...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

15. sezon ESL PRO League

ESL Pro League 15

34 drużyny, które wezmę udział w zawodach, powalczą o łączną pulę nagród wynoszącą 850 tys. dolarów. Wśród nich zobaczymy polskie AGO będące triumfatorem 38. sezonu ESEA Premier. Poza całkowicie polskim składem w drużynie ENCE zobaczymy Pawła „dychę” Dychę i Olka „hadesa” Miśkiewicza.

Faza grupowa rozpocznie się 9 marca i potrwa do 3 kwietnia. Fazę play-off będziemy mogli oglądać 5-10 kwietnia.

Grupy prezentują się następująco

Grupa A

  • G2
  • NIP
  • Entropiq
  • Fnatic
  • MOUZ
  • LookingForOrg

Grupa B

  • Vitality
  • Virtus.pro
  • FaZe
  • FURIA
  • ENCE
  • Sprout

Grupa C

  • Gambit
  • Liquid
  • GODSENT
  • BIG
  • Movistars Raiders
  • Party Astronauts

Grupa D

  • Natus Vincere
  • Heroic
  • Astralis
  • Complexity
  • Evil Geniuses
  • AGO

Adam Daniluk

Mad Dogs Pact zwycięzcą PLE

zwyciezca PLE

Jesienna kolejka Polskiej Ligi Esportowej zakończona. Wczorajszy sobotni wieczór dla fanów polskiego Counter Strike był pełen emocji. To samo można powiedzieć o drużynach, które spotkały się w finale rozgrywek. Po trzymapowym pojedynku wyższość przeciwnika musiały uznać jastrzębie z X-kom Ago. Tym samym Pact wygrywa swój czwarty finał w PLE i zdobywa tytuł po raz trzeci. Zwycięzcy poza tytułem i chwałą zgarnęli również 41 500 złotych.

Finałowe spotkanie rozpoczęło się mapą Wściekłych Psów, którym udało się im stosunkowo szybko zakończyć pojedynek na Nuke wynikiem 16-11. Dopiero następna mapa przyniosła ze sobą pełne emocji widowisko. Mapa wybrana przez jastrzębie trwała zdecydowanie dłużej niż numer jeden i zakończyła się dopiero po trzech dogrywkach wynikiem 25 – 22 na korzyść Ago. Trzecia mapa zdecydowanie bardziej podpasowała drużynie Jacka „Minisie”  i pomimo wyrównanego spotkania zakończyła się wynikiem 16-9 na mapie Vertigo. Za drugie miejsce wicemistrzowie wzbogacą się o 23 500 zł. A widzom pozostaje czekać na start kolejnego sezonu rozgrywek.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Finały PLE W ESPORT SPOT!

PLE finały

Polska Liga Esportowa (PLE) to jedna z wiodących polskich lig e-sportowych. Platformą najważniejszych rozgrywek PLE jest gra Counter-Strike: Global Offensive. Odbywają się one w dwóch dywizjach, skupiających po 10 zespołów: PGE Dywizji Mistrzowskiej i Lotto Dywizji Profesjonalnej. Jednym z wczesnych inwestorów PLE S.A. jest gwiazda NBA Marcin Gortat, w kwietniu tego roku do grona współwłaścicieli dołączył także Dawid Podsiadło.

PLE od początku istnienia deklarowała, że jej celem jest profesjonalizacja polskiego e-sportu, a wzorcami są organizacje typu NBA czy Premier League. Znaczącym krokiem na tej drodze było wprowadzenie we wrześniu 2021 centralizacji praw sponsoringowych: w ramach porozumienia między PLE a drużynami występującymi w PGE Dywizji Mistrzowskiej powstała jednolita platforma sponsoringowa. To właśnie dzięki tej innowacji drużyny mogą podzielić między sobą pulę wynoszącą 250 000 zł.

Esport jako platforma marketingowa daje reklamodawcom unikalne możliwości, takie jak choćby product placement (np. samochód konkretnej marki umieszczony na mapie, gdzie rozgrywa się mecz) czy reklamy in-game, z których korzysta np. sponsor tytularny. – PGE Polska Grupa Energetyczna jest jednym z największych sponsorów sportu w Polsce. Od ponad roku działamy również w obszarze esportu, współpracując z Polską Ligą Esportową oraz klubem PGE Turów Zgorzelec

– Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polska Grupa Energetyczna S.A.

Partnerem PLE jest również Polsat Games. Finałowe mecze CS:GO odbywać się będą w formulę LAN w studio Polsat Games. Finały będzie można także obejrzeć na Watch Party w gamingowym centrum Esport Spot przy ul. Zajęczej 4 w Warszawie. Atmosfera i lista znanych z mediów gości przypominać będzie loże VIP podczas najważniejszych meczów futbolowych.

A już dziś rozpoczynają się półfinały turnieju: Izako Boars podejmą organizację x-com AGO, a jutro walkę o finał stoczą Honoris z Mad Dogs PACT. Transmisja odbędzie się na kanale Polsat Games.

 

Adam Daniluk

Polskie drużyny zagrają na V4 Future Sports Festival

V4 Future Sports Festival

V4 Future Sports Festival odbędzie się w Budapeszcie w formie offline (z obecnością kibiców). Weźmie w nim udział 12 drużyn, w tym wspomniane AGO i Wisła All In. Polskie drużyny powalczą o pulę nagród wynoszącą 300 tys. euro. Połowę tej kwoty zdobędzie zwycięzca całego turnieju.

Polaków można obejrzeć w akcji już dziś, 14 listopada. Żeby wywalczyć miejsce w fazie grupowej turnieju, muszą najpierw przejść fazę play-in. Właściwa część eventu potrwa od 17 listopada do 21 listopada.

Warto wspomnieć, że na poprzednich edycjach turnieju organizacja Virtus.Pro zdobywała dwukrotnie zaszczytne drugie miejsce.

Adam Daniluk

esportsLAB otrzymuje 4 miliony złotych inwestycji od Satus Starter VC

Rozwiązanie tworzone przez esportsLAB, poza wsparciem szkolenia techniki gry, obejmuje monitoring zachowań żywieniowych, sprawności fizycznej, jakości snu, ryzyka kontuzji przeciążeniowych i samopoczucia. Wymienione czynniki składają się na Model Kompetencji Esportowych, który pozwala określić potencjał rozwojowy zawodników oraz umożliwia zrozumienie co i w jakim stopniu wpływa na ich poziom gry z dnia na dzień. Tworzony system będzie w dużej mierze zautomatyzowany, oparty na algorytmach sztucznej inteligencji, które zostaną wyuczone na danych pochodzących z badań naukowych nad czynnikami determinującymi poziom formy esportowej.

Produkty spółki mają być skierowane zarówno do grupy użytkowników indywidualnych, graczy wiodących esportowych gier komputerowych PC (ok. 150 mln graczy), jak i profesjonalnych organizacji związanych z esportem.

Globalny rynek gier komputerowych PC będzie wart 36,9 mld USD w 2020 roku. Spółka planuję osiągnięcie swoich celów biznesowych przez realizację projektów badawczo-rozwojowych w branży gier komputerowych. Czynnikiem wzrostu, w którym spółka upatruję szansę na szybki rozwój, jest wysoka dynamika wzrostu wartości rynku esportowego.

Istotą projektu esportsLAB jest profesjonalizacja treningu esportowego oraz stworzenie metod identyfikacji i zrównoważonego rozwoju talentów esportowych. Naszym głównym celem jest rozwijanie samoświadomości zawodników, podnoszenia jakości warsztatu trenerów oraz dostarczenie organizacjom esportowym rzetelnych, potwierdzonych w faktach informacji dzięki którm będą mogły podejmować bardziej świadome decyzje.

Jakub Szumielewicz, CEO esportsLAB

4 miliony złotych zostaną przeznaczone na rozwój spółki, w szczególności na przyspieszenie prac i zwiększenie funkcjonalności oprogramowania dla graczy indywidulanych oraz zwiększenie skali działalności promocyjno-marketingowej.

Zdecydowaliśmy się zainwestować w ten projekt, ponieważ stoi za nim bardzo dobry i komplementarny zespół zarządzający, dietetycy, trenerzy wywodzący się z profesjonalnego sportu tradycyjnego (piłka nożna), psycholodzy badający wpływ gier na neuroplastyczność mózgu, a także analitycy danych i programiści z uznanych uczelni. Co istotne projekt został zainicjowany dzięki x-kom AGO (poprzednio AGO Esports), polskiej drużynie w CS:GO, będącej w TOP20 najlepszych drużyn na świecie, z którą to bieżąca współpraca przynosi obustronne korzyści. esportsLAB ma wszystkie atuty, żeby stać się światowym liderem dynamicznie rosnącego rynku rozwiązań analitycznych dla esportu.

Stanisław Rogoziński, Partner Funduszu Satus Starter

esportsLAB został już doceniony przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, od którego otrzymał dofinansowanie w wysokości 12 mln zł na realizowane prace badawczo-rozwojowe.

Równolegle z Satus Starter VC w spółkę zainwestował również Michał Pazdan, reprezentant Polski w piłce nożnej. Ponadto Maciej Wandzel i Bogusław Leśnodorski, byli współwłaściciele Legii Warszawa i dotychczasowi wspólnicy, również zwiększyli swoje zaangażowanie udziałowe.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sukces, z którego polski esport powinien być dumny

Zwykle w ramach Brief Esports nie zanurzamy się w niuanse rozgrywek esportowych i skupiamy się na marketingowych i biznesowych obszarach z tym związanych. Natomiast w tym tygodniu miało miejsce wydarzenie tak znaczące, że zdecydowanie warto nadać mu odpowiedni ton.

W wielkim finale 33 sezonu ESEA, które jest zapleczem ESL Pro League w grze Counter-Strike drużyna x-kom AGO pokonała niemiecką drużynę Sprout wynikiem 3:1 i tym samym powraca do najwyższej światowej ligi CSGO.

Counter-Strike i League of Legends są bezapelacyjnie dwoma najpopularniejszymi i najbardziej prestiżowymi grami w skali świata (zgodnie z najnowszym raportem). Dlatego też sukces AGO jest dobrym prognostykiem dla całego polskiego esportu.

Granie z najlepszymi, w najważniejszej i najbardziej medialnej lidze świata to wielki wyróżnik. Być może porównania ESL Pro League z piłkarską Ligą Mistrzów są nieco przesadzone, ale mentalny wyróżnik dla kraju jest podobny.

Kibice są dumni, polski rynek zauważony, organizacje esportowe mogą rosnąć w siłę i dalej rywalizować z największymi organizacjami świata, które w ostatnich latach niestety „odjechały” Polakom. Ani w najważniejszych rozgrywkach League of Legends w Europie (LEC), ani w rankingu HLTV 30 najlepszych drużyn CS:GO od dłuższego czasu nie mieliśmy polskich organizacji.

Mamy co prawda świetnych zawodników występujących w wielkich zagranicznych klubach – jak Marcin 'Jankos’ Jankowski, który w zeszłym roku sięgnął po tytuł wicemistrza świata League of Legends z G2 Esports, ale to właśnie rodzime drużyny, a nie sami zawodnicy, stanowią o sile polskiego esportu.

Dlatego sukces x-kom AGO tak bardzo cieszy i pozwala pozytywnie patrzeć w przyszłość.

Rozgrywki ESL Pro League rozpoczną się 2 września, transmisja na kanale Polsat Games.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Przegląd wydarzeń w esporcie: Crunchips, Tarczyński, Wedel, Lotto, Chiny, AGO, Valorant, Epic Games, Unicef, Beckham, Gucci

Przeglad wydarzen esport ESE

Chiny odwołują wszystkie międzynarodowe eventy do końca roku

Chiny zdecydowały się na odwołanie wszelkich sportowych imprez międzynarodowych w 2020 roku, co pod znakiem zapytania stawia przebieg League of Legends World Championship (zwanych potocznie Worlds), które miały odbyć się w Szanghaju w ostatnim kwartale tego roku. Organizatorzy mistrzostw deklarują jednak, że turniej odbędzie się bez przeszkód.

Hiszpański Team Heretics rozpoczyna współpracę z UNICEF

Fot. Unicef

Współpraca ma na celu wykorzystanie możliwości esportu w celu szerzenia pozytywnego wpływu gier wśród młodych osób. Team Heretics i UNICEF Spain będą edukować młodych ludzi poprzez esport i gry, promować socjalizację, prawa dzieci i przede wszystkim podejmą wyzwanie zmniejszenia toksyczności i zastraszania młodych osób w sieci poprzez promowanie pozytywnych zachowań podczas zabawy. Brawo!

AGO Rogue na prowadzeniu w Alior Bank Ultraliga

AGO Rogue z bilansem 11 wygranych i zaledwie jedną porażką prowadzi w Alior Bank Ultraliga w League of Legends. Kolejne miejsca zajmują 7more7 Pompa Team, Komputronik H34T, K1ck Neosurf i Illuminar Gaming. Decydująca kolejka odbędzie się w kolejnym tygodniu, która rozstrzygnie końcową kolejność sezonu zasadniczego.

Riot Games tworzy oficjalny kanał Valorant

Fot. Kanał Valorant Polska

Riot Games odpowiadając na spore zainteresowanie społeczności utworzyło oficjalny kanał VALORANT // Polska, na którym pojawiać się będą treści edukacyjne dla osób zainteresowanych tym tytułem. Kanał ma zamiar edukować zarówno początkujących graczy, jak również chce trafiać do zawodników o wyższych ambicjach.

Epic Games Store – wyrasta konkurentacja dla Steama

Epic Games w ciągu ostatnich kilku miesięcy znacząco zwiększył liczbę swoich użytkowników. Pomogły mu w tym super promocje na takie kultowe gry jak GTA V, czy Civilization VI. Niemniej platforma zanotowała już w 2020 roku 60 milionów użytkowników. Liderem rynku jest Steam, z ponad 100 milionami użytkowników w tym roku. Różnica się zmniejsza.

Crunchips stawia na gaming i sponsoruje turniej Valorant

Marka Crunchips, należąca do Lorenz-Bahlsen Snack World, została sponsorem tytularnym licencjonowanego turnieju gry Valorant (Riot Games – twórca League of Legends). VALORANT CRUNCHIPS CUP to największy do tej pory turniej Valoranta w Polsce. Więcej o akcji pisaliśmy tutaj.

Tarczyński organizuje własny turniej esportowy

Fot. Valve

Marka Tarczyński po raz kolejny wchodzi w świat gamingu, organizując drugą edycję rozgrywek Tarczyński ChampionChips w grze Counter-Strike: Global Offensive. Zwycięzcy pojadą do centrum treningowego Game Spot. Skomentują najlepsi analitycy CS:GO. Więcej  o inicjatywie pisaliśmy tutaj.

David Beckham współwłaścicielem organizacji esportowej

Guild Esports to nowa organizacja esportowa z siedzibą w Londynie, która ma skupiać się na wyszukiwaniu i rozwoju młodych talentów w esporcie. Chce wykorzystywac tradycyjny model akademii sportowych do wyszukiwania najzdolniejszych graczy, w celu ich późniejszego trenowania i rozwoju. O organizacji piłkarza pisaliśmy wcześniej tutaj.

Gucci z zegarkiem dla esportowców

Fot. Fnatic

Włoska luksusowa marka Gucci z premierowym zegarkiem we współpracy z organizacją e-sportową Fnatic. Zegarek utrzymany jest w barwach Fnatic, a dodatkowo na tarczy znalazło się logotyp organizacji. Inicjatywa Gucciego, to kolejna po Louis Vuitton luksusowa marka w świecie esportu. O kooperacji pisaliśmy wcześniej tutaj.

E.Wedel rozwija platformę gamingową

Na mocy rozstrzygniętego przetargu, E.Wedel rozszerza współpracę z agencją mediową Zenith w zakresie gaming marketingu. Kontrakt realizowany będzie w kooperacji z wewnętrzną komórką Publicis Groupe o nazwie Game Lab, specjalizującą się w planowaniu działań marketingowych klientów w gamingu. Pisaliśmy o tym wcześniej tutaj.

LOTTO organizuje Lato z esportem

W Ogrodzie przy Belwederze odbył się piknik gamingowy Lato z esportem, na którym spotkała się młodzież, której pasją i zainteresowaniem są gry komputerowe i esport. Na przybyłych gości czekało wiele przygotowanych atrakcji od LOTTO, które pozwoliły na aktywne spędzenie popołudnia – zarówno przy rywalizacji esportowej jak i sportowej.

Polecam również poprzedni przegląd wydarzeń w esporcie:

Przegląd wydarzeń w esporcie: start Ultraligi, regulacje Valve, Esport Gaming Forum, Old Spice, Twitch, Le Mans, Epic Games

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Przegląd wydarzeń w esporcie: Premiera Valoranta, AGO Mistrzem Polski, statystyki z maja, Blizzcon, Ghost, VISA, Lamborghini

Przeglad wydarzen esport ESE

Premiera Valorant

Valorant ma ambicje zamieszać na rynku tytułów esportowych. Gra jeszcze przed szeroką premierą biła kolejne rekordy zarówno wśród oglądających, jak również grających. Toteż ogromne są teraz oczekiwania po premierze, która miała miejsce 2 czerwca. Rozgrywka jest połączeniem stylu Counter-Strike i Overwatch – i stanowi ukłon w kierunku fanów nie tylko tych strzelanek, ale również innej gry wydawanej przez Riot Games – League of Legends.

Riot Games bez wątpienia posiada doświadczenie w budowaniu ekosystemów esportowych, a Valorant ma szanse dołączyć do kanonu topowych gier esportowych. Czy te szansę wykorzysta? O tym zadecyduje cały szereg czynników. I bynajmniej nie chodzi jedynie o wrażenia płynące z samej gry. Widowiskowość transmisji, zaangażowanie organizatorów turniejów i profesjonalnych organizacji, mnogość twórców treści i możliwość kreowania historii i tworzenia gwiazd zdają się być tutaj jednymi z kluczowych obszarów.

AGO Esports wygrywa ESL Mistrzostwa Polski

AGO zwyciężyło turniej Counter-Strike ESL Mistrzostw Polski. W wielkim finale pokonali AVEZ Esport w stosunku 2:0. Na dalszych miejscach uplasowała się Actina PACT oraz Illuminar Gaming.  Poprzednim zwycięzcą rozgrywek było Illuminar Gaming, z kolei AGO Esports triumfowało dwa lata temu. Rywalizacja na polskiej scenie Counter-Strike zdaje się być wyjątkowo wyrównana.

Nigdy polska scena (Counter-Strike – red.) nie była tak równa, co bardzo cieszy. Brakowało nam takiej rywalizacji od dawna i w perspektywie czasu wyjdzie to nam na dobre, może nie mamy jeszcze najlepszych ekip na świecie, ale zobaczycie – to kwestia czasu.

Grzegorz 'szpero’ Dziamałek, zawodnik Wisła All In! Games Kraków

League of Legends, Fortnite, GTA5, Call of Duty i Counter-Strike najpopularniejszymi grami na Twitchu globalnie

Fot. The Esports Observer

Badanie The Esports Observer i Newzoo donosi, że w ostatnim tygodniu maja najpopularniejszymi grami na Twitchu był League of Legends i na całym świecie osiągnął prawie 33 miliony obejrzanych godzin, przed Fortnite, GTAV, Call of Duty i Counter-Strike. W kolejnych tygodniach ujrzymy w tych statystykach Valoranta, który skończył fazę Bety i miał premierę w ostatnich dniach. Wraz ze zwiększaniem się liczby gier następuje dywersyfikacja kontentu – stąd bardzo ogólna kategoria „Just Chatting” oznaczająca wszelkie treści nie związane z obrazem z gry znajduje się na pierwszym miejscu, gdyż czat z widzem i lifestyle jest istotnym fundamentem livestreamingu.

xayoo, h2p_gucio, ewroon, pago3 i izakoo najpopularniejszymi streamerami w maju w Polsce

Fot. Streamerzy.pl

Portal Streamerzy.pl opublikował raport za miesiąc maj. Największą oglądalność w Polsce w tym miesiącu miał xayoo, ze średnia liczbą widzów na poziomie 9306 osób i maksymalną widownią powyżej 20 tysięcy. Na kolejnych miejscach znalezli się h2p_gucio, ewroon, pago3, izakooo, overpow, kanał polsatgames, zony, kubon_ i isamuxlive.

Blizzcon kolejną ofiarą Covid-19

Odbywający się od wielu lat BlizzCon organizowany przez Blizzard Entertainment nie odbędzie się w 2020 roku. Impreza została przełożona na kolejny rok z powodu pandemii koronawirusa. Blizzard jest wydawcą takich gier jak World of Warcraft, Diablo, Starcraft, czy Overwatch – a BlizzCom co roku był świetną okazją do ogłoszenia wszelkich nowinek i zapowiedzi na kolejny rok.

GHOST, czyli polski film fabularny o esporcie

GHOST, będzie pierwszą polską fabularną produkcją traktującą o esporcie. Film inspirowany jest wydarzeniami tzw. “Złotej Piątki”, która w w pierwszej dekadzie XXI wieku zdominowała światową scenę Counter-Strike. Więcej informacji o filmie, jak również wywiad z producentem znajdziecie: TUTAJ

Tytuł najlepszej e-sportowej drużyny firmowej w Polsce trafia do Capgemini

W turnieju CS: GO online organizowanym w ramach E-sportowej Ligi Firmowej wzięło udział 17 firm, 24 drużyny i ponad 120 zawodników. W wielkim finale mecz o zwycięstwo rozgrywała drużyna “Capgemini” z Capgemini Polska kontra drużyna “Predator” z filmy Asplex. Tytuł najlepszej e-sportowej drużyny firmowej w Polsce trafił do Capgemini, a MVP turnieju został Amadeusz „Szewcu” Szewc. Sponsorem nagród dla najlepszej czwórki turnieju została Actina.

15% polskich graczy to osoby w wieku 55+

Silver gaming to zjawisko, które zyskuje coraz większą popularność. Powstają nie tylko dedykowane fora skupiające społeczność graczy, ale także profesjonalne drużyny biorące udział w turniejach. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Intela wynika, że aż 58% spośród graczy w wieku 55+ to kobiety. Więcej pisaliśmy: TUTAJ

Korona Kielce zwycięzcą CANAL+ Ekstraklasa Cup 2020

Fot. Canal+

Turniej w grze FIFA toczył się przez sześć tygodni, a udział w nim piłkarze reprezentujący wszystkie kluby Ekstraklasy. Po sześciu tygodniach rozgrywek wygrał Jakub Żubrowski reprezentujący Koronę Kielce/ Kolejne miejsca zajęła Legia Warszawa i Śląsk Wrocław.

Lamborghini wkracza w świat esportu z The Real Race

Fot. Lamborghini The Real Race

Legendarna marka Lamborghini zainicjowała wirtualne wyścigi The Real Race. Zmagania w grze Assetto Corsa toczyć będą się przez cały czerwiec i zakończą finałami w siedzibie głównej Lamborghini w Sant’Agata Bolognese we Włoszych. Będzie to pierwsze oficjalne wejście marki do esportu. Luksusowa marka samochodów sportowych będzie cieszyć społeczność wyścigów samochodowych występującymi w grze Lamborghini Huracán GT3 EVO.

FACEIT i VISA rozpoczynają w Rosji program dla młodych talentów w esporcie

Fot. FACEIT

Obie organizacje zawierają przeznaczyć 450.000$ na programy rozwojowe dla młodych talentów poprzez szereg turniejów i lig o różnych poziomach umiejętności. VISA wspólnie z Gazprombank wprowadziła jednocześnie dedykowaną kartę dla graczy umożliwiającą zdobywanie dodatkowych benefitów na platformie FACEIT. Tym samym korporacja postawiła przede wszystkim na gry Counter-Strike i Dota2.

Alior Bank natomiast, postawił na League of Legends

Alior Bank z przemyślaną strategią esportową – Illuminar Gaming, Ultraliga, dedykowany produkt

Polecamy również poprzednie podsumowanie wydarzeń w esporcie

W tym tygodniu w esporcie: Valorant, Alior Bank, ESL Mistrzostwa Polski, HP Omen, XPG, Rainbow Six, Orbit

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana