...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Circle K wprowadza nową metodę płatności za paliwo

Circle K

Stacje paliw Circle K niedługo wprowadzą rozwiązanie, które dostępne już jest w niektórych państwach Europy. Nowa usługa pozwoli nam na płatność przy pomocy tablicy rejestracyjne.

Funkcja „Pay by plate” aktualnie dostępna jest tylko w Szwecji oraz Danii. W przyszłości ma zostać wprowadzona do wszystkich państw, gdzie znajdują się stacje paliw Circle K.

Dostęp umożliwi nam aplikacja Easy Fuel. Przy rejestracji musimy podać numer rejestracyjny samochodu oraz dane karty płatniczej. Gdy następnym razem podjedziemy na stację, system odczyta rejestrację pojazdu i otrzymamy dostęp do stanowiska, przy którym znajduje się nasz samochód. Po zatankowaniu możemy odjechać, a aplikacja automatycznie pobierze pieniądze.

Adam Daniluk

Budowanie zdrowych nawyków z pomocą polskiej aplikacji

ikona vika

Pandemia COVID-19 spowodowała, że gorzej się odżywiamy i więcej czasu spędzamy przed ekranami. Z tego powodu możemy się spodziewać skrócenia życia i pogorszenia jego jakości ale nie musi tak być.

Zespół Vika działa w ramach firmy Lab4Life powstałej w 2018 roku, z siedzibą w Gdyni, w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym. Składa się z naukowców, lekarzy, inżynierów, a także ekspertów dietetyki i treningu sportowego. A jego założycielem jest Łukasz Osowski współtwórca syntezatora mowy IVONA.
W efekcie ich współpracy powstała aplikacja, która ma pomagać w budowaniu zdrowych nawyków. Vika w interaktywny sposób nakłania do tworzenia u siebie odruchów, które mają poprawić jakość życia oraz je wydłużyć. Wszystko to zostało opakowane w doświadczenie przypominające granie w grę. Tak samo, jak w grach za postęp w wyzwaniach czekają na nas nagrody, a kolejne poziomy to kolejne nawyki w naszym życiu.

 

zmiana_oczekiwanego_czasu_zdrowia_dni

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

WhatsApp dodaje opcję płatności w kryptowalutach

Najpopularniejsza platforma komunikacyjno — biznesowa, WhatsApp uruchamia płatności kryptowalutowe, które pozwolą na przesyłanie określonej ilości wirtualnej waluty do elektronicznego portfela.

Jak informuje serwis cnet — w tym tygodniu niewielkie grono amerykańskich testerów otrzymało dostęp do funkcji wysyłania i odbierania pieniędzy w formie kryptowaluty, w aplikacji WhatsApp. Osoby biorące udział w zamkniętych testach mogą od teraz w łatwy i bezpieczny sposób przekazywać sobie określoną ilość gotówki. Wystarczy włączyć chat i wpisać określoną kwotę.

 

Walutą jest to PAX — stablecoin o równowartości jednego dolara amerykańskiego. Każdy użytkownik chcący wykonać określoną transakcję za pomocą aplikacji, musi posiadać wirtualny portfel w usłudze Novi. Co ciekawe, wspomniana usługa należy do korporacji Meta (Mark Zuckerberg).

Wirtualny świat Zuckenberga

O innowacyjnej funkcji płatności i transferu w usłudze Meta mówi się już od bardzo dawna, także w przypadku innych aplikacji tj.: Messenger. Z kolei WhatsApp jest na tyle dojrzałą aplikacją, że już od jakiegoś czasu oferuje możliwość obracania środkami, ale póki, co ograniczało się to tylko do Indii i tylko do lokalnej waluty, czyli rupii indyjskich.

Z pewnością prędzej czy później Korporacja Zuckerberga zabierze się także za polskiego złotego, który również stanie się częścią opracowywanej funkcji.  Korporacja zamierza wprowadzić do użytku projekt Diem (znany też jako Libra), czyli własną kryptowalutę. Pozwoli to Zuckerbergowi oprzeć system płatności Mety wyłącznie na własnych rozwiązaniach. Równocześnie oznacza to zmniejszenie kosztów i całkowite kontrolowanie wszystkich procesów zachodzących w poszczególnych usługach i aplikacjach.

Nowa kryptowaluta

Libra oczekuje na akceptację ze strony regulatorów poszczególnych krajów. Niestety, większość z nich bardzo sceptycznie podchodzi do nowych pomysłów Mety (Facebooka) w szczególności, jeśli chodzi o wprowadzenie nowej kryptowaluty. Co ciekawe, z projektu wystąpiło kilku istotnych partnerów, którzy odpowiadali za jego stronę finansową, są to m.in.:  Visa i Mastercard. Z tego powodu sprawa nabrała nieco innego obrotu.

Do biura prawnego Zuckerberga wpłynęło kilka pozwów ze strony agencji rządowych. Z jej treści wynika, że przedstawiciele państw boją się zmonopolizowania przez Metę kolejnej branży. Z kolei sam Mark Zuckerberg nie wydaje się, być zaniepokojony zaistniałą sytuacją. Wręcz przeciwnie zamierza osiągnąć swój wymierzony cel i jeśli wierząc jego słowom — jest to zaprawdę prawdopodobne.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Koniec z czekaniem na rachunek w restauracji.

Innowacyjna aplikacja mobilna RestBill przyśpieszy tempo zmian w gastronomii. Firma chce przeznaczyć 2,5 miliona złotych na jej rozwój.

Gastronomia to branża, która zmienia się w bardzo szybkim tempie. Mobilna aplikacja RestBill ma przyśpieszyć jeszcze bardziej tempo digitalizacji. Pozwoli ona na opłacenie rachunku w restauracji przy użyciu smartfona.

„W praktyce wygląda to tak: terminal do płatności, inny system do obsługiwania zamówień, jeszcze inny do zarządzania pracą obsługi. Przeciętny lokal gastronomiczny dysponuje wieloma różnymi narzędziami. My połączyliśmy je w jedno. To nie tylko upraszcza zarządzanie biznesem czy ogranicza koszty wynikające z korzystania z różnych systemów, ale przede wszystkim ułatwia życie właścicielom lokalu, obsłudze i klientom. Kelnerzy mogą zapewnić szybszą obsługę i są odciążeni z części obowiązków; z kolei klienci mogą samodzielnie uregulować rachunek, gdy tylko zechcą, dowolnie go podzielić i dać napiwek. Wszystko w ramach jednego systemu z trzema aplikacjami dla przedsiębiorcy, obsługi i konsumentów.” – Marek Wasik, założyciel oraz prezes RestBill

RestBill ma bardzo ambitne plany. Już teraz trwają prace nad integracjami aplikacji z wybranymi dostawcami POS. W maju przyszłego roku RestBill będzie obecny w co najmniej kilkudziesięciu restauracjach, a na koniec 2023 ich liczba osiągnie 1000.

 

Adam Daniluk

Aplikacja POLOmarket z nominacją w konkursie e-Commerce Polska awards 2021

polomarket aplikacja

e-Commerce Polska awards to jeden z najważniejszych konkursów dla branży e-commerce. Laureatami Konkursu są największe i najbardziej innowacyjne brandy działające w Polsce. „Best adaptation to new digital reality” jest nową kategorią, stworzoną po raz pierwszy w tym roku. Zostaną w niej nagrodzone projekty, które pozytywnie wpływają na rozwój przedsiębiorstw, szczególnie w czasie pandemii. Aplikacja POLOmarket będzie w niej konkurować z największymi i najbardziej rozpoznawalnymi projektami e-commerce w Polsce.

e-Commerce Polska awards to jeden z najważniejszych konkursów dla branży e-commerce. Laureatami Konkursu są największe i najbardziej innowacyjne brandy działające w Polsce. „Best adaptation to new digital reality” jest nową kategorią, stworzoną po raz pierwszy w tym roku. Zostaną w niej nagrodzone projekty, które pozytywnie wpływają na rozwój przedsiębiorstw, szczególnie w czasie pandemii. Aplikacja POLOmarket będzie w niej konkurować z największymi i najbardziej rozpoznawalnymi projektami e-commerce w Polsce.

POLOmarket jako pierwsza sieć w kategorii supermarketów w kwietniu 2020 uruchomił w swojej aplikacji usługę click&collect obejmującą wszystkie sklepy. Aplikacja daje możliwość dokonywania zamówień z pełnej oferty asortymentowej, ponad 6,5 tys. SKU, w tym także produktów ultraświeżych, mrożonych oraz regionalnych, z odbiorem w ponad 280 sklepach sieci. Po uruchomionej jesienią 2020 usługi POLOdrive, wiosną br. ruszyła wersje e-sklepu desktop, a w kilkunastu miastach udostępniony został dowóz zakupów bezpośrednio do domów Klientów.

Aplikacja mobilna już od pierwszych tygodni od jej uruchomienia stała się jednym z najważniejszych i najskuteczniejszych elementów w procesie digitalizacji naszego biznesu w obszarze marketingu. Nie tylko pozwoliła nam rozszerzyć program lojalnościowy POLOkarta, wdrożyć unikalny, wielokanałowy model komunikacji z Klientem, ale także umożliwić naszym Klientom możliwość dokonywania bardzo wygodnych i bezpiecznych zakupów, co w czasie pandemii zyskało szczególne znaczenie.

Krzysztof Szultka, Dyrektor Marketingu POLOmarket

Poza modułem click&collect użytkownicy aplikacji POLOmarket mogą korzystać z elektronicznej POLOkarty dającej dostęp do bardzo szerokiej oferty promocyjnej dedykowanej uczestnikom programu lojalnościowego. Aplikacja to także wygodny dostęp do przepisów programu kulinarnego „Na Szlaku Smaku”, możliwość zbierania e-znaczków w akcjach lojalnościowych, przeglądania gazetek i katalogów.

Laureatów konkursu poznamy na gali e-Commerce Polska awards, która odbędzie się 23 września 2021 w Warszawie. W trakcie gali wyłoniony zostanie również laureat w kategorii „Best in” – podmiot, który otrzymał największą średnią głosów w tegorocznej edycji konkursu.

Grupa POLOmarket to największa polska sieć supermarketów, którą tworzą spółki detaliczne prowadzące sklepy. W skład Grupy POLOmarket wchodzi również Spółka logistyczna. Zaczynaliśmy w 1997 roku od 27 sklepów. Dziś jest to już ponad 280 nowoczesnych placówek na terenie całej Polski i blisko 2,5 mld obrotu netto rocznie. Jesteśmy ulubionym miejscem zakupów milionów Polaków. Miesięcznie odwiedza nas prawie 9 mln klientów w całym kraju. Podstawą sukcesów naszej firmy są pracownicy. Umiejętności każdego z nich, połączone z duchem pracy zespołowej, motywacją i poczuciem odpowiedzialności decydują o rozwoju przedsiębiorstwa. Obecnie jesteśmy pracodawcą dającym zatrudnienie 5.800 osobom.


Źródł0: POLOmarket

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ASICS chce rozruszać świat w Światowy Dzień Biegania Uplifting Minds, czyli wpływ sportu na umysł

Asics

Marka ASICS zachęca biegaczy i entuzjastów aktywności fizycznej do doświadczenia korzyści płynących z regularnego uprawiania sportu i wzięcia udziału w pierwszym na świecie badaniu wpływu ruchu na umysł. Globalna, dedykowana platforma „Mind UplifterTM” stanowi połączenie nowoczesnych technologii skanowania twarzy oraz zbierania danych z samoopisu. Narzędzie pozwoli zbadać realny wpływ ruchu na emocje, nastrój czy skupienie. Projekt jest realizowany pod hasłem Uplifting Minds. ASICS zbada reakcję na uprawianie 25 różnych sportów, jak między innymi bieganie, tenis czy siatkówka. Polskę w kampanii reprezentują Iga Świątek oraz Joanna Mazur.

Termin uruchomienia nowego projektu japońskiej marki nie jest przypadkowy, ponieważ 2 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Biegania. Sportowcy na całym świecie po raz pierwszy mają możliwość weryfikacji, jaki wpływ na ich umysły wywiera aktywność fizyczna w oparciu o dziesięć wskaźników emocjonalnych i poznawczych, jak między innymi pewność siebie, pozytywne nastawienie, spokój czy skupienie.

Asics kampania

Zgromadzone dane zostaną wykorzystane w globalnym badaniu w czasie rzeczywistym, wychwytującym indywidualne zmiany w umysłach sportowców z całego świata i przekształcone w interaktywną mapę ruchu. Określi ona ilościowo pozytywny wpływ sportu na zbiorowe nastroje mieszkańców miast oraz krajów. Poprzez realizację badania na żywo, ASICS planuje nie tylko zachęcić do aktywności fizycznej, ale również w skali globalnej jeszcze bardziej zgłębić zrozumienie związku pomiędzy ruchem a umysłem.

Zmiany wywołane przez pandemię wzmocniły siłę sportu jako kluczowego aspektu, pozwalającego radzić sobie ze stresem czy izolacją społeczną. Naszą misją jest umożliwienie jak największej liczbie osób doświadczenia fizycznych i psychicznych zalet płynących z ruchu. Każdy z nas może przyczynić się do jeszcze lepszego zrozumienia wpływu, jaki sport wywiera na nasze umysły. W tym roku będziemy podejmować wiele inicjatyw, mających na celu określenie kluczowych obszarów badawczych, z których wszyscy będziemy mogli czerpać realne korzyści w ciągu najbliższych lat.

Yasuhito Hirota, prezes i dyrektor operacyjny ASICS

Wsparcie naukowe

W ramach przygotowania do projektu, japońska firma w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, przy współpracy z ekspertami, badała wpływ ruchu na umysł wśród wybranej grupy sportowców. Wstępne wyniki zostały opracowane przez EMOTIV, wiodącą firmę bioinformatyczną z siedzibą w San Francisco, przy wsparciu dr Brendona Stubbsa, czołowego badacza ćwiczeń i zdrowia psychicznego z King’s College w Londynie. W analizach wykorzystano połączenie gromadzenia danych EEG i samoopisu, aby udowodnić pozytywny wpływ biegania na umysł na podstawie szeregu podstawowych wskaźników poznawczych oraz emocjonalnych, jak pewność siebie (średni wzrost o 14,4% bezpośrednio po wysiłku), energia (9,7%) i relaksacja (13,3%) na próbie 45 zawodowych i amatorskich sportowców.

Nasze wstępne badania ukazują głęboki wpływ na umysł nawet 20-minutowego biegu. Ćwiczenia odgrywają cenną rolę w utrzymaniu dobrego samopoczucia i zdrowia psychicznego, dlatego tak ważne jest, aby wszyscy mogli zrozumieć pozytywny związek między nimi. Wspólnie, chcemy doświadczyć podnoszącej na duchu mocy sportu w trudnych czasach i w oparciu o wiarygodne dane.

dr Brendon Stubbs

ASICS zaprasza osoby z całego świata, aby doświadczyły podnoszącej na duchu mocy sportu i stworzyły społeczność „poruszonych” umysłów. Marka rzuca wyzwanie biegaczom, którzy dzięki platformie „Mind Uplifter” mogą zbadać swoje samopoczucie psychiczne przed i po treningu, a następnie udostępnić wyniki w mediach społecznościowych za pomocą #UpliftingMinds, co pozwoli zbierać fundusze na rzecz organizacji charytatywnej Mind, zajmującej się zdrowiem psychicznym. Pierwszym wydarzeniem promującym kampanię Upflifting Minds, będzie bieg London 10K, zaplanowany na 25 lipca br.

Jak wziąć udział w badaniu?

  1. Uchwyć swój Mind Uplift na stronie Asics.com/uplift
  2. Zeskanuj swoją twarz, aby odczytać swój stan emocjonalny
  3. Odpowiedz na pytania dotyczące oceny funkcjonowania mózgu
  4. Wykonaj przynajmniej 20 minut ćwiczeń, aby wzmocnić swój umysł
  5. Powtórzy kroki 2 i 3
  6. Otrzymaj swoje wyniki Mind Uplift i podziel się nimi w mediach społecznościowych dzięki #UpliftingMinds
  7. Sprawdź, jak Twoje wyniki wpływają na interaktywną mapę ruchu (od 1 lipca br.)

Źródło: Asics

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Takie niespodzianki to ja lubię! Prezenty na wiosnę w aplikacji Mój Orange

Moj Orange aplikacja prezenty

Poza wiosennymi promocjami w pakietach Orange Love czy Planach Mobilnych, Orange przygotował dla swoich klientów cotygodniowe niespodzianki. Każdy użytkownik aplikacji Mój Orange, zyskuje co środę atrakcyjny prezent zupełnie za darmo. Orange docenia wszystkich użytkowników aplikacji i zachęca tych, którzy jeszcze jej nie znają do pobrania i skorzystania z jej najnowszej, praktycznej i bardzo intuicyjnej wersji.

Aplikacja Mój Orange cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów Orange i codziennie przybywa więcej jej użytkowników. Aplikacja w najnowszej wersji 5.0 jest praktyczna, przejrzysta i łatwo się po niej porusza. Zaprogramowana jest, tak by użytkownikom maksymalnie ułatwić i umożliwić samodzielne załatwianie swoich spraw dotyczących usług.

Wystarczy raz zarejestrować konto w aplikacji, aby bezpiecznie i szybko po zalogowaniu e-mailem mieć dostęp do wszystkich informacji o swoich usługach i produktach. Można też skorzystać z opcji szybkiego podglądu, który daje dostęp do podstawowych informacji o numerze.

W aplikacji Mój Orange w prosty i wygodny sposób, bez oczekiwania w kolejkach w salonie i na infolinii można samemu załatwić większość spraw związanych ze swoimi usługami. Aplikacja umożliwia zarządzanie pakietami w ramach wszystkich usług dostępnych na danym koncie, opłacenie faktur, doładowanie konta w ofercie Orange na kartę, płacąc BLIKIEM lub kartą płatniczą, kontrolowanie rachunku, a także zakupy w sklepie online. Klienci biznesowi mogą szybko opłacić rachunki za usługi, a także samodzielnie dopasować abonament do swojej działalności. Ponadto, użytkownicy aplikacji jako pierwsi otrzymują informacje o nowych ofertach i promocjach, w tym również o… niespodziankach, które Orange przygotowało na zachętę dla nowych użytkowników i w podziękowaniu za dotychczasowe korzystanie z aplikacji.

Środa z Mój Orange – co środę nowy prezent do odebrania

Na klientów Orange w każdą środę czeka w aplikacji Mój Orange nowy prezent do odebrania. Co to będzie? Za każdym razem coś innego, m.in darmowe gigabajty danych, promocje na usługi dodatkowe, zniżki na urządzenia, a także oferty specjalne u partnerów współpracujących z Orange. Co w kolejną środę? Sprawdźcie sami na orange.pl/mo.

Aby otrzymać prezent, należy pobrać najnowszą wersję aplikacji Mój Orange, zalogować się adresem e-mail, a następnie wejść w zakładkę „Dla Ciebie”. Co środę pojawi się w niej nowy upominek, który można odebrać w ciągu 7 dni, klikając tylko „Odbierz nagrodę”. Użytkownicy starej aplikacji, by odebrać nagrodę, powinni zaktualizować wcześniej aplikację do wersji 5.25.X. Jeśli na danym koncie jest więcej niż jeden numer, to w danym tygodniu w akcji może wziąć udział tylko jeden z nich, wskazany przy odbieraniu nagrody.

Pomaganie nigdy nie było prostsze

Użytkownicy aplikacji nie tylko odbierają cykliczne prezenty, ale i sami – z poziomu aplikacji mogą pomagać innym, włączając się do akcji Pomagajmy Gigabajtami. Wzięcie udziału w akcji spowoduje, że niewykorzystane dotąd gigabajty nie zostaną zmarnowane, a będą wspierać konkretny, szczytny cel. Realizacja celu jest uzależniona od ilości przekazanych GB. Klienci, którzy wezmą udział w akcji będą mogli na bieżąco sprawdzać ile GB już przekazali, a także będą mieli podgląd na sumę wszystkich uzbieranych GB. Kiedy ilość wymaganych gigabajtów zostanie osiągnięta, założony cel charytatywny będzie zrealizowany. W tej edycji jest to 100 tabletów z darmowym dostępem do internetu na 2 lata dla rodzinnych domów dziecka, będących pod opieką Fundacji Polki Mogą Wszystko. Współorganizatorem akcji jest Fundacja Orange, która sponsoruje niezbędny sprzęt. Jak można przyłączyć się do akcji? Wystarczy wejść w zakładkę „Dla Ciebie” i włączyć opcję „Pomagaj swoimi GB”.

By dowiedzieć się więcej o promocji dotyczącej aplikacji Mój Orange, wejdź na: www.orange.pl/mo.


Źródło: Orange

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

TikTok coraz silniejszy, straszy Facebooka i inspiruje biznes

Tik tok

Tylko w lutym br. TikTok został zainstalowany 56 mln razy. Biorąc pod uwagę wszystkie aplikacje mobilne niezwiązane z grami – to najlepszy rezultat na świecie, wynika z raportu firmy Sensor Tower. Chińska platforma społecznościowa rośnie jak na drożdżach i już od roku straszy imperium Marka Zuckerberga: Facebooka i Instagrama, ale jej sukcesem zainteresował się także biznes.

Grzegorz KosińskiWszystko zaczęło się w 2020, kiedy aplikacja TikTok biła rekordy pobrań i stała się najbardziej dochodową aplikacją społecznościową. Jak wynika z rocznego raportu Sensor Tower, tylko w należącym do Apple sklepie z mobilnymi aplikacjami, App Store, przychody z TikToka wystrzeliły w ciągu ostatniego roku o ponad 600% do poziomu 1,2 mld USD.

Grzegorz Kosiński, CEO Audience Network

Wyjaśnia ekspert z polskiej spółki, która wykorzystuje analizę big data oraz algorytmy sztucznej inteligencji by precyzyjnie targetować kampanie online, także te realizowane na TikToku.

Narodziny gwiazdy

Boom na TikToka nadal trwa. Jak wskazują ostatnie dane zebrane przez analityków Sensor Tower, tylko w lutym 2021 chińska aplikacja społecznościowa odnotowała ponad 56 milionów instalacji na całym świecie. Program najlepiej radzi sobie na swoim rodzimym rynku, w Chinach, gdzie nosi nazwę Douyin. Użytkownicy z Państwa Środka odpowiadają za 18% globalnej liczby instalacji.

TikTok był również najlepiej konwertującą aplikacją nie-gamingową na świecie – w lutym 2021 roku, przychody wynikające z aktywności użytkowników aplikacji (np. wydatki na zakupy) wyniosły ponad 110 mln USD, to niemal dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku.

Jakub Deryng-Dymitrowicz Sukces chińskiej platformy wynika nie tylko z ilości użytkowników, których ciągle przybywa. Dane z Global Web Index pokazują, że niemal co piąty internauta w wieku 16-65 lat korzysta z TikToka. Tym, co się naprawdę liczy, jest zaangażowanie. TikTok przyciąga użytkowników, jak magnes.

Jakub Dymitrowicz, CEO agencji kreatywnej BrandBridge

Jego słowa pokrywają się z wnioskami z raportu State of Mobile. Średni miesięczny czas, jaki odbiorcy poświęcają na eksplorację i konsumpcję treści w chińskiej aplikacji, rósł w zeszłym roku szybciej niż w przypadku każdej innej analizowanej platformy, przewyższając nawet Facebooka.

Jak robi się „TikToki” nad Wisłą?

Anna SanockaNa kanale TipTop Chef publikujemy krótkie, maksymalnie 60. sekundowe video przepisy i lifehacki kulinarne, które można wykonać samodzielnie w domu. Materiały spotkały się z dużym zainteresowaniem – w niespełna 2 miesiące od uruchomienia kanału mamy łącznie ponad 17 milionów obejrzeń. Wbrew pozorom, TikTok to wymagające medium, również pod kątem jakościowym. Doświadczenie z prowadzenia działań typu branded content w największych kulinarnych formatach telewizyjnych, takich jak MasterChef, Top Chef czy Hell’s Kitchen, wykorzystujemy dziś tworząc treści na TikToku i wpisując w nie marki naszych klientów.

Anna Sanocka, CEO Prospero Film & Media 

By dodatkowo wpłynąć na popularność kanału i tym samym zwiększyć jego zasięgi, twórcy zaangażowali w projekt gwiazdy i infulencerów, np. Jakuba Kuronia i Agatę Jędraszczak.

Dominik BulwickiChcemy edukować poprzez praktykę, pokazując, że reklama na TikTok to powiew świeżości w świecie marketingu i skuteczny sposób na jakościową promocję. A co najważniejsze, nasza inicjatywa spotkała się z ciepłym przyjęciem internautów. Pod filmami znajdziemy wiele entuzjastycznych, chwalących format komentarzy, jak: „takie reklamy to ja mogę oglądać” czy „dlaczego nie ma takich reklam w tv”. Liczba naszych stałych widzów rośnie o około 20 tysięcy miesięcznie.

 Dominik Bulwicki, Audience Network

Reprezentowana przez niego firma, wspólnie z agencją Prospero Film & Media, odpowiedzialną za produkcję video oraz działania branded content, oraz agencją kreatywną BrandBridge, współtworzy na TikToku kanał kulinarny dla całej rodziny: @TipTopChef.

W rozwój nowego projektu zaangażowały się rozpoznawalne w Polsce marki, takie jak margaryna Kasia czy producent akcesoriów kuchennych, firma Fiskars, których produkty lokowane są na kanale. To ośmieliło kolejnych partnerów, m.in. z branży FMCG i AGD, wkrótce na kanale pojawią się nowe materiały, wykorzystujące oferowane przez nich produkty.

Socialowe wojny

Ta praktyka, polegająca na łączeniu promocji i mediów społecznościowych nosi nazwę social selling. Patrząc na to, jak rośnie czas spędzany przed ekranem laptopów i smartfonów, można łatwo zrozumieć, czemu na popularności zyskuje wspomniana sprzedaż społecznościowa. W dobie ogromnego zainteresowania cyfrowym handlem i usługami skuteczne sposoby odpowiedniego ukierunkowania ruchu w internecie są na wagę złota.

Dominik BulwickiJak wynika z badań firmy Kantar, już 83% konsumentów przeglądających TikTok deklaruje, że oglądanie treści zgodnych z trendami zainspirowało ich do dokonania zakupu. To dobry trop dla biznesu. To aplikacja nowej generacji, opracowana tak, by nie tylko być źródłem rozrywki, ale także po to, by ukierunkować ruch z platformy społecznościowej do sprzedawcy. W przypadku Facebooka jest to trudniejsze, bo został on stworzony z myślą o użytkownikach indywidualnych i w początkowej fazie rozwoju nie uwzględniał potrzeb biznesu.

 Dominik Bulwicki, Audience Network

Ekspert warszawskiej spółki uważa, że TikTok jest lepszy dla biznesu, bo jest bardziej konwergentny. Czy Facebook straci na atrakcyjności na rzecz konkurencyjnej aplikacji z Dalekiego Wschodu?

Dominik BulwickiZmiany, które są teraz wprowadzane, przypominają próbę przerobienia samochodu osobowego na auto sportowe. Można tego dokonać, ale finalny efekt nigdy nie dorówna pojazdowi, który od początku był zaprojektowany i wyprodukowany z myślą o zawodach. To po prostu kwestia innego rozłożenia akcentów. Zmiany będą kosztowne, a wciąż może być i tak, że opracowana konstrukcja nie zapewni serwisowi Zuckerberga wystarczającej wydajności, aby zapewnić sobie przewagę nad rywalem z Pekinu.

 Dominik Bulwicki, Audience Network


Źródło: CloudTechnologies

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polska aplikacja Mbaza AI na ratunek słoniom leśnym w Gabonie

Mbaza AI

Park Narodowy Lopé w Gabonie to miejsce wyjątkowe pod względem różnorodności gatunkowej. Można tu spotkać nie tylko rzadkie słonie leśne, ale też szympansy, goryle i mandryle. To właśnie tutaj dr Robin Whytock, biolog z Uniwersytetu w Stirling (Szkocja) wraz ze specjalistami z Krajowej Agencji Parków Narodowych Gabonu (ANPN Gabon) uruchomili szeroko zakrojony program monitorowania bioróżnorodności gatunkowej, instalując 200 fotopułapek na 7000 km2 drugiego co wielkości lasu deszczowego na świecie.

  • Gabon jest domem dla wielu zagrożonych gatunków zwierząt, w tym afrykańskich słoni leśnych, których populacja zmniejszyła się o ponad 70% w ciągu ostatnich 15 lat.
  • Ekolodzy, naukowcy i strażnicy w Parku Narodowym Lopé w Gabonie, którzy od lat walczą o zachowanie bioróżnorodności gatunkowej regionu, zyskali teraz nowe narzędzie do pomocy – aplikację Mbaza AI.
  • Aplikacja działa w oparciu o szybki i dokładny algorytm, który pozwala specjalistom na błyskawiczną weryfikację setek tysięcy zdjęć z fotopułapek, także offline. W ten sposób dostarcza cennych informacji na temat stanu zwierząt i pozwala szybko reagować na zagrożenie.
  • Rozwiązanie zostało opracowane przez firmę Appsilon, specjalizującą się w data science
    i uczeniu maszynowym, we współpracy z naukowcami z Uniwersytetu w Stirling.

Każda z aktywowanych ruchem fotopułapek robi kilkaset zdjęć dziennie. To solidny materiał do analizy. Klasyfikacja tych zdjęć, która umożliwiałaby wyciągnięcie wniosków na temat stanu zwierząt, zajmowała naukowcom miesiące, a czasami nawet lata. Dla specjalistów z Gabonu – kraju, który każdego miesiąca traci około 150 słoni, czas był na wagę złota. Badacze testowali różne możliwości, które pozwoliłyby przyśpieszyć proces klasyfikacji zdjęć, ale każda z nich wymagała szybkiego łącza internetowego lub umiejętności obsługi zaawansowanych programów analitycznych. Obie opcje pozostawały poza zasięgiem strażników parku narodowego. Z pomocą w znalezieniu rozwiązania przyszli eksperci Appsilon, tworząc aplikację Mbaza AI.

Istnienie wielu środkowoafrykańskich ssaków leśnych, takich jak słonie, goryle czy łuskowce, jest zagrożone przez niezrównoważony handel, zmiany użytkowania gruntów i globalny kryzys klimatyczny. Mbaza AI umożliwi specjalistom pracującym na terenie Afryki Środkowej szybką analizę danych zebranych za pomocą fotopułapek. Pozwoli to na sprawną identyfikację zagrożeń oraz reagowanie na sygnały ostrzegawcze. Wpłynie także na poprawę sposobów zarządzania ochroną zagrożonych zwierząt w czasie globalnego kryzysu bioróżnorodności gatunkowej.

dr Robin Whytock, Post Doctoral Research Fellow, Uniwersytet w Stirling

Mbaza AI łączy zarówno nowe, jak i istniejące algorytmy uczenia maszynowego w jedno, proste w instalacji i łatwe w użyciu oprogramowanie o otwartym kodzie źródłowym, które może automatycznie analizować dane z fotopułapek offline. Model uczenia maszynowego nie tylko klasyfikuje 3000 obrazów na godzinę na zwykłym laptopie, ale także robi to z dokładnością do 96% (w zależności od gatunku zwierząt), nawet w przypadku danych spoza próby (co oznacza dane pochodzące z nowych lokalizacji kamer i wykonane później niż zdjęcia użyte do opracowania modelu).

Praca ze świadomością, że to co robimy jest ważne i ma pozytywny wpływ na świat daje ogromną satysfakcję. Opracowanie Mbaza AI było dla nas wyzwaniem i wymagało wyjścia poza utarte schematy. Bardzo zależało nam na tym, żeby stworzyć narzędzie skuteczne i praktyczne zarazem. Punktem wyjścia było więc dokładne poznanie i zrozumienie specyfiki pracy strażników leśnych w afrykańskich parkach narodowych. Jesteśmy niezwykle dumni z tego, że Mbaza AI sprawdza się w działaniu i już przynosi pierwsze efekty.

Filip Stachura, CEO Appsilon

Algorytm Mbaza AI jest dużo skuteczniejszy niż ludzkie oko i potrafi wykryć, a następnie sklasyfikować różne gatunki zwierząt mimo zmieniającego się tła, ciemności czy zasłaniających części obrazu liści. Aplikacja pozwala na wczesne wykrycie sygnałów ostrzegawczych, informując badaczy na temat zmian w populacji lub zachowaniu zwierząt oraz szybkie działanie tam, gdzie są najbardziej potrzebni. Kolejne parki narodowe na obszarze Afryki Środkowej są zainteresowane jej wdrożeniem.


Źródło: Appsilon

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Firma Bonduelle Polska S.A. powierzyła agencji KERRIS Group stworzenie i rozwój aplikacji mobilnej dla przedstawicieli branży HoReCa

Bonduelle aplikacja

Aplikacja B!Master oparta jest na foto-recognition - umożliwia skanowanie fizycznych produktów, a następnie podaje na ich temat szczegółowe informacje wraz z propozycją przepisów, w których można je wykorzystać.

Aplikacja powstała, by inspirować szefów kuchni oraz właścicieli obiektów gastronomicznych, do zaproponowania swoim klientom nieszablonowych dań. Jako Bonduelle Food Service, chcemy nie tylko oferować jakościowe produkty gastronomiczne, ale też wpływać na pozytywny rozwój przedsiębiorstw naszych biznesowych partnerów, a końcowym klientom oferować wyjątkowe smaki – powiedziała Wioleta Bielecka Trademarketing&Digital Manager z Bonduelle Polska S.A.

Agencja KERRIS Group odpowiada za UX, grafikę, prace frontendowe i backendowe, CMS oraz dalszy rozwój aplikacji. W kolejnych miesiącach planowane jest uzupełnienie funkcjonalności B!Master o kalkulator foodcost, pozwalający oszacować końcową cenę dania, również z uwzględnieniem kosztów stałych obiektu; a także tłumaczenie aplikacji na inne języki i jej launch na rynkach zagranicznych.

Cieszymy się z zaufania, którym obdarzyła nas firma Bonduelle Polska S.A. Wspólnie możemy kreować innowacyjne produkty digitalowe i pozytywnie zmieniać rynek HoReCa. Współpraca jest kolejnym potwierdzeniem silnego know how branżowego i technologicznego naszej agencji.

Ignacy Bochiński, partner KERRIS Group


Źródło: KERRIS 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF