...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Agencja Job’n’Joy puszcza oko do przyszłych pracowników Allegro

Allegro Job'n'Joy

W Katowicach, Lublinie, Łodzi, Trójmieście i Wrocławiu, trwa nietypowa, dopasowana do lokalnych klimatów kampania employer brandingowa Allegro.

Ukłon w stronę gospodarza

Dobra komunikacja, to taka, która uwzględnia uwarunkowania kulturowe i mentalność osób, do których ma dotrzeć. Kryteria te spełniają projekty przygotowane przez Job’n’Joy z okazji otwarcia hubów technologicznych  Allegro w nowych lokalizacjach.

Będąc gościem, kimś nowym w otoczeniu, fajnie uhonorować i docenić kulturę i obyczaj gospodarza. Dlatego stawiamy na odniesienia do regionalnych ikon, gwar i skojarzeń. Nasza komunikacja bazuje na cechach charakterystycznych danego miasta, rezygnujemy z powszechnie stosowanego uniwersalnego, jednolitego podejścia w komunikacji.

Tomek Graszewicz, dyrektor kreatywny i strategiczny  Job’n’Joy

Autorzy uwzględnili specyficzną stylistykę w kreacjach, które można oglądać na nośnikach OOH oraz w kanale digital.

W samej kampanii – z przymrużeniem oka – pokazujemy, że czujemy lokalne klimaty. Wiemy, co to Tauzen i trajtek, które miasto ma najwięcej mostów, gdzie jest stolica polskiej kinematografii oraz które z naszych nowych biur będzie robiło daily na…MOLO. 

Mateusz Jabłonowski, odpowiada w Allegro za projektowanie i realizację kampanii employer brandingowych

Kampania trwa od 27.10.2021 i zakończy się w marcu 2022 roku.


Źródło: Job’n’Joy

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czym wyróżnia się polski e-konsument? [BADANIE]

Globalny rynek e-commerce w ostatnim czasie stał się prawdziwą potęgą. Jak podaje Statista w tym roku aż 2,14 miliarda osób będzie kupować online, a globalny przychód z e-sprzedaży detalicznej w 2022 ma wynieść 5,4 biliony dolarów. Światowy e-commerce nie jest jednak monolitem, można zauważyć sporo różnic na poziomie lokalnym. Jak na tle e-handlowego krajobrazu wypadają konsumenci z Polski?

Zachód i Wschód

Jak zauważają eksperci PostNord w ramach raportu “E-commerce in Europe 2020”, w Europie ogromny wpływ na gospodarkę, a co za tym idzie na technologię, mają historyczne uwarunkowania, czyli podział kontynentu przez Żelazną Kurtynę.

Na Zachodzie we wczesnych latach 90. internet był już powszechnie obecny, podczas gdy w krajach dawnego Bloku Wschodniego (czyli także w Polsce) digitalizacja dopiero się rozpoczynała. Nic dziwnego więc, że e-commerce w Wielkiej Brytanii, Francji czy Niemczech rozwinął się wcześniej – i w przypadku tych państw można mówić o rynkowej dojrzałości i stabilności. Natomiast Europa Centralna i Wschodnia dopiero teraz przeżywa przyspieszony, gwałtowny rozkwit e-handlu. Co ciekawe, choć e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, odsetek internautów robiących e-zakupy jest niższy (83 proc.) niż europejska średnia wynosząca powyżej 90 proc. Podobny wynik mają Włosi – 82 proc.

Wykres_PromoTraffic
Źródło: PromoTraffic
Robert_StolarczykZ naszego doświadczenia prowadzenia kampanii w różnych krajach europejskich wynika, że konsumenci różnią się jeśli chodzi o nawyki zakupowe związane z zaufaniem do form reklamowych, komunikacją, preferowanymi metodami płatności., Trzeba pamiętać rozważając ekspansję. Przykładowo, jak wynika z wielu analiz i raportów, m.in PostNord, wśród kupujących z Niemiec odnotowuje się wysoki wskaźnik zwrotów. Planując obecność na innych rynkach dobrze jest uwzględnić odpowiednie rozwiązania w e-sklepie, a także pamiętać o poinformowaniu o tym potencjalnych klientów, np. w działaniach reklamowych.
Robert Stolarczyk, CEO PromoTraffic – agencji digitalowej prowadzącej działania dla e-commerce
E-commerce w krajach Europy Zachodniej ma wysoki udział w całości handlu. Rozwija się w sposób stabilny, równomierny. Tymczasem część państw ze wschodniej części ma sporo do nadrobienia, więc dynamika rozwoju rynku jest znacznie większa. Takim krajem jest np. Rumunia. Co prawda 84 proc. tamtejszych internautów szuka możliwości zakupowych w sieci, ale tylko część z nich (70 proc.) decyduje się dokonać zakupu. Dane z tego rynku pokazują, że Rumunów możemy postrzegać, jako wyjątkowo odpowiedzialnych i ostrożnych. Rumuni kupując online zwracają uwagę na stosunek jakości do ceny i w pierwszej kolejności korzystają z porównywarek.
Robert_StolarczykWiedząc o tych różnicach i preferencjach zakupowych możemy przygotować odpowiednią strategię obecności reklamowej na danym rynku. Dobór form reklamowych, kreacji czy sposób ich kierowania wynikają z lokalnej specyfiki. Ich znajomość a także odpowiednio skonstruowana polityka rabatowa czy też ta dotycząca logistyki i zwrotów sprawi, że nasze działania będą skuteczne i efektywne.
Robert Stolarczyk, CEO PromoTraffic

E-konsument z Polski

Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się i największych rynków w regionie. PwC przewiduje, że w ciągu najbliższych pięciu lat wartość brutto polskiego rynku e-commerce będzie na poziomie 162 mld zł.
Robert_StolarczykTym, co wyróżnia rodzimych e-konsumentów na tle innych krajów jest przede wszystkim zainteresowanie lokalnymi rozwiązaniami e-commerce. Najbardziej dobitnym przykładem jest ogromna popularność Allegro, podczas gdy powszechnie w Europie królują globalni giganci, jak Amazon czy eBay.
Robert Stolarczyk, CEO PromoTraffic
Wykres_PromoTraffic
Źródło: PromoTraffic

Robert_StolarczykOwa lokalność jest widoczna również w preferowanych metodach płatności. Z raportu Przelewy24 wiemy, że polski e-konsument najchętniej płaci Blikiem. Nadal jednak Polacy są jedną z najliczniejszych grup na tle innych krajów europejskich korzystających z płatności przy odbiorze, podczas gdy na Zachodzie zdecydowanie dominuje płatność kartą. Wyjątkiem są Niemcy, którzy preferują przelewy bankowe.

Robert Stolarczyk, CEO PromoTraffic

Według raportu “Rynek e-commerce A2020” Gemiusa niekwestionowanym liderem wśród platform zakupowych jest Allegro. Badani wymieniają ten marketplace najczęściej, niemal w każdej kategorii zakupowej. Międzynarodowi potentaci popularni w innych krajach europejskich, jak Amazon czy eBay, przyciągają znacznie mniej użytkowników.
Robert_StolarczykTym, co łączy Polskę z innymi rynkami e-commerce w Europie jest przywiązywanie wagi do ceny produktów, bezpieczeństwa zakupów oraz to, że najchętniej kupujemy w sieci ubrania i buty. Ponadto, tak jak większość Europejczyków cenimy przede wszystkim nasze, lokalne produkty.
Robert Stolarczyk, CEO PromoTraffic
Znajomość grupy docelowej, jej preferencji zakupowych, nawyków jest jednym z kluczowych elementów budowania przewagi konkurencyjnej na rynku – niezależnie od wybranego kierunku rozwoju.

 


Źródło: PromoTraffic

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bitwa gigantów: Allegro.pl vs Amazon.pl

allegro_vs_amazon

Co się stanie, gdy od wielu lat ulubiona polska witryna e-commerce zyska konkurenta, nie innego niż Amazon? Czy polscy klienci pozostaną lojalni, czy dadzą się uwieść? Neticle zagłębił się w sekcje komentarzy, aby dowiedzieć się, co myślą użytkownicy.

Powszechnie wiadomo, że podczas pandemii, e-commerce odnosił w Europie ogromne sukcesy. Ponieważ zasady się poluzowały, a ludzie wracają do swoich miejsc pracy i codziennej rutyny, palącym staje się pytanie, czy duże sklepy internetowe będą w stanie utrzymać swoje wyniki. Firma Neticle, zajmująca się analityką mediów internetowych i tekstów, postanowiła przeanalizować i porównać pierwsze dwa kwartały roku pod względem reputacji internetowej Allegro.pl i Amazon.pl, aby się tego dowiedzieć.

Porównanie jest szczególnie istotne teraz, ponieważ polska wersja platformy Amazona pojawiła się dopiero w marcu tego roku. Wcześniej najbliższą polską publicznością dostępną na Amazonie była wersja niemiecka. Allegro.pl było – i nadal jest – największym polskim serwisem e-commerce, więc konkurencja między nimi jest zacięta. O announcement i launch pisaliśmy już wcześniej. Jedno jest pewne: kupujący zdecydowanie odnoszą korzyści z rosnącej oferty. Ale jak zmieniła się ostatnio reputacja dwóch gigantów? Czego możemy dowiedzieć się, wsłuchując się w głosy klientów?

allegro_amazon_chart-01
Allegro ma znacznie więcej wzmianek niż Amazon, ale często pojawiają się we wzmiankach razem

Allegro miało prawie dwa razy więcej wzmianek w polskim internecie niż Amazon, ale o obu mówiło się znacznie więcej w pierwszym kwartale roku, zwłaszcza w styczniu. Oczywiście wynika to z faktu ogłoszenia startu Amazon.pl, tym samym oba serwisy miały swój największy szczyt wzmianek 27 stycznia. Historia była szeroko opisywana przez portale informacyjne i media społecznościowe, z prawie 80 artykułami na pierwszej stronie i 150 innymi. Wiele serwisów informacyjnych ogłosiło start Amazon.pl jako „najgorszy koszmar Allegro.pl”. Inną, równie (jeśli nie ważniejszą) zmianą było to, że nie tylko polscy użytkownicy mogli dokonywać zakupów bezpośrednio z polskiej strony internetowej, ale także polscy sprzedawcy mogą teraz rejestrować konta i sprzedawać swoje towary bezpośrednio przez Amazon.

Po ogłoszeniu rychłego wystartowania Amazon.pl. liczba wzmianek zaczęła stopniowo spadać, a następnie ustabilizowała się na poziomie średnio 500-1000 wzmianek dziennie, z okazjonalnymi szczytami tu i ówdzie. Allegro również miało wiele pozytywnych opinii i wzmianek w mediach społecznościowych 31 stycznia dzięki aukcji charytatywnej zorganizowanej na ich stronie, choć wydarzenie później wywołało też sporo negatywnych emocji z powodu pojawienia się na aukcji kontrowersyjnego obrazu. W lutym Amazon zmienił swoje logo, ponieważ poprzednia wersja przypominała niektórym użytkownikom wąsy Adolfa Hitlera. Duży szczyt wzmianek o obu serwisach miał miejsce 2 marca, w dniu faktycznej premiery Amazon.pl. Później na forach i mediach społecznościowych nieco się uspokoiło, komentarze łagodnie negatywne lub łagodnie pozytywne pojawiały się po obu stronach w podobnej ilości.

Daj nam wyniki sprzedaży, albo przejdziemy na inne platformy…

Kiedy przyjrzymy się kluczowym tematom, archiwa są dla Allegro numerem jeden, a powodem tego jest Pinterest. Wielu użytkowników podczas montażu plansz wyświetla linki do miejsc, w których można znaleźć i kupić określone produkty, w „archiwum” Allegro. „Link” pojawia się osobno z tego samego powodu na innych platformach społecznościowych. Pozostałe tematy – jak „wyprzedaż” i „problem” – są ważne dla obu stron, chociaż Allegro zazwyczaj ma więcej wzmianek na każdy temat, ponieważ ogólnie ma więcej wzmianek.

llegro_amazon_chart-02
Kluczowe tematy to sprzedaż I aplikacja

Największą różnicę można zaobserwować w temacie „aplikacja”, gdzie Allegro ma zdecydowanie pozytywną reputację. Użytkownicy Amazona byli w większości niezadowoleni z aplikacji Prime Video, ogólnie nie pozostawili wielu pozytywnych komentarzy.

Do kluczowych marek, które pojawiają się we wzmiankach, należy kilku konkurentów, takich jak OLX, ebay i AliExpress. Spośród innych usług Amazona, Prime Video i MyTV były wyraźnie widoczne we wzmiankach, pojawiło się również Apple i powiązane marki, takie jak Kindle i iTunes.

allegro_amazon_chart-03

Jeśli chodzi o kanały komunikacji, udział platform obu sklepów jest dość podobny. Amazon ma nieco większy zasięg wiadomości ze względu na swoją premierę w Polsce, podczas gdy Allegro ma więcej recenzji aplikacji i więcej wzmianek na Pintereście, ale poza tym oba sklepy idą łeb w łeb.

allegro_amazon_chart-04

Prawdopodobnie jest jeszcze za wcześnie, aby ogłosić zwycięzcę, ale Amazon z pewnością miał mocny start, komunikuje się ze swoimi klientami przez Facebooka, Twittera i YouTube, co sprzyja popularności. Allegro ma silną rzeszę fanów zbudowaną przez lata i świetną aplikacją, ale lepsze oferty już mają moc, aby przekonać niejednego klienta.

Zsófia od 10 lat pracuje jako dziennikarz, blogger, copywriter oraz account manager w obszarze komunikacji i marketingu. Jest autorką wielu publikacji w takich branżach jak turystyka, telekomunikacja, bankowość a nawet budownictwo. Pomimo wykształcenia socjologicznego i kilku projektów z tym związanych w okresie studiów, przez ostatnie dwa lata związana była z jednym z największych węgierskich banków gdzie pracowała jako Data Miner/Text Analyst. Aktualnie wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie w Neticle, gdzie zajmuje się analizami mediów.

Zsófia Antal

Jak czynić dobro do potęgi? Działanie społeczne z wykorzystaniem sieci

Zwolnieni z Teorii_

Zmieniają obraźliwe graffiti na inspirujące murale, odczarowują stereotypy o imigrantach czy tłumaczą młodzieży zawiłości związane z pandemią koronawirusa – takie projekty realizują uczniowie w całej Polsce z pomocą nowych technologii w ramach programu „Mam swoje Alle” fundacji Zwolnieni z Teorii oraz Allegro. Kilkanaście projektów m.in. w Toruniu, Warszawie, Ostrowie Wielkopolskim i innych miastach miało wpływ na ponad ćwierć miliona odbiorców. Paula Bruszewska, Marcin Bruszewski oraz Rafał Flis, założyciele Zwolnionych z Teorii zostali wyróżnieni w 5. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jak do tego doszło?

Według badań CBOS z lutego 2021 r. ogromna większość rodziców (89%) uważa, że jakość nauki zdalnej jest gorsza od jakości nauki stacjonarnej. Rodzice dzieci uczących się zdalnie dostrzegają wiele negatywnych konsekwencji zdalnego trybu nauczania. Najczęściej w tym kontekście wymieniany jest brak bądź ograniczenie kontaktów z rówieśnikami (83%). Tak nie musi być. Dzięki nowym technologiom można nauczyć się nowych kompetencji z wykorzystaniem sieci, co pokazuje przykład programu „Mam swoje Alle”. Zakładał on udzielenie wsparcia młodzieży przez pracowników Allegro tak, aby młodzi mogli zespołowo, przedsiębiorczo i społecznie działać online – bezpiecznie, bez wychodzenia z domu. Młodzi ludzie nie tylko się ze sobą kontaktowali, ale też współdziałali społecznie na rzecz dobra innych ludzi.

Prawie osiemdziesięciu nastolatków z różnych zakątków Polski w tym roku szkolnym pochyliło się nad problemami w swoich lokalnych społecznościach, które chcieli rozwiązać. Powołali zespoły, zgłosili się do olimpiady Zwolnieni z Teorii i zaangażowali się w program specjalny, aby otrzymać wsparcie specjalistów w zakresie działania w internecie, zrównoważonego rozwoju, organizacji projektów i zarządzania swoim czasem. Ponad trzydziestu mentorów z biznesu wsparło uczniów w prowadzeniu pierwszego w ich życiu prawdziwego przedsięwzięcia, które w efekcie miało wpływ na ćwierć miliona ludzi w ich najbliższym otoczeniu.

W czasie pandemii Allegro postanowiło wesprzeć młodych na ich ścieżce do zaangażowania społecznego. Nasi pracownicy, poprzez konsultacje i mentoring, wspierali uczestników olimpiady w rozwoju ich przedsiębiorczości. Spotkania odbywały się online, co dla pokolenia, które wyrosło w dobie internetu, nie stanowiło problemu. W realizacji projektów korzystaliśmy z rozwiązań, jakie daje nam technologia, dzięki temu mieliśmy większe możliwości zasięgu, a przez to też wpływu społecznego. Jednocześnie jest to bezpieczne działanie podczas pandemii i może wspierać innych lokalnie czy charytatywnie. Z początku nastawiłam się, że to ja będę wspierać ambitną, ciekawą świata i gotową do działania młodzież, ale z czasem okazało się, że mentoring jest również cennym doświadczeniem dla mnie.

Magda Andrejczuk, ekspertka ds. CSR w Allegro z ponad 11-letnim doświadczeniem zawodowym, mentorka w programie “Mam swoje Alle”

Jak twierdzą organizatorzy olimpiady projektów społecznych, to właśnie nauka przez działanie przyniesie w bliskiej przyszłości młodzieży lepsze rezultaty niż piątki na świadectwie.

Z naszych badań i doświadczenia wiemy, że organizowanie projektów społecznych rozwija umiejętności pracy w grupie, samoorganizacji i kreatywności. Pandemia i lockdown wymusiły znalezienie nowych formuł działania z wykorzystaniem internetu i przyniosły one świetne rezultaty. Krótko mówiąc, dzięki doświadczeniu managerów z biznesu i nowym technologiom młodzież mogła dowiedzieć się i poznać na własnej skórze, jak czynić dobro do potęgi.

Aleksandra Chudaś, dyrektorka zarządzająca fundacji Zwolnieni z Teorii

Chudaś dodaje, że ważne jest, aby w tym zachęcaniu do działania społecznego udział brali nie tylko nauczyciele i dyrektorzy szkół, ale również osoby z otoczenia młodych ludzi, np. przedstawiciele biznesu, którzy mogą realnie wesprzeć nastolatków.

Ten program jest przykładem tego, jak wolontariat kompetencyjny może być prowadzony w sposób niekonwencjonalny, ponieważ pracownicy dużej firmy wsparli kilkudziesięciu młodych ludzi, a potem stała się niesamowita rzecz: role się odwróciły. Młodzi przeprowadzili webinar dla zespołu Allegro, mówiąc o ważnych dla nich tematach prozwierzęcych. Myślę, że ten nowy trend wymiany międzypokoleniowej z powodzeniem znajdzie zastosowanie w programach wolontariatu pracowniczego, zarządzania różnorodnością czy transferu wiedzy.

Aleksandra Chudaś, dyrektorka zarządzająca fundacji Zwolnieni z Teorii

Oprócz działania społecznego ważny jest fakt, że młodzi ludzie zdobywają pierwsze doświadczenie zawodowe. Pracodawcy zauważają, że to kompetencje miękkie, które najlepiej szlifuje się w praktyce, są kluczowe obecnie w procesie przyjmowania do pracy nowych kandydatów. Jak twierdzi Magda Andrejczuk, przedstawicielka Allegro, wykształcenie nie ma obecnie takiego znaczenia jak kiedyś, a kluczowe staje się doświadczenie w działalności pozaszkolnej i posiadane kompetencje miękkie. Z badania przeprowadzonego przez fundację Zwolnieni z Teorii [2021] wynika, że młodzież działająca społecznie w ramach olimpiady nabywa kompetencji miękkich niezbędnych do pracy i potrafi się lepiej zorganizować w działaniu niż ich rówieśnicy nieaktywni społecznie.

Program „Mam swoje Alle” jest realizowany przez Fundację Zwolnieni z Teorii oraz Allegro po raz pierwszy. Celem programu jest wsparcie kompetencyjne młodych ludzi, którzy chcą działać społecznie i lokalnie. Zakończone projekty walczą teraz o Złotego Wilka, nagrodę przyznawaną za najlepsze projekty społeczne w Polsce. Premiera Gali Projektów Społecznych odbędzie się online 22 czerwca. Więcej na Facebooku Zwolnieni z Teorii.


Źródło: Zwolnieni z Teorii

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nie reklamują się, bo boją się podszywaczy. Ekspert: To błąd

reklama w intrnecie

3,8 biliona dolarów – tyle w 2020 r. stracili łącznie sprzedawcy e-commerce i producenci przez nieuczciwą konkurencję. Plagiaty i podróbki w internecie to codzienność. Problem urósł do takiej skali, że niektórzy wytwórcy nie reklamują swoich produktów w obawie przed naśladowcami. Istnieją jednak sposoby, żeby przed tym się bronić.

Wydawać by się mogło, że prowadząc biznes, a już szczególnie w branży e-commerce, promowanie swoich produktów jest oczywistością. Przecież hasło „reklama jest dźwignią handlu” funkcjonuje co najmniej od czasów PRL, a w pełnej krasie rozkwitło w dobie otworzenia się polskiej gospodarki w latach 90. ubiegłego wieku. Jak się jednak okazuje – w czasach gdy reklama atakuje nas w każdym zakątku internetu – są sprzedawcy, którzy działają w myśl zasady „ciszej jedziesz, dalej zajedziesz”. I to na Amazonie – globalnym liderze w segmencie e-commerce.

Reklama? Nie, dzięki

Ludzie szukają dobrze sprzedających się produktów, z jakimi mogą wejść na Amazona. Jeżeli mówiłabym dokładnie, co wytwarzam i sprzedaje, mogłoby być tak, że ktoś podrobiłby nasz produkt albo wszedł w to samo. Dlatego próbujemy minimalizować to ryzyko i nie mówimy o tym co robimy. Tak to jest w tej niszy, że się o tym po prostu nie mówi. Wielu jest takich sprzedawców, którzy działają w social media i nie chwalą się tym, co sprzedają. Właśnie ze względu na to, że na grupach poświęconych Amazonowi ludzie czyhają, żeby znaleźć jakiś fajny produkt.

Ada, instagramerka, która wspólnie z partnerem prowadzi swój biznes na Amazon, ale nie wykorzystują np. na swoich „instastories” dla reklamowania swoich produktów.

W pełni wygodnie na Amazonie możemy rozsiąść się od marca. Polska wersja serwisu przyciąga zarówno klientów szukających ciekawych promocji, jak i samych sprzedawców. Warto pamiętać, że większość produktów nie jest sprzedawana bezpośrednio przez Amazona, a właśnie przez zewnętrznych sprzedawców, którzy wystawiają swoje produkty za pośrednictwem serwisu.

Według serwisu Marketplace Pulse aktywnych kont sprzedawców zewnętrznych jest ok. 6 milionów. Ich udział w sprzedaży wynosi ok. 55%. Europejski segment Amazona (Niemcy, Wielka Brytania, Włochy, Hiszpania, Szwecja, Holandia i Polska), to blisko 1,5 miliona sprzedawców, którzy najczęściej sprzedają swoje produkty do więcej niż jednego kraju. Handlować można zarówno towarem sprowadzanym np. z Chin, ale też własnym produktem lub takimi rzeczami, na które mamy wyłączność.

Rynek zbytu jest ogromny, a przy użyciu odpowiednich aplikacji każdy może sprawdzić co w tym momencie sprzedaje się najlepiej. Stąd rodzi się pokusa pójścia na skróty, a na tej ścieżce możemy spotkać podróbki czy plagiaty. Nie trzeba ich nawet produkować. Można je całymi kontenerami sprowadzać z rynku azjatyckiego.

Reklamujcie się, ale wcześniej zabezpieczcie swój towar

Marek Czyżewski – CEO serwisu Pravna.pl, który świadczy usługi prawne dla biznesu, takie jak m.in. zastrzeżenie znaku towarowego – jest zdziwiony tym, że sprzedawcy nie chcą reklamować swoich produktów.

Jeśli przedsiębiorca wytwarza i sprzedaje własne produkty to warto się tym chwalić w social media i innych kampaniach reklamowych. Działania takie wpłyną bowiem na rozpoznawalność marki, jej umocnienie na rynku, a także wzmocnią tzw. wtórną zdolność odróżniającą znaku towarowego – komentuje Czyżewski, ale podkreśla, że działania marketingowe najlepiej wdrożyć już po zastrzeżeniu znaku towarowego.

Marek Czyżewski, CEO serwisu Pravna.pl

Co istotne, przy rejestracji znaku towarowego należy powiązać go z konkretnymi produktami czy usługami. Dzięki temu każdy podmiot, który będzie sprzedawał bądź świadczył usługi podszywając się pod zarejestrowaną markę, będzie naruszał znak towarowy.

W przypadku stwierdzenia zawinionego naruszenia znaku towarowego można domagać się naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych albo poprzez zapłatę sumy pieniężnej w wysokości odpowiadającej opłacie licencyjnej albo innego stosownego wynagrodzenia.

Marek Czyżewski, CEO serwisu Pravna.pl

Sama procedura zastrzeżenia znaku towarowego na poziomie polskimi oraz europejskim wygląda podobnie. Są dwie różnice. Opłata w przypadku procedury unijnej jest wyższa, ale szybciej otrzymamy decyzję.

Po opłaceniu wniosku jest on badany przez eksperta pod kątem braków formalnych oraz bezwzględnych przesłanek odmowy rejestracji wniosku. W przypadku braku nieprawidłowości znak podlega publikacji, co jest równoznaczne z rozpoczęciem trzymiesięcznego okresu sprzeciwowego. W tym czasie podmioty, które uważają, że znak podlegający rejestracji narusza ich prawa, mogą zgłosić ten fakt do odpowiedniego urzędu.

Jeśli żaden podmiot nie zgłosi sprzeciwu, Urząd wydaje decyzję o udzieleniu prawa ochronnego na znak towarowy, na dowód czego wydawany jest certyfikat. Znak towarowy ma charakter monopolu, a więc takie prawo jest prawem wyłącznym i przysługuje tylko jego właścicielowi.

Marek Czyżewski , CEO serwisu Pravna.pl

Podróbki to czysty zysk

Obawa przed plagiatem jest jednak uzasadniona. Według danych zebranych przez InfoTracer – portal, który zajmuje się m.in. cyberbezpieczeństwem, oszustwa w handlu elektronicznym w 2020 roku warte były około 3,8 biliona dolarów. To wzrost o ponad 49,6% w ciągu ostatnich 10 lat. Podróbki to nie tylko produkty tańsze, często ich jakość zagraża zdrowiu konsumentów. Amerykańskie media informowały m.in. o sytuacjach, gdy podrobione rękawice kuchenne (wizualnie niemal identyczne z oryginałem) spowodowały poparzenia. Natomiast AmSafe, producent sprzętu lotniczego, stworzył opatentowaną uprząż, która miała zapewnić bezpieczeństwo i komfort podróży w samolocie małym dzieciom – bez konieczności używania ciężkich fotelików. Sprzęt uzyskał wszelkie możliwe certyfikaty bezpieczeństwa, a w badania zainwestowano setki tysięcy dolarów. Nie minęło kilka miesięcy, gdy na Amazonie pojawiła się podróbka. Bez certyfikatów, wyprodukowana z gorszych materiałów, ale pięciokrotnie tańsza. Mimo że Amazon usunął ofertę, to i tak ciągle pojawiała się na kontach nowych sprzedawców.

Amazon stawia złodziejom pułapki

W ciągu ostatnich kilku lat Amazon wprowadził kilka inicjatyw, które mają na celu walkę ze sprzedawcami podróbek. W marcu 2019 roku firma uruchomiła Project Zero, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do wykrywania i usuwania podejrzanych towarów podrobionych. W zeszłym roku przeprowadzono natomiast pilotaż programu weryfikacji wideo na żywo, który pomaga zdalnie sprawdzać potencjalnych sprzedawców. Firma współpracuje również z niektórymi markami w sprawach procesowych z nieuczciwymi kontrahentami.

Dodatkowo Amazon umożliwia sprzedawcy założenie konta w Amazon Brand Registry, gdzie po potwierdzeniu uprawnień do znaku towarowego sprzedawca odblokowuje zestaw narzędzi wspierających budowę i ochronę marki.

Po wprowadzeniu informacji o zarejestrowanej marce Amazon automatycznie będzie wyszukiwał podejrzane treści mogące naruszać prawa do marki, powodując zablokowanie ich dalszego wyświetlania do czasu wyjaśnienia sprawy. Oczywiście właściciel marki może dokonać zgłoszenia naruszenia również samodzielnie.

Marek Czyżewski, CEO serwisu Pravna.pl

Ekspert dodaje również, że podobne rozwiązania wprowadzane są także na innych portalach np. Allegro.


Źródło: Pravna.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Amazon staje w szranki z Allegro – kto skorzysta na starciu gigantów?

Wroclaw_Amazon

To koniec rynku e-commerce, jaki znamy. Swoją działalność w Polsce właśnie zainaugurował Amazon – najpotężniejszy z gigantów tego sektora. Czy Allegro, z którym Polacy uczyli się zakupów przez internet, ma szansę w starciu z amerykańskim liderem sprzedaży online? Kto może zyskać na tej walce, a kto powinien się na nią szczególnie dobrze przygotować?

Decyzja Amazona o rozpoczęciu działalności w Polsce, jak również wejście Allegro na giełdę – to bez wątpienia najważniejsze ruchy na polskim rynku e-commerce ostatnich lat. Wygląda na to, że obie firmy dobrze przygotowały się do walki zarówno o klientów, jak i sprzedających. Jedno jest pewne – przed nami ciekawy okres rywalizacji o rynek nad Wisłą – warto obserwować rozwiązania implementowane przez konkurencyjne podmioty w walce o klienta.

O co toczy się walka?

Jak wynika z danych firmy eMarketer z maja br., rynek e-commerce najszybciej rośnie właśnie w regionie Europy Centralnej – o 21,5 proc. w skali roku. Już w tej chwili wg PWC stanowi on 14 proc. wartości rynku detalicznej sprzedaży dóbr.

Wejście Amazona na polski rynek może tylko wzmocnić migrację kupujących i sprzedających do e-commerce, którzy podobnie, jak na najbardziej rozwiniętych pod kątem sprzedaży internetowej rynkach, będą w głównej mierze przechodzili na platformy typu marketplace. Na świecie już ponad 50% wartości całej sprzedaży online stanowią transakcje na tego typu platformach. Wejście Amazona z pewnością przełoży się na przyspieszenie tego trendu również w Polsce. Firmy, które mogą natomiast zaobserwować spadki – to tradycyjni gracze offline, którzy nie przygotowali się w odpowiednim stopniu do sprzedaży w internecie.

Karol Tak, Head of Marketplace (Amazon) G Media Plus

Czy Amazon powtórzy w Polsce holenderski sukces?

W kontekście pierwszych miesięcy działalności Amazona w Polsce, ciekawa jest perspektywa rynku holenderskiego, na którym gigant otworzył swój oficjalny marketplace Amazon.nl prawie dokładnie rok temu. Wg danych United Internet Operators (VINEX), w ciągu zaledwie roku udało mu się podwoić swój i tak wysoki już zasięg wśród holenderskich internautów. Dziś to już ponad 7 milionów unikalnych użytkowników. Co zdecydowało o sukcesie?

Amazon znany jest przede wszystkim z bardzo szerokiej oferty produktowej, doskonałej obsługi kupujących, a także z bardzo korzystnych cen. To właśnie ten ostatni czynnik wydaje się kluczowy, co potwierdziła firma badawcza Omnia Retail sprawdzając, jak wyglądały różnice cenowe produktów oferowanych na Amazonie i na innych marketplace’ach w Holandii. Z jej analiz wynika, że ceny na Amazonie w momencie wejścia na rynek były w przypadku 73 proc. produktów niższe niż u konkurencji. Różnice były szczególnie widoczne na najpopularniejszych produktach – takich jak zabawki i elektronika – których ceny były nawet do 18 proc. niższe w porównaniu do oferowanych na innych platformach zakupowych. Pozwoliło to Amazonowi zrównać się w liczbie przeklików w porównywarkach cenowych z największym holenderskim graczem Bol.com. Promocja związana z obniżkami prowizji, którą Amazon ogłosił dla polskich sprzedawców wraz z wejściem, może świadczyć o tym, że na naszym rynku może być dość podobnie. Ogłoszone obniżki dotyczą na tę chwilę kategorii Dom i ogród, Dom i kuchnia, Sport i turystyka i Odzież, obuwie, akcesoria (obniżka prowizji z 15 na 10%) oraz kategorii Elektronika użytkowa i komputery (obniżka prowizji z 7 na 5%).

Karol Tak, Head of Marketplace (Amazon) G Media Plus

Z drugiej strony, z badań przeprowadzonych przez Capterra we wrześniu ub.r. wynika, że 89 proc. klientów woli Bol.com niż Amazon, jeśli produkt jest dostępny w obu sklepach. Sytuacja ta wygląda obiecująco dla Allegro, które na naszym rynku pod względem świadomości jest niekwestionowanym numerem 1.

Kto skorzysta najbardziej?

Jedno jest pewne – gdy Amazon wchodzi na rynek, wysoki standard obsługi staje się ważniejszy, niż kiedykolwiek. Gigant znany jest ze swojej polityki stawiania klienta w centrum wszystkich decyzji. Allegro również zrozumiało to już jakiś czas temu, tworząc rozwiązania sprofilowane pod kątem potrzeb i oczekiwań klientów. Obie firmy wdrożyły fantastyczne programy lojalnościowe – Amazon Prime i Allegro Smart. Obie również od wielu lat dbają o bezpieczeństwo kupujących dzięki coraz lepszej obsłudze, włączając w to rozpatrywanie skarg, jak również jakość usług logistycznych. Natomiast w tym kontekście – logistyka jest szczególnie mocną stroną Amazona i jest ona wskazywana przez partnerów jako największy atut współpracy z tą firmą. Od wielu lat sprzedający mogą korzystać bowiem z usług fullfilmentowych Amazon w modelu FBA, które obejmują kompleksową obsługę magazynowania, pakowania, dostawy i obsługi posprzedażowej. Allegro również ogłosiło rozpoczęcie współpracy z partnerami w ramach programu Fullfilment od Allegro – szczegóły nie są jeszcze znane, natomiast wszystko wskazuje na to, że firma szykuje bardzo ciekawe rozwiązania zarówno dla kupujących, jak i sprzedających.

Kto wygra?

Na to pytanie nasuwa się jedna, najważniejsza odpowiedź: wygrają kupujący – którzy zarówno ze strony Amazona, jak i Allegro mogą liczyć na atrakcyjne ceny, szeroki wybór, a także doskonałą obsługę. Wygrają również sprzedający, którzy wykorzystają szanse płynące z obu platform. Ceny prowadzenia konta sprzedającego, przy założeniu udziału w programach dla profesjonalnych sprzedawców udostępniających podobne narzędzia, są porównywalne zarówno na Amazonie jak i na Allegro. Stanowią one jednak ułamek zysków jakie mogą płynąć przy ich odpowiednim wykorzystaniu. Samo wystawienie produktów po rejestracji jest już darmowe, dlatego też warto dywersyfikować swoje kanały sprzedaży korzystając z obu platform. Warto przy tym również pamiętać, że prowadzenie konta sprzedającego nie jest łatwe, szczególnie na początku. Wiąże się ono z koniecznością wdrożenia w wiele nowych funkcjonalności i narzędzi. Dlatego w momencie rozpoczęcia działalności nieoceniona może być pomoc eksperta ds. wybranej platformy. Pomoc w procesie rejestracji, audycie procesów logistycznych, w stworzeniu odpowiednich ofert oraz ich pozycjonowaniu na platformie – przełoży się na możliwość wykorzystania zainteresowania zarówno polskich klientów nowym graczem na rynku jak i zagranicznych kupujących i dotarciu do nich dzięki odpowiedniemu spozycjonowaniu konta na tle konkurencji.

Karol Tak, Head of Marketplace (Amazon) G Media Plus

Niewątpliwie będą to bardzo ciekawe czasy dla polskiego e-handlu.


Źródło: Grupa Media+

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Platforma Allegro Biznes wystartowała

Allegro Biznes

Platforma łączy szeroki wybór produktów, wygodę dostaw i atrakcyjne ceny z funkcjami usprawniającymi zakupy firmowe. Allegro Biznes zbudowane zostało na bazie doskonale znanej Polakom platformy konsumenckiej, zachowując wszystkie dotychczasowe funkcjonalności i dodając konkretne narzędzia przydatne zarówno dla tych, którzy potrzebują różnych produktów do prowadzenia własnej działalności, jak i dla tych, którzy je dostarczają.

  • Allegro uruchomiło nową platformę, która pozwala firmom robić zakupy i  sprzedawać w jeszcze łatwiejszy sposób. 
  • Allegro Biznes to blisko 120 mln ofert z cennikami netto od około 100 tys.  sprzedawców, co stanowi największą ofertę business-to-business na polskim  rynku. 
  •  ● Allegro Biznes wprowadza elastyczne metody płatności dla ponad 30 mln  ofert – kupujący mają nawet 60 dni na zapłatę, a sprzedający od razu  otrzymują pieniądze.

Niemal co druga polska firma dokonała przynajmniej jednego zakupu na Allegro w ciągu ostatniego roku. Teraz będzie to jeszcze łatwiejsze i tańsze.

Allegro jest silnie kojarzone z indywidualnymi zakupami konsumenckimi. Jednak od wielu lat wśród naszych klientów mamy firmy, które kupują nie tylko produkty codziennego użytku – herbatę czy sprzęt IT – ale także profesjonalne i bardzo drogie narzędzia czy też elementy wyposażenia. Wiele z nich zgłaszało, że potrzebuje rozwiązań szytych na miarę, takich jak ceny hurtowe, rabaty przy dużych zamówieniach czy cenniki netto. Postanowiliśmy odpowiedzieć na te potrzeby.

Dagmara Brzezińska, Commercial Category Management Director w Allegro

Kluczowe funkcjonalności – korzyści dla sprzedających i kupujących

Coraz więcej przedsiębiorców – nie tylko tych największych, ale także małych i średnich – kupuje online. Technologie cyfrowe coraz częściej wspierają prowadzenie biznesu i według większości firm najprawdopodobniej już tak zostanie. Jednocześnie badania wskazują, że za największe potrzeby w zakresie usprawniania zakupów firmowych przez Internet firmy uważają: dostępność mechanizmów negocjacji cen, możliwości planowania terminów dostaw, właściwą obsługę klientów biznesowych oraz opcję odroczenia płatności. Allegro Biznes odpowiada na wszystkie te potrzeby.

Allegro Biznes
Źródło: Allegro

Platforma daje dostęp do pełnej gamy usług Allegro, z dodatkowym zestawem funkcjonalności, zwiększających komfort klientów kupujących na firmę. Jedną z kluczowych korzyści jest możliwość odroczenia płatności – kupujący będą mieli do 60 dni na spłatę bez konieczności składania wniosków i podpisywania umów kredytowych (wystarczy, że pozytywnie przejdą proces weryfikacji). Te 60 dni to dwa razy dłużej niż standardowa oferta rynkowa wynosząca 30 dni. Dodatkowo przez 2 miesiące od uruchomienia, Allegro Biznes oferuje dodatkową promocję – pierwsze 21 dni odroczonej płatności nie będzie wiązało się z dodatkowymi kosztami.

Z punktu widzenia sprzedających opcja ta umożliwia im sprzedaż przy utrzymaniu płynności finansowej (otrzymują pieniądze od razu), bez dodatkowych kosztów ubezpieczenia i bez ryzyka konieczności zwrotu pieniędzy, gdy kupujący ostatecznie nie zapłaci. Koszty takiej oferty na Allegro są kilkakrotnie niższe niż na rynku (na Allegro 0,5% vs 3% na rynku). Co więcej, oferta sprzedających dociera nie tylko do milionów klientów indywidualnych, ale również do dziesiątek tysięcy klientów biznesowych. Zespół Allegro przygotował także specjalny program powitalny z korzyściami dla sprzedających w ramach Allegro Biznes.

Z kolei kupujący będą mogli obniżyć koszty dzięki ponad 11 milionom ofert ze zniżkami (do 55%) na cennikach hurtowych oraz ponad 22 milionom ofert z rabatami (do 30%) przy dużych zamówieniach. Nawigacja dla osób robiących zakupy “na firmę” będzie również łatwiejsza – kupujący zobaczą oferty tylko od firm wystawiających faktury (ponad 170 mln ofert) oraz cenniki netto.

Plany rozwoju

Allegro Biznes będzie rozbudowywane o kolejne funkcjonalności, aby poprawić doświadczenia użytkowników i zwiększyć zaangażowanie firm, zwłaszcza małych i średnich (np. Allegro Smart! dla biznesu w obszarze dostaw ciężkich i wielkogabarytowych, program zwrotów dopasowany do potrzeb zakupów firmowych, nowe metody płatności, takie jak leasing), ale także po to, by przyciągnąć duże firmy, których wspólnym celem jest automatyzacja większości procesów zakupowych.


Źródło: Allegro
 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Drugie życie przedmiotów – czyli jak i co kupują oraz sprzedają Polacy na Allegro Lokalnie

Allegro lokalnie

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Allegro Lokalnie i SW Research ponad 46% respondentów wybiera mniejszą liczbę rzeczy, lecz w lepszej jakości. Najwięcej ofert na Allegro Lokalnie dotyczy elektroniki - czyli komputerów, konsoli oraz sprzętu RTV i AGD. Allegro Lokalnie zapewnia bezpieczeństwo transakcji do 10 000 złotych dzięki Programowi Ochrony Kupujących.

Nie da się nie zauważyć, że idea “slow-life” jest coraz częściej praktykowana wśród Polaków, szczególnie w odniesieniu do wypoczynku i pracy. Jak jednak wygląda podejście do tej filozofii w przypadku ich otoczenia oraz kupowanych przedmiotów? Według badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Allegro Lokalnie, ponad 46% respondentów decyduje się na mniejszą liczbę rzeczy, ale zwraca uwagę na jakość ich wykonania – szczególnie w grupie 35+ jest to bardzo istotna kwestia. Oczywiście zdarza się im kupować rzeczy, których nie potrzebują (21% badanych), jednak większość deklaruje, że wybiera tylko to, co jest niezbędne (51%).

Poszukując rzeczy z drugiej ręki Polacy najczęściej decydują się na zakupy online. Zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn na podium znajdują się ubrania i książki. Płeć zaczyna mieć znaczenie przy trzecim miejscu – kobiety częściej decydują się na używane meble, zaś mężczyźni poszukują sprzętu elektronicznego. Zastanawiając się nad zakupami przedmiotów z drugiej ręki, najczęściej zwracamy uwagę na trzy czynniki – dobrą jakość (62%), stan przedmiotu bez widocznych śladów użytkowania (61%), oraz niską cenę (56%).

 

Podsumowując ostatni rok na Allegro Lokalnie możemy jednoznacznie stwierdzić, że największą popularnością wśród użytkowników cieszą się produkty w segmencie elektroniki, takie jak komputery, konsole, smartfony czy drobny sprzęt RTV i AGD. Sprzedający coraz częściej decydują się na wystawianie przedmiotów, których już nie potrzebują, z myślą o tym, że mogą one znaleźć nowego nabywcę. Wysokie zainteresowanie produktami premium pokazuje, że klienci darzą Allegro Lokalnie swoim zaufaniem, co oczywiście bardzo nas cieszy, tym bardziej, że serwis ma dopiero rok i niedawno obchodził swoje pierwsze urodziny

Karol Czupryński, dyrektor segmentu C2C w Allegro

 

Oprócz elektroniki na Allegro Lokalnie, najpopularniejszymi kategoriami pod kątem sprzedaży w ostatnim roku były także książki i media oraz moda. Wśród przedmiotów takich jak książki czy ubrania dla dzieci, można było również znaleźć oferty sprzedaży jachtu żaglowego za ponad 70 tysięcy złotych czy zegarka marki Rolex za 68 tysięcy. Szczęśliwego nabywcę znalazło również nadwozie do zabytkowego BMW E09 – zostało sprzedane za prawie 30 tysięcy złotych. Ponad 56% respondentów decyduje się na kupno bądź sprzedaż przedmiotów marek premium – są to przede wszystkim ubrania i akcesoria odzieżowe (61%), sprzęty elektroniczne jak smartfony czy tablety (33%) oraz sprzęty AGD (23%).

Allegro Lokalnie zapewnia bezpieczeństwo zawieranych transakcji, dzięki Programowi Ochrony Kupujących. Jeśli klient nie otrzyma zakupionego przedmiotu, bądź będzie on niezgodny z opisem czy nieoryginalny, może wnioskować o otrzymanie rekompensaty aż do 180 dni po zakupie.

W ramach urodzinowej promocji Allegro Lokalnie oferuje pulę 1 miliona Monet. Każdy klient, który zrobi zakupy za minimum 50 złotych na Allegro Lokalnie, otrzyma 10 Monet. Pozwolą one obniżyć koszt przyszłych zakupów na Allegro o 10 złotych. Specjalne oferty z okazji pierwszych urodzin Allegro Lokalnie dostępne będą do 9 lutego.

Allegro Lokalnie umożliwia także wsparcie lokalnych inicjatyw dzięki opcji zbiórek. Użytkownicy mogą wystawiać swoje przedmioty w ramach określonych zbiórek bądź licytować wybrane oferty. Już teraz można wybierać z ponad 140 inicjatyw wspierających na przykład domy dziecka, schroniska czy potrzeby lokalnych szkół lub gmin. Na przestrzeni ostatnich 5 miesięcy wszystkie zakończone zbiórki na Allegro Lokalnie uzbierały w sumie 230 tysięcy złotych.


Źródło: Allegro

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Allegro Biznes zadebiutuje w lutym

Allegro Biznes

Allegro Biznes, zbudowane na bazie lubianej przez Polaków platformy do zakupów online, to najlepsze miejsce na firmowe zakupy, które łączy w sobie szeroki wybór produktów, atrakcyjne ceny, przyjazne metody płatności oraz wygodę dostaw z funkcjami i narzędziami pozwalającymi obniżyć koszty.

Dzięki Allegro Biznes sprzedający będą mogli wykorzystać potencjał kolejnego segmentu rynku handlu elektronicznego. Nowy serwis otwiera przed firmami perspektywy na duże wzrosty sprzedaży. Allegro wprowadza rozwiązanie usprawniające zakupy firmowe.

Prognozy ekspertów wskazują, że wartość handlu online w kategorii zakupów firmowych w Polsce wyniesie ponad 340 mld zł w 2021 roku. Oznacza to, że potencjał tego rynku jest ogromny, a jego część może zostać zaadresowana przez ofertę Allegro. Wychodząc naprzeciw jego specyficznym potrzebom, Allegro, ulubiona platforma Polaków do robienia zakupów online, uruchamia serwis Allegro Biznes.

Każdego miesiąca co czwarta firma w Polsce robi zakupy na Allegro. Dzięki Allegro Biznes ich „podróż konsumencka” będzie teraz jeszcze lepsza. Możliwość samodzielnego i szybkiego wyboru produktów w połączeniu z bardzo bogatą ofertą w konkurencyjnych cenach oraz wygodnymi dostawami – elementy tak ważne w naszych codziennych, prywatnych zakupach – nie były do tej pory dostępne w przypadku zakupów firmowych. Ponieważ jednak klienci, poza życiem zawodowym, przyzwyczaili się do określonego standardu zakupów online, ta luka doprowadziła do szybkiego rozwoju funkcji i usług, takich jak Allegro Biznes, skierowanych do klientów B2B.

Dagmara Brzezińska-Marcu, Commercial Category Management Director w Allegro

Allegro Biznes infografika
Źródło: Allegro

Allegro Biznes połączy szeroki wybór produktów, wygodę dostaw i atrakcyjne ceny z funkcjami usprawniającymi zakupy firmowe. Allegro Biznes zbudowane zostało na bazie doskonale znanej Polakom platformy konsumenckiej, zachowując wszystkie dotychczasowe funkcjonalności i dodając konkretne narzędzia przydatne zarówno dla tych, którzy potrzebują różnych produktów do prowadzenia własnej działalności, jak i dla tych, którzy je dostarczają.

Rozwój platformy w najbliższej przyszłości będzie koncentrował się między innymi na oferowaniu konkurencyjnych cen i przyjaznych dla biznesu opcji płatności, ponieważ są to główne czynniki decyzyjne w procesie wyboru dostawcy.

Oferta Allegro Biznes dostępna będzie tylko dla posiadaczy konta Firma. Dlatego w momencie uruchomienia serwisu, firmy sprzedające i kupujące na Allegro automatycznie otrzymają do niej dostęp. Jednocześnie sprzedający, których oferty pojawią się na obu wersjach Allegro, otrzymają możliwość eksploracji dodatkowego rynku, na którym wydatki są średnio 10-krotnie większe niż w przypadku zakupów konsumenckich.

Allegro Biznes będzie odpowiadać na podstawowe, ale jednocześnie szerokie potrzeby wszystkich przedsiębiorców (np. artykuły papiernicze, produkty do sprzątania, sprzęt IT itp.). Oferta będzie również dostosowana do bardzo specyficznych branż, takich jak warsztaty samochodowe, firmy budowlane czy gabinety kosmetyczne.

Platforma Allegro Biznes zostanie udostępniona na początku lutego.


Źródło: Informacja prasowa Allegro

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Średnio 120 przedmiotów sprzedawanych na minutę – Allegro podsumowuje rok 2020 w kategorii mody

kobieta pracuje w domu home office

Platforma Allegro opublikowała nową edycją raportu „Polska Strojna”. Moda, ze średnio ponad 1000 użytkownikami na minutę, to jedna z najczęściej odwiedzanych kategorii na Allegro. Wybór produktów w jej ramach wzrósł o 50% w porównaniu do 2019 roku. Zestawy dresowe, szorty, piżamy i skarpetki odnotowały największe wzrosty w liczbie wyszukiwań w 2020 roku.

Jak co roku Allegro, opublikowało szczegółowy raport na temat stosunku Polaków do mody, ich najczęstszych wyborów oraz zwyczajów zakupowych. Allegro to platforma zakupowa dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Miłośnicy mody mają dostęp do setek tysięcy sprzedawców, a tym samym milionów produktów. Od początku 2020 roku sprzedano prawie 50 milionów sztuk. Oznacza to, że średnio co minutę do koszyka dodawano 3 sukienki, 4 męskie t-shirty, 6 par damskich butów i 10 sztuk bielizny!

Rok 2020 przyniósł sporo wyzwań, którym musieliśmy stawić czoło, aby wesprzeć naszych klientów i sprzedawców. Misją Allegro jest bycie dla Polaków miejscem, w którym znajdą wszystko i w dobrej cenie, a ponadto zostaną doskonale obsłużeni. Nad każdym z tych aspektów ciężko pracowaliśmy przez ostatnie miesiące. Na Allegro pojawiło się blisko 40% więcej sprzedawców w porównaniu do zeszłego roku. Powitaliśmy na platformie takie znane i lubiane marki, jak Puma, New Balance, Yes, Born2Be czy Lacoste. Wszystkie nasze główne kategorie w ramach segmentu mody odnotowały kilkudziesięcioprocentowe wzrosty. Niezmiennie usprawniamy też ścieżkę zakupową – od wejścia na allegro.pl po dostawę pod drzwi. Dbamy o to, aby klient mógł nie tylko łatwo znaleźć produkty w najlepszej cenie, ale również miał wybór dogodnej (a w przypadku użytkowników Allegro Pay nawet odroczonej) płatności, a dostawa była jak najszybsza.

Celestyna Lendo Zachariasz, dyrektor segmentu Moda na Allegro

Śmiało można powiedzieć, że w 2020 roku Polacy postawili na wygodę, ale… elegancką. Jak dresy, to welurowe. Jak akcesoria, to biżuteria. Można też pokusić się o wniosek, że telekonferencje zdominowały nasze życie. Dlaczego? Dane Allegro pokazują pewną przewagę zainteresowania eleganckimi artykułami, które nosimy w górnych partiach ciała. Panowie, mimo że rzadziej kupowali garnitury, to inwestowali w kamizelki i… krótkie spodenki. Panie z kolei stawiały na akcesoria do włosów, biżuterię (kolczyki i łańcuszki) oraz okulary zerówki.

Musiało być wygodnie lub półprofesjonalnie, czyli na górę garsonka albo koszula, a na dole domowe spodnie (typowy zoomowy look). Osobiście pierwszy raz w życiu tak często nosiłam dres, lecz żeby nie zatracić się w tej monotonii codziennego siedzenia w domu, nie odpuściłam dodatków, aby nadal czuć się kobieco.

Zofia Ślotała-Haidar, stylistka

Jak zatem dokładnie wyglądały koszyki zakupowe pań i panów w 2020 roku? Wśród kobiet niezaprzeczalnym liderem pozostały sukienki. Jednak bardzo szybko rosło zapotrzebowanie na wygodną odzież. Najszybciej na popularności zyskiwały takie kategorie, jak komplety dresowe (+ 178%), spodnie dresowe (+ 62%) i legginsy (+ 55%). Jedynie suknie wieczorowe, co nie dziwi, odnotowały niewielki spadek zainteresowania w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Jak pokazują dane Allegro, 2020 był rokiem biżuterii. Na popularności zyskiwały wszystkie kategorie produktów w tym segmencie, który w całości wzrósł o ponad 40%. Bransoletki (głównie złote i srebrne), kolczyki, pierścionki i co ciekawsze obrączki ślubne ponownie znalazły się na podium najczęstszych wyborów Polek. Jednak to naszyjniki (+ 63%) i kolczyki (+ 41%) zanotowały największy wzrost wyszukiwań w porównaniu do 2019 roku.

A jak wyglądała męska garderoba w 2020 roku? Sytuacja była podobna. Panowie stracili zainteresowanie garniturami na rzecz dżinsów (+ 44%), szortów (+ 47%), dresów (+ 81%) i… kamizelek (+31%). Mężczyźni zaczęli też częściej szukać piżam (+ 97%) i szlafroków (+ 59%), a kapcie od garnituru zmieniali na… skarpetki. Biorąc jednak pod uwagę, że największe zainteresowanie tymi produktami odnotowywano w okolicach świąt, takich jak Dzień Chłopaka czy Walentynki, można przypuszczać, że zakupów tych dokonywały panie.

Kategoria mody zaczyna się rządzić zupełnie innymi prawami w okresie przedświątecznym. Na szczycie listy wyszukiwań zaczynają królować produkty, którymi Polacy planują obdarować swoich bliskich. Każdego roku najwięcej transakcji w tym segmencie odnotowuje się w poniedziałek, tydzień przed Wigilią. Wydaje się, że po okresie intensywnych przygotowań do Świąt w końcu zaczynamy myśleć o sobie i dobierać stroje na tę okazję. Po drugie, Polacy szukają prezentów na ostatnią chwilę. Wśród najpopularniejszych, tegorocznych podarunków dla mężczyzn można wskazać zegarki, skórzane portfele oraz zabawne, kolorowe skarpetki. Z kolei wygląda na to, że panie pod choinką znajdą złote zegarki, klasyczną biżuterię, wygodne piżamy i czerwone, lakierowane portfele.

POBIERZ PEŁNY RAPORT POLSKA STROJNA 2020


Źródło: informacja prasowa Allegro 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF