...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

TikTok – pomysł na stabilny biznes, czy kolos na glinianych nogach?

TikTok stał się realną konkurencją dla innych aplikacji społecznościowych. W ciągu ostatnich miesięcy obserwujemy ciągły wzrost liczby jej użytkowników. Platforma posiada nawet swoich własnych influencerów. TikTokerzy gromadzą wielomilionowe grono obserwujących, a kampanie marketingowe z ich udziałem zyskują dzięki temu na popularności.

Chcąc nie chcąc, w dobie ekscytacji TikTokiem, nieuniknione staje się porównywanie go do innych aplikacji. Lecz jak tak naprawdę wypada platforma na tle konkurencji?

TikTok, YouTube czy Instagram

Na rynku obecnych jest wiele mediów społecznościowych, jednak grupowe porównanie ich wszystkich do TikToka byłoby nierzetelne. Wynika to z różnic i odmiennych założeń, jakie niosą ze sobą platformy. Chcąc wyłonić te, które śmiało możemy postawić obok TikToka, należy sięgnąć po platform, które swoje działanie opierają w głównej mierze na kontakcie w ramach społeczności oraz tworzeniu i udostępnianiu materiałów multimedialnych (fotografie, wideo), przede wszystkim poprzez smartfony. Celując w te założenia, na myśl przychodzą dwie platformy, które od lat goszczą na telefonach użytkowników z całego świata.

Zarówno YouTube, jak i Instagram są aplikacjami znacznie starszymi oraz posiadają większe grono użytkowników. Pierwsza powstała w 2005 roku i jak podaje biuro prasowe YouTube’a, co miesiąc platformę odwiedza ponad 1,9 miliarda zalogowanych użytkowników. Aplikacja od samego początku jest liderem na rynku internetowego wideo. Instagram z kolei wystartował pięć lat później – w roku 2010. Mimo, że liczba osób korzystających z platformy jest mniejsza od wyników YouTube’a, to jednak wciąż imponuje. W czerwcu 2018 roku aplikacja zanotowała aż miliard aktywnych użytkowników. TikTok działa dopiero od września 2016 r., a już w  pierwszym kwartale 2018 roku był najchętniej pobieraną aplikacją na świecie. Co więcej, w sierpniu bieżącego roku TikTok wykupił aplikację Musical.ly, a efektem połączenia jest 600 milionowa społeczność, która cały czas się rozrasta.

Marny koniec TikToka – czy to możliwe?

Widząc obecne zainteresowanie aplikacją na myśl może przyjść wiele podobnych, które nie wytrzymały presji ze strony konkurencji. Najbardziej aktualnym przykładem jest powolny upadek Snapchata. Na pytanie o powody porażki popularnego „Snapa” odpowiedź jest prosta — przejęcie pomysłów i założeń platformy i ich implementacja w bardziej rozbudowanych aplikacjach. Największy konkurent — Instagram — który z założenia również bazował na dodawaniu zdjęć, stworzył dodatkowo swoje 24-godzinne story, będące do tej pory unikalną funkcją Snapchata. W tym momencie „Snap” przestał być potrzebny, z racji, że mało wygodne jest rozbijanie na dwie aplikacje, skoro jedna może załatwić wszystko.

Wróćmy do TikTok’a. Czy istnieje szansa, że pomysł zostanie przejęty przez większe aplikacje? Instagram opiera się w głównej mierze na publikacji różnych typów zdjęć: od lifestylowych po artystyczne. Od momentu zaimplementowania 24-godzinnych story, również krótkie relacje wideo zaczęły odgrywać na platformie ważną rolę. Założenia są różne od tych reprezentowanych przez TikToka, który początkowo opierał się na wyrażaniu „siebie” za pomocą tańca oraz muzyki, ale obecnie rozbudował również inne kategorie, a tym samym możliwość dotarcia do szerszej rzeszy użytkowników i stawia nacisk na tematy: comedy, food, czy beauty. Implementacja tych funkcji do Instagrama, mogłaby być ciekawym urozmaiceniem, ale obecni fani wydają się być przywiązani do “oryginalnej” aplikacji. Trzeba też pamiętać, że drastyczna zmiana funkcjonowania aplikacji może wywołać niezadowolenie użytkowników, jak to miało miejsce w przypadku Snapchata.

A co z YouTubem? Do niedawna jego zawartością były przeważnie kilkuminutowe, solidne produkcje lub audycje na żywo. Krótkie nagrania, na wzór stories są już dostępne na platformie. A to właśnie Vine wchłoniętą przez YouTube’a opierała się na 7-sekundowych filmikach sytuacyjnych. Jednak platforma nie posiadała nic, co mogłoby ją wyróżniać. Na oryginalność TikTok’a składa się kilka rzeczy: wiele zróżnicowanych kategorii tematycznych, dostęp do szerokiej biblioteki muzycznej oraz rozbudowane narzędzie do obróbki wideo. Wniosek może nasuwać się sam. Oczywiście, że funkcje znane z TikTok mogą zostać zaimplementowane gdzie indziej. Sukces tej platformy jest jednak zbyt duży, żeby konkurencja mogła przejść obok niego obojętnie. Pozostaje jedynie pytanie, czy obecni fani rywali TikToka przyjmą z otwartymi rękami nowo zaimplementowane funkcje, czy wybiorą nową aplikację.

Czego możemy się spodziewać?

TikTok rozwija się w niesamowitym tempie. Najbardziej miarodajnymi wskaźnikami postępów tej platformy są zarówno przyrost społeczności, jak i działania marketingowe brandów w obrębie aplikacji. To niesamowity przykład tego, jak świeży, innowacyjny pomysł na biznes, przyniósł globalny sukces ich twórcom. Jestem bardzo ciekaw kolejnych kroków i trzymam kciuki za tę markę – mówi Tobiasz Wybraniec, prezes agencji Influencer Marketingu, GetHero.

Twórcy cały czas wzbogacają aplikację o nowe funkcje, optymalizują algorytm i łączą działania sztucznej inteligencji z decyzjami TikTokerów w taki sposób, aby użytkownicy mieli satysfakcję z tworzenia i oglądania wideo. Ponadto, TikTok cały czas zwiększa liczbę aktywnych użytkowników. Jest to jedna z kluczowych zmiennych, ponieważ nie tylko motywuje ona do wprowadzania kolejnych zmian, ale też przyciąga marki do inwestowania w rozwój platformy. Siłę aplikacji można zaobserwować na każdym kroku. Wystarczy wspomnieć, że wartość firmy wynosi aż 75 miliardów dolarów a w rankingu najcenniejszego startupu przebija dotychczasowego lidera – Ubera. Dalsze sukcesy nie będą dla nikogo dużym zaskoczeniem. Jednak warunkiem koniecznym jest kontynuowanie polityki spójnej z ideami, które przyciągnęły tak liczną społeczność.


Autor: 

Get Hero Agencja GetHero jest siecią partnerską YouTube i jednocześnie agencją kreatywną wyspecjalizowaną w video marketingu i influencer marketingu. Współpracujący z GetHero na wyłączność influencerzy, m.in.: ReZigiusz, Dezy, Multi, Vertez, Tofiki, mają ponad 10 mln subskrybentów na YouTube, ponad 5 mln fanów na Facebooku, a łączna liczba wyświetleń ich materiałów na YouTube zbliża się już do 1,3 mld. Wśród klientów i marek, dla których pracowała agencja znalazły się m.in. mBank, Coca-Cola, Credit Agricole, HP, Play, Crunchips, EA, Zott, PepsiCo, x-kom, Komputronik, Orange.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

TikTok. Przepis na złoty interes

“TikToker marketing”, czyli szansa dotarcia do nowej społeczności

Niewątpliwą kartą przetargową aplikacji w wyścigu o uwagę marek stali się influencerzy. Charyzmą przyciągnęli na swoje profile liczne grono fanów, którzy z zaciekawieniem śledzą ich działania. TikTokerzy podobnie jak YouTuberzy, w krótkim czasie zaczęli wyznaczać trendy, stając się świetnym sposobem na dotarcie do społeczności aplikacji. Platformą zainteresowali się nie tylko nowi użytkownicy czy twórcy z innych platform, ale również gwiazdy światowego formatu. Celebryci jak Ariana Grande czy Justin Bieber zauważyli potencjał TikToka i używają go do komunikacji z fanami.

Liczba followersów niektórych Polskich użytkowników TikToka może przyprawić o zawrót głowy. Najpopularniejsi twórcy posiadają ponad milionowe grono obserwujących. Rekord należy do Kingi Sawczuk (kompleksiaraxx) i wynosi 4,3 miliona fanów z całego świata. Co więcej, profil młodej influencerki przebił w liczbie fanów najpopularniejszego polskiego youtubera Blowka, którego kanał posiada “zaledwie” 3,9 miliona subskrybentów. TikTok jako uniwersalne źródłem przekazu, łamie bariery językowe i pozwala twórcom na kreowanie globalnie atrakcyjnych treści.

Top 5 polskich TikTokerów

Twórca Nazwa w aplikacji Liczba fanów
Kinga Sawczuk kompleksiaraxx 4 300 000
Maria Jeleniewska jeleniewska 3 000 000
Dominik Rupiński dominikrupinski 1 800 000
Lena Kociszewska lena_moonlight 1 600 000
Filip Zabielski filipzabielski 1 400 000

 

Dane na dzień 22 października 2018, na podstawie musictok.pl

Potężne zasięgi generowane przez twórców oraz autentyczność tworzonych treści sprawiają, że marki chętnie podejmują z nimi współpracę. Unikalne założenia TikToka dają firmom nowe możliwości działań promocyjnych oraz prowadzenia kampanii marketingowych.

Jak to się robi – dotychczasowe akcje marketingowe

Współpraca marek z influencerami na platformie stała się powszechną praktyką. Partnerstwo na linii twórca – marka w równym stopniu napędza wysoka skuteczność kampanii, jak i charakterystyczna grupa odbiorców. Użytkownikami aplikacji w dużej mierze są osoby między 13 a 20 rokiem życia, jest też liczna grupa osób poniżej tego wieku – jednak podobnie jak w przypadku innych platform społecznościowych, nie jest uwzględniana w raportach. W działania marketingowe za granicą angażowały się między innymi KitKat, Marvel czy UEFA. Jednak dobrych praktyk prowadzenia kampanii w obrębie tej aplikacji nie trzeba szukać daleko.

Gigant branży spożywczej Coca-Cola, po sukcesie zagranicznej kampanii podjął się działań marketingowych w Polsce. Akcja realizowana na zagranicznym rynku skupiała się na dwóch działaniach. Pierwszym było stworzenie specjalnych etykiet na napojach z tekstami piosenek. Drugim, używanie dedykowanych hasztagów w obrębie aplikacji. W Polsce Coca-Cola wraz z agencją GetHero zorganizowały kampanię opartą na prezentowaniu niezwykłych chwil z życia TikTokerów. Przy okazji tworzenia swoich klipów, TikTokerzy lokowali w filmach napój Coca-Coli, a dodatkowo nagrania oznaczone były hasztagiem “WOWmoment”. Do akcji przystąpiło 18 twórców zrzeszonych w agencji GetHero. Dodatkowo dla widzów został zorganizowany konkurs, w którym za zadanie mieli dzielić się swoimi „WOWmomentami”. Działanie miało charakter viralowy, więc inni użytkownicy chętnie wzięli w nim udział.

https://www.youtube.com/watch?v=O2huMwwn5s4

https://www.youtube.com/watch?v=FzAyyK-unEU

Inną marką próbującą swoich sił na polskim TikToku został Garnier. Podobnie jak w przypadku innych działań marki, kampania celowała w młodego odbiorcę. Głównym założeniem było promowanie odpowiedniej higieny skóry twarzy. Garnier zaprosił do współpracy dziewięciu twórców, którzy wspólnie stworzyli „CzystySquad”. Podobnie jak w przypadku Coca-Coli, zamieszczali pod swoimi filmami dedykowane hasztagi jak „#freeyourskin” oraz „#freeyourself”.

https://www.youtube.com/watch?v=tUbChEi0SBc

https://www.youtube.com/watch?v=Q8Qznb073ZI

https://www.youtube.com/watch?v=oFpyTh6K1u4

 

Trudno się dziwić, że marki coraz chętniej podejmują współpracę z TikTokerami. Aplikacja pozwala im na dotarcie do zupełnie nowego grona odbiorców, którego nie jest w stanie zagwarantować ani YouTube, ani Instagram. Budowanie pozytywnych relacji z młodymi odbiorcami przez twórców TikToka i ich autorski content jest o wiele bardziej skuteczne niż zamieszczanie spotów reklamowych na popularnych serwisach społecznościowych – mówi Magdalena Bliźniak, ekspert TikTok w agencji GetHero.

Marka oraz twórca, twarzą w twarz z fanem

Najbardziej skuteczne kampanie łączą w sobie kilka narzędzi i sposobów komunikacji. Popularność TikTokerów w sieci przekłada się również na zainteresowanie fanów spotkaniem z nimi w realnym świecie, co daje kolejną możliwość rozszerzenia działań marketingowych. Przykładem takiego przedsięwzięcia jest MeetUp® – największa polska impreza dla twórców internetowego wideo i ich fanów. Tegoroczna edycja przyciągnęła ponad 20 tysięcy osób, bijąc tym samym rekordy poprzednich imprez. Na MeetUp® pojawiają się również marki współpracujące z influencerami, razem tworząc kreatywne stoiska, stanowiące dodatkową atrakcję imprezy.

Eventy tego typu, jak nic innego, pokazują siłę influencerów TikToka, którzy w równym stopniu co YouTuberzy, przyciągają do siebie wierne grono fanów. Z dnia na dzień twórcy TikToka coraz silniej budują swoją pozycję rynkową.


Autor: 

Get Hero Agencja GetHero jest siecią partnerską YouTube i jednocześnie agencją kreatywną wyspecjalizowaną w video marketingu i influencer marketingu. Współpracujący z GetHero na wyłączność influencerzy, m.in.: ReZigiusz, Dezy, Multi, Vertez, Tofiki, mają ponad 10 mln subskrybentów na YouTube, ponad 5 mln fanów na Facebooku, a łączna liczba wyświetleń ich materiałów na YouTube zbliża się już do 1,3 mld. Wśród klientów i marek, dla których pracowała agencja znalazły się m.in. mBank, Coca-Cola, Credit Agricole, HP, Play, Crunchips, EA, Zott, PepsiCo, x-kom, Komputronik, Orange.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ulubiona aplikacja “pokolenia Z”. Czy wkrótce przebije YouTube’a?

O co w tym chodzi?

Aby zrozumieć jak działa TikTok można wyobrazić sobie połączenie Snapchata ze Spotify. TikTok pozwala tworzyć swoim użytkownikom krótkie, 15-sekundowe klipy wideo, których głównym elementem jest zamieszczana muzyka – serce aplikacji. Platforma posiada intuicyjne narzędzie do edycji nagrań, które oprócz prostych treści, pozwalają na tworzenie bardziej skomplikowanych wideo.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=tUbChEi0SBc

Dla użytkowników dostępna jest rozbudowana biblioteka utworów i dźwięków, która zawiera zarówno globalne hity, jak i niszową muzykę. TikTok dostarcza również nagrania wielu efektów dźwiękowych przygotowanych do dalszej obróbki. Dodanie utworu muzycznego z biblioteki lub opatrzenie go innym dźwiękiem jest warunkiem koniecznym, aby móc zamieścić klip na platformie. Niezależnie od kategorii, dźwięk pełni w nim rolę kluczową i stanowi clou całej aplikacji.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=O2huMwwn5s4

Podobnie jak inne portale społecznościowe TikTok pozwala na dodawanie reakcji do produkcji, które przyciągnęły naszą uwagę. Aplikacja pozwala również dzielić się efektami, udostępniając je dodatkowo na popularnych platformach takich jak Facebook czy Instagram.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=16&v=oFpyTh6K1u4

Jak to się zaczęło – czyli krótka historia platformy

Mówiąc o TikToku, koniecznie należy wspomnieć o Musical.ly, bo jeszcze w pierwszych dniach sierpnia, aplikację można było znaleźć pod tą nazwą w Google Play i App Store. Zmiana jest efektem wykupienia jej w listopadzie ubiegłego roku przez Bytedance, azjatyckie przedsiębiorstwo technologiczne.

Musical.ly zostało uruchomione w sierpniu 2014 r. Aplikacja została stworzona przez długoletnich przyjaciół Alexa Zhu i Luyu Yang i początkowo miała być edukacyjną platformą społecznościową. Dzięki pośrednictwu krótkich, kilkuminutowych filmów użytkownicy mogliby przekazywać wiedzę z różnych przedmiotów szkolnych, jednak pierwotny pomysł nie uzyskał zadowalającego zaangażowania społeczności. Twórcy postanowili wówczas zmienić tematykę na bardziej rozrywkową. Główna idea to aplikacja, która łączy muzykę, wideo i sieć społecznościową, skierowana w szczególności na amerykański rynek nastolatków. Od 2015 r. zaczęła przyciągać miliony użytkowników, osiągając w lipcu 2015 r. pierwsze miejsce w iOS App Store. Po wykupieniu praw przez Bytedance Musical.ly połączyła się z chińską platformą, zmieniając 2 sierpnia 2018 r. nazwę na TikTok.

Aplikacja TikTok, uruchomiona we wrześniu 2016 r. zdominowała rynek, gromadząc każdego miesiąca 500-milionową społeczność aktywnych użytkowników. W czerwcu 2018 r. platforma notowała 150 milionów dziennych aktywności i była najchętniej pobieraną aplikacją na świecie w pierwszym kwartale 2018 r. Musical.ly w założeniach było niemal identyczne jak bliźniacza platforma z Azji i prężnie rozwijało się w Europie oraz Ameryce Północnej. Jednak nie mogło rywalizować z TikTokiem pod względem liczebności społeczności. Musical.ly działając od roku 2015 zgromadziło ponad 200 milionów zarejestrowanych użytkowników. Bytedance, aby wyeliminować rywalizacje pomiędzy obiema platformami, połączyło w sierpniu 2018 roku dwie światowe społeczności w jedną globalną. Chińskie przedsiębiorstwo słono zapłaciło za scalnie, szacuje się bowiem, że przeznaczyło na ten cel blisko 1 miliard dolarów. Efektem integracji obu aplikacji jest ponad 600 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, co stanowi aż 1/3 wyniku, jaki uzyskuje YouTube.

Hype na TikToka jest zdecydowanie większy niż był w przypadku innych aplikacji społecznościowych. To niesamowite jak TikTok w tak krótkim czasie rozrósł się w globalną, wielomilionową społeczność młodych ludzi. Serwis podbił też serca Polaków. Obecnie mamy ponad 3 miliony zarejestrowanych użytkowników, a 600 tysięcy osób codziennie odwiedza platformę – mówi Magdalena Bliźniak, ekspert TikTok w agencji GetHero zajmującej się influencer marketingiem.

Aplikacja “pokolenia Z”

Nie bez powodu media okrzyknęły TikTok ulubioną aplikacją nastolatków. Większość użytkowników platformy stanowią bowiem osoby będące uczniami szkół podstawowych oraz średnich. Ciężko obecnie na rynku znaleźć aplikację, która w tak dużym stopniu została zdominowana przez młodzież.

Wynika to między innymi z nastawienia tej grupy odbiorców do technologii. „Pokolenie Z” nie poznało świata bez smartfonów oraz internetu. Jest w szczególności otwarte na nowe trendy i innowacyjne usługi. Zauważyli to Zhu oraz Yang, tworząc aplikację skrojoną pod potrzeby i zainteresowania młodego odbiorcy.

Drugim równie kluczowym powodem, jest przyjazność platformy oraz znikomy poziom hejtu. Mowa nienawiści jest codziennością w sieci. I chociaż wiele internetowych witryn walczy ze słowną przemocą oraz patologiami społecznymi to jednak w dużym stopniu przenikają one do środowiska internetowego. TikTok broni się przed hejtem wyjątkowo dobrze. Twórcy nie boją się zamieszczać treści i eksperymentować, bo wiedzą, że nikt w ich nie uderzy. Aplikację tworzą młodzi dla młodych i robią to w bardzo zdrowy i przyjazny sposób.

Co więcej, platforma może stanowić dla twórców swoistą ucieczkę od innych mediów społecznościowych. Mają tam możliwość wyrażenia siebie i zwyczajnie dobrej zabawy, a jednocześnie wiedzą, że nie spotkają na niej dorosłych. Rodzice oraz starsi członkowie rodziny, którzy poznali popularne social media, potrafią łatwo narobić „siary” urodzinowymi życzeniami na tablicy Facebooka. TikTok kierowany jest do młodzieży i starszy użytkownik może nie zrozumieć założeń aplikacji. To właśnie dzięki unikalnym ideom platformy, TikTok stał się przyjazną przestrzenią dla młodszej części społeczeństwa.

Dobrym przykładem integracji społeczności na platformie jest angażowanie się w viralowe wyzwania. Obecnie tysiące osób tworzy duety do klipu muzycznego Metro Station – „Shake It” i dzieli się nimi za pośrednictwem TikToka. Użytkownicy korzystają też z wyróżnionych hasztagów, takich jak: #złotajesień #wilczygłód #lipchallange #taniectwarzy #gentlemandance. Dzięki temu każdy z nich może współtworzyć globalne trendy i docierać do większej ilości osób.

TikTokerzy – gdzie trendy tam influencerzy

Mimo, że za sukcesem aplikacji w największej mierze stoi cała społeczność, która buduje platformę, to nie wolno zapomnieć o influencerach, którzy również dołożyli swoją cegiełkę. To oni wyznaczają trendy i gromadzą wokół siebie rzeszę fanów wiernie podążających za twórcą. TikTokerzy — bo tak nazywani są influencerzy tej platformy — tworząc oryginalny kontent oraz nawiązując relację ze swoimi widzami, w krótkim tempie zebrali wokół siebie wielomilionowe grono userów. Najpopularniejszy polski profil obserwowany jest przez ok. 4 miliony osób. Rekord należy do nastolatki Kingi Sawczuk, a oprócz niej do najpopularniejszych twórców polskiej sceny TikTok należą między innymi: Staś Janiszewski, vNarf i KatkaVlog. A, co warto zaznaczyć, w kontekście młodzieżowości platformy, żaden z wymienionych influencerów nie przekroczył wieku 20 lat!

Potencjał aplikacji został również dostrzeżony przez YouTuberów, którzy z wielką chęcią zaczęli zakładać swoje profile TikTok. Dobrym przykładem takiej praktyki może być Janek „JDabrowsky” Dąbrowski czy Julia Kostera. Twórcy, korzystając ze swojego dorobku wypracowanego na platformie YouTube, w krótkim czasie zdobyli liczną grupę followersów. Co więcej, siłę influencerów zauważyły również duże marki, wchodząc w liczne współprace z TikTokerami. Podobnie jak w przypadku YouTube’a, firmy podejmują działania marketingowe w celu dotarcia do nowych społeczności. Przykładem działań dużych marek wśród polskiego środowiska TikTok mogą być Coca-Cola oraz Garnier, które realizowały kampanie wraz z agencją kreatywną GetHero zrzeszającą polskich TikTokerów.

Wielomilionowe grono młodych użytkowników daje aplikacji świeżość, której dawno nie można było doświadczyć w branży mediów społecznościowych. TikTokowi śmiało można wróżyć sukces i to jeszcze większy niż ten osiągnięty do tej pory. Nie tylko influencerzy innych platform zainteresowali się TikTokiem, ale również duże marki, które coraz chętniej angażują się w kampanie marketingowe. Aplikacja dopiero zaczyna swoje życie, a już podbiła serca milionów fanów. Pozostaje jedynie pytanie, jak dalej potoczą się jej losy.


Autor: 

Get Hero Agencja GetHero jest siecią partnerską YouTube i jednocześnie agencją kreatywną wyspecjalizowaną w video marketingu i influencer marketingu. Współpracujący z GetHero na wyłączność influencerzy, m.in.: ReZigiusz, Dezy, Multi, Vertez, Tofiki, mają ponad 10 mln subskrybentów na YouTube, ponad 5 mln fanów na Facebooku, a łączna liczba wyświetleń ich materiałów na YouTube zbliża się już do 1,3 mld. Wśród klientów i marek, dla których pracowała agencja znalazły się m.in. mBank, Coca-Cola, Credit Agricole, HP, Play, Crunchips, EA, Zott, PepsiCo, x-kom, Komputronik, Orange.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF