Konkurs Timecode Akcja Animacja

Ruszył konkurs Timecode Akcja Animacja -jedyny taki konkurs dla twórców animacji i motion designerów.

Konkurs Timecode Akcja Animacja, to jedyny taki konkurs dla twórców animacji i motion designerów. Skierowany jest z 2 grup:

1. do twórców animacji i motion designu
2. do branży kreatywnej  – agencji reklamowych, studiów produkcyjnych, marketingowców.

Konkurs ruszył 4 października i jego pierwszy etap potrwa do 9 listopada. Po tej dacie zacznie się 2gi etap, który potrwa do 15 grudnia. W tym drugim etapie wybierzemy 5 prac, nad którymi ich autorzy będą mogli pracować dalej po okiem branżowego jury. 15 grudnia ogłosimy zwycięzcę, a partnerzy przyznają wyróżnienia dla 4 prac. Patronami tegorocznej edycji są 4 marki: Asseco, Clovin, Ergo Hestia, Rossmann. Pula nagród wynosi 25 tyś zł. Żeby wziąć udział trzeba się zarejestrować na www.timecodeakcjaanimacja.pl i stworzyć animację do jednej z czterech ścieżek dźwiękowych, dostępnych na tej stronie.
Organizatorem konkursu jest studio produkcyjne Timecode Film Production, specjalizujące się w realizacji reklam, branded contentu i animacji. Partnerem kreatywnym jest agencja AdValue Engaged, za komunikację wizualną odpowiada s2dio.pl Konkurs odbywa się po raz piąty, a po raz pierwszy jest dostępny także dla twórców z Ukrainy, a także innych krajów.

„Timecode Akcja Animacja, to konkurs, który w założeniach swoich ma pomóc zdolnym twórcom animacji reklamowej, zaistnieć w świadomości ludzi z branży. Inne konkursy branżowe promują przeważnie agencje i studia, w których pracują twórcy, ale nie promują samych twórców z imienia i nazwiska. Uważam, że z tego powodu nasz konkurs jest wartościowy zarówno dla tych, którzy zajmują się animacją, jak i dla tych, którzy takich ludzi potem zatrudniają. Korzyści są dla obu stron. Poza tym chcemy konkursem promować zastosowanie prostej animacji w reklamie. W dobie social mediów, kiedy content reklamowy żyje krótko, nakłady na jego produkcję muszą być adekwatne do rozdrobnionych budżetów mediowych. Animacja z racji niższego kosztu produkcji niż klasyczna reklama filmowa, ma szansę być tu ważnym medium.”
– mówi Tomasz Dławichowski, organizator konkursu

Sebastian Nowak

Konkurs Timecode AKCJA ANIMACJA 2018 rozstrzygnięty

15 listopada w Studio Bank odbył się finał konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA 2018. W drugiej edycji konkursu skierowanego do twórców animacji i motion designerów wygrała praca autorstwa Bartosza Trojanowskiego dla radia TOK FM. Zwycięzca otrzymał 10 000 złotych, monitor referencyjny Eizo oraz tablet graficzny Wacom. Partnerzy główni konkursu przyznali dodatkowo swoje wyróżnienia.

Do tegorocznej edycji zgłosiło się 204 twórców. Miłym zaskoczeniem były dla nas: dwukrotnie większa liczba zarejestrowanych uczestników oraz ogromny wzrost poziomu zgłoszonych prac. Zwycięska animacja zachwyciła wszystkich członków jury. Jej autor, zajmuje się animacją sporadycznie, co świadczy o tym, że udało nam się znależć prawdziwy talent. Bardzo nas to cieszy, bo taki postawiliśmy sobie cel rozpoczynając w zeszłym roku ten konkurs.- powiedział Tomasz Dławichowski – managing director domu produkcyjnego Timecode, organizatora konkursu.

Grand Prix Timecode Akcja Animacja 2018 otrzymał Bartosz Trojanowski, absolwent Akademi Sztuk Pięknych w Krakowie na kierunku Malarstwo.

Nagrodzona animacja: https://vimeo.com/298949440   

Przewodniczący jury Łukasz Słotwiński uzasadnił werdykt jury:

Zwycięska praca od pierwszego kadru wciąga nas w swój świat. To perfekcyjne wykorzystanie technik płynących z animacji dla efektu marketingowego. Narracja uwodzi wykonaniem przekazując nam wrażenia płynące z obcowania z przedmiotem komunikacji. Dzięki animacji czujesz sam produkt, wiesz jak na Ciebie zadziała, wiesz już, że będzie przygodą.

Zadanie konkursowe, podobnie jak rok temu, polegało na stworzeniu w dowolnej technice animacyjnej filmu do jednej z sześciu ścieżek dźwiękowych, odpowiadających konkretnym potrzebom komunikacyjnym partnerów głównych konkursu, tj.: Allegra, BIK (Biuro Informacji Kredytowej), Essentiale Forte, Good Looking, Only Bio, TOK FM.

Uczestnicy, których prace znalazły się na shortliście, otrzymali możliwość dwukrotnej poprawy swoich animacji. Po otrzymaniu uwag od członków jury, twórcy mieli tydzień na wprowadzenie zmian. Dzięki temu filmy zostały dopracowane, a większość z nich przybrała formę, która stawia je na równi z materiałami, tworzonymi przez profesjonalne domy produkcyjne.

Prace konkursowe oceniało jury w składzie: Łukasz Słotwiński – creative director Brand New Attitude,  Anna Iller – branded content manager Grupy Allegro, Olaf Krynicki – dyrektor komunikacji Samsung Polska, Małgorzata Drozdowska – creative director FCB Bridge2Fun, Rafał Ryś – associate creative director Saatchi&Saatchi, duet reżyserski Kasia Kijek i Przemek Adamski,  Sean Bobbitt – producent filmu Twój Vincent, Szymon Pawlik – reżyser, Agnieszka Koćmierowska – art. director Advalue, Katarzyna Rykaczewska – communication specialist Open Minded Group, Jerzy Drozda – technical artist It Media, oraz Michał Paśko – producent Timecode Film Production.

Partnerzy konkursu przyznali swoje wyróżnienia.

Prace wyróżnione przez Partnerów konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA 2018:
Allegra  – autor Filip Górnicki: https://vimeo.com/295774812

BIK (Biuro Informacji Kredytowej) – autor Łukasz Gad: https://vimeo.com/298949587

Only Bio – autor https://vimeo.com/298949615

Autorzy tych prac otrzymali honoraria w wysokości 1 000 zł oraz tablety graficzne Wacom.

„W Timecode Film Production wierzymy w to, że komunikacja marketingowa, szczególnie ta na potrzeby social mediów, będzie coraz częściej sięgać po krótkie animacje. Dlatego chcemy kontynuować nasz konkurs. Być może nieco zmodyfikujemy formułę, tak aby mocniej integrować środowisko, skuteczniej przekazywać wiedzę i realnie umożliwiać utalentowanym twórcom start w branży reklamowej. Mamy kilka nowych pomysłów na trzecią edycję, natomiast główna idea konkursu polegająca na tworzeniu animacji do gotowych ścieżek dźwiękowych, opracowywanych we współpracy z markami, pozostanie bez zmian.” – dodał Tomasz Dławichowski

Partnerzy konkursu: Open Minded Group (współtworzenie strategii i komunikacja projektu), Ucho Studio (udźwiękowienie animacji), Stowarzyszenie Producentów Polskiej Animacji,  Audio Network (bank muzyki), Bril Av Media, Domeny.pl, Oak View.

Fundatorami nagród są firmy Timecode Film Production, Wacom i Eizo.

Patroni medialni projektu: Grafmag, Radio Kampus.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rusza pierwsza edycja konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA

19 października startuje pierwsza edycja konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA, skierowa-nego do twórców animacji i motion designerów. Prace można zgłaszać na stronie www.timecodeakcjaanimacja.pl do 20 listopada, natomiast finalistę konkursu poznamy 12 grudnia 2017 roku.

https://vimeo.com/238768700/6b45a4f496

Celem konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA jest wyłonienie młodych zdolnych twórców i umożliwienie im zaistnienia w branży kreatywnej.

Szukamy animatorów, motion designerów oraz twórców, którzy potrafią ciekawie opowiadać  historie za pomocą ruchomych obrazków. Produkując filmy dla komunikacji marketingowej, z jednej strony widzimy ogromny wzrost zapotrzebowania na tego rodzaju content, a z drugiej wciąż dużą niszę na rynku i potrzebę edukacji  w tym zakresie. Mam nadzieję, że konkurs Timecode AKCJA ANIMACJA będzie pewnego rodzaju platformą wymiany pomysłów i nowym spojrzeniem na polską animację dedykowaną komunikacji marketingowej – powiedział Tomasz Dławichowski (managing director Timecode Film Production, organizatora konkursu).

https://vimeo.com/238768724/251f98cf59

Zadaniem uczestników jest stworzenie, w dowolnej technice animacyjnej, filmu będącego  odpowiedzią na wybrany przez siebie brief. Na stronie projektu ogłoszone zostaną tematy konkursowe oraz creative startery (wybór tekstów lektorskich wraz z muzyką oraz główne założenia, przygotowane w oparciu o wytyczne sześciu parterów konkursu: Cinema City, Zee One, Sas Institut, Ursus, Polskie Koleje Państwowe oraz Premium Mobile).

W jury konkursu znaleźli się przedstawiciele świata sztuki oraz eksperci branży marketingowej i kreatywnej: Andrzej Pągowski (artysta, grafik), Grzegorz Szczepański (CEO Hill+Knowlton Strategies), Dawid Korzekwa (Prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej), Anna Iller (Branded Content manager Allegro), Łukasz Słotwiński (Creative Director Canal+/nc+), Agnieszka Koćmierowska (Creative Group Head Ogilvy), Piotr Krauschar (Parter Zarządzający Face Addicted), Mariusz Neon Mitek (Designer in Chief Leniva Studio), Michał Paśko (Producent Timecode Film Production), Jerzy Drozda (Technical Artist T Media), Katarzyna Rykaczewska (Open Minded Group).

Pula nagród w konkursie wynosi 25 000 zł. W półfinale konkursu jury wyłoni pięć najciekawszych animacji, które najlepiej odpowiadać będą na zadany temat i przedstawią najwyższy poziom oryginalności. Półfinaliści zaproszeni zostaną do udziału w warsztacie, podczas którego pod okiem ekspertów, będą mieli okazję pracować nad udoskonaleniem swoich prac. Laureat pierwszej edycji konkursu, którego poznamy 12 grudnia otrzyma nagrodę główną (10 000 zł, monitor referencyjny Eizo oraz tablet Wacom). Natomiast partnerzy konkursu przyznają sześć wyróżnień w postaci gratyfikacji finansowej i tabletów Wacom. Zwycięskie prace zostaną opublikowane w sieci i wykorzystane w komunikacji marek partnerskich.

Konkurs skierowany jest do wszystkich w wieku 18-35 lat, w szczególności do studentów i absolwentów uczelni artystycznych.

Warto już na poziomie edukacji uświadamiać młodym twórcom zasady kooperacji świata sztuki i reklamy. Jeśli opiera się ona na otwartości i wzajemnym szacunku, przynosi zazwyczaj zdumiewająco dobre efekty – powiedziała Anna Iller, branded content manager Allegro, jurorka konkursu Timecode Akcja Animacja.

Chcemy podkreślać, że ciekawe łączenie sztuki i reklamy jest możliwe i coraz bardziej pożądane przez marki – dodaje Katarzyna Rykaczewska, (Open Minded Group), odpowiedzialna za strategię i komunikację projektu.

Do kooperacji zaproszone zostały uczelnie artystyczne: Akademie Sztuk Pięknych z Warszawy, Łodzi, Katowic, Wrocławia, oraz Uniwersytet w Poznaniu i Polsko Japońska Akademia Technik Komputerowych.

Organizatorem konkursu jest dom produkcyjny Timecode Film Production, który specjalizuje się w produkcji filmów reklamowych, branded contentu oraz animacji.

Parterami konkursu są:

Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, Open Minded Group (strategia i komunikacja projektu), Leniva Fullmetal Agency (identyfikacja wizualna konkursu), Agencja FaceAddicted  (prowadzenie facebookowego profilu konkursu), Ucho Studio (udźwiękowienie animacji) oraz Shutterstock (udostępnienie grafik). Fundatorami nagród są firmy Wacom i Eizo.

Patroni medialni projektu: K MAG, WP, Radio Kampus.

Szczegółowych Informacji o projekcie udziela:
Katarzyna Rykaczewska, 602 600 867, kasia@openmindedgroup.pl

www.timecodeakcjaanimacja.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF