...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Rusza beta Overwatch 2

Overwatch 2

Zamknięte beta testy rozpoczną się 26 kwietnia. Każdy użytkownik posiadający konto Battle.net może zarejestrować się pod tym linkiem.

W becie pojawi się standardowy tryb 5v5, a także nowy model rozgrywki o nazwie Push. Udostępnione zostaną wszystkie mapy dostępne w pierwszej części, a także dodane zostaną cztery zupełnie nowe. Bohaterów w becie będzie łącznie pięciu. Czterech znanych z pierwszej części (Orisa, Doomfist, Bastion oraz Sombra) po korektach umiejętności oraz całkowicie nowy bohater — Sojourn. Istotną zmianą może okazać się dodany system pingów, znacznie usprawniający komunikacje podczas meczu.

 

Adam Daniluk

Genki pozwala twórcom zarabiać bez proszenia fanów o pieniądze

Genki

Genki, najnowsze narzędzie dzięki któremu twórcy internetowym mogą zarabiać więcej na swojej pasji, weszło dziś w fazę publicznej bety. Genki to program lojalnościowy stworzony przez zespół stojący za platformą inSTREAMLY, który umożliwia twórcom zarabianie prowizji od zakupów, jakie ich fani robią w tysiącach sklepów internetowych.

Dla fanów z kolei to łatwy i bezkosztowy sposób na docenienie ulubionych twórców oraz ich pracy.

Genki to rozszerzenie do przeglądarki, które instalują fani i wybierają twórcę, którego chcieliby docenić. Następnie wystarczy, że będą robić normalne zakupy online w ponad 30000 sklepach, tak jak zawsze. Twórca dostaje 1-5% prowizji od ich zakupów. Fan nie płaci nic dodatkowo, a twórca dostaje pieniądze na rozwój.

Firma szacuje, że przeciętny twórca korzystający z Genki może zmonetyzować około 20% swojej całkowitej widowni, z rocznym dochodem na jednego zarejestrowanego fana w wysokości około 40 zł. Dla porównania – popularna platforma subskrypcyjna i patronacka szacuje, że 1-3% widowni twórców może zostać spieniężone za pomocą platformy, przy średnim całkowitym dochodzie na jednego fana wynoszącym średnio 32 zł.

Dla twórców nie jest to jednak gra o sumie zerowej – korzystanie z Genki i docenianie twórców jest darmowe dla fanów. W przypadku Genki dochód nie jest uzależniony od chęci fana do zapłacenia czegokolwiek twórcy. Bariera pieniężna zmienia się w barierę działania (rejestracji i konfiguracji). Twórcy zarabiają na Genki na podstawie tego, ile fan w sumie wydaje online.

Przypadkowy fan może być tym, który przynosi 200 zł miesięcznie tylko dzięki temu, że jest zamożny i aktywnie kupuje online. Chce wspierać twórcę, ale nie byłby skłonny zapłacić tyle z własnej kieszeni.

Żadne inne rozwiązanie na rynku nie oferuje podobnych korzyści zarówno dla twórców jak i fanów. Obecny model subskrypcji oraz darowizn, na jakim opiera się większość platform, jest przesycony i i faworyzuje topowych twórców. Pojedynczy fan jest w stanie sponsorować co najwyżej kilku twórców jednocześnie, a dużo osób nie może sobie pozwolić na subskrypcje, mimo, że chcą docenić twórcę w jakichś sposób. Z kolei znaczna część twórców nie lubi prosić o pieniądze bezpośrednio. Przełomowe podejście Genki pozwala twórcom na monetyzację szerszej publiczności przy bardzo niskiej barierze wejścia.

Wiktoria Wójcik, współzałożycielka inSTREAMLY

Genki to kolejny krok zespołu inSTREAMLY w kierunku wspomagania rozwoju pasji twórców internetowych. Samo inSTREAMLY to rozwiązanie umożliwiające streamerom nawiązywanie współpracy z dużymi markami, z którego skorzystało już 15 tysięcy streamerów i ponad 70 marek z całego świata.

Beta Genki przez pierwszy miesiąc będzie otwarta dla wszystkich twórców. Następnie przejdzie w tryb invite only, gdzie twórcy będą mogli nominować swoich znajomych twórców do dołączenia. Zarejestrowani twórcy mogą promować rozszerzenie ze swoim kodem i czerpać zyski z zakupów swoich fanów. Nie ma limitów ile fanów używających wtyczki może mieć jeden twórca.

By dowiedzieć się więcej o Genki i zarejestrować jako twórca lub fan odwiedź https://genki.me/.


Źródło: inSTREAMLY

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF