...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Livestreamy zawodów esportowych wchodzą w nowy wymiar interaktywności – na podstawie StreamCards

StreamCards Screenshot

Problem: oglądanie bierną formą rozrywki

Jak to zmienić? Jak zaadresować potrzeby rosnącej grupy widzów poszukujących nowych bodźców i jednocześnie sprawić, aby mecze oglądali z większą uwagą, a na streamach zostawali dłużej? Jak skutecznie zwiększyć widoczność partnerów, którzy stanowią główne źródła przychodu organizatorów zawodów esportowych?

Rozwiązanie: nowy wymiar interaktywności

Z odpowiedzią przychodzi StreamCards, startup technologiczny z : produktem rewolucjonizującym interakcję widzów z transmisjami esportowymi.

Flagowym produktem StreamCards jest gra karciana działająca w środowisku Twitcha, najpopularniejszej na świecie platformy live streamingowej. Gra ma formę tzw. Twitch extension, tj. nakładki na transmisje zawodów esportowych, która dostępna jest bezpośrednio po włączeniu streamu organizatora turnieju i nie wymaga żadnych dodatkowych działań ze strony widza. StreamCards umożliwia interakcję z oglądanymi na żywo rozgrywkami poprzez zagrywanie kart powiązanych z bieżącymi wydarzeniami. Widzowie rywalizują bezpośrednio pomiędzy sobą, otrzymując punkty za prawidłowe wytypowanie zdarzeń nadchodzących w głównej grze.

StreamCards to gra towarzysząca wydarzeniom esportowym w czasie rzeczywistym. Angażuje widza w transmisję i wprowadza element rywalizacji, dodatkowo potęgując emocje związane z oglądaniem zawodów.

StreamCards Screenshot
Źródło: StreamCards

Interaktywność to nie kilka klikalnych elementów na ekranie

Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań urozmaicających oglądanie rozgrywek esportowych. Zaczynając od funkcjonalności oferowanych przez samą platformę, w wypadku Twitcha są to na przykład czat czy Twitch Bits. Niewątpliwą ich zaletą jest dostępność – nie wymagają żadnych pozwoleń czy dodatkowych instalacji. Są jednak i wady tych rozwiązań. W przypadku czatu brak filtrów czy dostatecznie skutecznych narzędzi do moderacji sprawia, że często panuje tam chaos, a duża część kontentu ma charakter spamu, co nie pozwala na wartościową interakcję. Alternatywą są subskrypcje lub Twitch Bits jednak są one raczej narzędziem wsparcia niż bezpośredniej interakcji z wyświetlanym kontentem.

Znaczącym krokiem w kierunku interaktywności było wprowadzenie Twitch Extensions, czyli wtyczek, które dały zewnętrznym deweloperom swobodę tworzenia własnych rozwiązań angażujących użytkownika w ramach ekosystemu Twitch. Jednak do dnia dzisiejszego ich potencjał nie został w pełni wykorzystany, a funkcjonalności oferowane przez dostępne na rynku wtyczki ograniczają się do drabinek meczowych, informacji o zawodnikach czy kartach, prostych ankiet, a w najbardziej angażującym przypadku – gry polegającej na napełnianiu kufla piwa za pomocą kliknięć w pustą szklankę. Wszystkie te rozwiązania są ciekawe i uzupełniały doświadczenie oglądania zawodów esportowych, ale nie wprowadzały ich w nowy wymiar interakcji.

Jakiego elementu aktualnie brakuje, aby stworzyć wyjątkowe doświadczenie? Zrozumienia potrzeb widzów, specyfiki społeczności graczy, wykorzystania potencjału dostępnych narzędzi, natywnie wbudowanych w ekosystem popularnej platformy.

Tutaj pojawiła się przestrzeń do działania dla StreamCards.

Co najbardziej angażuje gracza – to proste, gra!

StreamCards to pierwsze interaktywne doświadczenie dla livestreamów zawodów esportowych dostępne w formie gry predykcyjnej opartej na wydarzeniach w czasie rzeczywistym. Brzmi skomplikowanie? Rozłóżmy to na czynniki pierwsze.

Relacja pomiędzy marką i odbiorcą nie jest jednostronna, opiera się na interakcji. Dla zawodników esportu – dyscypliny, która wyrosła z zawodów LAN, pasji i społeczności – kontakt z członkami grupy jest niezbędnym elementem otoczenia. Nie zastąpią go też półśrodki. Tu właśnie wchodzi StreamCards z technologią, która pozwala na wprowadzenie pełnej interaktywności.  Produkty, które powstają w oparciu o nią nie są pojedynczymi, zgamifikowanymi elementami, tylko pełnowymiarową grą, która staje się spójną częścią trwającego meczu.

Gra, która stawia odbiorcy wyzwanie, testuje jego znajomość CS:GO, uważność, zmysł strategiczny, a w konsekwencji nagradza go za zaangażowanie. Jednocześnie mając na uwadze, aby to mecz pozostał w centrum uwagi widza, StreamCards ma znajomą, przystępną formę karcianki, pozwalającej na obstawianie wydarzeń, które za chwilę będą mieć miejsce w meczu przy pomocy kart eventów, dzięki dostępowi do danych w czasie rzeczywistym przekazywanych StreamCards przez spółkę GRID. Bez konieczności pamiętania o obstawieniu wyniku z wyprzedzeniem, StreamCards pozwala na zabawę i testowanie swoich przeczuć w momencie największych esportowych emocji, a następnie nagradza za trafne typy.

Jak? Widz, który podejmie się wyzwań obecnych w StreamCards będzie miał szansę zbierać punkty i zdobyć różnorodne nagrody – zarówno w ekosystemie StreamCards (karty, elementy kosmetyczne) jak i te zapewniane przez partnerów. Dzięki temu, w ramach produktu StreamCards pojawia się też zupełnie nowa możliwość promocji marek, które od teraz będą mogły stać się integralną częścią rozgrywki.

StreamCards_Screenshot_2
Źródło: StreamCards

Interaktywność rozumiana poprawnie, przez pryzmat grupy docelowej ich potrzeb i motywacji, to wprowadzenie rozbudowanych rozwiązań, a nie powierzchownych ulepszaczy. Wprowadzenie mechanik, które są ze sobą połączone, adresuje zarówno potrzeby widzów jak i partnerów biznesowych. Gra, którą stworzyło StreamCards jest odpowiedzią na potrzeby rynku, organizatorów zawodów, ale przede wszystkim – samych widzów.

StreamCards CS:GO
Źródło: StreamCards

Aktualnie trwają zapisy na Zamknięte Beta Testy StreamCards, które odbywaj się przez cały maj podczas zawodów Spring Sweet Spring na kanale The Esports Bible. Zapisywać można się cały czas na stronie www.StreamCards.gg

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF