...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

International Public Relations Network (IPRN) zorganizowała swoje doroczne spotkanie w Polsce

Agencja Public Dialog, będąca członkiem IPRN, zorganizowała zjazd przedstawicieli public relations w Warszawie. Profesjonaliści z 25 krajów spotykali się w stolicy Polski, w celu wymiany spostrzeżeń na temat globalnych trendów wpływających na branżę public relations, social media oraz zarządzania contentem. Zapoczątkowana w 1995 r. doroczna konferencja IPRN jest platformą wymiany najlepszych praktyk z różnych stron świata i odmiennych kultur. Podczas tegorocznego spotkania odbyło się wiele paneli dyskusyjnych i prezentacji na temat trendów PR w poszczególnych krajach.

„Przeprowadziliśmy debaty i dyskusje na temat skutecznych praktyk public relations i zarządzania treścią z naszymi członkami i ekspertami z kilkudziesięciu krajów. Wymieniliśmy wiele przydatnych informacji, dzięki którym możemy oferować lepsze strategie i poprawiać jakość usług”- powiedział Luis Gonzalez, Sekretarz Generalny IPRN.

Jesteśmy dumni, że możemy gościć agencje z całego świata w Warszawie. Nasza organizacja stoi w obliczu wielu zmian w obszarze PR i komunikacji, o tych zmianach dyskutowaliśmy podczas naszego spotkania. Świat profesjonalnych komunikatorów jest ekscytujący, a PR szczególnie jako dziedzina podlega szybkiej ewolucji, kluczowe jest by spotykać się i dawać przestrzeń do dyskusji” – powiedział Paweł Bylicki prezes IPRN i CEO agencji Public Dialog. “Skupiliśmy się na wymianie najlepszych praktyk, na tym jak wzmocnić naszą działalność, poprawić jakość serwisu, omówiliśmy strategie zarządzania agencjami. To spotkanie było produktywną, unikalną wymianą doświadczeń biznesowych.”– dodał.

Zwycięzcy poszczególnych kategorii


Co roku jury składające się z członków IPRN wybiera najbardziej spektakularne projekty i realizacje. W tym roku po raz pierwszy w historii sieci uruchomiono nową kategorię – wideo roku. Jury przyznało nagrody i wyróżnienia w następujących kategoriach:

 

  • Project of the year – PR Concept, Estonia, projekt: Chepatitis
  • Agency video of the year – Binsfeld, Luxemburg
  • Best video of the year – Evercome, Spain
  • Best PR Agency of the Year – Binsfeld, from Luxemboug

 

Gość honorowy – Prezydent Aleksander Kwaśniewski

Podczas pięciodniowej wizyty w Warszawie, oprócz merytorycznych spotkań, uczestnicy mieli okazję poznać polską historię i kulturę. Odwiedzili najważniejsze miejsca stolicy, a wieczorem próbowali swoich sił w przygotowaniu polskich potraw biorąc udział w warsztatach kulinarnych.

Na uroczystej gali, gdzie wręczano nagrody dla najlepszych projektów, gościem honorowym był były Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej (1995 – 2005) Alensader Kwaśniewski. Wygłosił przemówienie na temat transformacji Polski po 1989 roku, a także roli komunikacji.

 

Kolejne spotkanie członków sieci IPRN odbędzie się za rok, w Lizbonie, którego gospodarzem będzie agencja Central de Informação.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wywiad z Wolfgangiem Dockerill, pomysłodawcą innowacyjnych meetingów 'Geneza Biznesu’

LENTRE (1)

Ma Pan duże doświadczenie biznesowe. Czy to ono wpłynęło na pomysł organizacji spotkań Genezy Biznesu?

Ideą Genezy Biznesu są meetingi, które mają na celu utworzenie forum podczas którego zainteresowane osoby mogą spotykać się, rozmawiać, a przede wszystkim poznać bliżej prelegentów: prelegentów nieprzypadkowych, prawdziwe osobowości biznesu. Jednocześnie mogą czerpać wiedzę z takich spotkań. To bardzo inspirujące doświadczenie.

Sądzę, że wybór prelegentów nie jest przypadkowy. Czym się Pan kieruje w wyborze?

Na pierwsze spotkanie zaprosiliśmy Prezydenta Lecha Walęsę, ponieważ jest człowiekiem, który posiada wiele cech charakteryzujących ludzi biznesu: charyzmę, poczucie humoru, wierność zasadom, akceptowanie ryzyka – a to tylko kilka o których wspominam. Nie istnieje tylko jedna droga do sukcesu. Między innymi dlatego chcemy kontynuować spotkania w przyszłości. Pragniemy przedstawić więcej niesamowitych ludzi biznesu. Nie ukrywam, że w większości będą do osoby o różnych osobowościach i drodze do sukcesu.

„Sukces w biznesie” jest tematem drugiego spotkania. Co Pan uważa za swój największy sukces?

Cóż… moim największym sukcesem przezwyciężenie przeszkód, które napotkałem na swojej drodze, w swoich własnych przedsiębiorstwach.

Geneza Biznesu to niezwykle innowacyjny pomysł. Do tej pory w Trójmieście nie pojawiały się wydarzenia biznesowe o zasięgu ogólnokrajowym. Czy jest Pan także pomysłowym przedsiębiorcą w biznesie? 

Zawsze starałem się omijać „główną drogę”. Gdy patrzę wstecz na moją historię widzę zrealizowane pomysły i rozwiązania. Marketing, reklama, psychologia – to wszystko fascynuje mnie do dziś.

Jaką rolę pełni wg Pana kreatywność w biznesie?

Kreatywność: rozpoznana i dobrze zarządzana – posuwa świat do przodu! Bycie kreatywnym jest o wiele ważniejsze niż kopiowanie. Kopia zawsze pozostanie tylko kopią.

Organizacja takiego wydarzenia musi być niezwykle trudna, ale pierwsze wydarzenie okazało się sukcesem. Jak przebiegają przygotowania do kolejnej odsłony?

Nasze pierwsze wydarzenie biznesowe oczywiście uzyskało wiele pozytywnych komentarzy. Duże zainteresowanie i wstępne zapytania motywują nas do dalszej pracy. Jestem przekonany, że kolejny meeting również okaże się hitem. Głównie ze względu na moc magnetyczną i elokwencję doskonałego mówcy – Prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego.

Tym razem będzie Pan z jednym z trzech mówców. Jaką wiedzą chce się Pan podzielić z uczestnikami?

Chciałbym przekazać, iż biznes za granicami czasem  przeradza się w niespodziewane ryzyko. Nierzadko wszystkie poczynione przez nas plany muszą być korygowane, zmieniane w zależności od sytuacji w jakiej się znaleźliśmy. Drugi temat jaki chciałbym poruszyć to pokora, która jest niezwykle potrzebna w dzisiejszych czasach. Należy pamiętać, że mimo iż sukcesy przychodzą szybko nie warto „podrywać się z ziemi zbyt szybko”. Pokora w biznesie pełni istotną rolę , również w jego rozwoju.

Z jakimi ludzmi lubi Pan współpracować? Kto według Pana jest dobrym partnerem w bizesie?

Chyba większość ludzi pragnie pracować z zaufanymi ludźmi. Ja również. Znalazłem zaufanego partnera w biznesie.

A co daje Panu satysfakcję w życiu?

Zbilansowane życie, satysfakcjonująca praca i pełen wrażeń czas wolny. A ciąg dalszy? Nastąpi.

 

Więcej informacji o Genezie Biznesu znajdą Państwo na: www.entrevilles.pl


Autor: 

Monika Leśniak

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF