...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Alior Bank SA zaprasza do Strefy Chill podczas „WODECKI TWIST Festiwal 2024” w Krakowie

Podczas tegorocznej siódmej edycji „WODECKI TWIST Festiwal 2024” Alior Bank, partner strategiczny i mecenas festiwalu, zaprasza do Strefy Chill. „Cieszymy się bardzo, że Alior Bank włączył się do tegorocznego festiwalu, bo dzięki temu mamy partnera, z którym się świetnie współpracuje muzycznie i artystycznie” - podkreśla Kasia Wodecka-Stubbs, prezeska Fundacji im. Zbigniewa Wodeckiego.

„WODECKI TWIST Festiwal” to kilka dni muzyki w różnych miejscach Krakowa, podczas których celebrowana jest twórczość nieżyjącego już Zbigniewa Wodeckiego, piosenkarza, kompozytora, multiinstrumentalisty, osoby niezwykle popularnej i lubianej przez publiczność i przedstawicieli środowiska artystycznego. Poprzez połączenie klasyki z nowoczesnością, festiwal stworzył przestrzeń dla działań artystów z różnych pokoleń, łączących tradycję z innowacją.

„Zdecydowaliśmy zaangażować się we wsparcie projektu >>WODECKI TWIST<<, ponieważ Alior Bank, podobnie jak sam festiwal, ma łączyć to co najlepsze w tradycji oraz to, co oferuje współczesność, czyli rozwój technologiczny, ekonomiczny i społeczny. Kiedy otrzymaliśmy zaproszenie do objęcia mecenatem wydarzenia, od razu powiązaliśmy ideę przyświecającą festiwalowi z naszym podejściem. Uznaliśmy też, że będzie to naturalna kontynuacja projektu >>Wróć<<” – komentuje Magdalena Lewicka, dyrektor departamentu Marketingu, PR i Relacji z klientem w Alior Banku.

W 2023 roku, w ramach kampanii promującej usługę Alior Pay, powstał utwór „Wróć”, w którym wykorzystano fragmenty utworu Zbigniewa Wodeckiego „Lubię wracać tam, gdzie byłem”.

Miejscem szczególnym podczas tegorocznego festiwalu będzie Strefa Chill Alior Banku, udostępniana publiczności w niedzielę 9 czerwca od godz. 12.00. To 1500 m.kw. w prestiżowym miejscu Krakowa, bo pod Wawelem, gdzie goście będą mieli zapewnione niezapomniane wrażenia i dobrą zabawę w muzycznym klimacie lat 70.

„Cieszę się, że festiwalowi zaczyna towarzyszyć atmosfera lilfestyle, czyli dobrego życia w atmosferze dobrej muzyki” – podkreśla Kasia Wodecka-Stubbs, córka artysty i prezeska Fundacji im. Zbigniewa Wodeckiego.

W Strefie Chill m.in. będzie można kupić T-Shirty zaprojektowane specjalnie na tegoroczny festiwal przez wybitnego grafika Andrzeja Pągowskiego, a wyprodukowane przez markę QΠШ.

„T-Shirt jest pewnego rodzaju wizytówką. Zbigniew Wodecki jest mi bardzo bliską postacią. Myślę, że wiele osób nosząc taką koszulkę, będzie pokazywać właśnie to, że kochamy tę muzykę, lubimy te przeboje. Kupisz, nie kupisz, ponosić warto” – żartował podczas wtorkowej prezentacji festiwalowych koszulek Andrzej Pągowski.

„WODECKI TWIST Festiwal 2024” odbędzie się od 7 do 9 czerwca. Na scenach pojawią się m.in. Natalia Kukulska, Anna Maria Jopek, Ania Rusowicz, Danuta Błażejczyk, Kathia, Fismoll, Igo, polsko-francuski duet BeMy, Orkiestra Tomasza Szymusia. Na finał – 9 czerwca – koncerty plenerowe zapowiedział m.in. projekt Pospieszalski/Mucha/Janicki. Podczas wydarzenia wręczona zostanie nagroda „W”, która przyznawana jest najwybitniejszym polskim muzykom za wszechstronność, wybitność, wytrwałość.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Alior Bank Ultraliga wygenerowała 0,77 mln zł wartości mediowej [RAPORT]

Dotyczy to pierwszego dnia 4. sezonu zmagań w najpopularniejszej w Polsce lidze League of Legends transmitowanej przez Polsat Games. Badanie efektywności sponsoringowej w esporcie przygotowało Pentagon Research.

We wtorek 9 czerwca 2020 roku odbyła się pierwsza transmisja nowego sezonu rozgrywek League of Legends w Polsce – Alior Bank Ultraliga. Liga ta jest uznawana za najlepszą platformą rozgrywek LoL w Polsce oraz najlepszy projekt rozgrywek esportowych w Polsce a także w tej części Europy. Firma Pentagon Research zmonitorowała i wyceniła jaką wartość mediową wygenerowała cała transmisja dla swoich sponsorów za pośrednictwem telewizji Polsat Games, oraz internetowych kanałów Polsat Games na platformach Twitch oraz Youtube, gdzie prowadzone są równolegle transmisje wszystkich spotkań Alior Bank Ultraligi.

Przykłady ekspozycji marek, Polsat Games
Przykłady ekspozycji marek, Polsat Games

W badaniu przygotowanym przez Pentagon Research zostały wykazane wszystkie wystąpienia marek, które pojawiły się podczas emisji w telewizji (Polsat Games), Twitchu i serwisie YouTube. Wartość mediowa wyliczana jest w oparciu o średnie CPT dla monitorowanych stacji oraz średnią oglądalność programów TV, podczas których eksponowane były marki. Zliczane są tzw. ekspozycje efektywne, a więc takie, które są dobrze widoczne (wyraźne), trwają co najmniej 1 sekundę i nie są fragmentaryczne (min. 80% widoczności). Liczba kontaktów jest sumą iloczynów wystąpień danej marki ze średnią liczbą oglądających program będący przedmiotem monitoringu. Wartość mediowa pokazuje szacunkowy koszt, jaki należałoby ponieść chcąc uzyskać podobne GRP z wykorzystaniem konwencjonalnej reklamy.

 

Przykłady ekspozycji marek, Polsat Games

 

Przykłady ekspozycji marek, Polsat Games

Metodologia badań firmy Pentagon Research, oraz przygotowywane przez nią raporty i zestawienia od lat wykorzystywane są w sponsoringu sportowym w Polsce oraz w Europie. Firma monitoruje efektywność działań sponsoringowych bezpośrednio dla marek zaangażowanych w sponsoring sportowy, ale także dla organizacji sportowych i związków, klubów sportowych czy podmiotów zarządzających profesjonalnymi rozgrywkami ligowymi.

Z firmą Pentagon Research współpracuję od lat na różnych polach marketingu sportowego. Wspólnie przygotowywaliśmy raporty dla sponsorów wydarzeń typu mistrzostwa świata czy Europy, rozgrywki ligowe, czy mecze z udziałem czołowych drużyn piłkarskich na świecie. Badania dostarczają unikatową wiedzę w obszarze ekspozycji sponsorskich. Zarówno sponsorom jak i podmiotom sponsorowanym na koniec zależy na tym, aby sponsoring był nie tylko efektowny, ale przede wszystkim efektywny. Monitoring Pentagon Research daje nam wiedzę, które kanały mediowe są najbardziej efektywne, ale także pokazuje jak „pracują” ekspozycje sponsorów na koszulkach, na bandach wokół boisk czy innych niestandardowych nośnikach stosowanych w sporcie.  Dzięki tym badaniom przez lata w sporcie mogliśmy planować skuteczne kampanie wokół wydarzeń sportowych. Dlatego namówiliśmy ekspertów z Pentagon Research do przeprowadzenia badania podczas wydarzenia esportowego, czyli rozgrywek Alior Bank Ultraligi.

Ekspozycja marek podczas Alior Bank Ultraliga

Najczęściej eksponowaną marką podczas transmisji była nazwa ligi wraz ze sponsorem, czyli Alior Bank ULTRALIGA. Nazwa ta wygenerowała 229 817 zł wartości mediowej. Na drugim miejscu znalazła się marka Riot Games (175 099 zł), a na trzecim Alior Bank (134 972 zł).

Źródło: Pentagon Research

Pentagon Research przy badaniu transmisji wziął pod uwagę także nazwy drużyn jako marki. Największą wartość mediową zdobyła drużyna K1CK NEOSURF opiewającą na 14 186 zł przy 105 ekspozycjach. Na podium znalazły się także drużyny ILLUMINAR GAMING i AGO ROGUE, które wygenerowały odpowiednio 13 376 zł i 12 565 zł.

Źródło: Pentagon Research

W przypadku organizacji esportowych biorących udział w rozgrywkach pierwszej kolejki Ultraligi, najefektywniejszą formą ekspozycji marek były nośniki statyczne, tzn. nazwy i logo drużyny, które pojawiały się na różnego rodzaju grafikach podczas transmisji. Łącznie we wszystkich mediach znalazło się 3 984 takich ekspozycji, które wygenerowały wartość mediową równą 538 267 zł. Nośniki dynamiczne, czyli logotypy sponsorów znajdujące się na koszulkach zawodników pojawiły się podczas transmisji 2072 razy i wygenerowały wartość mediową 209 957 zł.

Źródło: Pentagon Research

W podziale na rodzaj źródła transmisji największą wartość mediową zdobyła transmisja w serwisie YouTube.com. 5-godzinna transmisja wygenerowała 465 529 zł wartości mediowej. Emisja w kanale Polsat Games także zebrała sporą widownię i zdobyła 176 773 zł wartości.

Źródło: Pentagon Research

Badanie przeprowadzone podczas rozgrywek Ultraligi pokazuje, że esport może być bardzo skuteczną platformą komunikacji i sponsoringu, która na tym polu może w pełni rywalizować z rozgrywkami sportowymi. Do tej pory esport był przede wszystkim postrzeganym jako pewien fenomen pod kątem generowania dużej liczy grających i oglądających transmisje esportowe na popularnych kanałach Social Media czy zaangażowania fanów. Badanie Pentagon Research pokazuje, że komercyjne zaangażowanie marek w sponsoring esportu, będzie skuteczne w kontekście długofalowej strategii sponsoringowej.

Alior Bank wykonał świetny ruch decydując się na sponsoring tytularny Ultraligi. Nasze badania pokazują, że nazwa Alior Bank Ultraliga w trakcie transmisji polskich rozgrywek League of Legends jest eksponowana bardzo często i generuje wysoką wartość mediową.

Marcin Brzozowski, Pentagon Research

Przykłady ekspozycji marek, Polsat Games

Badania efektywności sponsoringu w przyszłości zapewne będą niezwykle pomocnym narzędziem dla organizatorów wydarzeń esportowych oraz organizacji esportowych, które w większości swoje budżety budują na tak zwanym wkładzie sponsorskim. Biorąc pod uwagę fakt, że zaangażowanie w sponsoring esportu i budowanie strategii w oparciu o tę formę działań marketingowych jest zdecydowanie krótsze niż w sporcie, gdzie często sponsorzy podpisują długoletnie kontrakty. W esporcie częściej sponsorzy wybierają krótszy okres sponsoringu, decydując się na sponsoring konkretnego wydarzenia czy jednego sezonu rozgrywek. Najczęściej umowy sponsoringowe podpisywane są na okres od 5 miesięcy do roku.

W krótkim okresie sponsoringowym takim od 5 miesięcy do roku trudno wskazać efektywność sponsoringu opierając się na danych związanych z oglądalnością wydarzenia, zaangażowaniem fanów w kanałach Social Media czy regularnym streamingiem prowadzonym przez graczy i influencerów współpracujących z organizacjami esportowymi. Każda dodatkowa forma prezentacji sponsorowi twardych danych potwierdzającą efektywność sponsoringu zwiększa szansę podmiotów sponsorowanych na przedłużenie kontraktu.

Marcin Brzozowski, Pentagon Research

Podsumowując, poniżej prezentuje się pełna tabela z wartością mediową wszystkich marek posiadających ekspozycje w pierwszym dniu Alior Bank Ultraligi.

Źródło: Pentagron Research

Na zakończenie warto wspomnieć, że na sezon zasadniczy Alior Bank Ultraligi składa się łącznie 14 dni meczowych, do których należy doliczyć również 6 dni meczowych fazy play-off. Także można estymować, że łączna wartość mediowa całej Alior Bank Ultraligi w nadchodzącym sezonie zbliży się do 15 milionów złotych.

Wcześniej obszernie pisaliśmy o strategii Alior Bank w świecie esportu.

Alior Bank z przemyślaną strategią esportową – Illuminar Gaming, Ultraliga, dedykowany produkt

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania kompleksowych strategii z zakresu marketingu oraz komunikacji w sporcie. Odpowiadał za marketing i biura prasowe przy wydarzeniach rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Współpracował z międzynarodowymi federacjami sportowymi. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI), Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzi (IIHF), Międzynarodowa Federacja narciarska (FIS) oraz UEFA. Odpowiadał za komunikacje eventów z udziałem największych klubów piłkarskich w Europie: Real Madryt, Juventus Turyn, Borussia Dortmund Benfica Lizbona AS Monaco i Szachtar Donieck. Z FC Barceloną współpracował przy wydarzeniach sportowych oraz esportowych w Polsce. W 2018 roku był konsultantem największego ogólnopolskiego badania esportu, realizowanego przez firmę Kantar Media. W ESE Europe współtworzył projekt Rocketmania, międzynarodową ligę esportowa dla organizacji z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadził szkolenia z zakresu mediów i Social Media dla związków sportowych oraz Instytutu Sportu.

Michał Mango

Alert Gospodarczy – Stabilność sytemu bankowego

Stabilność sytemu bankowego

W Polsce sektor bankowy jest dominującym źródłem finansowania gospodarki, a rola rynku kapitałowego jest stosunkowo skromna (według danych Banku Światowego w 2018 r. kapitalizacja rynku kapitałowego stanowiła 148% PKB w USA, 54% w strefie euro i 27% w Polsce). Stąd sprawność i efektywność sektora bankowego będzie miała istotny wpływ na głębokość i czas trwania obecnej recesji oraz późniejsze tempo wzrostu gospodarczego.

Przeżywające kłopoty i obciążone portfelem złych kredytów banki ograniczają finansowanie nowych przedsięwzięć i akwizycje nowych kredytów, a znaczną część swoich środków przeznaczają na podtrzymanie płynności klientów, którzy popadli w kłopoty.

Następuje w efekcie wypaczenie mechanizmu alokacji finansowej, gdyż środki dystrybuowane przez bank nie trafiają tam, gdzie mogłyby być najbardziej efektywnie wykorzystane, lecz służą również podtrzymywaniu nieefektywnych przedsiębiorstw. Dlatego kryzys bankowy może prowadzić do recesji w gospodarce lub spowodować przedłużenie recesji wywołanej innymi przyczynami.

W rezultacie kryzysu podażowo-popytowego, gwałtownego wzrostu bezrobocia, zatorów płatniczych wynikających z przerwania łańcuchów dostaw, także w skali globalnej, fali niewypłacalności przedsiębiorstw i innych negatywnych zjawisk nastąpi pogorszenie portfela kredytowego banków. Oczekuje się, że w perspektywie kilku kwartałów koszt ryzyka kredytowego wzrośnie do 20-30 mld zł, a zysk sektora bankowego w roku 2020 może oscylować wokół zera. Trudno przewidzieć jak szybko będziemy wychodzić z kryzysu, ale perspektywy dla banków są również z kilku innych powodów, charakterystycznych dla naszego systemu bankowego, pesymistyczne.

Po pierwsze, relatywnie wysoki poziom kapitalizacji może okazać się niewystarczający wobec wyzwań obecnego kryzysu oraz niekonwencjonalnych działań NBP. Dokapitalizowanie może nastąpić tylko z trzech źródeł: przez właścicieli, w wyniku rynkowych emisji lub ze środków publicznych. Pierwsze dwa sposoby pozyskania kapitału są w obecnych warunkach mało realne; ten trzeci sposób – może być niebezpieczny.

Warto przypomnieć, że polski sektor bankowy charakteryzuje się skrajnym niedopasowaniem terminów zapadalności aktywów i pasywów. Jaskrawie widać to na przykładzie kredytów mieszkaniowych. Źródłem finansowania 20-30-letnich kredytów hipotecznych są krótkoterminowe depozyty i osady na rachunkach bieżących. Listy zastawne nie pokrywają nawet 2% ich wartości, podczas gdy w większości krajów UE są źródłem finansowania kilkudziesięciu procent.

Informacje o pogarszających się wynikach finansowych banków i ogólna niepewność wywołana epidemią COVID-19 wymagają podjęcia działań poprawiających sytuację banków i ich wiarygodność w oczach klientów.

Po drugie, upaństwowienie Alior Banku i Pekao S.A. niebezpiecznie poszerzyło partyjne władztwo nad polityką kredytową banków. Problem jest dodatkowo nasilony przez podważenie wiarygodności KNF na skutek ujawnionego w 2018 roku skandalu korupcyjnego z udziałem jego ówczesnego przewodniczącego. Doświadczenia międzynarodowe pokazują, że w upartyjnionych bankach często górę nad rachunkiem ekonomicznym bierze kalkulacja polityczna. Złe skutki upartyjnienia banków zaczęły się ujawniać i u nas – w spadku wartości rynkowej Aliora i Pekao S.A., który zaczął się na długo przed pandemią COVID-19.

Charakter relacji właścicielskich między największymi graczami polskiego sektora finansowego sprawia, że sytuacja banków odzwierciedla się w wynikach finansowych innych podmiotów. Znakomicie można to zaobserwować na przykładzie PZU, w którym Skarb Państwa posiada 34% akcji oraz dwóch banków – Alior (PZU ma 32% akcji) i Pekao SA (PZU ma 20% akcji). Pogarszająca się sytuacja w obu bankach wpływa na słabsze wyniki PZU. Na tym przykładzie widać, jak słabnąca kondycja banków odciska piętno na stabilności całego sektora finansowego.

Widzą to inwestorzy, którzy dość pesymistycznie oceniają perspektywy banków. W okresie ostatnich trzech miesięcy akcje banków (WIG-Banki) straciły ponad 1/3 wartości, podczas gdy WIG stracił 5%, a spółki branży motoryzacyjnej, która najbardziej ucierpiała w trakcie zamrożenia gospodarki, straciły 8% (WIG-Moto).

Po trzecie, nie tylko nacjonalizacja ale również zastosowane rozwiązania regulacyjne i podatkowe spowodowały, że wypaczony został rynkowy mechanizm alokacji kapitału przez sektor bankowy. Zwolnienie z podatku bankowego i zerowa waga ryzyka dla obligacji skarbowych spowodowały, że od 5 lat tempo wzrostu kredytów korporacyjnych i dla ludności jest ok. dwa razy niższe niż tempo wzrostu kredytowania budżetu. Spadek zainteresowania udzielaniem kredytów wskutek kryzysu dodatkowo wzmocni te negatywne trendy. Ponadto, rozwiązanie to jest wysoce niemoralne, ponieważ Państwo zwalniając z podatku bankowego obligacje skarbowe pokazuje jak omijać ten podatek. W każdym z największych polskich banków ich wartość przekracza wielkość kapitałów własnych. W efekcie, muszą one, a nie tylko mogą, wyceniać ich portfel po bieżącej cenie rynkowej. To zwiększa ich wrażliwość na ewentualną przecenę polskiego długu.

Po czwarte, dołączenie przez NBP do banków centralnych, które utrzymują praktycznie zerowe stopy procentowe, obniży zyskowność sektora bankowego, w tym zwłaszcza banków w najsłabszej kondycji, które muszą konkurować o depozyty wysokością oprocentowania, a dużą część ich kredytobiorców stanowią podmioty niemogące uzyskać finansowania w innych bankach. Tymczasem zyskowność sektora bankowego już od kilku lat jest niższa niż sektora przedsiębiorstw niefinansowych i nie wystarcza do pokrycia kosztu wynajmu kapitału. Od 2016 roku odstaje od zyskowności banków w innych krajach naszego regionu, a od 2018 roku jest zbliżona do zyskowności banków w strefie euro. Za to efektywne opodatkowanie banków należy u nas do najwyższych w Europie i to nawet jeśli pominąć podatek bankowy. Z jego uwzględnieniem wynosi niemal 50% i jest około dwa razy wyższe niż przeciętnie w UE – i trzy razy wyższe niż średnio w regionie.

W latach 2011-2019 wynik finansowy polskich banków wykazywał stagnację, natomiast wynik finansowy netto lekką tendencję spadkową. Równocześnie następowały niekorzystne zmiany struktury czynników tworzenia wyniku finansowego. Spadał udział wyniku z tytułu prowizji i opłat, wzrastał udział wyniku z tytułu odsetek. Dochody odsetkowe z kolei rosły nieznacznie (o 1,5 mld zł), w związku z czym głównym czynnikiem, który przy wzroście kosztów działania banków pozwalał utrzymywać wynik brutto na zbliżonym poziomie w całym okresie, były spadające koszty odsetek. Przy wzroście wartości depozytów o 87%, koszty odsetek spadły o 43%. Z makroekonomicznego punktu widzenia jest to niekorzystne, gdyż zniekształca decyzje dotyczące oszczędzania i inwestowania. Utrzymanie dodatnich wyników finansowych banków w kolejnych latach będzie bardzo trudne, gdyż:

  • dalsze obniżanie kosztów odsetek nie będzie możliwe,
  • ze względu na obniżki stóp procentowych NBP przychody z tytułu odsetek zmniejszą się,
  • pojawią się negatywne skutki pogorszenia portfela kredytowego banków ze względu na nasilającą się recesję.

W tych warunkach niektóre banki, zwłaszcza banki spółdzielcze BS, mogą się znaleźć na skraju bankructwa lub wręcz zbankrutować. W przypadku BS rentowność aktywów indeksowanych do WIBOR nie ma powiązania z procesem wyznaczania kosztu pasywów jak również możliwością i szybkością dostosowania kosztu pasywów. Struktura bilansu banków spółdzielczych z 44% udziałem aktywów, których obecna rentowność wynosi 0% p.a., stawia te instytucje w ponadprzeciętnie trudnej sytuacji. Dostosowanie struktury bilansu nie jest możliwe w szybkim tempie i wymaga co najmniej 2-3 lat, aby doprowadzić rentowność banków spółdzielczych do zerowego poziomu

Banki spółdzielcze mają proporcjonalnie znacznie większą niż banki komercyjne ekspozycję bilansową na sektor mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które w największym stopniu ucierpiały z racji na kryzys COVID-19. Dlatego też zamknięcia i upadłości przedsiębiorstw mocniej uderzą w bilanse BS niż banków komercyjnych, a ewentualne bankructwa banków spółdzielczych pogłębią problemy płynnościowe firm kredytowanych przez BS, pogłębiając recesję i zwolnienia w szczególności na terenach małomiasteczkowych i wiejskich.

Zapaść BS spowoduje konieczność interwencji ze strony Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (BFG), co pociągnie za sobą wzrost poziomu obowiązkowych składek i kolejne koszty dla banków.

W związku z wprowadzeniem tzw. tarczy finansowej, zaciemnieniu ulegają relacje pomiędzy budżetem, bankiem centralnym oraz bankami komercyjnymi. Obligacje emitowane przez PFR i BGK, które z założenia nie będą w całości (do 75%) wykupione przez emitentów, są nabywane przez banki, które, w dalszej kolejności, będą nabywane przez NBP, co skomplikuje relacje pomiędzy budżetem a NBP. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że mające w 75% charakter dotacji subwencje udzielane przez PFR i BGK zostaną sfinansowane emisją pieniądza banku centralnego, co zaciemni sytuację sektora finansów publicznych i może prowadzić do spadku wiarygodności Polski.

Skupowanie obligacji przez NBP będzie zachęcać osłabione banki do dalszego zwiększania portfela skarbowych papierów wartościowych, kosztem rozwijania akcji kredytowej. Jest bowiem dla nich sygnałem, że nie muszą się obawiać konieczności wyceny obligacji po bieżących cenach rynkowych (w związku z przekroczeniem przez ich portfel wielkości kapitałów własnych). Nabywanie obligacji będzie miało dla nich, obok dotychczasowych, dodatkowe korzyści. Zapewni strumień dochodów bez restrukturyzacji portfela kredytów, zmniejszenia płynności aktywów oraz ponoszenia kosztów identyfikacji zyskownych projektów. Będzie więc słabnąć pozytywny wpływ sektora bankowego na jakość alokacji kapitału w gospodarce i – w rezultacie – efektywność jego wykorzystania, a narastać uzależnienie sektora bankowego od stanu finansów publicznych, który – co nieuniknione – dramatycznie się pogarsza.

Doświadczenia międzynarodowe pokazują, że ewentualny kryzys bankowy mógłby trwale obniżyć poziom PKB o 5 do 10%. Firmy i konsumenci musieliby się zmierzyć z poważnymi problemami w dostępie do zewnętrznego finansowania. Najbardziej ucierpiałyby te podmioty, które są od niego najsilniej uzależnione.

Stabilność i sprawność sektora bankowego, który jest dominującym źródłem finansowania polskiej gospodarki, będzie miała istotny wpływ na głębokość i długość recesji jak i dalsze tempo wzrostu. W kolejnych kwartałach nastąpi istotne pogorszenie portfela kredytowego banków w wyniku kryzysu, wzrostu bezrobocia, zatorów płatniczych i niewypłacalności firm. Perspektywy dla banków są pesymistyczne, co widać w okresie ostatnich trzech miesięcy gdy akcje banków (WIG-Banki) straciły ponad 1/3 wartości, gdy WIG stracił tylko 5%. 

Wyśrubowane rozwiązania regulacyjne i podatkowe psują polski rynek bankowy. Efektywne opodatkowanie banków należy w Polsce do najwyższych w Europie, a podatki wobec banków są tak konstruowane aby wykorzystywać oszczędności depozytariuszy na finansowanie długu państwa a nie rozwoju gospodarczego poprzez zwolnienie obligacji skarbowych z podatku bankowego i zerową wagę ryzyka dla obligacji skarbowych co spowodowało, że od 5 lat tempo wzrostu kredytów dla rozwoju gospodarki jest dwa razy niższe niż tempo wzrostu kredytowania budżetu.

Wyzwania kryzysu i niekonwencjonalnych działań NBP podważają stabilność sektora bankowego. Skupowanie obligacji przez NBP pogłębia negatywne zjawisko finansowania państwa a nie rozwoju gospodarczego, gdy efektywne zerowe stopy procentowe NBP radykalnie ograniczyły przychody banków, w szczególności banków w słabszej kondycji. Niektóre banki, zwłaszcza banki spółdzielcze z gorszą strukturą bilansu i większą ekspozycją na sektor mikro i małych przedsiębiorstw, mogą się znaleźć na skraju bankructwa, pogłębiając recesję i zwolnienia w szczególności na terenach małomiasteczkowych i wiejskich.

Negatywnie wpływa na sektor poszerzenie władzy partii nad polityką kredytową banków poprzez upaństwowienie Alior Banku i Pekao S.A., nasilone przez podważenie wiarygodności KNF na skutek ujawnionego w 2018 roku skandalu korupcyjnego z udziałem jego ówczesnego przewodniczącego. 

Specjalnie dla brief.pl Robert Kowalski – Stanford University

Zespół Alertu Gospodarczego dziękuje Stefanowi Kawalcowi i Tomaszowi Mirończukowi za wkład w przygotowanie tego Alertu (AG12).

Alert Gospodarczy to inicjatywa think tanku Open Eyes Economy oraz Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Wszystkie alerty eksperckie dostępne są na: www.oees.pl/dobrzewiedziec

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Alior Bank z przemyślaną strategią esportową – Illuminar Gaming, Ultraliga, dedykowany produkt

Bank sukcesywnie tworzy ekosystem dla graczy i ogłasza partnerstwo z Illuminar Gaming - czołową organizacją esportową w Polsce. Jest to kolejne działanie w esporcie, po dedykowanej karcie płatniczej dla graczy i zostaniu Sponsorem Tytularnym Ultraligi.

Na początku maja informowaliśmy, że Alior Bank został Sponsorem Tytularnym kolejnych sezonów Ultraligi, czyli wiodącej ligi League of Legends w Polsce. Wczoraj zostało ogłoszone jest roczne partnerstwo z Illuminar Gaming – czołową organizacją esportową.

Partnerstwo Banku obejmie wszystkie dywizje organizacji. Logotyp Alior Bank pojawi się na wszystkich kanałach social media organizacji, jej zawodników i streamerów. Poza pasywnym brandingiem przewidywane są kreatywne działania aktywizujące fanów. Bank jest tym samym kolejną marką, która związała się z Illuminar Gaming. Pozostałymi partnerami organizacji jest operator sieci Play, marka gum bezcukrowych Orbit, sklep komputerowy Morele.net, sieć restauracji Subway, sklep z grami G2A i producent krzeseł gamingowych ProGamer.

Illuminar Gaming
Fot. Illuminar Gaming

Zdecydowaliśmy się wesprzeć miłośników esportu, ponieważ zgodnie ze strategią „Więcej niż bank” chcemy być blisko naszych klientów i ich zainteresowań. Stawiamy na maksymalnie spersonalizowane produkty i chcemy docierać do młodszej grupy docelowej. Analizy przeprowadzone przez RBL_Innovation by Alior Bank wskazują, że są jedynie dwa obszary zainteresowań, które zrzeszają tak dużą liczbę młodych ludzi – Gry i Muzyka.

W czasie badań przeprowadzonych przez RBL_, nasze laboratorium innowacji, okazało się że niemal połowa klientów bankujących online gra w sieci przynajmniej raz w tygodniu. Ogółem w Polce regularnie na komputerze gra 4-6 mln osób.

Pierwsze przymiarki do komunikacji skierowanej do graczy testowaliśmy ponad rok temu, w marcu 2019 r. Działania te pozwoliły nam w praktyce lepiej poznać ten rynek i oczekiwania fanów esportu w Polsce. Po tym teście mieliśmy jasny wniosek – produkt skierowany do tego segmentu rynku musi dawać benefit graczom, żaden „overpromise” nie wchodzi w grę. Dlatego stworzyliśmy wyjątkową ofertę dla graczy, za której przygotowaniem stoi zespół, którego wielu członków to zagorzali fani League of Legends. Znaleźliśmy także rzeczywisty benfit – dostęp do darmowych Riot Pointów.

Marek Jaworski, Menedżer ds. Marketingu Internetowego, Alior Bank

Illuminar Gaming posiada czołowe drużyny Counter-Strike i League of Legends występujące z sukcesami na największych turniejach w Polsce. Drużyna League of Legends zajęła trzecie miejsce w poprzednim sezonu Ultraligi, a drużyna Counter-Strike broni tytułu w aktualnie trwających ESL Mistrzostwach Polski. Poza esportem, organizacja stawia również na gaming i zatrudnia w swoich szeregach dywizje streamerów, w skład której wchodzą m.in. Remigiusz 'Overpow’ Pusch oraz Karolina „Nieuczesana” Brodnicka.

Cieszymy się, że zdobyliśmy zaufanie takiego Partnera jak Alior Bank, pokazując jednocześnie, że esport to nie tylko gry, to styl życia i emocje, w które warto inwestować. Wprowadzenie dedykowanej oferty podoba się naszym fanom – zawsze staramy się przekonać współpracujące marki do działań, które wspierają branże i samych graczy – Alior Bank zadbał o benefity w postaci punktów RP i unikatową kartę z Ashe. To świetny krok w budowaniu świadomości marki i naprawdę dobrze uszyty produkt, który w prosty i skuteczny sposób trafia do graczy.

Wojciech Niesiobędzki, członek zarządu Illuminar Gaming

Zarówno sponsoring Ultraligi, jak również partnerstwo Illuminar Gaming jest spójnym działaniem komunikacyjnym banku skierowanym do społecznosci graczy. Bank skupia się przede wszystkim na grze League of Legends i liczy na pozyskanie fanów związanych z ta grą.

Alior-Riot
Fot. Alior Bank

Alior Bank wspólnie z Riot Games i Mastercard przygotował dedykowany produkt – kartę płatniczą z wizerunkiem Ashe, postacią z gry League of Legends. Karta w zamian za dokonane transakcje płatnicze umożliwia zbieranie Riot Points, które następnie można wykorzystać w grze.

Zachęcamy również do śledzenia naszych biznesowych podsumowań tygodnia w esporcie

W tym tygodniu w esporcie: Valorant, Alior Bank, ESL Mistrzostwa Polski, HP Omen, XPG, Rainbow Six, Orbit

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

W tym tygodniu w esporcie: Valorant, Alior Bank, ESL Mistrzostwa Polski, HP Omen, XPG, Rainbow Six, Orbit

Valorant

Zbliża się premiera Valoranta, Alior Bank zostaje tytularnym sponsorem Ultraligi, Illuminar Gaming zwycięzcą sezonu zasadniczego ESL Mistrzostw Polski, Riot Games wprowadza przestrzenie reklamowe do gry, HP Omen partnerem Rainbow Six - czyli czas na kolejne podsumowania tygodnia w esporcie!

Przeglad wydarzen esport ESE

Czy Valorant zostanie kolejna Wielką Grą esportową?

Riot Games perfekcyjnie rozgrywa kampanie marketingową Valoranta, a największe organizacje esportowe na świecie już rekrutują najlepszych zawodników. Gra przez ostatnie miesiące znajdowała się w zamkniętej becie, ale nawet to nie przeszkodziło jej w osiągnięciu rekordów oglądalności na Twitchu. Co więcej, w grę grało nawet 3 miliony osób dziennie! 28 maja kończy się okres bety, a oficjalna premiera gry odbędzie się 2 czerwca. Gra będzie darmowa dla wszystkich użytkowników, podobnie jak League of Legends, czy Counter-Strike.

valorant
Fot. Valorant

Profesjonalni zawodnicy z podekscytowaniem obserwują kolejne wydarzenia w Valorancie. Cała branża esportu zachodzi w głowę – czy ta gra podbije świat? Riot Games posiada w talii wszystkie karty, pytanie jak je rozegra? Z pewnością warto obserwować rozwój tej gry, bo to kolejne „big thing” w esporcie. Czyli można albo bardzo dużo zyskać, albo tylko przepalić dużo czasu i pieniędzy.

Alior Bank tytularnym sponsorem Ultraligi

Kolejny, czwarty sezon Ultraligi rozpocznie się 9 czerwca. Głównym sponsorem ligi została instytucja finansowa, a całe rozgrywki odbywać będą się pod nazwą Alior Bank Ultraliga. Zwycięzcą poprzedniego sezonu zostało AGO Rogue, przed K1CK Neosurf.

Illuminar Gaming wygrywa sezon zasadniczy ESL Mistrzostw Polski

Zakończył się sezon zasadniczy ESL Mistrzostw Polski. Illuminar Gaming uplasowało się na pierwszym miejscu, przed x-kom AGO. Obie drużyne osiągnęły sporą przewagę nad kolejnymi w zestawieniu – Actina PACT, Wisław All in! Games Kraków, Avez Esport, czy Izako Boars. Faza finałowa zostanie rozegrana w najbliższy weekend.

League of Legends wprowadza przestrzenie reklamowe do gry

Riot Games
Fot. Riot Games

Riot Games, wydawca gry League of Legends, zaimplementował przestrzenie reklamowe wewnątrz gry. Teraz w czasie oficjalnych transmisji z rozgrywek, na wybranych miejscach na mapach będą pojawiać się treści reklamowe od partnerów. Ruch ten może znacząco wpłynać na widoczność sponsorów rozgrywek League of Legends i jest kolejnym krokiem w stronę budowania silnego stabilnego ekosystemu wokół tej gry.

HP Omen oficjalnym partnerem Rainbow Six Polish Masters 2020

Ubisoft HP Omen
Fot. Ubisoft

Polski oddział Ubisoftu ogłosił współpracę z marką OMEN, która zostałą oficjalnym partnerem rozgrywek. Współpraca rozpocznie się wraz z pierwszą kolejką zmagań – 28 maja – i potrwa do 6 września, kiedy to wyłoniony zostanie Mistrz Polski i jednocześnie reprezentant kraju w europejskiej lidze Challenger. Jako oficjalny partner, OMEN dostarczy laptopy dla zespołu komentatorskiego oraz analizy w czasie Rainbow Six Polish Masters. Firmy będą prowadziły także wspólne działania komunikacyjne i sprzedażowe związane z polską ligą.

Z pewnością będzie to najbardziej ekscytująca edycja turnieju zwłaszcza, że zwycięstwo w nim po raz pierwszy umożliwi najlepszym polskim graczom walkę o imponującą pulę nagród na globalnej arenie. Marka OMEN celebruje kulturę gamingową i swoimi rozwiązaniami wspiera wszystkich, którzy poprzez granie stale się rozwijają.
Katarzyna Dulemba, PS Gaming Marketing, HP Inc Polska

Drużyny Counter-Strike zmierzą się w turnieju charytatywnym o 2 miliony dolarów

W ostatni weekend maja, sześć najlepszych drużyn Counter-Strike zmierzy się w turnieju charytatywnym „Gamers Without Borders”. Pula nagród wynosi aż 2 miliony dolarów, a zwycięskie drużyny przekażą je na rzecz walki z Covid-19. W turnieju wystąpi Natus Vincere, G2 Esports, mousesports, FaZe Clan, OG oraz Fnatic.

Marka XPG tytularnym sponsorem Invicta Gaming

Invicta
Fot. XPG Invicta

Marka XPG została tytularnym sponsorem organizacji Invicta Gaming, która ze swoją drużyną Rainbow Six występują w Polish Masters. Współpraca obejmuje występy pod nową nazwą w rozgrywkach transmitowanych przez Polsat Games, testy wyposażenia, aktywności w mediach społecznościowych oraz atrakcje dla fanów. Za koordynację współpracy odpowiada krakowska agencja WĘC PR. Marka XPG udzieli między innymi wsparcia sprzętowego zawodnikom Invicta Gaming. Efektami kooperacji będą także testy wyposażenia, czy też aktywności w mediach społecznościowych organizacji oraz jej reprezentantów.

Devils.one z dywizją Rainbow Six

Devils.one
Fot. Devils.one

Devils.one, jedna z wiodących organizacji, zdecydowała się na przyjęcie dywizji Rainbow Six. Drużyna będzie występować w flagowej lidze Ubisoftu w Polsce – Polish Masters transmitowanej na Polsat Games. To kolejna organizacja, która w ostatnim czasie zdecydowała się na inwestycje w Rainbow Six. Z pewnością jest to pokłosie ostatnich informacji o nowej strukturze esportowej tej gry.

Electronic Arts z 1,5mln dolarów przychodu z Ultimate Team

Electronic Arts zaraportował 1,49mld$ przychodu z tytułu Ultimate Team w ostatnim roku kalednarzowym. To wzrost o ponad 100 milionów w stosunku do roku ubiegłego. Electronic Arts konsekwentnie buduje rynek wirtualnych przedmiotów w swoich najnowszych tytułach z FIFA, czy NBA na czele.

Orbit rozszerza działania w esporcie

Orbit rozszerza działania w esporcie! Po AGO, Illuminar i Devils.one czas na Arcane Wave.

Ubisoft z nową europejską strukturą esportową

UBISOFT z nową europejską strukturą esportową!

Poprzedni przegląd esportowych wydarzeń tygodnia

W tym tygodniu w esporcie: Puki Style, Honoris, Red Bull, Orlen, Oponeo, Devils.one, Astralis, Le Mans, Blast, Rainbow Six

 

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

W tym tygodniu w esporcie: K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Bank, Śląsk Wrocław, Esport Pro Tour

European Masters

K1CK Neosurf z wicemistrzostwem EU Masters, Alior Bank wchodzi w esport, a globalny rynek gier warty 159 miliardów dolarów. Przegląd wydarzeń z ostatnich dni.

Przeglad wydarzen esport ESE

K1CK Neosurf wicemistrzem EU Masters!

Fot. K1CK Neosurf

W weekend odbywały się decydujące mecze playoffów EU Masters, mających status Mistrzostw Europy w League of Legends. W najlepszej czwórce znalazły się aż 2 polskie drużyny. W pierwszym półfinale AGO Rogue niestety uległo francuskiej drużynie LDLC, natomiast K1CK Neosurf pewnie zwyciężyło hiszpańskie Movistar Riders, a wyróżniającym zawodnikiem był Łukasz 'Puki Style” Zygmunciak. K1CK w wielkim finale musiało jednak uznać wyższość francuskiego LDLC i ostatecznie zdobyło tytuł wicemistrza Europy. To historyczny wynik i wielki sukces Polaków w tych rozgrywkach.

Alior Bank z mocną inwestycją w esport w Polsce!

Alior-Riot
Fot. Alior Bank

Alior Bank wchodzi w świat esportu! Zdecydował się na mocne wsparcie polskiej sceny League of Legends. Został głównym sponsorem Ultraligi – najbardziej prestiżowych rozgrywek LOL w Polsce, a także przygotował dedykowaną ofertę dla graczy. Alior Bank we współpracy z wydawcą Riot Games, stworzył dedykowaną kartę płatniczą z wizerunkiem Ashe – jednej z postaci w grze League of Legends. Użytkownicy za płatności kartą będa otrzymywać specjalne punkty, wymienialne na wirtualne Riot Points. Skierowanie uwagi na graczy zostało poprzedzone badaniami przeprowadzonymi przez RBL_Innovatioan – wewnętrzne laboratorium Alior Banku. Badania pokazały, że niemal połowa klientów korzystających z usług bankowości online gra w sieci przynajmniej raz w tygodniu. W przeciągu kolejnego tygodnia zaprezentujemy szeroki case study wejścia Alior Bank w świat esportu.

Zakończył się Esport Tour Pro

Esport Tour
Fot. Esport Tour

W niedzielę zakończyły się zmagania Esport Tour Pro w grze Counter-Strike. Wśród czterech najlepszych drużyn znalazło się Illuminar Gaming, AVEZ, Actina PACT i Pompa Team. Zwycięzcą została Actina Pact, która w finale pokonała Pompa Team wynikiem 2:0. Wszystkie spotkania Esport Tour Pro były transmitowane ze Studia Tarczyński Live, a sponsorami transmisji była m.in. marka Tiger (napoje energetyczne), czy Wawel (słodycze).

Rynek gier warty już ponad 159 miliardów dolarów?

newzoo global games market
Graf. Newzoo

Newzoo, wiodący podmiot badawczy w gamingu i esporcie, ogłosił podniesienie prognozy wartości globalnego rynku gier do 159,3 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o 9,3% rok do roku. Newzoo przyznaje, że zauważalne jest pozytywne oddziaływanie pandemii i społecznej izolacji na branżę gier. Wśród platform globalnie dominują gry mobilne (77mld), przed konsolowymi (45mld) i komputerowymi (37mld).

Śląsk Wrocław przyjmuje dywizje Valoranta

Slask Wroclaw Esports
Fot. Śląsk Wrocław Esports

Klub sportowy Śląsk Wrocław miesiąc temu ogłosił wejście na rynek esportu przyjmując dywizje Counter-Strike, Fortnite, oraz FIFA. Po miesiącu działalności zdecydował się na rozszerzenie działań i stworzenie dywizji w nową grę od Riot Games – Valorant. Gra obecnie znajduje się w fazie beta testów, ale nie przeszkadza jej to w biciu kolejnych rekordów oglądalności na platformie Twitch. Kolejne miesiąca przyniosą nam wiele odpowiedzi odnośnie dalszej przyszłości tej gry.

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o takich markach w esporcie jak Red Bull, STS, ESL, Twitch, Valorant, Sokół, AGO, Blizzard, czy EA

Red Bull, STS, ESL, Twitch, Valorant, Sokół, AGO, Blizzard, EA, czyli Esportowe wydarzenia ostatnich dni

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

PZU i Alior Bank włączają startupy do walki ze skutkami koronawirusa

startupy walka z koronawirusem

Szansa dla nowatorskich rozwiązań służących zwalczaniu pandemii koronawirusa i jej skutków. PZU i Alior Bank ogłaszają nabór innowacyjnych projektów w ramach inicjatywy RBL_START #COVID-19. Program, skierowany do startupów, ma wspierać realizację najlepszych pomysłów. Można je zgłaszać do 26 kwietnia.

Zależy nam na promowaniu pomysłów, które mają szeroki wymiar społeczny. Służą leczeniu, diagnostyce, prewencji i edukacji. Cenne będą też inicjatywy, które pomagają w doskonaleniu usług i oferty ubezpieczeniowej oraz bankowej, by lepiej odpowiadały na potrzeby klientów w okresie kryzysu wywołanego wirusem. Dotyczy to przykładowo rozwoju zdalnych procesów i ulepszaniu ich tak, by bez większego wysiłku mogli z nich korzystać wszyscy klienci, wśród nich osoby starsze.

Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji PZU

Pandemia wpływa na codzienne życie każdego z nas. Prawdopodobnie jej skutki, będziemy odczuwać jeszcze przez długi czas. Dlatego żeby aktywnie stawić czoło nadchodzącym wyzwaniom, również tym związanym z nieuniknionym spowolnieniem gospodarczym zdecydowaliśmy się na uruchomienie inicjatywy specjalnej RBL_START #COVID-19. Sytuacja wymaga od nas sprawnych działań, w tej sytuacji kryteriami wyboru projektów, oprócz ich realnego efektu społecznego, będą łatwość i szybkość wdrożenia na szeroką skalę.

Daniel Daszkiewicz , dyrektor Departamentu Innowacji i FinTech w Alior Banku

Projekty, które mają szansę na wsparcie, dotyczą takich obszarów, jak:

  • prewencja, diagnostyka i leczenie koronawirusa,
  • edukacja społeczna w tym zakresie,
  • rozwiązania ułatwiające korzystanie z usług online, szczególnie przez seniorów,
  • projekty ułatwiające firmom przenoszenie usług do kanałów zdalnych.
  • produkty i usługi odpowiadające na potrzeby zdrowotne, finansowe i ubezpieczeniowe klientów w związku z pandemią koronawirusa oraz w podobnych kryzysowych sytuacjach.

Zwycięskim startupom PZU i Alior Bank oferują współpracę i wsparcie swoich ekspertów w realizacji projektów, a także pomoc w ich rozpowszechnianiu. Partnerem technologicznym wspierającym inicjatywę RBL_START #COVID-19 jest Microsoft.

Zgłoszenia są przyjmowane do 26 kwietnia poprzez dostępny online formularz.


Źródło: informacja prasowa PZU

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Fundacja Zaczytani.org i Alior Bank nawiązały strategiczną współpracę

Znana z Wielkiej Zbiórki Książek Fundacja Zaczytani.org oraz wspierający wyższą kulturę Alior Bank łączą swoje siły, by promować czytelnictwo w Polsce. Dzięki nawiązaniu strategicznej współpracy z Zaczytani.org na rok 2019, bank rozwinie swoje działania w zakresie wolontariatu, fundacja zyskuje natomiast partnera Wielkiej Zbiórki Książek, Zaczytanych Bibliotek oraz innych zaczytanych projektów.

W połowie 2018 roku rozpoczęła się przygoda Alior Banku z Fundacją Zaczytani.org, której misją jest promocja czytelnictwa i edukacja społeczna. To już kolejna inicjatywa Alior Banku w zakresie promowania czytelnictwa, który od czterech lat aktywnie wspiera Festiwal Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie.

Zeszłoroczne działania zrealizowane z Fundacją Zaczytani.org zakończyły się sukcesem. Dzięki zorganizowanej w Banku zbiórce książek, zapewniono dostęp do literatury wielu osobom w trakcie hospitalizacji. Realizując serię szkoleń z bajkoterapii Alior Bank wsparł niemal pół tysiąca dzieci przebywających w szpitalach, przeprowadzając więcej niż 100 godzin warsztatów czytelniczych.  W partnerstwie z Bankiem otworzona została także Zaczytana Ławka Wisławy Szymborskiej.

Strategiczna współpraca

Inicjatywy, które miały miejsce w zeszłym roku przerodziły się w długofalową współpracę. W wyniku połączenia wyższej kultury z pasją i energią zaangażowanych osób, powstał niecodzienny projekt kooperacji biznesu z organizacją pożytku publicznego. Alior Bank został strategicznym partnerem biznesowym Fundacji Zaczytani.org na rok 2019, ale co równie ważne, Fundacja Zaczytani.org stała się strategiczną organizacją NGO dla Alior Banku.

– Dzięki nawiązaniu współpracy z Fundacją Zaczytani.org nasi pracownicy przekonują się, że książki mają walory terapeutyczne oraz ogromny wpływ na kształtowanie postaw i zachowań. Poprzez uczestnictwo w warsztatach z bajkoterapii wolontariusze Alior Banku nie tylko pomagają podopiecznym szpitali, ale wykorzystują nabyte umiejętności także w gronie swoich bliskich  – mówi Wojciech Grabiec, koordynator wolontariatu w Alior Banku.

W tym roku Fundacja przyuczy kolejnych wolontariuszy Alior Banku do roli bajko- i biblioedukatorów (czytających dzieciom oraz dorosłym), którzy będą prowadzić warsztaty dla podopiecznych placówek medycznych oraz domów opieki. W ramach współpracy Alior Bank otworzy trzy nowe Zaczytane Ławki oraz będzie partnerem Wystaw Zaczytanych Ławek w Gdańsku, Krakowie oraz Warszawie. Stworzy także 10 Zaczytanych Bibliotek w placówkach instytucji społecznych na terenie całego kraju oraz mocno zaangażuje się w Wielką Zbiórkę Książek.

Wielka Zbiórka Książek w oddziałach Alior Banku

23 kwietnia, w Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich, wystartowała Wielka Zbiórka Książek. Potrwa do 26 maja, a jej zasięg obejmie 74 miast. Wielka Zbiórka Książek odbywała się do tej pory w 7 największych miastach Polski, bieżąca edycja to pierwsza tak szeroko zakrojona akcja w jej 5-letniej historii. Wszystko to za sprawą Alior Banku, który zorganizował punkty zbiórek książek w ponad 100 oddziałach na terenie całego kraju. Lista punktów znajduje się na stronie zaczytani.org.

– Bardzo cieszy mnie fakt, że Alior Bank uczestniczy w tak potrzebnej inicjatywie jak Wielka Zbiórka Książek. Liczę, że dzięki zaangażowaniu naszych oddziałów i ich pracowników, zebranych zostanie znacznie więcej książek niż w zeszłych latach, a podopieczni placówek medycznych i opiekuńczych zyskają jeszcze lepszy dostęp do ciekawych lektur – mówi Krzysztof Bachta, prezes zarządu Alior Banku.

W trakcie poprzednich edycji dostawaliśmy zapytania czy planujemy rozszerzyć akcję i stworzyć punkty zbiórek poza 7 głównymi miastami. W tym roku zbiórka obejmie niemalże cały kraj dzięki wsparciu Alior Banku – naszego partnera strategicznego oraz jego pracownikom, którzy koordynują zbiórki książek w wybranych oddziałach Banku – dodaje Agnieszka Pawlak, prezes Fundacji Zaczytani.org.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wystartowała nowa kampania Alior Banku promująca elastyczny rachunek 4×4 dla przedsiębiorców

Rusza nowa multimedialna kampania marketingowa skierowana do klientów biznesowych. Tym razem Alior Bank promuje Rachunek ,,4x4”. Głównym przekazem kampanii jest możliwość dopasowania przez klienta rachunku do potrzeb firmy poprzez wybór odpowiednich rozwiązań proponowanych w pakietach: gotówkowym, krajowym, zagranicznym i oszczędnym. Wśród wykorzystanych w niej narzędzi po raz pierwszy znajdą się reklamy w podcastach.

W kampanii Alior Bank opowiada historię czworga przedsiębiorców działających w różnych branżach. Są to właściciele firmy stolarskiej, krawieckiej, spedycyjnej i cukierniczej. Wszyscy wybrali Rachunek ,,4×4” w Alior Banku i dopasowali usługi do specyfiki swojej działalności. Korzystają więc z podstawowej wersji rachunku, w ramach której za 0 zł otrzymują: prowadzenie konta, kartę debetową, przelewy internetowe do ZUS i US, aplikację księgową online na zafirmowani.pl oraz wybranego i dopasowanego do specyfiki firmy pakietu za 10 zł miesięcznie, ale z niższymi opłatami za usługi w stosunku do stawek w standardowej Tabeli Opłat i Prowizji (oferta skierowana jest do nowych klientów Alior Banku).

Kampania ma charakter sprzedażowo-wizerunkowy i obejmuje m.in. działania w radiu oraz Internecie. Będzie można ją usłyszeć w najpopularniejszych wśród przedsiębiorców ogólnopolskich i lokalnych stacjach radiowych, takich jak ESKA, WAWA, VOX FM, Radio Plus, RMF FM, Radio Zet i „Trójka”. Będą w nich emitowane trzy 30-sekundowe spoty zrealizowane w formie testymoniali, które reklamują trzy najbardziej popularne pakiety Rachunku ,,4×4”. W pierwszym opowie o nim właściciel firmy stolarskiej, w drugim przedstawicielka firmy krawieckiej, a w trzecim przez właściciela firmy spedycyjnej, który prowadzi swój biznes również za granicą.

Działania w Internecie obejmują m.in. e-mailingi, social media oraz współpracę z blogerami, np. Szymonem Ostrowskim, prowadzącym „Biznes na ostro”. Reklamy rachunku zobaczymy w autobusach miejskich w Warszawie, Trójmieście i aglomeracji górnośląskiej, a także w prasie branżowej.

Dodatkowo Alior Bank po raz pierwszy sięgnął po emisję reklam w podcastach, które zyskują coraz większą popularność wśród przedsiębiorców.

Kreacja kampanii jest dziełem agencji PZL, natomiast za planowanie i zakup mediów odpowiada Wavemaker. Działania w jej ramach będą prowadzone do połowy maja.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF