Tag
big data
Do 2030 r. trzy na cztery firmy w Unii Europejskiej będą korzystać z usług przetwarzania w chmurze, big data i rozwiązań sztucznej inteligencji – wynika z przewidywań Kompasu Cyfrowego(1). Jednak 97% menedżerów w polskich przedsiębiorstwach…
Dane na wagę złota. W gospodarkach typu data-driven rośnie rola analityków
Firmy technologiczne, banki, agencje ubezpieczeniowe, e-commerce, ośrodki medyczne, instytuty badania opinii, a w końcu szereg przedsiębiorstw z niemal każdej branży – to tylko niektóre z podmiotów, które codziennie przetwarzają duże ilości…
Firmy odkrywają, co daje im Big Data
Jedynie co czwarta duża polska firma wykorzystuje technologię Big Data w swojej działalności - wynika z raportu Digital Poland “Big Data w Polsce”. To znacznie poniżej średniej w Unii Europejskiej, która wynosi 33 proc. Jednak zastosowanie…
Dell Technologies wraz z i2b2 tranSMART Foundation tworzą „cyfrowe bliźniaki”, by leczyć przewlekły…
Dell Technologies (NYSE:DELL) pomaga Fundacji i2b2 tranSMART, organizacji badawczej non-profit, zbierać ogromne ilości anonimowych danych pacjentów z całego świata w celu stworzenia wirtualnych modeli z wirusem COVID-19. Tzw. cyfrowe…
Vestbee: Transakcje funduszy VC w Europie Środkowo-Wschodniej wyniosły ponad 1 mld EUR w 2020 roku…
Według raportu VC Funding In CEE - 2020 opublikowanego przez Vestbee, największą platformę online dla startupów, funduszy VC, akceleratorów i korporacji w Europie Środkowo Wschodniej, liczba inwestycji typu venture capital w regionie CEE w…
Specjaliści Business Intelligence coraz bardziej poszukiwani i najlepiej opłacani w IT
Przekształcanie danych w informacje biznesowe, analiza i zarządzanie nimi to dziś jedna z najbardziej pożądanych specjalizacji w branży IT. Jak nigdzie w tej dziedzinie liczy się doświadczenie - ponad 70 proc. ofert w sektorze Business…
Reklama mądrzejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Firmy w Polsce inwestują rekordowe kwoty w dane…
Zaangażowanie klientów w kanały cyfrowe rośnie od lat, a pandemia tylko spotęgowała ten trend. Nie umknęło to uwadze reklamodawców, którzy w tym roku wydali rekordowe kwoty na cyfrowy marketing oparty na danych. Tylko w tym roku i tylko w…
Analityka w czasie rzeczywistym pomoże firmom szybciej reagować na zmiany nawyków konsumentów
Trwający kryzys pandemii COVID-19 spowodował znaczące zmiany w przepływie strumieni finansowych. Część klientów straciła pracę, niektórym zredukowano wynagrodzenie. Wpłynęło to na ich nawyki związane zarówno z oszczędzaniem, jak i…
Masz tylko 2 sekundy, później zostaniesz zapomniany
Firma Mars właśnie podzieliła się ze światem wynikami swoich najnowszych badań z pogranicza biznesu, technologii i psychologii. Chcesz zostać zauważony? Masz na to tylko 2 sekundy… To odkrycie na zawsze może zmienić to, jak marki promują…
Dzień, w którym skończy się miejsce na dane
To niemal pewne - za 4 lata skończy nam się miejsce na dane. Ilość informacji, jakie produkujemy, rośnie szybciej niż pojemność dysków twardych. Do końca roku wygenerujemy blisko 60 zettabajtów - to trzydziestokrotnie więcej niż przed…