...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

E-grocery Pora na Pola rozwija zespół sprzedaży i marketingu

Wojtek Osiński, Aleksandra Dębska i Michał Owsianowski

Pora na Pola (Poranapola.pl) to spożywczy e-commerce, który dostarcza świeże, starannie wyselekcjonowane produkty od 90 rolników i wytwórców żywności rzemieślniczej do e-klientów w całej Polsce. Spółka ma na swoim koncie trzy rundy finansowania promowane przez crowdfunding udziałowy. W 2023 roku planuje debiut na NewConnect.

Adrian PiwkoSkutecznie wykorzystaliśmy rynkowe momentum w lockdownie, by złapać wiatr w żagle. Teraz prężnie rozwijamy serwis i bazę e-klientów przez wdrażanie innowacji technologicznych i doskonalenie kompetencji w e-commerce. Pomaga w tym mocny zespół, który w ostatnim kwartale podwoił moce. Wojtek, Aleksandra i Michał to osoby z wizją, energią i solidnym doświadczeniem. Wierzą w nasz biznes, dlatego nie tylko wspierają spółkę jako menedżerowie, ale także zostali akcjonariuszami Pora na Pola.

Adrian Piwko, założyciel i prezes firmy

Stanowisko Head of Marketing & Sales w Pora na Pola objął Wojtek Osiński, ekspert i doświadczony marketer w obszarze marketingu i sprzedaży żywności. Ostatnio odpowiadał za marketing w Givaudan Polska. Wcześniej przez 20 lat związany był z Nestlé. W Polsce jako szef Działu Confectionery rozwijał biznes słodyczowy i takie marki, jak Princessa, Lion czy Kit Kat. Kierował też działem marketingu WINIARY odpowiadając za strategię portfolio i działania komunikacyjne. W krajach bałtyckich zajmował się komunikacją marketingową Maggi czy Nescafé. Od 8 lat popularyzuje polską turystykę kulinarną przez blog TastePoland.pl. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Kulinarnej.

Aleksandra Dębska to nowy Brand Marketing Manager w Pora na Pola. Specjalizuje się w kreowaniu marek związanych z rynkiem eko i wellness oraz kompleksowym zarządzaniu ich rozwojem. Była co-founderką i szefem marketingu Miamiko, a także współzałożycielką i CEO firmy Cosmic Pantry. Zajmuje się stroną kreatywną i marketingową, w tym digitalową projektów. Przepisami na zdrowe życie i odżywianie dzieli się na swoim blogu Wellspace.pl.

Nowo utworzone stanowisko Performance Marketing Managera właśnie objął Michał Owsianowski. Z branżą ekożywności związany od 2016 roku, zdobywał doświadczenie na stanowiskach marketingowych w dwóch firmach e-grocery. Przez ponad 4 lata związany był z Agorą i Wirtualną Polską jako opiekun klienta w działach sprzedaży. Od 2017 roku tworzy ChoinkaOnline.pl – e-commerce z dostawą choinek od lokalnych dostawców do domów i firm w aglomeracji warszawskiej. Projekt urósł w tym czasie o prawie 1000%.

Od wiosny 2021 roku partnerem strategicznym Pora na Pola w obszarze digital marketingu jest agencja adCookie. Współpraca obejmuje kompleksowe wsparcie dla marki w zakresie marketingu internetowego, w tym realizację strategii wzrostu spółki, prowadzenie analityki e-commerce, kreację i egzekucję kampanii online, marketing automation czy SEO.

Adrian Piwko, CEO Pora na Pola jest laureatem 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.


Źródło: Pora na Pola

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pora na Pola rozwija codzienne dostawy. Już działa hub logistyczny w Łodzi

Pora na pola

Pora na Pola to spożywczy e-commerce, który dostarcza świeże, starannie wyselekcjonowane produkty od 90 rolników i wytwórców żywności rzemieślniczej do e-klientów w całej Polsce. Firma właśnie rozwija bazę logistyczną, aby zapewniać dostawy jedzenia w cyklu codziennym.

Do tej pory spółka Pora na Pola realizowała dostawy na terenie całego kraju z magazynu w Warszawie. W planie ma otwarcie sieci lokalnych hubów logistycznych w największych ośrodkach w Polsce. Jako pierwszy punkt na mapie, po stolicy, wybrała Łódź. Łódzka inwestycja pozwala na przyspieszenie cyklu dostaw. Teraz klienci z Warszawy, Łodzi i okolic mogą zamówić produkty z dnia na dzień, a paczkę otrzymają od wtorku do piątku. Z kolei do Krakowa, Wrocławia, Katowic, Poznania, paczki od Pora na Pola trafiają trzy razy w tygodniu.

Adrian PiwkoNowe centrum logistyczne umożliwi rozszerzenie współpracy z wytwórcami z woj. łódzkiego i zwiększenie częstotliwości dostaw nie tylko w Łodzi, ale także w kilku pobliskich aglomeracjach. Dzięki temu paczki z wrażliwymi na transport produktami będą w trasie maksymalnie do kilku godzin od spakowania. Łódź ze względu na swoje centralne położenie przy głównych szlakach komunikacyjnych stanowi dla nas doskonałą bazę wypadową do dalszej ekspansji. Docelowo będzie działać w sieci logistycznej, która obejmie codziennymi dostawami największe aglomeracje w kraju.

Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA

Otwarcie magazynu chłodniczego w Łodzi i wdrożenie szybkich dostaw to dwa z priorytetów trzeciej rundy inwestycyjnej Pora na Pola SA. W emisji crowdfundingowej promowanej przez Crowdway.pl spółka pozyskała 2,61 mln zł. Z tej sumy 1,45 mln zł przeznacza właśnie na rozruch łódzkiego hubu i wdrożenie szybkich dostaw w całej Polsce.

Adrian PiwkoWszystkie strategiczne kroki i obietnice złożone inwestorom realizujemy zgodnie z harmonogramem lub szybciej. Proces wdrożenia dostaw z dnia na dzień chcemy zamknąć do końca trzeciego kwartału br. Pierwszy po stolicy hub otworzyliśmy pół roku przed planowanym terminem. Na podstawie wyników sprzedażowych oraz efektywności pracy magazynu z Łodzi wybierzemy kolejną lokalizację i zaplanujemy termin realizacji.

Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA

Od kwietnia firma rozpoczęła też współpracę z platformą Everli. Dzięki niej produkty z oferty poranapola.pl można codziennie zamawiać przez stronę internetową oraz aplikację Everli. Po zakończeniu fazy testowej na terenie Warszawy, usługa obejmie kolejne lokalizacje.

Adrian PiwkoRównolegle pracujemy nad stroną technologiczną poranapola.pl. W czerwcu ruszyła nowa odsłona serwisu, wdrożyliśmy integrację e-sklepu z systemem magazynowym. Dobiegają końca prace nad modelem subskrypcyjnym połączonym z autorskim algorytmem predykcji koszyka.

Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA

Dzięki temu wkrótce firma zaoferuje klientom możliwość dokonywania regularnych zakupów na abonament.

Spółka notuje dynamiczny wzrost niemal wszystkich kluczowych wskaźników biznesowych. W I kwartale 2021 r. przychody Pora na Pola SA przekroczyły 0,8 mln zł, czyli trzy razy więcej r/r. – W kwietniu br. przebiliśmy wartość zamówień wobec analogicznego miesiąca 2020 roku, który był obciążony lockdownem. Po raz pierwszy osiągnęliśmy miesięczny obrót na ponad 0,5 mln zł – dodał prezes.

Pora na Pola działa na pograniczu rynków e-grocery, czyli zakupów spożywczych z dostawą do domu oraz targu z żywnością ekologiczną, gdzie rolnicy ustalają własne ceny za swoje produkty. W sklepie poranapola.pl można kupić mięsa, ryby, warzywa i wypieki, domowe przetwory, po naturalne kosmetyki. Aktualnie za pośrednictwem serwisu poranapola.pl swoje produkty sprzedaje już ponad 90 wytwórców.

Spółka przeprowadziła w sumie trzy rundy inwestycyjne w formie emisji crowdfundingowych. Łącznie od 2019 roku spółka pozyskała 3,77 mln zł od ponad 1630 inwestorów społecznościowych. Planuje debiut na NewConnect na koniec 2023 roku.


Źródło: Pora na Pola

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sukces trzeciej rundy inwestycyjnej Pora na Pola

Pora na pola

W zakończonej emisji Pora na Pola inwestorzy objęli wszystkie z 34 800 oferowanych akcji. Firma pozyskała kwotę 2,61 mln zł. Średni ticket wyniósł ponad 4100 zł. Pora na Pola przeznaczy środki na akcelerację biznesu, którą zamierza osiągnąć m.in. zmianę cyklu dostaw na codzienny i otwarcie lokalnych hubów logistycznych w największych ośrodkach w kraju, zaoferowanie e-zakupów w modelu subskrypcyjnym czy w rozwój sprzedaży w kanale B2B. Spółka planuje debiut na NewConnect w 2023 roku.

Adrian PiwkoPragnę powitać nowych akcjonariuszy w spółce Pora na Pola i podziękować za zaufanie. Ostatnie miesiące to był bardzo intensywny czas: obsługa rosnącego portfela zamówień, dalsze prace nad algorytmem predykcji koszyka, nowe partnerstwa. Cieszę się, że te projekty mogły się odbywać równolegle z działaniami związanymi z promocją emisji, a to wszystko dzięki wytężonej pracy rozwijającego się zespołu Pora na Pola. Nasze priorytety na najbliższe miesiące to wdrożenie szybkich dostaw i nowej platformy z subskrypcją e-koszyka, co pomoże realizować nasz cel strategiczny, jakim jest intensywne zwiększenie przychodów spółki. Mogę już teraz zdradzić, że pierwszy hub logistyczny w Łodzi otworzymy znacznie wcześniej niż zapowiadaliśmy na stronie emisji, czyli już na przełomie drugiego i trzeciego kwartału br. O wszystkim będziemy informować naszych inwestorów za pośrednictwem dedykowanego panelu na stronie internetowej oraz przez grupę dla akcjonariuszy na Facebooku.

Adrian Piwko, CEO Pora na Pola SA

To już trzecia runda inwestycyjna Pora na Pola SA przeprowadzona w formie emisji crowdfundingowej. Łącznie od 2019 roku spółka pozyskała 3,77 mln zł od ponad 1630 inwestorów społecznościowych.

Pora na Pola to spożywczy e-commerce, który dostarcza świeże, starannie wyselekcjonowane produkty od 90 wytwórców żywności rzemieślniczej do e-klientów w całej Polsce. Spółka zanotowała w I kwartale 2021 r. dynamiczny wzrost niemal wszystkich kluczowych wskaźników biznesowych. Według wstępnych, nieaudytowanych danych przychody Pora na Pola SA przekroczyły 0,8 mln zł, czyli o 195% więcej r/r. W 2020 roku obroty spółki przekroczyły 2,5 mln zł, a na tę kwotę złożyło się około 10 tysięcy zamówień na ponad 165 tysięcy produktów.

Tomasz KowcunGratulujemy całemu zespołowi Pora na Pola pełnego sukcesu emisji, który potwierdził ogromne perspektywy tego biznesu. Z dopracowanym pomysłem i planem rozwoju, spółka wpisuje się w trendy konsumenckie i jako spożywczy e-commerce działa w branży odpornej na skutki pandemii. Umiejętnie wykorzystuje szanse rynkowe, przechodząc z niszy do tzw. mainstreamu. W toku kampanii przedstawiła też jasną wizję wyjścia z inwestycji, prowadziła transparentną komunikację i nawiązała istotne partnerstwa, jak współpraca z Everli czy inwestorem adCookie. To sygnały, które bardzo dobrze rokują dla dalszego dynamicznego rozwoju spółki.

Tomasz Kowcun, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Crowdway

To już trzeci projekt w tym roku, promowany we współpracy z platformą Crowdway, który osiągnął 100% celu emisji. Wcześniej spółka CanPoland w 11 minut zebrała 4,4 mln zł, Tenczyńska Okovita w niespełna 8 godzin pozyskała niemal 4,44 mln zł. Całkowita zebrana kwota w tych trzech kampaniach – razem z Pora na Pola – wyniosła 11,4 mln zł od 2186 inwestorów.

Łącznie z trwającymi kampaniami crowdinvestingowymi Farm Fotowoltaiki i Akardo, inwestorzy zgromadzeni wokół Crowdway wpłacili od początku roku do 12 kwietnia kwotę 15,5 mln zł. Trwają przygotowania do uruchomienia kolejnych kampanii: Balticus SA oraz filmu „Król dopalaczy”.

Więcej informacji na www.crowdway.pl oraz www.poranapola.pl

Zgłoś się do 11. edycji rankingu Najbardziej Kreatywnych w Biznesie: https://brief.pl/kreatywni/zgloszenia/


Źródło: Pora na pola

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pora na Pola testuje model subskrypcji e-koszyka

Pora na pola

Dobiega końca kampania crowdinvestingowa firmy o celu o 2,61 mln zł, promowana we współpracy z platformą Crowdway. Do 6 kwietnia na konto Pora na Pola SA wpłynęło blisko 2,1 mln zł na akcelerację biznesu.
Jednym z celów emisji akcji jest realizacja kampanii marketingowej i rozpoczęcie sprzedaży produktów z oferty serwisu poranapola.pl w modelu subskrypcyjnym. Oznacza to, że w niedługiej przyszłości e-klienci będą mogli skorzystać z zakupów zdrowej żywności na abonament. Zespół Pola na Pola właśnie zakończył prace nad algorytmem predykcji koszyka i mechanizm jest już gotowy do testów wewnętrznych.

Model subskrypcyjny pozwoli dokonywać zakupów prosto i szybko, w regularnych odstępach czasowych. Jest on połączony z rozbudowanym systemem przewidywania potrzeb, opartym m.in. na ankiecie wypełnionej przez klienta, historii zakupów, analizie koszyków innych użytkowników, sezonowości wyrobów i ich dostępności w magazynach, a nawet lokalizacji zamawiającego.

Adrian Piwko

Projekt realizujemy w 100% zgodnie z harmonogramem. Testy w naszym zespole oraz działania optymalizacyjne już ruszyły, ten etap powinniśmy zamknąć do końca kwietnia. Następnie czeka nas kilka tygodni prac wdrożeniowych, aby sprzedaż w modelu subskrypcyjnym rozpocząć już od czerwca.

Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA.

Na opracowanie algorytmu firma pozyskała dotację UE w kwocie blisko 0,5 mln zł oraz środki od inwestorów w drugiej rundzie crowdinvestingowej, zrealizowanej w 2020 roku. Dzięki aktualnej, trzeciej rundzie finansowania, spółka będzie mogła wdrożyć sprzedaż abonamentową.

Model subskrypcyjny przyniesie klientom wygodę dokonywania zakupów w serwisie poranapola.pl. Narzędzie będzie przypominać o nadchodzącym zamówieniu i możliwości zmiany jego parametrów. Z kolei naszej firmie pozwoli na optymalizację kosztów pozyskiwania i utrzymywania klientów. Jeśli tylko co dziesiąty użytkownik platformy skorzystałby z subskrypcji, przyniesie to wymierny wpływ na wynik finansowy spółki, a deklaracji mamy istotnie więcej.

Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA.

Pora na Pola to spożywczy e-commerce, który dostarcza świeże, starannie wyselekcjonowane produkty od wytwórców żywności rzemieślniczej do e-klientów w całej Polsce. Spółka podsumowała właśnie wyniki finansowe za I kwartał br. dynamicznym wzrostem niemal wszystkich kluczowych wskaźników biznesowych. Według wstępnych, nieaudytowanych danych w I kwartale 2021 r. przychody Pora na Pola SA przekroczyły 0,8 mln zł, czyli wyniosły o 195% więcej r/r. Do wyselekcjonowanej oferty serwisu poranapola.pl dołączyli nowi wytwórcy. Obecnie jest ich 90 (wzrost z 65 r/r).

Od początku roku nadal bardzo dynamicznie powiększamy wartość spółki. Trzykrotny wzrost przychodów jest zgodny z naszymi prognozami, które zaprezentowaliśmy inwestorom w kampanii crowdinvestingowej. Zwiększyła się także średnia wartość zamówienia i liczba odwiedzin na stronie naszego internetowego targu. Szybki wzrost Pora na Pola jest wynikiem inwestycji poczynionych w ramach realizacji celów z drugiej rundy inwestycyjnej z roku 2020.

Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA.

Jeszcze tylko do 9 kwietnia na platformie crowdfundingu inwestycyjnego Crowdway.pl promowana będzie trzecia emisja akcji Pora na Pola. Spółka chce pozyskać do 2,61 mln zł, które – oprócz wdrożenia algorytmu predykcji koszyka – przeznaczy także na zmianę cyklu dostaw na codzienny i otwarcie lokalnych hubów logistycznych w całym kraju. W planie ma też kolejne innowacyjne rozwiązania, jak algorytm predykcji popytu. Pozostałe środki pozyskane w emisji pomogą w rozwoju sprzedaży w kanale B2B.

W 2020 roku firma zrealizowała około 10 tysięcy zamówień na ponad 165 tysięcy produktów. Przychody Pora na Pola w ubiegłym roku przekroczyły 2,5 mln zł i wzrosły o ponad 500% r/r. W 2023 roku spółka planuje debiut na NewConnect. Według szacunków zarządu, do tego czasu jej przychody mają rosnąć o ponad 150% rocznie.


Źródło: Pora na Pola 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pora na Pola SA z nowym partnerem strategicznym w digital marketingu

Pora na pola

Umowa o współpracy obejmuje kompleksowe wsparcie dla marki Pora na Pola w zakresie marketingu internetowego, w tym realizację strategii wzrostu spółki, prowadzenie analityki e-commerce, kreację i egzekucję kampanii online, marketing automation czy SEO.

Adrian Piwko

Rozwój kompetencji w zakresie cyfrowego marketingu ma w tym momencie priorytetowe znaczenie dla Pora na Pola. W ostatnim roku koncentrowaliśmy się na budowaniu zdolności organizacyjnej, ofertowej, technicznej i logistycznej. Wkrótce zakończymy rundę inwestycyjną w formie emisji crowdfundingowej, która pozwoli jeszcze zwiększyć potencjał dalszych wzrostów. Do realizacji tego celu potrzebujemy mocnego partnera marketingowego. adCookie zdecydowało się dołączyć do nas nie tylko jako partner marketingowy, ale także jako inwestor finansowy. To pokazuje ogromną wiarę w nasz projekt i daje gwarancję zaangażowania.

Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA

Pora na Pola to spożywczy e-commerce, który dostarcza świeże, starannie wyselekcjonowane produkty od ponad 80 wytwórców żywności rzemieślniczej do e-klientów w całej Polsce. W 2020 roku firma zrealizowała około 10 tysięcy zamówień na ponad 165 tysięcy produktów. Ostatnio poinformowała o nawiązaniu współpracy w zakresie dystrybucji przez serwis internetowy i aplikację Everli.

Mateusz Sobieraj

Od lat pomagamy budować marki i skalować ich rozwój w świecie online. W tym celu zbudowaliśmy kompetencje 360 digital, które pozwalają nam wspierać je kompleksowo i realizować konkretny, założony cel biznesowy – kilkukrotny wzrost sprzedaży, wejście na nowe rynki, zwiększenie poziomu marżowości itd. Nasz profil klienta to tzw. challenger brands, czyli firmy które chcą dynamicznie rosnąć, zdominować swoją kategorię produktową i wywrzeć na nią pozytywny wpływ. Pora na Pola jest tego idealnym przykładem. Widzimy ogromny potencjał marketingowy i biznesowy w tym projekcie. Mocno wierzymy, że nasza kooperacja będzie silnym katalizatorem dla wzrostu spółki.

Mateusz Sobieraj, CEO i założyciel adCookie

Obecnie na platformie crowdfundingu inwestycyjnego Crowdway.pl promowana jest trzecia emisja akcji Pora na Pola. Spółka chce pozyskać do 2,61 mln zł, które przeznaczy m.in. na zmianę cyklu dostaw na codzienny i otwarcie lokalnych hubów logistycznych w całym kraju. Firma wdraża opracowany już algorytm predykcji koszyka, który pozwoli rozwinąć sprzedaż w modelu subskrypcyjnym. W planie ma też kolejne innowacyjne rozwiązania, jak algorytm predykcji popytu.

Marcel Rowinski

Trzecia runda inwestycyjna Pora na Pola w formie crowdfundingu udziałowego potwierdza potencjał, jaki widzą w spółce inwestorzy. Wśród nich są zarówno osoby skupione wokół platformy Crowdway i lokujące kapitał w promowanych przez nas projektach, jak i fani marki, czyli użytkownicy serwisu poranapola.pl, a także przedstawiciele biznesu. Bardzo się cieszymy, że wspierana przez nas oferta Pora na Pola zainteresowała adCookie, która ma wszelkie kompetencje, by wesprzeć akcelerację biznesu spółki.

Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny Crowdway

W 2020 roku przychody Pora na Pola przekroczyły 2,5 mln zł i wzrosły o ponad 500% wobec roku poprzedniego. W 2023 roku Pora na Pola planuje debiut na NewConnect. Według szacunków zarządu, do tego czasu jej przychody mają rosnąć o ponad 150% rocznie.

Więcej informacji na www.crowdway.pl oraz www.poranapola.pl


Źródło: Pora na Pola

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kraftowe jedzenie od Pora na Pola w ofercie Everli

Everli

Pora na Pola to spożywczy e-commerce zrzeszający ponad 80 gospodarstw rolnych i wytwórców żywności rzemieślniczej. Od kwietnia br. produkty od rolników współpracujących z serwisem poranapola.pl będzie można zamówić przez stronę internetową oraz aplikację Everli codziennie, na wybraną przez siebie godzinę. Usługa początkowo ruszy na terenie Warszawy, a docelowo obejmie kilkanaście lokalizacji w kraju.

Współpraca z Everli jest dla Pora na Pola dużym krokiem naprzód. Po pierwsze, pojawimy się w serwisie dostępnym dla bardzo dużej grupy klientów, którzy robią zakupy spożywcze online. Po drugie, zgodnie z naszą strategią zmieniamy model logistyczny z dostaw dwa razy w tygodniu na dostępność naszej rzemieślniczej oferty, na co dzień. Po trzecie, pozyskujemy partnera w kilkudziesięciu miastach. To współgra z naszymi planami związanymi z otwieraniem hubów logistycznych w największych ośrodkach w kraju.

Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA.

Everli jest najszybciej rozwijającą się w Europie platformą służącą do zakupów spożywczych online. Jej użytkownicy mogą kupować produkty w swoich ulubionych sklepach z dostawą tego samego dnia na określoną godzinę, przez dedykowanego Szopera, który odpowiada zarówno za zakupy, transport, jak i dostawę do domu. Usługa jest już dostępna w 23 miastach Polski.

Do tej pory w ofercie Everli znajdowały się produkty z wyłącznie stacjonarnych sieci handlowych: Carrefour, Kaufland, Lidl, Auchan, Biedronka i Spar. Firma Pora na Pola będzie pierwszym sklepem e-commerce na platformie.

Stale szukamy nowych możliwości, aby nasza oferta była jeszcze bardziej atrakcyjna. Dla naszych klientów bardzo ważne są jakość i pochodzenie produktów, dlatego bardzo się cieszymy, że do grona naszych partnerów dołączy firma Pora na Pola. To nasza pierwsza współpraca z e-commercem, stąd przygotowania trwały nieco dłużej. Chcieliśmy mieć pewność, że wszystkie procesy będą dopracowane, aby klienci mogli bez przeszkód cieszyć się zdrowymi lokalnymi produktami.

Anna Podkowińska-Tretyn, dyrektor generalna Everli Poland

Pora na Pola od ponad trzech lat dostarcza świeże, starannie wyselekcjonowane produkty do e-klientów na terenie całej Polski. W 2020 roku firma zrealizowała około 10 tysięcy zamówień i dostarczyła ponad 165 tysięcy produktów. Przychody spółki przekroczyły 2,5 mln zł i wzrosły o ponad 500% wobec roku poprzedniego.

Jeszcze przed zamknięciem pierwszego kwartału 2021 mogę zdradzić, że nadal notujemy dużą dynamikę. Jest to około trzykrotny wzrost przychodów rok do roku, a przed nami jeszcze okres zamówień świątecznych.

Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA.

Spółkę Pora na Pola założył Adrian Piwko, który na początku produkty od rolników i rzemieślników kupował dla siebie. Z czasem żywnościowe „perełki” postanowił zaoferować klientom w całej Polsce, dla których liczy się zdrowe jedzenie, „czysta etykieta” i lokalne pochodzenie produktów.

Co ciekawe, pierwszych inwestorów do swojego biznesu Adrian Piwko pozyskał, zanim w firmie pojawił się pierwszy pracownik. Obecnie spółka ma na koncie już dwie rundy finansowania społecznościowego, w ramach których zgromadziła ponad 1,16 mln zł od 1000 inwestorów.

Obecnie na platformie crowdfundingu inwestycyjnego Crowdway.pl promowana jest trzecia emisja akcji Pora na Pola. Spółka chce pozyskać do 2,61 mln zł na akcelerację biznesu. W 2023 roku planuje debiut na NewConnect. Do tego czasu przychody mają rosnąć o ponad 150% rocznie.

W planie ma zmianę cyklu logistycznego z tygodniowego na dzienny. Pomoże w tym otwarcie otwieranie lokalnych magazynów w całym kraju. Firma kończy prace nad algorytmem predykcji koszyka – projektem B+R dofinansowanym dotacją UE w kwocie blisko 0,5 mln zł. Wyniki prac pozwolą spółce rozwinąć sprzedaż w modelu subskrypcyjnym. Pora na Pola zamierza przygotować też kolejny innowacyjny algorytm do prognozowania popytu na poszczególne produkty, by ułatwić planowanie dostaw.

Więcej informacji na www.crowdway.pl oraz akcje.poranapola.pl


Źródło: Pora na Pola 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF