...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Przejrzystość działań i kontrola korzystania z danych użytkowników fundamentami budowania zaufania wśród klientów [RAPORT]

zaufanie konsumentow

Cisco prezentuje raport z globalnego badania „2021 Consumer Privacy Survey”, w którym zwraca uwagę na potrzebę ochrony danych użytkowników. Eksperci firmy podkreślają, że jest to pierwsze ogniwo łańcucha bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni.

Ochrona prywatności ma kluczowe znaczenie dla osób prywatnych, organizacji i rządów na całym świecie. Osiemnaście miesięcy po wybuchu pandemii COVID-19 informacje dotyczące stanu zdrowia i statusu szczepień mieszkańców poszczególnych krajów są potrzebne bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, aby zrozumieć wirusa, kontrolować jego rozprzestrzenianie, a także stworzyć bezpieczniejsze środowisko pracy, nauki czy rekreacji. Jednocześnie ludzie chcą chronić swoją prywatność. Oczekują od organizacji oraz rządów, że ich dane będą bezpieczne i wykorzystywane tylko do walki z pandemią.

Nowe badanie Cisco 2021 Consumer Privacy Survey analizuje działania podejmowane przez użytkowników w celu ochrony swojej prywatności, wpływ przepisów dotyczących prywatności oraz nastawienie ludzi do wykorzystywania danych osobowych (również w kontekście walki z pandemią) w procesach podejmowania decyzji przez mechanizmy sztucznej inteligencji (AI).

Najważniejsze wnioski z badania:

  • Użytkownicy indywidualni oczekują przejrzystości i kontroli: Prawie połowa (46%) respondentów badania uważa, że nie jest w stanie chronić swoich danych osobowych w dzisiejszych czasach, ponieważ firmy nie komunikują w jasny sposób tego jak wykorzystują te dane. Nic więc dziwnego, że prawie jedna trzecia respondentów przyjęła postawę proaktywną w kwestii prywatności i bezpieczeństwa, zmieniając firmy lub dostawców usług z powodu ich praktyk związanych z danymi. Ponadto, 25% zapytało organizacje o swoje dane, a 17% zażądało ich zmiany lub usunięcia.
  • Przepisy dotyczące prywatności są bardzo pozytywnie postrzegane na całym świecie, ale świadomość ich istnienia pozostaje na stosunkowo niskim poziomie: 60% respondentów uznało, że przepisy dotyczące prywatności w ich kraju mają pozytywny wpływ na kwestie bezpieczeństwa, a jedynie 4% stwierdziło, że mają one wpływ negatywny. Jednak tylko 43% respondentów zna te przepisy.
  • Pomimo trwającej pandemii, większość osób zgadza się na zmniejszenie ochrony prywatności jedynie w niewielkim stopniu – 62% odpowiedzi. Jednocześnie wysiłki pracodawców na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa w miejscu pracy spotykają się z aprobatą. 60% respondentów zgadza się na to, aby pracownicy przed wejściem do pracy podawali informacje o statusie szczepień.
  • Większość ankietowanych uważa, że organizacje mają obowiązek korzystania z AI wyłącznie w sposób etyczny: Aż 56% respondentów jest bardzo zaniepokojonych obecnym wykorzystaniem sztucznej inteligencji. W badaniu Cisco zapytano również o kilka przypadków zastosowania AI np. w marketingu, do określania zdolności kredytowej etc. Wielu konsumentów (od 37% do 55% dla różnych przypadków zastosowania) mniej ufałoby organizacjom, które to robią.

Wyniki badania Cisco jasno pokazują, że prywatność nadal ma wysoki priorytet także dla użytkowników indywidualnych, a organizacje muszą dołożyć wszelkich starań, aby chronić dane osobowe i budować zaufanie konsumentów.

Na podstawie wniosków z badania eksperci Cisco przygotowali zalecenia dla firm, które sprawią, że zdobędą one zaufanie klientów co do sposobu, w jaki ich dane osobiste są wykorzystywane i chronione:

  1. Jasno komunikuj w jaki sposób wykorzystujesz dane klientów. Najczęstszym problemem, który wskazują użytkownicy sieci jest brak wiedzy o tym, w jaki sposób wykorzystywane są ich dane. Organizacje powinny przedstawiać zrozumiałe wyjaśnienia dotyczące sposobu wykorzystania danych w swoich produktach i usługach.
  2. Buduj świadomość na temat ochrony prywatności i przepisów obowiązujących w danym kraju. Klienci, którzy je znają, rozumieją, że istnieją ograniczenia co do sposobu wykorzystania ich danych. Mają również większą pewność, że informacje, które ich dotyczą są bezpieczne.
  3. Stwórz politykę powrotu do biur, która zapewni bezpieczne środowisko pracy, jednocześnie chroniąc i respektując indywidualne prawa i prywatność.
  4. Tworząc rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję bierz pod uwagę prywatność użytkowników. Jej ochrona powinna zostać uwzględniona już na etapie projektowania, zgodnie z polityką „privacy by design”. Należy nadzorować AI, aby zapewnić jej etyczne działanie, a także przejrzystość w zakresie tego, kiedy i w jaki sposób firma korzysta ze zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

Równolegle z badaniem „Cisco 2021 Consumer Privacy Survey” firma publikuje również New Trust Standard – zestawienie najważniejszych informacji dotyczących prywatności użytkowników, które jest efektem rozmów i wieloletniej współpracy z klientami, partnerami, organami regulacyjnymi i środowiskiem akademickim. Nowy „standard zaufania” stanowi branżowy punkt odniesienia dla przedsiębiorstw. Umożliwia im zbudowanie zaufania i poprawę relacji z klientami w cyfrowym świecie.


Źródło: Cisco 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dzień bezpiecznego internetu 2021- „Działajmy razem!”

Dzień bezpiecznego internetu 2021

„Działajmy razem!” - pod takim hasłem świętowany jest po raz kolejny Dzień Bezpiecznego Internetu. Tym razem obchody odbywają się głównie zdalnie i koncentrują się na wyzwaniach czasów pandemii. W całej Polsce przyłączyło się do wydarzenia już ponad 3000 organizatorów lokalnych imprez edukacyjnych dla dzieci i młodzieży. Obchody Dnia Bezpiecznego Internetu zainauguruje konferencja online adresowana do nauczycieli i rodziców. Przewidziano również serię webinarów dla profesjonalistów. Organizatorami DBI w Polsce są Państwowy Instytut Badawczy NASK i Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

DBI w Polsce i na świecie

Dzień Bezpiecznego Internetu powstał z inicjatywy Komisji Europejskiej w 2004 r. Obecnie świętowany jest na całym świecie. W Polsce organizatorem wydarzenia od 2005 r. jest Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą Państwowy Instytut Badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, wspólnie realizujący program unijny „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility – CEF). Dzień Bezpiecznego Internetu został objęty patronatem honorowym Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego. Głównym partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange, partnerami są: Google Polska, Facebook Polska, Samsung, Librus oraz Elektrownia Powiśle.

Działajmy razem

DBI ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców
z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania internetu.

Hasło akcji, „Działajmy razem!”, nabiera w tym roku szczególnego znaczenia, gdyż jedynie wspólny wysiłek zarówno dorosłych – rodziców i profesjonalistów jak i samych dzieci i młodzieży zapewnić może bezpieczeństwo w czasie zintensyfikowanego korzystania z sieci podczas pandemii i zdalnej edukacji.

Jak pokazują najnowsze badania Nastolatki 3.0, które diagnozują sytuację dzieci w okresie pandemii, wielu uczniów przebywa przed ekranem nawet 8 i więcej godzin dziennie. Wielu z nich dostrzega także wyraźną różnicę w jakości relacji z rówieśnikami oraz bliskimi, która przez wiele miesięcy jest zapośredniczona przez ekran. Nie wiadomo jak w dłuższej perspektywie wpłynie to na młodych ludzi – uważa Anna Rywczyńska Koordynatorka Polskiego Centrum Programu Safer Internet w NASK – Emocje, psychologiczne konsekwencje wielomiesięcznej izolacji oraz stale obecne w sieci zagrożenia, na które w ostatnim czasie dzieci były jeszcze bardziej narażone to tematy, którym staramy się poświęcić jak najwięcej uwagi w tegorocznych obchodach. Chcemy przekazać nauczycielom i edukatorom wiedzę, która pozwoli im pomagać dzieciom w tym trudnym czasie. 

dr Szymon Wójcik, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

Cyfrowe kompetencje to nie tylko kompetencje techniczne. To zdrowe nawyki w korzystaniu z technologii, to weryfikacja treści zastanych w internecie, to netykieta i dbanie o umiar, którego zachowanie w obecnej sytuacji jest dla wielu rodzin wyzwaniem. Zachęcam do udziału w tegorocznym DBI, aby czerpać wiedzę, która pomoże dzieciom, młodzieży, nauczycielom i rodzicom zadbać o siebie w świecie pełnym ekranów.

Konrad Ciesiołkiewicz, Fundacja Orange, Głównego Partnera obchodów

DBI – konferencja online i tematyczne webinary

Dzień Bezpiecznego Internetu zainauguruje konferencja nadawana z warszawskiej Elektrowni Powiśle 9 lutego w godzinach 17:00-20:30. Ze względu na pandemię COVID-19 wydarzenie odbywa się wyłącznie online. Uczestniczyć w nim można dzięki transmisji na stronie www.dbi.pl. Wydarzenie jest bezpłatne i nie wymaga rejestracji. Adresowane jest do profesjonalistów pracujących z dziećmi oraz do rodziców. Wystąpienia będą dostępne również w wersji migowej. Na scenie wystąpią: popularyzator nauki dr Tomasz Rożek, kulturoznawca dr Karol Jachymek, psychoterapeutka Aleksandra Hapcar, Agnieszka Stążka-Gawrysiak (blog „DyleMatki”) oraz eksperci reprezentujący organizatorów: Martyna Różycka i Łukasz Wojtasik. Wydarzenie poprowadzi dziennikarka Justyna Suchecka, a uświetni je występ czołówki polskich muzyków jazzowych (Agnieszka Wilczyńska, Robert Majewski, Bogdan Hołownia, Wojciech Pulcyn.). Po części wykładowej widzowie będą mogli porozmawiać z ekspertami podczas live chatów.

W ramach DBI 2021 przewidziano również cykl 12 webinarów dla nauczycieli, przybliżających wykorzystanie nowych technologii w ich codziennej pracy i ułatwiających prowadzenie zdalnych lekcji. Wśród nich: spotkanie z prof. UAM dr. hab. Jackiem Pyżalskim pt. „Co (nowego) wiemy o cyberprzemocy?”, webinar o dobrostanie psychicznym uczniów w czasie pandemii organizowany przez Fundację Orange oraz webinar motywujący nauczycieli do angażowania w DBI dzieci w wieku przedszkolnym organizowany przez firmę Samsung.

Edukacja na temat bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z nowych technologii powinna zaczynać się już na etapie pierwszego kontaktu dziecka ze smartfonem z udziałem osoby dorosłej: rodzica, opiekuna czy nauczyciela.

Magdalena Olborska, CSR Manager, Samsung

W wydarzenie włączyły się też największe firmy internetowe Facebook i Google:

Jako Facebook chcemy, aby nasi użytkownicy mogli komunikować się w bezpieczny sposób i w oparciu o wiarygodne informacje. Wiemy jak ważna jest edukacja w zakresie świadomego i odpowiedzialnego korzystania z zasobów internetu, dlatego angażujemy się w inicjatywy wspierające rozwój kompetencji cyfrowych, takie jak DBI. Podczas tegorocznej edycji zachęcamy nauczycieli do wzięcia udziału w projekcie edukacyjnym „Przystań w sieci”, który realizujemy razem z NASK-PIB i UNICEF Polska. W jego ramach udało nam się dotrzeć już do ponad 2 tys. nauczycieli i 20 tys. uczniów, ​edukując ich w zakresie bezpiecznego korzystania z mediów społecznościowych i internetu.

Jakub Turowski, Szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce, krajach bałtyckich, Rumunii i Bułgarii

Od niemal roku zmagamy się ze skutkami pandemii. Z jednej strony przyspieszyła ona cyfryzację szkół, a dzięki internetowi miliony uczniów na całych świecie nadal mogą się kształcić, ucząc się jak korzystać z nieprzebranych zasobów sieci. Z drugiej – sytuacja, gdy dzieci i młodzież spędzają całe dni przy komputerze, czyni konieczność zapewnienia im bezpiecznego korzystania z internetu jeszcze bardziej palącą. Jako Google w pełni odczuwamy odpowiedzialność za zapewnienie dostępu do jakościowych, bezpiecznych treści w naszych usługach. Jednym z ostatnich działań w tym kierunku jest otwarcie Centrum Inżynierii Bezpieczeństwa Google (Google Safety Engineering Center – GSEC) w Dublinie, które będzie koncentrować się na odpowiedzialności za treści, wzmocni nasze działania w zakresie ochrony użytkowników przed szkodliwymi zagrożeniami
i zwiększy bezpieczeństwo naszych produktów, a także ułatwi bezpośrednią współpracę pomiędzy naszymi specjalistami a przedstawicielami organów administracji, ekspertami pozarządowymi i badaczami.

Marcin Olender, manager ds. polityk publicznych, Google Polska

Lokalne inicjatywy

Najważniejszym elementem DBI są lokalne inicjatywy, organizowane przez szkoły, organizacje pozarządowe, firmy i osoby prywatne, którym zależy na edukacji i bezpieczeństwie młodych użytkowników sieci. Wśród zgłaszanych akcji są m.in. happeningi, konkursy, zajęcia edukacyjne i kampanie informacyjne. Poprzednia edycja zgromadziła ich aż 4600! W związku z trwającą pandemią w 2021 r. organizatorzy szczególnie zachęcają zaangażowane instytucje do organizacji inicjatyw z wykorzystaniem potencjału internetu np. poprzez platformy zdalnego nauczania czy media społecznościowe.

Wydłużono okres, w jakim można organizować wydarzenia – mogą one odbywać się od początku lutego do końca marca. Na organizatorów lokalnych wydarzeń zgłoszonych na stronie www.dbi.pl czekają cyfrowe pakiety niezbędnych materiałów edukacyjnych i promocyjnych: gotowe propozycje lekcji zdalnych do przeprowadzenia z uczniami, webinary dla nauczycieli i osób pracujących z dziećmi wspierające ich w przygotowaniu zdalnych zajęć, materiały graficzne do wykorzystania podczas realizacji i promocji akcji DBI.

Jak co roku, lokalni organizatorzy DBI mogą wziąć udział w konkursie na najciekawszą inicjatywę DBI. Dla zwycięzców przewidziano atrakcyjne nagrody ufundowane przez partnerów akcji.

Dotychczas zgłoszono już ponad 3000 inicjatyw, a liczba ta z każdym dniem rośnie!


Źródło: Media NASK

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Procter & Gamble wraz z liderami świata reklamy i biznesu podejmuje walkę ze szkodliwymi treściami w Internecie

Marc Pritchard-Davos Procter Gamble

Sojusz Global Alliance for Responsible Media (GARM) zaprezentował podczas Światowego Forum Ekonomicznego strategię stworzenia bardziej zrównoważonego i odpowiedzialnego środowiska cyfrowego, które będzie chronić konsumentów, media i społeczeństwo przed szkodliwymi treściami w Internecie.

Szacuje się, że pomiędzy lipcem a wrześniem 2019 r. z serwisu YouTube, Facebook i Instagram usunięto 620 milionów niebezpiecznych treści. Dzięki inwestycjom właścicieli platform w stworzenie odpowiednich zespołów i narzędzi, większość tych treści usunięto, zanim pojawiły się na ekranach konsumentów. Jednak w ciągu 3 miesięcy do użytkowników sieci dotarło około 9,2 milionów szkodliwych treści, co przekłada się średnio na jeden taki materiał na sekundę.¹

GARM podejmuje działania zmierzające do zagwarantowania bezpieczeństwa czterem miliardom ludzi, którzy codziennie korzystają z Internetu. Jednocześnie długofalowym celem inicjatywy jest wyeliminowanie z sieci nagannych treści i zablokowanie dostępu do środków przeznaczonych na reklamę podmiotom dopuszczającym się szkodliwych działań. GARM łączy siły ze Światowym Forum Ekonomicznym, aby wspólnie realizować cel, jakim jest poprawa bezpieczeństwa w środowisku cyfrowym. Jest jednym z kluczowych projektów zainicjowanej przez Forum platformy definiującej przyszłość mediów „Platform for Shaping the Future of Media, Entertainment and Culture”.

W sojuszu GARM uczestniczy 39 reklamodawców, 6 holdingów agencji reklamowych, 7 wiodących platform mediowych i 7 stowarzyszeń branżowych. Zaprezentowali oni swoją strategię stworzenia bardziej zrównoważonego i odpowiedzialnego środowiska cyfrowego, które będzie chronić konsumentów, media i społeczeństwo. W ramach tej strategii uczestnicy sojuszu podejmują działania określone w trójstronnym planie, którego realizacja rozpoczęła się już w czerwcu ubiegłego roku.

Wspólne definicje: Sojusz opracował i przyjmie wspólne definicje, które posłużą całej branży reklamowej do spójnej i uniwersalnej kategoryzacji szkodliwych treści. 11 kluczowych definicji obejmujących obszary, takie jak treść nieodpowiednia dla dzieci, narkotyki, spam czy terroryzm, pozwolą platformom, agencjom i reklamodawcom w spójny sposób określić, które z tych treści należy uznać za szkodliwe i jak chronić wrażliwych odbiorców, takich jak dzieci. Wyznaczenie tych standardów to pierwszy krok, który przyczyni się do ograniczenia czerpania korzyści z rozpowszechniania szkodliwych treści w formie reklam.

Wspólne narzędzia i systemy: Sojusz opracuje i wprowadzi narzędzia, które pozwolą skuteczniej zintegrować systemy kontroli reklamodawców, narzędzia agencji oraz działania platform mediowych w obszarze kategoryzacji treści. Wprowadzenie takich rozwiązań sprawi, że proces planowania budżetów reklamowych będzie przejrzysty oraz dokładny, co w efekcie poprawi bezpieczeństwo konsumentów, w obszarze otrzymywania komunikatów reklamowych od firm.

Niezależny nadzór: Sojusz uzgodni wspólne standardy pomiarów pozwalający przedstawicielom branży i platformom mediowym rzetelnie oceniać swoje możliwości w zakresie blokowania, demonetyzacji i usuwania szkodliwych treści. Wspólne dla reklamodawców, agencji i platform narzędzia oraz jednolita metodologia pozwolą zapewnić przejrzystość, która jest kluczowa do podjęcia działań zwiększających bezpieczeństwo konsumentów w sieci. Wdrożenie tych standardów i uzgodnienie niezależnego procesu weryfikacji przyczyni się do znacznej poprawy funkcjonowania w tym obszarze. Specjalna grupa robocza z ramienia GARM będzie odpowiedzialna za wdrażanie tej strategii już od kwietnia.

Reklamodawcy mają szansę odegrać niebagatelną rolę w ulepszaniu cyfrowego ekosystemu, na którym zależy nam wszystkim. W związku z tym, że to marki utrzymują wiele platform i dostawców treści, możemy zapewnić społeczeństwu dostęp do korzyści, jakie daje Internet bez konieczności mierzenia się z jego ciemnymi stronami, których istnienia mamy niestety świadomość. Te pierwsze podejmowane przez GARM działania to bardzo ważny krok w dobrym kierunku, który przyniesie korzyści konsumentom, społeczeństwu i markom. Bardzo cieszę się, że WFA odegrało tak istotną rolę w zgromadzeniu wokół tej wspólnej, ważnej inicjatywy różnych podmiotów reprezentujących fragmenty cyfrowego ekosystemu.

Stephan Loerke, dyrektor generalny WFA

Już czas, by zbudować odpowiedzialny mediowy łańcuch dostaw z myślą o roku 2030 – taki, który będzie działał w sposób bezpieczny, wydajny, przejrzysty, rzetelny oraz będzie odpowiednio moderowany dla dobra wszystkich jego uczestników, a zwłaszcza konsumentów, którym ma służyć. Dzięki temu, że wielu wybitnych przedstawicieli naszej branży zdecydowało się stanąć ramię w ramię i podjąć wspólne działania w ramach inicjatywy Global Alliance for Responsible Media, razem będziemy w stanie uniknąć błędów przeszłości i obrać właściwy kurs na przyszłość.

Globalny Chief Brand Officer Procter & Gamble, Marc Pritchard

Komunikat został wydany w ramach odbywającej się w Davos sesji World Economic Media Leaders pt. „Business Leaders Act to Eliminate Harmful Online Content: Global Alliance for Responsible Media launches solutions to Improve Digital Safety” („Liderzy świata biznesu podejmują walkę ze szkodliwymi treściami w Internecie: Inicjatywa Global Alliance for Responsible Media wprowadza rozwiązania, które zwiększają bezpieczeństwo w cyfrowym świecie”), w którym obok przedstawicieli platform internetowych takich jak Facebook czy Youtube, koncernów reklamowych i firm FMCG, wziął także udział Globalny Chief Brand Officer Procter & Gamble, Marc Pritchard

Pełna treść komunikatu wydanego przez WFA: GARM

¹ Dane liczbowe dotyczące szkodliwych treści pozyskano z raportów przejrzystości działania serwisów Facebook, Instagram i YouTube za okres od lipca do września 2019 r., które biorą pod lupę komentarze i filmy uznane za niezgodne ze standardami i polityką serwisów społecznościowych. Ww. liczby dotyczą wyłącznie usuniętych treści (nie kont) i określonych jako szkodliwe dla bezpieczeństwa konsumentów w odniesieniu do konkretnych wytycznych, co oznacza, że nie biorą pod uwagę fałszywych kont i spamu

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF