...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Disney+ z polską premierą

To się dzieje naprawdę. Po wielu latach oczekiwań polski oddział Disneya potwierdził datę premiery długo wyczekiwanego Disney+ w Polsce.

Osoby, które uwielbiają produkcje Disneya, mają powód do świętowania. We wtorek 25 stycznia przedstawiciele polskiego oddziału firmy potwierdzili w oficjalnym komunikacie datę premiery Disney+ w Polsce! Według zapowiedzi platforma streamingowa zostanie udostępniona w okolicach wakacji. Wraz z polską premierą usługa pojawi się także w 41 innych państwach świata.

Disney+ w Polsce już latem! Ulubione filmy i seriale Disneya, Pixara, Marvela, National Geographic, Star Wars i występujące pod marką Star produkcje FX, 20th Century Studios czy Searchlight, w jednym miejscu.

Oficjalny komunikat Disney Polska

Co oferuje Disney +? Przede wszystkim sporą gamę wyrafinowanych animacji, seriali i filmów. W usłudze znajdą się m.in.: produkcje z uniwersum Marvela i Star Wars. W ostatnim czasie firma zainwestowała w produkcje oryginalne (Disney+ Oryginals), które powstały z myślą o usłudze streamingowej, są to, np.: The Mandalorian oraz The Book of Boba Fett, Loki, Hawkeye, WanaVision.

Polska cena dla każdego

Obecnie oddział filmowego giganta nie zdradził, jaka będzie cena Disney+ w Polsce. Jednak jak wynika z wcześniejszych doniesień, może ona wynieść około 40 złotych miesięcznie lub 399zł przy płatności z cały rok.

Nowe produkcje w nowym wydaniu

W 2022 roku do biblioteki Disney+ trafią kolejne bardzo obiecujące produkcje pełnometrażowe i seriale, takie jak.: Hocus Pocus 2, Eternals, Moon KnightShe’s Hulk, Old Friend i wiele więcej.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Platige Image stworzyło dwie animacje z utytułowanymi olimpijkami

Platige animacja

Platige Image wyprodukowało dwie krótkometrażowe animacje będące częścią antologii „VS Series”, stworzonej na potrzeby kampanii #ChangeDestiny dla japońskiej marki SK-II. Bohaterkami filmów wyreżyserowanych przez Damiana Neonowa i Bartka Kika zostały tenisistka stołowa Kasumi Ishikawa, medalistka igrzysk olimpijskich (Londyn 2012r., Rio 2016r.) oraz Liu Xiang, rekordzistka świata w pływaniu na 50m stylem grzbietowym. Piotr Sikora (CEO) oraz Jarosław Sawko (Chairman) z Platige Image, są laureatami drugiej edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Artyści ze studia Platige Image przygotowali dwie z sześciu animacji będących częścią antologii „VS”, to mieszanka live-action i animacji, obejmującą różne stylizacje. Każdy z filmów opowiada o wyzwaniach z jakimi muszą mierzyć się sportsmenki Oprócz Platige Image przy antologii pracowały wielokrotnie nagradzane studia: Imaginary Forces, Passion Pictures i C3, a partnerem kreatywnym był WPP Agencies Grey i Mediacom. Ścieżkę dźwiękową przygotowali między innymi John Legend (VS Trolls) i Lexie Liu (VS Obsession).

https://youtu.be/YKsDYz-8GhE

Oba filmy są hybrydowym połączeniem live-action i animacji, a to sprawiło, że artystycznie mogliśmy poruszać się jednocześnie w dwóch kierunkach. W trakcie produkcji antologii współpracowaliśmy z artystami z niemal każdego zakątka globu, w tym Japonii, Malezji, Francji, Rosji, Włoch i RPA. Każdy element tej układanki musiał być dobrany tak, aby efekt końcowy idealnie odpowiadał potrzebom klienta.
Robert Stasz, CG producer
Chcieliśmy pokazać niesamowite historie naszych sportowców w sposób, jakiego nigdy wcześniej nie robiono, poprzez piękne połączenie animacji i live-action. Praca z Platige Image przy ich tworzeniu była dla mnie absolutnym zaszczytem, a efekt finalny jest po prostu kinowym arcydziełem.
  Siddika Dehlvi, Executive Creative Business Director

VS Pressure

Akcja filmu, rozgrywa się w onirycznej wizji Tokio, w której utytułowana tenisistka stołowa Kasumi Ishikawa mierzy się z presją – najtrudniejszym przeciwnikiem, któremu każdy sportowiec musi stawić czoła. W animowanej części „VS Pressure” ruch bohaterki został stworzony od podstaw w technice key-frame. Wykorzystanie jej dało artystom z Platige Image wolność i pozwoliło stworzyć surrealistyczną choreografię, redefiniującą zasady fizyki. Zabieg ten pozwolił na odpowiednie zbudowanie symboliki postaci, a jednocześnie współgrał z narracją.

Animowana sekwencja filmu rozgrywa się w wyobraźni bohaterki, a sama animacja to pryzmat, przez który chcieliśmy pokazać istotę emocji. Skupiliśmy się bardziej na budowaniu nastroju miejsca, niż na jego szczegółowej rekonstrukcji. W naszym filmie tło jest w ciągłym ruchu, ewoluuje i przekształca się w synergii z nastrojem poszczególnych scen. Każdy występujący w filmie element wizualny został przez nas użyty po to, żeby zbudować mocny i emocjonalny przekaz, w którym nawet perspektywa optyczna i kolory są aktorami odgrywającymi swoją rolę.
Damian Nenow, reżyser filmu
Stylizowana estetyka filmu dała nam możliwość swobodniejszego wykorzystania koloru. Włożyliśmy dużo pracy w stworzenie tak zwanego kolor skryptu (color keys), dzięki któremu mieliśmy pewność, ze kolory współgrając z narracją wywołują określone emocje, a każda scena ma odpowiedni ton. 
 Kamil Murzyn, dyrektor artystyczny
Platige Image
Źródło: Platige Image
Innowacyjnym rozwiązaniem, mającym wpływ na znaczne przyspieszenie produkcji, było wykorzystanie gogli VR do stworzenia wieżowca Shibuya.
To była nie tylko świetna zabawa, ale i dość efektywne rozwiązanie. VR pozwala na malowanie w 3D, bez ograniczeń powierzchni dwuwymiarowego płótna. To bardzo organiczny proces, a wykorzystanie tej technologii było dla nas przełomowe. Rezultatem spędzenia w goglach VR 2-3 godzin, był komplet funkcjonalnych concept artów.
Damian Nenow, reżyser filmu
Skala tego projektu była po prostu olbrzymia. Kręciliśmy ze wspaniałą ekipą z Tokio, z agencją i zespołami kreatywnymi oraz produkcyjnymi z Londynu i Japonii, z naszymi reżyserami i operatorem z Polski. Sama logistyka i produkcja całego przedsięwzięcia były po prostu oszałamiające.
  Artur Zicz, producent wykonawczy

VS Obsession

Film „VS Obsession” z udziałem pływaczki Liu Xiang obrazuje podróż głównej bohaterki, w której niewinne selfie staje się pretekstem do zanurzenia się w świecie social mediów.

 

https://youtu.be/gqVryC4Rw9Y

To bardzo emocjonalna i osobista historia. Podróż Liu Xiang prowadzi ją przez radość, ciekawość, irytację, smutek i przerażenie, zanim ostatecznie odnajdzie w sobie siłę by stać się bohaterką. Historia musiała być jasna i zrozumiała, dlatego dużo czasu poświęciliśmy na odpowiednie przekazanie emocji postaci. Zależało nam również na tym, aby samo środowisko opowiadało historię, pracowaliśmy więc z symbolami i metaforami, które przekazują emocje na innym, wyższym poziomie.
  Bartek Kik, reżyser
Platige obraz
Źródło: Platige Image
Wiarygodne odwzorowanie mimiki twarzy i wykorzystanie jej do przekazywania emocji jest zawsze wyzwaniem dla twórców filmu animowanego. Artystom z Platige Image zależało na tym, by mimo lekkiej stylizacji Liu Xiang była możliwie jak najbardziej podobna do siebie oraz zachowała naturalną sylwetkę. Praca nad animacją trwała niemal do zakończenia produkcji.
Stworzenie realistycznej postaci ludzkiej zawsze wymaga wielkiej uwagi, szczególnie jeśli mówimy o rekordzistce świata, której twarz jest powszechnie znana. Przeszliśmy przez długi proces udoskonalania modelu Liu Xiang, tak aby był rozpoznawalny, a jednocześnie pokazany w określonej stylistyce. Jeśli chodzi o samą mimikę twarzy, to musieliśmy zebrać możliwie jak największą ilość materiałów referencyjnych na temat prawdziwej Liu Xiang, aby nasi animatorzy mogli sprawić, by jej cyfrowa wersja „zachowywała się” w przekonujący sposób
 Łukasz Nowicki, dyrektor artystyczny animacji
Globalne kampanie wymagają zaangażowania wielu osób, dlatego w tym przypadku tak istotna była odpowiednia komunikacja między klientem, zespołami kreatywnymi i produkcyjnymi, rozproszonymi po całym świecie. To bardzo ambitny projekt i cieszę się, że mogliśmy być jej częścią.
Justyna Supernak, producentka
Zgłoś się do 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie: https://brief.pl/kreatywni/zgloszenia/

Źródło: Platige Image

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Konkurs Timecode Akcja Animacja 2018

5 września rozpoczęła się druga edycja konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA, którego celem jest wyłonienie osób, które w ciekawy i angażujący sposób potrafią opowiedzieć historię za pomocą ruchomych obrazów. Timecode AKCJA ANIMACJA jest dla nich szansą na zaprezentowanie swoich umiejętności najlepszym ekspertom branży kreatywnej i marketingowej.

Konkurs skierowany jest do osób w wieku od 18 do 35 lat. Zadaniem uczestników jest stworzenie, w dowolnej technice animacyjnej, filmu do jednej z sześciu ścieżek dźwiękowych. Parterami tegorocznej edycji konkursu są: Allegra, BIK (Biuro Informacji Kredytowej), Good Looking, Essentiale, OnlyBio oraz radio TOKFM.

Jury wybiera laureata w drodze głosowania. Dodatkowo każda z marek partnerskich, o których powstają animacje ma prawo przyznać własne wyróżnienie. Pula nagród w konkursie wynosi 25 000 zł. Prace można zgłaszać na stronie www.timecodeakcjaanimacja.pl do 17 października, natomiast finalistów poznamy 15 listopada.

 

Konkurs daje korzyści trzem stronom: partnerzy otrzymują animacje o swoich produktach lub usługach, uczestnicy szansę rozwoju zawodowego i nagrody, a branża reklamowa – nowych twórców. Pięciu uczestników zeszłorocznej edycji pracuje obecnie w dużych agencjach reklamowych i digitalowych. Laureaci: Paulina Bertolassi i Oleksander Shumko byli nominowani do Young Creatives Cannes 2018. To nas przekonało, że warto rozwijać ten projekt – powiedział Tomasz Dławichowski, managing director Timecode Film Production.

Rok temu wprowadziliśmy ciekawą formułę feedbacku od jurorów, dla twórców prac z shortlisty. Podczas warsztatu z jurorami, uczestnicy dowiedzieli się co powinni poprawić w przygotowanych animacjach. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, prace dużo zyskały. Dlatego w tym roku odbędą się dwa tego typu spotkania. Uczestnicy będą mieli też więcej czasu na przygotowanie animacji- dodaje Katarzyna Rykaczewska, odpowiedzialna na strategię i komunikację konkursu.

Przewodniczącym jury tegorocznej edycji jest dyrektor kreatywny Canal + – Łukasz Słotwiński.  Po raz drugi prace oceniać będą: Anna Iller – branded content manager Grupy Allegro, Agnieszka Koćmierowska – creative group head agencji Advalue, Jerzy Drozda – technical artist It Media, Michał Paśko – producent Timecode Film Production oraz Katarzyna Rykaczewska – communication specialist Open Minded Group. Zaproszenie do współpracy przyjęli także: Olaf Krynicki – dyrektor komunikacji Samsung Polska, Sean Bobbitt – producent filmu    Twój Vincent, duet reżyserski Kasia Kijek i Przemek Adamski, Małgorzata Drozdowska – creative director FCB Bridge2Fun, Rafał Ryś -associate creative director Saatchi&Saatchi oraz reżyser Szymon Pawlik.

Do kooperacji zaproszone zostały uczelnie wyższe: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu oraz Polsko Japońska Akademia Technik Komputerowych.

Organizatorem konkursu jest dom produkcyjny Timecode Film Production, który specjalizuje się w produkcji filmów reklamowych, branded content oraz animacji.

Parterami konkursu są: SPPA Stowarzyszenie Producentów Polskiej Animacji, Open Minded Group (strategia i komunikacja projektu), Ucho Studio (udźwiękowienie animacji) oraz AudioNetwork (udostępnienie bazy muzyki). Fundatorami nagród są firmy Wacom i Eizo.

Patroni medialni projektu: Grafmag, Radio Kampus

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak przykuć uwagę konsumenta – cinemagraph w komunikacji marketingowej

W świecie nowoczesnych technologii, przesyconym wizualizacjami, obraz stał się towarem jednorazowego użytku, a znużony odbiorca poświęca mu coraz mniej czasu. Jak go zaskoczyć i uchwycić jego uwagę? Jak przedstawić historię w ułamku sekundy? Odpowiedzią może okazać się cinemagraph.

Jedna, dwie, może trzy sekundy – tylko tyle poświęci analizie fotografii statystyczny, przypadkowy odbiorca. Zastosowanie cinemagraph’u może wydłużyć czas obserwacji, zaskoczyć obserwatora i sprawić, aby oglądany przez niego obraz nie utonął w morzu mu podobnych. Umiejętnie wykorzystane połączenie wideo i fotografii, dające efekt „żyjącego obrazu” potrafi bardzo intensywnie oddziaływać na odbiorcę. – mówi Magdalena Czmuda, producent i właścicielka domu produkcyjnego Sputnik Studio.

Cinemagraph to arcyciekawa technika tworzenia fotografii, w której występuje niewielki, poruszający się element. Na rynku pojawiła się już kilka lat temu, ale od niedawna zyskuje zainteresowanie marek, które korzystając z tej przykuwającej uwagę formy, próbują się wyróżnić, urozmaicić komunikację i budować zaangażowanie w mediach społecznościowych.

butterkase_watermarked.gif

Termin stworzyło dwóch amerykańskich fotografów Kevin Burg i Jamie Beck, stosując technologię animowanych GIF-ów do wykonania niekonwencjonalnych artystycznie, ruchomych fotografii. Popularność cinemagraph’ów nabrała rozpędu. Z pewnością jest to związane z pojawiającymi się na rynku aplikacjami mobilnymi, które pozwalają użytkownikom smartfonów na realizację amatorskich obrazów z wykorzystaniem kinografiki.

Cinemagraph jest stosunkowo nowym, ciekawym i coraz chętniej wykorzystywanym w komunikacji marketingowej formatem. Ten niesłychanie kreatywny rodzaj przedstawienia to wynik spotkania się dwóch przeciwnych typów obrazowania – statycznego i ruchomego, które to przekładają się na technologie foto oraz video. Efektem takiego połączenia jest powstanie rewolucyjnej, a zarazem wyjątkowej hybrydy.

Chociaż statyczne zdjęcia przodują w kampaniach reklamowych, rośnie chęć posłużenia się cinemagraphami w komunikacji z konsumentem. Przykładem ich wykorzystania w działaniach marketingowych są cinemagraphy zrealizowane dla marki Sery z Goliszewa przez Sputnik Studio, na zlecenie agencji Uszka w Barszczu.

Dlaczego warto rozważyć ich zastosowanie w kreacji marki – wyjaśnia producent, Magdalena Czmuda.

Magia cinemagraph’u polega na ożywieniu, tchnięciu życia w bezruch. Umieszczenie elementów ruchomych w nieruchomym układzie odniesienia, którym jest statyczna fotografia, przy jednoczesnym zachowaniu jakości kinowej, sprawia, że zdjęcie nabiera wymiaru realistycznego. „Przywrócona do życia” część obrazu przykuwa uwagę i wymusza skupienie, dzięki czemu pobudza obserwatora do namysłu nad znaczeniem wizualizacji. Uchwycenie momentu daje efekt zamrożenia w czasie. Podczas gdy struktura liniowa video determinuje przemijalność zarejestrowanego na nim ruchu, hipnotyzujący ruch ukazany w cinemagraph’ie jest wieczny – mówi Magdalena Czmuda z domu produkcyjnego Sputnik Studio.

Komunikacja z wykorzystaniem cinemagraph’ów w odróżnieniu od animowanych GIF-ów jest subtelna, ale jednocześnie potrafi wzbudzić zainteresowanie odbiorcy, kierując jego uwagę na wybrany element w sferze obrazu. Cinemagraph jako wizualna prezentacja treści zapewnia oglądającemu nowe doznania estetyczne.

Profesjonalne zastosowanie cinemagraph’u jako formy reklamy ma wiele atutów. Przede wszystkim cinemagraphy na tle zwykłych GIF-ów wyróżniają się wysoką jakością i estetyką. Aktualnie znajdują zastosowanie nie tylko w branży modowej, w której zadebiutowały. Umiejętne wykorzystanie techniki łączenia zdjęć z filmem, przy jednoczesnym zachowaniu subtelności i wywołaniu interakcji poprzez zwrócenie uwagi na jeden, ruchomy element – dodaje obrazowi magii.

Odpowiednio skomponowany i estetycznie przygotowany cinemagraph może wzmocnić komunikację i sprawić, że zaintrygowany nietypową animacją odbiorca, poświęci kreacji więcej czasu. W dobie przesytu natłokiem informacji, atrakcyjny i przykuwający uwagęruchomy obraz, dający wrażenie oglądania filmu, ma kluczowy atut – potrafi nakierować odbiorcę na wybrany przekaz. –  podsumowuje producent, Magdalena Czmuda z domu produkcyjnego Sputnik Studio.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF