...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Biała Księga Digital – ostatnia publikacja w ramach Dialogu Branżowego już dostępna

biala ksiega SAR

Rozdział Digital jest 10. i ostatnią publikacją w ramach Białej Księgi Branży i Dialogu Branżowego. Zawiera usystematyzowane standardy przetargowe i współpracy, ukształtowane w toku Dialogu przez przedstawicieli Reklamodawców i Agencji. Celem Dialogu i Białej Księgi jest edukacja i popularyzacja dobrych praktyk, które mają istotne znaczenie dla sektora komunikacji z punktu widzenia: rozwoju branży, efektywności komunikacji i samych przetargów.

Klienci wiele razy kończyli procesy przetargowe z przekonaniem, że nie udało się im zrealizować swoich celów – jakościowych czy kosztowych. Agencje natomiast przechodziły przez proces przetargowy z przekonaniem, że cele Klienta są niejasne, nie mówiąc o kosztownej długotrwałej procedurze. Co zatem nie działa w procesach przetargowych naszej branży? Słaba lub niewystarczająca komunikacja, ograniczona informacja, wieloetapowe zadania do wykonania, które wydłużają proces, generują koszty po obu stronach, a i tak nie gwarantują „trafienia” w oczekiwania? Czy naprawdę jako jedyna branża nie potrafimy realizować przetargów w sposób efektywny? To były główne pytania, który stanęły u podstaw całego Dialogu i naszych spotkań w grupie Digital.

Tomasz Tomczyk, lider grupy Digital ze strony agencji, business expert & manager, prezes zarządu K2 w latach 2013-2019

Sam fakt, że przy jednym stole usiedli do dialogu, nie negocjacji reprezentanci klientów i agencji wydaje mi się przełomowy. Ta wymiana doświadczeń zaowocowała przekonaniem, że procesy i praktyki w obszarze przetargów marketingowych można usystematyzować i opisać. Ścieranie się różnych aspektów, przełożyło się na konkretne rekomendacje, które powinny wpłynąć na poprawę wzajemnego zrozumienia, a co za tym idzie, efektywność samych procesów przetargowych. Taki był właśnie wspólny cel ekspertów pracujących w Dialogu. Pomimo reprezentowania wielu różnych sektorów rynku, typów organizacji czy stron procesu, udało się wypracować rozwiązania, które w moim odczuciu będą pomocne dla usprawnienia całego rynku.

Marcin Wocial, lider grupy Digital ze strony Klientów, kierownik ds. zakupów marketingowych i ogólnych P4

Nigdy nie mamy pełnej wiedzy o drugiej stronie, jej potrzebach, ograniczeniach. W Dialogu pokonaliśmy poziom braku wiedzy i zaufania. Sądzę, że środowiska zakupów, marketingu i agencji wzajemnie zrozumiały swoje specyfiki, co znajduje odzwierciedlenie w Białej Księdze Digital.

Tomasz Tomczyk 

Biała Księga Digital zawiera rekomendowane modele przetargowe, gotowe wzory dokumentów i inne pomocne w codziennej pracy narzędzia, z których każda firma, niezależnie od wielkości, może czerpać wiedzę i inspirację, jak skutecznie zorganizować przetarg. Mamy przekonanie, że wypracowane standardy poprawią efektywność przetargów w obszarze Digital, ich szybkość, transparentność, koszty przeprowadzenia, nie osłabiając przy tym koncentracji na warunkach komercyjnych i jakości kupowanych usług. 

Marcin Wocial

Ta publikacja zamyka wieloetapowy, międzyśrodowiskowy projekt rozpoczęty w 2015 roku, wspierany przez 9 partnerskich organizacji i najbardziej doświadczonych praktyków naszej branży. W grupach roboczych Dialogu udział wzięło 36 ekspertów ze strony agencji i 42 ze strony klientów. W spotkaniach otwartych uczestniczyło ponad 220 profesjonalistów. To pokazuje skalę przedsięwzięcia i zaangażowanie całej branży, by szukać rozwiązań służących rozwojowi, innowacyjności i efektywności. Digital to ostatnia z publikacji i w 2021 przechodzimy do implementacji. Część rynku już pracuje wg modeli, praktyk opisanych w Białej Księdze, ale sporo pracy jeszcze przed nami – w tym sensie projekt nie jest zamknięty. Sam fakt, że Biała Księga w 10 obszernych publikacjach jest dzisiaj skończonym, gotowym zasobem wiedzy, daje możliwość jej szerokiego komunikowania i edukacji rynku.

Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR

PSML i SAR planują wspólnie projekty edukacyjne, których celem będzie upowszechnianie opracowanych materiałów. Wierzę, że jest tylko kwestią czasu, gdy rekomendacje Białej Księgi będą powszechnie stosowane. W jednych organizacjach pewnie nastąpi to wolniej, w innych szybciej, z korzyścią dla tych drugich, ponieważ stosowanie tych praktyk realnie zwiększa efektywność kosztową przetargów i jakość kupowanych usług. Mamy nadzieję, że wyzwania związane z pandemią, których obecnie doświadczamy, jedynie wzmocnią naszą determinację, by zmieniać i optymalizować nasze praktyki w kierunku bardziej skutecznych, tańszych, uwzględniających korzyści i skutki dla nas i całego otoczenia biznesowego.

Mariusz Gerałtowski, prezes Stowarzyszenia PSML – współorganizatora Dialogu Branżowego

Biała Księga Digital wraz z załącznikami jest dostępna stronie https://dobryprzetarg.com.pl/biala-ksiega w zakładce 10 Digital.


Źródło: informacja prasowa SAR 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF