Dane Amazona nie do końca bezpieczne

Amazon dane

Są jedną z największych firm na świecie, posiadają jedne z największych baz danych. Wydawać by się mogło, że Amazon zadbał o bezpieczeństwo informacji o swoich klientach.

Jak wynika jednak z informacji, które wypływają z firmy jest wręcz przeciwnie. Przez ostatnie lata w pewnym stopniu firma stała się ofiarą własnego sukcesu. Ogromny rozwój i napływ nowych klientów oznacza również fale danych na ich temat.

Okazuje się, że ze względu na złą politykę bezpieczeństwa danych i brak ustalonych procedur wielu pracowników miało dostęp do niesamowicie wrażliwych danych. Sam dział, który odpowiadać miał za utrzymanie prywatności konsumentów i informacji o nich był źle zarządzany, a częste rotacje kadr uniemożliwiały zapanowanie nad chaosem, jaki powstał.
Wielu pracowników przez lata miało dostęp do danych wrażliwych takich jak zakupy na platformie, oglądane seriale czy też głosowe zapytania Alexy. Poza informacjami dotyczącymi klientów znajdowały się tam też wszystkie analizy rynków dla danych produktów oraz pozwalały one na sterowanie wynikami sprzedażowymi. Są to ogromne ilości danych, które dwa lata temu szacowane były na ponad 1200 petabajtów danych.

W efekcie pracownicy byli w stanie korzystać z wyprowadzonych danych dla własnych korzyści.
Analizowali zakupy celebrytów, zwykłych klientów oraz sprzedawali pozytywne recenzje i pozycjonowanie produktów. Wgląd w takie informacje pozwalał im również samemu sprzedawać najlepiej sprzedające się produkty lub zyskiwać na sprzedaży tych informacji do zewnętrznych organizacji. Zarządzający firmą nie byli w stanie zapanować nad wszystkimi kopiami danych, które mogły opuścić firmę ze względu na luki w zabezpieczeniach.

Co istotne mowa tutaj jedynie o danych z ekosystemu Amazon nie AWS, także firmy korzystające z rozwiązań chmurowych wydaje się, że mogą spać spokojnie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Amazon Prime jest już dostępny w Polsce: klienci Amazon mogą korzystać z darmowych i szybkich dostaw, najlepszych okazji i najwyższej jakości rozrywki

Amazon Prime

Amazon wprowadza w Polsce usługę Amazon Prime, oferując szybkie i darmowe dostawy, obejmujące miliony produktów w ponad 30 kategoriach - od artykułów sportowych, elektroniki, kosmetyków i książek, po smartfony i zabawki. Członkowie Amazon Prime mogą korzystać z nielimitowanych, darmowych dostaw produktów oznaczonych logo Prime do domu, paczkomatów lub punktów odbioru nawet następnego dnia, bez minimalnej wartości zamówienia. Program obejmuje także dostęp do nagradzanych filmów i seriali Prime Video, darmowe gry PC i comiesięczną subskrypcję kanału Twitch na Prime Gaming. Klienci mogą dołączyć do Amazon Prime na stronie https://www.amazon.pl/prime, rejestrując się na darmowy, 30-dniowy okres próbny. Po jego zakończeniu Prime kosztuje 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.

Amazon Prime, do którego należy ponad 200 milionów klientów Amazon z 23 krajów, od dziś jest dostępny także w Polsce. To wyjątkowe połączenie wszystkiego, co najlepsze w zakupach i rozrywce, oferowanych przez Amazon. Członkowie programu otrzymują szybkie i darmowe dostawy nawet następnego dnia, bez minimalnej wartości zamówienia, a także dostęp do popularnych i nagradzanych filmów i seriali, w tym oryginalnych produkcji Amazon, darmowe gry oraz zawartość do pobrania w ramach Prime Gaming oraz ekskluzywne oferty przez cały rok. Klienci mogą wypróbować Amazon Prime, rejestrując się na bezpłatny, 30-dniowy okres próbny na stronie amazon.pl/prime. Po zakończeniu okresu próbnego, koszt Prime wynosi 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak polscy klienci przyjęli uruchomiony na początku tego roku serwis Amazon.pl. Wprowadzając Amazon Prime do Polski, możemy zaoferować darmową dostawę nawet następnego dnia, dostęp do nagradzanych filmów i seriali, a także gier komputerowych i o wiele więcej. Oferujemy klientom unikatowy program za 49 złotych rocznie, który dostarczy im niezapomnianych wrażeń zakupowych i zapewni dostęp do najwyższej jakości rozrywki. 

Mourad Taoufiki, dyrektor generalny Amazon.pl

W ramach Amazon Prime kupujący mogą korzystać z darmowej dostawy nawet następnego dnia, która obejmuje miliony produktów oznaczonych logo Prime, zarówno znanych polskich marek, takich jak Yope, Zelmer, Gerlach, Trefl czy Krosno, jak i największych światowych producentów, m.in. Apple, Samsung, Under Armour, Maybelline, LEGO, Philips, L’Oreal Paris, Puma, Bose, HP i Lenovo.

Niezmiernie cieszymy się, że od dziś klienci w Polsce będą mogli dołączyć do ponad 200 milionów członków Amazon Prime na całym świecie, którzy już korzystają z jego zalet. Wprowadzając Amazon Prime do Polski chcemy ułatwić życie klientom, oferując im szybką i darmową dostawę milionów produktów oraz szeroki wybór filmów i seriali dostępnych do obejrzenia w każdej chwili i z dowolnego urządzenia – nie wspominając o fantastycznych okazjach cenowych. Zaprojektowaliśmy Prime w taki sposób, by był prosty w obsłudze i jak najlepiej dostosowany do zmieniających się warunków życia naszych klientów. Ale to dopiero początek. W przyszłości planujemy wprowadzić jeszcze większy wybór produktów dostarczanych jeszcze szybciej oraz rozszerzyć naszą ofertę filmów i seriali o kolejne pozycje.

Jamil Ghani, wiceprezes Amazon Prime

Korzyści z Amazon Prime dla klientów www.amazon.pl w Polsce to:

  • Darmowa dostawa: darmowa i szybka dostawa bez minimalnej wartości zamówienia, obejmująca miliony produktów z ponad 30 kategorii, np. elektronika, komputery, książki, moda, dom i kuchnia, narzędzia, artykuły sportowe, zabawki.
  • Prime Video: popularne filmy i seriale, w tym film dokumentalny poświęcony życiu i karierze sportowej polskiego piłkarza Roberta Lewandowskiego, który swoją premierę na Amazon Prime Video będzie miał w 2022 roku. Ponadto: oryginalne produkcje serialowe, w tym „Jack Ryan” Toma Clancy’ego, „Dobry Ome”n, „The Boys” oraz wyróżnione nagrodami Emmy seriale „Fleabag” i „Wspaniała Pani Maisel”, a także oryginalne produkcje filmowe Amazon, takie jak „Książę w Nowym Jorku 2”, „Kolejny film o Boracie”, „Bez Skrupułów” Toma Clancy’ego, „Wojna o jutro” i „Hanna”, w której zagrała Joanna Kulig, oraz szeroki wybór seriali dokumentalnych o tematyce sportowej: „Wszystko albo nic: Tottenham Hotspur”, „Wszystko albo nic: Manchester City”, „When Eagles Dare: Crystal Palace F.C.”, „Make Us Dream”, „Take Us Home: Leeds United” i „Inside Borussia Dortmund”.
  • Prime Gaming: Członkowie Amazon Prime mogą zdobywać darmowe nagrody w swoich ulubionych grach mobilnych, komputerowych i na konsolę od takich wydawców jak np. Riot, Rockstar Games, czy EA. Ponadto otrzymują co miesiąc subskrypcję kanału Twitch oraz bezpłatny pakiet gier, które pozostają już na ich koncie.
  • Wyjątkowe okazje: Specjalne oferty na produkty najpopularniejszych marek.

Dowiedz się więcej na amazon.pl/prime.


Źródło: Amazon

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Amazon zatrudni ponad 9 000 pracowników sezonowych na okres przedświąteczny

Amazon_praca

Amazon ogłosił, że na okres przedświątecznego szczytu planuje zatrudnić w swoich centrach logistyki e-commerce w Polsce ponad 9 000 pracowników sezonowych.

W Amazon pracownicy poziomu początkowego mogą liczyć na stawkę godzinową rozpoczynającą się od  22,5 zł brutto/godz. oraz dodatkową miesięczną premię w wysokości do 15 proc. za frekwencję indywidualną i produktywność zespołu. Stawki te obowiązują we wszystkich dziesięciu centrach logistycznych Amazon w Polsce i dotyczą pracowników sezonowych, pełnoetatowych oraz tych pracujących na pół etatu. W 2020 roku ponad 6 500 pracowników sezonowych, zatrudnionych na okres przedświątecznego szczytu, zdecydowało się pozostać w Amazon, podejmując pracę  etatową. Firma przewiduje, że tendencja ta utrzyma się także w tym roku.

Marian SepesiDo przedświątecznego szczytu przygotowujemy się przez cały rok i bardzo cieszy nas, że tym razem będziemy mogli stworzyć ponad 9 000 dodatkowych miejsc pracy. Nie możemy się doczekać, aby powitać zarówno pracowników, którzy wspierali nas już w poprzednich latach, jak i tych, którzy dołączą do naszego zespołu po raz pierwszy.

Marian Sepesi, dyrektor regionalny ds. operacji Amazon na obszar Europy Środkowo-Wschodniej

Jakub Kunat pracuje jako kierownik w centrum Amazon w Kołbaskowie koło Szczecina – Rozpocząłem pracę na dziale pakowania produktów Amazon podczas szczytu przedświątecznego w 2017 roku. Po miesiącu pracy zostałem instruktorem działu, a w ciągu roku udało mi się awansować na przewodnika procesu i lidera zespołu. Po kolejnym roku awansowałem na pozycję kierownika, którą pełnię do dziś. Zostałem w Amazon na dłużej, ponieważ firma wyciągnęła do mnie pomocną dłoń, rozwinęła moje umiejętności, co pozwala mi być dziś w tym miejscu, w którym jestem – mówi Jakub i dodaje – Najbardziej podoba mi się praca z ludźmi oraz pomoc pracownikom w ich rozwoju.

Paula Gądek zaczęła pracę jako pracownik agencyjny w dziale rozkładania produktów. Kilka miesięcy później pomyślnie przeszła rekrutację na stanowisko recepcjonistki w okresie przedświątecznym, aby finalnie zostać na stale zatrudnioną w obecnym dziale.

Do Amazon dołączyłam w trakcie pandemii. Poprzednia branża, w której pracowałam, czyli branża eventowa, napotkała duże trudności w tym czasie. Nigdy jednak nie żałowałam decyzji o zmianie. Praca w Amazon to przede wszystkim ogromne możliwości rozwoju, których nie spotkałam u poprzednich pracodawców. Początkowo nie wiązałam swojej przyszłości z Amazon. Dziś z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że odnalazłam swoje miejsce. Amazon to przede wszystkim cudowni ludzie, wspaniała atmosfera i co najważniejsze – ogromny szacunek ze strony firmy w stosunku do pracownika i jego praw.

 Paula Gądek, pracownik wsparcia ds. zarządzania zmianą w centrum logistycznym w Sosnowcu

Pracownicy sezonowi dołączą do ponad 23 000 pełnoetatowych pracowników zatrudnionych w polskich centrach logistyki e-commerce Amazon, aby wesprzeć ich w realizacji zamówień klientów w okresie okołoświątecznego szczytu zakupowego.

Ostatni kwartał każdego roku zazwyczaj oznacza wzrost dynamiki zatrudnienia w sektorze usług, a pracownicy tymczasowi stanowią jeden z kluczowych elementów systemu zatrudnienia w tym okresie. Cieszy nas w tym kontekście deklaracja firmy Amazon dotycząca zwiększenia zatrudnienia dla pracowników sezonowych, potwierdzająca zainteresowanie amerykańskiego kapitału inwestycjami w Polsce.

Tony Housh, Prezes Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce

Więcej na temat pracy w Amazon – w tym: aktualnych ofert, możliwości rozwoju zawodowego, warunków pracy, zasad bezpieczeństwa i zaangażowania społecznego firmy – można znaleźć na stronie https://www.aboutamazon.pl/miejscepracy/, zaś szczegóły dotyczące oferty pracy sezonowej oraz linki do aplikowania na wybrane stanowiska znajdują się na stronie http://pracujwamazon.pl/. Aby poznać kulisy pracy w Amazon i zapisać się na wycieczkę po jednym z centrów logistyki e-commerce, wystarczy wejść na stronę pl.amazonfctours.com.


Źródło: Amazon

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mija deadline dla nowych sprzedawców zabawek. Koniec marzeń o zyskach z przedświątecznej sprzedaży na Amazon

prezenty

Jesień za pasem i już za moment będziemy myśleć o świątecznych prezentach. W dobie rozrastającego się rynku zakupów internetowych ważne są dla nas opinie o sklepie i pewność, że przesyłka przyjdzie na czas. Amazon, który udostępnia swoją platformę również zewnętrznym sprzedawcom, dba o to, żeby feralny upominek nie zepsuł nam atmosfery świąt. Sprzedawcy zabawek muszą się wykazać, żeby gigant pozwolił im działać w okresie przedświątecznym.

Jesień, a już na pewno czas przedświąteczny, to najbardziej wyczekiwany okres dla sprzedawców. Najpierw zakupy związane ze szkolnymi potrzebami, później wydatki studentów, którzy często poza rodzinnym domem muszą zaopatrzyć się w najpilniejsze produkty, a na koniec świąteczno-noworoczny szał. Prezenty, jedzenie (coraz częściej kupowane w internecie), ubrania. Tylko na przygotowanie świąt wydajemy ok. 500 zł, a drugie tyle poświęcamy na upominki. Tak wynika z raportu przygotowanego przez Federację Konsumentów i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Jak cię widzą, tak u ciebie kupują

Sascha_Stockem_CEO_Święta w 2020 roku były nieznacznie skromniejsze od poprzednich. Wynikało to ze specyfiki świąt utrzymanych w reżimie sanitarnym. Spotykaliśmy się w mniejszym gronie, więc nieco mniej wydawaliśmy na jedzenie czy prezenty. Jednak zdecydowanie zmieniło się to, gdzie kupowaliśmy, bo sklepy e-commerce przeżywały oblężenie i tylko dzięki temu, że rozwiązania technologiczne są bardzo wydajne, nie odnotowano żadnych poważniejszych awarii serwerów.

Sascha Stockem z Nethansy, sopockiej spółki, która wspomaga firmy z Polski i Niemiec w otwarciu i prowadzeniu własnego sklepu online na Amazon

Stockem dodaje, że nie widzi możliwości odwrócenia trendu, bo już ponad 80% konsumentów dokonuje przynajmniej części zakupów w sieci.

Sascha_Stockem_CEO_Próba walki z nowymi nawykami konsumentów to zbędny wysiłek. Centra handlowe w coraz większy sposób będą zamieniać się w centra rozrywki, a zakupy staną się tam wkrótce tylko ciekawym dodatkiem. Sprzedawcom nie pomaga również obecny krajobraz legislacyjny. Zakupy w sieci nie wiedzą, co to niedziele wolne od handlu bądź ograniczenia w liczbie osób przebywających jednocześnie w sklepie, nie wspominając już o godzinach dla seniorów, które jednak chyba na stałe odeszły do lamusa. Natomiast innych obostrzeń możemy się spodziewać, więc internet znowu zapłonie

Sascha Stockem, Nethansa

Według badania przeprowadzonego dla UOKiK blisko 75% konsumentów zdaje sobie sprawę z tego, że w internecie opinie i recenzje produktów mogą być co najmniej nierzetelne. Część jest po prostu kłamstwem czy zakamuflowaną promocją. Dodatkowo aż 40% klientów sklepów online rozczarowało się produktem, który otrzymali do domu, bo był niezgodny z opisem. Takie sytuacje mogą zachwiać popularnością sprzedawcy, bo szacuje się, że ponad 20% zakupów dokonywanych jest na podstawie przeczytanych opinii w internecie. Dlatego wielcy pośrednicy sprzedaży jak Amazon (który obok sprzedawania swoich produktów udostępnia przecież swoje serwery stronom trzecim), pilnują, żeby na ich serwerach lokowały się tylko uznane firmy, które będą troszczyć się o klientów.

Amazon stawia sprawę jasno: Klient nasz pan

Sascha_Stockem_CEO_Amazon zdaje sobie sprawę z tego, że w okresie świątecznym kupujący (a niektórzy upominki zamawiają już pod koniec września!) mają nieco obniżony próg samokontroli. Częściej kupują chaotycznie, bez odpowiedniego sprawdzenia, licząc jednak na to, że właściciel „internetowego targu” zadba o ich bezpieczeństwo. Amerykański gigant zdecydowanie odwraca się frontem do takich klientów i wprowadza rozwiązania, które wymuszają na sprzedawcach podjęcie działań, które uwiarygodniają go w oczach kupujących.

Sascha Stockem, Nethansa

Dlatego chcąc sprzedawać produkty np. w kategorii „zabawki i gry”, które w zbliżających się miesiącach będą hitem, trzeba już dziś zadbać o odpowiednie uwierzytelnienie. Sprzedawca musi udowodnić, że transakcje na Amazon zaczął przed 1 września (niekoniecznie w kategorii zabawki i gry) i od połowy sierpnia do połowy października zrealizował co najmniej 25 zamówień. Współczynnik anulowania nie może być wyższy niż 1,75%, a zupełnie nieudanych transakcji nie może być więcej niż 1%. Również wskaźnik opóźnionych przesyłek nie może być wyższy niż 4%.

Sascha_Stockem_CEO_Jeśli sprzedawca na Amazonie nie zadba o te współczynniki, to w okresie od listopada do początku stycznia nie będzie mógł realizować zamówień w okresie świątecznym. Jeśli już dziś ma problem z jakimś wskaźnikiem, powinien natychmiast przejść do działań naprawczych np. poprzez oferowanie tylko tych produktów, które rzeczywiście może wysłać natychmiast. Jedynie zamówienia korzystające z usługi Fulfillment by Amazon (FBA) nie podlegają wymogom sprzedaży świątecznej, ale jest to usługa dodatkowo płatna i polega m.in. na tym, że produkt wysyłany jest do klienta bezpośrednio z magazynu klienta.

Sascha Stockem, Nethansa

Jeśli Amazon uzna, że sprzedawca jest warty zaufania, to w tygodniu poprzedzającym rozpoczęcie świątecznej sprzedaży poinformuje swojego partnera biznesowego, że uzyskał taką możliwość.

Sascha_Stockem_CEO_Dzięki takiej ocenie wiarygodności sprzedawcy klient może spać spokojnie i ma pewność, że prezenty przyjdą na czas. Amazon zdaje sobie sprawę z tego jak silne emocje może wywołać brak prezentu, które wymarzył sobie np. najmłodszy członek rodziny. Jego łzy, zdecydowanie mogą zrodzić rozczarowanie i złość rodziców, którzy następnym razem wybiorą inną platformę zakupową, a przecież i my dorośli lubimy wręczać i dostawać prezenty.

Sascha Stockem, Nethansa

Amazon również w inny sposób dba o to, żeby kupujący czuł się bezpiecznie i np. w wynikach wyszukiwania produktów pokazuje tylko te, które mają co najmniej cztery na pięć gwiazdek. Jednak to nie koniec działań, bo algorytmy Amazona przeczesują miliony ogłoszeń w swoim serwisie i sprawdzają, czy zarówno opisy jak i recenzje produktów nie są skopiowane od innych użytkowników, a nie weryfikowanych jest już mniej niż 5% opinii. Kto posiłkuje się tak zdobytymi ocenami, musi liczyć się z szybką blokadą konta.

Dawna Hanza była związkiem miast, które dzięki wzajemnemu wsparciu przeżywały imponujący rozwój gospodarczy. Współczesna Nethansa wspiera polskie i niemieckie firmy w ekspansji na zagraniczne rynki za pośrednictwem największej platformy handlowej świata. Nethansa opiekuje się swoimi klientami na każdym etapie sprzedaży na Amazonie: od wprowadzenia w ekosystem serwisu, przez optymalizację wszystkich procesów i obsługę klienta w wymaganych językach, po pełną automatyzację sprzedaży, która odbywa się przy pomocy autorskiego systemu Clipperon, wykorzystującego algorytmy sztucznej inteligencji.

Nethansa

Bitwa gigantów: Allegro.pl vs Amazon.pl

allegro_vs_amazon

Co się stanie, gdy od wielu lat ulubiona polska witryna e-commerce zyska konkurenta, nie innego niż Amazon? Czy polscy klienci pozostaną lojalni, czy dadzą się uwieść? Neticle zagłębił się w sekcje komentarzy, aby dowiedzieć się, co myślą użytkownicy.

Powszechnie wiadomo, że podczas pandemii, e-commerce odnosił w Europie ogromne sukcesy. Ponieważ zasady się poluzowały, a ludzie wracają do swoich miejsc pracy i codziennej rutyny, palącym staje się pytanie, czy duże sklepy internetowe będą w stanie utrzymać swoje wyniki. Firma Neticle, zajmująca się analityką mediów internetowych i tekstów, postanowiła przeanalizować i porównać pierwsze dwa kwartały roku pod względem reputacji internetowej Allegro.pl i Amazon.pl, aby się tego dowiedzieć.

Porównanie jest szczególnie istotne teraz, ponieważ polska wersja platformy Amazona pojawiła się dopiero w marcu tego roku. Wcześniej najbliższą polską publicznością dostępną na Amazonie była wersja niemiecka. Allegro.pl było – i nadal jest – największym polskim serwisem e-commerce, więc konkurencja między nimi jest zacięta. O announcement i launch pisaliśmy już wcześniej. Jedno jest pewne: kupujący zdecydowanie odnoszą korzyści z rosnącej oferty. Ale jak zmieniła się ostatnio reputacja dwóch gigantów? Czego możemy dowiedzieć się, wsłuchując się w głosy klientów?

allegro_amazon_chart-01
Allegro ma znacznie więcej wzmianek niż Amazon, ale często pojawiają się we wzmiankach razem

Allegro miało prawie dwa razy więcej wzmianek w polskim internecie niż Amazon, ale o obu mówiło się znacznie więcej w pierwszym kwartale roku, zwłaszcza w styczniu. Oczywiście wynika to z faktu ogłoszenia startu Amazon.pl, tym samym oba serwisy miały swój największy szczyt wzmianek 27 stycznia. Historia była szeroko opisywana przez portale informacyjne i media społecznościowe, z prawie 80 artykułami na pierwszej stronie i 150 innymi. Wiele serwisów informacyjnych ogłosiło start Amazon.pl jako „najgorszy koszmar Allegro.pl”. Inną, równie (jeśli nie ważniejszą) zmianą było to, że nie tylko polscy użytkownicy mogli dokonywać zakupów bezpośrednio z polskiej strony internetowej, ale także polscy sprzedawcy mogą teraz rejestrować konta i sprzedawać swoje towary bezpośrednio przez Amazon.

Po ogłoszeniu rychłego wystartowania Amazon.pl. liczba wzmianek zaczęła stopniowo spadać, a następnie ustabilizowała się na poziomie średnio 500-1000 wzmianek dziennie, z okazjonalnymi szczytami tu i ówdzie. Allegro również miało wiele pozytywnych opinii i wzmianek w mediach społecznościowych 31 stycznia dzięki aukcji charytatywnej zorganizowanej na ich stronie, choć wydarzenie później wywołało też sporo negatywnych emocji z powodu pojawienia się na aukcji kontrowersyjnego obrazu. W lutym Amazon zmienił swoje logo, ponieważ poprzednia wersja przypominała niektórym użytkownikom wąsy Adolfa Hitlera. Duży szczyt wzmianek o obu serwisach miał miejsce 2 marca, w dniu faktycznej premiery Amazon.pl. Później na forach i mediach społecznościowych nieco się uspokoiło, komentarze łagodnie negatywne lub łagodnie pozytywne pojawiały się po obu stronach w podobnej ilości.

Daj nam wyniki sprzedaży, albo przejdziemy na inne platformy…

Kiedy przyjrzymy się kluczowym tematom, archiwa są dla Allegro numerem jeden, a powodem tego jest Pinterest. Wielu użytkowników podczas montażu plansz wyświetla linki do miejsc, w których można znaleźć i kupić określone produkty, w „archiwum” Allegro. „Link” pojawia się osobno z tego samego powodu na innych platformach społecznościowych. Pozostałe tematy – jak „wyprzedaż” i „problem” – są ważne dla obu stron, chociaż Allegro zazwyczaj ma więcej wzmianek na każdy temat, ponieważ ogólnie ma więcej wzmianek.

llegro_amazon_chart-02
Kluczowe tematy to sprzedaż I aplikacja

Największą różnicę można zaobserwować w temacie „aplikacja”, gdzie Allegro ma zdecydowanie pozytywną reputację. Użytkownicy Amazona byli w większości niezadowoleni z aplikacji Prime Video, ogólnie nie pozostawili wielu pozytywnych komentarzy.

Do kluczowych marek, które pojawiają się we wzmiankach, należy kilku konkurentów, takich jak OLX, ebay i AliExpress. Spośród innych usług Amazona, Prime Video i MyTV były wyraźnie widoczne we wzmiankach, pojawiło się również Apple i powiązane marki, takie jak Kindle i iTunes.

allegro_amazon_chart-03

Jeśli chodzi o kanały komunikacji, udział platform obu sklepów jest dość podobny. Amazon ma nieco większy zasięg wiadomości ze względu na swoją premierę w Polsce, podczas gdy Allegro ma więcej recenzji aplikacji i więcej wzmianek na Pintereście, ale poza tym oba sklepy idą łeb w łeb.

allegro_amazon_chart-04

Prawdopodobnie jest jeszcze za wcześnie, aby ogłosić zwycięzcę, ale Amazon z pewnością miał mocny start, komunikuje się ze swoimi klientami przez Facebooka, Twittera i YouTube, co sprzyja popularności. Allegro ma silną rzeszę fanów zbudowaną przez lata i świetną aplikacją, ale lepsze oferty już mają moc, aby przekonać niejednego klienta.

Zsófia od 10 lat pracuje jako dziennikarz, blogger, copywriter oraz account manager w obszarze komunikacji i marketingu. Jest autorką wielu publikacji w takich branżach jak turystyka, telekomunikacja, bankowość a nawet budownictwo. Pomimo wykształcenia socjologicznego i kilku projektów z tym związanych w okresie studiów, przez ostatnie dwa lata związana była z jednym z największych węgierskich banków gdzie pracowała jako Data Miner/Text Analyst. Aktualnie wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie w Neticle, gdzie zajmuje się analizami mediów.

Zsófia Antal

Skończyła się era Jeffa Bezosa w Amazon. Kto będzie nowym władcą e-handlu?

Amazon

Za stery giganta handlu, logistyki czy rozwiązań chmurowy siada Andy Jassy - “cień Bezosa”. Nowy szef Amazona odpowiedzialny był za najbardziej zyskowny dział - Amazon Web Services. Jassy łączy pasję do rywalizacji, z fotograficzną pamięcią, ale też empatią w sprawach społecznych. Jego zadaniem jest kontynuacja strategii biznesowych firmy, ale też uspokojenie palących kwestii pracowniczych.

Jeff Bezos przekazał w poniedziałek 5 lipca stery swojej – zbudowanej w garażu – firmy w nowe ręce. Choć decyzja zapadła na początku roku, to odejście Bezosa po blisko trzech dekadach na pewno rozpala całą branżę e-commerce, ale też światową gospodarkę. Przecież Amazon to gigant wart 1,75 biliona dolarów, który od księgarni internetowej przeszedł ewolucję w giganta handlu detalicznego, logistyki i rozwiązań dla internetu. Następcą Bezosa będzie Andy Jassy, który w firmie jest od 1997 roku, a do teraz kierował strukturami Amazon Web Services.

Zmiana nie jest nagła i choć długo nie był znany dokładny dzień, to trudno mówić o niespodziance. Za odejściem Bezosa nie stoją bowiem żadne nieprzewidziane okoliczności, które mogłyby wstrząsnąć rynkiem czy też osłabić zaufanie do marki. Bezos nie odchodzi też zupełnie. Przecież nadal będzie miał ogromny wpływ na Amazon, ponieważ będzie największym indywidualnym udziałowcem firmy. Nie ma wątpliwości, że nadal będzie się mocno angażował w firmę, ale już nie na codziennej pracy, a bardziej na aspektach tworzenia rozwojowych idei.

Sascha Stockem, CEO Nethansy

Sopocka firma wspiera europejskie firmy w rozpoczęciu i prowadzeniu sprzedaży za pośrednictwem Amazon oraz rozwija własne oprogramowanie, które do zwiększenia sprzedaży wykorzystuje sztuczną inteligencję – system Clipperon.

W czerwcu Bezos był właścicielem 51,2 miliona akcji Amazonu (ok. 10%), znacznie więcej niż kolejny największy udziałowiec Vanguard Group (6,5%).

Stockem dodaje, że nie należy spodziewać się gruntownych zmian w strategii Amazona.

Andy Jassy przez lata pracował u boku odchodzącego szefa. Bezos był najpierw jego mentorem, by później stać się jego jednym z najbliższych współpracowników. Odejście może być jednak sygnałem, że pewne zmiany nastąpią. Może być to gest w kierunku opinii publicznej, bo sam Bezos nie miał ostatnio najlepszej prasy.

Sascha Stockem, CEO Nethansy

Odejście Bezosa z funkcji dyrektora generalnego następuje w momencie, gdy pandemia stworzyła ogromny popyt na usługi Amazona. Prowadząc do skoków zysków i zatrudnienia. Jednak gwałtowny wzrost firmy tylko zwrócił uwagę organów regulacyjnych, z których niektórzy uważają, że stał się zbyt duży. Podobnie działo się np. w przypadku Microsoft. Odsunięcie się na bok może również pomóc chronić Bezosa przed dalszą krytyką ze strony związków pracowniczych. Bezos – jako prezes zarządu – zobowiązał się zająć sprawą warunków pracy w magazynach firmy, ale na zapewnieniach się skończyło.

Kim jest Andy Jassy? Członek “rodziny” Bezosa

Andy Jassy, dołączył do Amazona w 1997 roku, a pięć lat później założył Amazon Web Services, który dziś głównie zajmuje się usługami w chmurze – czyli działem, który jest obecnie najważniejszy w portfolio firmy. Wartość rozwiązań AWS szacowana jest na ok. 50 miliardów dolarów i w tej konkurencji odstawia nawet Google.

Już po paru latach od wstąpienia w szeregi Amazona Jassy zyskał ogromne zaufanie Bezosa. Objął nieformalne stanowisko “cienia Bezosa”, a jego zadaniem było szkolenie obiecujących młodych dyrektorów. Co najważniejsze Jassy był też długoletnim członkiem grupy “S-team”. To szczyt marzeń dla każdego menedżera pracującego w Amazon. W jego skład wchodzi siedemnastu zaufanych ludzi, którzy jako jedyni w firmie mogli wytykać błędy szefowi. Ba, byli specjalnie przygotowani, aby szukać niedoskonałości i luk. Sam Bezos traktował tę grupę jak swoją rodzinę.

Andy Jassy ma 53 lata i ukończył Harvard Business School. Amazon – co rzadko się dziś zdarza, a tym bardziej na rynku amerykańskim – jest jego pierwszą i jedyną pracą po studiach.

Jak zaskarbił sobie sympatię Bezosa mimo niewielkich talentów technicznych? W rozmowie z magazynem Fortune ówczesny dyrektor ds. informacji w Amazon przekonywał, że Jassy miał ogromną pasję do rywalizacji i fotograficzną pamięć, która imponowała szefowi. Tak jak i odwaga oraz kreatywność. Do nowych rozwiązań w sprawie AWS przekonał Bezosa wysyłając mu krótką notatkę. Dziś ten segment Amazona odpowiada za 60% zysków operacyjnych.

Natomiast amerykański Business Insider przypomina, że Jassy jest zaangażowany w wiele spraw politycznych i społecznych. Potępiał zabójstwa czarnoskórych Amerykanów (dotował powstanie Amazon Black Employee Network – czyli programu edukacyjnego dla wykluczonych), antyimigracyjną politykę Donalda Trumpa czy wspierał osoby LGBTQ,a także jest za budową tanich mieszkań.

W piwnicy swojego domu w Seattle Jassy zbudował własny bar sportowy, aby oglądać mecze New York Mets, Giants i Rangers. W 2018 roku został mniejszościowym właścicielem NHL Seattle Kraken.

Co dalej z Bezosem? Leci w kosmos

Jeff Bezos na pewno nie bierze sobie wolnego i to mimo majątku szacowanego na 200 miliardów dolarów. Odchodząc z głównego fotela w Amazon chce więcej czasu poświęcić na inne przedsięwzięcia. Jest właścicielem Washington Post, a sama zmiana motto gazety – na „Demokracja umiera w mroku” – wiele mówi o zamierzeniach byłego już szefa Amazonu.

Bezos szykuje się też do lotu w kosmos. Start rakiety dzięki “New Shepard” wyprodukowanej przez firmę Blue Origin (należącej do Amerykanina) zaplanowany jest na 20 lipca. Założyciel Amazona chce też poświęcić się filantropii.

Dawna Hanza była związkiem miast, które dzięki wzajemnemu wsparciu przeżywały imponujący rozwój gospodarczy. Współczesna Nethansa wspiera polskie i niemieckie firmy w ekspansji na zagraniczne rynki za pośrednictwem największej platformy handlowej świata. Nethansa opiekuje się swoimi klientami na każdym etapie sprzedaży na Amazonie: od wprowadzenia w ekosystem serwisu, przez optymalizację wszystkich procesów i obsługę klienta w wymaganych językach, po pełną automatyzację sprzedaży, która odbywa się przy pomocy autorskiego systemu Clipperon, wykorzystującego algorytmy sztucznej inteligencji.

Nethansa

Konferencja “Amazon Day by NextM” już 17 czerwca! [BRIEF PATRONUJE]

Amazon Day next

W czwartek, 17 czerwca br. odbędzie się „Amazon Day by NextM” – pierwsza taka konferencja online poświęcona Amazonowi. To wydarzenie dedykowane marketerom i przedsiębiorcom zainteresowanym rozwojem biznesu na platformie Amazon. Rejestracja na wydarzenie organizowane przez GroupM trwa. Konferencja została objęta akredytacją DIMAQ – posiadacze certyfikatów mogą otrzymać punkty recertyfikacyjne za udział w „Amazon Day by NextM”.

Rynek e-commerce w Polsce rośnie w tempie dwucyfrowym – w 2020 roku rynek e-handlu urósł aż o 35%, osiągając wartość 100 mld złotych. Prognozy na kolejne lata, choć nie tak spektakularne, wciąż są znaczące – eksperci przewidują średnioroczny wzrost o 12%.

Ostatnie miesiące pokazały nam, że rynek e-commerce wciąż nie jest nasycony – dynamiczna ekspansja Amazona w Europie Środkowo-Wschodniej oraz jego wejście na różne rynki lokalne to zdecydowanie jedne z ważniejszych wydarzeń na rynku handlu, które może zmienić krajobraz zarówno branży e-commerce, jak i marketingu oraz reklamy. Dzięki doświadczeniu, sprawdzonym procesom obsługi klienta, zaawansowaniu narzędzi promocyjnych na platformie, a także ogromnym środkom na inwestycje Amazon ma realne szanse zmienić status quo branży e-handlu. Wejście nowego gracza oznacza również nowe możliwości promocji i reklamy.

W odpowiedzi na zmiany zachodzące zarówno na rynku handlu online, jak i marketingu oraz reklamy, GroupM organizuje konferencję online „Amazon Day by NextM”, które odbędzie się już 17 czerwca br. w godz. 10:00 – 13:00.

Wspólnie z ekspertami GroupM odpowiemy na najbardziej nurtujące pytania i poruszymy kluczowe dla marketerów kwestie:

  • czy Amazon jest dla wszystkich i kiedy warto być obecnym na platformie,
  • jak działa platforma Amazon,
  • jak prowadzić efektywną sprzedaż,
  • jak stworzyć strategię obecności na platformach sprzedażowych?

Rejestracja na „Amazon Day by NextM” jest już otwarta.
Udział w konferencji jest bezpłatny.

Wydarzenie zostało objęte akredytacją DIMAQ. Posiadacze certyfikatów mogą otrzymać 20 punktów recertyfikacyjnych za udział. DIMAQ to międzynarodowy program weryfikacji i certyfikacji kompetencji digital marketingowych. Więcej informacji TUTAJ.


Źródło: Mindshare

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

20 lipca Jeff Bezos i jego brat Mark dołączą do zwycięzcy aukcji o pierwszy załogowy lot rakiety New Shepard

Jeff Bezos kosmos

Kwota licytacji już osiągnęła poziom 2,8 mln $ i uczestniczy w niej niemal 6 000 osób z 143 krajów świata.

Oferty składane są na stronie BlueOrigin.com, a cała procedura zakończona zostanie internetową aukcją na żywo, która odbędzie się 12 czerwca. Osoby zainteresowane uczestnictwem w aukcji na żywo muszą zarejestrować się do 10 czerwca. Informacje dotyczące rejestracji znajdują się na stronie BlueOrigin.com.

Zwycięzca aukcji poleci w przestrzeń kosmiczną jako uczestnik pierwszego załogowego lotu systemu nośnego New Shepard.

Poniżej znajduje się link do postu Jeffa Bezosa na Instagramie dotyczącego ogłoszenia.

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Jeff Bezos (@jeffbezos)

Kwota zwycięskiej oferty zostanie przekazana na fundację Blue Origin, Club for the Future, której misją jest inspirowanie przyszłych pokoleń do wiązania swojej kariery zawodowej z naukami ścisłymi, technologią, inżynierią i matematyką oraz wsparcie dla kształtowania przyszłości życia w kosmosie.


Źródło: PAP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jeff Bezos radzi: nie bój się błądzić [BRIEF PATRONUJE]

Jeff Bezos Nie boj sie bladzic

To pierwsza książka składająca się z wypowiedzi oraz opinii samego Jeffa Bezosa, założyciela Amazona, a nie jego współpracowników. Co w niej znajdziemy? Jest w niej szereg tematów z zakresu biznesu i polityki publicznej, od innowacji i porad, jak rozpocząć nowy biznes, po zmiany klimatyczne i przestrzeń kosmiczną. Są też wnioski dotyczące tego, czego nauczyła nas pandemia Covid-19, i przykłady pokazujące, dlaczego kultura firmy jest imperatywem. Ta książka daje bardzo rzadki wgląd w to, jakie tak naprawdę zasady biznesowe są fundamentem technologicznego giganta i co Bezos myśli o świecie i nadchodzącej przyszłości.

Przez ostatnie 12 lat na pierwszym miejscu listy najcenniejszych marek był jeden z dwóch gigantów technologicznych – Google albo Apple. Pandemia koronawirusa mocno zmieniła układ sił i nowym liderem został brand stworzony przez Jeffa Bezosa, który awansował z miejsca trzeciego. Wartość marki Amazona wzrosła o ponad połowę i był to największy wzrost w pierwszej dziesiątce zestawienia. W lutym br. świat obiegła wiadomość, że w trzecim kwartale 2021 r. Bezosa na stanowisku prezesa firmy zastąpi Andy Jassy, a założyciel planuje teraz poświęcić swój czas głównie innowacjom, firmie Blue Origin zajmującej się statkami kosmicznymi, gazecie „The Washington Post” oraz fundacjom Amazon Day 1 Fund i Bezos Earth Fund. Co faktycznie działo się podczas tych 27 lat tworzenia i budowania Amazona oraz kierowania nim, możemy przeczytać w książce Nie bój się błądzić.

Zebrane myśli, pisma i osobiste lekcje

Czym różni się Nie bój się błądzić od innych książek dostępnych na rynku? Przede wszystkim składa się z wypowiedzi oraz opinii prezentowanych przez Jeffa Bezosa, a nie jego współpracowników, biografów czy dziennikarzy. Zawiera oryginalne doroczne listy do akcjonariuszy, które Bezos pisał własnoręcznie, począwszy od roku 1997, oraz jego liczne wykłady i wywiady ukazujące historię życia, pracę i ewolucję poglądów miliardera. Założyciel Amazona porusza w niej szereg tematów z zakresu biznesu – od innowacji i strategicznych decyzji pozwalających utrzymać wzrost prosperującego przedsiębiorstwa, poprzez zarządzanie operacyjne firmą i zatrudnianie odpowiednich pracowników, aż po budowę odpowiedniej kultury organizacyjnej i obsesji na punkcie klienta, a nie konkurencji. Jego osobiste rady i wskazówki mają na celu pomóc innym stworzyć swoją własną drogę innowacji, ale także nie zgubić się na bezdrożach.

Innowator nie obawia się porażki

Bezos wskazuje na konieczność nieustającej ucieczki do przodu oraz ostrzega, by nigdy nie spocząć na laurach i zawsze liczyć się z tym, że sukces idzie w parze z porażką. „Ryzyko wpisane jest w każde działanie, ale czasem trzeba zaufać instynktowi. W ten sposób rodzą się dobre decyzje. Podejmowane grupowo, z dużą dozą pokory” – mówi Bezos. Pracownikom Amazona wielki sukces wprowadzenia na rynek inteligentnego głośnika Echo oraz asystenta głosowego Alexa niewątpliwie osłodził klęskę, jaką poniósł Fire Phone. „Porażka na rynku telefonów komórkowych okazała się dla nas (i programistów) cenną lekcją przydatną w pracy nad wprowadzeniem na rynek Echa i Alexy” – napisał Bezos w liście do akcjonariuszy w 2017 roku.

Kosmiczna wyobraźnia

W książce Bezos prezentuje nowe podejście nie tylko do doświadczeń dnia dzisiejszego i choćby tego, czego nauczyła nas pandemia Covid-19, ale i – co ważniejsze – do wyzwań przyszłości, bo jego fascynacja kosmosem pomaga mu zachować szerokie horyzonty myślenia. To właśnie umiejętność postrzegania rzeczywistości w perspektywie długoterminowej okazała się dźwignią sukcesu, również w Amazon.com. Myślenie długoterminowe stało się także elementem misji, jaką biznesmen sformułował dla swojej firmy kosmicznej Blue Origin – na jej herbie widoczne jest łacińskie hasło Gradatim Ferociter („Krok po kroku. Bez wytchnienia”).

Jeff Bezos jest założycielem i dyrektorem generalnym firmy Amazon oraz twórcą przedsiębiorstwa przemysłu kosmicznego Blue Origin, które pracuje nad obniżeniem kosztów i zwiększeniem bezpieczeństwa lotów kosmicznych. Ponadto Bezos jest właścicielem dziennika „The Washington Post”. W 2018 roku powołał do życia fundusz charytatywny Day One Fund w celu wsparcia finansowego organizacji non profit, które zajmują się udzielaniem pomocy biednym bezdomnym rodzinom oraz tworzeniem sieci przedszkoli w ubogich społecznościach lokalnych. W roku 1986 Bezos ukończył summa cum laude studia na wydziale elektrotechniki oraz informatyki na Uniwersytecie Princeton. Członek prestiżowego bractwa Phi Beta Kappa. Uhonorowany tytułem Człowieka Roku 1999 przez magazyn „Time”.


Źródło: MT Biznes 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Amazon zaprasza na wirtualne zwiedzanie centrów logistycznych w Polsce

Wirtualny spacer Amazon

Od wielu lat Amazon regularnie organizuje zwiedzanie centrów logistycznych dla lokalnych mieszkańców, studentów, klientów oraz dla każdej osoby zainteresowanej tym, jak działa Amazon „od kuchni”. Tylko w 2019r. prawie 18 000 uczestników odwiedziło polskie centra logistyczne w ramach organizowanych wycieczek. Program spotkał się z pozytywnym odbiorem, jednak ze względu na pandemię i w trosce o bezpieczeństwo pracowników i odwiedzających, Amazon tymczasowo zawiesił program zwiedzania.

Marian SepesiJesteśmy obecni w Polsce od 2014r. i od zawsze stawialiśmy na otwartość i pełną transparentność, dlatego centra logistyczne Amazon są otwarte dla wszystkich zainteresowanych naszą działalnością. Bezpieczeństwo naszych pracowników oraz gości jest najwyższym priorytetem, dlatego ograniczyliśmy wizyty podczas pandemii. Cieszymy się, że od teraz możemy zaprosić wszystkich na wirtualne zwiedzanie, aby mogli się przekonać na własne oczy, jak działają nasze centra logistyczne, wdrożone w nich rozwiązania oraz warunki pracy. W marcu uruchomiliśmy Amazon.pl i od teraz, dzięki wirtualnym wycieczkom, każdy klient ma możliwość zobaczyć, w jaki sposób przygotowujemy dla niego zamówienie. 

Marian Sepesi, regionalny dyrektor Amazon w Polsce 

Zobacz, jaką drogę pokonuje zamówienie

Podczas wirtualnego zwiedzania uczestnicy mają możliwość poznać kolejne etapy przygotowywania zamówienia, zanim opuści centrum logistyczne i zostanie dostarczone do klienta. Wirtualni goście mogą przekonać się, jak wszechstronna jest praca w logistyce, która wymaga zaangażowanych pracowników z różnych dziedzin, perfekcyjnej koordynacji oraz najnowocześniejszej technologii, aby niezależnie od warunków, szybko i niezawodnie dostarczać zamówienia klientom.

Wirtualne zwiedzanie odbywa się w poniedziałki, wtorki, czwartki oraz piątki – w godzinach porannych oraz popołudniowych (11:00 oraz 15:00) i trwa godzinę. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny – rejestracja jest dostępna na stronie: https://pl.amazonfctours.com/virtualtours. Po dokonaniu rejestracji uczestnicy otrzymają link, który pozwoli wziąć udział w zwiedzaniu za pośrednictwem komputera, tabletu czy smartfonu.

Ponadto, wirtualni zwiedzający będą mieli szansę zadawać na żywo dodatkowe pytania prowadzącym, dzięki czemu wycieczka będzie unikalna i jeszcze ciekawsza dla każdego z uczestników. W tym celu goście mogą stosować funkcję czatu, na którym można wysyłać pytania skierowane do przewodników Amazon.


Źródło: Amazon

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF