...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Bayer rozpoczyna outdoor swojej kampanii

bayer outdoor

Bayer rozszerza swoją kampanię #ThankYouScience i wychodzi z nią na zewnątrz. Od teraz plakaty widoczne będą na nośnikach AMS i Ströer dostępnych np. na przystankach autobusowych.

Akcja do tej pory prowadzona była w social media. Bayer prosił użytkowników, aby opisali, za co są wdzięczni naukowcom. Na tej podstawie stworzono serię plakatów, która przedstawiała np. wideorozmowy, które podczas pandemii były niezbędne do utrzymywania kontaktu z bliskimi.

Outdoor kampanii rozpoczął się z początkiem lutego. Plakaty na nośnikach będziemy mogli oglądać do końca miesiąca.

Adam Daniluk

5 lat Ogrodów Polsko-Niemieckich i 30 lat Traktatu o dobrym sąsiedztwie

Ogrody Polsko-Niemieckie

Ogrody Polsko-Niemieckie mają pięć lat. Powstały dla upamiętnienia Traktatu między Rzeczpospolitą Polską, a Republiką Federalną Niemiec o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy z 1991 roku, który podpisano 30 lat temu. 11 czerwca odbyło się w Ogrodach uroczyste otwarcie nowej Ławy–Fali ufundowanej przez Ambasadę Niemiec w Warszawie.

Kiedy w 1931 roku Emil Wedel postanawia przenieść swoją fabrykę czekolady na warszawską Pragę, sytuuje ją po północnej stronie Parku Skaryszewskiego, który na mapie miasta jest także obiektem zupełnie nowym. Powstał kilkanaście lat wcześniej, ale staraniem władz miejskich szybko się rozrasta. 70 lat później zostanie uznany za najpiękniejszy polski park i za trzeci najładniejszy park miejski w Europie.

Zarówno urokliwy „Skaryszak” jak i sąsiadująca z nim fabryka – dzieło rodziny Wedlów, którzy przybyli do Polski z Niemiec pod koniec XIX wieku, będą miały wpływ na wybór lokalizacji pod Ogrody Polsko-Niemieckie, których powstanie zainicjuje w 2016 roku Ambasada Niemiecka. Ogrody mogłyby stanowić naturalne przedłużenie parku, a bliskość fabryki założonej przecież przez emigranta, który połączył w jedno kulturę polską i niemiecką są wręcz symboliczne.

Ogrody symbolizują wydarzenie z naszej wspólnej historii – 30-rocznicę podpisania Traktatu między Rzeczpospolitą Polską, a Republiką Federalną Niemiec o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy z 1991 roku. Traktat regulował niemal wszystkie płaszczyzny – od bezpieczeństwa, polityki, gospodarki, po prawodawstwo i ochronę środowiska, ale jego podstawową wartością stała się współpraca pomiędzy dwoma społeczeństwami, które po latach wrogości zaczynały wreszcie zasypywać przepaść. Sąsiadujący ze sobą od wieków Niemcy i Polacy mogli zacząć się lepiej poznawać, nastąpiła wymiana młodzieży, nawiązano 650 umów partnerskich pomiędzy regionami. Ale zbliżenie było możliwe nie tylko dzięki setkom dokumentów, ale przede wszystkim poprzez osobiste kontakty i rozmowy mieszkańców dwóch krajów, którzy mieli wspólny cel – dostanie życie w dobrej atmosferze, ze świadomością, że za płotem jest sąsiad, na którego można liczyć.

Dlatego inicjatywa powstania Ogrodów Polsko-Niemieckich, które miałyby upamiętnić pracę na rzecz dobrych relacji między sąsiadami, tak bardzo przypadła do serca Fundacji Polsko-Niemieckiej, która podjęła się opieki nad projektem. Bo pielęgnowanie przyjaźni przypomina pielęgnowanie ogrodu – stanowi proces długi, żmudny i wymagający zaangażowania.

Rewitalizacja terenu według projektu polsko-niemieckiej pracowni architektury krajobrazu, rozpoczęła się od nowych nasadzeń, takich jak miłorzęby, jarząb Arnolda „Golden Wonder”, żywopłoty z grabu i cisu, modrzewie, rośliny drzewiaste, rośliny cebulowe, historyczne odmiany jabłoni oraz łąka z rodzimymi gatunkami ziołorośli i traw. Jak wszystko w Ogrodach, dobór gatunków ma wymiar symboliczny, bo łączy bogatą tradycję kultury ogrodowej Polski i Niemiec.

Najnowszym nabytkiem Ogrodów jest długa na 8,4 metra Ława – Fala. 11 czerwca została oficjalnie otwarta przez fundatora – Ambasadę Niemiec, w obecności przedstawicieli Urzędu Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy, Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej oraz Przyjaciół Ogrodów.

Po pięciu latach istnienia Ogrody są już symbolem sąsiedzkiej solidarności. Ich opiekunowie i mieszkańcy Pragi, w ramach wolontariatu odnowili nawierzchnię ścieżek, zrewitalizowali pompę ręczną, a teren wyposażyli w ławki z drewna pochodzącego z certyfikowanych plantacji.

Te ogrody to wspaniała inicjatywa także dla darczyńców – nie tylko wspieramy powstanie zielonych terenów, które w czasach walki o klimat mają szczególne znaczenie, nie tylko przyczyniamy się do rozwijania dobrych stosunków pomiędzy sąsiadami, ale także zostawiamy coś po sobie przyszłym pokoleniom. Zasadzić drzewo i patrzeć jak rośnie to wielka radość. Dołączcie do nas, zachęcamy do wpłat przez stronę internetową.

Cornelius Ochman, Dyrektor Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej

Podstawą finansowania Ogrodów Polsko-Niemieckich była dotacja z niemieckiego MSZ. Dziś partnerami strategicznymi są także Ambasada Niemiec w Warszawie, Miasto Warszawa, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, Kluby Rotary z Niemiec i Polski oraz Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej.

Z biegiem czasu do grona sponsorów i donatorów dołączyły firmy, m.in. Wedel, Siemens, Mercedes-Benz, T-Mobile, mBank, Hochtief, Bosch, Pepsico, Bayer, fundacja Heinrich Boell Stiftung, stowarzyszenia i osoby prywatne.

Z okazji 30 rocznicy podpisania traktatu polsko-niemieckiego, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej jeszcze w czerwcu ogłosi otwarty konkurs na opracowanie koncepcji wizualnej małej formy architektonicznej. Tematem jest refleksja nad dobrym sąsiedztwem – jak spędzać czas razem i obok siebie. Nagroda główna – umowa na realizację projektu wynosi 100 tys. zł.

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w sierpniu 2021 roku.


Źródło: Ogrody Polsko-Niemieckie

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Studenci AD2020 wskazują, gdzie chcieliby rozpocząć karierę [RAPORT]

Uniwersum_Ranking

Universum Talent Survey, przeprowadzane przez Universum Global, to największe tego rodzaju badanie na świecie, w którym biorą udział studenci z ponad 60 krajów. W tegorocznej edycji badania wzięło udział ponad 16 000 polskich studentów. Jak co roku, na podstawie głosów uczestników badania, zostały stworzone rankingi Universum Most Attractive Employers Poland w siedmiu kategoriach: biznes, inżynieria, informatyka, nauki medyczne, nauki ścisłe, nauki humanistyczne oraz prawne.

Najważniejszymi atrybutami marki pracodawcy dla studentów kierunków biznesowych, inżynieryjnych i IT są: dobre zarobki w przyszłości i dobre perspektywy kariery. Następne w kolejności dla studentów kierunków biznesowych i przyszłych inżynierów są: szacunek dla pracowników, bezpieczeństwo zatrudnienia oraz szkolenia i rozwój. Studenci kierunków informatycznych wymieniają: szkolenia i rozwój, szacunek dla pracownika i przyjazne środowisko pracy.

 

 

 

Szacunek dla pracowników wkradł się do ścisłej czołówki najważniejszych atrybutów marki pracodawcy dość niedawno, ale wydaje się, że zagości tam na dłużej. Kandydaci chcą mieć pewność, że pracodawca będzie dbał o swoich ludzi i ich szanował, niezależnie od ich poglądów.

Anna Macnar, CEO HRM Institute – partner Universum w Polsce

Najbardziej atrakcyjni pracodawcy w Polsce w rankingu Universum 2020
W TOP10 w rankingach poszczególnych kategorii znaleźli się:

Ranking Biznes/ Commerce
1. gle
2. Microsoft
3. Polskie Linie Lotnicze LOT
4. Facebook
5. NBP Narodowy BanGook Polski
6. TVN
7. PKO Bank Polski
8. Amazon
9. Volkswagen Group
10. Deloitte

Ranking Inżynieria
1. Mercedes-Benz Manufacturing Polska
2. Google
3. Volkswagen Group
4. Budimex
5. Microsoft
6. Polskie Linie Lotnicze LOT
7. Volvo Group
8. Toyota
9. Grupa Skanska
10. PGE (Polska Grupa Energetyczna)

Ranking IT
1. Google
2. Microsoft
3. Facebook
4. Intel
5. Ubisoft
6. Amazon
7. Grupa Kapitałowa CD PROJEKT RED
8. Samsung Electronics Polska
9. IBM Polska
10. Techland

Ranking Nauki Ścisłe
1. Google
2. Polpharma
3. Ziaja
4. L’Oréal Polska
5. Dr Irena Eris
6. Microsoft
7. Bayer
8. Wedel
9. Nestlé Polska
10. Nivea Polska

Ranking Nauki humanistyczne / Sztuka / Edukacja
1. Google
2. TVN
3. Polskie Linie Lotnicze LOT
4. Grupa Empik
5. Facebook
6. Microsoft
7. Polskie Radio
8. Telewizja Polsat
9. IKEA
10. Sephora

Ranking Prawo
1. Ministerstwo Spraw Zagranicznych
2. Kancelaria Wardyński i Wspólnicy
3. Google
4. Polskie Linie Lotnicze LOT
5. Microsoft
6. PKO Bank Polski
7. TVN
8. SMM LEGAL Maciak Mataczyński Adwokaci
9. Deloitte
10. Sołtysiński Kawecki & Szlęzak

Ranking Zdrowie / Medycyna
1. Centralny Szpital Kliniczny MSWiA w Warszawie
2. Ministerstwo Zdrowia
3. Grupa Lux Med
4. Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”
5. Medicover
6. Centrum Medycyny Sportowej
7. Centrum Medyczne ENEL-MED
8. Polpharma
9. Bayer
10. EMC Instytut Medyczny

Więcej o wynikach badania i preferencjach polskich studentów można przeczytać na stronie programu DREAM EMPLOYER.  Czytaj więcej >

UNIVERSUM to Globalny Lider Employer Brandingu. Przeprowadza największe na świecie badanie dotyczące oczekiwań studentów dotyczących kariery – Universum Talent Survey. Zaufany partner dla ponad 1200 klientów i 1500 uniwersytetów na całym świecie, w tym wielu firm z listy Fortune 500 i instytucji akademickich o międzynarodowej renomie. Pomaga pracodawcom zrozumieć, przyciągnąć i zatrzymać obecnych i przyszłych idealnych pracowników, wykorzystujących doświadczenie, wiedzę i usługi w zakresie badań, doradztwa strategicznego i rozwiązań w zakresie komunikacji.

Na polskim rynku Universum reprezentowane jest przez HRM Institute


Materiał na podstawie informacji prasowej www.hrminstitute.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF