Warka wchodzi w świat gamingu Startuje platforma Warka Planet of Gamers

Warka cup

Warka to pierwsza polska marka piwna, która postanowiła wejść w świat gamingu na szeroką skalę. Jako piwo przez lata towarzyszące konsumentom podczas spotkań towarzyskich i wielkich sportowych emocji, nie mogła pozostać obojętna na ich zainteresowanie grami. To dlatego stworzyła autorską platformę Warka Planet of Gamers, w ramach której w dniach 9-11 kwietnia odbędzie się turniej Warka Planet of Gamers Cup. O zwycięstwo zawalczy w nim ośmiu twórców.

Gry wideo cieszą się w Polsce coraz większą popularnością – już teraz szacuje się, że nad Wisłą interesuje się nimi aż 14 milionów dorosłych Polaków1. Ten segment ma więc niezwykły potencjał marketingowy, który Warka chce wykorzystać. Wejście marki w gaming pozwoli jej dotrzeć do rzeszy młodszych dorosłych konsumentów, których gry angażują dużo bardziej niż wydarzenia sportowe kojarzone do tej pory z Warką.

Wejście w świat gamingu

Warka to idealne piwo na spotkania z kumplami czy wspólne oglądanie wydarzeń sportowych. Od lat jesteśmy obecni w piłce nożnej. To naturalne, że kolejnym krokiem dla marki o takich korzeniach jest wejście w gaming, który staje się coraz ważniejszy dla naszych konsumentów. Świat Planety Warki jest blisko świata gamingu – w obu liczy się zabawa, rywalizacja i nawiązywanie więzi międzyludzkich.

Marcin Drożyński, Senior Brand Manager Warki

Warka i gaming to połączenie, o którym myślimy w dużej skali i długoterminowo. To dlatego stworzyliśmy platformę Warka Planet of Gamers, z własnym logo i wyrazistą identyfikacją wizualną, czerpiącą z gier wideo. W ramach tej nowej platformy, przygotowanej z myślą o graczach, odbędzie się Warka Planet of Gamers Cup – turniej gamingowy o autorskiej, nieznanej dotąd w Polsce formule.

Barbara Niedziela, Strategy Director w 2012 Agency

Planet Of Gamers Cup

Planet Of Gamers to platforma dedykowana osobom zainteresowanym gamingiem. Do Warka Planet of Gamers Club zaproszonych zostało ośmiu twórców, którzy spędzą ze sobą trzy dni pełne emocji, zabawy i rywalizacji. Na ten czas zawodnicy przeniosą się do świata rodem z Planety Warka i zmierzą w nie jednej, ale aż czterech grach. W projekcie wezmą udział: Luure, Piranhasawa, Kromka, Gluhammer, Kuben, Fangotten, Człowiek Warga i Pago. Wydarzenie poprowadzi NieDaRadek. Fani będą mogli obserwować rywalizację podczas streamingu zaplanowanego na 11 kwietnia. Rozgrywki będzie można śledzić na stronie www.planetofgamers.pl, na kanale Planet of Gamers na YouTube, na wydarzeniu na Facebooku oraz na kanałach uczestników turnieju.

Wydarzenie wspierane jest silną kampanią digital: w mediach społecznościowych, na displey’u oraz VOD, a dodatkowo spot zapowiadający turniej pojawił się też podczas fazy finałowej turnieju IEM w Katowicach.

Pomysłodawcą wydarzenia jest marka Warka. Strategię platformy Planet of Gamers stworzyły 2012 Agency, Gameset i TalentMedia. Przy realizacji działań współpracują 2012 Agency odpowiedzialne za strategię komunikacji, kreację i kampanię 360 oraz agencja Gameset, która przygotowała koncept wydarzenia Planet of Gamers Cup i zarządza relacjami z twórcami. Produkcją zajęło się Graffiti Films. Działania PR prowadzi agencja HOPE. Media planuje i kupuje Starcom.


1 Dane pochodzą z badania Game Story zrealizowanego przez IQS metoda CAWI: N=1000 ogólnopolskie badanie mieszkańców Polski w wieku 9-55 lat oraz N=886 ogólnopolskie badanie graczy w wieku 9-55 lat.


Źródło: Warka

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Komunikacja do Zetek na radarze Effie Awards 2021 – powstaje nowa kategoria poświęcona komunikacji do młodych

generacja Z

Pokolenie Z, czyli urodzeni po 1995 roku, właśnie rozpoczyna życie na własny rachunek, a co za tym idzie – rośnie jego siła nabywcza. To segment społeczeństwa znacznie różniący się od starszych pokoleń, przez co trudniej go rozgryźć i zrozumieć. Effie wprowadza kategorię Young Audience, po to by docenić najlepsze przykłady komunikacji do młodych, a jednocześnie tworzyć benchmarki dla rynku, edukować i wskazywać, jak z poziomu komunikacji i marketingu robić rzeczy, które będą rezonować w tej grupie.

Każda z nowych edycji Effie skłania członków Komitetu Organizacyjnego do refleksji nad adekwatnością kategorii do aktualnych działań rynkowych w obszarze komunikacji marketingowej.

Wprowadzamy do Effie kategorię Young Audience ponieważ wierzymy, że pokolenie Z to segment, który wymaga szczególnej uwagi w planowaniu działań marketingowych i komunikacyjnych. Zrozumienie ich potrzeb, aspiracji, wartości, ale też napięć i lęków wydaje się jednym z największych wyzwań współczesnych marketerów. To grupa, która już kształtuje megatrendy konsumenckie, a na przestrzeni kliku najbliższych lat stanie się kluczową grupą konsumentów. Dlatego, to dziś powinniśmy koncentrować się na budowaniu skutecznych strategii na poziomie produktu, komunikacji i dotarcia do generacji Z, a Effie jako najbardziej prestiżowy konkurs marketingowy na rynku, powinien takie działania nagradzać.

Barbara Niedziela, Strategy Director, Agencja 2012, członkini Komitetu Organizacyjnego Effie Awards 2021, inicjatorka nowej kategorii specjalnej Young Audience

Jak wskazują wnioski z badania przeprowadzonego przez Accenture Polska wraz z Fashionbiznes.pl w 2019 roku, to właśnie generacja Z będzie wskazywała firmom handlu detalicznego kierunki nadchodzących zmian obejmujących komunikację marketingową, rolę sklepów, cechy produktów czy proces obsługi. Jednym
z wyróżników Zetek jest podejście do posiadania, określone przez badaczy jako Sharing Economy, czyli stawianie doświadczenia ponad własnością. I tak na przykład młodzi są otwarci na innowacyjne modele dystrybucji, m.in. wirtualne wypożyczanie ubrań.

Gdy przychodzi do wydatków, nie bez znaczenia jest jakość. Za wysokiej jakości towary Zetki są
w stanie dużo dopłacić. Według raportu Accenture: “We wszystkich grupach wiekowych, badani są skłonni zapłacić dodatkowo za produkt wysokiej jakości (od 55 do 73%), jednak najmłodsze pokolenie częściej niż inni wybierało skrajną odpowiedź („jestem w stanie zapłacić dużo więcej za taki produkt”).

Pokolenie Z to bardzo wymagająca marketingowo grupa. Z jednej strony to hiper-konsumenci, bez zahamowania wykorzystujący konsumpcję jako narzędzie budowania statusu i przynależności. Z drugiej, są bardzo świadomi działania mechanizmów marketingu, a więc merkantylnych celów leżących po stronie marek i marketerów. Akceptują taki układ, ale oczekują czegoś w zamian: rozrywki, jakości, zgodnej z nimi ideologii, odpowiedzialności społecznej, czy dbania o środowisko. Świetnie wyczuwają fałsz i nieautentyczność. Aby działania skierowane do nich były naprawdę efektywne, muszą zwykle wykroczyć poza standardowy repertuar marketingowych strategii. Takich kampanii właśnie szukamy w Effie i w nowej kategorii.

Jakub Eichelberger, członek Zarządu DDB, członek Komitetu organizacyjnego Effie Awards 2021, współtwórca kategorii specjalnej Young Audience

W kategorii Young Audience nagradzane będą działania komunikacyjnie skierowane do młodzieży
i młodych dorosłych. Działania mogą obejmować bardzo szeroki katalog narzędzi online i offline,
a także bazować na unikalnej platformie dotarcia do odbiorców np. muzyka, sport, gaming, influencer marketing.

Co powinno zawierać zgłoszenie:

  • Wszelkie dane, stanowiące dowody realizacji celów marki w młodej grupie docelowej, dotyczące np. wzrostu świadomości marki, zmiany jej wizerunku, zmiany postaw konsumenckich, aktywizacji konsumentów czy wzrostów sprzedaży. Potwierdzenia mogą pochodzić zarówno z firm badawczych jak i serwisów społecznościowych, systemów monitoringu internetu, badań własnych.
  • Uzasadnienie przyjętej strategii bądź wypracowanej idei kreatywnej, które poprzez dogłębne zrozumienie grupy docelowej, trafny insight lub np. wykorzystanie trendu pozwoliły wyjątkowo skutecznie zrealizować cele kampanii skierowanej do młodego pokolenia.

UWAGA! Młodzież i młodzi dorośli to grupa, którą ramowo określamy jako 16-26. Oczywiście,
w ramach tej kategorii, dopuszczane będą również kampanie skoncentrowane na węższym TG (np. 18-24). Jeśli natomiast ktoś chciałby głosić działania skierowane do szerszej grupy (np. 13-24 lub 16-28), wymagane będzie przedstawienie w zgłoszeniu argumentów, dlaczego ta grupa to dalej młodzież i młodzi dorośli.

Start 22. Edycji Effie Awards planowany jest na początek maja br. Przesyłanie zgłoszeń będzie możliwe
w czterech wyznaczonych terminach:

I termin: 04.05 – 24.05 (do godz. 17:00 włącznie)
II termin: 24.05 (od godz.17:01) – 14.06 (do godz. 17:00 włącznie)
III termin: 14.06 (od godz.17:01) – 05.07 (do godz. 17:00 włącznie)
IV termin: 05.07 (od godz. 17:01) – 19.07 (do godz. 17:00 włącznie)

Więcej szczegółów wkrótce na https://awards.effie.pl/


Źródło: SAR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF