...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Nowość WhatsApp – nowa funkcja dla biznesu

 

WhatsApp jest coraz częściej wybieranym sposobem komunikacji pomiędzy firmami i ich klientami. Według badania z kwietnia tego roku zrealizowanego przez Kantar na zlecenie Meta ponad 65% osób woli używać komunikatorów zamiast e-maili czy kontaktu telefonicznego.
Dzięki wiadomościom prywatnym, klienci nie muszą co chwilę odświeżać skrzynki w oczekiwaniu na odpowiedź i z dużo większą śmiałością pytają o istotne dla nich sprawy. Z drugiej strony biznes zyskuje świetny sposób na obsługę, budowanie głębszej relacji z klientem i co za tym idzie sprzedaży w aplikacji, którą obie strony znają i lubią.

Ludzie oczekują prostej ścieżki, żeby skontaktować się z firmami na WhatsAppie. Chcą sprawnie uzyskać pomoc i nie szukać numeru telefonu, adresu e-maila, czy strony internetowej. Wiele biznesów już korzysta z WhatsAppa podając numer na paczkach czy stronach, jednak bardzo często chcą szerzej promować ten kanał komunikacji.

Właśnie dlatego 17 listopada, WhatsApp ruszył z nową funkcją do wyszukiwania dużych firm bezpośrednio w aplikacji. Dzięki niej ludzie będą mogli łatwo rozpocząć rozmowę z interesującą ich marką.
Dla firm to świetne narzędzie aby dać się odkryć klientom i ułatwić do siebie dostęp.

WhatsApp Business Search to nowoczesna wersja książki telefonicznej, która jest przydatna zarówno dla firm jak i klientów. Od dziś każdy, kto będzie chciał zmienić lot, rezerwację hotelową lub dowiedzieć się więcej o nadchodzącej wyprzedaży, będzie mógł z łatwością znaleźć właściwą markę w WhatsApp i rozpocząć rozmowę za pomocą jednego kliknięcia.

 

źródło: Biuro prasowe Meta

Sebastian Nowak

“MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” Martyny Wojciechowskiej z rekordowym dotarciem. Raper Bedoes ambasadorem.

TikTok jest partnerem strategicznym i głównym kanałem komunikacyjnym w projekcie “MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” stworzonym przez Fundację UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej. Akcja wystartowała w poniedziałek (10.10), przy okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego, a w sobotę oficjalnie dołączył do niej raper Bedoes, który wystąpił w filmie zachęcającym do wzięcia udziału w akcji. Dzięki działaniom promocyjnym zarezerwowanym zazwyczaj jedynie dla najbardziej zasięgowych kampanii, materiał tylko w jeden dzień został wyświetlony ponad 13 mln razy. Także w poniedziałek (10.10) wystartowało konto MŁODE GŁOWY na TikToku (tiktok.com/@mlode_glowy). To miejsce, gdzie publikowane są treści edukacyjne dotyczące zdrowia psychicznego. Już teraz obserwuje je ponad 33 tysiące użytkowników, pierwszy film anonsujący projekt wyświetlony został 1,6 mln razy, a hasztag #mlodeglowy ma już na TikToku prawie 4 mln wyświetleń.

 

Do akcji zaangażowali się także popularni twórcy TikToka jak Kacper Zembrzucki (@zetkacper), Natalia Sisik (@nataliasisik), Bloger Wojciech (@blogerwojciech), Narodziny Wegetarianki (@narodzinywegetarianki) czy Magdalena Chorzewska (@chorzewska_instaporadnia). Akcję w swoich kanałach wsparli też m.in. Anna Lewandowska, Anita Werner, Anja Rubik, Wersow, Friz, Damian Michałowski, Agnieszka Woźniak-Starak, Joanna Przetakiewicz, Kasia Błażejewska, Ewa Drzyzga, Kinga Sawczuk, Paulina Krupińska, Olivier Janiak, Dzieciaki Cudaki, Maja Ostaszewska, Justyna Kowalczyk, Magda Bereda, Karolina Ferenstein-Kraśko czy Rafał Gębura.

 

Dodatkowo, na TikToku został uruchomiony dedykowany akcji efekt. Jego kreacja nawiązuje do różnorodnych osobowości, problemów i masek, na co dzień nakładanych przez wielu z nas, szczególnie przez osoby dotknięte problemami zdrowia psychicznego. Dzięki temu każdy użytkownik aplikacji może okazać swoje wsparcie dla akcji i promować o niej wiedzę.

 

Kampania na TikToku to część projektu “MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” realizowanym przez Fundację UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej. W jego ramach zaplanowano największe w Polsce badanie zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży oraz działania edukacyjne. Badanie startuje w szkołach 25 października 2022 r. i potrwa do 26 lutego 2023 r. Jest anonimowe, a jedynym wymogiem jest zarejestrowanie placówki w bezpłatnym programie Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo koordynowanym przez Fundację Dbam o Mój Z@asięg. W programie uczestniczy już w sumie 1820 szkół z całej Polski, a tylko w tym tygodniu zapisało się do niego 220 placówek. Więcej informacji na stronie internetowej projektu: https://mlodeglowy.pl/.

***

O projekcie

“MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” to ogólnopolski projekt badawczy i kampania edukacyjna dotyczące zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi.

Projekt MŁODE GŁOWY obejmuje największe w Polsce, bezpłatne badanie stanu psychicznego dzieci i młodzieży oraz kampanię edukacyjną. Działania mają zwrócić uwagę na problemy ze zdrowiem psychicznym wśród młodych, wskazać związane z tym wyzwania i przyczynić się do normalizacji sięgania po pomoc.

Projekt jest inicjatywą Fundacji UNAWEZA założonej przez Martynę Wojciechowską. Badanie obejmujące uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, realizowane jest wspólnie z Fundacją Dbam o Mój Z@sięg. Strategicznym partnerem akcji i główną platformą działań komunikacyjnych jest TikTok.

www.mlodeglowy.pl

tiktok.com/@mlode_glowy

Więcej informacji o badaniu i programie Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo:

Kierownik badań i prezes Fundacji Dbam o Mój Z@asięg

dr Maciej Dębski

m.debski@dbamomojzasieg.com

 

O Fundacji UNAWEZA

Fundacja UNAWEZA została założona przez Martynę Wojciechowską. Daje kobietom skrzydła poprzez wyrównywanie szans ekonomicznych, społecznych i prawnych. Zapewnia dostęp do edukacji, opieki medycznej oraz spełnia ich marzenia. Pomaga w Polsce, Ukrainie i na krańcach świata. Teraz Fundacja kieruje swoje działania również na młodych ludzi. Słowo UNAWEZA pochodzi z suahili i po angielsku oznacza YOU CAN. MOŻESZ. Każdy z nas może.

A RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ!

www.unaweza.org

Sebastian Nowak

Instagram chce żebyś spędzał na nim więcej czasu

instagram limity czasowe

Od dawna użytkownicy Instagrama mieli możliwość, regulowania tego ile dziennie czasu spędzają na platformie. Opcja limitów czasowych przypominała użytkownikom, że spędzili w serwisie swój dzienny limit i przyszedł czas na zamknięcie aplikacji. Kiedy funkcja pojawiła się po raz pierwszy, prawie cztery lata temu minimalnym pułapem dziennego użycia było 15 minut. Z czasem twórcy eksperymentowali z różnymi progami czasowymi. Do niedawna mogło to być nawet 5 minut dziennie dla tych najbardziej przeciwnych marnowaniu swojego czasu. Jednak wraz z ostatnią aktualizacją minimalny próg wzrósł znacząco, bo do aż 30 minut. Co prawda osoby, które dotychczas miały ustawione niższe pułapy nadal mogą przy nich pozostać. Muszą się oni w takim wypadku pogodzić z komunikatem namawiającym do zaktualizowania swoich ustawień.
Na szczęście coraz więcej telefonów wspiera ustawienie limitów dla wybranych aplikacji z poziomu systemu. Dzięki temu osoby chcące ograniczać korzystanie z social media nie są skazane na wewnętrzne funkcje aplikacji. Jednak taka decyzja twórców wraz z marnymi wynikami firmy sugeruje, iż coraz mniej użytkowników chce spędzać na platformie dużo czasu. Co bezpośrednio przekłada się na wyniki finansowe platformy oraz jej atrakcyjność z punktu widzenia firm szukających miejsca do promocji.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Reklamy kryptowalut w trakcie Super Bowl

super bowl sensor tower

W trakcie niedzielnej transmisji reklamowało się aż wiele aplikacji mobilnych, a aż trzy z dziesięciu największych powiązane są z kryptowalutami lub inwestycjami. Sensor Tower przeprowadziło badania, które z nich zaliczyły najlepsze wyniki jeżeli chodzi o ilość pobrań i nowych użytkowników.
super bowl 2022 dane aplikacji

Dzięki prostej, aczkolwiek viralowej reklamie kodu QR odbijającego się na czarnym ekranie Coinbase zaliczył największy wzrost instalacji, który wyniósł ponad trzykrotność w stosunku do tego samego okresu tydzień wcześniej, co więcej kontynuował on świetne wyniki również następnego dnia, zaliczając wzrost 286% na następny dzień. Również eToro oraz FTX zaliczyły bardzo udane kampanie, mieszcząc się w piątce najlepszych aplikacji mobilnych pod kątem wzrostu instalacji w Stanach Zjednoczonych. Obie zanotowały ponad 100% wzrost instalacji, aby na następny dzień liczba ta spadła do okolic 80%, co nadal można uznać za zadowalający wynik. Warto wziąć pod uwagę, że pozycję drugą i trzecią w rankingu zajmują aplikacje bezpośrednio związane ze sportem, co naturalnie dawało im dużą przewagę w przypadku wydarzenia sportowego.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

E- paragony nową aplikacją rządową

E- paragony to bezpłatna rządowa aplikacja mobilna, dzięki której można między innymi: zarządzać wydatkami, np.: spożywczymi, sprawdzać każdy paragon fiskalny z kodem QR. Nowe narzędzie jest kolejnym elementem w programie cyfryzacji kluczowych potrzeb Polaków.

W momencie publikacji narzędzie to spotkało się z ogromną falą krytyki, która przełożyła się na jego ocenie w sklepie Google (1,7/5). Główną przyczyną niezadowolenia Polaków jest brak określonych funkcji, które (według zapowiedzi) powinny znajdować się w aplikacji, tj.:  pobieranie paragonu w postaci elektronicznej, bezpośrednio z kasy. Zamiast tego paragony trzeba ręcznie skanować aparatem, bądź zrobić wcześniej ich zdjęcie.

Podejrzenia i teorie

Użytkownicy wskazują, że wykonując powyższe czynności, udostępniamy rządowi informacje na temat zakupów, ilości wydanej gotówki itp. Ten stan rzeczy wywołał burzliwą dyskusję nie tylko wśród obywateli, ale również i w mediach. Kolejną funkcją, która budzi spore emocje, jest zgłaszanie sprzedawców, którzy nie wystawiają paragonów lub wzbudzili podejrzenia z innych powodów. Wiele osób sugeruje wprost, że rząd  stara się inwigilować swoich obywateli, kontrolując ich wydatki za pośrednictwem aplikacji i ma on bezpośredni związek z ostatnią aferą znaną jako Pegasus.


Źródło: Ministerstwo Finansów/ Komputer Świat

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polki robią smartfonem średnio 27 zdjęć dziennie

Selfie

Pierwszym telefonem, który posiadał wbudowany aparat fotograficzny i pozwalał od razu na wyświetlenie zrobionej fotografii, był Sharp J-Phone J-SH04. Urządzenie pojawiło się w 2000 roku i było dostępne wyłącznie na rynku japońskim. Telefon stał się sprzedażowym hitem i zachęcił innych producentów do rozwijania technologii i tworzenia komórek wyposażonych w coraz to lepsze aparaty. Mimo to, nikt nie przypuszczał, że 20 lat później już 85% wszystkich zdjęć na świecie będzie robionych smartfonami.

Spicy Mobile wykres

Jak wynika z badania Spicy Mobile dla rynku polskiego, najwięcej zdjęć wykonują najmłodsi użytkownicy smartfonów, w wieku 15-24 lata, którzy zapisują na swoim urządzeniu średnio 29 obrazów dziennie. Najmniej osoby w wieku 25-34 lata – tylko 14. Co zaskakujące, po uwzględnieniu płci okazuje się, że najwięcej zdjęć smartfonem robią kobiety w wieku 35-44 lata. Każdego dnia zapisują one średnio ponad 40 nowych plików graficznych. Dziewczyny w wieku 15-24 lata zapisują dziennie 36 obrazów, podczas gdy ich rówieśnicy płci męskiej 19.

Spicy Mobile wykresGeneralnie, przeciętny użytkownik ma na swoim urządzeniu mobilnym 957 obrazów i 60 plików wideo. Jeśli chodzi o filmy, również i w tym przypadku częściej zapisują je kobiety niż mężczyźni (50 do 40 plików miesięcznie). Jednak to panowie w wieku 35-44 lata mają na swoich smartfonach najwięcej materiału wideo – aż 155 pliki, co oznacza, że rzadziej decydują się kasować pobrane czy też nagrane filmy.Spicy Moblie wykres

Wyniki Spicy Mobile pokazują też, z jakich aplikacji korzystają Polacy. Co ciekawe, tylko 45% użytkowników, którzy wykonują najwięcej zdjęć, korzysta z Instagrama, jest to niewiele więcej niż wynosi zasięg tej aplikacji w całej populacji. Wśród osób często fotografujących większą popularnością niż wśród ogółu polskich użytkowników urządzeń mobilnych z systemem Android cieszą się natomiast aplikacje do edycji zdjęć, jak CollageMaker, Snapseed i PicsArt, a także te, które usprawniają publikację zdjęć na Instagramie, np. NoCrop, InstaSize czy SquerInstaPic.


Źródło: Spicy Mobile

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ericsson ConsumerLab: 5G zmienia nawyki konsumenckie [RAPORT]

Ericsson 5G

Badanie Ericsson ConsumerLab „Pięć sposobów na lepsze 5G. Kluczowe trendy konsumenckie wpływające na wdrożenie 5G” pokazuje, że wyższe zadowolenie z wydajności sieci 5G oznacza, że użytkownicy 5G są bardziej skłonni do polecania swoich operatorów komórkowych, ale oczekują również bardziej innowacyjnych usług.

Aplikacje i usługi kluczowe dla konsumentów

Na większości rynków z wdrożoną siecią 5G widzimy, że użytkownicy technologii piątej generacji są bardzo skłonni do polecania usług swojego operatora telekomunikacyjnego. Ponadto, jako pierwsi użytkownicy nowej technologii, są bardziej wyrozumiali i wierzą, że operatorzy dokładają wszelkich starań, aby rozbudować sieć, dlatego cierpliwie czekają na poprawę zasięgu. Cierpliwość konsumentów ma jednak swoje granice. Podczas gdy pierwsi użytkownicy są zadowoleni z szybkości sieci 5G, już teraz wyrażają niezadowolenie z powodu braku nowych i innowacyjnych aplikacji i usług w pakiecie, które w ich odczuciu były obiecane w marketingowej kampanii 5G.

Jasmeet Singh Sethi, Head of ConsumerLab, Ericsson Research

Podczas gdy użytkownicy 5G wydają się być zadowoleni z szybkości sieci, 70% jest niezadowolonych z niewielkiej liczby innowacyjnych aplikacji i usług dołączanych do planów 5G. Operatorzy powinni proponować ekskluzywne treści i usługi, które mogłyby odróżnić korzystanie z 5G od 4G oraz promować poczucie nowości i ekskluzywności.

20% użytkowników 5G zmniejszyło korzystanie z Wi-Fi

W pandemii, kiedy wykorzystanie szerokopasmowego dostępu do internetu w domu jest rekordowo wysokie, konsumenci polegają na łączności komórkowej 5G jako na rezerwowej usłudze w przypadku problemów z wydajnością domowej sieci Wi-Fi. Dlatego też zasięg 5G w pomieszczeniach, w domu oraz miejscach publicznych, takich jak centra handlowe, jest dla konsumentów ważniejszy niż prędkości 5G, a nawet czas pracy baterii smartfonu. Średnio jeden na pięciu użytkowników przechodzących na 5G zmniejszył wykorzystanie sieci Wi-Fi w domu i innych miejscach. Na rynkach gdzie większy odsetek użytkowników 5G korzysta z planów nielimitowanych, 22% abonentów zmniejszyło wykorzystanie Wi-Fi w domu, a 10% twierdzi, że w ogóle przestało korzystać z Wi-Fi na smartfonach po przejściu na sieć 5G.

Użytkownicy 5G chętniej korzystają z usług cyfrowych o wysokiej przepustowości niż użytkownicy 4G. Nie tylko spędzają dwie godziny tygodniowo więcej na strumieniowym przesyłaniu mobilnego wideo o wysokiej rozdzielczości, ale także zaczęli korzystać z aplikacji wideo o rozszerzonym zakresie, np. obejmujących strumieniowe przesyłanie treści wideo 360 stopni. Ponieważ więcej czasu spędzają używając aplikacji wymagających dużej przepustowości, zużywają miesięcznie 2,5-krotnie więcej danych w porównaniu z użytkownikami 4G.

Interesujący jest fakt, że chociaż zestawy okularów wirtualnej rzeczywistości (VR) z obsługą 5G nie są jeszcze szeroko dostępne na rynku i większość konsumentów przy ich użyciu korzysta z sieci Wi-Fi, to użytkownicy 5G już teraz poświęcają więcej czasu na treści VR w porównaniu z użytkownikami 4G. Immersyjne wideo, obejmujące AR i VR, stanowi obecnie 20% całkowitego czasu spędzanego przez konsumentów 5G na korzystaniu z usług cyfrowych.

Jasmeet Singh Sethi, Head of ConsumerLab, Ericsson Research

Polska u progu 5G

Polska jest już na drodze do upowszechnienia komunikacji w sieciach 5G, które dzięki dużej przepustowości łącza i praktycznie zerowym opóźnieniom otworzą nowe możliwości dla gospodarki. Sprzęt firmy Ericsson jest gotowy do pracy w sieci 5G już od 2015 roku. Jest to możliwe dzięki aktualizacji do 5G za pomocą zdalnej instalacji oprogramowania. Do tej pory do operatorów na całym świecie wysłanych zostało ponad 5 milionów anten 5G. Komisja Europejska oczekuje, że do 2025 r. kraje członkowskie będą posiadać szerokie pokrycie siecią 5G.

Polska wnosi duży wkład w budowę sieci piątej generacji dzięki inżynierom R&D firmy Ericsson w Krakowie i Łodzi oraz produkcji urządzeń 5G w Tczewie. 5G w Europie może być budowana na bazie komponentów i rozwiązań „Made in Poland”. Ericsson w Polsce razem z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Politechniką Łódzką współpracuje ze środowiskiem akademickim, start-upami, przedsiębiorstwami i operatorami telekomunikacyjnymi, aby umożliwić pierwszym branżom w Polsce wdrożenie nowych produktów i usług opartych na technologii 5G.

Ericsson posiada obecnie ponad 138 komercyjnych umów 5G, z których 85 to aktywne sieci działające w ponad 40 krajach. Ericsson jest również liderem w standaryzacji 5G, z większością udziałów dla 4G i 5G. Biorąc pod uwagę deklaracje zgłoszone do Europejskiego Instytutu Norm Telekomunikacyjnych (ETSI), stosując filtr niezbędności, Ericsson jest na szczycie wyścigu patentowego 5G. Według analizy firmy prawnej Bird & Bird, Ericsson posiada największą liczbę znaczących patentów SEP (standard-essential patent) związanych z 5G na świecie (15,8%).

Pełen raport Ericsson ConsumerLab jest dostępny na stronie: https://www.ericsson.com/en/reports-and-papers/consumerlab/reports/five-ways-to-a-better-5g


Źródło: Ericsson

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Spotify i Tinder wspólnie na Walentynki: poznaj 100 piosenek najchętniej dodawanych do profili randkowych

Walentynki spotify Tinder

Tegoroczne Walentynki spędzimy głównie w domu. Kto więc nie chciałby swipe’ować w prawo nawiązując relację z osobą, która dzieli z nami gust muzyczny? To czego słucha druga osoba, może nam wiele o niej powiedzieć. Co więcej, muzyka i podcasty potrafią łączyć ludzi w głęboki, osobisty sposób, stając się integralną częścią poszukiwania potencjalnych partnerów.

Jak wynika z danych platformy Tinder, dodanie na profilu mojej piosenki poprawia wrażenia podczas swipe’owania, prowadząc do większej liczby dopasowań. Co więcej, jako że muzyka jest numerem 1 wśród pasji, które użytkownicy umieszczają na swoich profilach w aplikacji Tinder na całym świecie, dodanie utworu bądź ulubionych artystów może okazać się najlepszym sposobem na rozpoczęcie rozmowy, a stąd tylko krok do idealnej, wirtualnej randki.

A przed nią porad dotyczących randkowania i związków najchętniej szukamy w sieci. Z tego powodu, jak podaje platforma Spotify, popularność podcastów o tematyce miłosnej wzrosła w Polsce aż o 149% w porównaniu ze styczniem ub. r..

Najpopularniejsze utwory miłosne dodawane przez użytkowników do playlist walentynkowych na Spotify w ciągu ostatnich 90 dni to:

  1. Foreigner – I Want to Know What Love Is
  2. Chris de Burgh – The Lady In Red
  3. Lewis Capaldi – Someone You Loved
  4. Bryan Adams – Heaven
  5. Eric Carmen – Hungry Eyes – From „Dirty Dancing” Soundtrack
  6. John Legend – All of Me
  7. Diana Ross, Lionel Richie – Endless Love – From „The Endless Love” Soundtrack
  8. U2 – With Or Without You
  9. Chicago – Hard to Say I’m Sorry
  10. Elton John – Sacrifice

Dla wszystkich chcących spędzić zbliżające się Walentynki w rytmach ponadczasowych klasyków oraz nowych przebojów o miłości, powstała specjalna zakładka „Miłość i romans” na Spotify. Jeśli natomiast szukasz inspiracji, by wybrać moją piosenkę na Spotify, zajrzyj do playlisty zawierającej sto najpopularniejszych utworów zamieszczanych przez użytkowników na profilach na Tinderze.

Do 10 najpopularniejszych utworów obecnych na profilach randkowych na świecie należą:

  1. SZA – Good Days
  2. Olivia Rodrigo – drivers license
  3. The Weeknd – Blinding Lights
  4. 24kGoldn ft. iann dior – Mood (feat. iann dior)
  5. Ariana Grande – 34+35
  6. The Weeknd – Save Your Tears
  7. Bad Bunny x Jhay Cortez – DÁKITI
  8. CJ – Whoopty
  9. Ariana Grande – Positions
  10. Doja Cat – Streets

Jak zamieścić moją piosenkę na Spotify w profilu na Tinderze? Wystarczy zintegrować oba konta, wchodząc w ustawienia Profilu w aplikacji Tinder. Następnie, należy wybrać piosenkę, która idealnie nas opisuje oraz ulubionych artystów.

*O ile nie wskazano inaczej, podane dane są lokalne


Źródło: Hill+Knowlton Strategies

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Badanie internetu – wyniki badania Mediapanel za grudzień 2020

Badanie internetu

W grudniu liczba internautów wyniosła 29 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 25,3 mln osób.

 

WYDAWCY – INTERNET

 

Wszystkie urządzenia

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

Komputery osobiste i laptopy

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

Urządzenia mobilne

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

DOMENY – INTERNET

 

Wszystkie urządzenia

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

Komputery osobiste i laptopy

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

Urządzenia mobilne

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

APLIKACJE – INTERNET

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

1 Mediapanel to jednoźródłowe badanie cross-mediowe, obejmujące pasywny poziom konsumpcji internetu, telewizji i radia, realizowane dzięki współpracy Gemius, Polskich Badań Internetu oraz Komitetu Badań Radiowych. Kompleksowe rozwiązanie stanowi połączenie standardu badania internetu, standardu pomiaru audytorium stacji radiowych Radio Track oraz danych z jednoźródłowego badania Gemius. Mediapanel prezentuje dane w podziale na 7 typów mediów: PC home, PC work, Phones, Tablets, TV in home, TV out of home, Radio, w ramach 23 wystandaryzowanych wskaźników. Wyniki badania pozwalają określić łączny zasięg poszczególnych kanałów mediowych oraz szacować potencjał całych grup mediowych. Rozwiązanie dedykowane jest wszystkim podmiotom na rynku mediów: marketerom, wydawcom, agencjom reklamowym oraz domom mediowym. Wyniki badania dostępne są codziennie, za pośrednictwem intuicyjnego interfejsu online.

2 Gemius to polska firma badawczo-technologiczna, która od ponad 20 lat z sukcesem rozwija i wdraża w Polsce oraz za granicą autorskie technologie badania mediów cyfrowych. Gemius mierzy m.in. oglądalność stron www i aplikacji internetowych, słuchalność treści audio w radiu i internecie, oglądalność treści wideo zarówno w telewizji jak i w playerach internetowych, a także oglądalność i słuchalność reklam towarzyszących konsumpcji tych wszystkich rodzajów treści. Firma działa na blisko 40 rynkach w regionie EMEA, a na 12 z nich posiada lokalne oddziały. Klientami Gemiusa są reklamodawcy, media, domy mediowe, agencje reklamowe i firmy z sektora e-commerce. Prowadzone przez firmę badania realizowane są zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. Więcej informacji na stronie: www.gemius.pl.

3 PBI wspiera rynek wiedzą pozwalającą podejmować lepsze decyzje biznesowe w środowisku cyfrowym. W tym celu organizacja prowadzi i udostępnia wyniki badania Gemius/PBI stanowiące integralną część crossmediowego projektu Mediapanel. Z danych PBI korzystają przedstawiciele wydawców, domów mediowych, działów badawczych dużych firm oraz agencje interaktywne. PBI przyczynia się do rozwoju cyfrowego rynku, dzielą się także wiedzą ekspercką i nawiązują współpracę z organizacjami partnerskimi o zbliżonym profilu działalności.


Źródło: Mediapanel

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najbardziej ekologiczny sposób transportu już dostępny na platformie Bolt

aplikacja bolt

Z okazji Światowego Dnia Zerowej Emisji Dwutlenku Węgla do aplikacji Bolt wprowadzony został nowy rodzaj transportu. Bolt Walk to jedyna w swoim rodzaju kategoria „pieszych przejazdów”, stworzona z myślą o pokonywaniu krótkich dystansów i jednoczesnym dbaniu o planetę.

Bolt Walk charakteryzuje:

  • najbardziej atrakcyjna cena – 0 zł za minutę, 0 zł za kilometr,
  • najlepszy wybór dla środowiska – niemal zerowa emisja CO2/km.

Już rok temu podjęliśmy pierwsze działania mające na celu wzięcie odpowiedzialności za wpływ platformy Bolt na środowisko. Poprzez wprowadzenie Bolt Walk, czyli zachęcenie użytkowników, by zrezygnowali z przejazdów autem na rzecz spaceru, pokazujemy, jak poważnie traktujemy naszą deklarację.

Maksymilian Malicki, Global Brand Manager w Bolt

By skorzystać z kategorii wystarczy po uruchomieniu aplikacji na smartfonie i wyszukaniu miejsca docelowego wybrać ikonę Bolt Walk. Następnie użytkownik platformy może się cieszyć darmową i ekologiczną podróżą w swoim mieście. Bolt Walk będzie dostępny w wybranych miastach.

Dotychczas Bolt podjął już dwa kluczowe kroki w ramach „zielonych porządków”, czyli brania odpowiedzialności za wpływ platformy na środowisko naturalne. W minionym tygodniu zadeklarował, że do końca 2020 wszystkie przejazdy hulajnogami Bolt będą miały ujemna emisję CO2, a od października 2019 realizuje Green Plan, w ramach którego zobowiązał się do zrównoważenia wkładu platformy w emisję CO₂ dla europejskiego sektora transportu o co najmniej 5 milionów ton do 2025.

źródło: Bolt

Źródło: Informacja prasowa Bolt

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF