...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Gameset podsumowuje pięć lat gaming marketingu w Polsce [RAPORT]

Gameset

Gaming rozwinął się w zawrotnym tempie

Ostatnie lata były okresem dynamicznego wzrostu branży gamingowej. W 2017 roku na świecie było ponad 2,3 miliarda graczy, natomiast w 2021 roku już prawie 3 miliardy (wzrost o 27%) ludzi przynajmniej raz w miesiącu grało w gry. To aż 41% całej populacji i 65% wszystkich użytkowników Internetu. Jak wynika z badań IQS Game Story w Polsce jest natomiast aż 17 milionów graczy, którzy regularnie sięgają po myszki i klawiatury, telefony komórkowe, a także pady do konsol. To niemal 60% polskich internautów i 45% całej populacji naszego kraju.

Stale rosną również przychody samego rynku gier. Według danych firmy analitycznej Newzoo w 2017 roku wyniosły one niecałe 122 miliardy dolarów, natomiast w 2021 roku było to już ponad 180 miliardów dolarów. Oznacza to więc wzrost o ponad 48,2% na przestrzeni 5 lat. Najlepszy pod tym względem był 2020 rok, kiedy wzrost rok do roku wyniósł aż 23,1%. Wynik ten był najwyższym wzrostem przychodów tego rynku od 2012 roku, czyli od momentu, w którym Newzoo po raz pierwszy przeprowadziło taką analizę.

Gracze jako konsumenci

Co istotne, między innymi za sprawą pandemii zmieniło się mainstreamowe postrzeganie gamingu i dziś mówi się o nim jako o pełnoprawnej rozrywce obok kina, muzyki czy sportu. Wśród marketerów, ale i w mainstreamowych mediach o graczach coraz częściej mówi się jako o wyjątkowej grupie konsumentów. Gaming to obecnie jeden z najbardziej angażujących “passion pointów” (punkt styku marki z konsumentem, oparty o jego pasję), dlatego pasjonaci gier doceniają działania marek dopasowane do kultury gamingowej i zrozumiałych dla nich kontekstów.

Powoli zanikają też stereotypy dotyczące graczy. Dzięki badaniom Game Story autorstwa IQS, a także wielu innym analizom z Polski i świata wiemy, że przeciętny fan tej formy rozrywki już dzisiaj bardzo odbiega od swojego utartego wizerunku. Średni wiek gracza w Polsce to około 31 lat, co pokazuje, że przeciętna osoba grająca w gry wbrew obiegowej opinii nie jest nastolatkiem. Co za tym idzie, wielu graczy to osoby posiadające stałe zatrudnienie i dochody. Warto pamiętać też o tym, że obecnie kobiety stanowią niemal połowę populacji graczy (47%).

Gameset z ponad 30 pracownikami

Agencja Gameset była jedną z pierwszych w Polsce agencji gaming marketingu, która odpowiadała na potrzebę łączenia kompetencji gamingowych z marketingowymi. Powołana do życia przez Piotra Bombola i Łukasza Turkowskiego firma miała pomagać markom dotrzeć do społeczności graczy oraz wykorzystać potencjał gier i e-sportu w komunikacji marketingowej.

Od tamtego momentu firma przeszła niejedną zmianę. Pod koniec 2018 roku w Gameset zainwestował prowadzony przez Jacka Olechowskiego holding marketingowo-badawczy Mediacap, dzięki czemu dwa lata później Gameset połączył się z wyspecjalizowanym w gamingu działem LifeTube Gaming i wszedł w skład grupy LTTM. Tym samym powstała największa w Polsce agencja profesjonalnego gaming marketingu.

Niegdyś dwuosobowa firma, dzisiaj na pokładzie ma ponad 30 specjalistów gaming marketingu w obszarach project managementu, strategii, sprzedaży, zarządzania siecią twórców czy komunikacją i PR. Gameset realizuje projekty na rynku polskim oraz w całej Europie.

Pomysłem stojącym za stworzeniem Gamesetu była chęć połączenia dwóch elektryzujących światów: gamingu i marketingu, stąd bardzo naturalne określenie, które zaproponowaliśmy: gaming marketing. Wiedzieliśmy, że zainteresowanie grami czy esportem, czyli uwaga konsumentów, musi spowodować wzrost znaczenia tego obszaru dla marketerów. Wierzyliśmy, że w efekcie zwiększy to popyt na bardzo specjalistyczne usługi, które jako Gameset mamy przyjemność oferować już od 5 lat. Dowodem na to, że mieliśmy słuszną hipotezę, jest fakt, że obecnie większość marketerów chce działać w obszarze gamingu. Co więcej, nasze określenie stało się branżowym standardem, bo posługuje się nim także nasza konkurencja

Piotr Bombol, założyciel i Chief Strategy Officer w Gameset

Od swojego powstania Gameset specjalizował się m.in. w strategicznym wprowadzaniu w świat gamingu marek nieendemicznych. Najlepszymi przykładami mogą być m.in. mBank i dedykowana oferta dla graczy, Pepsi na Intel Extreme Masters, Philips z platformą OneBladeOneWinner czy pierwsza kampania marki budowlanej w świecie gamingu i e-sportu zrealizowana dla Erbud. Gameset brał także udział w kampanii Warka Planet of Gamers – pierwszej w Europie aktywacji marki alkoholowej w obszarze gamingu i esportu, nagrodzonej srebrem podczas IAB MIXX Awards 2021. Do marek wprowadzonych w świat gamingu przez tę agencję należą także Pracuj.pl, Pyszne.pl czy Hochland.

Twórcy gamingowi zarabiają coraz więcej

Dynamiczny rozwój branży gaming marketingu w Polsce jest skorelowany także z rosnącymi zarobkami internetowych twórców związanych z grami wideo. W 2017 roku średnia stawka CPM dla przeciętnego kanału gamingowego z sieci partnerskiej Gamesetu wynosiła 4,96 zł. W 2020 roku średni koszt, jaki reklamodawca musiał ponieść za 1000 wyświetleń reklamy na takim kanale, wzrosła do 5,53 zł, natomiast w 2021 roku było to już 6,15 zł. Na przestrzeni 5 lat stawka ta zwiększyła się więc o 24%.

Tendencję wzrostową można zauważyć także w przypadku stawki RPM, która określa przychód z tysiąca wyświetleń filmów (co ważne, obejmuje ona różne źródła przychodów — nie tylko reklamy, ale także wspieranie kanału, przychody z YouTube Premium, superczatu oraz supernaklejek. Ponadto uwzględnia udział platformy w przychodach oraz wyświetlenia, na których twórca nie zarabia). W 2017 roku wynosiła ona 1,24 zł, w 2020 roku wzrosła do 2,62 zł, z kolei w 2021 roku było to już 4,65 zł. Wynika z tego, że 5-letni wzrost wyniósł aż 275%.

Przedstawione wzrosty stawek przełożyły się także na zwiększenie średnich przychodów z AdSense. Można zaobserwować to na przykładzie dziesięciu topowych youtuberów gamingowych z sieci partnerskiej Gamesetu. W 2017 roku średni miesięczny przychód twórcy z tej grupy wynosił 8 586,80 zł. Trzy lata później AdSense generował już dla niego średnio 15 162,11 zł. W ubiegłym roku kwota ta wzrosła natomiast do 22 016,11 zł, a więc wynosiła 39% więcej niż 5 lat wcześniej. Warto jednak pamiętać o tym, że są to wyłącznie przychody z platformy YouTube. Do tego dochodzą m.in. zarobki ze współprac z markami czy dochody ze sprzedaży własnych produktów.

W ciągu pięciu lat od powstania Gamesetu branża gaming marketingu dynamicznie się rozwinęła — zarówno w Polsce, jak i na świecie. Wzrosła nie tylko liczba pracowników zatrudnianych przez agencję, ale także liczba graczy, przychody rynku gier oraz zarobki twórców gamingowych. Przede wszystkim zwiększyła się jednak liczba marek, które zaangażowały się w komunikację skierowaną do graczy i fanów e-sportu. Prognozy wskazują, że te dwie grupy będą cały czas rosnąć. Według szacunków Newzoo w 2024 roku na świecie ma być już ponad 3,3 miliarda graczy, a publiczność e-sportu ma liczyć ponad 577 milionów osób. To ogromne grupy docelowe, które doceniają działania marek dopasowane do ich kultury i zrozumiałych dla nich kontekstów.


źródło: Gameset

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Branża marketingowa w kryzysie pomiędzy pesymizmem a chłodną oceną sytuacji

2 fala badania wpływ COVID na marketing

Dziś chcemy się z Państwem podzielić opiniami ponad 200 respondentów oraz komentarzami ekspertów, reprezentantów kadry zarządzającej reklamodawców i agencji komunikacji marketingowej po drugiej już fali badania.  Zachęcamy do przeanalizowania wyników obu fal badania, które znajdą Państwo tu: LINK DO WYNIKÓW BADANIA – warto zobaczyć czy i jak, odpowiedzi zmieniają się w zależności od tego czy respondent reprezentuje reklamodawcę, dział marketingu lub dział zakupów, czy branżę komunikacji marketingowej. Warto zwrócić też uwagę na różnice wynikające z kategorii biznesowej, w jakiej pracuje respondent oraz wielkość firmy. Prezentujemy główne wnioski.

SPODZIEWANY WPŁYW PANDEMII NA SPRZEDAŻ:

– wszyscy respondenci zauważają negatywny wpływ pandemii na sprzedaż w swoich firmach.
– w ogólnym wyniku negatywny wpływ na sprzedaż zauważa w 1szej fali 67% badanych, w drugiej już 76%,
– 1szej fali 79% agencji komunikacji marketingowej oczekiwało spadku sprzedaży, obecnie jest to 87%;
– wśród reklamodawców pytanych w tyg 19-25 marca reprezentujących dział marketingu spadków sprzedaży w swojej firmie spodziewało się 52%, obecnie jest to 57%,
– znacząco wzrósł pesymizm wśród reprezentantów działów zakupów (39% w 1szej fali badania vs 63% w 2giej fali badania).

WPŁYW COVIDU NA BRANŻĘ:

– niezmiennie ok 60% respondentów, bez względu na to czy reprezentują agencje, czy klienta uważa, że pandemia jest zdecydowanie zagrożeniem dla funkcjonowania naszego sektora
– bardzo poważnym zagrożeniem pandemia wydawała się być np. dla 75% domów produkcyjnych vs 50% w chwili obecnej, 82% agencji reklamowych vs 65%, agencje eventowe natomiast, w pierwszym momencie oceniały sytuację 50/50 dziś w 100% deklarują, że dla siebie zagrożenie.
– znakomita większość respondentów uważa wsparcie państwa dla biznesu za niesatysfakcjonujące (52% bardzo niesatysfakcjonujące, 29% niesatysfakcjonujące)

W odpowiedziach kolejnych dwóch fal widać jak mocno Covid 19 uderzył w rynek marketingowy – na tyle brutalnie, że zabrakło nawet czasu na tradycyjną fazę wyparcia i większość odpowiedzi wskazuje na dobry kontakt respondentów z rzeczywistością. Pamiętając o głębokim spadku rynku w 2009 kiedy polska gospodarka rosła, powinniśmy liczyć się z tym, że w tym roku rynek skurczy się o co najmniej 20% – dobrze więc, że firmy się do tego przygotowują, bo wcześniejsza reakcja pozwala na bardziej przemyślane, często mniej dramatyczne ruchy. Patrząc na dane z badania, można mieć nadzieję, że optymizm w niektórych obszarach będzie w kolejnych falach rósł z racji bardzo niskiej bazy – co będzie niezbędne dla fazy odbudowy rynku. Na koniec dnia tylko pozytywne patrzenie w przyszłość może nas uratować w dłuższym okresie.

Jacek Olechowski, Prezes Zarządu, MediaCap

OCZEKIWANE WYJŚCIE Z KRYZYSU:

– spada odsetek osób, które spodziewały się krótkofalowego wspływu covidu na nasze realia biznesowe.
– pod koniec marca 30% osób uważało, że za rok branża znów będzie funkcjonowała jak dawniej,
– dziś jest to już prawie 40% respondentów,
– 32% pytanych uważa, że branża zmieni się na zawsze (vs 26% w pierwszym tygodniu lock down).

Zgadzam się z opinią wyrażoną przez 40% badanych, że branża komunikacji marketingowej może zmienić się na zawsze.  Ale paradoksalnie – jest wiele pozytywów tej sytuacji, na przykład optymalizacja czasu i kosztów. Obecna sytuacja pokazała nam, że wiele projektów można zrobić szybciej, sprawniej i taniej.

Dorota Natalia Haller, CMO, Marketing, Communications and Digital Director Huawei Consumer Business Group

BUDŻETY MARKETINGOWE:

Zgodnie z oczekiwaniami zaadresowanymi podczas 1szej fali badania pandemia wpłynęła również na budżety marketingowej, które zostały znacząco okrojone (55% znaczący spadek, 32% nieznaczny spadek) oraz w 36% dramatycznie wpływa, w 42% mocno wpływa i w 22% nieznacznie wpływa na wstrzymanie budżetów marketingowych.

Marketing jest jedną z pierwszych branż, które ulegają kryzysom i jedną z pierwszych, które ożywają. Z badania wynika, że nasze wewnętrzne rozumienie wpływu pandemii zmienia się. Rośnie liczba marketerów, którzy twierdzą, że COVID zmieni naszą branżę na zawsze (wzrost z 26% do 32%) oraz, że dłużej zajmie nam powrót do poziomu funkcjonowania sprzed pandemii (wzrost z 30% do 36%). To o tyle istotne, że w naszej branży tkwi potencjał nie tylko do przyspieszenia powrotu do stanu poprzedniego, ale też i wykorzystania szansy do wykreowania nowych metod komunikacji i konsumpcji w nowej normalności.

Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Aegis Network Polski i CEE

ZATRUDNIENIE:

– Nowa kategoria pytań, które w 2giej fali badania zadaliśmy respondentom dotyczyła kondycji firm oraz zatrudnienia.
– 38% respondentów zadeklarowało, że w ich organizacjach miały miejsce zwolnienia, przy czym najwięcej dotyczy agencji komunikacji marketingowej 51%, natomiast wśród marketerów jest to poniżej 20%.
– Ok połowa osób potwierdza, że w ich firmach doszło również do obniżenia wynagrodzeń (prawie 2 x częściej w agencjach niż u klienta), wg 31% respondentów wynagrodzenia obniżono między 10% a 20% (tu wskaźniki są wyższe w agencjach 37% vs 10% u marketera) , a wg 20% badanych między 20% a 30% (tu wskaźniki są wyższe w marketingu 50% vs 16% w agencjach).

Przeżyłem 2 kryzysy: 2001, 2008/2010 i ten jest trzeci i mam nadzieje, że też go przeżyję. Wyniki ankiety są przewidywalne, bo w sumie biznes komunikacji marketingowej jest prosty: jesteśmy wszyscy w kosztach zmiennych, a więc podlegamy zawsze cięciu w pierwszej reakcji na kryzys. Podobnie z kosztami ludzkimi, bo cięcie prenumeraty i ciasteczek zwykle w agencjach mało daje. Dają koszty ludzkie i biuro. Tak było i tak jest teraz. Podobnie jak ponowne napędzanie konsumpcji (jakakolwiek ona nie będzie) też nastąpi, co oznacza powrót do wydatków na marketing w tym komunikację. Z pewnością wiele się zmieni, ale nie zmienia się powyższe paradygmaty.

Organizacja pracy zespołów, to czym jest agencja tj czy jest związana z jakimś fizycznym miejscem to z pewnością ulegnie redefinicji. Ale nie tylko dotyczy to agencji, ale też wielu innych branż np. retail… albo działów marketingu.

Jak zwykle zmiana to zagrożenie jak i szansa. To co szło siłą korporacyjnych inercji teraz przechodzi weryfikację. Z pewnością nadchodzi czas odwagi w wykorzystywaniu szansy jaką daje zmiana. Czas „strzałów z biodra”.

Rafał Baran, CEO FCB Bridge2Fun

PRZETARGI MARKETINGOWE:

– podczas 1szej fali badania tylko 8% osób uważało, że pandemia nie wpłynie na wstrzymanie lub przesunięcie projektów przetargowych.
– obecnie jest to 19% (w przypadku działów marketingu zmiana nastawienia to 9% vs 24%, a w procurement 9% vs 25%).
– rynek jest gotowy do prowadzenia przetargów w systemie zdalnym.

Generalnie zaakceptowaliśmy pracę i procedowanie przetargów w trybie zdalnym

Szybko przystosowując się do nowych warunków pracy oraz mając świadomość, że być może nieprędko wrócimy do starej rzeczywistości, respondenci uważają, że system pracy zdalnej jest możliwy do utrzymania w dłuższej perspektywie (83% respondentów 2giej tury badania vs 71% w pierwszym tygodniu obowiązkowej pracy z domu).

Interesujący, ale też z biznesowego punktu widzenia oczywisty, jest fakt, że agencje gotowe są uczestniczyć w przetargach prowadzonych w systemie zdalnym. I to na każdym etapie, nawet na tych, które dotychczas wymagały kontaktów bezpośrednich i budowania relacji osobistych takich jak de-brief (ponad 90% respondentów reprezentujących agencje deklaruje chęć udziału w spotkaniach zdalnych), chemistry meeting (48%), tissue meeting (57%) i wreszcie na etapie prezentacji przetargowej (67%).

Również klienci uważają, że prowadzenie procesów przetargowych zdalnie jest możliwe, aczkolwiek są bardziej sceptyczni do rozwiązań wirtualnych w kontekście chemistry meeting i tissue meeting. Co ciekawe większą rezerwę widać wśród managerów procurementu (tylko w 36% wyobraża sobie wirtualne przeprowadzenie chemistry meeting i w 45% tissue meeting).

Nie ulega wątpliwości, że przez pewien czas będziemy musieli w takim systemie funkcjonować, dlatego rozumiem potrzebę dostosowania się do warunków i sytuacji. Jako firma doradztwa przetargowego również pracujemy zdalnie i jesteśmy gotowi wspomagać klientów i agencje w procesach przetargowych w trybie wirtualnym oraz prowadzić szkolenia z zakresu zdalnego zarządzania przetargów. Uważam jednak, że w naszej branży relacje i komunikacja międzyludzka są kluczowe, mam więc nadzieję, że kiedy kontakt bezpośredni będzie znów możliwy wrócimy do dobrych praktyk spotkań „ face to face” na najważniejszych etapach przetargu.

Marta Macke, Managing Partner, Shortlist Consulting

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi wynikami badania oraz opiniami ekspertów, kadry managerskiej branży komunikacji marketingowej:  Link do wyników badania

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Artur Beck, CEO agencji Creative Harder, wiceprezydentem Pracodawców RP

Artur Beck, wiceprezydent Pracodawców RP

Powierzenie mi tej funkcji to dla mnie nie tylko zaszczyt i zobowiązanie do dalszego aktywnego działania na rzecz przedsiębiorczości. To jednocześnie radość, że Rada Pracodawców RP zauważa i docenia rolę branży reklamowej i marketingowej, którą reprezentuję. Jestem przekonany, że my, ludzie reklamy i marketingu, mamy wiele do zaoferowania w pracy na rzecz rozwoju środowiska pracodawców i przedsiębiorców w Polsce.

Artur Beck po odebraniu nominacji

Artur Beck odbiera nominację
fot. Pracodawcy RP

Nowy wiceprezydent Pracodawców RP zaznaczył też, że jego ambicją jest promowanie podmiotów reklamowych i marketingowych jako sprawnie działającej i rozwijającej się branży biznesowej w Polsce. Według szacunków, wydatki na reklamę w Polsce wyniosą w tym roku ok. 8 miliardów złotych – ten rynek jest obsługiwany przez wielu świetnych fachowców, którzy jednocześnie są sprawnymi i odpowiedzialnymi ludźmi biznesu, zatrudniającymi nierzadko setki osób. Z własnego, wieloletniego doświadczenia wiem, jak wymagająca potrafi być rola przedsiębiorcy – i jako biznesmena, i jako pracodawcy. Wierzę, że przedstawiciele reklamy i marketingu powinni być aktywni nie tylko w stowarzyszeniach branżowych, ale właśnie również w organizacjach przedsiębiorców i pracodawców i tym bardziej cieszę się z powierzonej mi roli – powiedział Artur Beck.

Agencja reklamowa Creative Harder jest członkiem Pracodawców RP od 2018 roku, a kierujący nią Artur Beck jest też inicjatorem i przewodniczącym działającej od sierpnia 2019 r. platformy marketingowo-mediowej tej organizacji. Skupia ona przedstawicieli firm członkowskich kierujących na co dzień działaniami reklamowymi, marketingowymi, Public Relations, Public Affairs i CSR. W bieżącej współpracy w ramach platformy widzimy, jak duża jest w polskim biznesie potrzeba wymiany doświadczeń i jak wiele jest możliwości współpracy – tak realizowania wspólnych projektów, jak i crosspromocji – podkreślił Beck.

Creative Harder to agencja 360 stopni, łącząca technologię z wiedzą o zachowaniu konsumentów. Stawia na przemyślane strategie, estetyczne kreacje i profesjonalne wykonanie, tworząc wielokanałową komunikację począwszy od działań wizerunkowych, przez kampanie sprzedażowe, aż po edukacyjne. Realizowała projekty m.in. dla Roberta Boscha, BSH, Farmony, Urzędu Miasta Stołecznego Warszawa, Indykpolu, PGNiG, Polsatu, Tchibo, TCL Polska, TVP, Schindlera, Wienera, Douglasa czy Sephory.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Horeca Group doceniona przez klientów

horeca

W badaniu przeprowadzonym przez Kantar Millward Brown pod uwagę wzięto 19 agencji eventowych, przepytanych zaś zostało ponad 120 Klientów, którzy w ciągu ostatniego roku współpracowali z ocenianymi firmami. Zadawano pytania m.in. o przejrzystość wykorzystania budżetu, umiejętność wykorzystania nowych mediów i nowych technologii w realizacji projektów, przestrzeganie etyki zawodowej i jakość Client Service. We wszystkich tych kategoriach, debiutująca w zestawieniu, Horeca Group, otrzymała bardzo wysokie oceny od swoich Klientów. Szczególnie wysoko oceniona została zgodność realizacji wydarzeń z oczekiwaniami Klientów, przestrzeganie etyki zawodowej i umiejętność zorganizowania kompleksowych eventów na terenie całego kraju. Wysoko, powyżej średniej badania, została oceniona też jakość współpracy z agencją i obsługi Klienta. Przekłada się to na utrzymanie kluczowych budżetów i wzrost wyników finansowych firmy.

„Zadowolenie naszych Klientów jest dla nas najważniejszym miernikiem sukcesu i jest najcenniejszą nagrodą. – mówi partner managing director Katarzyna Zaniewska – Fakt, że Klienci doceniają naszą współpracę, zaangażowanie, przejrzystość działań oraz umiejętność stosowania różnych narzędzi adekwatnych do potrzeb i korzyści jakie może otrzymać marka, utwierdza nas że kierujemy się właściwymi wartościami, a zespół który tworzymy jest wyjątkowy, gotowy podejmować różne wyzwania „.

Wyróżnienie w konkursie Agencja Eventowa Roku 2018, które odebrali podczas uroczystej gali jest kolejnym już w ostatnim czasie dowodem na to, że Klienci doceniają jakość obsługi, którą oferuje im Horeca Group. Agencja w tym roku została bowiem wyróżniona w prestiżowym konkursie The Global Events Award (w kategorii Best CSR Event za projekt „Po stronie Natury” i w kategorii Best Experiential Event za „Reebok Fit Shop”) oraz w konkursie organizowanym przez spółkę Żywiec Zdrój, w kategorii „Najlepszy Dostawca Roku 2017”. Wyróżnienie Efektywne Wsparcie od Media Marketing Polska jest potwierdzeniem wysokiej pozycji Agencji na rodzimym rynku.

Za sukcesem Agencji stoją ludzie. Kluczem jest różnorodność kompetencji i zainteresowań w zespole. Horeca Group tworzą osobowości różne, ale umiejące się ze sobą doskonale komunikować i wspólnie tworzyć projekty docierające precyzyjnie do wyznaczonych grup docelowych. Przykładem świetnej pracy zespołowej jest realizacja Heineken Stage na Opener Festival. Od 2011 roku do dziś podczas pracy nad tym projektem Horeca stawia na design i brand experience. Rok w rok podejmują współpracę z innymi artystami flirtując najnowszymi trendami i proponując festiwalowiczom wyjątkowe przeżycia. Do współpracy zapraszają aktywistów miejskich z całej Polski, którzy dzielą się swoją pasją, inspirują i zachęcają do kreatywnych przedsięwzięć. Doświadczenie w organizacji wydarzeń podczas festiwali popchnęło zespół do stworzenia jednego z dwóch autorskich fanpage: NaFest.pl o tym, co ciekawego wydarza się na polskich festiwalach. Na drugim: Nuda w mieście podpowiadają z kolei jak… nie nudzić się w mieście. Idąc dalej w swojej misji promowania jakościowej rozrywki stworzyli też nowoczesną aplikację mobilną „IN Places city guide” która oprowadza po miejscach nadających energię współczesnym miastom, gdzie powstają ciekawe kolaboracje, sztuka, gdzie przesiadują lokalni mieszkańcy, bawiąc się, rozmawiając, spędzając razem czas. Zespół Horeca Group dokłada też swoją cegiełkę do tego, żeby świat był lepszy m.in. tworząc autorski program „Razem Na Drodze”, którego głównym celem jest budzenie świadomości, zwiększanie wyobraźni i bezpieczeństwa najmłodszych uczestników ruchu drogowego.

Horeca Group  powstała w 2004 roku, jako agencja strategiczna kierująca swoją ofertę do marek chcących komunikować się z konsumentem. Pierwszym dużym sukcesem była współpraca przy strategii dla marki Orbit – „Orbit. Jedz, Pij, żuj”, która zdobyła międzynarodowe uznanie wewnątrz organizacji Wrigleya, a marka do dziś posługuje się tym przekazem w komunikacji ATL-owej. Od tego czasu Agencja stworzyła wiele rozpoznawalnych eventów m.in. Heineken Stage na Opener Festivalu, „Po Stronie Natury” dla marki Żywiec Zdrój, „Reebok Fit Shop”, „Danoners World Cup”, „The Drivers’ Fuel Challenge”  dla marki Volvo Trucks oraz wiele znaczących wewnętrznych wydarzeń korporacyjnych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pytanie na sobotę

pytanie-przed-kawa

pytanie BrandDoctor.pl

Autor: 

Marcin Kalkhoff

BrandDoctor – W niektórych kręgach znany jako BrandDoctor. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Od 2004 r. strateg marki i komunikacji. Orędownik rozmowy, a nie przemowy. Pracował dla prawie każdej branży – od koła zębatego po szpital. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF