Liderzy gastronomii wspólnie promują bezpieczne dowozy

#bezpiecznedowozy

Ze względu na panująca w Polsce epidemię, gastronomia może funkcjonować jedynie w dostawie lub na wynos. Liderzy branży postanowili zatem połączyć siły i razem zadbać o bezpieczeństwo swoich klientów i pracowników. Tak powstała akcja #bezpiecznedowozy oraz strona bezpiecznedowozy.pl.

Celem akcji #bezpiecznedowozy jest promowanie Kodeksu Dobrych Praktyk dla bezpiecznego dowozu posiłków oraz tych restauracji, które realizują dowozy z zachowaniem właściwych standardów. W serwisie znajduje się m.in. mapa restauracji zapewniających #bezpiecznedowozy oraz gotowe instrukcje i procedury sanitarne dla restauracji, które można bezpłatnie pobrać.

Eksperci firmy Stava i Związku Pracodawców HoReCa wypracowali Kodeks Dobrych Praktyk, czyli rekomendowane standardy bezpiecznej dostawy posiłków. Jest to zestaw zaleceń, które pozwolą zachować bezpieczeństwo wszystkich osób zaangażowanych w proces dostawy – obsługę restauracji, kurierów i konsumentów. Standardy zostały stworzone przy współpracy z konsultantami do spraw bezpieczeństwa żywności i mikrobiologami. Zostały również zaaprobowane przez Główny Inspektorat Sanitarny.

Do akcji #bezpiecznedowozy mogą dołączać wszystkie restauracje oraz firmy, które odpowiedzialnie podchodzą do kwestii bezpieczeństwa i chcą wspólnie promować najwyższe standardy. W tej chwili na Mapie Bezpiecznych Dowozów znajduje się ponad 500 niezależnych i sieciowych lokali. W akcje są zaangażowane takie marki gastronomiczne jak Pizza Hut, Telepizza, Sphinx, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy, New York Pizza Department, Makro, Makarun, Zdrowa Krowa, Meet & Fit Slow Food, 7th Street, czy Woody’s.

Partnerami przedsięwzięcia również firmy na co dzień wspierające branżę gastronomiczną: Makro, HACCP Online oraz POSBistro.

Organizatorzy akcji zapraszają do współpracy wszystkie restauracje, firmy i organizacje, którym zależy na bezpiecznych dowozach posiłków. Zgłoszeń można dokonywać poprzez formularz znajdujący się na stronie bezpiecznedowozy.pl.


Źródło: informacja prasowa Stava 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF