i wielu moich kolegów z firmy Acer jesteśmy zapalonymi graczami, dlatego nasza świadomość w tej kwestii jest jeszcze większa. Przede wszystkim zdajemy sobie sprawę z tego, że gracze to bardzo wymagająca grupa docelowa. Tworząc naszą ofertę myślimy o tym, by granie w gry było dostępne dla każdego i możliwe w dowolnym miejscu. Ponadto bardzo zależy na tym, by cały czas pozyskiwać nowych klientów, a tych najwięcej jest wśród casualowych graczy. Dlatego jednym z naszych priorytetów jest rozwijanie laptopów gamingowych. Obecnie dominują one w naszej ofercie, a nagrody przyznawane w tej kategorii utwierdzają nas w przekonaniu, że robimy to dobrze. Podział na serie Nitro, Triton czy Helios klasyfikuje natomiast nasze sprzęty w różnych segmentach cenowych, dzięki czemu każdy fan gamingu może znaleźć optymalne rozwiązanie dla siebie.

Równie ważni są jednak dla nas zapaleni gamerzy, którzy preferują komputery stacjonarne.  W naszej ofercie mogą wybierać oni w monitorach z różnych półek cenowych, a najbardziej wymagający użytkownicy mogą zdecydować się na jednostki stacjonarne typu Orion. Uzupełnieniem są natomiast peryferia gamingowe w postaci myszek, klawiatur czy słuchawek. Gracze konsolowi to natomiast zdecydowanie inna grupa docelowa, która wymaga innego podejścia i innych rozwiązań. Trudno jest natomiast tworzyć rozwiązania dla wszystkich, dlatego skupiamy się przede wszystkim na osobach preferujących laptopy gamingowe i komputery stacjonarne. Pamiętamy też o tym, że wśród graczy dominują ci casualowi. Co więcej, myślę, że w związku z obecną sytuacją na świecie w najbliższej przyszłości będzie ich coraz więcej.

Produkty Acer Predator skierowane są do wymagających graczy, często fanów esportu. Czy planowane są działania nastawione na esport w Polsce? Turnieje, wsparcie drużyn/zawodników, czy też tworzenie treści online wspólnie z content creatorami?

Priorytetem dla jest dla nas przede wszystkim tworzenie produktów, które zadowolą tych wymagających graczy. Nie zapominamy jednak o tym, że niezbędnym wsparciem są działania marketingowe. Tym bardziej, że branża, w której działamy dynamicznie się rozwija. Według szacunków firmy analitycznej Newzoo przychody z esportu w 2023 roku przekroczą 1,5 miliarda dolarów, a wartość globalnego rynku gier sięgnie 200 miliardów dolarów. Jako Acer również mamy udział w tej branży. Mam tutaj na myśli nie tylko nasze produkty, ale także działania marketingowe. Predator jest globalnym partnerem Intel Extreme Masters, czyli jednego z najważniejszych turniejów esportowych na świecie. Kolejnym przykładem są natomiast nasze rozgrywki Predator League.

To oczywiście przykład globalnych działań, ale zazwyczaj staramy się przenosić rozwiązania, które sprawdzają się globalnie na rynek krajowy. Mamy też na uwadze to, jak ważna dla rozwoju globalnego esportu jest Polska, a szczególnie Katowice. Dlatego perspektywa pojawienia się na polskiej scenie esportowej również wydaje się dla nas bardzo kusząca. Przede wszystkim chcemy jednak zrobić to w sposób przemyślany. Póki co staramy się docierać do fanów esportu m.in. poprzez współprace z influencerami. Myślę jednak, że w niedalekiej przyszłości będzie można zobaczyć markę Predator także w polskim esporcie.

Czasy mamy trudne, ale mimo to warto pokusić się o pewne spekulacje. Jakie będą najważniejsze technologiczne i lifestyle’owe trendy w 2021 roku w branży gier?

Przede wszystkim spodziewam się dynamicznego rozwoju gamingu, który w 2020 roku zyskał na pandemii koronawirusa. Wartość branży będzie stale rosnąć m.in. za sprawą przyrostu graczy, w szczególności tych casualowych. Myślę, że będziemy mogli zobaczyć również rozwój rynku gier w chmurze. W ubiegłym roku udowodnił on swój potencjał, więc w 2021 roku powinien jeszcze bardziej zyskać na znaczeniu, zjednując sobie kolejnych zwolenników i zwiększając swoją wartość. Myślę jednak, że przez najbliższe kilkanaście miesięcy będziemy także obserwować trendy, które są obecne w tej branży już od lat. Spodziewam się np. tego, że w dalszym ciągu świat gier będzie przenikał się z innymi branżami, przez co gry dalej będą trafiały coraz szerzej do mainstreamu. Mainstreamowe produkty sygnowane logotypami ze świata gamingu, koncerty prawdziwych artystów w grach komputerowych czy widok sportowca grającego na konsoli nie są już żadnymi niespodziankami. Inwestycje w gry oraz esport ze strony największych firm także nikogo już nie dziwią. W 2021 roku te zjawiska dodatkowo się nasilą. Granie w gry będzie z kolei jeszcze popularniejszą formą rozrywki, coraz wyraźniej stając się pewnego rodzaju stylem życia. To sprawia, że niemal wszystkie marki mogą pojawić się w tym świecie i wykorzystać możliwości, które on daje. Mam nadzieję, że jako Acer Polska wykorzystamy tę szansę najlepiej, jak możemy.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

„Odnajdź w sobie siłę” – Jan Błachowicz nowym ambasadorem marki Predator

Jan Błachowicz

Jan Błachowicz, mistrz federacji UFC, został ambasadorem gamingowej linii Predator należącej do firmy Acer. Współpraca sportowca z firmą odbywać się będzie pod hasłem „Odnajdź w sobie siłę”.

Pochodzący z Cieszyna Jan Błachowicz to wielokrotny zwycięzca niezwykle popularnych walk MMA, grappler i zawodnik boksu tajskego. Zawodową karierę w mieszanych sztukach walki rozpoczął w 2007 r. W latach 2011 – 2014 był międzynarodowym mistrzem KSW, a od 2015 r. związany jest z amerykańską federacją UFC. We wrześniu ubiegłego roku wywalczył w niej tytuł mistrza wagi półciężkiej.

Jan Błachowicz jest wybitnym sportowcem, który z żelazną konsekwencją realizuje swoje marzenia. Aktualnie sięgnął po najwyższy tytuł sportowy, ale nie zatrzymuje się. Predator jako marka skierowana dla graczy ma dokładnie ten sam charakter. Niezależnie od sytuacji wspiera swoich użytkowników w dążeniu do realizacji marzeń. Uwagę producenta oprócz osiągnięć sportowych, zwrócił również charakter Jana Błachowicza poza oktagonem oraz fakt, że jest graczem. Nieustępliwość i ambicja w dążeniu do celu doskonale wpisują się w DNA marki Predator.

Oprócz zaangażowania w karierę na profesjonalnym ringu, Jan Błachowicz jest również wielkim miłośnikiem gamingu. Determinacja i dyscyplina, które sprawdzają się podczas walk w oktagonie, są również gwarancją sukcesu podczas rozgrywki w świecie wirtualnym. Bardzo nas cieszy, że Jan Błachowicz został ambasadorem marki Predator. Współpraca ze sportowcem realizowana będzie pod hasłem „Odnajdź w sobie siłę”, bo ciągłe poszukiwanie nowej energii do działania to wartość bliska nie tylko mistrzom sportu, lecz również marce Predator. 

Łukasz Łopuszyński, Country Manager, Acer Polska

Doświadczenia wyniesione z ringu staram się wykorzystywać również w chwilach, kiedy odpoczywam od sportu. Czas wolny od treningów poświęcam m.in. gamingowi, w którym siła woli i pokonywanie własnych słabości są równie ważne, jak podczas bezpośredniej walki z przeciwnikiem. Bardzo się cieszę, że będę mógł współpracować z marką Predator, której sprzęt zawsze ceniłem nie tylko za wyjątkową wydajność, lecz również za jakość wykonania, wytrzymałość i dbałość o najmniejsze detale.

Jan Błachowicz

Motywem przewodnim kampanii jest hasło „Odnajdź w sobie siłę”, a sama akcja ma inspirować konsumentów do niepoddawania się i walki o stanie się mistrzem. Wspiera wiarę w to, że nasi gracze mają w sobie pokłady nieposkromionej mocy, które pozwolą im stać się niezwyciężonymi.

Współpracę Jana Błachowicza z marką Predator będzie można śledzić w mediach społecznościowych sportowca oraz na kanałach Predatora. Uzupełnią ją także działania digital i komunikacja PR. Producent sprzętu dla graczy będzie wspierał Jana Błachowicza podczas jego walk na ringu oraz towarzyszył w codziennym życiu, dostarczając mu produkty marki Predator.

https://youtu.be/EqU3HHbVMX4


Źródło: Acer

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Acer i Sauber Motorsport przedłużają współpracę w sezonie 2021

Acer Sauber

Acer oraz Sauber Motorsport, zarządzający w Formule 1 zespołem Alfa Romeo Racing ORLEN, poinformowały o przedłużeniu trwającej od 2020 r. współpracy na sezon 2021. Partnerstwo obu firm zostanie zacieśnione zarówno na torze, jak i w siedzibie Sauber Motorsport w Hinwil. Jego owocem będzie też kampania marketingowa, której twarzą zostanie kierowca Alfa Romeo Racing ORLEN, Kimi Räikkönen.

Acer, jedna z czołowych firm sektora informacyjno-komunikacyjnego na świecie, obecna w ponad 160 krajach, dostarczy zespołowi Sauber Motorsport notebooki Enduro i TravelMate, stacje robocze ConceptD i cyfrowe wyświetlacze. Specjalnie zaprojektowany sprzęt oraz rozwiązania łączności Acer będą przez cały sezon 2021 odgrywać kluczową rolę w wyścigach. Trafią do siedziby zespołu w Hinwil, do jego garażu, a także na ścianę pit-stopu. Acer i Alfa Romeo Racing ORLEN nie tylko dzielą tę samą pasję do technologii, ale także znajdują uznanie wśród tej samej grupy fanów w wieku 13-44 lat.

To wielka przyjemność przedłużyć współpracę z firmą Acer. Nasza wspólna praca w 2020 roku uwydatniła synergię między światem nowoczesnych technologii informatycznych i sportów motorowych – oba są wysoce konkurencyjnym środowiskiem, w którym dążenie do wydajności jest stałym celem i w którym każdego dnia otwierają się nowe możliwości rozwoju. Współpraca w 2021 roku jest tego naturalnym rezultatem i nie możemy się doczekać wspólnego, udanego sezonu.

 Frédéric Vasseur, Dyrektor zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN i Dyrektor Generalny Sauber Motorsport

Cieszymy się, że możemy przedłużyć naszą współpracę z jednym z najbardziej prestiżowych zespołów w historii Formuły 1, w skład którego wchodzą kultowi kierowcy. W Acer przekraczamy granice nie tylko tego, co jest możliwe w technologii, ale także w marketingu, dostarczając naszym fanom jeszcze bardziej wciągające treści. Formuła 1 należy do sportów o największej oglądalności, a jej popularność na platformach cyfrowych całego świata błyskawicznie rośnie. Jest też idealną platformą angażującą przedstawicieli pokoleń Y i Z.

Hajo Blingen, wiceprezes ds. marketingu w Acer Europe

Formuła 1 to sport oparty na technologii oraz osiągach i posiadanie niezawodnego sprzętu ma w nim kluczowe znaczenie. Acer dostarcza Sauber Motorsport rozwiązania ConceptD dla stacji roboczych, w tym monitory. Są one przeznaczone nie tylko do zasilania samochodów, lecz również gwarantują 200 inżynierom niezawodność i dokładność podczas wykonywania najtrudniejszych zadań, od projektowania aerodynamiki po zapewnienie najwyższych osiągów silnika.

Korzystając z najnowszych modeli Acer Enduro z wojskowym certyfikatem wytrzymałości, zespół Sauber Motorsport może liczyć na wyjątkowo trwałe komputery, które pomogą w zarządzaniu wyścigami w najtrudniejszych warunkach. Od deszczu w Silverstone, przez upały w Singapurze po zimno nocy i piaskowy pył na pustyni w Bahrajnie.

Kluczowi członkowie zespołu będą również korzystać z zaawansowanych notebooków Acer TravelMate, które pozwolą poprawić komunikację, wydajność i bezpieczeństwo współpracy.


Źródło: WĘC PR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF