...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Kilka prostych i skutecznych kroków, aby Twoja strona zarabiała więcej

 

  • Audyt

 

Serio, profesjonalne badanie Twojej strony internetowej jest najważniejszym punktem wyjściowym w celu optymalizacji, i jak najlepszej monetyzacji witryny. Wielu wydawców jest przekonanych o swojej bezbłędności i słusznej strategii działania. Obiektywna ocena z zewnątrz pozwoli spojrzeć na całość obiektywnie i zdiagnozować dotychczasowe problemy. Czasem pojawiają się zaskakujące wyniki, a Wydawcy są wręcz zdziwieni, że wcześniej na takie rozwiązanie nie wpadli. Warto spojrzeć na stronę internetową oczami użytkownika, tego jak się po niej porusza, z jakich narzędzi korzysta.

 

 

  • Strona główna to tylko 5% ruchu

 

Strona główna jest kluczowa jedynie dla wielkich portali. Jako drobniejszy wydawca, musisz skupić się na podstronach swojego serwisu, z których pochodzi 95% przychodu. W myśleniu o monetyzacji witryny absolutnie nie zapominaj o podstronach – one są ważniejsze niż strona główna.

 

 

  • Ze skrajności w skrajność, czyli nie wolno przesadzać

 

Wydawcy stron internetowych lubią przesadzać. Jeżeli strona internetowa nie zarabia tak jak powinna, to właściciele, potrafią tak „nawrzucać” reklam, pop`upów automatycznego video, żeby przypadkiem internauta nie przegapił. Nie przegapi! Ale włączy adblocka (między czasie porządnie się zdenerwuje) lub po prostu ucieknie i nie wróci. W przeciwną stronę też nie ma co przesadzać. Ograniczenie reklam do minimum też jest kiepskim rozwiązaniem. Szanse na kliknięcie w reklamę spada wtedy… do minimum. Google poleca zamieszczać na stronie 3 jednostki reklamowe. Są najskuteczniejsze.

 

 

  • Poznaj swojego użytkownika

 

Wielki pop-up na stronie głównej kiepsko się klika? Zastanów się, jakie czynności Użytkownik podejmuje na stronie najczęściej? Jeśli np. ruch strony kumuluje się na forum, może tam będzie bardziej odpowiednie miejsce na reklamę?

 

 

  • Podnieść wartość publikowanych treści

 

Jakość prezentowanych treści naprawdę ma znaczenie. I nie chodzi wyłącznie o merytorykę. Prosty, zrozumiały przekaz, atrakcyjny i angażujący Użytkowników jest najlepszy. Najcenniejszy. Nie za długi, aby nie znudzić Użytkownika i nie za krótki, aby przy 3 reklamach nie zajmowały one większej powierzchni niż tekst. Nie walcz o każdą odsłonę, zaangażowanie jest ważniejsze i przekłada się na wyższe stawki. Zarówno dla użytkowników, jak i potencjalnych reklamodawców, to co publikujesz na swojej stronie jest istotne. Wysoka jakość sprawi, że obie grupy będą chętniej wracać. A konwersja zwiększać…

 

 

  • Walcz z ad-blockiem

 

Wydawcy stron poniekąd sami zachęcają internautów do blokowania reklam. Irytujące pop-upy, automatycznie uruchamiane video z dźwiękiem, reklamy na cały ekran z tajemniczo ukrytym przyciskiem zamknięcia. Stonowane, odpowiednio dobrane reklamy będą o wiele skuteczniejsze i przyjemniejsze dla internautów. I na pewno podniosą zyski z witryny internetowej.

 

 

  • Skorzystaj z pomocy profesjonalistów

 

Jeżeli chcesz zwiększyć przychody z reklam na Twojej witrynie, skorzystaj z wsparcia od firmy, która profesjonalnie zajmuje się monetyzacją stron internetowych. Nie tylko zbada i zoptymalizuje twoje reklamy, ale sprawi, że witryna będzie bardziej przyjazna dla użytkownika. Będzie również potrafiła wskazać dotychczasowe błędy oraz zasugerować rozwiązania. I co najważniejsze, pozwoli na zwiększenie przychodów ze strony internetowej nawet o 250%. Jedną z najkorzystniejszych sposobów na monetyzację serwisu jest programmatic. Metoda handlu reklamami na zasadzie aukcyjnej. Zdecydowanie zwiększa ona precyzję reklam (większe dopasowanie do użytkownika) i przychody z reklam na stronie.

 

 

  • Nie zapominaj o social mediach

 

Nasi eksperci z OptAd360 – którzy na co dzień zajmują się monetyzacją serwisów internetowych – potwierdzają, że na wielu stronach 90% ruchu pochodzi z SM. Warto zadbać o tę część promocji, atrakcyjne zdjęcia i treści – to one w ogromnej mierze kierują ruch na naszą stronę, w szczególności podstrony. O nich też trzeba pamiętać (patrz punkt 2.).

Wielu wydawców zastanawia się, co może jeszcze zrobić aby zwiększyć przychody osiągane ze swojej strony. Najczęściej okazuje się, że nie trzeba robić wielu nowych rzeczy, tylko zoptymalizować to, co robiło się dotychczas.  Warto wspomóc się profesjonalnym Partnerem.

 

.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polacy ponownie liderem w blokowaniu reklam

OnAudience.com opublikowało drugą edycję raportu dotyczącego blokowania reklam, który potwierdza, że używanie wtyczek blokujących reklamy to powszechna praktyka, która z roku na rok zyskuje na popularności. W Polsce oprogramowanie blokujące reklamy powstrzymuje aż 46 proc. wyświetleń, co oznacza 8 proc. wzrost rdr. Taki wynik daje nam pierwsze miejsce w międzynarodowym rankingu. Druga na podium znalazła się Grecja, gdzie blokuje się 44 proc. wyświetleń. Kolejne miejsca należą do Norwegii (42 proc.), Niemiec (41 proc.) i Danii (40 proc.). Wysoką pozycję w rankingu zajęła również Wielka Brytania, gdzie blokowanych jest 39 proc. reklam. Zupełnie odwrotnie sytuacja wygląda w Paragwaju, gdzie adblocki powstrzymują jedynie 5 proc. wyświetleń. To najniższy wynik w całym zestawieniu. Kolejna w dolnej części listy znajduje się Wenezuela (10 proc.). Największy wzrost liczby zablokowanych odsłon dotyczy rynku brazylijskiego, gdzie co prawda jedynie 12 proc. reklam jest blokowanych, jednak w stosunku do zeszłorocznego badania nastąpił wzrost aż o 232 proc.

 

Internauci nie akceptują agresywnych reklam

Zdaniem Piotra Prajsnara Prezesa Cloud Technologies, firmy, która opracowała UnBlocka —  narzędzie umożliwiające wydawcom wyświetlanie reklam użytkownikom adblocków, sytuacja na rynku z roku na rok staje się trudniejsza, a straty spowodowane blokowaniem reklam rosną dynamicznie. — To już druga edycja naszego globalnego raportu dotyczącego skali blokowania reklam. Podobnie jak w zeszłym roku ranking przedstawia odsetek odsłon, a nie unikalnych użytkowników blokujących reklamy, co jest kluczowe dla właściwego zobrazowania skali tego zjawiska. Wzrost liczby blokujących reklamy niemal na każdym rynku pokazuje, że internauci nie akceptują masowych kampanii, irytujących form reklamowych oraz przekazów nieodpowiadających ich zainteresowaniom – uważa ekspert.

 

Rosną straty wydawców

Jak wynika z szacunków przedstawionych w raporcie OnAudience.com wraz z popularyzacją oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam rosną globalne straty wydawców. W 2017 r. wartość zablokowanych odsłon osiągnie 42 miliardy dolarów, podczas gdy wartość całego rynku reklamy typu display szacuje się na 100 miliardów dolarów. Dla porównania, w 2016 roku globalna wartość zablokowanych odsłon reklamowych przekroczyła 28 miliardów dolarów, a wartość rynku wyliczono na 84 miliardy dolarów. W Polsce, gdzie procentowo blokuje się najwięcej reklam, wartość rynku reklamy typu display szacuje się na 485 milionów dolarów, a wartość zablokowanych odsłon reklamowych szacuje się na 409 milionów dolarów.

Według Macieja Sawy, Chief Commercial Officer’a z OnAudience.com, receptą na uzdrowienie sytuacji na rynku reklamy online jest gruntowna zmiana sposobu dystrybucji treści reklamowych. — Prowadzenie masowych kampanii internetowych już dawno przestało mieć rację bytu. Reklama musi być dopasowana do zainteresowań i potrzeb odbiorcy. Nigdy wcześniej nie było dostępnych tyle narzędzi do precyzyjnego targetowania jak ma to miejsce dziś. Istnieją hurtownie sprzedające dane o preferencjach i zachowaniach internautów, a zaawansowane narzędzia do analityki Big Data pozwalają na targetowanie reklam z niespotykaną dotychczas precyzją, co pozwala zwiększyć skuteczność przekazu nawet o kilkadziesiąt procent. Jeśli pozbędziemy się archaicznych metod, które psują Internet i postawimy na przyjazne dla internautów reklamy, dopasowane do ich potrzeb i zainteresowań, to liczba osób korzystających z adlocków ma szansę spaść — twierdzi Maciej Sawa.

 

Użytkownicy adblocków kupują on-line

Tegoroczny raport OnAudience.com przedstawia także wpływ blokowania reklam na branżę e-commerce. Okazuje się, że aż 32 proc. wyświetleń e-sklepów i innych serwisów świadczących usługi online w Europie, dokonywanych jest przez osoby z zainstalowanymi adblockami. Proces zakupowy rozpoczynany jest w 34 proc. przez osoby posiadające takie wtyczki, a 38 proc. finalizujących transakcje nie widzi reklam.

Duże grono klientów serwisów e-commerce to osoby blokujące reklamy. Oznacza to, że trafiają do nich w wyniku samodzielnego poszukiwania produktów. Są to bardzo świadomi użytkownicy, charakteryzują się wysokim poziomem wiedzy technologicznej, mają duże doświadczenie w korzystaniu z Internetu. Takie osoby stykają się z reklamą internetową bardzo rzadko, więc siłą rzeczy są na nią bardziej wrażliwe. Z całą pewnością są to wartościowi użytkownicy, o których marketerzy powinni zawsze pamiętać — uważa Piotr Prajsnar z Cloud Technologies.

Zgodnie z szacunkami przedstawionymi w raporcie OnAudience.com wartość globalnego rynku e-commerce przekracza 2 000 miliardów dolarów, z czego ponad 600 miliardów dolarów generują na tym rynku użytkownicy adblocków. Wartość polskiego rynku e-commerce została oszacowana na 7,6 miliarda dolarów, z czego 3,5 miliarda dolarów generują użytkownicy wtyczek blokujących.

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polacy światowymi liderami w blokowaniu reklam

Nikt na świecie nie blokuje reklamy online z taką pasją, jak polscy internauci. Z wtyczek lub rozszerzeń blokujących reklamy w przeglądarce korzysta u nas ponad 7 mln internautów, czyli około 38 proc. użytkowników polskiej sieci. Tym samym użytkownicy internetu znad Wisły są obecnie światowymi liderami w dziedzinie blokowania reklam.  

Warszawska firma Cloud Technologies, największa hurtowania danych w tej części Europy i spółka specjalizująca się w Big Data marketingu, postanowiła przyjrzeć się bliżej portretowi polskiego internauty. W tym celu przygotowała infografikę, przedstawiającą najważniejsze informacje o internaucie blokującym reklamę online. Ile ma lat? Jakiej jest płci? Z jakiego powodu blokuje reklamę? Czy i ile płaci za dostęp do treści online?

Jak się okazuje, w Polsce reklamy znacznie częściej blokują młodzi internauci. Ponad połowa, bo 60% z nich, ma od 18 do 24 lat. Przeawagę w blokowaniu mają mężczyźni – reklamy w internecie blokuje 43% z nich. Jeśli chodzi o kobiety, jest to 33%. Powodem blokowania, jak twierdzą internauci, najczęściej jest nadmiar reklam w sieci oraz zbyt częste pojawianie się ich na stronach.

Co ciekawe, Cloud Technologies jest również autorem technologii UnBlock, umożliwiającej wydawcom unikanie blokowania reklam na ich stronach. Wynalazek Cloud Technologies otrzymał wstępną ochronę patentową od Urzędu Patentowego RP w Polsce, a docelowo jego ochrona zostanie rozszerzona również na pozostałych rynkach UE, a także w Stanach Zjednoczonych. 

::

Fot. Fotolia

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF