...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

TeamworkBuzz – nowe narzędzie, które zrobi pozytywny szum w Twojej firmie

Skomentowanie dobrze wykonanej pracy przez przełożonych i współpracowników z możliwością przyznania odznaki oraz wymiany zdobytych pochwał na bonusy – takie usługi dla biznesu oferuje debiutująca właśnie platforma TeamworkBuzz.

Dla 96% pracowników najbardziej liczy się przyjazna atmosfera pracy w zespole, 94% wskazuje na docenianie. Dopiero na trzecim miejscu według Raportu Fun At Work 2018 znalazły się atrakcyjne zarobki. Co więcej, z badań wynika, że bycie niedocenianym w pracy jest jednym z głównych powodów odejść pracowników. Z jednej strony to wydaje się oczywiste – im bardziej pracownik czuje się doceniany, tym jest bardziej zadowolony ze swojej pracy i efektywniej realizuje zadania. Jednak tylko około 40% firm posiada system doceniania pracowników, co oznacza, że większość pracowników nie wie czy dobrze wykonują swoją pracę.

Dlatego powstała platforma TeamworkBuzz, która pozwala docenić i nagrodzić pracowników za dobrze wykonaną pracę. Jej pomysłodawca do tej pory wdrażał podobne systemy w firmach technologicznych, w których była potrzeba wdrożenia otwartej kultury doceniania pracowników, aby zatrzymać dobrych pracowników, zbudować zaangażowane i zmotywowane zespoły.

Narzędzie TeamworkBuzz stworzyłem kilka lat temu w odpowiedzi na niedostatecznie realizowaną potrzebę komunikacji ze współpracownikami w zespole, którym kierowałem. Zależało mi na wdrożeniu kultury organizacyjnej, opartej na częstym wyrażaniu uznania przez członków zespołu za zaangażowanie i dobrze wykonaną pracę, mówi Arkadiusz Poński, twórca i założyciel platformy TeamworkBuzz.

Przy wsparciu narzędzia TeamworkBuzz członkowie zespołów mogą wyrażać uznanie dla kolegów i koleżanek z pracy za pomocą odznak z punktami i krótkim komentarzem. Zbierane punkty mogą być opcjonalnie wymieniane na nagrody (np. bilety do kina, wsparcie organizacji społecznej, w zależności, jaki system bonusów funkcjonuje już w firmie lub jaki firma i pracownicy preferują).

Pochwały są publiczne, na forum zespołu, widoczne dla całej organizacji – co dodatkowo wzmacnia pozytywny przekaz. Na co dzień nie mamy możliwości pracy z każdym w firmie i z tego powodu nie wiemy czy ktoś jest dobrym liderem zespołu, a może świetnie radzi sobie z pilnowaniem terminów lub potrafi negocjować korzystne umowy. TeamworkBuzz daje szansę na poznanie talentów osób, z którymi nie pracujemy bezpośrednio.

Jest to narzędzie wspierające inne, być może istniejące już formy oceny pracowników i jest sporym ułatwieniem dla managerów HR w ich codziennej pracy. Umożliwia np. wysyłanie automatycznych powiadomień mailowych do osoby, że właśnie została doceniona przez kogoś z firmy, przeglądanie udzielonych pochwał, sprawdzenie kto jest najczęściej doceniany. HR manager ma również możliwość zdefiniowania odznak do przyznania (nazwa, liczba punktów, ikona, powiadomienia, kto może przyznać odznakę).

TeamworkBuzz wspiera w wyrażaniu uznania za codzienne osiągnięcia, te duże i małe. To szczególnie ważne przy budowaniu atmosfery, w której każdy z nas ma poczucie, że jego zaangażowanie ma wpływ na sukces całego zespołu, wyjaśnia Karolina Woroniecka, specjalista ds. rekrutacji w Connectmedica.

Debiutujące właśnie narzędzie pomaga w tworzeniu najlepszych miejsc pracy, w których pracownicy czują się docenieni, są zmotywowani i zaangażowani. Jego twórca planuje wyjść poza rynek polski.

Na początku chciałbym to narzędzie wdrożyć w firmach mających siedzibę w Polsce, ale moje plany rozwoju firmy sięgają zdecydowanie dalej. Zwłaszcza, że nasze rozwiązanie dość szybko spotkało się z zainteresowaniem największych polskich firm, z którymi obecnie prowadzimy rozmowy dotyczące wdrożenia. Atrakcyjność biznesowa naszego kraju sprawiła, że Polska jest miejscem,
w którym trzeba być i to u nas swoje siedziby mają największe firmy z listy Fortune 500. Dlaczego więc nie skorzystać z tej wyjątkowej okazji i nie rozwinąć skrzydeł na rodzimym rynku, dodaje Arkadiusz Poński.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF