...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Asseco liderem cyfryzacji w Polsce wg raportu Computerworld TOP200 za 2022 rok

 

Asseco jest m.in. największym producentem oprogramowania na zamówienie, w tym systemów Business Intelligence, Big Data i Data Discovery. Ponadto jest liderem wśród dostawców rozwiązań i usług IT dla dużych firm i korporacji, jak również sektora administracji publicznej i służb mundurowych, ochrony zdrowia oraz finansowego i ubezpieczeniowego. Asseco to również największy dostawca usług serwisowych w kraju. Spółka niezmiennie przeznacza najwięcej nakładów na R&D.

W 2022 r. tylko w Polsce zainwestowała w tym obszarze blisko 430 mln zł.

– Rok 2022 był dla nas rekordowy zarówno pod względem sprzedaży, jak i zysku netto przypisanego akcjonariuszom. Ogromnie nas to cieszy, gdyż otoczenie gospodarcze było i jest wymagające. Inflacja, wojna za naszą wschodnią granicą i wciąż odczuwalne skutki pandemii – to wszystko sprawia, że organizacje ostrożniej podchodzą do inwestycji, również w technologie – powiedział Adam Góral, Prezes Asseco Poland. – Mimo niepewnych czasów, dalej konsekwentnie realizujemy naszą strategię opartą na rozwoju własnego oprogramowania i usług z nim związanych, a także silnej dywersyfikacji geograficznej, sektorowej i produktowej.

Asseco w rankingu Computerworld TOP200:
Kategoria Pozycja
Największe informatyczne grupy kapitałowe oraz spółki zależne działające w Polsce – Liderzy cyfryzacji w Polsce 1
Najwięksi dostawcy rozwiązań i usług IT dla sektora dużych firm i korporacji 1
Najwięksi dostawcy rozwiązań i usług IT dla sektora administracji publicznej i służb mundurowych 1
Najwięksi dostawcy rozwiązań i usług IT dla sektora ochrony zdrowia 1
Najwięksi dostawcy rozwiązań i usług IT dla sektora finansowego i ubezpieczeniowego 1
Firmy o największych nakładach na R&D 1
Najwięksi dostawcy oprogramowania na zamówienie 1
Najwięksi dostawcy systemów Business Intelligence, Big Data i Data Discovery 1
Najwięksi dostawcy usług serwisowych 1
Najwięksi płatnicy podatku CIT w branży IT 2
Najwięksi dostawcy rozwiązań i usług IT dla sektora bankowego 2
Najwięksi dostawcy rozwiązań i usług IT dla sektora telekomunikacyjnego 2
Najwięksi dostawcy usług IT dla sektora edukacyjnego i naukowo-badawczego 2
Najwięksi dostawcy systemów Enterprise Resource Planning (ERP) 2
Najwięksi dostawcy Customer Relationship Management (CRM) 2
Najwięksi dostawcy usług w modelu cloud 2
Najwięksi dostawcy usług szkoleniowych 2
Najwięksi dostawcy usług integracyjnych 2
Najwięksi dostawcy usług IT 3
Najwięksi dostawcy rozwiązań i usług IT dla sektora energetycznego 3
Najwięksi dostawcy oprogramowania 4
Firmy IT o największym zatrudnieniu 4
Najwięksi dostawcy rozwiązań i usług IT dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) 4

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Trusted Economy Forum 2023: Biznes nie może wybierać między doświadczeniami użytkownika, a bezpieczeństwem

Zaufanie w biznesie ma kluczowe znaczenie, w szczególności w cyfrowych czasach. Technologie ułatwiają i przyśpieszają zawieranie wszelkiego rodzaju transakcji zdalnie, ale jednocześnie wymuszają rozwój narzędzi umożliwiających potwierdzanie wiarygodności i zapewniających bezpieczeństwo. Weryfikacja tożsamości kontrahentów w sposób niebudzący wątpliwości musi przebiegać sprawnie, aby nie spowolnić procesów biznesowych. Z drugiej strony organizacje muszą stawić czoła licznym zagrożeniom, takim jak kradzież tożsamości czy danych uwierzytelniających oraz deepfake. O tym, jak sprawnie balansować na krawędzi bezpieczeństwa i dobrych doświadczeń użytkownika będzie można usłyszeć podczas tegorocznej edycji Trusted Economy Forum, największej w Europie konferencji poświęconej elektronicznym usługom zaufania.

Wydarzenie rozpocznie debata poświęcona gospodarce zaufania, w której wezmą udział zaproszeni goście reprezentujący najważniejsze obszary gospodarki cyfrowej i e-commerce: prof. Gertruda Uścińska, Prezes  ZAKŁADU UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH ; Aleksandra Sroka-Krzyżak, Head of Strategy and Chief of Staff  ALLEGRO ; Szymon Wałach, Wiceprezes Zarządu ds. Digitalu i Strategii, INPOST ; Błażej Szczecki, Wiceprezes Zarządu  BANKU PEKAO S.A. ; Adam Góral, Prezes Zarządu ASSECO POLAND S.A.; Artur Kurcweil, Wiceprezes Zarządu PKO BANK POLSKI S.A.; Grzegorz Olszewski, Prezes Zarządu ALIOR BANK S.A. Wstęp do prezentacji będzie poprzedzony prezentacją Zbigniewa Jagiełły, doświadczonego menedżera rynku finansowego, członka rad nadzorczych BLIK-a i Asseco International. Gościem specjalnym Forum będzie Janusz Cieszyński, Minister cyfryzacji. „Cyfrowa transformacja sprawia, że rośnie komfort prowadzenia biznesu – szybkość, dostępność, możliwość pracy z dowolnego miejsca. Jednak, gdy nie spotykamy się z kontrahentem twarzą w twarz, musimy polegać na cyfrowych sposobach uwierzytelniania i potwierdzania tożsamości, aby budować zaufanie i zagwarantować bezpieczeństwo transakcji” – tłumaczy Tomasz Litarowicz, dyrektor Trusted Economy Forum.

Cyberbezpieczeństwo i zmiany w prawie

Uczestnicy Trusted Economy Forum będą mogli wybrać jedną z dwóch ścieżek tematycznych: technologiczno-biznesową i ekspercką. Ważnym elementem pierwszej z nich będzie cyberbezpieczeństwo. Eksperci ComCERT opowiedzą o wyzwaniach jakim musi stawić czoła biznes w kontekście usług zaufania. Przedstawiciel Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości zaprezentuje, jak potwierdza się autentyczność podpisu biometrycznego. W ramach ścieżki technologiczno-biznesowej omówione zostaną przykłady wdrożeń m.in. w ING Lease Polska. Istotnym wątkiem będą także e-doręczenia, które stanowią brakujące ogniwo w obiegu e-dokumentów.

Ścieżka ekspercka będzie poświęcona zmianom w zakresie polskich, europejskich i światowych norm i aktów prawnych. Rok 2023 będzie szczególny, gdyż właśnie teraz ma odbyć się głosowanie nad ostatecznym kształtem kluczowego dla unijnej branży usług zaufania rozporządzenia eIDAS 2.0. Wystąpienia z udziałem m.in. przedstawicielki Kancelarii Prezesa Rady Ministrów będą pretekstem do dyskusji na tematy związane z: potrzebą stworzenia jednolitych identyfikatorów danych, koniecznością ustalenia poziomu wiarygodności dla podpisów zaufanych czy wprowadzeniem darmowych podpisów elektronicznych. Nie zabraknie również wątków związanych z włączeniem Ukrainy w europejski ekosystem usług zaufania i ułatwieniem przedsiębiorcom z tego kraju prowadzenia biznesu na terenie Unii Europejskiej.

Wyzwania rynku usług zaufania: Europejski Portfel Tożsamości, komputery kwantowe i konserwacja e-podpisów

„Zmiany prawne zapowiadane przez Komisję Europejską budzą wiele emocji. Niektórzy dostawcy usług zaufania obawiają się, że wprowadzenie Europejskiego Portfela Tożsamości cyfrowej odbije się negatywnie na ich biznesie. W Polsce trwa dyskusja, na ile usługa mObywatel wpisze się w założenia regulatora, a także w jakim kierunku powinna być rozwijana” – mówi Tomasz Litarowicz, dyrektor Trusted Economy Forum. „W obszarze technologicznym również jest wiele kwestii, które będą miały istotny wpływ na rozwój rynku usług zaufania. Rozwój komputerów kwantowych i związane z tym zagrożenie, że ktoś wykorzysta ich ogromne możliwości obliczeniowe do rozszyfrowania asymetrycznej kryptografii, czy potrzeba konserwacji podpisów elektronicznych, tak aby były one użyteczne w sytuacji, gdy zmienią się systemy i algorytmy to tylko kilka z nich”.

Podczas Trusted Economy Forum zostaną zaprezentowane wnioski z raportu, przygotowanego przy współpracy z Obserwatorium.biz, prezentującego perspektywę rynku usług zaufania w Unii Europejskiej. Uczestnicy wydarzenia poznają krajobraz oraz portfolio unijnych dostawców tożsamości i kwalifikowanych dostawców usług zaufania, a także główne wyzwania i szanse w tym segmencie. Raport pomoże w znalezieniu odpowiedzi na pytanie – Jak eIDAS 2.0 zmieni rynek identyfikacji i usług zaufania w najbliższych latach?

Partnerem merytorycznym Trusted Economy Forum jest Obserwatorium.biz.

Patronami honorowymi Trusted Economy Forum są: Związek Cyfrowa Polska, European Signature Dialog, Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa – Państwowy Instytut Badawczy (NASK), Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji (PIIT), Federacja Przedsiębiorców Polskich, Związek Pracodawców Lewiatan.

Partnerami wydarzenia są: ComCERT, ENTRUST, IDENTT, Xtension.

Rejestracja i więcej informacji na temat wydarzenia, które odbędzie się 23 maja 2023 r. w Warszawie: www.trustedeconomyforum.com.

***
Asseco jest największą firmą IT w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od ponad 30 lat tworzy zaawansowane technologicznie oprogramowanie dla firm z kluczowych sektorów gospodarki. Firma obecna jest w 60 krajach na całym świecie i zatrudnia blisko 32 tys. osób. Rozwija się organicznie jak i poprzez akwizycje. Spółki Asseco notowane są na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, NASDAQ i Giełdzie Papierów Wartościowych w Tel Awiwie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Trusted Economy Forum 2023: W sporcie i biznesie najważniejsze jest zaufanie

 

Dobry sędzia podobnie jak dobry manager musi posiadać zestaw określonych cech. Umiejętność podejmowania właściwych decyzji często nie wystarczy. W przypadku przedstawiciela biznesu ważne jest odpowiednie zarządzanie zespołem i organizacją, z kolei arbiter musi panować nad zawodnikami i sztabami szkoleniowymi, tak aby emocje nie brały góry, a spotkanie nie wymknęło się spod kontroli. Zbyt zachowawcza postawa jest równie niewskazana co brawura. To sprawia, że zarówno w sporcie, jak i biznesie trzeba nieustannie balansować na krawędzi i znaleźć złoty środek między przestrzeganiem ogólnie przyjętych reguł a chęcią zdobycia przewagi nad konkurencją.

„Najlepsi sędziowie piłkarscy to ci, którzy nie boją się ryzyka i pozwalają na grę na krawędzi faulu, ale jednak zgodnie z przepisami. Zbyt częste chwytanie za gwizdek powoduje, że widowisko przestaje być atrakcyjne. Sędzia musi wiedzieć, kiedy powinien interweniować, która sytuacja jest istotna z perspektywy przebiegu meczu, bo może wpłynąć na jego wynik albo stanowi zagrożenie dla zdrowia zawodnika. Tego nie ma w żadnych podręcznikach, instrukcjach ani wytycznych. Niezbędne jest wyczucie, które zdobywa się poprzez doświadczenie” – tłumaczy Szymon Marciniak, sędzia piłkarski i prelegent tegorocznej edycji Trusted Economy Forum, jednej z największych w Europie konferencji poświęconych transformacji cyfrowej, usługom zaufania i cyberbezpieczeństwu.

Zaufanie wsparte technologią

Jak wspomina Szymon Marciniak, praca arbitra bardzo zmieniła się na przestrzeni lat. Stopniowo wprowadza się nowe technologie, które ułatwiają mu pracę i powalają wyeliminować błędy, a także podejmować lepsze decyzje. Kiedyś uważano, że kamera ustawiona na linii bramkowej pozwala jednoznacznie stwierdzić, czy padł gol. Tymczasem okazało się, że bramkarz może położyć się na piłce i wtedy sytuacja jest dyskusyjna. To było bodźcem do wprowadzenia fotokomórek i czujnika wbudowanego w piłkę. Inny przykład stanowi system powiadomień zainstalowany w chorągiewce sędziego liniowego. On również okazał się niewystarczający, dlatego dziś normą jest, że cały zespół arbitrów jest wyposażony w zestaw słuchawkowy, aby móc się ze sobą komunikować.

„Kiedyś powtarzano, że błędy sędziego są elementem gry, jednak od kilku lat organizacje piłkarskie dążą do tego, aby je eliminować. Oczywiście, mówimy tu o niezamierzonych błędach. Należy pamiętać, że niewłaściwe decyzje często są wynikiem ograniczonej widoczności, gdy np. jeden z zawodników wbiegnie przed arbitra. Technologia stanowi dla nas istotne wsparcie, gdyż pozwala właściwie interpretować sporne sytuacje. Rozwiązania takie jak goal-line technology czy VAR znacznie ułatwiają pracę sędziów” – mówi Szymon Marciniak.

Również w biznesie technologia odgrywa kluczową rolę w procesie budowania zaufania. Przykład stanowi identyfikacja elektroniczna, która pozwala jednoznacznie określić tożsamość osoby, z którą zawierana jest transakcja w formie cyfrowej. Proces ten można przeprowadzić onsite, gdzie np. przedstawiciel banku czy firmy ubezpieczeniowej dokonuje weryfikacji tożsamości. Z kolei metoda online zakłada, że proces ten odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub metod bankowych oraz hybrydowej. Identyfikacja elektroniczna powinna być zintegrowana z platformą zarządzania dokumentami elektronicznymi oraz zdefiniowanymi wcześniej procesami biznesowymi. Inny ważnym elementem ekosystemu usług zaufania są e-Doręczenia, które umożliwiają przesyłanie listów poleconych za potwierdzeniem odbioru w postaci cyfrowej. Co ważne, cała korespondencja dostępna jest w jednym miejscu wraz z dowodami nadania, realizacji i doręczenia.

Biało-czerwony sukces

Kariera Szymona Marciniaka jest przykładem na to, że dzięki ciężkiej pracy można odnieść sukces. Mimo, że polska liga piłkarska , Trusted nie należy do najmocniejszych, możemy pochwalić się arbitrem, który jest w światowej czołówce i zostaje wyznaczany do sędziowania najważniejszych spotkań. Podobny przykład w świecie biznesu stanowi Asseco, które będąc polską firmą z korzeniami w Rzeszowie, skutecznie konkuruje na rynkach międzynarodowych i w ciągu 32 lat stało się jednym z największych przedsiębiorstw technologicznych w Europie.

::

Trusted Economy Forum to jedna z największych w Europie konferencji poświęconych transformacji cyfrowej, usługom zaufania i cyberbezpieczeństwu. Wydarzenie rozpocznie debata, w której wezmą udział zaproszeni goście reprezentujący najważniejsze obszary gospodarki cyfrowej i e-commerce: Adam Góral, Prezes Zarządu Asseco Poland S.A.; ds. Gertruda Uścińska, Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych; Aleksandra Sroka-Krzyżak, Head of Strategy and Chief of Staff Allegro; Szymon Wałach, Wiceprezes Zarządu ds. Digitalu i Strategii, inPost; Błażej Szczecki, Wiceprezes Zarządu Bank Pekao. Uczestnicy konferencji będą mogli wybrać jedną z dwóch ścieżek tematycznych: technologiczno-biznesową i ekspercką. Uczestnicy TEF dowiedzą się, jak biznes może wykorzystać technologię do stawienia czoła obecnym wyzwaniom gospodarczym, optymalizacji procesów oraz poprawy doświadczeń klienta; w jaki sposób technologia ułatwia zapewnienie zgodności z regulacjami oraz poznają najnowsze trendy z obszaru cyberbezpieczeństwa.

Partnerem merytorycznym Trusted Economy Forum jest Obserwatorium.biz.

Patronami honorowymi Trusted Economy Forum są: Związek Cyfrowa Polska, European Signature Dialog, Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa – Państwowy Instytut Badawczy (NASK), Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji (PIIT), Federacja Przedsiębiorców Polskich, Związek Pracodawców Lewiatan.

Partnerami wydarzenia są: ComCERT, ENTRUST, IDENTT, Xtension.

Rejestracja i więcej informacji na temat wydarzenia, które odbędzie się 23 maja 2023 r. w Warszawie: www.trustedeconomyforum.com.

***

Asseco jest największą firmą IT w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od ponad 30 lat tworzy zaawansowane technologicznie oprogramowanie dla firm z kluczowych sektorów gospodarki. Firma obecna jest w 60 krajach na całym świecie i zatrudnia blisko 33 tys. osób. Rozwija się organicznie, jak i poprzez akwizycje. Spółki Asseco notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, NASDAQ i Giełdzie Papierów Wartościowych w Tel Awiwie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Silna dywersyfikacja biznesu i koncentracja na własnym oprogramowaniu – bardzo dobre wyniki Asseco za 2022 rok

W 2022 roku zysk operacyjny non-IFRS* wyniósł 2,0 mld zł, co oznacza wzrost o 14% w stosunku do roku 2021. Z kolei zysk netto non-IFRS przypisany akcjonariuszom Asseco Poland ukształtował się na poziomie 547 mln zł i był wyższy o 6%. Dla Grupy Asseco dane w ujęciu non-IFRS stanowią ważną informację na temat sytuacji finansowej, a także dla oceny rozwoju działalności.

Przychody Asseco są bardzo dobrze zdywersyfikowane. W 2022 roku za 42% sprzedaży odpowiadał sektor przedsiębiorstw, udział sektora bankowości i finansów wyniósł 33% a instytucji publicznych 25%. Grupa odnotowała dwucyfrowe wzrosty we wszystkich sektorach. Asseco umocniło swoją pozycję we wszystkich segmentach geograficznych. W 2022 roku rynki zagraniczne reprezentowane przez segmenty Formula Systems i Asseco International odpowiadały łącznie za 90% przychodów Grupy. Sprzedaż segmentu Formula Systems zwiększyła się o 23% do 11,5 mld zł, a zysk operacyjny o 49% do 1,1 mld zł. Po korektach non-IFRS, zysk operacyjny tego segmentu ukształtował się na poziomie 1,3 mld zł, co stanowi wzrost o 20% w odniesieniu do zysku operacyjnego non-IFRS z roku 2021. W segmencie Asseco International przychody wzrosły o 15% do 4,2 mld zł, a zysk operacyjny osiągnął poziom 407 mln PLN. Po uwzględnieniu korekt non-IFRS zysk operacyjny tego segmentu wzrósł o 4% do 465 mln zł. Sprzedaż segmentu Asseco Poland przekroczyła 1,7 mld zł, czyli o 10% więcej niż rok wcześniej, a zysk operacyjny był o 5% wyższy i wyniósł 275 mln zł.

Mimo niepewnych czasów, dalej konsekwentnie realizujemy naszą strategię opartą na rozwoju własnego oprogramowania i usług z nim związanych, a także silnej dywersyfikacji geograficznej, sektorowej i produktowej. Rok 2022 był dla nas rekordowy zarówno pod względem sprzedaży, jak i zysku netto przypisanego akcjonariuszom Asseco Poland. Międzynarodowy charakter naszej organizacji i jej struktura federacyjna, pozostawiająca dużą autonomię oraz swobodę działania poszczególnym spółkom, pozwalają nam skutecznie konkurować na rynkach zagranicznych, zachowując tak potrzebne klientom lokalne i elastyczne podejście. Tylko w 2022 roku do naszej Grupy dołączyło 16 spółek działających na rynkach: europejskim, izraelskim i amerykańskim. Od momentu debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w 2004 roku liczba naszych akwizycji wynosi już blisko 130. To sprawia, że dzisiaj Grupa Asseco to blisko 33 tys. pracowników w 60 krajach na 6 kontynentach. – powiedział Adam Góral, Prezes Zarządu Asseco Poland.

Skonsolidowany portfel zamówień Asseco na rok 2023 w kursach zmiennych, w obszarze oprogramowania i usług własnych, ma obecnie wartość 9,8 mld zł. W kursach stałych, w jakich został przeliczony backlog na 2022 rok, wynosi 10 mld zł.

 

Wojna w Ukrainie potwierdziła, jak ważną rolę odgrywa cyberbezpieczeństwo. Jako dostawca rozwiązań dla instytucji publicznych i przedsiębiorstw bierzemy aktywny udział w zabezpieczaniu systemów informatycznych i pomagamy naszym klientom w dostosowaniu infrastruktury oraz procedur do nowych realiów” – tłumaczy Adam Góral. „Mamy również ogromne ambicje i wielkie plany, jeżeli chodzi o rynek rozwiązań chmurowych. Chcemy aktywnie włączać się w budowę europejskiej chmury obliczeniowej, a powołanie w 2021 roku Asseco Cloud jest pierwszym krokiem w tym kierunku. Nadal intensywnie promujemy ideę paperless, przenosząc procesy analogowe naszych klientów do przestrzeni cyfrowej. Pracujemy również nad rozwiązaniami z zakresu sztucznej inteligencji. Wierzę w to, że rosnąca popularność narzędzi AI, to nie chwilowa moda, a kierunek rozwoju technologii, która w swoim założeniu ma służyć człowiekowi. – dodał Adam Góral.

Asseco konsekwentnie buduje wartość dla akcjonariuszy i dzieli się z nimi wypracowanym zyskiem. W tym roku Zarząd Spółki zarekomendował Walnemu Zgromadzeniu wypłatę 291 mln zł dywidendy za 2022 rok, co oznacza 3,50 zł na akcję i stanowi 58% skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej.

* Ujęcie non-IFRS obejmuje korekty o koszt amortyzacji wartości niematerialnych rozpoznanych w ramach rozliczenia połączenia (PPA), o koszty transakcji z pracownikami rozliczane w formie instrumentów kapitałowych (SBP) oraz o przychody i koszty związane z transakcjami nabycia/sprzedaży spółek i zdarzeniami jednorazowymi (oraz związane z nimi efekty podatkowe).

::

Asseco jest największą firmą IT w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od ponad 30 lat tworzy zaawansowane technologicznie oprogramowanie dla firm z kluczowych sektorów gospodarki. Firma obecna jest w 60 krajach na całym świecie i zatrudnia blisko 33 tys. osób. Rozwija się organicznie, jak i poprzez akwizycje. Spółki Asseco notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, NASDAQ i Giełdzie Papierów Wartościowych w Tel Awiwie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Innowacyjny Rzeszów! Asseco wprowadza inteligentny system parkingowy

Asseco

Strefa płatnego parkowania została objęta systemem, który zbiera i analizuje dane na temat dostępności oraz możliwości zaparkowania pojazdów. Informacje o ilości wolnych miejsc są udostępniane na interaktywnych tablicach oraz za pośrednictwem mobilnej aplikacji. Ponadto rozbudowana została miejska sieć światłowodowa. Wartość kontraktu, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014-2020 to 14,7 mln zł.

Innowacyjny system wdrożony przez Asseco Data Systems, na jaki zdecydowały się władze miasta Rzeszowa, wpłynie z korzyścią na ruch pojazdów indywidualnych w strefie płatnego parkowania, skróci czas potrzebny na zaparkowanie, a tym samym pozwoli na oszczędności finansowe związane ze stale rosnącymi kosztami eksploatacji pojazdów. Przyczyni się także do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń oraz poprawi bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej.

W projekcie ważną rolę odgrywa także aplikacja mobilna. Mieszkańcy, którzy pobiorą ją na swoje urządzenia, zyskają dostęp do nawigacji i informacji o lokalizacji wolnych miejsc parkingowych w danej chwili. Dzięki bieżącej aktualizacji dane są zawsze w czasie rzeczywistym, co gwarantuje szybkość i bezpieczeństwo całego procesu. To rozwiązanie usprawni ruch, szczególnie w godzinach szczytu, kiedy dostępność wolnych miejsc parkingowych zmienia się bardzo szybko. Ponadto aplikacja umożliwia opłacenie parkingu i przypomina o kończącym się czasie parkowania. Użytkownicy będą mieli możliwość zgłaszania uszkodzeń, awarii infrastruktury strefy parkowania, niewłaściwych zachowań innych użytkowników parkingów, usprawniając tym samym działanie służb miejskich.

Mamy teraz najnowocześniejszy w Polsce system monitoringu strefy płatnego parkowania, który usprawni ruch w centrum Rzeszowa. Korzystając z aplikacji mobilnej lub interaktywnych tablic, kierowcy szybciej znajdą wolne miejsca i oszczędzą czas. Podniesiemy bezpieczeństwo w centrum miasta i co bardzo istotne, ograniczymy ilość spalin.

Konrad Fijołek, Prezydent Miasta Rzeszowa.

W Rzeszowie, w mieście innowacji, wprowadziliśmy kolejne rozwiązanie technologiczne na najwyższym światowym poziomie. Inteligentny System Płatnego Parkowania Metropolis.ISPP jest nowoczesnym narzędziem, które nie tylko monitoruje zajętość miejsc parkingowych, ale również podnosi bezpieczeństwo, sprawiając, że strefa parkowania staje się parkingiem dozorowanym. System daje możliwość rozbudowy w szerszym zakresie funkcjonowania Miasta Rzeszowa, wpisując się w ideę SmartCity. Ten niezwykle złożony projekt pokazał, że posiadamy odpowiednie kompetencje i doświadczenie przy realizacji nowatorskich oraz trudnych do wprowadzenia w strukturze miejskiej przedsięwzięć, by wspierać miasta w rozwoju i przyczyniać się do lepszej jakości życia ich mieszkańców

Andrzej Dopierała, Prezes Zarządu Spółki Asseco Data Systems S.A.

Adam Daniluk

Pierwsza kampania telewizyjna w historii marki ASSECO, zrealizowana przez Timecode Film Production (wideo)

Timecode

Po raz pierwszy zdecydowaliśmy się na realizację kampanii na taką skalę w telewizji i internecie. Asseco, jako lider cyfryzacji w Polsce ma ugruntowaną pozycję na rynku i to właśnie chcieliśmy podkreślić w spocie. Od 30 lat dostarczamy rozwiązania IT dla kluczowych sektorów gospodarki. Cyfryzacja procesów biznesowych jest obecnie jednym z najważniejszych działań i obszarem rozwoju większości firm oraz instytucji. Wychodząc szeroko z przekazem reklamowym, chcieliśmy pokazać, że mimo, iż zmiana procesów z tradycyjnych na cyfrowe dotyczy biznesu czy administracji, to poprzez konkretne produkty czy usługi elektroniczne wpływa na jakość życia każdego z nas.

Artur Wiza, Wiceprezes Zarządu Asseco Poland

Idea kreatywna spotu powstała we współpracy ze scenarzystą Mateuszem Zimnowodzkim i łączy w warstwie wizualnej dwa światy: wirtualny – stworzony na podstawie ilustracji Magdaleny Koźlickiej oraz rzeczywisty – dzięki udziałowi dwójki aktorów wkomponowanych w animowaną scenografię.

Spot w całości wyprodukował Timecode Film Production. Za reżyserię i zdjęcia odpowiedzialny był duet Aurelia Frydrych -Zdanowska i Paweł Zdanowski, a prace nad animacją i post-produkcją prowadzili Grzegorz Jankowski i Michał Grochalak z działu graficznego Timecode. Produkcję spotu nadzorowały Agnieszka Piłat i Lida Pęza – producentki Timecode.

Ogromnie się cieszymy, że Asseco zdecydowało się wybrać Timecode Film Production do produkcji swojej pierwszej kampanii telewizyjnej. Chętnie służyliśmy pomocą przy dopracowywaniu szczegółów spotu. Od wielu lat Timecode produkuje zarówno reklamy realizowane w tradycyjnej technice filmowej, jak i wszelkiego rodzaju animacje. Dzięki temu mamy duże doświadczenie w pracy w każdej z tych technik i mogliśmy też je sprawnie ze sobą połączyć.

Filip Tomann, Executive Producer w Timecode Film Production

Od początku września 30-sekundowe spoty oraz billboardy sponsorskie są emitowane w największych stacjach telewizyjnych, programach tematycznych i na platformach VOD.

Kampania będzie prowadzona również w internecie z wykorzystaniem mediów społecznościowych i performance marketingu.


Źródło: Timecode Film Production

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

2021 rok pod znakiem paperless i cyfrowej komunikacji z klientem

Outsourcing usług

W krótkiej perspektywie czasu outsourcing wykorzystywany jest w celu redukcji kosztów oraz poprawy jakości i zwiększenia bezpieczeństwa świadczonych usług. W dłuższej natomiast stanowi środek, który powinien mieć dla organizacji znaczenie fundamentalne, jako element potrzebny w planowaniu rozwoju, dalszej działalności firmy i przynoszący długofalowe korzyści.

Głównym celem korzystania z outsourcingu usług jest element finansowy, czyli redukcja kosztów prowadzenia działalności. Obecnie widać trend pokazujący, że outsourcing jest jednym z kluczowych elementów pozwalających na optymalizację kosztów. W kontekście biznesowym coraz większe znaczenie dla klientów ma jakość współpracy i realizacja usług, a także uproszczenie procesów, a nie wyłącznie aspekt cenowy. Widać wyraźnie, że klienci skupiają się przede wszystkim na uzyskaniu wysokiej jakości realizowanych usług, w celu zapewnienia najwyższego zadowolenia odbiorców końcowych. Bardzo ważne staje się to, aby dostawca był partnerem, który doskonale rozumie procesy realizowane po stronie klienta oraz aby był godnym zaufania kontrahentem.

Według danych rynek outsourcingu ciągle rośnie. Relacje klient-dostawca są coraz trwalsze oraz oparte na zaufaniu w wyniku czego występuje tendencja do przenoszenia części procesów wewnętrznych do realizacji „na zewnątrz”. W 2021 coraz częściej będą zlecane kluczowe operacje biznesowe, a nie tak jak dotychczas głównie dodatkowe. Rok 2020 to zdecydowanie okres zwiększonego zainteresowania ze strony klientów outsourcingiem wybranych usług, na co niemały wpływ miała pandemia, która wymusiła weryfikację wszystkich procesów w kontekście zapewnienia ciągłości działania, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu realizacji. Zgodnie z przewidywaniami w roku 2021 nastąpi kontynuacja tego trendu, przede wszystkim dlatego, że projekty związane z optymalizacją procesów są realizowane zazwyczaj w dłuższej perspektywie.

Cyfryzacja państwa

Nowoczesne technologie cyfrowe mają bardzo duży wpływ na konkurencyjność i innowacyjność gospodarki. Wykorzystanie cyfryzacji w sferze życia publicznego jest wskaźnikiem poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego państw. Realizowany w Polsce program „Od papierowej do cyfrowej Polski” prowadzony przez Ministerstwa: Rozwoju, Cyfryzacji, Finansów, Infrastruktury oraz Edukacji Narodowej zmierza do digitalizacji gospodarki i rozwoju e-państwa. Zwiększony udział produktów i usług w cyfrowym państwie to konieczność dostosowania systemów i usług po stronie podmiotów gospodarczych m.in. w zakresie komunikacji z klientami oraz dystrybucji informacji. Dobrym przykładem są wdrażane rozwiązania w ramach programu e-Faktura oraz e-Paragon, które prowadzą do działań zmierzających do cyfryzacji obiegu i dystrybucji dokumentów.

Wdrożenie usługi i produktów cyfrowych bardzo często wymaga podstawowych zmian w organizacji pracy firmy. Jest to proces, który jednocześnie dotyczy inwestycji w kapitał ludzki, jak i w technologię. Zainteresowanie systemami dającymi możliwości elektronicznej komunikacji z klientami rośnie z roku na rok. W prognozach na 2021 wyraźnie daje się zauważyć dużo wyższe zainteresowanie usługami związanymi z przejściem z tradycyjnego, papierowego modelu dystrybucji faktur do modelu e-faktury. Przewidujemy, że dostosowanie systemów po stronie wystawców faktur w niektórych przypadkach może wymusić zastosowanie dedykowanych narzędzi i systemów do w pełni efektywnej realizacji tych zadań.

Rosnąca rola paperless

Świat cyfrowy ewoluuje, a najnowsze technologie stają się bardziej dostępne. Prowadzenie biznesu bez papieru staje się coraz łatwiejsze. Wraz z pojawieniem się wszechobecnego przetwarzania danych i dokumentów elektronicznych, rezygnacja z papieru wydaje się nieunikniona. Istnieje wiele ważnych powodów, dla których warto podążać w kierunku uruchamiania projektów paperless, w celu zwiększenia poziomu dostępności informacji.

Obecnie otrzymanie wiadomości e-mail lub uzyskanie dostępu do dokumentów elektronicznych w trybie online zajmuje tylko kilka sekund. Oferując znacznie szybszy i łatwiejszy dostęp do informacji, technologia cyfrowa pomaga również zautomatyzować realizowane zadania oraz znacznie zmniejszyć zależność od dotychczasowych metod działania. W roku 2020 praca zdalna stała się niemal standardem w realizacji obowiązków służbowych i bez wątpienia dni oczekiwania w biurze na kuriera z przesyłką zawierającą ważną umowę zawartą z klientem powoli odchodzą w niepamięć.

Coraz częściej klienci korzystają z łatwo dostępnych, bezpiecznych i co najważniejsze zgodnych z prawem form przechowywania dokumentów w formie elektronicznej. Usługi archiwum elektronicznego czy też elektronicznego nośnika trwałego to jeden z głównych trendów w planowaniu rozwoju biznesów naszych klientów w 2021 roku.

Kolejnym argumentem przemawiającym za paperless jest fakt związany z kosztem obsługi i archiwizacji dokumentów papierowych. Wysokie wydatki na wydruk oraz usługi pocztowe to jedne z głównych motywatorów do przejścia z tradycyjnego, papierowego modelu dystrybucji korespondencji na elektroniczny. Przy wykorzystaniu usług wyspecjalizowanych firm, przejście procesu zmiany korespondencji papierowej w elektroniczną jest szybkie i przyjazne dla biznesu.

Postępowanie cyfryzacji procesów w firmach – wyzwania i zagrożenia

Digitalizacja to obecnie jeden z głównych wyznaczników innowacyjności. W 2021 roku w procesie cyfrowej transformacji biznesu nadal najważniejszą przesłanką będzie automatyzacja coraz większej liczby procesów w firmach. Niezależnie od tego, o jakich elementach tego procesu mówimy, jednym z czynników, który będzie wpływał na dynamiczny rozwój trendu, są rozwiązania oferowane przez wykwalifikowanych dostawców, które w dużym stopniu pozwalają zaoszczędzić czas i nakłady pracy.

Główną wartością dodaną wspomnianych rozwiązań jest elastyczność, szczególnie przydatna wtedy, gdy w krótkim okresie zmienia się skala prowadzonego biznesu, lub kiedy konieczne jest zachowanie większej kontroli nad budżetem. Wsparcie i doświadczenie dostawcy pozwala również zapewnić niezawodność infrastruktury informatycznej oraz jej większą wydajność. Wykorzystanie sprawdzonych rozwiązań z zakresu obiegu dokumentów elektronicznych jest jednym z dominujących zagadnień w rozmowach o planowanych wdrożeniach w roku 2021, których realizacja bez wątpienia będzie miała znaczący wpływ na przyspieszenie procesów cyfryzacji w skali globalnej.


Autor: 

Piotr Mazur

Piotr Mazur, Dyrektor Pionu Komunikacji Masowej w Asseco

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Asseco wdroży pierwszy inteligentny miejski system parkingowy

Sprawne parkowanie w centrum jest wyzwaniem większości polskich miast. Władze Rzeszowa zdecydowały się na wdrożenie zaawansowanego technologicznie systemu, który upłynni ruch w strefie płatnego parkowania i skróci czas potrzebny na znalezienie wolnego miejsca parkingowego. 

Rozmieszczone na obszarze objętych strefą ulic kamery, czujniki i sieci neuronowe będą całodobowo zbierać i analizować dane o parkujących tam samochodach. Informacja o wolnych miejscach będzie przekazywana na rozmieszczone w strefie płatnego parkowania interaktywne tablice informacyjne oraz poprzez udostępnioną mieszkańcom aplikację mobilną. Będzie ona również zintegrowana z zewnętrznymi aplikacjami umożliwiającymi wniesienie opłaty parkingowej.

– Innowacyjny system monitoringu strefy płatnego parkowania to wiele korzyści dla Rzeszowa. Mieszkańcy szybciej znajdą miejsce parkingowe, co ograniczy ruch samochodowy, a tym samym emisję spalin w centrum miasta. System kamer podniesie poziom bezpieczeństwa, a zbierane na dane pozwolą na bieżąco zarządzać i optymalizować funkcjonowanie strefy – powiedział Tadeusz Ferenc, Prezydent Miasta Rzeszowa. 

– Rozbudowa strefy płatnego parkowania w Rzeszowie to unikalny projekt z zakresu smart city. Poza systemem opomiarowania i monitoringu zbudujemy tu również system transmisji danych, który będzie przekaźnikiem pomiędzy Centrum Nadzoru, a wszystkimi elementami systemu oraz zmodernizujemy Centrum Przetwarzania Danych. Co bardzo istotne, w centrum Rzeszowa powstanie infrastruktura sieci światłowodowej, wykorzystująca istniejącą sieć LMDS i MESH, co w przyszłości umożliwi połączenie z innymi obiektami miejskimi. Stolica Podkarpacia będzie tym samym pierwszym w Polsce miastem wykorzystującym technologię MESH 5G  – powiedział Paweł Sokołowski, Dyrektor ds. Rozwoju Obszaru Smart City w Asseco Data Systems.

System inteligentnego monitoringu Strefy Płatnego Parkowania w Rzeszowie będzie funkcjonował od 2021 r.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Asseco wdroży e-usługi dla przedsiębiorców w 5 polskich miastach

Głównym celem projektu CUMP jest większa efektywność samorządów w zarządzaniu usługami istotnymi z punktu widzenia przedsiębiorców – w obszarze podatków i opłat lokalnych , a także zarządzania nieruchomościami. Asseco Data Systems będzie odpowiedzialne za wdrożenie zintegrowanych rozwiązań informatycznych wraz z niezbędną infrastrukturą. Pozwoli to na uruchomienie w miastach systemu e-usług  dla przedsiębiorców oraz usprawni realizację wszystkich dotychczasowych działań samorządów.

– Obsługę przedsiębiorców usprawni szereg rozwiązań informatycznych: wdrożenie wystandaryzowanych platform podatkowych, automatyzacja rozliczeń, zarządzanie procesowe, rozwiązania zarządcze w obszarze satysfakcji klienta, rozwiązania poprawiające dostęp do informacji. Szereg szkoleń podniesie też kompetencje urzędników – mówi Tomasz Kuszmar, Kierownik Projektu w  Asseco Data Systems.

Projekt „Cyfrowe Usługi Miast dla Przedsiębiorstw będzie realizowany w Zabrzu, Pile, Skierniewicach, Nowym Dworze Mazowieckim i Piasecznie. Jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja i Rozwój 2014-2020, Oś II „Efektywna polityka publiczna dla rynku pracy, gospodarki i edukacji”. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Asseco uruchomiło pierwszą w pełni elektroniczną rekrutację do szkół

Elektroniczna rekrutacja do szkół i przedszkoli funkcjonuje w Polsce już od kilkunastu lat. Dotychczas jednak, pomimo rejestracji wniosku przez Internet, wydrukowany wniosek trzeba było w przedszkolu lub szkole złożyć osobiście. Asseco Data Systems zintegrowało system rekrutacyjny z Profilem Zaufanym, co pozwoliło całkowicie zrezygnować z dokumentacji papierowej. Jako pierwszy na wdrożenie tego rozwiązania zdecydował się Urząd Miejski w Mielcu. Rozwiązanie ułatwiło rodzicom zapisanie dziecka do przedszkola lub szkoły, przyspieszyło związane z tym procedury administracyjne oraz wyeliminowało konieczność drukowania setek dokumentów.

– W bieżącym roku rekrutacja do mieleckich przedszkoli i szkół przeprowadzona została wyłącznie w sposób elektroniczny. Rodzice po raz pierwszy nie składali dokumentów do przedszkoli i do szkół w formie papierowej. Niewątpliwie wdrożone rozwiązanie przyspiesza procesy administracyjne i eliminuje dotychczas żmudne etapy, które miały miejsce w tradycyjnej rekrutacji. – powiedziała Adriana Miłoś, Zastępca Prezydenta Miasta Mielca.

– Cyfryzacja w samorządach powinna spełniać dwa cele – z jednej strony ułatwiać urzędnikom zarządzanie poszczególnymi miejskimi jednostkami, a z drugiej – sprawiać, że mieszkańcom będzie się łatwiej żyło, m.in. dzięki takim ułatwieniom jak możliwość zapisania dziecka do szkoły, czy przedszkola bez wychodzenia z domu. Mamy nadzieję, że za przykładem Mielca pójdą też inne samorządy – mówi Jarosław Jastrzębski, Wiceprezes Zarządu Asseco Data Systems.

Asseco Data Systems obsługuje elektroniczną rekrutację do przedszkoli, szkół podstawowych i szkół średnich w ponad 20 miastach.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF