...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

„Gamification” Protasiuka i Gorączki wyróżniona w konkursie „Książki dla trenera”

Książka "Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta?" Michała Protasiuka i Anny Gorączki otrzymało wyróżnienie dla polskich autorów w kategorii "Książki dla trenera" przyznawanej przez Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu.

Wydana w 2020 roku przez Wydawnictwo Naukowe PWN, przy współpracy z Polskim Towarzystwem Badaczy Rynku i Opinii, książka autorstwa Michała Protasiuka (pisarza, badacza rynku, zawodowo związanego z firmą Google, trenera PTBRiO) oraz Anny Gorączki (badaczki rynku, zawodowo związanej z firmą Żabka, trenerki PTBRiO) została doceniona przez członków Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Książka porusza ważny dla marketerów i badaczy rynku temat zastosowania metod znanych z gier, w celu zwiększenia zaangażowania respondentów.

Gamification
fot. Wydawnictwo Naukowe PWN

 

Tytułowa gamifikacja (grywalizacja) to wykorzystywanie schematów i mechanizmów znanych z gier poza kontekstem gier, zwłaszcza w różnych działaniach grupowych, w celu zwiększenia zaangażowania osób wykonujących określone zadania. Należy potraktować tę książkę jako zaproszenie do dyskusji i dalszych prac nad rozwojem gamification w praktyce badawczej. To nowatorska publikacja na naszym rynku wydawniczym.

prof. dr hab. Małgorzata Bombol – recenzentka

Według autorów książki obecnie jednym z największych problemów w badaniach marketingowych to zdobycie respondenta i utrzymanie jego uwagi. Gamification pozwala na zaangażowanie respondenta i uzyskanie lepszych wyników badań. „Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta?” to pierwsza publikacja na ten temat. Autorzy, którzy mają na swoim koncie kilkanaście dużych projektów badawczych z wykorzystaniem gamification, dzielą się doświadczeniem i wiedzą. „Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta?” to praktyczna i niezbędna lektura dla specjalistów zajmujących się badaniami marketingowymi i konsumenckimi, agencji badawczych, marketingowców oraz studentów socjologii, marketingu, informatyki.

Bitwa współczesnego marketingu toczy się przede wszystkim o uwagę konsumenta. Do opisu nowej rzeczywistości stworzono pojęcie „attention economy”, zakładające, że uwaga jest zasobem rzadkim i to o nią należy przede wszystkim rywalizować. A jest to zadanie coraz trudniejsze (…). W jaki sposób my – badacze marketingowi – nadążamy za zmianami? Czy używane przez nas narzędzia są dobrze dopasowane do wyzwań współczesnego świata i błyskawicznie zmieniającego się respondenta? Czy potrafimy modyfikować swoje podejście i instrumenty badawcze, którymi się na co dzień posługujemy?

Michał Protasiuk i Anna Gorączka we wstępie do swojej książki

Wyróżniona książka jest częścią wspólnej serii wydawniczej PWN i PTBRiO pod tytułem „Zrozumieć rynek i konsumenta” składającej się jeszcze z wydanej w 2018 roku „Data Driven Decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych?” zbierającej wiedzę o różnych źródłach danych 8 ekspertów oraz ich rozmów z 12 praktykami marketingu oraz liczącej ponad 700 stron, wydanej w 2021 roku „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” autorstwa 50 praktyków z branży badawczej.

Zrozumieć rynek i konsumenta
fot. Wydawnictwo Naukowe PWN

Strategy Business Director w Kantar Polska. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Adiunkt w Zakładzie Marketingu Wartości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Doktor nauk społecznych - socjolog. Absolwent 25-lecia Uniwersytetu SWPS w kategorii Biznes. Wykładał na SGH, UKSW, APS oraz Uniwersytecie SWPS. Autor wielu publikacji, prelekcji (otrzymał nagrodę publiczności i nagrodę 25-lecia PTBRiO za najlepiej ocenione wystąpienie w historii Kongresów Badaczy) i wystąpień medialnych (ponad 80 wystąpień w TV). Autor książki „Brzydkie słowa, brudny dźwięk. Muzyka jako przekaz kształtujący styl życia subkultur młodzieżowych” (Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2015) oraz współautor i redaktor książek: „Data driven decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych?” (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018), „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021), "Modern leisure society - consumer behavior" (SGH Publishing House 2021). Specjalizuje się w ilościowych badaniach innowacji, procesach strategicznych i pozycjonujących marek, analizach mikrotrendów, tribe’ów i nisz kulturowych. Badawczo i warsztatowo wspierał w przeciągu ostatnich lat wiele marek we wprowadzaniu innowacji na rynki europejskie.

dr Michał Lutostański

Weź udział w bezpłatnej konferencji „CSR w praktyce”

csr w praktyce

Zrównoważony rozwój w kontekście prowadzonego biznesu staje się coraz istotniejszy w obliczu nieuchronnych zmian klimatu, a także rosnących oczekiwań społeczeństwa i zmieniających się przepisów prawnych. Jak na współczesne wyzwania CSR odpowiadają liderzy rynku? Na czym polega przedsiębiorczość pozytywnego wpływu? Jak wygląda realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ? Tego dowiedzieć się będzie można już 15 października podczas konferencji „CSR w praktyce” w Poznaniu.

Aż 81% Polaków deklaruje, że zmiany klimatyczne są dla nich powodem do obaw, a sześciu na dziesięciu badanych odczuwa poważny niepokój związany ze stanem środowiska naturalnego – wskazują ostatnie dane¹. Jednocześnie znajomość Agendy ONZ 2030 oraz wskazanych w niej Celów Zrównoważonego Rozwoju jest bardzo niska i wymaga szerszej promocji². Nie bez powodu zatem tematem zbliżającej się konferencji „CSR w praktyce” (Poznań, 15.10 lub online) są adaptacja do zmian klimatu oraz gospodarka o obiegu zamkniętym w programach zrównoważonego rozwoju polskich przedsiębiorców.

Popularyzacja dobrych praktyk CSR oraz budowanie świadomości w zakresie Celów Zrównoważonego Rozwoju to kluczowe zagadnienia, które przyświecają nam przy organizacji tego wydarzenia. W codziennej pracy angażując się i włączając różne grupy interesariuszy, dążymy do stworzenia długofalowej strategii naszej odpowiedzialności. Zachęcamy do udziału w konferencji „CSR w praktyce” wszystkich pasjonatów i praktyków, którzy tak jak my wierzą, że za działalnością komercyjną i instytucjonalną powinny podążać decyzje niwelujące niekorzystny wpływ działalności przedsiębiorstwa na ekosystem.

Elżbieta Roeske, Wiceprezes Zarządu Grupy MTP

Partnerstwo, startupy i perspektywa biznesu

Na program konferencji składają się cztery panele tematyczne, wypełnione ekspercką wiedzą i praktycznymi wskazówkami. Pierwszy z nich, czyli PARTNERSTWO poprowadzi Kamil Wyszkowski (UN Global Compact Network Poland), który wraz z uczestnikami wydarzenia przyjrzy się, jak wygląda realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju na 2021 rok i co jest największym wyzwaniem z punktu widzenia aspektów środowiskowych prowadzonego biznesu. Pogłębiający się globalny kryzys klimatyczny wymaga wprowadzania pilnych i ambitnych rozwiązań. Misją UN Global Compact jest angażowanie i wspieranie przedstawicieli biznesu w zakresie włączania się w zabezpieczenie przyszłości planety i społeczności.

STARTUPY POZYTYWNEGO WPŁYWU to drugi w programie konferencji temat, o którym opowie więcej prof. dr hab. Bolesław Rok (Akademia Leona Koźmińskiego). Wytłumaczy on fenomen zjawiska nazywanego przedsiębiorczością pozytywnego wpływu. W jaki sposób związane są z tym zagadnieniem nowe technologie? Dlaczego tego typu startupy chętnie są wspierane przez inwestorów? Tego dowiedzieć będzie się można podczas konferencji „CSR w praktyce”.

Trzecim bokiem tematycznym o nazwie ODPOWIEDZIALNY BIZNES pokieruje dr Marta Karwacka z firmy doradczej Deloitte. Bazując na wynikach badania, które przeprowadziło Deloitte, prawie dwie trzecie z nas deklaruje, że w ciągu ostatniego miesiąca czuło niepokój z powodu zmian klimatycznych. To alarmujący wynik, który powinien skłonić firmy do działania. Dr Marta Karwacka w interesujących debatach branżowych, porozmawia z przedstawicielami różnych sektorów na temat ich planów zrównoważonego rozwoju oraz stosowanych praktyk z zakresu CSR. Do dyskusji zaproszeni zostali: przedstawiciele sektora modowego: Anna Orska (Orska), Przemysław Feliga (4F), sektora handlowego: Marta Mikliszańska (Allegro), Anna Gorączka (Żabka Polska), Tomasz Kuliś (Na gramy – sklepy bez plastiku), sektora bankowego: Katarzyna Teter (Santander Bank Polska), Wioletta Reimer (Bank Pekao), Przemysław Przybylski (Credit Agricole Bank Polska), sektora transportowego: dr Ewa Łabno-Falęcka (Mercedes-Benz Polska), Mateusz Figaszewski (Solaris Bus & Coach), sektora farmaceutycznego: Martyna Strupczewska (Adamed).

Odpowiedzialność konsumenta i spotkanie autorskie

A jak gospodarka o obiegu zamkniętym wygląda z perspektywy konsumenta? Co należy zrobić, aby wzrosła w społeczeństwie świadomość dotycząca Celów Zrównoważonego Rozwoju? Na te pytania odpowie Małgorzata Żochowska (CSR Consulting) podczas czwartego panelu ODPOWIEDZIALNY KONSUMENT. Z tego wystąpienia dowiedzieć będzie się można, które miejsce na świecie pod względem realizacji Agendy 2030 zajmuje Polska i które z Celów Zrównoważonego Rozwoju są najistotniejsze, a także dlaczego są one najbliższe polskim konsumentom.

Wydarzenie zwieńczy spotkanie autorskie z Dominiką Bettman (CEO Siemens Polska) oraz Pawłem Oksanowiczem, autorami książki „Technologiczne magnolie”. Rozmowa w tym punkcie programu skupi się nt. nowoczesnych technologii, wyzwań klimatycznych oraz sile kobiet i mentoringu.

Strefa warsztatowa

Czym byłaby wiedza bez praktyki? Organizatorzy zapowiadają, że najlepiej ją przyswoić na warsztatach. Partnerzy wydarzenia tacy, jak Banki Żywności czy Żabka Polska pokażą uczestnikom konferencji w jaki sposób nie marnować żywności lub stawiać na zamknięty obieg plastikowych butelek.

Konferencja „CSR w praktyce” to inicjatywa Grupy MTP przy wsparciu partnerów merytorycznych CSR Consulting, United Global Compact Network Poland, Akademii Leona Koźmińskiego oraz firmy Deloitte. Wydarzenie odbywa się przy Międzynarodowych Targach Ochrony Środowiska POLECO na terenie MTP w Poznaniu oraz online. Udział w konferencji jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji na stronie: https://csrwpraktyce.pl/.

 

¹ Climate Sentiment Index”, Deloitte, lipiec 2021
² „Polski konsument a cele zrównoważonego rozwoju”, Research Collective, marzec 2021


Źródło: Grupa MTP 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF