Porsche Polska kontynuuje współpracę z Polskim Związkiem Motorowym i Ragnar Simulator

Digital_motosport

Rusza druga edycja Porsche Esports Sprint Challenge Poland, oficjalnych Mistrzostw Polski w Digital Motorsporcie, które po raz kolejny gościć będą w oficjalnym kalendarzu Polskiego Związku Motorowego.

W 2021 roku zawody zmienią platformę rozgrywek z Assetto Corsy na iRacing. Kierowcy przesiądą się z Porsche Cayman GT4 Clubsport do Porsche 911 RSR, co zapowiada jeszcze lepsze i bardziej zacięte ściganie. Organizatorem i promotorem imprezy jest Ragnar Simulator, sponsorem głównym Porsche Polska, partnerem technicznym iRacing, a partnerem marketingowym ESE Entertainment.

W drugim sezonie mistrzostw partnerem projektu w dalszym ciągu będzie marka Porsche, która silnie związana jest z motorsportem i rywalizacją esportową. Porsche organizuje między innymi globalne zawody Porsche TAG Heuer Esports Supercup.

Cyfrowe wyścigi są coraz silniej splecione z tymi rzeczywistymi, a niektórzy kierowcy – jak np. Junior Porsche Ayhancan Güven – startują i na prawdziwych torach, i na tych wirtualnych. Oczywiście e-sport nie zastąpi prawdziwego ścigania, ale będzie jego świetnym uzupełnieniem. A skoro Porsche ma sport w swoim DNA, to naturalnym jest, że teraz dodaje to tego e-sport.

Paweł Mazurek, Porsche Polska

Digital motorsport zanotował znaczny wzrost popularności w ciągu ostatnich kilku lat i stał się jedną z najbardziej popularnych dziedzin esportu, a w tej chwili jest oficjalnie uznawany za dziedzinę motorsportu przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA).

Strategia FIA związana z promocją i rozwojem Digital Motorosportu realizowana jest w Polsce przez Polski Związek Motorowy, który jako jeden z pierwszy z członków FIA (239 organizacji zrzeszonych) ogłosił Mistrzostwa Polski w Digital Motorsporcie.

Michał Sikora, Prezes Polskiego Związku Motorowego

Najlepszy zawodnik cyklu, podobnie jak w pierwszej edycji zawodów, otrzyma oficjalny tytuł Mistrza Polski i wraz z pozostałą dwójką kierowców z podium zostanie zaproszony na oficjalną Galę Polskiego Związku Motorowego podsumowującą sezon w polskim motorsporcie.

Dodatkowo, pierwszych trzech kierowców w klasyfikacji generalnej weźmie udział w Porsche on Track na torze wyścigowym w ramach Porsche Driving Experience. Kluczowa będzie też walka o pozycje poza pierwszą dziesiątką, ponieważ pierwszych dwunastu kierowców w klasyfikacji zapewni sobie miejsce w Mistrzostwach Polski Digital Motorsport 2022.

Organizator przygotował 3000 darmowych kont iRacing dla nowych graczy oraz zapewnia pokrycie pełnych kosztów płatnej zawartości gry iRacing (torów wyścigowych) dla 24 uczestników, którzy zakwalifikują się do sezonu głównego. W tym roku kibice będą oglądać zmagania stałej stawki kierowców, którzy oprócz walki o mistrzostwo Polski, będą rywalizować o „darmowy” awans do sezonu 2022 przeznaczony dla Top 12. Pozostała dwunastka spada do baraży, gdzie będzie ścigać się o utrzymanie z kierowcami z Pucharu Polski Digital Motorsport.

PESCP 2021 zapowiada się niezwykle emocjonująco: nowa platforma (iRacing), nowy samochód i tory wyścigowe, a przede wszystkim nowy format, który jest pierwszym krokiem w kształtowaniu ekosystemu wyścigowych Mistrzostw Polski Digital Motorsport. Polski Związek Motorowy obdarzył nas dużym zaufaniem i nie zamierzamy go zawieść. Doświadczenie zdobyte w poprzednim sezonie pozwoli nam przeprowadzić cykl na jeszcze wyższym poziomie organizacyjnym i realizacyjnym. Bardzo cieszę się z kontynuacji współpracy z Porsche Polska i wspólnym budowaniu esportowej marki Porsche Esports Sprint Challenge Poland. Zapraszam wszystkim simracerów do startu już 16 sierpnia!

Radek Turek, Ragnar Simulator

Rywalizacja w ramach PESCP 2021 potrwa od 16 sierpnia, kiedy to ruszy pierwsza z trzech rund prekwalifikacji otwarta dla wszystkich zainteresowanych, do 28 października, kiedy odbędzie się ostatnia z głównych 6-ciu rund mistrzostw. Każda z trzech prekwalifikacji zwieńczona będzie wyścigami, z których za każdym razem najlepszych 8-miu kierowców dostanie się do głównego sezonu. Same rundy podzielone będą na dwa, 25-cio minutowe wyścigi, a kierowcy zagoszczą na między innymi na takich torach jak Imola, Le Mans, Silverstone czy Nordschleife. Wszystkie wyścigi sezonu głównego będą transmitowane na żywo w telewizji oraz fanpage Eleven Sports.

Szczegóły w regulaminie imprezy na stronie http://www.porscheesports.pl/#/championship

Do promocji wydarzenia ESE Entertainment pozyskało partnerów mediowych takich jak sport.pl oraz Eleven Sports oraz Sport.pl.

Michał Mango, Head of Strategy ESE Entertainment

Zapisy na mistrzostwa na stronie http://www.porscheesports.pl/


Źródło: ESE Entertainment

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

KIA z mocnym wejściem w świat gamingu

KIA stinger Interior

Wystartowała pierwsza w historii polskiego oddziału KIA kampania w świecie gamingu. Wykorzystując uniwersum jednego z najpopularniejszych symulatorów jazdy – Assetto Corsa – agencja przygotowała premierę nowej wersji modelu Stinger GT. Next Level Agency odpowiada za ideę strategiczną i koncept kreatywny kampanii oraz pełną jej realizację, aktywację konsumencką, komunikację w social mediach.

„Wejdź do gry” – to nazwa nowej, gamingowej kampanii dedykowanej premierze tegorocznej odsłony modelu Stinger GT, dziejącej się w uniwersum Assetto Corsa, jednej z najpopularniejszych gier wyścigowych na świecie. Co warto podkreślić, to pierwsza tego typu akcja w historii marki w Polsce.

Stawiamy na nietuzinkowe formy i innowacyjne rozwiązania w komunikacji. A stanie się częścią jednej z najpopularniejszych gier samochodowych świata i przeprowadzenie za jej pośrednictwem premiery KIA Stinger GT, to początek nowej ery. Nie tylko dla nas, ale wierzymy, że dla całej rodzimej branży motoryzacyjnej .

Grzegorz Leśniczek, Marketing Manager z KIA Motors Polska

W ramach kampanii stworzony został wierny, wirtualny model nowe KIA Stinger GT, który dołączył do stajni samochodów dostępnych w grze. Dzięki temu każdy fan motoryzacji może zasiąść za kółkiem Stingera i sprawdzić go na najbardziej malowniczych i wymagających trasach globu. Ponadto marka zaprosiła użytkowników do udziału w konkursie, gdzie nagrodą główną jest weekend za kierownicą KIA Stinger GT.

Projekt przeniesienia KIA do świata gamingu to przetarcie szlaków dla innych marek, otwartych na poszukiwanie wykraczających poza standardową komunikację dróg dotarcia do konsumentów.

Maciej Boroń, Dyrektor Zarządzający Next Level Agency

Agencja w ramach kampanii odpowiedzialna jest także za stworzenie głównego key visuala, materiałów promocyjnych oraz komunikację w social mediach.

Przy projekcie pracowali także: ESE Europe i Ragnar Simulator (organizacja zawodów, koordynacja Simracerów oraz przygotowanie landing page i video promocyjnego), Interactive Solutions (kreacja display) oraz Havas (zakup mediów).


Źródło: informacja prasowa Next Level Agency 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podsumowanie serii wyścigów simracing na Canal+

Simracing w ostatnich miesiącach staje się coraz bardziej popularny i szturmem wdziera się do mainstreamu. Wszystko za sprawą rozegranego na antenie nSport+ turnieju Assetto Corsa Simracing w dwóch formułach: DTM i GT3. Zainteresowanie wirtualnymi zawodami wykazali między innymi kierowcy znani z tradycyjnych wyścigów oraz popularni sportowcy, m.in. młociarz, Paweł Fajdek.

Wydaje się, że Simracing, czyli wyścigi w symulatorach jazdy, coraz częściej gościć będzie na antenach wielkich stacji telewizyjnych. W ubiegły weekend zakończyła się DTM&GT3 Series produkowana przez Fantasyexpo i Republic of Simracers dla Platformy CANAL+. Przez ostatnie siedem weekendów, w każdy piątek oraz niedzielę, na wirtualne tory wyjeżdżali simracerzy walczący o tytuł mistrza oraz nagrodę pieniężną. Zawody odbywały się w uznanym symulatorze jazdy Assetto Corsa, oddającym rzeczywiste cechy samochodów.

Od dłuższego czasu obserwujemy dynamiczny rozwój e-sportu oraz jego rosnący udział w mediach. Uznaliśmy, że warto wykorzystać – w dobie światowej pandemii i zawieszenia realnych rozgrywek – wirtualne zawody, by wzbogacić ramówkę i wyjść naprzeciw oczekiwaniom widzów. Turniej Assetto Corsa Simracing, emitowany przez siedem weekendów na antenie i Facebooku nSport+ udowodnił, że dla części abonentów takie treści są atrakcyjne. Rywalizacja – czego należało się spodziewać – bardzo dobrze przyjęła się w internecie, więc w przyszłości nie wykluczamy poszerzenia oferty naszej nowej usługi CANAL+ Telewizja Przez Internet o tego typu audycje. Jesteśmy dumni, że przy okazji transmisji Simracingu udało się nam się zrobić również coś dobrego – ufundowaliśmy dodatkową nagrodę charytatywną w wysokości 10 tys. złotych, którą przekazaliśmy na rzecz Andrzeja Szymańskiego – poszkodowanego w wypadku byłego żużlowca Unii Leszno i Falubazu Zielona Góra. Przy okazji chciałbym podkreślić, że Simracing nie był jedynym doświadczeniem e-sportowym na naszej antenie w ostatnim czasie. Poza wyścigami pokazywaliśmy również „CANAL+ Ekstraklasa Cup” w FIFĘ 20 z udziałem zawodników wszystkich klubów PKO BP Ekstraklasy, NBA2k20 Players Tournament”, „NBA2k20 Sundays with Thibaut Courtois” oraz „FIFA20 e-Premier League”, co pokazuje, że zwracamy uwagę na fenomen e-sportu i nie pozostajemy temu zjawisku obojętni.

Michał Kołodziejczyk, dyrektor sportowy CANAL+

Patrząc na wydarzenie z perspektywy widza, zawody simracingowe dostarczały podobnych emocji jak motosport tradycyjny. Tory, doskonale znane fanom sportów motorowych, już dawno zostały wiernie odzwierciedlone w różnych symulatorach racingowych, nierzadko korzystając ze skanowania laserowego, aby dokładnie odwzorować odległości i pochylenia terenu. Podobnie jak samochody, których wirtualne odpowiedniki symulują te rzeczywiste. Dają możliwość personalizacji i nie mówimy tylko o malowaniu, ale również o dopasowaniu parametrów technicznych, które umożliwia tzw. “otwarty setup”. Dzięki temu wirtualni kierowcy oprócz samej jazdy mają do dyspozycji wachlarz narzędzi dostępnych dla inżynierów i mogą regulować na przykład docisk aerodynamiczny, wysokość zawieszenia, ciśnienia opon, a także bardziej skomplikowane funkcje, jak przełożenie skrzyni biegów, twardość sprężyn w zawieszeniu,  nachylenie kół i wiele innych, by dopasować auto do swojego stylu jazdy.

Jak wygląda simracing „od kuchni”?

Przed ekipą realizacyjną Fantasyexpo postawione było niełatwe zadanie – zainteresować widza, który do tej pory przyzwyczajony był do konsumpcji wydarzeń organizowanych w realnym, a nie wirtualnym świecie.

Kładliśmy nacisk na to, że materiał będzie emitowany na żywo w telewizji, na kanale nSport+, dlatego też kontent musiał być ciekawy i trafiający do szerokiej publiczności, nie tylko tej simracingowej. Przede wszystkim chcieliśmy zapoznać widza z torem, na którym będą się ścigać kierowcy. Jesteśmy ogromnie zadowoleni z realizacji tego projektu, którego wykonanie spełniło najwyższe normy i stało się unikatowe na skalę europejską – opowiada o projekcie.

Bartosz Wilczek, Head of esports, Fantasyexpo

Aby zaintrygować odbiorcę i przybliżyć miejsce wyścigów, każdy tor był odpowiednio zaprezentowany – przygotowano animacje z opisem i wypunktowanymi najważniejszymi parametrami. Pamiętać jednak należy, że mimo, iż są to zawody simracingowe na symulatorach, to za każdy pojazd odpowiada kierowca, który już nie jest wirtualny. Posiada za sobą lata treningów oraz przejechane wiele okrążeń na różnych torach. Z tego względu w każdym odcinku – oprócz trasy – prezentowane były sylwetki simracerów biorących udział w zawodach oraz ich samochody.

Był też tajemniczy kierowca, lecz nie Stig a MissG4N, która została zdemaskowana w dedykowanym materiale w dwóch ostatnich odcinkach. Anna Gańczarek, bo o niej mowa, dla każdego toru przygotowała nagranie z przejazdem, opowiadając o jego cechach i metodach najszybszego pokonania.

Kto zatem brał udział w zawodach? Oprócz wyjadaczy wirtualnych wyścigów, reprezentujących barwy min. DV1 Triton Racing, Actina PACT czy Together Esports (obecnie H34T Esports) w symulatorze zasiedli również Karol Basz, Paweł Fajdek oraz Marcin Urbaś. Zwycięzcą serii DTM został Dominik Blajer, natomiast w klasie GT3 najszybszy okazał się Jakub Charkot. Nagrodą w zawodach była pula nagród wysokości 10 tys. złotych, a Platforma CANAL+ ufundowała dodatkową nagrodę specjalną (również 10 tys. złotych), którą charytatywnie przekazano Andrzejowi Szymańskiemu, byłemu żużlowcowi Unii Leszno, który uległ wypadkowi.

 Zatem jaka jest różnica między racingiem a simracingiem? 

Całkiem nieduża. Oczywiście brakuje przeciążeń, ekstremalnych temperatur i zapachu spalin, ale sprzęt produkowany dla konsumentów oraz jakość samej symulacji zbliżają do prawdziwej jazdy. Wielu zawodowych kierowców trenuje refleks i pamięć mięśniową właśnie w ten sposób. Bariera wejścia nie jest zbyt wysoka – dostęp zarówno do symulatorów, jak i sprzętu typu kierownica jest powszechny i tak naprawdę każdy może spróbować i przetestować czy wirtualny motosport jest dla niego. Warto też nadmienić, że simracing jest wysoko sprofesjonalizowany – istnieją polskie kluby i związki zrzeszające wirtualnych kierowców, regularnie odbywają się też zawody, w których mogą rywalizować.

W rezultacie cały projekt wyglądał bardzo profesjonalnie, cieszył się uznaniem kierowców i ich drużyn. Świadczy o tym choćby frekwencja w zapisach – łącznie we wszystkich wyścigach wystartowało ponad 1300 kierowców. Fantasyexpo odpowiadało w tym projekcie przede wszystkim za transmisję, oprawę audio-wizualną, komunikację marketingową oraz kontakt z gośćmi specjalnymi. Z kolei Republic of Simracers zajęło się sferą techniczną wyścigów.

Więcej o simracingu dowiecie się z tego artykułu

Simracing, czyli wirtualne wyścigi

Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Skutecznie potrafi łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Justyna Oracz