Bezkontaktowy odbiór – jak kurierzy odbierają bezpiecznie Twoje jedzenie z lokalu? #bezpiecznedowozy

#bezpiecznedowozy jak wyglądają

Lokale gastronomiczne zmagają się z nowymi wyzwaniami i szukają możliwości takiej organizacji pracy, by móc bezpiecznie realizować zamówienia w czasie walki z pandemią koronawirusa. Aby uspójnić procedury i pozwolić restauratorom na sprawne i bezpieczne realizowanie dostaw posiłków powstał Kodeks Dobrych Praktyk, czyli procedur pozwalających na #bezpiecznedowozy posiłków do zamawiającego. Jednym z jego kluczowych elementów jest bezkontaktowy odbiór posiłku z restauracji. Co to oznacza?

Koronawirus znacznie ograniczył możliwości branży gastronomicznej na całym świecie. W Polsce restauracje mogą jedynie realizować zamówienia na wynos lub z dostawą do klienta. Restauratorzy dokładają wszelkich starań, by ich posiłki spełniały nie tylko oczekiwania smakowe klientów, ale również najbardziej restrykcyjne wytyczne Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Miejsca, które dołączyły do akcji #bezpiecznedowozy dodatkowo zobowiązały się także do przestrzegania, zaaprobowanego przez GIS, Kodeksu Dobrych Praktyk. Oznacza to, że zarówno dostawcy, jak i restauracje nie tylko dbają o dokładne zachowanie zasad higieny, ale również zapewniają bezkontaktowy odbiór z restauracji i dostawę posiłków do zamawiającego.

Procedury bezpieczeństwa

Dostawą zamówień restauracji, które dbają o #bezpiecznedowozy zajmują się osoby specjalnie do tego przeszkolone. Oznacza to, że kurierzy dokładnie znają procedury postępowania i wytyczne dotyczące w pełni higienicznej dostawy posiłków. Aby spełnić wymogi Kodeksu Dobrych Praktyk każdego dnia kurierzy przechodzą kontrole stanu zdrowia – dokonują pomiaru temperatury, składają oświadczenie dotyczące innych potencjalnych objawów chorobowych oraz ewentualnego kontaktu z osobami zarażonymi i dopiero po weryfikacji dokumentów mogą ruszać w trasę.

Kurierzy cyklicznie dezynfekują biuro oraz swoje narzędzia pracy, by zapewnić bezpieczeństwo zarówno sobie, restauratorom, jak i klientom. Dbanie o częste i prawidłowe mycie rąk, regularna dezynfekcja sprzętu takiego jak terminale płatnicze, kluczyki czy klamki oraz regularne monitorowanie stanu zdrowia, to podstawowe kwestie dotyczące zachowania higieny podczas bezkontaktowego transportu posiłków, tak po stronie kurierów, jak i restauratorów.

Bezkontaktowy odbiór jedzenia z lokalu – na czym to polega?

Bezkontaktowy odbiór zamówienia, to procedura wypracowana w okresie wzmożonej ostrożności, determinowanej globalną walką z pandemią koronawirusa. Zapewnia bezpieczeństwo zarówno pracownikom restauracji, jak i kurierom podczas odbioru przesyłki z lokalu, do dalszego transportu do klienta.

Bezkontaktowy odbiór polega na przekazaniu posiłku do transportu w taki sposób, by uniknąć bezpośredniej styczności obu stron realizujących zamówienie. Restauracje biorące udział w akcji #bezpiecznedowozy, stworzyły specjalne strefy buforowe do wydawania posiłków, znajdujące się w innym pomieszczeniu niż obsługa restauracji lub w bezpiecznej odległości od miejsca, w którym przebywają jej pracownicy.

Pracownik lokalu zanosi jedzenie przygotowane z zachowaniem ustalonych przez Główny Inspektorat Sanitarny zasad higieny do specjalnie wyznaczonej strefy. Kiedy tylko osoba przekazująca przesyłkę oddali się od tego miejsca, kurier odbiera posiłek, umieszczając go w zdezynfekowanej torbie, która ma za zadanie nie tylko utrzymać odpowiednią temperaturę dania, ale także zabezpieczyć higienicznie posiłek. Oczywiście kurier i obsługa restauracji kontaktują się wcześniej telefonicznie i obie strony wiedzą jakie dania należy wydać do bezkontaktowej dostawy.

Dzięki tej procedurze kurier nie ma bezpośredniej styczności z obsługą restauracji. Odpowiedzialne firmy gastronomiczne ograniczają kontakty między swoimi pracownikami z jednego prostego powodu – jest to najskuteczniejsza broń w walce z epidemią. Pozwala po prostu zachować zdrowie nam wszystkich: zamawiającym, kurierom i obsłudze restauracji.

Wspólna akcja #Bezpiecznedowozy

Więcej na temat zasad bezpieczeństwa dowozów posiłków można dowiedzieć się na stronie bezpiecznedowozy.pl. Znajduje się tam mapa lokali, które zachowują odpowiednie standardy bezpieczeństwa oraz Kodeks Dobrych Praktyk zarekomendowany przez Główny Inspektorat Sanitarny.

Partnerami akcji #bezpiecznedowozy są Stava, Związek Pracodawców HoReCa, Pizza Hut, Telepizza, Sphinx, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy, New York Pizza Department, Makro, Makarun, Zdrowa Krowa, Meet & Fit Slow Food, 7th Street, Woody’s, HACCP Online oraz POSBistro.


Źródło: informacja prasowa Stava

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bolt uruchamia dostawy jedzenia Bolt Food z lokalnych restauracji

rusza Bolt Food

Bolt, platforma łącząca kierowców i pasażerów, wprowadza opcję dostawy jedzenia Bolt Food. Już dziś mieszkańcy Warszawy mogą zamówić posiłek ze swoich ulubionych restauracji. Wszystkie dostawy realizowane w ramach Bolt Food są bezkontaktowe. Aby zachęcić użytkowników do wspierania lokalnych restauracji, w początkowym okresie usługa jest bezpłatna dla dostaw realizowanych w promieniu 4 km od miejsca złożenia zamówienia. Bolt jest Partnerem 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Obecna sytuacja jest trudna dla wszystkich. Mamy nadzieję, że możliwość zamówienia jedzenia w ulubionych restauracjach ułatwi Warszawiakom pozostanie w domu. Jednocześnie chcemy zapewnić logistycznie zaplecze lokalnym restauracjom, równie ciężko dotkniętym przez pandemię COVID-19, dla których wartością dodaną będzie nasza baza setki tysięcy lojalnych klientów, którzy już dobrze znają markę i ufają jej.

 Michał Dubisz, Manager Operacyjny Bolt

Aby zamówić jedzenie, użytkownik musi pobrać aplikację Bolt Food z Google Play lub App Store na swój smartfon. Aby opłacić zamówienie, użytkownik musi wprowadzić dane swojej karty bankowej do aplikacji. Przed potwierdzeniem usługi, w aplikacji pokazana zostanie cena i szacowany czas dostawy. Wszystkie dostawy Bolt Food realizowane są w sposób bezkontaktowy. W aplikacji, klient może określić dokładną lokalizację, w której kurier może zostawić zamówione jedzenie.

Nasza działalność ride-hailingowa opiera się na wydajności, oferujemy wyższe zarobki dla kierowców i niższe ceny dla klientów. Ta sama filozofia przyświeca nam przy realizacji usługi dostarczania jedzenia. Oferujemy niższą cenę dostawy w porównaniu do innych platform. W stolicy współpracują z nami tysiące kierowców. Z racji panującej pandemii COVID-19 i zmniejszonego popytu na przejazdy, chcemy im zapewnić możliwość dodatkowego zarobku.

 Michał Dubisz, Manager Operacyjny Bolt

Bolt Food to kolejna, po hulajnogach elektrycznych usługa wprowadzona przez estońską platformę łączącą kierowców i pasażerów. Od dziś mieszkańcy Warszawy mogą skorzystać z usługi zamawiania posiłków dzięki Bolt Food. Wszystkie dostawy są bezkontaktowe i na początku, w promieniu 4 km od miejsca złożenia zamówienia, bezpłatne.

Bolt ma ponad 30 milionów użytkowników w ponad 35 krajach na całym świecie. Usługa Bolt Food została uruchomiona w Estonii w marcu 2019 r. Usługa jest dostępna obecnie w 9 krajach.

Aplikację można już pobrać na smartfon, a zamówienia mogą być dokonywane od godziny 10 do 23.


Źródło: informacja prasowa Bolt

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF