...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Pomimo trudnych czasów Polacy są marzycielami [BADANIE]

marzenia

Jak wynika z badania „O czym marzą Polacy w 2021” roku zrealizowanego przez serwis Prezentamrzeń co trzeci Polak marzy głównie o rzeczach materialnych jak dom i samochód jak również o doświadczeniu ekstremalnych przeżyć jak na przykład lot balonem czy skok na bungee (28%). Może to wynikać z długiego okresu pandemii, przez którą chcemy doświadczać mocniejszych wrażeń po czasie spędzonym w domu.

W przypadku ekscytujących rozrywek najczęściej wybieraną odpowiedzią były rozrywki w powietrzu takie jak skok ze spadochronem, lot paralotnią czy lot awionetką (30%), następnie te za kierownicą jak na przykład jazda luksusowym, sportowym samochodem albo off road (17%). W czasie wolnym chętnie również korzystalibyśmy z relaksu w spa, masaży czy zabiegów kosmetycznych (25%). Nasze marzenia najczęściej są związane z takimi zainteresowaniami jak podróże (28%) oraz takie rodzaje spędzania czasu wolnego, które pozwalają kolekcjonować przeżycia (39%).

Lubimy również kiedy ktoś spełnia nasze marzenia i wręcza nam taki prezent na różne okazje. Aż 80% przebadanych Polaków uważa, że to świetny pomysł i chciałoby taki otrzymać. 16% ankietowanych jednak zwraca uwagę, że wybierając taki pomysł lepiej znać dobrze bliską osobę. Gdybyśmy mieli wybrać jeden prezent w formie przeżycia na pierwszym miejscu byłby to lot balonem (37%), na drugim skok ze spadochronem, skok na bungee (18%), przejażdżka luksusowym samochodem lub jazda off road (14%) oraz dzień w SPA (14%).

Pandemia znacząco zmieniła wiele obszarów naszego codziennego życia, ale także sprawiła, że poczuliśmy większą potrzebę aktywnego spędzania czasu, realizacji swoich pasji i marzeń bez odkładania ich na później, co potwierdzają wyniki zrealizowanej przez nas sondy. Polacy coraz odważniej podchodzą do realizacji własnych zainteresowań i oryginalnych form spędzania czasu. Chętnie próbują sportów ekstremalnych. Niesłabnącą popularnością cieszą się skoki ze spadochronem i na bungee. Widać także po rozrywkach, jakich Polacy poszukują na urlopie, że coraz więcej z nas chce aktywniej wypoczywać.

Aleksandra Bromblik z serwisu Prezentmarzeń

O tym, czy marzenia się spełniają decyduje przede wszystkim determinacja w działaniu, jak uważa 39% ankietowanych. Za to dużo łatwiej spełniać nam marzenia bliskich niż swoje – jak twierdzi aż 65% respondentów. Mało kto posiada osobistą listę marzeń, z której skreśla co roku te spełnione (25%), ale niektóre osoby zamierzają ją zrobić w przyszłości (19%). 45% osób stara się dążyć do celu małymi kroczkami. Na małe marzenia woli zaciągnąć kredyt, a na duże oszczędzać (48%).


Źródło: Prezentmarzeń

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Co drugi Polak podczas urlopu odcina się od pracy. Wyniki badania

Urlop

Udany wypoczynek jest istotnym elementem przyczyniającym się do efektywnej pracy w ciągu roku. Nie dziwią więc odpowiedzi 54% spośród 976 Polaków zapytanych przez serwis Prezentmarzeń, którzy deklarują, że potrafią podczas urlopu zapomnieć o pracy. Respondenci argumentują, że jest to czas tylko dla nich, 18% z nich wyłącza nawet na urlopie służbowe komórki. Niestety 19% respondentów przyznaje, że zdarza im się podczas urlopu wykonywać zdalnie służbowe zadania i obowiązki, 14% pozostaje w kontakcie mailowym lub telefonicznym z firmą, a 13% ciągle myśli o pracy.

Na wakacyjnym wypoczynku chętnie odpoczywamy aktywnie, jak potwierdziły wyniki badania „Zwyczaje urlopowe Polaków – lato 2021”. Dlatego dla 34% respondentów głównym kryterium wyboru miejsca na wypoczynek jest dostępność ciekawych atrakcji i rozrywek. Ponad 50% zapytanych Polaków uważa, że w czasie tegorocznych wakacji po trudnym, pandemicznym okresie więcej osób będzie chciało także skorzystać ze sportów ekstremalnych. Według 31% ankietowanych wynika to z faktu, że jesteśmy spragnieni mocnych wrażeń. Zdaniem 28% respondentów kieruje nami potrzeba odreagowania pasywnej rozrywki z ostatnich miesięcy.

Letni urlop, szczególnie w tym roku po przymusowej izolacji społecznej wynikającej z pandemii, jest szansą na odskocznię od codziennej rutyny i zdobycie dawki pozytywnej energii. Podczas wakacji jesteśmy również skłonni do większych wydatków, aby atrakcyjniej wypoczywać, bez względu na to, czy pozostajemy w kraju czy decydujemy się na wyjazd zagraniczny. Widać także po rozrywkach, jakich Polacy poszukują na urlopie, że coraz więcej z nas chce aktywniej wypoczywać.

Aleksandra Bromblik z serwisu Prezentmarzeń

zwyczaje urlopowe infografika

Na wypoczynek najczęściej wyjeżdżamy z rodziną – 35% odpowiedzi, z partnerem lub partnerką – 29% odpowiedzi lub z przyjaciółmi i znajomymi – 29% odpowiedzi. Letni urlop aż 48% respondentów organizuje samodzielnie, 22% dołącza do wyjazdu zorganizowanego przez znajomych lub rodzinę, a 19% korzysta z gotowej oferty biura turystycznego.

Jak pokazały deklaracje Polaków, letni wypoczynek w 2021 roku dla 38% respondentów wyniesie między 8 a 14 dni, 26% respondentów badania będzie wypoczywać do 7 dni, a 19% zaplanowało urlop dłuższy niż 14 dni. Dla 9% Polaków tegoroczne wakacyjne oznaczają wypoczynek tylko w weekendy.

Na wakacyjny urlop średnio wydamy 1500 zł na osobę. Największą część wypoczynkowego budżetu przeznaczymy na zakwaterowanie – 38% odpowiedzi, na jedzenie – 22%, dojazd na urlop – 20% oraz atrakcje i rozrywki – 20%. Letni urlop 47% zapytanych Polaków finansuje z oszczędności, 37% z bieżących dochodów, 12% będzie musiało wziąć pożyczkę lub kredyt. Co trzeci respondent badania „Zwyczaje urlopowe Polaków – lato 2021” zamierza skorzystać z ubezpieczenia turystycznego, a 24% rozważa taką opcję.


Źródło: Prezentmarzeń

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Parki rozrywki i sporty wodne to główne atrakcje poszukiwane na urlopie [BADANIE]

zwyczaje urlopowe polaków

Jak długo wypoczywamy?

Tegoroczny, letni urlop dla 38% Polaków, zapytanych przez serwis Prezentmarzeń, wyniesie między 8 a 14 dni. 26% respondentów będzie wypoczywać do 7 dni, a 19% zaplanowało urlop dłuższy niż 14 dni. Dla 9% Polaków tegoroczne wakacyjne oznaczają wypoczynek tylko w weekendy.

Gdzie spędzamy letni urlop?

Najczęściej będziemy wypoczywać w kraju, jak deklaruje 43% respondentów. Co trzeci Polak planuje urlop zarówno w kraju, jak również za granicą. 16% ankietowanych wyłącznie za granicą, jeśli będzie taka możliwość. Tylko 11% zadeklarowało, że w okresie letnim nie zamierza nigdzie wyjeżdżać.

Najchętniej wybieranym kierunkiem w turystyce krajowej będzie morze, jak potwierdzają odpowiedzi 38% ankietowanych. W góry zamierza się wybrać 20% zapytanych Polaków, na Mazury 17%. Wśród respondentów badania „Zwyczaje urlopowe Polaków – lato 2021” nie brakuje także osób chętnych na wycieczki objazdowe po Polsce – 14% ankietowanych zamierza w ten sposób spędzać tegoroczny urlop.

Jakich atrakcji szukamy dla dzieci i dla siebie?

Na wakacyjnym wypoczynku liczy się dobra zabawa i aktywne spędzanie czasu, dlatego dla 34% respondentów głównym kryterium wyboru miejsca jest dostępność ciekawych atrakcji i rozrywek. Na urlop najczęściej wyjeżdżamy z rodziną – 35% odpowiedzi, z partnerem lub partnerką – 29% odpowiedzi lub z przyjaciółmi i znajomymi – 29% odpowiedzi. Jeśli na urlopie towarzyszą nam dzieci, to poszukujemy dla nich atrakcyjnych rozrywek, które pozwolą im aktywnie i przyjemnie spędzić czas. Wśród poszukiwanych dla dzieci wakacyjnych rozrywek dominują: parki rozrywki na przykład park linowy, gokarty, paintball – 33% wskazań. Na drugim miejscu są sporty wodne, na przykład windsurfing czy kajaki – 22% odpowiedzi. Część rodziców stawia także na edukacyjne formy spędzania czasu, wśród których pojawia się nauka jazdy konnej czy nauka wspinaczki ściankowej – 17% wskazań. 15% rodziców wybiera kreatywne atrakcje w postaci różnych warsztatów. Tylko 13% rodziców poszukuje dla swoich pociech rozrywek wyciszających.

zwyczaje_urlopowe_polakow_lato_2021

Dorośli w okresie letnich urlopów stawiają również na sporty wodne, co trzeci respondent badania serwisu Prezentmarzeń chce z nich aktywnie korzystać w czasie wakacji. Ponad 50% zapytanych Polaków uważa, że w czasie tegorocznych wakacji po trudnym, pandemicznym, okresie więcej osób będzie chciało skorzystać ze sportów ekstremalnych. Wynika to, według 31% ankietowanych, z faktu, że jesteśmy spragnieni mocnych wrażeń. Zdaniem 28% kieruje nami potrzeba odreagowania pasywnej rozrywki z ostatnich miesięcy.

Polacy podczas letnich urlopów starają się spędzać czas wolny coraz aktywniej, a sport – szczególnie ten z zastrzykiem adrenaliny – jest dobrą odskocznią od codziennej rutyny i dawką pozytywnej energii. To również dobry sposób na odreagowanie stresu związanego z pandemią oraz czasu, który musieliśmy spędzić w domu. Nawet jeśli spędzamy wypoczynek w kraju, to szukamy w miejscu pobytu ciekawych i oryginalnych rozrywek, jak na przykład flyboard. Letnie miesiące sprzyjają aktywności i sprawiają, że jesteśmy bardziej otwarci na nowe atrakcje i chętniej korzystamy także ze sportów ekstremalnych.

Aleksandra Bromblik z serwisu Prezentmarzeń

Jak wygląda wakacyjny budżet?

Największą część budżetu urlopowego pochłania zakwaterowanie, jak wskazało 38% zapytanych Polaków. Na drugiej pozycji znalazło się jedzenie i dojazd. 20% budżetu wydajemy na wakacjach na atrakcje i rozrywki. Urlop finansujemy głównie z oszczędności – 47% odpowiedzi i z bieżących dochodów – 37% odpowiedzi. Dla 16% wyjazd na urlop wymaga zapożyczenia się w banku lub u rodziny.

O tym jak odpoczywać, żeby się nie przemęczyć i nie wydać fortuny, a jednocześnie wspierać branżę turystyczną, która mocno ucierpiała w wyniku pandemii i wprowadzonych lockdownów będziemy rozmawiać podczas najbliższego spotkania #SubiektywniKreatywni 14 lipca o godz. 10:00.

Paweł Zawadzki (Większe Logo) porozmawia z:

  • Tomaszem Machałą (Nocowanie.pl)
  • Pawłem Łubiarzem (MyLuggage)
  • Maciejem Żakowskim (Restaurant Week)

Jak pracując zdalnie przygotować się do wakacji? Jak i gdzie odpocząć w mieście? Jak radzą sobie firmy, których głównym celem jest pomoc w planowaniu odpoczynku i wakacji? 

BIORĘ UDZIAŁ W WYDARZENIU



Źródło: Prezentmarzeń

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF