...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

TakDlaPodpasek.pl ma zachęcić do podpisania się pod apelem do rządzących o bezpłatny dostęp do podpasek w każdej polskiej szkole.

Startuje duża, ogólnopolska kampania, która zwraca uwagę na problem ubóstwa menstruacyjnego wśród dziewczynek. TakDlaPodpasek.pl ma zachęcić do podpisania się pod apelem do rządzących o bezpłatny dostęp do podpasek w każdej polskiej szkole.

Havas Warsaw zrealizował kampanię dla Okresowej Koalicji i Kulczyk Foundation. Celem akcji jest wsparcie wszystkich dziewczynek w Polsce w godnym przeżywaniu okresu oraz uchronienie ich przed opuszczaniem zajęć lekcyjnych z powodu miesiączki. Wbrew powszechnym stereotypom, ubóstwo i wykluczenie menstruacyjne występują także w naszym kraju i w dużym stopniu dotyczą dziewczynek. Potwierdzają to badania[1] Kulczyk Foundation z 2020 oraz 2022 roku.

Wynika z nich, że aż 54% nastolatek w Polsce przynajmniej raz nie poszło do szkoły z powodu okresu. 21% dziewczynek musiało zwolnić się z lekcji z powodu braku środków higieny menstruacyjnej. 67% Polek przyznaje, że zdarzyło im się nie mieć w szkole dostępu do podpasek. Jednocześnie 64% Polek i Polaków uważa, że podpaski w szkołach powinny być darmowe.

W Polsce żyją obecnie ponad 2 mln dziewczynek w wieku 9-19 lat. Większość z nich miesiączkuje lub w niedalekim czasie zacznie miesiączkować. Zapewnienie im dostępu do środków higieny menstruacyjnej oraz edukacji na temat zdrowia menstruacyjnego to pierwszy krok do wzmocnienia pewności siebie i budowania wspierającego środowiska wśród rówieśników. Akcja ma również na celu zniwelowanie tabu i stygmatyzacji, które towarzyszą miesiączce.

„Podczas tworzenia kampanii zaskoczyło nas wiele. Nie tylko statystyki, które w przerażający sposób pokazują wymiar problemu, jakim jest ubóstwo menstruacyjne, ale również brak możliwości nagłośnienia tematu w przestrzeni publicznej. Sytuacja zmusiła nas do przygotowania spotów w różnych wariantach, ponieważ pokazanie na bieliźnie krwi menstruacyjnej okazało się zbyt odważnym obrazem. Mamy nadzieję, że tą akcją uda nam się wywołać pozytywną zmianę w tych dwóch obszarach” – mówi Anna Żurek, Account Director Havas Warsaw.

Havas Warsaw, wspólnie z Okresową Koalicją i Kulczyk Foundation chcą zapewnić bezpłatny dostęp do środków menstruacyjnych i edukacji na temat zdrowia menstruacyjnego we wszystkich polskich szkołach. Celem jest zmiana systemowa i wprowadzenie w życie ustawy, która zmieni prawo w tym zakresie. Chcemy pójść śladami Anglii, Francji, Szkocji czy Nowej Zelandii, gdzie takie przepisy i programy już istnieją.

„Z powodu ubóstwa i wykluczenia menstruacyjnego czy stygmatyzacji na tle miesiączki, dziewczynki są poddawane ogromnej społecznej presji. To my, dorośli, mamy obowiązek o nie zadbać. Wprowadźmy w życie przepisy, dzięki którym we wszystkich polskich szkołach pojawią się darmowe środki menstruacyjne i edukacja na temat zdrowia menstruacyjnego. Powiedzmy TAK podpaskom w każdej polskiej szkole” – mówi Dominika Kulczyk, Prezeska Kulczyk Foundation.

Kampania, która startuje 17 kwietnia obejmuje spoty do TV – 30” i 2 x 15”, video do Internetu oraz kampanię w SoMe. Za zakup mediów odpowiada Havas Media. Do działań pro bono przyłączyli się również Influencerzy, do których pomogli dotrzeć Lettly i Havas Play.

Powiedz TAK dla podpasek we wszystkich polskich szkołach i podpisz apel: www.takdlapodpasek.pl

Cały spot dostępny na: https://www.youtube.com/watch?v=MZm1BocB8D8

Spot bez krwi menstruacyjnej:

 

[1]Raport dotyczący menstruacji z badania jakościowo-ilościowego, Difference dla Kulczyk Foundation, 2020. Sondaż na temat dostępu do środków menstruacyjnych w szkołach, Kantar na zlecenie Kulczyk Foundation, 2022

 

Kontakt dla mediów:
Alicja Truchel
Havas Group Poland
512 905 001
alicja.truchel@havas.com

O Havas Warsaw
Zintegrowana agencja komunikacyjno-marketingowa. Naszą misją jest tworzenie rozwiązań kreatywnych i strategii mediowych opartych na filozofii Meaningful Brands – wnoszących realną wartość w życie konsumenta i podnoszących jego jakość. Czerpiemy z zasobów Grupy Vivendi, dzięki czemu naszym klientom możemy zaoferować najbardziej efektywne rozwiązania na styku mediów, kreacji, rozrywki i muzyki.
Zespół najlepszych specjalistów, doświadczenie oraz gruntowna wiedza na temat skutecznego łączenia kanałów komunikacji sprawiają, że Havas Warsaw jest w stanie zaoferować kompleksową ofertę 360° każdemu Klientowi.

O Okresowej Koalicji
Zrzeszenie ponad 20 organizacji i ekspertek zajmujących się normalizacją tematu miesiączki. 8 marca 2023 roku przypadła druga rocznica Manifestu Koalicji na rzecz przeciwdziałania problemowi ubóstwa i wykluczenia menstruacyjnego. Okresowa Koalicja walczy z tym problemem, dostarczając środki menstruacyjne do szkół, domów dziecka czy ośrodków dla uchodźczyń i uchodźców.

O Kulczyk Foundation
Fundacja od 10 lat walczy z nierównościami, które dotykają kobiety i dziewczynki na całym świecie. Jak dotąd Kulczyk Foundation zrealizowała ponad 200 projektów pomocowych w niemal 70 krajach. Celem działań Fundacji jest rzeczywistość pozbawiona ograniczeń ze względu na płeć. W 2020 roku Kulczyk Foundation przeprowadziła pierwsze w Polsce badania dotyczące menstruacji, a w 2021 roku zainicjowała utworzenie Okresowej Koalicji.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF