...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Relacja AI & Big Data — II dzień – 2 października 2018

W dniach 1-2 października w Warszawie odbył się AI & Big Data Congress, który mieliśmy zaszczyt objąć Głównym Patronatem Medialnym. Podczas wydarzenia zostały poruszone tematy dotyczące sztucznej inteligencji, zbiorów big data i uczenia maszynowego. W The Westin Warsaw Hotel zgromadziło się ponad 600 gości i prawie 50 ekspertów z obszaru biznesu, innowacji oraz marketingu, by wymienić się wiedzą, oraz doświadczeniami w zakresie sztucznej inteligencji i big data

Kongres jest odpowiedzią na rewolucję technologiczną w biznesie oraz rosnące znaczenie sztucznej inteligencji i big data. Podczas wydarzenia zaprezentowano największe i najważniejsze zmiany, które powoduje technologia sztucznej inteligencji w wielu sektorach gospodarki oraz szanse i zagrożenia związane ze stale rosnącą ilością danych. Panele kongresu ukierunkowane zostały na praktyczne zastosowanie nowoczesnych technologii w biznesie, z perspektywy różnych branż — od medycyny po marketing. Drugi dzień AI & Big Data Congress poświęcony był marketingowi i podejściu do klienta.

W pierwszej sesji drugiego dnia kongresu uczestnicy wzięli udział w dyskusjach na tematy kongresowe poprowadzonych przez ekspertów w danych dziedzinach. Organizatorzy wprowadzili innowacyjną formułę round tables, ponieważ w odróżnieniu od klasycznych form konferencyjnych pozwala ona na interakcję między uczestnikami i stwarza przestrzeń do wymiany myśli i doświadczeń. Blok został podzielony na dwie 55-minutowe rundy. Uczestnicy w każdej rundzie mogli wybrać jeden z pięciu stołów tematycznych:

  • Data quality: jak automatyzować przetwarzanie danych? Jak z nich korzystać i formułować wnioski?
  • W jaki sposób motywować pracowników z pokolenia Millenialsów? Jak pozyskiwać kadrę do działów Data Science?
  • Profilowanie klienta
  • Machine learning, AI and Big Data w cyberbezpieczeństwie
  • Automatyzacja

W kolejnym panelu poświęconym podejściu do klienta i spojrzeniu na nowy marketing uczestnicy poznali pięć case’ów. Alicja Cybulska (Havas Media Group) przedstawiła wizję komunikacji przyszłości w świecie technologii na podstawie autorskiego badania Meaningful Brands. Jarosław Fuks (Eurocash) pokazał, w jaki sposób można wspierać zaawansowaną analitykę w systemie rekomendacji. Krzysztof Gaworek (TUATARA) zaprezentował, jak można wzbogacać tradycyjne łańcuchy wartości o nowe modele monetyzacji oparte na marketingu czasu rzeczywistego. Mariusz Jacyna (Cinknkciarz.pl) pokazał jak krok po kroku przeprowadzić analizę klienta, a Konrad Pawlus (SALESmanago) jak zmierzyć zadowolenie klienta.

W panelu przeprowadzone zostały dwie debaty. Pierwsza dotyczyła zastosowania technologii Artificial Inteligence w obsłudze klienta. Prelegenci starali się odpowiedzieć na pytanie, jak będzie w przyszłości wyglądać shopping experience oraz czy narzędzia AI i Data Science uatrakcyjnia komunikację i sprzedaż. Podczas drugiej debaty poprowadzonej przez redaktora naczelnego brief.pl — Grzegorza Kiszluka zostały poruszone kwestie dotyczące digital marketingu. Uczestnicy rozmawiali o znaczeniu pozycjonowania i SEO, jakości treści cyfrowych, zastosowaniu social media w komunikacji i reklamie, wpływie reklamy digitalowej na rynek OOH oraz zarządzaniu kryzysowym w digitalu.

Ostatni panel traktował o pozyskiwaniu zasobów ludzkich. Cezary Mączka (Budimex) przedstawił case dotyczący pozytywnego wpływu optymalizacji i automatyzacji na kapitał ludzki. Na zakończenie drugiego dnia kongresu odbyła się debata, którą poprowadził Krzysztof Kazoń (Inżynierowie.pl). Debata dotyczyła istotnych zmian na rynku pracy w ostatnich latach. Prelegenci zastanawiali się nad pokoleniem Millenialsów, które jest dużym wyzwaniem dla rynku pracy i pozytywnym wpływem narzędzi AI i robotyzacji na kreowanie miejsc pracy.

Relacja z I dnia kongresu: TUTAJ

Partnerzy 9. edycji AI & Big Data Congress

Partnerzy Strategiczni: Atende, BIK, Dell EMC, Finiata, Heyka Capital Markets Group, Vivus.  

Partnerzy: Havas Media Group, TUATARA, iwoca, AlphaBlues, Advantech, SentiOne, SALESmanago, CallPage, Abak, PROFESCAPITAL, Gamfi

Partner Logistyczny: mytaxi

Na stronie 9. AI & Big Data Congress można zapoznać się z pełną fotorelacją wydarzenia.

Organizatorem wydarzenia jest MMC Polska.

 

Anita Florek

Relacja AI & Big Data — I dzień – 1 października 2018

W dniach 1-2 października w Warszawie odbył się AI & Big Data Congress, który mieliśmy zaszczyt objąć Głównym Patronatem Medialnym. Podczas wydarzenia zostały poruszone tematy dotyczące sztucznej inteligencji, zbiorów big data i uczenia maszynowego. W The Westin Warsaw Hotel zgromadziło się ponad 600 gości i prawie 50 ekspertów z obszaru biznesu, innowacji oraz marketingu, by wymienić się wiedzą, oraz doświadczeniami w zakresie sztucznej inteligencji i big data.

Podczas wydarzenia, przedstawione zostały największe i najważniejsze zmiany, które wywołuje technologia sztucznej inteligencji w wielu branżach oraz możliwości wykorzystania i zagrożenia, które powoduje ciągle rosnąca ilość danych. Panele kongresu ukierunkowane zostały na praktyczne zastosowanie nowoczesnych technologii w biznesie, z perspektywy różnych branż — od medycyny po marketing. Pierwszy dzień AI & Big Data Conference obfitował przede wszystkim w wystąpienia i dyskusje na temat tworzenia i wdrażania narzędzi AI. 

Pierwszego dnia odbyło się uroczyste otwarcie AI & Big Data Congress oraz BlockchainTech Congress, odbywającego się równolegle. Podczas otwarcia wystąpili Tomasz Motyl i Norbert Biedrzycki — Przewodniczący Rad Kongresów, prezentując kluczowe trendy na najbliższe lata, w tym blockchain oraz sztuczną inteligencję, która jest najważniejszym trendem technologicznym 2018 roku. Wystąpienie było także swoistym wstępem do dalszej części panelu inauguracyjnego pod hasłem „Kształtowanie przyszłości”.

Podczas sesji inauguracyjnej Neil Walker bardzo inspirująco opowiedział o kształtowaniu przyszłości. Następnie odbyła się debata pod przewodnictwem Julii Krzysztofiak Szopy (Startup Poland) dotycząca cyfrowej rewolucji, podczas której prelegenci starali się znaleźć odpowiedź  na pytanie, jak będzie wyglądał zdigitalizowany świat za 5, 10 czy 15 lat i zaistnieć w nowym, cyfrowym świecie.

Podczas kolejnego wystąpienia dr Mariusz Cholewa (BIK) opowiedział na przykładzie działania Biura Informacji Kredytowej co i w jaki sposób wpływa na ocenę zdolności kredytowej w procesie analizy danych klientów oraz jak skutecznie monetyzować i komercjalizować te dane.

W drugiej debacie, moderowanej przez Daniela Haczyka (Cyfrowa Ekonomia) został poruszony temat decentralizacji sztucznej inteligencji i sieci bloków w przyszłości. Na początek uczestnicy spróbowali zdefiniować momenty styku oraz wady i zalety tych technologii, później przechodząc do form ich wykorzystania, by finalnie postawić wniosek, że niezależnie od wszystkiego nie ma od nich już odwrotu.

Drugi panel podczas pierwszego dnia kongresu poruszał temat trendów technologicznych. Zostały przedstawione case’y konkretnych przykładów zastosowań chatbotów, rozpoznawania i przetwarzania tekstu, Data Quality Management, algorytmów AI w modelowaniu sieci energetycznych oraz połączenia sztucznej inteligencji, analizy śladów cyfrowych i biometrii behawioralnej.

Panel podsumowała debata moderowana przez Tomasza Motyla. Uczestnicy starali się stworzyć ranking technologii oraz znaleźć zależność pomiędzy zmianami procesów w organizacjach a sztuczną inteligencją i odwrotnie.

Ostatni panel dotyczył praktycznych zastosowań AI w biznesie. Po wystąpieniu dr Pawła Rzeszucińskiego (Codewise) na temat stronniczości i uprzedzeń w działaniu algorytmów AI oraz rozwiązań, które należy wprowadzić, by móc uniknąć takich sytuacji zostały zaprezentowane case’y zastosowań sztucznej inteligencji w różnych sektorach — wsparciu klienta, finansach i bankowości, medycynie, przemyśle oraz marketingu.

Relacja z II dnia kongresu: TUTAJ

Partnerzy 9. edycji AI & Big Data Congress

Partnerzy Strategiczni: Atende, BIK, Dell EMC, Finiata, Heyka Capital Markets Group, Vivus.  

Partnerzy: Havas Media Group, TUATARA, iwoca, AlphaBlues, Advantech, SentiOne, SALESmanago, CallPage, Abak, PROFESCAPITAL, Gamfi

Partner Logistyczny: mytaxi

Na stronie 9. AI & Big Data Congress można zapoznać się z pełną fotorelacją wydarzenia.

Organizatorem wydarzenia jest MMC Polska.

Anita Florek