Al i Laura Ries Parą Roku Briefu 2010 – #zArchiwumBriefu

7 października zmarł Al Ries. Dwie książki, których był współautorem, były dla mnie bardzo znaczącymi kamieniami milowymi w zrozumieniu i nauczeniu się zasad biznesu i marketingu.

 

Właśnie książki Ala Ries  – na początku lat 90′ – polecili mi moi mentorzy do przeczytania w pierwszej kolejności, kiedy to niespodziewanie z Teatru Powszechnego, gdzie byłem wicedyrektorem, „znalazłem się w reklamie”.

Pierwszym zawodem, w moim życiu, był zawód producenta w Teatrze Telewizji — w latach jego największej chyba świetności. Skoro pracowałem w telewizji, czyli w medium, to moi przyszli szefowie polskiego oddziału – jednej z największych światowych sieci reklamowych Publicis (był wtedy połączony z amerykańskim FCB) – uznali, że to doskonała rekomendacja, żebym został dyrektorem działu mediów ich agencji. (sic!)

Pracowałem więc „w reklamie”, ale pierwsze trzy książki, które polecano mi przeczytać były o marketingu i nosiły tytuły: „Marketing”, „Pozycjonowanie” i „22 niezmienne prawa marketingu”. Współautorem dwóch z tych pozycji był Al Ries.

Po latach spotkalem Ala Riesa osobiście, kiedy w 2010 był w Polsce ze specjalnym wykładem na zaproszenie firmy Bigram. Wtedy to przeprowadziłem z nim wywiad do Briefu i wręczyłem nasze wyróżnienie.

W październiku 2010 Ala Riesa i jego żonę Laurę uhonorowaliśmy tytułem Pary Roku Briefu, za konsekwentne propagowanie praw marketingu ( i nie tylko tych 22) które są podwalinami sukcesu w biznesie.

 

Wywiad ukazał się w specjalnym wydaniu magazynu Brief, a autorem okładki był sam Andrzej Pągowski.

Grzegorz Kiszluk

#eksperci: Sztuka promocji sztuki

Sztuka promocji sztuki

Z okazji Międzynarodowego dnia Muzeów 🎭 zapraszamy Was na debatę z cyklu #eksperci.

Podczas debaty, którą poprowadzi Grzegorz Kiszluk– redaktor naczelny Brief, poruszymy następujące tematy:

📌 Jak pandemia wpływa na sytuację muzeów i innych centrów kultury?
📌 Marketing sztuki – czy sztuka jest produktem?
📌 Sponsoring sztuki
📌 Jak „sprzedawać” sztukę w polsce i zagranicą?
📌 Sztuka ambasadorem naszego kraju

Gośćmi debaty będą:

  •  dr Ewa Łabno-Falęcka – Mercedes Benz Polska
  • Paweł Kastory – Prezes stowarzyszenia „Przyjaciele Muzeum Narodowego w Warszawie” i grupy reklamowej DDB w Polsce
  • Andrzej Pągowski – artysta, grafik

Sztuka jest jedną z tych rzeczy, która wyrywa nas z marnych nastrojów związanych z pandemią. Digitalizacja wystaw na niespotykaną dotąd skalę, pozwoliła na cieszenie się sztuką pokazywaną w różnych zakątkach świata. Dla polskiej sztuki digitalizacja jej pokazywania jest wielką szansą. Mam nadzieję, że artyści, galernicy i muzealnicy zdali sobie z tego sprawę.

Paweł Kastory 

Mam wrażenie, że przynajmniej w Polsce, promocja sztuki w pandemii nie różni się od promocji sztuki w nie-pandemii: to zajęcie trudne i niewdzięczne, dla siłaczek/siłaczy, a przynajmniej upartych i niepoprawnych optymistów. 

dr Ewa Łabno-Falęcka

ℹ️ Wydarzenie będzie transmitowane na żywo na fanpage BRIEF oraz na stronie głównej brief.pl.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kiszmasz.Tv | 17.10.2017 | Słodki Live | Andrzej Pągowski i Tomasz Dławichowski

Kiszmasz.Tv we wtorki o godzinie 16:40 na kanale Słodki Live na Facebooku

Animacja w komunikacji marketingowej. Dlaczego animowany content ma potencjał? Taki był temat kolejnego wydania Kiszmasz.Tv. tym razem gośćmi Grzegorza Kiszluka byli Andrzej Pągowski, znany artysta grafik i właściciel agencji Kreacja Pro oraz Tomasz Dławichowski z Timecode Film Production – pomysłodawcy konkursu Timecode Akcja Animacja.

Konkurs TAA ma na celu wyłonienie zdolnych twórców, pokazanie im, że można realizować ciekawe projekty na potrzeby komercyjne (że świat sztuki i marketingu nie zawsze muszą się wykluczać).

Zapraszamy do oglądania i komentowania!

Grzegorz Kiszluk

Wybitny artysta Andrzej Pągowski tworzy szatę graficzną modelu Mitsubishi Outlander Phev

Andrzej Pągowski – znakomity polski artysta grafik, autor blisko półtora tysiąca słynnych plakatów, stworzył niezwykły projekt szaty graficznej hybrydowego SUV-a z elektrycznym napędem na 4 koła - modelu Mitsubishi Outlander PHEV. Rysunki twórcy, które odwołując się do japońskiej symboliki, oddają najważniejsze cechy tego auta, znalazły się już na specjalnym, testowym modelu.

„Do stworzenia projektu, który w artystyczny sposób wyrażałby istotę i charakter samochodu Mitsubishi Outlander PHEV skłoniły mnie moje japońskie fascynacje i samo auto. Pierwszy raz w życiu odbyłem podróż samochodem z trzema silnikami, w zupełnej ciszy ciesząc się z dobrego „kopa”, który zapewnia jego elektryczny napęd.  Źródłem inspiracji był też fakt, że obsługa tego skomplikowanego technicznie i naszpikowanego nowoczesną technologią pojazdu, jest dziecinnie prosta. Moim zadaniem było zatem stworzenie projektu, który odda kluczowe cechy auta – dobre przyspieszenie, przyjazność dla środowiska, duży zasięg, ładowanie ze zwykłego gniazdka, przy wykorzystaniu oszczędnych środków wyrazu, odwołujących się do japońskiego minimalizmu, eklektycznego stylu, podkreślających wyrafinowanie i  wysoką jakość.” – mówi Andrzej Pągowski.

„Zacząłem się zastanawiać jak graficznie zobrazować te najważniejsze cechy i dlaczego to właśnie japońskie Mitsubishi pierwsze wpadło na pomysł, by stworzyć SUV-a od początku z myślą o takim napędzie. Jak się dowiedziałem, Mitsubishi Motors to firma z typowo inżynierskim zacięciem, słynąca z wielu innowacyjnych wynalazków –  pracowała nad napędami elektrycznymi od 50 lat, wyprzedzając epokę i przewidując obecne eko-trendy.  Ekologia, innowacje  i japońska, inżynierska precyzja – nadal zastanawiałem się jak obrazkowo wyrazić te pojęcia. Z pomocą przyszły mi moje japońskie inspiracje i doświadczenia – stąd bambusowy gaj i ukryta w nim elektryczna wtyczka a także rysowane japońską kreską konie. Oczywiście te trzy konie obrazują 3 silniki w modelu Outlander PHEV a znakomite osiągi podkreśliłem metaforą znanych z szybkości ptaków. Jednocześnie wszystkie symbole to ikony natury a kojarzone z zielenią kwitnącej przyrody i błękitem nieba kolory podkreślają przyjazny środowisku charakter Mitsubishi Outlandera PHEV.” – konkluduje autor.

„Cieszymy się z udanej współpracy z tak znanym artystą, jakim jest Andrzej Pągowski. Miał on niełatwe zadanie, gdyż liczba informacji, którą należało przekazać jest ogromna. Trzeba przyznać, że  efekt jest znakomity – projekt wyjątkowo dobrze podkreśla kluczowe atrybuty auta.” – podkreśla Yasuyuki Oyama – prezes polskiego oddziału Mitsubishi Motors.

Niezwykły pojazd z wyjątkową gwarancją

Mitsubishi Outlander PHEV to pierwszy na świecie hybrydowy SUV-em z elektrycznym napędem na 4 koła. Za sprawą wysokiego momentu obrotowego dostarczanego już od startu przez 2 silniki elektryczne o mocy 82 KM i idące za tym świetne przyspieszenie, jazda nowym modelem Mitsubishi daje ogromną przyjemność. Do napędu pojazdu służy także 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 121 KM. Najnowocześniejsza wersja systemu Super All Wheel Control znanego z kultowego Mitsubishi Lancera Evolution i nisko położony środek ciężkości gwarantują niespotykaną dla SUV-ów przyczepność na zakrętach i doskonałe prowadzenie. Zaawansowany technicznie system napędu 4×4 oferuje 3 tryby jazdy – elektryczny, szeregowy i równoległy. Są one elektronicznie sterowane i automatycznie wybierane, tak, aby samochód przejeżdżał jak największy dystans w trybie elektrycznym. Innowacyjna konstrukcja Outlandera PHEV, od podstaw zaprojektowanego z myślą o napędzie hybrydowym, umożliwia ładowanie akumulatora tego pojazdu na wiele sposobów – w czasie jazdy, przy pomocy generatora prądu, podczas hamowania oraz ze zwykłego gniazdka elektrycznego i z terminala szybkiego ładowania.  Mitsubishi Outlander PHEV wyróżnia się  bardzo cichym, obszernym i starannie wykonanym wnętrzem, łatwością obsługi  i bogatym wyposażeniem. Za wysoki poziom bezpieczeństwa odpowiada innowacyjny układ Super All Wheel Control  i 18 zaawansowanych systemów bezpieczeństwa a nad kontrolą całego układu napędowego czuwa supernowoczesny system operacyjny PHEV OS. Mitsubishi Outlander PHEV otrzymał maksymalną notę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych organizowanych przez organizację Euro NCAP oraz JNCAP.

Przy zakupie produkowanego w Japonii modelu Mitsubishi Outlander PHEV  producent oferuje gwarancję na wszystkie komponenty napędu elektrycznego i akumulatory, która obowiązuje aż 8 lat do 160.000 km, jako dodatek do standardowej, 5-letniej gwarancji na samochody Mitsubishi. Od niedawna producent gwarantuje dodatkowo utrzymanie pojemności akumulatora trakcyjnego na poziomie 70% lub wyższym w okresie 8 lat od daty pierwszej rejestracji, lub do przebiegu 160 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. W przypadku stwierdzenia pojemności akumulatora trakcyjnego poniżej 70%, zostanie on wymieniony nieodpłatnie, w ramach gwarancji.

Więcej informacji na temat modelu Mitsubishi Outlander PHEV można znaleźć na stronie www.elektrycznahybryda.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF