ALDI uruchamia program wsparcia dla swoich pracowników z Ukrainy i ich rodzin

W obliczu agresji zbrojnej Rosji na Ukrainę, w geście wsparcia i solidarności sieć sklepów ALDI w Polsce uruchomiła specjalne pakiety działań pomocowych dla swoich pracowników z Ukrainy i ich rodzin.

 

W obliczu agresji zbrojnej Rosji na Ukrainę, w geście wsparcia i solidarności sieć sklepów ALDI w Polsce uruchomiła specjalne pakiety działań pomocowych dla swoich pracowników z Ukrainy i ich rodzin.

W dwóch pierwszych dniach od wybuchu wojny odbyliśmy osobiste rozmowy z każdym z naszych ukraińskich pracowników, przydzielając każdemu z nich opiekuna, by poza ujednoliconym wachlarzem działań odpowiedzieć także na ich indywidualne potrzeby. Sytuacja każdego z naszych pracowników jest inna, chcemy zapewnić im najskuteczniejsze wsparcie, jakiego teraz potrzebują. Działamy zgodnie z naszą filozofią: prosto, rzetelnie i z głębokim poczuciem odpowiedzialności.

Anna Goleniowska, Dyrektorka Obszaru Zasobów Ludzkich ALDI w Polsce

Dyskonter podkreśla, że pomoc nie jest jednorazowa, a zaplanowana na kilka najbliższych miesięcy. Wypracowano trzy różne programy pomocowe, indywidualnie dobierane do potrzeb pracowników, w zależności od ich sytuacji: inny dla pracowników wyjeżdżających do Ukrainy, którzy w Polsce są sami, inny dla tych, którzy wyjeżdżają, zostawiając w Polsce swoją rodzinę lub bliskich oraz trzeci dla tych, którzy pozostają w Polsce i ściągają do naszego kraju swoje rodziny. Ostatni pakiet obejmuje również wszystkich pracowników ALDI, którzy przyjmują uchodźców. W każdym z programów ukraińscy pracownicy ALDI w Polsce będą mieli zmienione umowy czasowe na czas nieokreślony, a osoby przyjmujące uchodźców otrzymają specjalnie, wielokrotne doładowania kart przedpłaconych o wartości od 1000 zł na zakupy w sklepach ALDI, dodatkowy urlop na zajęcie się najważniejszymi własnymi sprawami oraz wsparcie legislacyjne w zakresie formalności związanych z legalizacją pobytu w Polsce, czy uzyskania pozwolenia na pracę dla najbliższych.

Sieć przygotowała także skróconą ścieżkę zatrudnienia nie tylko dla rodzin swoich ukraińskich pracowników, ale dla wszystkich obywateli Ukrainy ubiegających się o pracę i chcących uzyskać zatrudnienie w ALDI w Polsce.

 Jesteśmy wstrząśnięci tym, co spotkało naszych ukraińskich sąsiadów, potępiamy agresję i zrobimy co w naszej mocy, by pomóc zatrudnionym u nas obywatelom Ukrainy. Dlatego poza wspólnym dla nich wszystkich pakietem działań wspieramy każdego z naszych pracowników z osobna. Chcemy zapewnić im poczucie bezpieczeństwa i ułatwić organizację życia im i ich rodzinom.

Anna Goleniowska

ALDI oferuje również darmowy półroczny pakiet medyczny dla rodzin pracowników z Ukrainy, którzy podjęli decyzje o powrocie do Ukrainy. Sieć zapewni także pomoc psychologiczną i emocjonalną dla wszystkich swoich pracowników, niezależnie od narodowości.

Sytuacja jest bardzo stresogenna i uderza w fundamentalne wartości ludzkie, jak poczucie bezpieczeństwa, czy troska o najbliższych i o przyszłość. Wiemy, że w takich chwilach niezbędne jest wsparcie na wielu płaszczyznach i chcemy je zapewnić wszystkim naszym pracownikom.

Anna Goleniowska

Przypomnijmy, że w ramach sprzeciwu wobec działań Rosji przeciwko wolnej Ukrainie sieć wycofała ze sprzedaży produkty pochodzenia rosyjskiego, w sklepach w województwie lubelskim oraz podkarpackim obniżyła ceny najczęściej kupowanych produktów, które w licznych zbiórkach przekazywane są potrzebującym przy granicy z Ukrainą oraz zdecydowała się na otwarcie sklepów w wymienionych województwach w niehandlowe niedziele. ALDI rozwija kolejne inicjatywy mające na celu wsparcie ukraińskich uchodźców, pozostając w tym celu w kontakcie z organizacjami pomocowymi oraz z całą Grupą ALDI Nord.

 

żródło: Informacja prasowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ALDI angażuje się w ochronę pszczół w miastach. Sadzi łąki kwietne przy sklepach i stawia pasiekę edukacyjną.

ALDI sadzi laki kwietne nasiona

ALDI jest jedną z pierwszych sieci handlowych w Polsce, która zwraca uwagę na problem ochrony pszczół. W trosce o te pożyteczne owady sieć posadziła przy swoich sklepach łąki kwietne o łącznej powierzchni niemal 500 mkw, a w czerwcu wraz z Klubem Gaja postawi pasiekę edukacyjną, obejmującą 3 ule, które pomieszczą około 180 tysięcy pszczół.

Ponad 80% zasobów żywnościowych na świecie to artykuły spożywcze pochodzenia roślinnego, z czego większość nigdy by nie powstała, gdyby nie praca pszczół. Najpopularniejszym zapylaczem roślin na świecie jest pszczoła miodna, która zapyla ponad połowę wszystkich roślin spożywczych. Owady te zapylają m.in. cukinie, pomidory, jabłka, wiśnie, rzepak na olej, najróżniejsze warzywa i owoce. Niestety pszczoły znajdują się na oficjalnej liście zagrożonych gatunków.

ALDI jest jedną z pierwszych sieci handlowych w Polsce, która zwraca uwagę na problem ochrony pszczół i podejmuje działania, by pomóc tym pożytecznym owadom. Sieć posadziła już łąki kwietne przy sklepach. Specjalna mieszanka roślin, m.in. chaber bławatek, rumianek pospolity, mak polny, babka zwyczajna i wiele innych specjalnie dobranych roślin, została wysiana na przygotowanych terenach przy sklepach w Radomiu przy ulicy ul. 1905 roku, Legnicy przy ul. Ścinawskiej 3 i Bielsko-Białej przy ul. Żywieckiej. Łączna powierzchnia posadzonych łąk kwietnych to niemal 500 mkw. W przeciwieństwie do traw łąki kwietne zapewniają owadom pożywne pyłki i nektar. Łąka daje też przestrzeń do życia i rozmnażania się, a zimą schronienie dla różnych gatunków zwierząt. Pomaga magazynować wodę, gdyż posiada dłuższe korzenie niż trawy. Rośliny rosnące na łąkach lepiej wyłapują pyły tworzące smog, a także obniżają temperaturę powietrza.

Oprócz sadzenia łąk kwietnych sieć wraz z Klubem Gaja postawi pasiekę edukacyjną. Pojawi się ona na terenie powstającego Tajemniczego Ogrodu przy ul. Cieszyńskiej w Bielsko-Białej, a jej celem będzie podnoszenie świadomości i uwrażliwienie konsumentów na rolę pszczół w naszym życiu.

Naszymi działaniami od wielu lat konsekwentnie wspieramy dobrostan zwierząt. Jako odpowiedzialny społecznie przedsiębiorca zwracamy uwagę na problem ochrony pszczół, od których zależy bardzo duża część żywności pochodzenia roślinnego. Poprzez działania edukacyjne, ale i konkretne działania wspierające ochronę tego zagrożonego gatunku chcemy pokazać, że każdy z nas może zrobić coś dla tych pożytecznych owadów. Zachęcamy klientów do sadzenia roślin miododajnych w swoich ogrodach i na balkonach oraz angażujemy się w edukację dzieci i młodzieży. Razem możemy pomóc zapylaczom, tworząc miejsca przyjazne pszczołom w miastach i przyczynić się do wspólnego sukcesu ekologicznego.

Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska

Pasieka będzie obejmowała trzy ule, w których zamieszkają od 150 do 180 tysięcy pszczół. Pasieka trafi pod opiekę pszczelarza i edukatora z Klubu Gaja. Do pasieki będzie można wejść tylko podczas warsztatów edukacyjnych. Pierwsze warsztaty odbędą się już w czerwcu i będą skierowane do dzieci, młodzieży oraz seniorów. Na co dzień pasiekę będzie można obserwować podczas spacerów po Tajemniczym Ogrodzie. Więcej na temat ochrony pszczół na Wspólnie dbamy o pszczoły (aldi.pl)

Coraz bardziej zdajemy sobie sprawę z potrzeby ochrony pszczół i wszelkich zapylaczy. To nasi mali, ale tak naprawdę wielcy sprzymierzeńcy. Jesteśmy zależni od ich pracy i dobrostanu. Wspaniale, że dzięki współpracy Klubu Gaja, ALDI, Miasta Bielsko-Biała i Gminy Wyznaniowej Żydowskiejw Bielsku-Białej będziemy mogli gościć pszczoły w Tajemniczym Ogrodzie i edukować obywateli o znaczeniu pszczół dla ekosystemu. Przy ulach będziemy mogli rozmawiać nie tylko o miodzie, ale i o różnorodności biologicznej oraz wpływie ludzi na zmiany klimatu. Naszymi nauczycielami będą pszczoły i ich związki z przyrodą.

Jacek Bożek, prezes Klubu Gaja

W DNA ALDI wpisana jest odpowiedzialność społeczna rozwijana od lat, dzięki której sieć wprowadziła kompleksowy zbiór regulacji w obrębie całego łańcucha dostaw i liczne polityki zakupowe firmy regulujące kwestie ekologiczne i społeczne, w tym międzynarodową politykę dobrostanu zwierząt. Sieć pozostaje także w stałym dialogu z wieloma organizacjami, które za cel postawiły sobie poprawę dobrostanu zwierząt i dbałość o klimat. Wspólnie z Klubem Gaja ALDI stworzył swój pierwszy antysmogowy mural w Bielsku-Białej i zasadził już prawie 6000 drzew. Sieć zaangażowała się także w stworzenie ogrodu polisensorycznego w Zespole Szkół Specjalnych w Sosnowcu, a także posadził drzewa i krzewy przy szkole nr 27 w Bielsku-Białej.


Źródło: ALDI  Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF