...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Zaproszenie na konferencję IAA Polska pt. „Kierunki i możliwości rozwoju badań mediów – jak spełnić oczekiwania marketerów”

badania

W styczniu 2017 roku IAA Polska zaprezentowało „Rekomendacje dla polskiego rynku reklamy na lata 2017-2020” będące podsumowaniem rocznych obrad Reklamowego Okrągłego Stołu, czyli cyklu dyskusji o hamulcach rozwoju polskiego rynku reklamy. Jako jedną z przyczyn wskazano niedoskonałość aktualnie dostępnych badań mediowych. Ten aspekt szczególnie mocno akcentowali przedstawiciele marketerów.

W lutym br. powołano do życia w IAA Polska Ogólnopolską Reprezentację Marketerów. W trakcie inauguracyjnego spotkania zaprezentowano plan konsultacji zmierzających do wypracowania w kierunku zmian, których celem byłoby dostarczenie wszystkim uczestnikom rynku komunikacji marketingowej badań lepiej odpowiadających na Ich potrzeby.

 

Do tej pory odbyły się dwa spotkania konsultacyjne: pierwsze w gronie wyłącznie marketerów, drugie z udziałem przedstawicieli wszystkich podmiotów zaangażowanych w proces komunikacji marketingowej, czyli marketerów, agencji reklamowych i domów mediowych, mediów, audytorów a także agencji badawczych. Uczestnicy tych spotkań wskazali dwie główne drogi, które mogą doprowadzić do poprawy standardu badań mediów w Polsce:

1) zintegrowanie danych pozyskiwanych w aktualnie realizowanych badaniach poszczególnych mediów w taki sposób, żeby możliwe było utworzenie zbioru, który mógłby posłużyć do analiz i porównań efektywności poszczególnych kanałów komunikacji

2) budowa nowego panelu oraz wdrożenie nowej metodologii, która w badaniu single source wykorzystującym do zbierania danych smartfony, smartwatch’e, watermarking i inne, podobne rozwiązania, zapewni pozyskiwanie danych tej samej jakości ze wszystkich (lub tylko wybranych) mediów.

 

„Dwie drogi” to tylko dwa główne wątki dotychczasowej dyskusji. Wskazywano również rozwiązania hybrydowe, nie można też wykluczyć pojawienia się zupełnie nowych propozycji. Pierwszą okazją ku temu będzie konferencja, która odbędzie się w Regent’s Warsaw Hotel 25 maja br. w godzinach od 9.30 do 16.30. Swój udział zapowiedziały wszystkie agencje badawcze, które aktualnie dostarczają dane na temat konsumpcji mediów w Polsce, ale też firmy, które twierdzą, iż dysponują nowatorskimi rozwiązaniami możliwymi do zaimplementowania w badaniach mediowych w perspektywie roku lub dwóch lat. Poza tym podczas konferencji IAA Polska po raz pierwszy zaprezentowany zostanie publicznie projekt Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dotyczący niezależnego pomiaru konsumpcji mediów elektronicznych.

Konferencja będzie podsumowaniem pierwszego etapu konsultacji moderowanych przez IAA Polska. W kolejnych tygodniach wnioski z dyskusji będą omawiane podczas paneli dyskusyjnych poszczególnych grup interesariuszy oraz w tracie spotkań indywidualnych. Po ich zakończeniu IAA Polska ogłosi rekomendacje dotyczące kierunków i możliwości rozwoju badań mediów w Polsce, szczególnie w kontekście oczekiwań marketerów.

Warunkiem udziału w konferencji jest zarejestrowanie się na stronie konferencji oraz opłacenie akredytacji. Przedstawiciele firm członków IAA Polska biorą udział w konferencji bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

26 przedstawicieli marketerów rozpoczęło prace nad przygotowaniem założeń do nowego badania mediów. Allegro, Philips i Showmax dołączają do IAA Polska.

iaa

W dniu 16 marca odbyło się pierwsze spotkanie grupy roboczej przygotowującej założenia do projektu zmiany standardu badań mediów. Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele firm reprezentujący takie marki, jak: BP, Nestle, Orange, Samsung, Grupa Lotos, Volkswagen, P&G, Play, Showmax, Lotte Wedel, Metro Group, USP Zdrowie, Kompania Piwowarska, Dr Irena Eris, Fiat, ING Bank Śląski, Lactalis oraz Mastercard.

W ten sposób rozpoczęła się realizacja pierwszego postulatu sformułowanego przez ogólnopolską reprezentację marketerów powołaną w ubiegłym miesiącu w strukturze IAA Polska.
Podczas spotkania przedstawiciele marketerów sformułowali oczekiwania wobec badań, które w przyszłości lepiej odpowiadałyby na ich potrzeby, przede wszystkim pozwalały na precyzyjne wyliczenie ROI dla poszczególnych kanałów komunikacji. Padło wiele szczegółowych postulatów od propozycji konkretnych wskaźników opisujących efektywność kontaktu z reklamą w poszczególnych mediach, poprzez kwestię określenia minimalnej wielkości próby dla niewielkich grup celowych, na objęciu jednoźródłowym badaniem kanałów komunikacji, które w tej chwili w ogóle nie są badane. Jednym z wątków było również współfinansowanie badań mediowych przez wszystkich, którzy z tych badań korzystają.

 

Ponadto do ogólnopolskiej reprezentacji marketerów wciąż dołączają nowi członkowie:

 

Allegro to dla ponad 20 milionów klientów, niskie ceny, najszerszy wybór produktów i pełne bezpieczeństwo transakcji. Blisko 90 procent transakcji dotyczy produktów nowych, sprzedawanych po ustalonej cenie. Allegro współpracuje z kilkuset markami, a sprzedaż na platformie prowadzi ponad 100 tysięcy małych i średnich polskich firm handlowych i dystrybutorów. Allegro jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych w kraju i jednocześnie największą platformą handlu elektronicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Według niezależnych badań jest też od lat najsilniejszą marką handlową w Polsce, co potwierdza m.in. ranking Superbrands.

Philips jest wiodącą firmą działającą w branży technologii medycznych, która koncentruje się na poprawie jakości życia ludzi począwszy od zdrowego stylu życia i profilaktyki po diagnostykę, leczenie oraz opiekę domową. Dzięki zaawansowanym technologiom oraz wieloletniemu doświadczeniu klinicznemu i konsumenckiemu Philips oferuje zintegrowane rozwiązania umożliwiające osiąganie lepszych wyników w medycynie. Współpracując z podmiotami w obszarze ochrony zdrowia, zmieniamy sposób funkcjonowania opieki zdrowotnej. Philips jest liderem w dziedzinie diagnostyki obrazowej, technik obrazowania, monitorowania pacjentów, informatyki klinicznej, a także w zakresie zdrowia konsumentów i opieki domowej. www.philips.pl

Showmax to serwis internetowy – w ramach miesięcznej, stałej opłaty umożliwia dostęp do katalogu filmów, seriali i programów dla dorosłych i dzieci online, które można oglądać w dowolnych ilościach, w dowolnym czasie i miejscu – bez reklam. Serwis można wypróbować za darmo przez 14 dni, rejestrując się na www.showmax.com. Dzieci mogą oglądać treści w bezpiecznym środowisku dzięki możliwości ustawienia profili zabezpieczonych PIN. W serwisie dostępne są setki seriali, filmów i programów zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci.

 

„Jesteśmy podbudowani faktem, że reprezentacja marketerów w IAA Polska jest coraz silniejsza doświadczeniem i wiedzą naszych nowych członków. Cieszymy się, że korzystając z ich zaangażowania, wspólnie możemy realizować projekt zmiany standardu badań mediów. Kolejne spotkanie konsultacyjne grupy roboczej pracującej nad projektem już 17 kwietnia br.

Odbędą się wtedy konsultacje z pozostałymi uczestnikami rynku komunikacji marketingowej, mające na celu rozpoznanie możliwości i kierunków działań, sformułowanie rekomendacji oraz w konsekwencji – ewentualne powołanie Joint Industry Committee (JIC) do celów realizacji projektu zmiany standardu badań mediów” – powiedział Jerzy Minorczyk, Dyrektor generalny IAA Polska.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF