...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Zastosowanie AI w przemyśle podczas 10. AI & BIg Data Congress

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w przemyśle, to zagadnienie, które dopiero od niedawna funkcjonuje w biznesie. Czy używanie tego terminu w tym kontekście jest nad wyrost? Czy z perspektywy polskiego rynku, idea uczących się algorytmów wspierających produkcję, to jedynie daleko wysunięte prognozy? Z całą pewnością mamy do czynienia z dużą liczbą danych, którą trzeba umiejętnie zagospodarować. O praktycznym wykorzystaniu danych będzie traktować wiosenna edycja AI & Big Data Congress, która odbędzie się 12-13 marca 2019 r., w Sheraton Warsaw Hotel.

Jak dane zmieniają świat produkcji?

Statystyki mówią same za siebie. 75% danych nie jest wykorzystywana przez firmy. Stwarza to duży obszar do pracy, tym bardziej dla branży produkcyjnej. Mądrze wykorzystane dane środowiskowe mogą być idealnym materiałem do przewidywania awarii i to nawet z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Największym wyzwaniem jest obróbka i przygotowanie tych informacji, aby stały się użyteczne dla dalszej analizy. Pojawia się tutaj pytanie, które dane można wprowadzić do algorytmu, bo tylko wtedy można mówić o rozwoju sztucznej inteligencji. Ten temat zostanie wyeksponowany podczas AI & Big Data Congress, który stanowi platformę do rozmów o przyszłości automatyzacji produkcji. Dane obecne są również w szeroko rozumianym marketingu. Korzystając z pomocy firm technologicznych, zmienia on myślenie o współczesnej reklamie, która coraz częściej staje się nowoczesną, spersonalizowaną komunikacją.

Futurystyczna wizja biznesu

AI niesie z całą pewnością rewolucję i zmienia oblicze przyszłości biznesu. Z mediów dowiadujemy się o szerokiej gamie zastosowań sztucznej inteligencji m.in. w rekrutacji pracowników, przy wycenie szkody pojazdu czy wykrywania korków na drodze. Mimo bezsprzecznych zalet wynikających z wdrożenia AI, trzeba również zdawać sobie sprawę z zagrożeń, które są z nią związane. Stwarza to platformę do odważnych dyskusji na temat zbierania informacji o obywatelach, niepożądanych zachowań AI czy też jej praw oraz uprzedzeń jakimi obarczona jest sztuczna inteligencja. Skoro mowa o przyszłości, to nie może zabraknąć trendów obowiązujących w kraju i na świecie. Pomysłem na poznanie kierunku w jakim zmierza biznes, jest stworzenie przestrzeni dla startupów, które poprzez prezentację swoich projektów, dadzą garść inspiracji do działania.

Ostatnia edycja kongresu okazała się dużym sukcesem. Ponad 600 uczestników w ciągu dwóch dni wydarzenia mogło się dowiedzieć m.in. o tworzeniu oraz implementacji narzędzi AI, kwestiach marketingowych i nowym podejściu do klienta. 10. AI & Big Data Congress przedstawił kierunek w jakim zmierza cały świat i podał pragmatyczne przykłady wdrożeń, które mają już swoje zastosowanie w firmach. Odbyło się to głównie dzięki dużej ilości use cases, które przedstawili goście z Polski oraz z zagranicy. Znakomici prelegenci opowiedzieli o swoich doświadczeniach wykorzystania sztucznej inteligencji i dużych zbiorów danych. – AI & Big Data Congress to unikatowe wydarzenie w skali naszego kraju, ponieważ z jednej strony jest to spotkanie biznesowe jednak skupia osoby zarówno z managementu, ale i ludzi, którzy na co dzień pracują z technologią. W czasie wydarzenia możemy posłuchać, co jest blisko produkcji, jakie są plany na najbliższe lata oraz jakie są nowinki technologiczne, co udało się wdrożyć, jakie są sukcesy, ale również wyzwania – twierdzi dr Paweł Rzeszuciński, Chief Data Scientist, Codewise, członek Forbes Technology Council oraz European AI Alliance. W tej edycji, tak jak ostatnio, w agendzie pojawi się sesja round tables. Uwielbiana przez uczestników formuła, pozwala zderzyć ze sobą różne perspektywy na ten sam temat. Jest to element kongresu w którym uczestnicy mogą się wypowiedzieć i w wąskim gronie dyskutować nad wybranymi problemami z obszaru sztucznej inteligencji i przetwarzania dużych zbiorów danych.

Zwieńczeniem pierwszego dnia AI & Big Data Congress będzie Industry & AI Night. Podczas jej trwania nagradzani są laureaci Konkursu AI Awards, w następujących kategoriach:

      • AI Innovator
      • Big Data Innovator
      • Person of the Year

Nagrody przyznawane są przez niezależną Kapitułę Konkursową, w której zasiadają reprezentanci szerokiego spektrum zagadnień, cieszący się uznaniem w polskim środowisku, co wpływa na obiektywizm w wyłanianiu laureatów.

Kongres realizowany jest w ramach działalności grupy MMC Polska organizującej prestiżowe kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe w Polsce dedykowane specjalistom, kadrze menadżerskiej oraz zarządom firm.

Wszelkie informacje na temat AI & Big Data Congress można znaleźć za pośrednictwem oficjalnej strony kongresu: www.bigdatacee.pl oraz profili społecznościowych na portalach Facebook, Twitter oraz LinkedIn.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF