...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Niesłychany wzrost na rynku aplikacji mobilnych. Ile miliardów wydano na subskrypcje w ubiegłym roku?

TokLok - grafika

Ponad 18 miliardów dolarów wydano w zeszłym roku na zakup subskrypcji aplikacji mobilnych. Według analityków Sensor Tower to ponad 40-procentowy wzrost w stosunku do roku 2020 (w roku 2020 wzrost wynosił niecałe 34%). Ostatnie lata wskazują na wyraźną zmianę nastawienia i wzrost świadomości konsumentów – czy taki trend się utrzyma?

W 2021 rok na zakupy w aplikacjach mobilnych użytkownicy przeznaczyli niebagatelne 132 miliardów dolarów. Przychód związany z usługą subskrypcji stanowił 14% tej kwoty – o 2,3 pp. więcej niż w roku 2020.

Pandemia, w tym konieczność przeniesienia pracy, nauki czy części usług do przestrzeni wirtualnej odegrała duży wpływ na rozwój rynku aplikacji mobilnych. Przewiduję, że taki trend będzie się utrzymywał, a w przyszłych latach spodziewać możemy się kolejnych spektakularnych wzrostów.  Jak wynika z raportu Sensor Towe widoczne są znaczące różnice w kwotach wydawanych w sklepach App Store oraz Google Play. Użytkownicy iPhonów na swoje zakupy subskrypcji w 100 najpopularniejszych aplikacjach wydali łącznie 13,5 miliardów, natomiast użytkownicy urządzeń z systemem Android na ten cel przeznaczyli 4,5 miliardów.

Paulina Woźniak-Kołodziej, CEO firmy Reiba

Popularyzację modelu korzystania z aplikacji na zasadach subskrypcji widać po liczbie nowcyh produktów, w których standardem staje się płatny dostęp dousługi. Rośnie świadomość konsumencka, użytkownicy coraz częściej decydują się na poniesienie niewielkich kosztów w zamian za lepszej jakości aplikacje.

Co naturalne, w ostatnich latach smartphone stał się dla wielu z nas narzędziem pracy. Coraz więcej użytkowników chce korzystać z naprawdę jakościowych aplikacji – uświadomiliśmy sobie, że za dobry produkt trzeba zapłacić. Rynek pełny jest pozornie bezpłatnych zamienników. To produkty często wątpliwej jakości, które zarabiają w ukryty sposób, np. poprzez sprzedaż danych o swoich użytkownikach lub nieustanne bombardowanie reklamami. Świetnym przykładem będzie tu segment komunikatorów mobilnych. W ostatnim czasie wraz ze społem wprowadziliśmyna rynek nową aplikację – TokLok to komunikator najbezpieczniejszy z dostępnych. Klienci wiedząc, że produkt jest wysokiej jakości, dba o ich prywatność i nie ma w nim reklam chętnie decydują się na zakup dostępu w formie subskrypcji.

Paulina Woźniak-Kołodziej, CEO firmy Reiba, producenta TokLok

Aplikacje mobilne coraz częściej wykorzystywane są jako procesjonalne narzędzia. Nie powinno więc dziwić, że użytkownicy chętnie inwestują w dostęp do jakościowych usług spełniających ich oczekiwania.


źródło: TokLok

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mediately z dofinansowaniem. Aplikacja mobilna ułatwi pracę lekarzom

Mediately

Mediately otrzymało 7,2 miliona euro dofinansowania. Aplikacja mobilna rozszerzy swoją działalność o kolejne rynki w Europie.

Mediately to aplikacja mobilna, która pomaga lekarzom. Platforma upraszcza informację na temat leków, podpowiada lekarzom w kwestiach diagnozy oraz udostępnia im materiały w celach poszerzenia wiedzy z zakresu medycyny. Korzysta z niej już 10% lekarzy w całej Europie. Dofinansowanie pomoże im rozszerzyć działalność o kolejne kraje, w tym Polskę.

Firma udostępnia apikacje lekarzom całkowicie za darmo. Ma to na celu poprawienie opieki medycznej w jak najszerszej skali. Współpracują już z 28 na 30 największych firm farmaceutycznych.

Aplikacja od słoweńskiej firmy pozyskała aż 7,2 miliona euro dofinansowania. Największym inwestorem w ramach Serii A był Piton Capital, wsparty przez VentureFriends oraz dotychczasowych inwestorów SiliconGardens, LAUNCHubVentures, a także aniołów biznesu.

 

 

Adam Daniluk

Autopay – automatyczna płatność za autostradę bez czekania na bramkach w aplikacji Santander Bank Polska

santander_autopay_baner_

Santander Bank Polska uruchomił automatyczne płatności za przejazd autostradami. Autopay można aktywować w najnowszej wersji aplikacji mobilnej banku. Santander Bank Polska jest partnerem 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Autopay to usługa, która umożliwia opłacanie przejazdu autostradą na podstawie identyfikacji tablic rejestracyjnych, bez konieczności zatrzymywania się na bramkach.

Obecnie przy użyciu Autopay można zapłacić na A11, na odcinku Toruń – Gdańsk oraz na A4, na odcinku Katowice-Kraków. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość przejazdu przez bramki z automatycznym odczytem tablic i pobraniem płatności, a co za tym idzie, bez oczekiwania. Na autostradzie A1 wszystkie bramki oznaczone są symbolem „AmberGO”, co oznacza, że można wybrać dowolny pas. Natomiast na A4 należy skierować się na lewy skrajny pas ze znakiem czarnej kamery na żółtym tle.

W obu przypadkach system w ciągu kilku sekund odczytuje tablice rejestracyjne, zapala zielone światło i automatycznie podnosi szlaban, umożliwiając sprawny przejazd. Płatność pobierana jest z konta w Santander Bank Polska.

Stale poszukujemy i wprowadzamy w naszej aplikacji mobilnej nowe funkcjonalności, które ułatwiają klientom realizowanie płatności i bankowanie na co dzień. Autopay to bez wątpienia niezwykle praktyczne rozwiązanie, pozwalające szybko, wygodnie i bezdotykowo płacić za przejazd autostradą, szczególnie podczas rozpoczynających się wakacji.

  Sebastian Radzimowski, odpowiedzialny za płatności mobilne w Santander Bank Polska

Z autostrad korzystamy często także w czasie pandemii

Analiza zarówno liczby, jak i wartości transakcji kartowych klientów Santander Bank Polska wskazuje, że obecnie2 średnie tygodniowe wartości transakcji kartami Santander Bank Polska związane z opłatami za autostrady są o około 50% wyższe niż w analogicznym okresie minionego roku i ponad 90% wyższe niż dwa lata wcześniej. W tym roku jedynie lockdown, z przełomu marca i kwietnia, spowodował chwilowe spadki. Jednak zaraz po nim liczba tego typu transakcji rosła i w czerwcu była o 65% wyższa niż jeszcze rok wcześniej.

Uruchomienie Autopay zajmuje kilka minut

Usługę Autopay w Santander Bank Polska można aktywować w aplikacji mobilnej w module Bilety, Parkingi, Taxi w zakładce Autostrady. Wystarczy wybrać opcję „Autopay”, a następie podać dane kontaktowe (telefon, e-mail oraz PESEL), zaakceptować regulamin, umowy i wyrazić zgodę na przetwarzanie danych oraz na obciążenie konta. W kolejnym kroku należy podać dane pojazdu: numer rejestracyjny, markę, model, kraj rejestracji pojazdu oraz jego typ. Klient akceptuje regulaminy i podaje dane jednorazowo, a przy przejeździe przez bramkę autostradą nie trzeba już niczego podawać.

Więcej szczegółów na: https://www.santander.pl/klient-indywidualny/karty-platnosci-i-kantor/autopay

1  AmberOne Autostrada A1
2  Dane własne banku za okres 24.05-14.06., na podstawie transakcji w terminalach POS, realizowanych kartami Santander Bank Polska


Źródło: Santander Bank Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowoczesna aplikacja mobilna jako centrum zarządzania codziennością – o niebankowych usługach w aplikacjach bankowych

Bank-Millennium_Brief_Transport

Bilet do kina czy na autobus to nie jedyne atrakcje, które znajdziemy w bankowych aplikacjach. Banki wzbogacają oferty o usługi spoza obszaru podstawowej działalności, by sprostać oczekiwaniom użytkowników, którzy chcą mieć wszystko dostępne pod ręką najlepiej w jednej aplikacji.

Banki już dawno zdały sobie sprawę, że przyszłość nowoczesnych instytucji finansowych wiąże się z udostępnianiem usług pozabankowych. Tzw. VASy (Value Added Services), czyli usługi dodane, wzbogacają obecnie większość aplikacji bankowych. Ich celem nie jest zwiększenie sprzedaży, ale budowanie lepszej relacji z klientem, utrzymanie jego zainteresowania i lojalności. Wpływają na doświadczenie i komfort klienta, który wszystkie potrzebne usługi może mieć w zasięgu jednej aplikacji na swoim smartfonie. Banki walczą zatem, by to właśnie ich aplikacja znalazła się na pulpicie klienta. By tak się stało, muszą zaoferować mu jak najciekawsze i wyróżniające się na rynku usługi.

Dodatkowo rozwój usług stymulują możliwości, które dała dyrektywa PSD2. Umożliwia ona wymianę informacji o finansach klienta pomiędzy bankami i podmiotami trzecimi, jeśli klient wyrazi taką wolę. Stwarza to klientowi możliwość wyboru „aplikacji pierwszego kontaktu”, która może, jak w przypadku usługi Finanse 360O Banku Millennium, stać się integratorem informacji na temat rachunków w różnych bankach, a nawet umożliwiać inicjowanie z nich przelewów z poziomu jednej aplikacji. Przy okazji stanowi to wyzwanie dla projektantów. Aplikacja – agregator mimo mnóstwa funkcji i dostępu do informacji z różnych źródeł, powinna być przejrzysta i intuicyjna.

Oczekiwania klientów i regulacje powodują zatem, że banki eksplorują nowe obszary i zaczynają wychodzić poza swój podstawowy zakres działalności. Taka sytuacja tworzy dobre podłoże do współpracy banków z fintechami, szczególnie w obszarach, w których bank się nie specjalizuje.

Korzyści dla banku z wprowadzania usług dodanych są oczywiste – wyższe zaufanie i satysfakcja klienta przekładają się wprost na większą skłonność do polecania usług rodzinie i znajomym. Usługi dodatkowe, często bezpłatne, z reguły generują zysk w innym miejscu. Kluczowy jest dobór usług w taki sposób, by zaspokajały realne potrzeby klienta i ułatwiały mu codzienne czynności. Ulokowanie ich w aplikacji mobilnej powoduje, że interakcja jest możliwa natychmiast, zawsze kiedy potrzebuje tego klient i zgodna z kontekstem, w którym się znajduje.

Aplikacja na każdą okazję

W niektórych krajach aplikacje bankowe oferujące doradztwo w zakresie nieruchomości, zmiany dostawcy usług komórkowych czy rezerwowaniu wakacji to standard. Polska, ze względu na bardzo otwartych na innowacje klientów, również dynamicznie rozwija się w tym zakresie. Jakie jeszcze usługi ułatwiające codzienne życie znajdziemy w aplikacjach bankowych? Można je podzielić na kilka kategorii:

Sprawy urzędowe

W Polsce aplikacje bankowe dają dostęp do wielu usług e-administracji publicznej. Pozwalają wyrobić w swoich kanałach Profil Zaufany oraz autoryzować wnioski do setek usług rządowych, jak np. wymiana dowodu czy zamówienie karty EKUZ. Dodatkowo umożliwiają dostęp do wielu serwisów administracji publicznej z wykorzystaniem loginów i haseł do bankowości elektronicznej banku. Dzięki temu by sprawdzić m.in. liczbę punktów karnych czy odebrać elektroniczne recepty na Internetowym Koncie Pacjenta, nie trzeba tworzyć nowych kont ani loginów czy pamiętać dodatkowych haseł do logowania. Mało tego, niektóre wnioski, np. o świadczenia rodzinne, można złożyć bezpośrednio z poziomu bankowości elektronicznej. W systemie internetowym lub mobilnym można też np. zarejestrować kartę SIM. Usług tego typu w naszym kraju nieustannie przybywa. Za granicą bywają one jeszcze bardziej zaawansowane. W ofercie banków skandynawskich znajdziemy np. doradztwo i pomoc w procesowaniu spraw urzędowych, sprzedaży nieruchomości, a nawet rozwoju kariery zawodowej.

Zakupy i rozrywka

Poza wieloma funkcjami pozwalającymi mobilnie płacić za zakupy czy podsumowywać wydatki, od wielu już lat aplikacje bankowe umożliwiają przechowywanie kart lojalnościowych do sklepów i punktów usługowych. Dzięki temu nie musimy nosić ich w portfelu, by korzystać ze zniżek za zakupy w ulubionych miejscach. Poza tym udostępniają programy rabatowe czy oferty specjalne np. w galeriach handlowych oraz wirtualne skarbonki pomagające odkładać resztę, która zostanie z zakupów. Umożliwiają też wygodne doładowanie konta telefonu na kartę. W aplikacji mobilnej Banku Millennium znajdziemy też usługi pomocne w organizowaniu „czasu po godzinach”. Można w niej bowiem np. kupować bilety do kin Helios.

Transport i wakacje

W aplikacjach bankowych znajdziemy też funkcje pozwalające kupować bilety komunikacji miejskiej, opłacić parking czy przejazd autostradą. Można też sprawdzić składkę i wykupić polisę ubezpieczeniową OC/AC pojazdu, jak np. w aplikacji Banku Millennium. Podobnie ubezpieczenia turystyczne. Niektóre aplikacje oferują również usługi związane z rezerwowaniem lotu, hotelu czy wynajęciem samochodu. Jeśli lot się spóźnia, w jednej z aplikacji istnieje możliwość wygenerowania kodu QR umożliwiającego wstęp do saloników prasowych na lotnisku.

Jesteśmy ogólnopolskim, nowoczesnym bankiem oferującym usługi wszystkim segmentom rynku poprzez kanały elektroniczne, sieć placówek oraz indywidualnych doradców. Łączymy najnowocześniejsze technologie i najlepsze tradycje bankowe, z powodzeniem konkurując we wszystkich segmentach rynku finansowego. Stale wprowadzamy innowacyjne i spersonalizowane rozwiązania w zakresie bankowości internetowej i mobilnej. Jesteśmy też liderem w dziedzinie obsługi klienta. Nasze osiągniecia doceniane są przez rzeszę zadowolonych klientów oraz liczne wyróżnienia przez niezależnych ekspertów na rynku zarówno polskim jak i zagranicznym. Więcej informacji na www.bankmillennium.pl

Bank Millennium

Jobflow – kampania oparta na memach

Jobflow apliakcja mobilna

Pod koniec lipca w Warszawie wystartowała nowa, mobilna aplikacja do rekrutacji społecznościowej. Wejściu narzędzia do Polski, towarzyszy kampania online, która przewrotnie oparta została, na porażkach zawodowych. Czy pomysł przyciągnie użytkowników do nowego narzędzia? To okaże się już wkrótce.

Idea działań online Jobflow, bazuje na dostępnych na wielu portalach filmach, pokazujących nieudane działania pracowników, związane z wykonywaniem ich zadań. Przeładowane półki, które walą się pod ciężarem kolejnych opakowań czy pracownicy pracujący bez zabezpieczeń, których spotyka wypadek, to znane nam wszystkim memy, które mogą każdemu podsunąć pomysł na zmianę pracy.

Mimo że w pierwszym odruchu zabawne, skłaniają nas jednak do przemyślenia, co poszło nie tak? W wielu przypadkach nie taki jak trzeba, jest po prostu pracodawca. To jego w pierwszej kolejności trzeba zmienić, aby pracować w bardziej komfortowych warunkach.

 

W tej zmianie ma pomóc Jobflow. To innowacyjne narzędzie, łączące w sobie zalety znanych do tej pory w innych obszarach życia portali takich jak Twitter, Facebook czy Tinder. Jobflow dostępny jest bez żadnych opłat.

 

Zadaniem Jobflow jest maksymalnie uprościć poszukiwanie pracy i zatrudnienie w obszarze szybko nabywalnych prac (ang. blue collars). Aplikacja dostępna jest bez opłat w polskim Apple Store i Google Play (Android). Jej obsługa jest tak intuicyjna, że do rekrutacji i poszukiwania pracy wystarcza smartphone.

Wyróżnikiem narzędzia na rynku jest niewątpliwie feed, a więc tablica, która pokazuje bieżące oferty pracy publikowane w aplikacji. Umożliwia ona także, zarówno pracodawcom, jak i kandydatom, interakcję i promowanie siebie, nawiązywanie kontaktów i budowanie personal i employer brandingu.

Na początku działanie Jobflow obejmie Warszawę. Stopniowo, wraz ze wzrostem liczby użytkowników, Jobflow będzie udostępniany w kolejnych miastach w Polsce. Więcej na temat aplikacji można przeczytać na stronie: jobflow.pl oraz na jej profilach w mediach społecznościowych: Instagram: jobflow.pl i Facebook: JobflowCo.

Oprócz działań opartych na internetowych video zespół Jobflow przygotował również kampanię online opartą na narzędziach Google i Social Media: Facebook i Instagram. Podstawową grupą docelową są osoby w wieku 16-25 lat, które mogą myśleć o pierwszej pracy lub jej zmianie. Target grupa została jednak rozszerzona na starsze kategorie wiekowe i w całości obejmie także osoby od 26 do 45 roku życia.

Działania online skierowane do kandydatów, wspierane są również przez dotarcie do pracodawców z sektora MSP, do których obsługi rekrutacyjnej adresowane jest narzędzie. W tym celu, oprócz kampanii online dedykowanej pracodawcom, w Warszawie powstał specjalny zespół (”street team”), którego zadaniem jest docieranie do przedsiębiorców z branż: gastronomia, beauty, handel, usługi i wielu innych, którzy potrzebują rąk do pracy, z bezpośrednim przekazem dotyczącym Jobflow.

Właściciele portalu liczą, że ich unikalna oferta, która pozwala na darmową publikację ogłoszeń w aplikacji, przypadnie do gustu klientom, którzy już wkrótce będą musieli odbudowywać swoje zespoły, często zredukowane przez pandemię koronawirusa.


Źródło: informacja prasowa Jobflow

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Startup, który promuje czytelnictwo oraz ideę współdzielenia

promowanie czytelnictwa

Dzisiaj obchodzimy ogólnopolskie Święto Wolnych Książek. To dobra okazja do przejrzenia zawartości naszych domowych bibliotek, wśród których na pewno znajdują się jakieś mniej lub bardziej zakurzone tytuły. Teraz dzięki aplikacji Nextplease, przeczytanym lekturom można dać drugie życie, a tym samym także współtworzyć internetową bazę używanych książek. Startup stworzył bezpłatną aplikację mobilną, umożliwiającą wymianę książek między użytkownikami oraz budowanie książkowej społeczności.

  • Bookcrossing to popularna forma wymiany książek, polegająca na zostawianiu książek w miejscach publicznych.
  • Startup Nextplease opracował zaawansowaną aplikację, która ułatwia proces wymiany, sprzedaży oraz zakupu książek.
  • Projekt rozwija swoją działalność w ramach programu Samsung Inkubator Białystok, gdzie do współpracy zapraszane są startupy, odpowiadające na wyzwania współczesnego świata.

 

Nextplease_aplikacja
źródło: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

Bookcrossing, czyli wymiana książek między czytelnikami to ruch, który narodził się w Stanach Zjednoczonych na początku XX wieku i od tego czasu cały czas ewoluuje. Coraz częściej w miejscach publicznych spotkać możemy biblioteczki bookcrossingowe, a poszczególne organizacje – takie jak stowarzyszenia czy biblioteki – organizują cykliczne wymiany książkowe. Jednak w obecnej sytuacji potrzeba zachowania społecznego dystansu wyklucza organizację eventów oraz spotkań. Alternatywne rozwiązanie zaproponował startup Nextplease.

Przedsiębiorcy stworzyli zaawansowaną aplikację mobilną, umożliwiająca wymianę, sprzedaż oraz zakup książek. Nextplease pozwala na wyszukiwanie konkretnych ofert oraz budowanie książkowej społeczności. Dzięki usłudze geolokalizacji można również wyszukiwać książki w konkretnej okolicy, a co za tym idzie nawiązywać nowe znajomości.

W ostatnim czasie w social media da się zauważyć wzrost zainteresowania czytelniczego. Niektóre grupy dotyczące wymiany i sprzedaży książek aktualnie liczą po kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. Nasza aplikacja może być dla tych osób idealnym rozwiązaniem. Daje ona bowiem możliwość zakupu książek w korzystnej cenie od osób, znajdujących się w dogodnej dla nas okolicy. Wyróżnia nas także to, że oferty aktualizowane są na bieżąco, a aplikacja pozwala dokonywać transakcji w bardzo prosty i intuicyjny sposób.

Daniel Wojciechowski, twórca i CEO Nextplease

Projekt aplikacji jest zgodny z ideą odpowiedzialnej konsumpcji i ekonomii współdzielenia. Nextplease pozwala stworzyć bibliotekę w telefonie oraz zaoszczędzać pieniądze. Z kolei książki wędrują między użytkownikami, dzięki czemu zyskują nowe życie. Aplikacja dostępna jest na smartfony z systemem Android oraz iOS i do dziś skorzystało z niej prawie 5000 osób. Można pobrać ją pod linkiem: https://tiny.pl/7wn5l

startup
źródło: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

Startupy #dlaPlanety

Nextplease jest jednym z ośmiu startupów, który swoje działania realizuje w ramach programu Samsung Inkubator Białystok. Do projektu zaproszone zostały startupy odpowiadające na wyzwania określone w 17 Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Mają więc szansę realizować pomysły z zakresu odpowiedzialności społecznej, takie jak ochrona środowiska, zrównoważony transport czy zdrowie psychiczne. Startupy mogą liczyć na wsparcie merytoryczne ekspertów i rozwój swoich inicjatyw przy zachowaniu pełnych praw do pomysłów. Partnerami Samsung Inkubator Białystok są Centrum UNEP/GRID-Warszawa oraz Białostocki Park Naukowo-Technologiczny.


Źródło: Informacja prasowa Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bilety do kin Helios w aplikacji mobilnej Banku Millennium

bilety do kina w aplikacji banku Millennium

Bank Millennium, jako pierwszy bank w Polsce, udostępnił w aplikacji mobilnej możliwość zakupu biletów do kina we współpracy z Heliosem, największą siecią kin w Polsce. To pierwsza pełna integracja systemu kinowego z bankowym. Dzięki niej klienci Millennium mogą wygodnie i szybko sprawdzić w aplikacji repertuar kina, wybrać miejsca i kupić bilety oraz udostępnić je znajomym.

Zgodnie z obietnicami dotyczącymi kierunku rozwoju naszej aplikacji mobilnej, udostępniamy klientom kolejną niebankową usługę ułatwiającą codzienne życie. Tym razem jest to możliwość zakupu biletów do kina bezpośrednio w aplikacji. Z badań wiemy, że klienci kupujący bilety w internecie poszukują rozwiązań, które mogą przyśpieszyć proces zakupowy. W naszej aplikacji, z której i tak codziennie korzystają, mogą to robić wygodniej i szybciej. Cieszę się, że po raz kolejny, jako pierwszy bank w Polsce, zaproponowaliśmy klientom tak innowacyjne i przydatne rozwiązanie.

Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium

Partnerem projektu jest sieć kin Helios. Aplikacja posiada dostęp do listy wszystkich 49 kin Helios w Polsce, dlatego potrafi podpowiedzeć, gdzie znajduje się najbliższe kino, jakie filmy są w nim wyświetlane, które sale, godziny i rodzaje seansów są dostępne. Pokazuje również projekcje w salach Helios Dream, które są unikatowym konceptem spółki Helios, dostępnym w wybranych multipleksach sieci. Kameralne sale wyposażone są w skórzane, rozkładane fotele oraz fantastycznej jakości system dźwięku Dolby ATMOS i obrazu Christie 4K. Ponadto warszawskie kino Helios, jako pierwsze w Polsce, oferuje widzom projekcje w innowacyjnej technologii laserowej Christie RealLaser.

Jesteśmy liderem rynku, między innymi dlatego, że nieustannie szukamy kolejnych kanałów komunikacji z widzem. Wspólnie z Bankiem Millennium stworzyliśmy zupełnie nowy model sprzedaży biletów, który jest nowatorski dla obu naszych branż. Głęboko wierzymy, że ergonomia tego rozwiązania sprawi, iż dotrzemy do kolejnej grupy widzów, a zakup biletów online stanie się jeszcze prostszy.

Marcin Jamróz, Dyrektor Sprzedaży Korporacyjnej Helios SA

Zakup biletu do kina sieci Helios w aplikacji mobilnej Banku Millennium jest bardzo prosty. Wystarczy wybrać z menu opcję Płatności > Bilety do kina, a następnie:

  • wybrać film, datę i godzinę seansu w wybranym kinie (seanse odbywające się w salach Helios Dream o podwyższonym komforcie są specjalnie zaznaczone);
  • wskazać miejsca korzystając z widoku sali (można go przybliżać i oddalać).

Płatność realizowana jest automatycznie ze wskazanego konta lub karty kredytowej, a klient od razu widzi swoje bilety. W każdej chwili może je znaleźć w Menu > Płatności > Bilety do kina. Może je też łatwo wysłać znajomym i rodzinie np. przez Messengera, pocztę elektroniczną lub SMS/MMS. Po przyjściu do kina wystarczy pokazać pracownikowi kina bilet elektroniczny w aplikacji banku.

Helios to największa pod względem liczby obiektów sieć kin w Polsce. Po ponad 25 latach działalności zarządza niemal 50 multipleksami w ponad 40 miastach. Jest liderem wśród operatorów kinowych pod kątem rozwoju i inwestycji w nowe kina, a także wyznaczania wysokich standardów odbioru filmów w kinach.

Z badania #finanseprzyszlosci przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie Banku Millennium wynika, że dla większości Polaków bankowe aplikacje mobilne staną się w przyszłosci ważnym centrum usług nie tylko bankowych. Scalając różnego rodzaje usługi i produkty staną się platformą nieograniczonego kontaktu klienta z bankiem. Zdaniem ponad 90 proc. badanych kupowanie biletów, funduszy inwestycyjnych i ubezpieczeń, płacenie za buty czy wypożyczenie roweru będzie w mobilnym banku oczywistością*.

Według badania Deloitte poświęconego niebankowym usługom dodanym (value added services, w skrócie VAS), Polacy już dziś powszechnie korzystają z licznych usług cyfrowych – ponad 80% badanych skorzystało z ponad trzech takich usług w ciągu 12 miesięcy, przy czym ponad 60% irytuje koniecznośc zakładania wielu kont do różnych portali/aplikacji. Niemal połowa obawia się o prywatność. Jednocześnie prawie 70% respondentów ufa, że banki lepiej dbają o prywatność niż firmy technologiczne. Polacy oczekują VAS–ów – ponad 50% chciałoby mieć w kanałach bankowych takie usługi jak śledzenie przesyłek, możliwość kupna biletów komunikacji miejskiej, biletów do kina i teatru czy możliwość rezerwacji wizyty u lekarza**.

Do niedawna, by zrealizować proste zadanie, potrzebowaliśmy kilku aplikacji. Większość z nich zaprojektowano jako aplikacje jednofunkcyjne (np. do komunikowania się, sprawdzania ocen restauracji, szukania wydarzeń kulturalnych czy zamawiania taksówki). Obecnie, dysponując nowoczesnymi telefonami i technologiami, możemy tworzyć aplikacje łączące kilka funkcji. Jestem przekonana, że w ten sposób będą wyglądały bankowe aplikacje przyszłości, a aplikacja Banku Millennium wyznacza trend w tym zakresie.

Iwona Jarzębska, Dyrektor Departamentu Public Relations Banku Millennium

* Badanie przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w dniach 27 listopada – 1 grudnia 2017 r. na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 do 60 lat deklarujących posiadanie konta bankowego. Technika badawcza: CATI.

** Badanie Deloitte poświęcone usługom dodanym (VAS) przeprowadzone zostało na próbie reprezentatywnej aktywnych użytkowników bankowości internetowej w Polsce (n=1000). Badanie prowadzone metodą CAWI w maju 2019 r.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

adidas wypuścił aplikację mobilną z wykorzystaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości

W ramach kampanii promującej nowy model Nite Jogger po hasłem “Nigdy nie jest zbyt późno”, marka adidas wykorzystała technologię rozszerzonej rzeczywistości, łącząc ją z pracami graficznymi artystów. W efekcie powstała aplikacji CreatorsByNite, dzięki której można zobaczyć prace 3D Augustynki, Nawera i Oesu w przestrzeni miejskiej. Za koncept kreatywny oraz egzekucję projektu odpowiedzialna jest agencja Labcon (Group One), prowadząca komunikację marki adidas od stycznia 2019.

adidas od dawna stawia kreatywność i oryginalność jako fundament swojej komunikacyjnej strategii. Dlatego do działań angażuje wyjątkowe osobowości ze świata mody, muzyki i sztuki. Tym razem zaproszono do współpracy troje grafików: Anię Augustynowicz (@augustynkaa), Łukasza Habierę (@n_nawer) oraz Oskara Podolskiego (@oesuone). Po raz pierwszy jednak marka zdecydowała się na tak nowatorskie rozwiązanie w lokalnej kampanii nowego produktu.

Model Nite Jogger, bo o niego właśnie chodzi, komunikowany był przez influencerów i media. Teraz przyszła kolej na artystów. Augustynka, Nawer i Oesu zainspirowani hasłem ‘Nigdy nie jest zbyt późno’, przyświecającym całej kampanii, stworzyli innowacyjne grafiki 3D w wirtualnej rzeczywistości. Zaprojektowali je za pomocą Google Tilt Brush – aplikacji VR do tworzenia modeli 3D, która umożliwia zastosowanie przeróżnych technik malarskich i graficznych, wybór struktur, tekstur i kolorów oraz prostych animacji.

Zamiast standardowo stosowanych przez nich narzędzi, zostali wyposażeni w gogle HTC Vive oraz dwa kontrolery. W efekcie powstały trzy interpretacje claimu It’s never too late: kolaż z wykorzystaniem zdjęć ambasadorów marki – Maffashion i Żabsona, streetartowy but 3D, oraz typograficzny kubik z butem. Proces tworzenia grafik został zarejestrowany i zmontowany w formie krótkiego wideo składającego się z ujęć POV (podglądu z gogli VR), materiału z wykorzystaniem techniki greenbox oraz animowanych modeli 3D.  

Po raz pierwszy grafiki zostały zaprezentowane w wirtualnej galerii sztuki podczas kwietniowego eventu newonce by Nite połączonego z otwarciem newonce.bar. Teraz można je zobaczyć w każdym miejscu dzięki aplikacji CreatorsByNite, przygotowanej specjalnie na potrzeby kampanii Nite Jogger. Dzięki niej możliwe jest wyświetlenie wszystkich grafik dokładnie tam gdzie chcemy. Marka wykorzystała do tego technologię rozszerzonej rzeczywistości.

Dodatkowo adidas przygotował konkurs, którego szczegóły komunikowało troje artystów i influencerzy związani z marką m.in.: @dziarmadziarma, @porcjafrytek, @romekgelard i @teamhypetalk. Za koncepcję kreatywną oraz egzekucję projektu odpowiedzialna jest agencja Labcon, prowadząca komunikację marki adidas od stycznia 2019.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Poznaj sposób ITAKI na wymarzone wakacje!

Aplikacja mobilna to idealne narzędzie dla osób zabieganych i świetne rozwiązanie dla tych, którzy przebywają często z dala od komputera. Jedziesz w pociągu, czekasz na autobus czy spędzasz weekend za miastem? Naszą ofertę zawsze masz pod ręką, mówi Tomasz Szagdaj, Dyrektor działu e-Commerce w Biurze Podróży ITAKA.

Aplikacja ITAKA jest na rynku już od pewnego czasu. Skąd pomysł, żeby ją unowocześnić?

TS: To wymóg dzisiejszych czasów. Podążając za trendami i badając wymagania naszych odbiorców, nie trzeba było się długo zastanawiać. Świat idzie do przodu i my także musimy (śmiech). Stworzyliśmy nową, jeszcze bardziej udoskonaloną wersję naszego programu. Przynosi ona wiele udogodnień, które mają ułatwić użytkownikom m.in. wyszukiwanie ofert wakacyjnych, ich rezerwację oraz stały dostęp do dokumentów podróży i szczegółów dot. wyjazdu.

To może od początku… Do czego służy aplikacja?

TS: Za pośrednictwem aplikacji mobilnej ITAKA w prosty i intuicyjny sposób, można sprawdzić aktualne oferty Last Minute i All Inclusive, zarezerwować idealny urlop, nocleg przy lotnisku lub weekend za miastem (do wyboru jest ponad 350 tys. hoteli na całym świecie). Aplikacja umożliwia także rezerwację wycieczek fakultatywnych, dzięki którym w łatwy sposób można urozmaicić swój wyjazd wakacyjny, łącząc w ten sposób wypoczynek i zwiedzanie. Rezerwacji można dokonać zarówno przed wyjazdem, jak i w trakcie jego trwania. Gdy użytkownik doda wybraną ofertę do ulubionych, będzie informowany o aktualnych obniżkach cenowych. Znajdzie tutaj też najważniejsze wiadomości o wybranym hotelu: udogodnienia, informacje o plaży, położeniu i wyżywieniu, zobaczy galerię zdjęć oraz video. W imieniu użytkownika, aplikacja zapamiętuje ostatnio przeglądane oferty, aby łatwiej było do nich wrócić w przyszłości. Chcieliśmy, aby aplikacja miała świetnie skonstruowaną wyszukiwarkę propozycji wakacyjnych – i to nam się udało: zastosowaliśmy bardzo przyjazne filtry, dodatkowo uruchomiliśmy możliwość szukania ofert na mapie świata (uważam, że jest to idealne rozwiązanie dla osób, którym zależy na znalezieniu miejsca, które będzie najlepszą bazą wypadową).

Brzmi świetnie! Powiedz w takim razie o zmianach w aplikacji.

TS: Poprawiliśmy sekcję hotele z dojazdem własnym i wycieczki lokalne. Nasi użytkownicy z łatwością wybiorą hotel na weekend, wypoczynek z rodziną lub nocleg w delegacji. Unowocześniliśmy też Strefę Klienta (po zalogowaniu i zsynchronizowaniu oferty ze Strefą Klienta na www.itaka.pl można pobrać dokumenty podróży i mieć do nich dostęp, nawet bez połączenia z Internetem). Plus, oczywiście wcześniej już wspominane – filtry wyszukiwania. Wdrożyliśmy także możliwość dodawania opinii o wakacjach oraz aktywowaliśmy ekran przed podróżą (można tam znaleźć m.in. kalkulator walut, ważne informacje dot. wyjazdu i rozkład lotów oraz informacje praktyczne o miejscu wypoczynku).

Każdy lubi nowości. Czy użytkownicy znajdą coś nowego?

TS: Oczywiście. Niebawem planujemy wdrożenie podglądu do programu lojalnościowego i możliwość realizacji zamówień nagród rzeczowych.

Czy chcesz, na zakończenie naszej rozmowy, dodać coś od siebie?

TS: Jasne! Bezpłatną aplikację ITAKA pobrało już ponad 550 000 osób, dostępna jest ona dla systemów Android oraz iOS w Google Play i App Store. Warto ją mieć w swoim urządzeniu mobilnym, aby cieszyć się swobodnym, szybkim, a przede wszystkim, bezpiecznym dostępem do swoich wakacji marzeń – w każdej chwili i w dowolnym czasie. Drogi użytkowniku – pobierz aplikację mobilną ITAKA i korzystaj z nieograniczonej swobody!

Dziękuję za rozmowę.

TS: Dziękuję.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF