Amazon Development Center Poland rozpoczyna serię video podcastów ALEXA STAGE

Działające od 20 lat, centrum naukowo-badawcze Amazon Development Center Poland wystartowało właśnie z video podcastem – ALEXA STAGE. To rozmowy z ekspertami ze świata nauki, sztuki i inżynierii, których łączy pasja do sztucznej inteligencji. Dzięki nowej serii spotkań Amazon Development Center Poland (ADCP) przybliży szerszej publiczności technologię AI i jej wpływ na społeczeństwo.

Jak może wyglądać przyszłość z technologią wszechobecną w domach i miejscach pracy? Jak sztuczna inteligencja wpisuje się w różnorodne aspekty życia? Jak poszerzyć rozumienie nie tylko jej samej, ale i wywoływanych przez nią zmian społeczno-kulturowych? To właśnie te aspekty zgłębia nowa seria video podcastów Amazon.

ALEXA STAGE wyróżnia interaktywność formy – publiczność zgromadzona podczas nagrań ma możliwość zadawania pytań. W efekcie, przebieg rozmowy z zaproszonymi gośćmi kształtuje się na żywo. ALEXA STAGE staje się przez to forum wymiany myśli, na którym omawiane są zagadnienia mające znaczenie w codziennym życiu.

Pracownicy ADCP prowadzą rozmowy w biurach Amazon, gdzie od lat rozwijane są zaawansowane technologie jak LLM (modele językowe zasilane AI) czy m.in. produkty Alexa, Fire TV i Kindle.

Gościem premierowego odcinka był Włodzisław Duch, pionier badań nad sztuczną inteligencją oraz założyciel Laboratorium Neurokognitywnego na UMK w Toruniu, z którym rozmowę przeprowadził Maciej Tęgi, Principal Product Manager z ADCP. Dyskusja dotyczyła tych najbardziej kluczowych obszarów, rewolucjonizowanych obecnie przez AI – m.in. edukacji, medycyny czy pracy. W swoich wypowiedziach Profesor zwrócił szczególną uwagę na etyczne dylematy związane z rozwojem technologii.

Do drugiego odcinka zaproszono Jacka Dukaja, jednego z najwybitniejszych polskich autorów science fiction, autora kultowej „Katedry” i przenikliwych esejów analizujących współczesność i rozwój cywilizacji. Rozmowa dotyczyła wizji współistnienia ludzkości z AI i roli sztucznej inteligencji w czasach postpiśmiennych. Ekspert opowiadał o rewolucji w sposobach przekazu i samoświadomości.

Nagrania dostępne są zarówno w formie wideo, jak i audio, na platformach YouTube (z napisami ang.) oraz Spotify – na kanale Amazon.pl. Kolejne epizody będą publikowane co miesiąc, aż do końca roku. Aktualności związane z serią video podcastów znaleźć można na profilach Amazon Development Center Poland w mediach społecznościowych.

Amazon wprowadza innowacje w zakresie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego od dziesięcioleci. Oprócz oferowania klientom infrastruktury i produktów AI, firma stale podkreśla znaczenie rozwoju technologii na rzecz szybszego i bardziej zrównoważonego działania w segmencie e-handlu.

***

 

Amazon w Polsce

Amazon działa w Polsce od 2014 r. Do 2022 roku stworzył i wspierał ponad 70 000 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy, m.in. w dziesięciu nowoczesnych centrach logistycznych, a także w biurze Amazon Web Services (AWS) w Warszawie oraz w Amazon Development Center Poland (ADCP) w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. ADCP to pionierskie ośrodki naukowo-badawcze, w których zespoły menedżerek i menedżerów, inżynierek i inżynierów, naukowczyń i naukowców, tworzą i rozwijają globalne najbardziej zaawansowane technologie Amazon, takie jak: Alexa, Ring czy Kindle. Amazon wspiera również zatrudnienie w łańcuchu dostaw, u partnerów wspierających operacje Amazon, a także miejsca pracy stworzone przez MŚP, które prowadzą sprzedaż za pośrednictwem sklepu Amazon.pl, docierając do setek milionów klientów na całym świecie.

W latach 2012-2022 Amazon zainwestował w Polsce ponad 20 mld zł w infrastrukturę, w tym m.in. centra logistyczne, biura korporacyjne i zaplecze technologiczne, jak i wynagrodzenia oraz rozwój usług dla klientów. Miliardy dolarów przeznaczył również na rozwój infrastruktury i technologii, które pomagają MŚP docierać do nowych klientów w kraju i za granicą, w tym również na ochronę własności intelektualnej marek.

Informacje o Amazon

Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon dąży do tego, by być najlepszym pracodawcą, najbezpieczniejszym miejscem pracy oraz najbardziej zorientowaną na klienta firmą na świecie. Amazon jako pierwszy na świecie wprowadził m.in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, program Postaw na Swój Rozwój, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo, Alexa, technologia Just Walk Out, Amazon Studios i Deklarację Klimatyczną (The Climate Pledge). Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź biuro prasowe i naszego bloga Aboutamazon.pl oraz śledź nas na Facebooku, Instagramie, Twitterze @AmazonNewsPL i YouTube

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Voice commerce przyszłością handlu?

Voice commerce

E-handel w ostatnich latach rozwija się coraz szybciej. Już prawie 80% polskich internautów robi zakupy w sieci. Czy pora na kolejny krok?

Voice commerce to bardzo młoda technologia pozwalająca na robienie zakupów przy pomocy asystenta głosowego. Takie rozwiązania jak Google Assistant, Alexa czy Siri stają się coraz dokładniejsze w rozpoznawaniu intencji użytkownika. Dzięki temu powierzenie im zakupów staje się coraz bardziej realne.

Rynek zakupów głosowych, choć na razie raczkuje, według prognoz może bardzo szybko urosnąć do ogromnych sum. Według ekspertów w przeciągu najbliższych 3 lat wartość transakcji dokonywanych głosem może sięgnąć nawet 165 miliardów dolarów. Już teraz według badań OC&C w polsce około 20% pytanych miało do czynienia z zakupami głosowymi.

Nie trudno wyobrazić sobie geniusz takiego rozwiązania. Szczególnie w dobie szybkich dostaw zakupów. Jeżeli rano zabrakłoby nam mleka do kawy wystarczą dwa zdania do naszego telefonu lub inteligentnego głośnika, a zakupy pojawią się w kilkanaście minut pod drzwiami. Mimo iż brzmi to jak sci-fi czeka nas to wcześniej niż później.

Poza wygodą jest to istotny trend dla sprzedawców internetowych. Zdecydowanie ułatwia on zakupy online dzięki czemu sklepy mogą sprzedawać więcej i szybciej. Najpierw jednak trzeba pokonać istniejące przeszkody technologiczne oraz pokazać klientom zalety tego rozwiązania.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Amazon w Polsce: co czeka polski e-handel?

Amazon wchodzi Polski

Amazon wchodzi do Polski – taka wiadomość zelektryzowała branżę handlową w ubiegłym tygodniu.

Jak zmieni to polski rynek e-commerce? Do jakiego stopnia Amazon zagraża firmom działającym w Polsce? Aby zobaczyć, co może nastąpić w najbliższej przyszłości, warto przyjrzeć się… Australii, gdzie Amazon wystartował pod koniec 2017 r. Marka Amazon monitorowana jest w australijskiej edycji badania YouGov BrandIndex, co umożliwiło śledzenie rozwoju firmy.

Mimo że oferta Amazon na rynek australijski była znacznie bardziej rozbudowana, niż przy wejściu na jakikolwiek rynek wcześniej, w początkowych 2 latach Amazon nie odnotował spektakularnego wzrostu. Konsumenci potrzebowali czasu, by nabrać zaufania do marki, a dodatkowo w mediach pojawiły się liczne artykuły krytykujące Amazon za znaczące zróżnicowanie cen pomiędzy Australią a USA (np. 1049$ przeliczeniu na dolary amerykańskie w porównaniu z 604$ za iRobot Roomba 890). Dopiero ubiegłoroczny sezon zakupów świątecznych przyniósł radykalny przyrost liczby klientów, co ilustruje załączony wykres.

Amazon Australia YouGov BrandIndex

Przez cały 2018 i 2019 r. odsetek Australijczyków kupujących w Amazon rósł bardzo powoli, osiągając poziom ok. 13 proc. w listopadzie 2019 r. Jednak ubiegłoroczny okres świątecznych zakupów wiele zmienił – odsetek klientów kupujących w Amazon wzrósł w ciągu kilku tygodni do poziomu 17-19 proc., a w przeciwieństwie do poprzedniego roku, wysoki poziom utrzymał się przez cały styczeń. To w grudniu Amazon umożliwił australijskim klientom zakupy z USA poprzez australijską witrynę, co niewątpliwie wpłynęło na atrakcyjność oferty.

W Polsce Amazon startuje ze stosunkowo dobrej pozycji, ponieważ od dłuższego czasu dostępna jest polska wersja niemieckiej strony, co ułatwiło zakupy klientom z naszego kraju jeszcze przed oficjalnym wejściem na nasz rynek. W badaniu „Zakupy internetowe Polaków ” zrealizowanym przez Inquiry w listopadzie 2019 r. odsetek osób, które kupiły coś w Amazon w ciągu ostatniego roku, wynosił już ponad 10 proc. W ślad za wejściem do Polski należy oczekiwać wprowadzenie usług Amazon Prime, Amazon Echo, Alexa i innych ofert, które zrewolucjonizowały rynek e-commerce w innych krajach.

Najważniejsze marki na polskim rynku e-commerce to Allegro i OLX, na trzecim miejscu jest Aliexpress. Walka z tak silną konkurencją nie będzie łatwa, a klienci w Polsce kładą duży nacisk nie tylko na ceny, ale i koszty dodatkowe (takie jak koszty wysyłki). Tak jak w Australii, badanie YouGov BrandIndex pozwoli nam monitorować sytuację na naszym rynku.

Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF