Zwycięzca CS:GO w Polskiej Lidze Esportowej wyłoniony! ACTINA PACT zostaje Mistrzem Dywizji

Dwa miesiące rywalizacji, 100 000 złotych w puli, 8 drużyn, 33 spotkania i 1 zwycięzca, który po zaciętej rywalizacji, kilku dogrywkach i trzech mapach zdobył najwyższy tytuł w Dywizji Mistrzowskiej - to zespół ACTINA PACT.

W wielkim finale zmierzyły się ze sobą dwie bezapelacyjnie najlepsze drużyny tego sezonu. Niepokonane Illuminar Gaming oraz Actina PACT, która stabilnie przeszła przez fazę zasadniczą. IHG dość sprawnie rozprawiło się Actiną na etapie grupowym, więc wielu stawiało na to, że i tym razem niepokonany lider nie da większych szans swojemu rywalowi. Nic bardziej mylnego! Dodatkowym smaczkiem był fakt, że PACT występowało w finale w roli obrońcy tytułu sprzed sezonu. Niesamowite wystąpienie drużyny Jacka “minise” Jeziaka, który tuż przed startem rozgrywek w wywiadzie dla PLE powiedział: “Mamy sporo do udowodnienia…”, pokazało najwyższy poziom CS’a i prawdziwość esportowych emocji.

Transmisja w ESPOT, źródło: PLE

CO TO BYŁ ZA FINAŁ!

 Przez trzy dni rywalizacji, komentatorzy w studiu Polsat Games – Łukasz “hermes” Pożyczek, Olek “Vuzzey” Kłos oraz Piotr “Izak” Skowyrski wraz ze specjalistami przeprowadzali kibiców przez prawdziwe emocje Counter – Strike’a. Transmisja po raz pierwszy w historii odbyła się przy wsparciu tłumaczy języka migowego, którzy pod hasłem #GamingBezBarier podjęli się tego niezwykle trudnego zadania, nie tylko z perspektywy dynamiki pojedynków, ale również złożoności języka rozgrywki.

Transmisja uzupełniania była materiałami ze studia w ESPOCIE, w którym odbyły się koncerty artystów – Wiatra, z kawałkiem “Testarossa”, którego wyświetlenia przebiły już 22 miliony na YouTubie, reprezentującego SONY Music Polska, oraz znanego rapera Żabsona, kojarzonego z Chillwagonem, którego wspierała Young Leosia. Współpraca z młodymi artystami pozwala sięgać po nowych odbiorców, a stała współpraca z osobami na co dzień nie kojarzonymi z grami to stały punkt w działaniach Polskiej Ligi Esportowej.

fot. Marcin Gortat, Rohana Tungate, Piotr Gruszka, PLE

Również podczas tego finału w wywiadach między meczowych prowadzonych przez Wojtka “Łozo” Łozowskiego i Asię Marks, można było posłuchać takich postaci jak: Piotr Gruszka, Martin Lewandowski, Maciej Musiał czy Yankes. Swoją obecność na ściance PLE zanotowali również Rafał Maślak, Karol “Blowek” Gązwa, Piotr Kędzierski, Rafał Jonkisz, Sebastian Chłodnicki oraz Cezary Trybański.

Kilka miesięcy kreatywnej pracy całego zespołu pokazuje, że esport i rozgrywka na najwyższym poziomie jest początkiem całego spektrum możliwości około gamingowych. Stabilnie umacniamy naszą pozycję w świadomości kibiców i upewniamy, że nasze transmisje turniejowe to dobra jakość. Dodatkowo przenikamy się z mainstreamem i rozrywką masową, wprowadzając do naszego świata gwiazdy telewizji, muzyków, sportowców i ludzi z showbiznesu. Już mamy plany na dalsze działania!

Radosław Wójcik, Head of Communication and PR

W trakcie pojedynków kibice mogli wspierać swoje ulubione zespoły na dedykowanym serwerze Discord. PLE ogłosiło również dwie dodatkowe nagrody MVP – pierwszą za fazę zasadniczą, którą jest Porsche Carrera na weekend, a za fazę finałową przelot do USA i mecz NBA!

fot. Żabson, Radosław Wójcik, PLE

W trakcie emisji odbył się również Showmatch, rozegrany na aim mapie w wykonaniu Marcina Gortata i Piotra “Izaka” Skowyrskiego.

Już za tydzień odbędzie się oficjalne wręczenie nagród i przyznanie tytułów “Most Valuable Players”.

CO TO BYŁ ZA SEZON!

Polska Liga Esportowa od początku podkreśla jak ważna jest dla zespołu profesjonalizacja działań nie tylko własnych, ale również około branżowych. W ramach obu dywizji, zarówno Lotto Dywizji Profesjonalnej jak i Mistrzowskiej, łącznie w turniejach CS:GO udział wzięło 16 drużyn, co daje 80 zawodników w podstawowych składach, kilkunastu graczy rezerwowych, trenerów, czyli 16 profesjonalnych organizacji, które w różnym stopniu i stażu angażują się w budowę rynku esportowego w Polsce. Dzięki temu dziesiątki tysięcy kibiców, na bieżąco może śledzić wyniki swoich ulubionych zespołów w rywalizacji Counter – Strike: Global Offensive. To wszystko zbudowane w profesjonalnych strukturach organizacji esportowych.

fot. Paweł Kowalczyk CEO PLE, Adam Gil Head of Esports PLE

Lipcowa konferencja w świat esportu wprowadziła Marcina Gortata, jako nowego inwestora Polskiej Ligi Esportowej. Ogłoszono rywalizację 8 najlepszych polskich zespół oraz pulę 100 000 złotych do zdobycia podczas ligi Counter – Strike’a. Ważnym i osiągniętym punktem do zrealizowania turnieju było otrzymacie oficjalnej licencji od VALVE. Współpraca z Polsat Games i wykorzystanie nowoczesnego, dedykowanego grom studia, pozwoliła na dostarczenie najwyższej jakości transmisji zarówno na platformie streamingowej jak i w telewizji. Podczas trwania siedmiu kolejek fazy zasadniczej rozgrywek CS:GO, zespół PLE nawiązał działania z PZPN, w ramach której zwycięzca w eFootball PES otrzyma możliwość znalezienia się w finale eliminacji do reprezentacji Polski, w projekcie PZPN eFutbol, oraz reprezentowania kraju podczas UEFA eEURO 2021 – oficjalnych mistrzostw Europy! W międzyczasie rozpoczęła się również wirtualna rywalizacja fanów wyścigów FORMUŁY 1, pod szyldem PLE.GG F1 CUP.

Partnerem Strategicznym Polskiej Ligi Esportowej jest legalny bukmacher – eWinner, którego ambasadorem jest Marcin Gortat. Jako Partner Główny Polskiej Ligi Esportowej oraz Partner Tytularny Dywizji Profesjonalnej występuje Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO. Wsparcia podczas finałów udzieliły marki takie jak Sokołów Red Bull oraz Man Generation.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Gaming wspiera walkę z koronawirusem!

FoldingAtHome Poland

Z inicjatywy trzech firm powstał projekt FoldingAtHome Poland, którego celem jest zrzeszenie jak największej ilości komputerów, przede wszystkim gamingowych w celu użyczenia wolnych zasobów procesorów oraz kart graficznych do celów badawczych w walce z koronawirusem.

Inicjatywa Folding@home powstała na Uniwersytecie Stanforda w Kaliforni. Jej ideą jest zachęcenie właścicieli komputerów do użyczenia ich mocy obliczeniowej w celach badawczych. Projekt wspomagał już między innymi prace nad lekami na choroby Alzheimera, Huntingtona, białkiem wirusa Ebola, czy nowotworami. Dane uzyskiwane w ramach projektu są udostępniane laboratoriom na całym świecie.

Dzisiaj, w dobie koronawirusa, Folding@home staje przed możliwie najtrudniejszym zadaniem w swojej historii – chce wykryć algorytm, który pozwoli zrozumieć w jaki sposób działają białka wirusowe SARS-Cov-2, co z kolei pomoże w stworzeniu skutecznej szczepionki na tę chorobę. Inicjatywę Folding@Home postanowiły wspólnie wesprzeć trzy podmioty – switchit, agencja gamingowa Fantasyexpo oraz WeWork tworząc team FoldingAtHome Poland.

 

Do akcji chcemy zaangażować drużyny esportowe, graczy oraz influencerów gamingowych,. Każdy może pomóc udostępniając wolne zasoby swoich komputerów. Mamy nadzieję, że na nasz apel odpowie wiele osób z naszego środowiska i wspólnie przyczynimy się do jak najszybszego powstania skutecznej szczepionki przeciw Covid-19.

Justyna Oracz, Head of Communications w Fantasyexpo

Fantasyexpo oraz switchit od lat aktywnie działają w obszarze esportu, gamingu oraz eventów. Posiadają zaplecze wydajnych komputerów gamingowych oraz doświadczenie w angażowaniu graczy i fanów esportu.

Niezbędną infrastrukturę do sprawnego działania sprzętu i przesyłu danych oferuje WeWork – międzynarodowa firma oferująca elastyczne przestrzenie do pracy, która udostępnia powierzchnię biurową warszawskiego Hotelu Europejskiego dedykowaną do wydajnej pracy wielu maszyn oraz transmisji danych. 1 kwietnia do sieci zostało podłączonych 120 gamingowych, super wydajnych komputerów, które pracują non stop.

Od jakiegoś czasu oprócz obsługi biznesowej firm, aktywnie wspieramy esport. Posiadamy flotę 150 niezwykle mocnych komputerów, z procesorami Intel Core i9-9900KF i kartami graficznymi GeForce RTX 2070 Super, 2080 oraz 2080Ti. Wspierając inicjatywę FoldingAtHome na początku uruchomiliśmy 120 naszych najmocniejszych jednostek, które generują moc ponad tysiąca dwustu teraflopsów. Komputery, które dotychczas służyły profesjonalnym graczom na turniejach, mogą pracować 24h na dobę w imię nauki! Mamy nadzieję, że ich moc oraz moc komputerów wszystkich, którzy się przyłączą do wspólnej akcji, zdziała wiele dobrego.

Mateusz Dykier, Business Development Manager z firmy Switchit

Na apel odpowiedziało już wiele osób. W ciągu tygodnia do projektu dołączyła prawie setka nowych maszyn i po tygodniu wydajnej pracy zrzeszonych jednostek polski projekt znajduje się już wśród 800 najlepszych zespołów na świecie, na 250 000 podobnych sieci. Inicjatywę wsparło wiele osób ze świata esportowego, wśród nich drużyna Actina Pact oraz Izako Boars a także gracze i fani tych drużyn.

Każdy może dołączyć do polskiego teamu i wesprzeć pracę nad szczepionką.  Wystarczy zainstalować na komputerze program, który można pobrać z TEJ STRONY i dołączyc do zespółu  FoldingAtHome Poland (team numer 250728). Aplikacja wykorzystuje wolne zasoby procesora oraz karty graficznej, może pracować w tle non stop.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana