...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Nowy Panel Google AdWords

AdWords

Jak z obrazka

W praktyce pierwsze zetknięcie z produktem Google dla wielu okazało się być bolesnym doświadczeniem, bowiem zmianom uległa nie tylko warstwa funkcyjna i raportowania, ale także UX panelu w myśl założeń Material Design, czyli filozofii projektowania, która stanowi podstawę najpopularniejszych aplikacji np. Google Maps, wyszukiwarki czy Gmail. Z powodzeniem sprawdza się w przypadku Google Analytics, którego panel na bieżąco ulega niewielkim przeobrażeniom i w dużej mierze przekłada się na koncepcję nawigacji nowej platformy AdWords. Dane są uporządkowane w kafelkach, a dużą rolę odgrywa pasek nawigacyjny po lewej stronie ekranu. Uwagę zwraca strona Przegląd zawierająca statystyki związane z kontem i umożliwiająca tworzenie atrakcyjnych wizualizacji danych.

przegląd

Strona Przegląd,  Źródło: https://adwords-pl.googleblog.com/2017/02/poznaj-nowa-wersje-adwords.html

Niezwykle praktycznym rozwiązaniem jest raport skuteczności Stron docelowych, do których kierują reklamy. Zmiany w dużym stopniu dotyczą również rozszerzeń reklam, możliwości tworzenia reklam elastycznych, inteligentnego ustawienia kampanii w sieci reklamowej itd. raport skutecznosci
Raport skuteczności Stron docelowych 

Testy A/B

Obecnie interfejs jest nadal w fazie Beta, a do panelu stale dochodzą kolejne funkcjonalności. Do końca 2017 roku wszyscy reklamodawcy powinni otrzymać już dostęp do testów nowego UI AdWords z możliwością przełączenia do pierwotnej platformy. Zaproszenia były wysyłane na bieżąco, biorąc pod uwagę wiele czynników.

przycisk
Przycisk przełączenia do nowej wersji interfejsu


Osoby od lat związane z dotychczasowym interfejsem z łatwością potrafią wymienić pominięte lub wymagające naprawy opcje w nowym odpowiedniku. Nie wszystkie elementy znalazły swoje miejsce w zaktualizowanej wersji narzędzia (chwilowo brakuje łącza do Planera kampanii w sieci reklamowej itd.). Z kolei wiele funkcjonalności, takich jak reklamy produktowe z funkcją prezentacji lub metryk (np. ATIS w reklamach produktowych), dostępne są tylko w nowej wersji interfejsu. Moment, pełnego scalenia usług i wdrożenia panelu, który nastąpi na początku 2018 roku może okazać się kluczowy w pracy wielu reklamodawców. Czy jesteśmy na niego gotowi?

kreator
Kreator reklamy produktowej z funkcją prezentacji


Działania towarzyszące

Wraz z zachodzącą transformacją interfejsu aktualizowane są poboczne narzędzia, w tym Centrum Pomocy i Edytor AdWords dostępny w najnowszej wersji 12.2, który zapewnia wiele ciekawych funkcji  m.in.  obsługę reklam opartych na zasobach Gmaila, promocji i rozszerzeń filmów oraz opcję nowego typu budżetu dla reklam wideo. Zmiana następuje kilka miesięcy po wprowadzeniu aktualizacji uwzględniającej obsługę reklam w wyszukiwarkach. Reklamodawcy z niecierpliwością czekają również na nową odsłonę Planera słów kluczowych.

rozszerzenia
Nowe Rozszerzenia promocji w Edytorze AdWords 12.2


Zamiany, jakie zachodzą na stałe, wpisują się w historię funkcjonowania panelu obsługującego każdego dnia wyświetlanie tysięcy reklam tekstowych i banerów. Pytanie, czy zmiany nie zostały wdrożone zbyt późno? Czy jednym z noworocznych postanowień reklamodawców będzie ostateczne przejście na nową platformę AdWords? To okaże się już niebawem.

W SEOgroup wykorzystujemy nowe funkcjonalności interfejsu AdWords. Jesteś ciekaw szczegółów?
Skontaktuj się z nami!


Autorka:

seogroup

Katarzyna Wróblewska,  SEOgroup, SEO/PPC Specialist

SEOgroup to marka działająca od 2008 roku i specjalizująca się w najbardziej efektywnych działaniach z zakresu akwizycji i retencji w Internecie. Oferujemy wachlarz usług skupionych na nowoczesnym i efektywnym marketingu internetowym. Jesteśmy przekonani, że nasze działania z wykorzystaniem SEO/PPC, link buildingu, kampanii social media, content marketingu, influencer marketingu, YouTube, Reklamy Mobilnej i wielu innych narzędzi, pozwolą Twojemu biznesowi osiągnąć realne korzyści

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Automatyzacja kampanii AdWords. Komu się opłaca?

W artykule znajdują się linki afiliacyjne. Po kliknięciu w nie, zostaniesz przeniesiony na stronę reklamodawcy, gdzie będziesz mógł zapoznać się z konkretną ofertą na produkt lub usługę. Klikając w linki afiliacyjne nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę redakcji brief.pl i naszą niezależność.

Jak wiemy, reklamy i narzędzia Google dla nich dedykowane odgrywają bardzo ważną rolę w komunikacji marketingowej marki. Niestety są one skomplikowane w obsłudze, a zapoznanie się z nimi i nauczenie ich obsługi zajmuje zbyt wiele czasu. Dlatego właśnie istotne są systemy automatyzujące kampanie reklamowe, takie jak na przykład SeoPilot.

Automatyzacja reklamy kontekstowej (AdWords) polega na zautomatyzowaniu rutynowych czynności koniecznych przy planowaniu i uruchamianiu kampanii. Systemy bazujące na AdWords pozwalają samodzielnie przygotować i uruchomić kampanię osobom, które nie znają się na reklamie i nigdy nie słyszały o Google AdWords ale również doświadczonym zabieganym marketerom, którym brakuje czasu na rutynowe czynności związane z nadzorowaniem kampanii reklamowych.

Dla kogo przeznaczone są systemy automatyzacji?

Moduły automatyzujące reklamę internetową sprawdzą się przede wszystkim w małych i średnich firmach oraz wśród freelancerów.

Małe firmy mają mniejsze budżety reklamowe niż potężne korporacje korzystające z usług agencji reklamowych. Nie mają również potrzeby tworzenia potężnych kampanii reklamowych. Co się z tym wiąże, najlepszym rozwiązaniem dla nich, jest samodzielne tworzenie i prowadzenie kampanii. Systemy automatyzacji AdWords są dla nich idealnym rozwiązaniem, ponieważ do ich obsługi nie trzeba żadnego doświadczenia w pracy z reklamą.

Porozmawiajmy o pieniądzach

SeoPilot i systemy do niego podobne pozwalają samodzielnie zaplanować i uruchomić kampanię, bez konieczności opłacenia usług świadczonych przez pośrednika. Środki zaoszczędzone w ten sposób można dołączyć do budżetu reklamowego AdWords, a ponieważ opłaty za prowadzenie kampanii są stosunkowo niskie, możemy go efektywnie wykorzystać.

Moduły automatyzacji pobierają pomiędzy 5 a 15 procent od kosztów poniesionych na rzecz reklamy, a pozwalają zaoszczędzić od 20 do 30 procent środków. Korzyści finansowe wynikające z ich użytkowania przewyższają więc cenę takiej usługi.

Zalety korzystania z automatyzacji reklamy internetowej

Oprócz wspomnianych korzyści finansowych, automatyzacja SeoPilot posiada wiele innych zalet. Przede wszystkim pozwala oszczędzić czas poświęcony na pracę z AdWords, daje możliwość automatycznego generowania fraz kluczowych i ogłoszeń, co znacząco skraca czas przygotowania kampanii.

Pozwala na samodzielną kontrolę wydatków na reklamę i jej efektów. Nie musimy zatrudniać pracownika, który będzie się zajmował tworzeniem i nadzorowaniem kampanii ani opłacać pośrednika.

Dzięki temu, że w module SeoPilot dostępne są wybrane funkcje AdWords niezbędne dla reklamowania małych i średnich firm zawarte w jednym intuicyjnym interfejsie – rezultaty niejednokrotnie przewyższają samodzielne prowadzenie kampanii w AdWords.

Tym, którzy nie są przekonani co do automatyzacji reklamy, a chcieliby wypróbować taką formę prowadzenia kampanii, system pozwala wystartować w dowolnym momencie z dowolnym budżetem. Ogromnym plusem jest brak minimalnej kwoty budżetu początkowego, która jest natomiast ustalana zawsze przy współpracy z pośrednikiem. Co więcej, żeby założyć konto w serwisie, nie trzeba posiadać strony internetowej ani działalności gospodarczej.

Gdzie jest haczyk?

Niestety pomimo wielu zalet systemów automatyzacji, są również i wady. Nie bez powodu narzędzie skierowane jest przede wszystkim do małych i średnich firm. Systemów takich nie można polecić dużym firmom mającym większe budżety reklamowe, ze względu na brak niektórych ustawień i możliwości, które są dla nich przydatne.

Również agencje reklamowe mogłyby być niezadowolone z użytkowania modułu. Wykazuje on ograniczoną skuteczność w przypadku wykorzystania przez agencje. Pomimo to, dzięki modułom automatyzacji takim jak SeoPilot, zdobywanie klientów przez małe firmy jest o wiele bardziej przystępne dla szarego Kowalskiego, a proces samodzielnego tworzenia i uruchamiania reklamy o wiele łatwiejszy i szybszy.

Więcej na www.kontekst.seopilot.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF